Blizzard maakt Warcraft en Warcraft II zonder drm op Gog.com beschikbaar

Blizzard heeft Warcraft: Orcs and Humans en Warcraft II Battle.net Edition via gameplatform Gog.com beschikbaar gemaakt. De spellen bevatten geen drm en zijn op moderne systemen te spelen.

De digitale release van de klassieke rts-games is door Blizzard gedaan in aanloop naar de viering van de 25ste verjaardag van Warcraft. Bij Warcraft: Orcs and Humans gaat het om het eerste deel in de reeks zoals die in 1994 verscheen. De grafische weergave of interface is dus niet aangepast.

Warcraft II Battle.net Edition bevat de Tides of Darkness- en Beyond the Dark Portal-uitbreidingen. Het spel is te spelen in een 'Gog Enhanced'-variant met opgeschaalde resolutie en wat andere kleine verbeteringen en een authentieke versie met multiplayer. Spelers kunnen bij het starten kiezen welke versie moet laden. De multiplayerfunctie verloopt via Blizzards Battle.net-platform.

Warcraft: Orcs and Humans kost bij Gog.com 5,29 euro en draait op Windows en macOS. Voor Warcraft II Battle.net Edition moeten spelers 8,89 euro afrekenen en dit spel draait alleen op Windows. Ook is er een bundel van de twee Blizzard-klassiekers voor 13,29 euro.

Eerder verscheen de originele Diablo al op Gog.com en Blizzard werkt ook aan een opgepoetste versie van Warcraft III. Deze Reforged-versie moet dit jaar verschijnen.

Warcraft I en IIWarcraft I en IIWarcraft I en IIWarcraft I en II

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

28-03-2019 • 17:15

77

Submitter: Xenomorphh

Reacties (77)

77
76
55
1
0
6
Wijzig sortering
Kan niet wachten, ik heb deel twee echt helemaal grijs gespeeld. Twee CDtjes destijds letterlijk kapot gespeeld. Deel 1 heb ik wat minder gespeeld, maar was ook wel leuke intro op de serie. Toen eenmaal deel 3 kwam had ik wel wat overtuiging nodig, maar kon mij nooit bekoren, voor mijn gevoel is de (simpele) opzet van de game verdwenen en maakte voor mij het speelplezier ook gelijk een stuk minder; deel III heb ik dan ook heel weinig gespeeld en sindsdien is de serie voor mij althans niet meer wat het ooit was geweest. Ook WoW heeft mij nooit kunnen bekoren, hoewel het aanvankelijk me wel tof leek, maar na 2 uurtjes in totaal te hebben gespeeld, merkte ik dat het voor mij niets is.
Met 2 uurtjes kun je WoW niet beoordelen naar mijn mening.
Met 2 uurtjes kun je WoW niet beoordelen naar mijn mening.
Als een spel al meer dan twee uur nodig heeft voordat iemand kan zeggen of iets wel of niet voor hem is dan zijn de designers wel heel fout bezig! Je kan prima na twee uur zeggen dat een spel geheel niet voor jou is weggelegd/gemaakt. Ik ben zelf ook in het begin er zwaar in gedoken, maar op na x aantal uur heb je voor je zelf al bepaald dat dit niet het spel voor je is, maar je bent jezelf nog voor de gek aan het houden met de illusie dat het 'beter' wordt, dat wordt het niet. Jaren later nog een aantal keer geprobeerd, maar hoe graag ik het ook wil, het mist wat voor mij. Ik heb meer gespeeld van LotR Online en zelfs van D&D Online, etc. Maar de MMO waar ik het meeste tijd in heb gestoken is EVE Online, maar ook dat is al jaren over voor mij.

Maar WoW is gewoon geen WC 1, 2 of 3... Maar heel fijn dat Blizzard er voor kiest om de klassiekers beschikbaar te stellen en het een expert te laten doen (GOG) en ze niet zelf iets halfbakken opleveren...

Ik zit er trouwens nu niet om te springen, ik pik het wel een keertje op tijdens een sale.

@Argonar Je doet alsof het spel leuk(er) is met de hogere level abilities, maar die veranderen de core gameplay gewoon niet, noch het gevoel van geen impact hebben op een van vele, vele servers. Waar imho WoW tekort schoot was dat het een groots verhaal was, maar hoe de servers waren ingericht je geen impact had. EVE deed dat veel beter met een enkele server cluster en andere MMOs richte zich veel beter op het kleine verhaal (LotR) of voelde beter als een RPG ervaring (D&D Online). Meer, beter, groter maakt in dat geval helemaal niets uit als de wereld en de core gameplay niet aansluit op jou smaak.

Ik begrijp je issue met TV series en ook daar ben ik van mening dat men een goede of slechte verteller er uit kan vissen. Zo ben ik bij de eerste paar afleveringen van Lost afgehaakt, niet omdat de 'verteller' slecht was maar omdat ze elke aflevering van point-of-view veranderde, daar ben ik geen fan van. Maar jaren later de boel achter elkaar gekeken, goede series en de pov. veranderingen waren een heel stuk minder. Maar als je daar Stargate tegenover zette, was dat bij de eerste paar afleveringen gewoon bagger slechte kwaliteit, 6+ jaar later heb ik alles achterelkaar gekeken, niet omdat het beter was geworden, maar omdat ik mijn standaarden had verlaagd... ;-)

Maar als je in de eerste twee uur niet je 'audience' kan 'capturen' dan ben je in elke branch van sport niet goed bezig. Maar WoW heeft genoeg 'slachtoffers' gemaakt die het wel leuk (genoeg) vonden, maar legio anderen hadden niet dezelfde mening...

@Vayra Er zit een groot verschil tussen een spel begrijpen en doorgronden vs. iets leuk vinden. Er zijn zat mensen die Baldur's Gate echt niet leuker gaan vinden na 40 uur speel tijd... Laat staan van negatief naar positief. En vergeet niet dat de doelgroep van Baldur's gate waren de spelers die voor heen de oude SSI D&D games speelde en later Eye of the Beholder...

Mensen mogen kennelijk WoW niet leuk vinden en iedereen schermt ermee dat je het nog niet lang genoeg heb gespeeld of niet met de juiste mensen... Sommige Een hoop mensen vinden WoW gewoon niet leuk. Anders had WoW wel die honderden miljoenen spelers gehad...

[Reactie gewijzigd door Cergorach op 22 juli 2024 19:40]

Niet helemaal met je eens hoor... er zijn best een hoop games die je gewoon qua concept in het begin nog niet begrijpt, maar na verloop van tijd steeds meer gaat waarderen. Dat geldt denk ik met name voor oudere games. Denk eens aan een Baldur's Gate in zijn tijd. Dat vergde toch best wel wat begrip van een aantal concepten. Als je altijd DOOM hebt gespeeld is dat toch wel een cultuurschok, maar daar kun je aan wennen. En dat kost tijd.

WoW is ook wel een voorbeeld van een betrekkelijk nieuw concept. Ja er waren eerder andere MMO's, maar WoW maakte het voor een enorm nieuw publiek toegankelijk.

@Cergorach Maar daar begon je betoog niet mee, dat begon met de stelling dat designers fout bezig zijn als het meer dan 2 uur kost om je interesse te wekken. Je gaat daarbij voorbij aan de speler zelf, die kan jong of oud zijn en wel of geen ervaring hebben. Vooral jongere spelers spenderen uren aan iets dat ze maar nauwelijks kunnen bevatten. Het afstoten van de games die je echt niks vindt gebeurt pas nadat je een behoorlijk referentiekader hebt - of een heel smal referentiekader waar je nooit van wil afwijken.

Je zult mij nergens horen zeggen dat iedereen WoW maar leuk moet vinden... dat is een heel ander verhaal. Maar ik geloof er wel in dat WoW één van die games is waar je echt wel meer dan twee uur in moet spenderen om een beetje te begrijpen waar je nou naar kijkt. De wereld is gigantisch maar dat krijg je pas ruim na 2 uur echt door, bijvoorbeeld, en ook zaken als PvP en party based play worden pas veel later echt geintroduceerd - in vanilla dan he. Op een game als WoW is 2 uur ook peanuts, terwijl je bij een andere singleplayer campaign dan soms al op een kwart zit van de game. Met 2 uur ben je zo ongeveer net de tutorial door en aangekomen in je faction capital.

Dat geldt voor vele games. Denk bijvoorbeeld eens aan Diablo. De eerste twee uur denk je ongetwijfeld dat het een trage rotgame is met saaie combat en veel geklik. Het is de progressie de deze game zijn waarde geeft, des te meer tijd, des te meer je geneigd bent door te willen spelen. Hierbij is het zo dat de gameplay ook evolueert, je wordt steeds sneller bijvoorbeeld.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 22 juli 2024 19:40]

Als een spel al meer dan twee uur nodig heeft voordat iemand kan zeggen of iets wel of niet voor hem is dan zijn de designers wel heel fout bezig!
Daar ben ik het niet mee eens, natuurlijk proberen designers en developers een spel gelijk op het begin ook al aantrekkelijk te maken voor nieuwe spelers.

De vraag is hoe pak je dat aan, je kan niet iedereen op level 1 al alle skills van de class geven, dan is het gevoel van voortgang totaal kwijt. Echter zijn de vaardigheden en voorwerpen voortgangen wel degelijk een ding die kan meewegen om een spel goed te kunnen beoordelen.

Dat zelfde geld voor TV Series, Ik heb zelf veel series waar ik de Pilot nogal slecht vond, die nu tot mijn favoriete shows behoren; Zoo, 12 Monkeys, etc.

Hoewel World of Warcraft nou niet echt meer mijn ding is tegenwoordig met alle veranderingen, ben ik het wel eens met @Venix1990 dat je WoW moeilijk in zo'n korte tijd kan beoordelen. Wel ben ik het met je eens dat World of Warcraft totaal geen Warcraft 1,2 of 3 is.
Hoewel World of Warcraft nou niet echt meer mijn ding is tegenwoordig met alle veranderingen, ben ik het wel eens met @Venix1990 dat je WoW moeilijk in zo'n korte tijd kan beoordelen
Als een spel na 2 uur niet bevalt gaat het nooit bevallen.

Het zou ook gewoon een slecht spel zijn als je na 2 uur+ spelen er pas plezier uit kan halen, hiermee zeg ik niet dat Wow slecht is, maar het is niet voor iedereen weggelegd, ik heb het zelf ook meerdere malen geprobeerd maar vind het echt niks, terwijl ik de Warcraft games en de lore geweldig vind.

Je hele verhaal over gevoel van voorgang vind ik maar raar, ook als lvl 1 character kan je een spel leuk maken, juist in die face moeten ze je zien te overtuigen.. kijk maar naar single player RPG's,

@Venix1990 Man man, als je max level moet worden om het te kunnen beoordelen zit het slechter in elkaar dan ik had gedacht

[Reactie gewijzigd door Sinester op 22 juli 2024 19:40]

Mwuah, je kan toch ook aan een boek beginnen waarbij de eerste paar hoofdstukken je niks volgt en je er daarna er steeds meer ingetrokken wordt. Blijft natuurlijk aan je zelf of je dan doorzet of niet. Beide keuzes zijn te begrijpen. Maar als je stopt dan had je waarschijnlijk vooraf al geen hoge verwachtingen terwijl als je doorleest je waarschijnlijk de hoop hebt dat het beter wordt.

Ik ben zelf ook een liefhebber van WoW, maar snap dat niet iedereen dat is. Heb het gevoel dat hierboven alleen maar argumenten in het voordeel van WoW wordt gegeven omdat deze mensen niet snappen dat iemand anders het niet een leuk spel vindt. De argumenten van level 1 niet alles direct kunnen vindt ik totaal niet opgaan, want juist in die eerste 10 levels maak je gigantische sprongen in je kracht en het gaat met een redelijk vlot tempo en is daardoor misschien stiekem wel de leukste tijd van het levelen. En ik denk dat een onervaren speler tussen de 4 à 5 uur doet over die 10 levels. Dus met die 2 uur kom je al een aardig eind (zal wel ergens tussen lvl 6-8 zijn geweest) en kan je best een impressie opbouwen.

OT: Na mijn WoW ervaring altijd Warcraft 1, 2 en 3 willen spelen. Ik ga ze dus zeker in de toekomst wel een keer uitproberen!

[Reactie gewijzigd door metaalverf op 22 juli 2024 19:40]

Spellen zoals gw2 deden dat toch anders. Die waren in het begin gelijk al vrij boeiend door de open wereld veel beter geschikt te maken om met vreemden samen te spelen, die vol met events te stoppen en de wapen based skills. Wow heeft dat voor een deel mettertijd aangepast, de eerste drie expansions was het een feest met de tagging abuse.
In Guild Wars is toch als instanced behalve de hoofdstad? Dan vind ik het toch lastig om van een echte open wereld te spreken. Met tagging abuse bedoel je mobs stelen?
Gw2, niet guild wars 1. O-) gw2 is best wel anders in veel aspecten. Best van genoten een tijdje, het levelen zat heel anders en best leuk in elkaar.

Mobs stelen maar bijvoorbeeld ook powerlevelen door alles te raggen en een groep mensen achter je aan die de mobs voor je killen terwijl jij blijft taggen. Meerdere malen gebruikt om server first max level te halen na nieuwe uitbreidingen bijvoorbeeld.
Ah ok. Dacht dat beide Gw 1 & 2 ongeveer hetzelfde waren op dat gebied.

Ach ja, tagging abuse ben ik niet heel vaak tegen gekomen of last van gehad. Tuurlijk zijn er momenten waar het vervelend kan zijn, maar ik vind het juist ook weer een stimulans om aardig te doen tegen anderen zodat ze deze acties niet bij je uitvoeren (voordat er cross-realm shit was).
Ik kwam ten eerste al niet in het verhaal, en de gameplay haalde mij nu ook niet echt over., dan kan ik na twee uur te spelen zeker wel concluderen dat een game niet voor mij bedoeld is, als de belangrijkste elementen gewoon niet goed voelen.

Guild Wars 2 heb ik veel meer uren in zitten, tot mijn key geblokkeerd werd, omdat de key die ik kreeg bleek te zijn gekocht met een gestolen creditcard... Aan het genre van de games zal het dus niet liggen.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 22 juli 2024 19:40]

Ik bedoel meer WoW in dit geval. Bij het begin van het spel is alles zo anders dan later. Wow is erg uitgebreid en naar mijn mening moet je Max lvl worden om het te kunnen beoordelen. Wow is zo groot en uitgebreid.

Andere (soort) spellen kan het wellicht wel in 2 uur. Bijvoorbeeld fifa is binnen 2 uur bepaald of het wat voor je is of niet. Wow ligt daar anders in. Maar nogmaals, dat is mijn mening erover.
Max level is wat overdreven toch? Ik weet niet wanneer je eraan bent begonnen, maar tegen de tijd dat je level 20 bent heb je toch wel redelijk gezien wat de game te bieden heeft. Dan heb je er een paar instances op zitten, je hebt vast wel ergens wat PvP gedaan en je hebt al behoorlijk gereisd, crafting skills gezien, en begrip gekregen van hoe je sterker wordt. Wat zal het zijn? Uurtje of 10-14?

[Reactie gewijzigd door Vayra op 22 juli 2024 19:40]

Ja oké. Ik speel zelf al ongeveer 11 jaar ofzo sinds begin tbc..

Iedereen zo zijn mening erover. Ik vind dat het spel dan pas begint
Dw verwachting van WoW op basis van WC1 en WC2 zal totaal verkeerd zijn geweest.
De overgang van een strategiegame naar een MMORPG is bijzonder groot.
Ik heb het langer aangekeken en uiteindeljjk wel WoW omarmt.
k zit er trouwens nu niet om te springen, ik pik het wel een keertje op tijdens een sale.
Aan de andere kant is het ook niet alsof 13 euro voor twee games nu echt schokkend duur is. ;)
Grappig om te lezen dat je na 2 uur al afhaakt.. dan heb ik meer het idee dat jij het concept MMO niet begrijpt.
Wat vond je na zo'n korte tijd niet tof aan het spel dan? Was je verdwaald aan het rondlopen op zoek naar iets en uiteindelijk maar vol irritatie mee gestopt? Een MMO is per definitie een grote tijdverslinder; zeker vanilla wow bij launch. Je moest echt 3 maanden keihard je best doen om level 60 te worden en dan pas begon een heel nieuw spel zich te openen voor je met end-game content.
Heb ik al aangegeven; CH4OS in 'nieuws: Blizzard maakt Warcraft en Warcraft II zonder drm op Gog.co...

Om te zeggen dat ik het concept MMO niet begrijp aan de hand van enkel de reactie waar je op reageert is veel te kort door de bocht. Ik heb intussen de nodige uren in The Divison 2 zitten, heb ik 600+ uur in Destiny 2 zitten en heb ik de nodige uren gemaakt in Guild Wars 2...

En speelde niet vanaf launch, omdat de PC die ik toen had het niet goed draaien kon, dat ik sowieso al wachtte. Ergens bij de tweede uitbreiding of zo een keer gaan kijken, maar het spel kon mij niet aan zich binden, zie de gelinkte post waarom. :)

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 22 juli 2024 19:40]

Ik vind het dan weer te kort door de bocht om te stellen dat je veel ervaring hebt met The Division 2 en Destiny 2 (die allebei 15 jaar na WoW zijn uitgekomen en shooters zijn c.q. hele andere genre).
Guild Wars 2 kwam ook pas veel later uit hoewel het dezelfde genre is toch totaal anders is qua opzet.

Als je ten tijde van The Burning Crusade instroomde was het op zich nog wel een goed moment. Alle grote kinderziektes die er toen was waren zijn uit het spel en je hebt direct nog meer content.

Echter komen wij met z'n alle nog steeds niet te weten waarom WoW je niet gegrepen heeft behalve die opmerking op zich.
Vond je het grafisch niet mooi genoeg? Kon je niet echt in die wereld komen door bepaalde dingen??
Je stelt dat het een statische wereld is waarin jij geen verandering in kan brengen; dat klopt maar dat kan in die 3 spellen die jij zelf opnoemt ook niet..

Ik vind het verder prima hoor, niet ieder spel is voor iedereen weggelegd maar feit is wel dat World of Warcraft populair was bij miljoenen mensen over de hele wereld en dan hebben we jou ertussen zitten die het gewoon niks aan vind om secundaire redenen. Dat vind ik pas kort door de bocht.

Ik heb zelf ook 1500+ uren zitten in PUBG en allerlei andere spellen in verschillende genre's maar vind het af en toe nog steeds leuk om op een private server Wrath of the Lich King te spelen.
Ik vind het verder prima hoor, niet ieder spel is voor iedereen weggelegd maar feit is wel dat World of Warcraft populair was bij miljoenen mensen over de hele wereld en dan hebben we jou ertussen zitten die het gewoon niks aan vind om secundaire redenen. Dat vind ik pas kort door de bocht.
We kunnen er lang of kort over praten, maar het is gewoon mijn game niet gebleken en andere games zijn dat wel, de reden daarvoor maakt niet uit (imo), al heb ik die in de post die ik link gegeven. :) Als dat voor jou niet afdoende is, prima. Maar probeer het niet gelijk als slecht of fout af te doen. Het is een mening, die kan verschillen met die van jou. :) Dus ik heb niet even helder wat je nu probeert duidelijk te maken.

Ik vraag mij af of je de door mij gelinkte post überhaupt hebt gelezen, het verhaal en de gameplay lijken mij behoorlijk primaire zaken voor een game om iemand lang mee te kunnen boeien... Maar ik kan daar naast zitten natuurlijk. ;)

Wat het miljoenen publiek betreft vond ik dat wel indrukwekkend aan WoW, hoe dat het anderen wel kon boeien en zolang geboeid kon (en nog steeds kan!) houden. Ik heb simpelweg niets met WoW al begrijp ik ook wel dat anderen er wel lol aan beleven, ik deed dat dus niet, prima toch? :)

Warcraft III heb ik ook laten gaan, ik vond daar de toevoeging van o.a. de Heroes en Undead en weet ik veel wat nog meer tov Warcraft II maar wat overdreven en maakte het wat (imo onnodig) complexer, terwijl WC1 en WC2 toch wel redelijk simplistisch waren qua units en strategie.

EDIT:
Bedenk mij trouwens dat ik vroeger ook veel Maple Story gespeeld heb en ROSE Online. ;) Van beiden zelfs tijdens het beta tijdperk al. :)

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 22 juli 2024 19:40]

Ja ik vind het ook allemaal gezegend hoor, was alleen benieuwd naar de achtergrond van jouw beredenering. Ik struikelde beetje over die 2 uur geïnvesteerd; kwam beetje over als even snel proberen en als het niet direct super tof is dan gelijk links laten liggen.
Terwijl er juist zoveel content in zat!

Maar even zo goed als het je niet pakt om de een of andere manier dan is dat gewoon zo.
Zijn genoeg mensen die MMO's niks aan vinden en veel meer plezier hebben met shooters of the sims.

Warcraft 3 had wel de voorloper van DOTA erin zitten. Dat is wel ideaal spel voor op een LAN party. Met z'n 4en lekker bezig zijn tot diep in de nacht.
Ik probeer een game wel serieus te spelen, ook vanaf de start. Ik ga niet twee uur rond dwalen en uiteindelijk concluderen dat het niets is... ;) Ik start dus echt wel de (main) quest en heb die twee uur gevolgd, maar kon mij dus niet boeien.
Moet je deze MMORPG eens bekijken.
Hier hebben je acties wel invloed op de gehele wereld. Spel zit nog in ontwerpfase dus je moet nog wel even geduld hebben!

https://www.youtube.com/watch?v=AYFKi4j-Zaw
Zelf 1 ook nooit gespeeld maar deel 2 wel, maar ik vond deel 3 en uitbreiding ook echt heel gaaf(Speel soms nog).

Wow leek mij heel erg leuk maar viel ontzetten tegen voor mij, maar het is dan ook wel weer heel ander concept dan Warcraft 3.
Ik vond zelf WoW nog wel leuk, maar vooral gewoon een heel ander spel. Ik hoopte dat het meer Warcraft 4 zou zijn, maar helaas. Wel meer dan een paar uur mee vermaakt. Tegenwoordig maak ik af en toe een character aan op de test servers en dan speel ik het weer een tijdje.
Zelf ook nog heel erg graag aan het wachten op Warcraft 4, dan zou ik zelfs nog een gamepc weer voor kopen :).
Nu heb ik geen gamepc meer en paar spelletjes die ik wel eens speelde pech, kan gelukkig warcraft 3 en generals op mijn macbook nog spelen.
Ook een ex-WC2-verslaafde hier. Geen WoW ook. Bij mij ligt het probleem in al die artefacts die je allemaal moet kennen om er wat van te maken. Bij WC3 ging het al de verkeerde kant op maar die was nog te doen omdat het oprapen van die dingen niet het hele spel bepaalde. Met Dota was het voor mij klaar.

Overigens jammer dat ze die schepen en oliebronnen niet hebben doorgezet. Dat waren leuke multiplayer units geweest in 3.
Ben zelf geen gamer, maar hoorde dat op Steam je altijd met de Steam server verbonden moet zijn om een game te spelen. Je huurt dus eigenlijk het spel, en bent niet eigenaar van de download. Wat als Steam er ooit mee stopt?

Is dit zo ook op GoG, dat door zijn anti-DRM houding een wat andere reputatie heeft?
Steam heeft een offline mode. Of je spellen kunt spellen in offline mode hangt van de game af, niet van Steam. Ook kun je in Steam een backup maken van de gamefiles van een game, opnieuw mits die game dat ondersteunt.

Bij GOG is dat niet veel anders. Ook bij GOG zijn er games die wel DRM bevatten. Of je games offline kunt spelen, of ze DRM vrij zijn en of je backups kunt maken, hangt dus ook daar vooral van de games af. Wel zijn er relatief meer games DRM vrij op GOG.

EDIT @ @T-CM11 hieronder: het gaat verder dan ik dacht bij GOG inderdaad. Wel zijn er bij GOG multiplayer games met DRM, maar het veruit overgrote deel van hun games zijn DRM vrij.

[Reactie gewijzigd door Cpt.Morgan op 22 juli 2024 19:40]

ALLE single player games op GOG zijn DRM-vrij.
Je kan het spel via de website of de launcher downloaden als je het gekocht hebt. Je kan dan kiezen om de installatiebestanden als exe te downloaden. En die kan je zelf bewaren op je pc en overal installeren , ook zonder internet of als gog failliet is.
Mijn ervaring met Pillars of Eternity is dat je het gewoon off line kunt spelen.
Baal er nog steeds van wat ik Warcraft II niet boxed heb :( wel de Battle.net editie liggen hier.
Orcs and Humans gelukkig wel Warcraft 3 de collectors edition liggen en Natuurlijk ook Boxed versions van SC/BW
Ik heb hem boxed... ergens... net zoals duke nukem 3d , dungeon keeper 1 en 2 :)
Grim Fandango, Curse of Monkey Island, Eerste 2 Oddworld games. En nog een paar. Had er meer, maar ouders smashed it flat voor oud papier. :(
Ik heb nog ergens een Warcraft 3 en Diablo 2 t-shirt. Had er ook eentje van Starcraft maar die was tot op de draad versleten.
Waarom de keuze om deze spellen niet op Battle.net aan te bieden en wel op Gog.com?
Niet compatibel met de huidige battle.net en geen mankracht om dat aan te passen.
Als ik het goed begrepen heb heeft Blizzard deze release, net als die van Diablo 1 een paar weken geleden volledig uitbesteed aan GOG. Ongetwijfeld vanuit kostenoogpunt, ongetwijfeld ingegeven door Activision. In tegenstelling tot Starcraft: Remastered welke wel netjes geintegreed is in de launcher.

Makkelijker cashen. En ik ben erin getrapt :+
Makkelijk cashen hoeft niet iets negatiefs te zijn, soms is het een logische keuze. Als het nu foutloos werkt, denk ik zelfs dat het de betere keuze is geweest. Geen mankracht om het aan te passen leidt nog wel eens tot fouten in kernelementen en kan (het plezier van) een game volledig om zeep helpen.
Die nieuwe diablo 1 release op gog werkt wel fijner dan de originele release. Je hoeft tenminste explorer.exe niet meer te killen om je kleurenpalet goed te krijgen.
Is helaas al wel de vierde keer dat ik een diablo 1 release koop =/
Blizzard heeft het uitbesteed omdat ze de oude architectuur niet kunnen servicen.
eh nee ze hebben juist het oude systeem per ongeluk met een update verkloot. Ik kan zo snel de post op de blizzard fora's niet vinden.

Starcraft's remake draait gewoon op 't klassieke battle net (net als alles voor WoW), al zijn daar wel wat aanpassingen voor nodig geweest. Tijdens t testen/migeren/launch is Diablo I offline/stuk gegaan. Warcraft II (battle net edition) heeft een ander cdkey systeem als alles wat daarna kwam (warcraft 3/diablo 2) en zijn vrijwel standaard gebanned in elk ingame channel vanwegen spam =)

Zoals @MadEgg aangeeft is het uithanden gegeven aan GOG, en werkt t niet op classic. Er zijn overigens genoeg pvpgn servers waar je alle vormen van pre-WoW blizzard spellen kan spelen.Overigens werkt Diablo I & Warcraft II wel op de Warcraft III test server van blizzard :+
Van de Gog website:
"... and high-resolution support via aspect ratio-correct upscaling."

Kan iemand een plaatje posten van het spel in 1080p?
Of het liefst van 21:9 resolutie: 2560 x 1080.
"aspect ratio-correct"
... en welke aspect ratios bestonden er niet in de jaren 90?
Breedbeeld was niet een ding in de WC1/WC2 dagen. 1024*768 was wel een beetje de hoogste resolutie die games aanboden.
Vond alle deelen geweldig, warcraft 3 en the frozen throne waren voor die tijd echt een plaatje kwa graphics,alleen al de intro filmpjes krijg er nog steeds kippenvel van.
Mooi natuurlijk dat ze de eerste delen weer uitbrengen, maar hoop nog steeds op een nieuw deel van de warcraft reeks.
Deel 3 is nu binnenkort in 4K te spelen. [url]https://playwarcraft3.com/en-us/

[Reactie gewijzigd door DoubleDutch op 22 juli 2024 19:40]

Je link gaat naar Warcraft 3: Reforged welke nog in ontwikkeling is. Is nu dus nog niet speelbaar in 4K.
Je hebt gelijk, mijn fout dacht echt dat die al speelbaar was.
Pas het aan. ;)
Ik heb wel weer zitten genieten van Diablo 1. Het is primitief qua gameplay maar dat heeft toch ook weer zijn charmes. Het is altijd weer een fijn moment om bij de Chamber of Bone te komen en dan gewoon heel die kamer te vullen met firewalls.

Ik weet niet of ik deze ook maar erbij koop... Volgens mij zou dat intussen al de 4e keer worden dat ik Warcraft 2 aanschaf over de loop van 25 jaar :/ Maar het blijft wel een oneindig herspeelbare klassieker natuurlijk...
Aha! Hier nog iemand die zich weer prima vermaakt met de Diablo release van GoG. :)

WC1 gespeeld, maar WC2 helemaal grijs gespeeld, samen met mijn broertje. Waarschijnlijk schaf ik deze ook aan, gewoon om weer even een lekkere ouderwetse RTS te spelen.

Graphics interesseren mij nooit zo. Gameplay des te meer. WC2 is een echte gameplay classic IMHO.
"Your sound card works perfectly."
"Stop rocking the boat...you are making me seasick"... Gevolgd door: "baaaaarf"
"I don't wanna do this..."
_/-\o_

[Reactie gewijzigd door mindwarper op 22 juli 2024 19:40]

*klik* "Join the army, they said." *klik* "See the world, they said."
"baah", "baah", "baah", *splut*
"When my work is finished i'm coming back for you!"
"It doesn't get any better than this"
We're ready master! -- Hey I'm not ready!
Prrrt: "He did it!", "No he did it"
Na een upgrade.
Prrrt: "We did it!"
:D
"Stop poking me!!!"
"Stop tickling meeeee!"
Ah, de herinneringen.
I can see my house from here!
Cool !
Dat wordt weer een hoop verloren uurtjes _/-\o_

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.