Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Telenet introduceert TV-box met ondersteuning voor Netflix, stembediening en 4k

Telenet begint met de gespreide uitgave van zijn nieuwste decoder. Deze TV-box heeft ondersteuning voor Netflix en YouTube, en kan met stembediening overweg. Ook kan het kastje overweg met 4k en hdr. Televisieopnames worden bij het apparaat via internet binnengehaald.

Volgens Telenet werkt de stembediening via de afstandsbediening. Gebruikers moeten daarvoor op de spraaktoets drukken en een commando of zoekterm opgeven. Telenet geeft als commandovoorbeelden 'VIER' en 'Brad Pitt'. De TV-box zal dan de resultaten geven of naar de gevraagde zender schakelen. Deze afstandsbediening werkt via radiofrequentie, voorgaande Telenet-decoders werkten met infrarood. Deze decoder kun je volgens het Belgische telecombedrijf dan ook opbergen in een kast.

Ook nieuw bij dit kastje is de manier waarop opnames worden bewaard. Bij eerdere decoders gebeurde dit met een ingebouwde harde schijf. Bij de TV-box worden opnames via internet binnengehaald. Deze decoder heeft daarnaast ondersteuning voor apps, waardoor gebruikers Netflix of YouTube kunnen kijken. De TV-box heeft verder ondersteuning voor 4k en hdr.

Telenet geeft aan dat bij de nieuwe decoder een nieuwe site en app horen. Met deze website en de Telenet TV-app kunnen klanten in heel Europa live-tv of opnames kijken. Telenet benadrukt dat de huidige decoder, Yelo Play-app en website blijven werken en dat het bedrijf deze voorzieningen ook zal ondersteunen.

Volgens de specificatiepagina van Telenet heeft de TV-box een Broadcom-processor en is er 3GB aan geheugen. Het kastje heeft ondersteuning voor 802.11ac-wifi, hdmi 2.0, coax en ethernet en is een 3,5mm- en een optische-audio-aansluiting aanwezig. Het kastje is 230x153x32mm groot.

De TV-box werkt op basis van het Horizon 4-platform van moederbedrijf Liberty Global. In Nederland krijgen Ziggo-klanten deze settopbox onder de naam Mediabox Next. Volgens Telenet hebben zo'n 20.000 Belgische klanten de settopbox de afgelopen maanden kunnen testen.

Door Hayte Hugo

Stagiair nieuwsredactie

25-04-2019 • 16:35

188 Linkedin Google+

Submitter: Tronic

Reacties (188)

Wijzig sortering
Voor je naar het Telenet center holt, een medewerker zei me dat opnames maar een beperkte tijd beschikbaar zouden zijn in de cloud. (Op de huidige digicorder kan je iets voor eeuwig laten staan.)
Als die periode aan de korte kant is, toch een ernstig nadeel vind ik.
De opnames worden uiterlijk 60 dagen na opname verwijderd van het netwerk en zijn bijgevolg niet meer toegankelijk. Op uitdrukkelijke instructie van de klant kan de opname ook na deze termijn van 60 dagen bewaard blijven, met een maximum van 5 jaar.

Uit de FAQ.

[Reactie gewijzigd door AmbroosV op 25 april 2019 17:20]

klopt. Ik heb deze box al enkele maanden en heb de meer dan 60 dagen optie gewoon standaard aan.

Voordeel van deze aanpak is dat als je box kapot gaat, je geen enkele opname kwijt bent.

Ik ben al jaren klant bij telenet en heb al vaak genoeg een nieuwe digicorder mogen plaatsen. Maw alle opnames kwijt.

In elk geval is deze box een enorme vooruitgang en is de stem bediening top. Zelfs getest met erg platte dialect (West Vlaanderen).

[Reactie gewijzigd door Azzaro78 op 25 april 2019 20:09]

precies ja! :D Werkt perfect hahahaha
Proximus is de volgende die zijn decoder vervangt (met Android TV 9.0).

https://www.androidtv-gui...vider/proximus-v7-decoder
Wat kan deze meer als de v6?
v6 is een aangepaste versie van Android (niet Android TV) en heeft bijgevolg veel issues met apps die niet zomaar standaard werken. v6 ligt ook al praktisch in de vuilbak.

v7 gebruikt de 'echte' Android TV, inclusief Play Store, en kan alle gewone Android TV apps draaien.
Ik verwacht dat die voor Proximus toch meer features gaat ondersteunen en het gemak door de meeste of alle TV diensten via 1 extern apparaat te kunnen laten lopen. (Ik weet wel niet hoe goed die soc is)

In de periode dat ik de bovenstaande Telenet TV box mocht uittesten was het echt drama met zeer veel issues (ik verwacht niet dat ze allemaal zijn opgelost maar in 7-8 maanden kan veel gebeuren)

De grootste die ik me herinner (want heb dat ding retour gestuurd en de oude terug in gebruik genomen) waren de volgende:

- Geen mogelijkheid tot lip sync in combinatie met een receiver. je kon geeneens een offset instellen want de vertraging of versnelling was at random. Zowel via Arc als direct aangesloten waren er issues.
- Geen geluidsoutput in combinatie met receiver of soundbar (ARC). Soms stopt het geluid of kraakt het en moest je terug herstarten wat best lang kon duren.
- Extreem oversharping van de TV Box. Je moest de TV Box in 720p instellen als je goede kwaliteit wou. 4K was gewoon pixelated mess zonder AA.
- Nog steeds is COAX verplicht terwijl dit makkelijk over IP had gekund.

Nu hoop ik echt dat deze zijn opgelost maar ik verwacht dat er alsnog configuraties zullen zijn die niet optimaal zullen werken.

[Reactie gewijzigd door Elazz op 25 april 2019 17:57]

Bijzonder, Ziggo's Mediabox Next had best weinig issues tijdens de testperiode.
Oh, interessante info, thanks! Waarom dan ook geen android tv app aanbieden in de store, ik heb al een nexus player staan. Geef me dan de vrijheid om dat te gebruiken, voor iedereen een pak miserie bespaard. Maar ik vermoed dat ze goed verdienen op de huur van die boxes?
Tv app is op tweakers te vinden als horizon tv slowaaks omgebouwd naar nl.
Laat ze eerst al maar eens hun lipsync probleem oplossen op hun huidig model. Ik hoop dat Telenet niet dezelfde fout gaat maken nu het IPTV lijkt te worden.
Die nieuwe site kan je niet gebruiken met de "oude" box
Nieuwe klanten krijgen hem gratis, oude klanten moeten wachten tot hun box stuk is of 35 euro dokken. Bedankt alvast om reeds 15+ jaar klant te zijn. Zelfde als de "promo's" van telenet. Die gelden meestal alleen voor nieuwe klanten
Vroeger was een toestel van 4 jaar oud, “oud genoeg” voor een gratis wissel naar een nieuwe decoder. Check eens hoe oud je decoder is en vraag eens na bij de klantendienst.
Is 5 jaar oud ofzo, maar het gaat em om het principe bij mij. Ik ben klant sinds den beginnen van telenet (pandora). Het is altijd om het netwerk te verbeteren etc, maar er komen altijd kosten bij en nieuwe klanten krijgen alles, terwijl de oude klanten niks krijgen. Spijtig genoeg hebben we niet veel opties :/
Nieuwe klanten krijgen ook maar eenmalig iets. Ik kreeg 5 jaar geleden een gratis installatie en daar moest ik het mee doen. Met een upgrade van pakket heb ik wel nog een iPad mini voor 80€ op de kop getikt (prachtig kerstcadeau voor men moeder :Y) .
Telenet heeft ook nog wel hun klantenkorting voor alle klanten, al weet ik niet of je daar veel voordeel mee tov de Pricewatch hier op Tweakers.
Ik raad je aan om te bellen en te zeggen dat je decoder traag is en je hem vaak moet starten. Met wat geluk kun je de dag nadien je nieuwe box gaan halen.
Die klantenkorting toont als "normale" prijs de lanceringsprijs, wat een oplichterij.
Het gevoel geven dat je iets krijgt...dat doen ze wel vaker

Ik ben wel blij dat ze er geen schandalige bedragen voor vragen.
Ik vreesde dat je hetzelfde zou betalen als een gewone digicorder.
Wat mij wel stoort is dat je niet weet hoe lang ze je recordings gaan bewaren.
Voor hetzelfde geld veranderen ze binnen 3 maand de termijn van 6 maand naar 3 maand en je kan er niets aan doen...echt opnemen doe je dus niet meer want je bewaard hem niet zo lang je wil.
Ik heb ondertussen Test Aankoop aangesproken erover. Die gingen het ook al oppikken. Voor je het weet is het een punt in het avondnieuws en kan het plots wel gratis voor alle klanten. ;)
Overstappen naar Orange, heb ik ook gedaan. Scheelt in mijn geval een pak in prijs. Bekabeling blijft hetzelfde, enkel andere decoder en modem.

Moet wel zeggen dat de decoder van Telenet beter werkt, die van Orange werkt trager en vertoont nog wel wat kinderziekten. Moest de mijne al na enkele maanden laten vervangen en de nieuwe heeft na de laatste update ook nog geregeld problemen met geluid dat hapert en wegvalt, waardoor ik hem even uit/aan moet zetten. Maar dit alles is niet de meerkost van Telenet waard. Hoop wel dat ze die kinderziektes eruit krijgen of op termijn met iets soortgelijks komen als Telenet nu.
Zoals @Primuszoon zegt: neem eens contact op met de klantendienst. Ik ben helemaal geen goede onderhandelaar (gewoon een vriendelijke jongen) en krijg bijna alles van hen gedaan (letterlijk al een paar honderd euro bespaard door zo nu en dan eens te bellen en te vragen "of dat voor mij ook niet kan" als er weer eens kortingen zijn voor nieuwe klanten en niet voor bestaande). Ik hoef niet eens te "dreigen", vaak zijn ze gewoon bereid.

En je kan tegenwoordig toch overstappen op Orange, of is dat geen optie voor jou?
Als 'oude' klant moet ik wel zeggen, dat ook wij de digicorder moesten huren en dat nu met de nieuwe dat ook nog doen. Als nieuwe klant, moet je hier ook voor betalen (per maand) om deze te huren hoor.

Als jou oude digicorder 6 jaar oud is, stel ik voor dat je eens contact opneemt met Telenet. Als dit toestel nog niet vervangen werd of kosteloos ingeruild mocht worden, dan is de kans groot dat dit op vraag wel kan. Een nee heb je.

Overigens, als tester, moesten wij wachten op de nieuwe site en konden wij de oude site niet gebruiken. Het is overigens niet zoveel anders vinden wij thuis... de 'oude' site is gewoon de site voor klanten met een digicorder, en de andere site is... gewoon een site voor de mensen met een tv-box van Telenet.

[Reactie gewijzigd door Mizitras op 25 april 2019 17:31]

Ikzelf zit bij Proximus en heb ten tijde van de Belgacom-periode nog een V4-decoder aangekocht voor mijn tweede tv-toestel.

Televisie in de woonkamer zit op de V5 Mini. Als ik me niet vergis, was dit de eerste decoder van Proximus met cloud-opslag. Elke opname (van deze decoder) is te bekijken via de website, via de V5 Mini uiteraard en ook via de V4! Vooral dat laatste heb ik altijd verrassend gevonden.

Vreemd dat Telenet er hier dan voor kiest om gebruikers met oude decoders geen gebruik laat maken van deze service, terwijl je er toch even veel voor betaalt en terwijl ik al spreek over een toestel van enkele jaren oud.
IK heb mijn digicorder 3 jaar geleden gekocht voor 250EUR. Als jij dit uitrekent, 10EUR per maand (ongeveer) dan kom jij op 25 maand dat deze afbetaald is. En 2 jaar garantie heb jij zoizo. Dus na 2 jaar en 1 maand kan jij een nieuwe digibox kopen en de oude houden. Ondertussen heb ik dus na 3 jaar 110EUR bespaard en toestel werkt nog perfect. Goede investering.
Zoals ik reeds in het verleden gedaan heb
Bel naar support: Vraag een extra decoder aan.
Ga om nieuwe decoder.
Bel 1 dag later naar support: Zeg dat je toch maar 1 decoder wenst
Breng oude decoder terug.
Resultaat
Nieuwe decoder
Op je faktuur staat dan 1 dag dubbele decoder
Zal waarschijnlijk niet lukken in dit geval. Je kan beide types niet mixen. Ze (in de winkel / aan de lijn) gaan dan een foutmelding krijgen als ze die proberen toe te voegen vrees ik.
Ik heb zo indertijd een AD2000 voor een AD2200 kunnen wisselen.
Da's de normale manier van marketing -waarmee ik niet zeg dat ik het leuk of goed vind- maar dat gaat om het winnen van nieuwe zieltjes, concurrenten doen hetzelfde. (misschien niet allemaal maar voor zover ik weet gaat het er bij Proximus hetzelfde aan toe).

Wat uit mijn ervaring wel helpt is hierover klagen -op een beleefde manier- bij Telenet. Ze zijn niet te beroerd om een geste te doen. Ik zeg niet dat ze je nieuwe settopbox gratis zullen geven als bestaande klant want hun facturatie moet kloppen, maar de kans bestaat wel dat ze achteraf 35 euro in mindering brengen op je volgende factuur, of ze geven je 1, of 2 maand gratis play more bovenop de maand gratis die je al hebt bij abonneren op dezelfde dienst. Beide gestes heb ik in de voorbije jaren al bekomen en stelden ze me zelf voor na een kort gesprek.

Telenet is duur... Maar mijn persoonlijke ervaring is dat ze het behouden van bestaande klanten even belangrijk vinden als het vinden van nieuwe klanten. Als je niks vraagt zal je niks krijgen.

[Reactie gewijzigd door YourMom op 26 april 2019 11:28]

Heb het toestel al enige tijd in gebruik. De afstandbediening voelt zeer solide en modern.
Het spraakgestuurd gedeelte werkt verrassend goed en snel.

Er zijn nog steeds bugs en als je één opname niet kan zien, is de kans wel groot dat je géén enkele opname kan zien. Netflix stopt soms nog met werken.
Ondertitels kan je niet van grootte wijzigen.

Heel prettig is dat de afstandbediening niet meer via IR is, en je kan het toestel uit het zicht plaatsen. Een oplossing tips? om het HDMI-signaal draadloos naar de tv op een andere plek te sturen heb ik nog niet; of het is 150,-euro en meer voor een gemiddeld resultaat.

De box vereist dus nog steeds een netwerkaansluiting én een rechtstreeks aangesloten coax-kabel; naast uiteraard een voedingskabel.

Opstarttijd vergeleken met vorige toestellen, is minstens 1/3de van de tijd. En kanaalzwemmen lijkt ook iets sneller te gaan.

Het kunnen opnemen van 3 programma's op eenzelfde moment voelt decadent aan, terwijl je zelf naar een 4de programma kijkt. Er is geen 'limiet' door dat je cloud-opslag gebruikt, maar je krijgt zeker een melding te zien hoeveel % je reeds hebt benut. Dit lijkt qua kijktijd overeen te stemmen met de vorige digicorder van 500GB.
Dus een harmony hub is niet meer bruikbaar ?
Volgens dit forum ondersteunt de nieuwe digibox zowel RF als IR, maar IR is beperkter.

Dit zijn de IR-codes: https://www.netweters.be/...-id/3696i0090AED1DBAA7A2A
Leuk, maar als het niet op een harmony hub past moet ik het ook echt niet hebben. Ik heb het zowat gehad met alle propietary en non IR crap. Als je zelf al "Home" niet meer kunt gebruiken, wat is het nut dan dat er nog IR op zit

[Reactie gewijzigd door cricque op 26 april 2019 12:52]

Ik werk al een maand of twee met de nieuwe box(bètatest) en deze werkt in combinatie met harmony hub. ik heb hem als UPC mediabox geïnstalleerd. Enige nadeel is dat deze box ook aan/uit signaal via HDMI ondersteunt. Maar je kan deze in de box niet uitschakelen. Dus wat aanpassingen in harmony setup waren hier wel nodig.

[Reactie gewijzigd door bigbuddha op 27 april 2019 13:43]

Volgens hun eigen info heb je maar 200GB.

Geven de nieuwe kastjes 1080p door ipv 720p/1080i?
@StGermain
Het quota is 200 uren voor nDVR op deze nieuwe TV-box.
Gebruikers krijgen zoals @Mizitras aangaf een melding indien ze tegen het einde van hun quota gaan lopen.

Qua resolutie kan je in de menu's instellen tot op 4K. Dit wordt dan de richtlijn voor de content die je zal afspelen. Indien die resolutie niet beschikbaar is op die content, zal de eerstvolgende resolutie gebruikt worden (1080p, 1080i, 720p)
De vraag is, kan je kosteloos je oude recorder inruilen tegen een nieuwe.

En aangezien netflix en yt van quota afgaan....telt het bekijken van opnames ook mee voor de telemeter?

Ik hoop dat die box native netflix kan uitzenden, dus 24p op 24p en niet begint te klooien op 25hz of 60 of whatever....
hier staat er dat het €35 kost om de nieuwe te gaan halen.
Leuk, maandje geleden nieuw abbo aangevraagd, niemand ook maar iets van deze box gezegd, mag ik nu alweer dokken als ik deze wil. Heerlijk om telenet klant te zijn!
Stap je toch gewoon een maand over naar Orange of Proximus, 'nieuwe' klanten krijgen zoiets altijd gratis, en heb ook nog nooit activatiekost moeten betalen of zo
Bekijken van opnames of content uit yelo play telt niet mee voor verbruik.

Ik heb de box nu al een tijdje en de integratie met netflix en youtube is goed. Ben er tevreden mee.
Zend de box uti in de native fps van netflix of gaat die zitten klooien met pulldowns waardoor het gaat stotteren. Dus komt een 23.976/24/25/29.97 signaal ook effectief binnen als dat signaal.

Mss es achter horen. In de cloud opslaan lijkt wel handig, je kan tot 5 jaar bewaren met aanvragen? Is dit instellingen op box of moet je gaan aanvragen bij telenet zelf?
Ik denk dat het gewoon 50Hz is voor netvlux, kan niet testen. Zie wel geen haperingen.

De meer dan 60 dagen opnenen kan je kiezen tijdens het configureren van de opname. Bij mij is het standaard 5 jaar.
Zou maar erg zijn ook dat je opnames meetellen in het verbruik.
Ik denk niet dat NetFlix / YouTube via de decoder ook van je limiet afgaan imo. Wel eens een goeie om na te vragen.
Staat in de faq van telenet van wel. Over yelo of de opgenomen programmas vond ik het niet direct.
Oh, da's ook triest zeg. Dacht dat providers eigenlijk altijd wel hun eigen caching server hadden staan:

https://openconnect.netflix.com/en/

Dan kost het ze zelf ook verder geen dataverkeer.
Ik dat Netflix / Youtube wél van je limiet zal afgaan.
Bij Proximus kan je al een hele tijd Netflix via de decoder kijken en daar gaat het gewoon van je data af.
Gelukkig is data bij Proximus zo goed als onbeperkt.
Oudere digicorders kunnen kosteloos omgeruild worden; een toestel van 1,5-jaar oud zonder problemen uiteraard niet zonder meerkost. Als je je informeert bij Telenet, krijg je zeker een voorstel.
Laatste keer dat ik dit probeerde heb ik in de Telenet winkel gebeld naar Telenet zelf en pas na dreigen met overstappen, konden ze een uitzonderlijke eenmalige geste doen voor een 10+jaren klant.

Dit gaat echt niet kosteloos hoor, totdat je ze onder druk zet. Ze wilden 50 euro toen, bovenop de huur die je al elke maand betaalt.
Ethisch verantwoord is het niet maar zorg er gewoon voor dat je digicorder kapot gaat zonder dat ze makkelijk merken dat jij dat gedaan hebt. Ze zijn verplicht je (gratis) een nieuwe te geven als je huurt en waarschijnlijk krijg je de nieuwe versie (zodra de stock van de oude op is).
Beide types gaan nog jaren naast elkaar bestaan. Dus kapot = zelfde type, anders 35 euro opleg...

Soms staat er in het systeem wel een klantgebonden promo actief dat je een gratis commerciële upgrade krijgt, maar dat ben ik alleen nog maar tegenkomen toen ik een stokoude AD2000 moest gaan inruilen.
Over Facebook Messenger chat zijn ze na een dag discussiëren vrij formeel. Bestaande klanten moeten de logistieke kost van 35 euro betalen.
39 euro administratiekosten
Weet iemand of je deze TV box ook kan aankopen ipv huren?
De vorige digicorder had je na 2 jaar en een paar maand er al uit gehaald en je hebt er ook gewoon 2 jaar garantie op..

edit, niet geheel duidelijk:
Hier staat de TV-box voor € 205.
https://www2.telenet.be/nl/business/meer/tarieven/televisie/

Echter hier staat er dan dat je hem niet kan kopen:
"Wil je graag de Telenet TV-box in huis halen? Die kan je enkel huren."
https://www2.telenet.be/n...ibox-of-digicorder-kopen/

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 25 april 2019 17:59]

Ik vind aankopen stom, huren is beter is hij stuk krijg je een andere.
In wacht nog effen af er zijn geen ultra hd zenders dus waarom zou ik veranderen
Er zijn 3-4 maanden waar je "risico" loopt als je hem aankocht. Je hebt er namelijk gewoon 2 jaar garantie op. Nog 3 of 4 maanden later en je doet al winst. ;)

Met die 35 euro upgrade kost voor een nieuwe versie is zelf dat geen issue meer.

Werkt hier al zeker meer dan 5 jaar ondertussen..

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 25 april 2019 21:21]

Een gewone decoder aankopen was 100 € (met 2 jaar garantie) terwijl huren je na 2 jaar al 120 € heeft gekost. Nog voor de garantie om is doe je dus alg winst. Wat is daar stom aan? :)
Huren is beter, valt hij stuk ga je naar telenet center en krijg je een andere. Kopen ? Meestal vallen deze stuk net na de garantie periode en kan je nieuwe kopen. Ieders keuze maar ik verkies huren. Ik heb sinds vandaag de nieuwe tv box van telenet.
Aankoop is volledig verdwenen, enkel Huur
De eerste zit meestal in je pakket, de 2de huur je aan 4.45€
http://static.prd.telenet...s/TV_484_NL_DigitalTV.pdf

Hier zie je duidelijk het verschil tussen de tv box en de digicorder. Prijs die je zelf hebt gevonden is zonder btw (zakelijk) en lijkt me eerder fout want de digicorder is €249 Inc btw in aankoop.
Support ondertussen gecontacteerd, en de nieuwe box is enkel aan te kopen voor Business klanten.
Vraag me toch af wat de meerwaarde is van zo'n "gesloten" boxjes. Kodi op een raspberry pi of een kleine NUC en je hebt zoveel meer.
Enige waar je zo'n telenet box voor nodig hebt is voor Telenet TV, maar in tijden van Netflix is dit ook al veel minder nodig.
DRM
Kan je ook op Kodi hebben. Zie Netflix op Kodi. Dat werkt zelfs onder Android en Linux.

Het voordeel van een decoder voor de consument is dat die daarmee uitgezonden TV, IPTV en Netflix ermee kan kijken. Met Kodi en/of Android TV kan dit bij veel providers niet op een enkel apparaat.

Als je geen TV afneemt via een vaste lijn dan kan je net zo goed iets als een Shield TV nemen. Kodi en steeds meer andere programma's werken daarop. Ook 'losse' IPTV providers zoals NLZIET zijn daarmee bezig, voor degenen die toch televisie willen. Een bonus is dat je geen huur hoeft te betalen, ongeacht hoeveel Android TV apparaten je hebt. ;)

[edit]
Ik zie zelfs dat dit apparaat een SCART aansluiting (met adapterkabel) heeft. Gekeken naar de hoeveelheid pinnen is de implicatie dat er RGB en composiet video uitgangen aanwezig zijn. Goed voor al die oude televisietoestellen die hier en daar nog rondzwerven zonder met converters aan de slag te gaan.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 25 april 2019 17:26]

Shield TV kan gewoon Netflix en andere content op 4k kijken. En Kodi kan daarop DRM-vrij 4k spul ook afspelen.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 25 april 2019 21:52]

dit wordt ook gebruikt om live tv te kijken en op te nemen terwijl je het volledige legale zenderpakket kunt hebben, iets wat met die streaming-boxen die je her en der te koop ziet staan echt niet gegarandeerd is.
Ik vraag me vooral af of het binnenhalen van die cloud opname vrijgesteld gaat zijn van de maandelijkse limiet. Zelf ben ik niet zo'n fan van opnames in de cloud, leuk als je internet 's avonds plat ligt.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Als dat meetelt voor je maandelijkse limiet (voor kleinste abonnement 200GB dacht ik) zit je snel aan die limiet als je veel opnames bekijkt.
Opnames kijken op de decoder siewieso niet. Via de app op afstand gaat het eerst van je Free G af (indien Wigo) en daarna van je data bundel. Enige wat ik niet zeker weet is het verbruik van de app op je eigen WiFi. Ik verwacht dat als de app de decoder ziet het ook niet mee telt, maar heb ik nooit getest..
@Tronic
Helemaal correct.
Verbruik van je TV-box gaat niet van je maandelijkse databundel af. De uitzondering op de regel is het verbruik van Netflix en Youtube en eventueel andere toekomstige applicaties die beschikbaar komen op de TV-box. Deze worden gezien als regulier internet verbruik.

Voor de app op je mobiel wordt Free G aangesproken indien je een WIGO klant bent. Indien verbonden met wifi, wordt dit echter van je maandelijkse databundel genomen. Hetzelfde is ook zo bij Yelo TV.
Ik vraag me vooral af wat de kwaliteit zal zijn van deze opnames. Als je iets opvraagt met herbekijken dan zie je enorm veel macroblocking. Zelfs bij hun heel duur betalende films zie je dat. Geef mij maar lokaal opslaan.
Wij hebben de box nu enkelen maanden en heb geen significante stijging bij men verbruik gezien bij het opvragen van on demand content. En veel lineair kijken we niet.
Waarom zou Telenet plots Netflix ondersteunen?
Da's hun rechtstreekse en grootste concurrent wat betreft on demand streaming.
Zodat je voor kijken van netflix toch telenet tv abbo neemt.
Met het telenet kastje heb je immers ook een telenet tv abbo nodig dus daar betaal je dan ook voor.
Je kan natuurlijk ook alleen telenet internet nemen zonder tv maar dan moet je tv dus netflix ondersteunen of ander kastje.
Netflix concurreert niet met het telenet tv abbo, maar wel met het optionele VOD abonnement (Play/Play More). Dus waarom ze iemand die een Telenet tv abbo heeft het gemakkelijker zouden maken om ipv Play Netflix te nemen, snap ik toch niet goed.
Hoeveel Nederlanders en Belgen hebben er Netflix abbo. Dat zijn er paar miljoen. Groot deel dus. Die kun je links laten liggen of toch zorgen dat ze voor het gemak dan toch maar alles in 1 bij jou doen. Dan ben je ze in ieder geval niet kwijt aan de concurrentie.
Netflixkijkers kijken sowieso, en Telenet heeft dat dan liever op hun apparaat. Dan weet Telenet in ieder geval hoeveel uur je naar Netflix kijkt, en moet je altijd langs de Telenet-interface waar je misschien te verleiden valt door andere content, voor je in de Netflix-app zit.
"If you can't fight them, ... " :)
"Deze afstandsbediening werkt via radiofrequentie, voorgaande Telenet-decoders werkten met infrarood."
> Weet iemand of infrarood ook nog steeds een optie is? Was wel handig om met de domotica de digibox te schakelen (aan / uit / tv gids / pijltjes / ...)
> De radiofrequentie valt waarschijnlijk niet te repeaten als de Telenet decorder in een afzonderlijke technische ruimte staat |:( dit was bij infrarood wel zeer gemakkelijk!

Iemand al getest hoe de afstandsbediening reageert met 1 snelbouw muur ertussen?
Bedankt!
Ja infrarood werkt ook: ik heb dat zelf vastgesteld doordat het volume van de sonos playbar te bedienen was
Dus dan kan ik een Logitech Harmony ook nog gebruiken? Iemand dat al getest?
De Harmony hub stuurt de ziggo next box perfect aan!

Dus deze box van Telenet gaat ook prima werken.

[Reactie gewijzigd door ndjong op 25 april 2019 21:45]

Bedankt voor de info. _/-\o_
Infrarood werkt, maar de stembediening heeft de radio verbinding nodig. De radio verbinding heb ik getest door een (gips) muur heen.
Haha zou nice zijn!
Weet je toevallig of alle opties werken via infrarood (pijltjes / OK knop / ...) en niet enkel de standaard functies (aan / uit knop).
Ja alles is gewoon te doen via IR
Ja, dat werkt ook. :)
(3x gasbeton stenen)

[Reactie gewijzigd door Mizitras op 25 april 2019 17:35]

Hmm dan zou 1 snelbouw muur zeker moeten lukken lijkt me.
Zou tof zijn!
Toevallig ook een idee of infrarood nog beschikbaar is? SnowDude dacht van wel.
Voor andere devices wel. TV en Sonos bar zijn bv bedienbaar hier.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Verenigde staten

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.