Samsung maakt update voor zelf instellen Bixby-knop op Galaxy S9 en S8

Samsung is bezig met een update die gebruikers de mogelijkheid geeft zelf een functie toe te kennen aan de Bixby-knop op de Galaxy S9, S8, Note 9 en Note 8. Die functie zit ook op de Galaxy S10, zo bleek deze week.

Gebruikers kunnen ervoor kiezen om een enkele druk op de knop een andere app te laten openen, terwijl een dubbele tik dan Bixby opent of omgekeerd, zegt Samsung. De optie komt beschikbaar op alle telefoons met een Bixby-knop en Android 9.0 Pie.

Het kunnen aanpassen van de functie van de Bixby-knop is een veelgevraagde optie voor Samsungs telefoons van de afgelopen twee jaar. Een update maakte het wel mogelijk om de Bixby-knop uit te schakelen, waardoor er een knop die niets doet op de behuizing zit. Ook kwamen er apps om de functie van de knop te wijzigen, maar Samsung probeerde die met updates te blokkeren.

De functie om de Bixby-knop te wijzigen zit in de Galaxy S10, die op 8 maart uitkomt. De Bixby-knop is sinds de Galaxy S8 op de high-end smartphones van de Zuid-Koreaanse fabrikant te vinden. De digitale assistent van Samsung spreekt geen Nederlands.

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

22-02-2019 • 07:30

145

Reacties (145)

145
136
56
3
0
64
Wijzig sortering
Het enige wat ik nog mis: Hoe wordt deze update uitgerold? Wordt dit een firmware update of kan dit gewoon met het updaten van de bixby app? Dat staat dan weer nergens vermeld.

Edit: Ik lees net onderaan: 5 Bixby Key Customization is compatible with the Galaxy S10, and will be available via a software update on previously released Bixby-enabled flagship smartphones running Android Pie OS.

Wel een hele welkome update! Ik heb bxActions in het verleden gebruikt hiervoor, maar werkt op pie niet heel goed verder. Je ziet toch dat er iets wordt tegengehouden. Daarnaast heeft bxActions heel wat rechten nodig.

[Reactie gewijzigd door Mimiix op 23 juli 2024 01:16]

BxActions werkt op dit moment uitstekend op Android Pie op mijn S9+, ik ben hem gaan gebruiken omdat de knop niet meer uitgezet kon worden en ik voortdurend per ongeluk die vervelende Bixby app opende. BxActions werkt nu heel erg goed (in ieder geval voor het uitzetten van de knop).
Ja, daarvoor gebruikte ik hem toen ook ja. Het viel mij op dat ie de Bixby app instant afgesloten werd op het moment dat ie getriggerd werd door de knop. Je ziet dus vluchtig dat bixby scherm. Is dat nog steeds zo?
Op dit moment is dat niet het geval. Helaas is er wel sprake van een kat en muisspelletje tussen Samsung updates en BxActions updates, dus op dit moment werkt het prima maar het kan maar zo ineens niet meer werken. Daarom is het ook zo vervelend dat Samsung nooit een native manier aanbood om de knop iets nuttigers te laten doen. Blij dat ze dat nu alsnog gaan doen! (eindelijk)
Ja, dat was idd ook een issue. Misschien dat ik dus net in dat spelletje terechtkwam en dat Samsung aan het winnen was. Ik ga er vanmiddag maar eens mee spelen. Thanks!:)
Tipje: je kunt full remapping inschakelen door je telefoon met je PC te verbinden en dan een executable van BxActions uit te voeren, hij voert dan een truukje uit op de telefoon waardoor je nog meer functies kunt toewijzen aan de Bixby knop. Geen root nodig.
Ah nice! Ik zie het ja. Mocht die update van Samsung deze week niet komen ga ik dat doen. Thanks!
Tevens belangrijk dat je die Samsung Bixby apps en aanverwanten gewoon nooit update, dan heb je daar minder last van. Ik ben al een tevreden bxActions gebruiker sinds dag 1 van mijn Note 9.
Vind het wel gaar dat ik bixby op de note 9 nog steeds niet kan uitzetten. Ze blijven het ook door je strot drukken want een dubbele klik is nog steeds bixby openen straks. En als het nou je taal zou spreken dan is het nog enigzins logisch. Maar in Nederland zou de optie om bixby uit te zetten er altijd in moeten zitten.
Ik zie helaas met deze update dat je nog altijd iets als bxActions nodig hebt. Zo heb ik allemaal dingen ingesteld voor dubbel-klikken, enkele klik en inhouden van die knop. Het zal mij verbazen mocht Samsung dit erin gaan zetten, sterker nog, je mag alleen de 'enkele-klik' actie instellen zo te lezen. :/
Jammer, dat betekent dus dat het voorlopig nog niet op de S8 gaat werken :'( Omdat die nog geen Pie heeft.

bxActions is inderdaad niet geweldig omdat het toch eerst altijd Bixby op moet starten.
heb 2 dagen terug de update naar 9.0 gedaan op mijn S8+
Ja ik las het later, hier zie ik hem vreemd genoeg nog niet. Maar ik heb een Spaanse S8, denk dat het hem daar in zit.

Wel goed dat de update nu uit is! Ik dacht dat het nog een tijd zou duren.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 23 juli 2024 01:16]

ja daar zou het indd aan kunnen liggen.
update is wel even wennen.
Ja, hoezo dat? Is die nieuwe 'One UI' heel anders? Ik hoorde al dat hij naar de helft van het scherm gebruikt in veel gevallen.

Vond je trouwens dat hij trager is geworden? Of valt dat wel mee?

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 23 juli 2024 01:16]

heb de telefoon niet lang kunnen gebruiken i.v.m gebroken scherm, die ligt bij de maker.
verder slomer was die zeker niet. helft van het scherm gebruikt? volgens mij niet. niet meer dan de huidige/vorige.

tis gewoon anders. het ziet er allemaal weer net wat anders uit. de knopjes staan net anders of net op een andere locatie. tis gewoon wennen. kan nog niet direct oordelen of het beter of slechter is. zal er eerst weer een poosje mee moeten werken.

ik had wel wat dingetjes gelijk zoals als je nu het scherm naar beneden trekt zie je gelijk je instellingen knopje. deze was volgens mij nu niet meer daar of op een andere plek. volgens mij nu als je hem op het kleine menu hebt zie je hem rechtsboven staan. en bij de nieuwe moest je hem helemaal naar beneden trekken wil je hem zien.. gebruikte hem toch wel aardig vaak.
Waar ik op doel is dit:

https://st1.bgr.in/wp-con...msung-one-ui-settings.jpg

Schijnt dat ze dit hebben gegaan om één-handig gebruik makkelijker te maken maar het lijkt me nogal zonde van dat grote scherm. En ik gebruik mijn telefoon nooit zo. Ik hoop dat dit ook uit kan.
valt mee dit is gewoon het menu van je settings,
dus als je naar settings gaat krijg je dit. als je nu naar je settings gaat heb je ook dat hele menu voor je.

wat je op de printscreen ziet ga je geen problemen van ondervinden, alleen misschien dat bepaalde settings weer op een andere plek staan.
Anoniem: 1091945 22 februari 2019 07:44
Na bijna 3 jaar luistert Samsung eindelijk een keer naar zijn gebruikers. Bixby is een kansloos project omdat het op allerlei vlakken al hopeloos achterloopt op Alexa, Google en ze die ook ondersteunen. Typisch een geval van hardware producent probeert met software producent mee te komen. Hetzelfde geldt voor Tizen, ook zo'n kansloos project.

Helaas zal het waarschijnlijk hier wel weer bij blijven. De bloatware is na pakweg 5 jaar ook nog steeds niet geadresseerd. En ach... Zolang wij het maar blijven kopen toch?

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 1091945 op 23 juli 2024 01:16]

Het feit dat er in de S10 nog een 3.5mm jack zit, doet mij vermoeden dat ze al langer naar de klant luisteren. :)
Die 3.5 Jack gaat verdwijnen. Mark my Words.
Uiteraard. Maar niet om de Galaxy Buds te pushen, zoals met de AirPods wel het geval was. +1 voor Samsung. :)
Die galaxy buds zijn overigens wel een stuk beter dan de vorige. Nu 6 tot 7 uur streamen via Bluetooth is wel echt tof. Nu zijn ze dus ook echt bruikbaar... voorheen was het 1,5 uur max geloof ik
De jack gaat niet verdwijnen. Meeste mensen hebben geen zin om hun oortjes op te laden. Zelfde als draadloos laden, de meeste mensen gebruiken gewoon een snoertje. Lekkker goedkoop.
Mwah… De prijs is het probleem niet. Je denkt aan de voorspelde prijzen van Apple draadloze laders van € 150 maar ‘B-merk’ draadloze laders kosten nauwelijks meer dan een los kabeltje. Laatst een cadeau gehad als hebbedingetje, werkt prima. Even opgezocht: kost hooguit € 15 in een webshop.

Zelf zou ik zeggen: Hou dat ene connectortje gewoon, al was het maar voor noodgevallen, testen, backup-systeem, maar de realiteit is dat mensen vooral lui zijn en dat is in het voordeel van ‘draadloos’. Aangezien data ook prima draadloos gaat en zo’n ding dan toch weer een paar cent goedkoper gemaakt kan worden, kun je er op wachten dat die op de langere termijn gaat verdwijnen.

De mini-Jack geef ik wat meer kans, zolang goede draadloze oortjes nog prijzig zijn, maar als koppelen en opladen steeds makkelijker worden – en dat gaat gebeuren – zal de gemakzucht het ook hier gaan winnen.
Ik gebruik de mini-jack voor oortjes tijdens het trimmen, en niets is zo irritant dat je na bv 20 min geen muziek meer hebt omdat de headset leeg is 8)7
Ook als er een uit je oor valt, hangt hij nog altijd aan het kabeltje, en kun je hem tijdens het trimmen gewoon weer terugstoppen.
Voor mij mag die mini-jack blijven!
Ik heb een elektrische gitaar en een draadloze (Bluetooth) oplossing hiervoor die ik ooit kocht (richting een Mac Pro die als effectpedaal en opname-apparaat dienst deed) had een flinke vertraging en ruis, daarom mag het van mij ook blijven ;)

Nu gebruik ik een iPhone met een tussenstukje naar Lightning.

Maar ik ben wel zo realistisch dat ik denk dat dit soort problemen een keer opgelost wordt. Bluetooth is nu al twee versies verder en flink verbeterd qua kwaliteit bijvoorbeeld.
Net als de Bluetooth headset. Mensen weinig mensen gaan het gebruiken. Ze proberen dit al 10 jaar als super te verkopen, helaas mensen willen het niet.
Ik merk bij mezelf ook dat ik tóch naar de bedrade oortjes grijp, terwijl ik ook een draadloze koptelefoon heb liggen, puur omdat het meer moeite en tijd kost om die te koppelen, ook al is dat maar 30 seconden.

Komt ook omdat ik meerdere koptelefoons en apparaten door elkaar gebruik en niet continue. Als je altijd dezelfde koptelefoon met dezelfde Mac of iPhone gebruikt, wordt de verbinding sneller hervat.

Als ik het goed begrijp zijn er ook smart phones waarbij het koppelen simpeler is, met NFC of zo.

Eigenlijk zou het natuurlijk gewoon automatisch moeten gaan, zodra je hem aanzet of zo.

Als daar een standaardisatie voor komt (en ook echt breed toegepast wordt uiteraard) zie ik het wel veranderen.
Ik heb zelf een BT headset die ook bedraad werkt... Ik gebruik hem bijna altijd met een kabel omdat via BT hij 3/4 keer het verkeerde apparaat pakt. En het irritant is om eerst boven de laptop te disconnecten voor hij hem beneden op m'n telefoon pakt. (Tablet/laptop en telefoon waarop hij wel eens gebruikt wordt)
Je hebt ook BT headsets die met twee apparaten tegelijk gekoppeld kunnen worden. Misschien iets om op te letten bij de volgende aanschaf?

Dan koppel je ze gewoon met beiden en dan ben je klaar.

[Reactie gewijzigd door laptopleon op 23 juli 2024 01:16]

Dachten mensen al sinds apple het gedaan had, en meerdere merken volgden, samsung houd sterk vast, ook in interviews, dat ze de 3,5mm niet zullen weghalen en de trend van apple niet volgen, want uit markt onderzoek heel veel klanten deze nog gebruiken.
Dat zeiden ze ook over CD,s floppy discs etc etc.

Maar ik vind t dapper van Samsung.
Heeft samsung dat gezegd? je hebt het nu over iets heel algemeens, samsung heeft aangegeven, als het gebruik buiten een bepaalde precentage valt dan laten ze de poort vallen, zo lang mensen hier gebruik van maken niet, natuurlijk betekend dat wel dat er een zeker precentage gebruik moet zijn.

dit hebben ze al eerder aangegeven en zijn ze heel eerlijk over.

[Reactie gewijzigd door vooviro op 23 juli 2024 01:16]

En toch zie je dat in het buitenland (lees US) veel meer gebruikt wordt. Bixby kan wel veel meer met de telefoon als google assistant. Voor ons is het niet relevant omdat er dingen niet beschikbaar zijn ofwel omdat de taal niet ondersteunt wordt.

Ik ben het dus niet met je eens, dat het een kansloos project is.

[Reactie gewijzigd door Mimiix op 23 juli 2024 01:16]

Anoniem: 1091945 @Mimiix22 februari 2019 08:00
Het is niet waar wat je zegt. Slechts 6.28% van de assitant gebruikers gebruikt Bixby. Als je weet dat Samsung marktleider is op mobile dan is dit aandeel kansloos. Onderzoek uit mei 2018.

https://www.google.com/se...F-8#imgrc=noseAUeWJQvjFM:

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 1091945 op 23 juli 2024 01:16]

Leuke link. Twee punten;
- Waarom in godesnaam een Google link plaatsen en niet een link naar het artikel? Deze link zal op een gegeven moment dood gaan.
- Belangrijker: Het artikel is compleet zinloos zonder fatsoenlijke informatie over het onderzoek. Worden de assistenten daadwerkelijk gebruikt of gaat het hier alleen over install-base? Hoe vaak worden de assistenten dan gebruikt? Ik heb Bixby ooit aangezwengeld om het vervolgens volledig te negeren, ben ik nu één van die "Bixby" statistics? Hetzelfde geld namelijk voor Siri en Google Assistant.

6.28% is helemaal niet slecht voor een compleet nutteloze tool. Blijkbaar is hij dus niet compleet nutteloos..... Apple heeft grofweg hetzelfde marktaandeel in de PC markt en Macbooks worden nogsteeds niet als compleet nutteloos gezien....
Anoniem: 1091945 @Croga22 februari 2019 09:12
Hi Croga,

Omdat je zelf het niet hebt uitgezocht, doe ik het maar:

- Samsung heeft na Google de grootste instalbase volgens onderstaande onderzoek:
https://ovum.informa.com/...-world-population-by-2021

- Het gebruik van Bixby (ondanks de speciale knoppen op toestellen) is zo goed als het laagste van alle voice assistants volgens meerdere onderzoeken. Hieronder twee voorbeelden:
https://www.highervisibil...-popular-is-voice-search/
https://www.statista.com/...ice-assistants-in-the-us/

Wetende dus dat Bixbie een hoge installbase heeft maar een laag gebruik zegt dus heel veel. Men wil het niet gebruiken. Tegelijkertijd groeit de kwaliteit van assistants juist explosief naarmate er meer gebruikers zijn. Je krijgt dan een vliegwieleffect. Tel daarbij op dat ook Google Voice beschikbaar is op Samsung en ik zie de toekomst van Bixby niet rooskleurig (understatement) in. Samsung probeert een Eco-systeem te creeren waarin jij als consument vast komt te zitten als je veel producten hebt van hen (Bixby, Tizen etc.) Tegelijkertijd zie je dat o.a. Google ook niet stil heeft gezeten en al vele stappen verder is. Ze hebben geprobeerd de software slag aan te gaan om op lange termijn meer hardware te kunnen verkopen maar hebben die verloren.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 1091945 op 23 juli 2024 01:16]

Je ziet hier een aantal dingen over het hoofd;

- Samsung staat weliswaar op de tweede plaats maar niet achter Google. Siri heeft een grotere install-base, Google gaat dit jaar Samsung voorbij
- Belangrijker; Bixby is alleen op mobiele telefoons te vinden; een toepassing waar Bixby slechts een side-note is. Google Assistant, Siri en Alexa zijn te vinden op apparaten waar ze het enige doel van het apparaat zijn. Install-base zegt in dit geval dus niets over gebruik.
- Bixby krijgt een marktaandeel van 6-8%. Jij noemt dat niet significant. 5% van de sterftegevallen ter wereld is aan AIDS te wijten; is AIDS dan plots ook niet meer significant? 7% van de PC gebruikers heeft een Apple. Is Apple dan ook niet significant? Ik zeg: Als 6-8% van het asssistent-gebruik naar Bixby gaat zijn ze een belangrijke speler. Vergelijkbaar met AMD in zowel de GPU als de CPU markt..... Om maar eens wat te noemen

Nee, Bixby is niet bruikbaar. Net zo min als Cortana. Ze zijn beiden gewoon enorm slecht. Maar heel eerlijk; Google, Siri en Alexa zijn ook complete crap. Geen van allen zijn ze in staat mij fatsoenlijk te helpen wanneer ik mijn apparaat gebruik. Ik kan geen van allen vertellen dat ik nu aflevering 3 van seizoen 8 van How I Met Your Mother wil kijken op Netflix. Maar dat heeft niet met de assistent te maken, dat heeft alles te maken het de beperkingen van het platform. De integratie is van dusdanig abominabel niveau dat de eerste jaren al deze assistenten nutteloos zijn. Voor mij dan tenminste aangezien ik weiger mezelf op te sluiten in wat één leverancier vindt dat ik moet gebruiken. Ben je bereid jezelf volledig over te geven aan Google, of Apple, of zelfs Samsung, dan werken alle assistenten plots een heel stuk beter en loopt Samsung in ieder geval mijlen voor op Microsoft en Amazon (dankzij Samsung's smart home spullen, Samsung's calendar, EMail etc. apps waar ze wél volledige controle over hebben)
Anoniem: 1091945 @Croga22 februari 2019 10:20
- Samsung staat weliswaar op de tweede plaats maar niet achter Google. Siri heeft een grotere install-base, Google gaat dit jaar Samsung voorbij
Dat klopt, maar dat versterkt juist mijn punt. Samsung heeft momenteel een grote installbase maar Voice Asssistant wordt niet gebruikt.
- Belangrijker; Bixby is alleen op mobiele telefoons te vinden; een toepassing waar Bixby slechts een side-note is. Google Assistant, Siri en Alexa zijn te vinden op apparaten waar ze het enige doel van het apparaat zijn. Install-base zegt in dit geval dus niets over gebruik.
Dat versterkt ook mijn 2 punten.
1. Bixby gaat de strijd nog verder verliezen op aantal gebruikers in de toekomst. Concurrentie heeft momenteel minder apparaten bij mensen thuis staan maar worden toch meer gebruikt. Gaat de concurrentie naar een grotere installbase toe, dan is dat killing voor Samsung.
2 .De kwaliteit van assistants noemt toe naarmate het aantal gebruikers groeit. Google groeit het het hardst met Siri waardoor Bixby nog verder gaat achterlopen.
Bixby krijgt een marktaandeel van 6-8%. Jij noemt dat niet significant. 5% van de sterftegevallen ter wereld is aan AIDS te wijten; is AIDS dan plots ook niet meer significant? 7% van de PC gebruikers heeft een Apple. Is Apple dan ook niet significant? Ik zeg: Als 6-8% van het asssistent-gebruik naar Bixby gaat zijn ze een belangrijke speler. Vergelijkbaar met AMD in zowel de GPU als de CPU markt..... Om maar eens wat te noemen
Een voice assistant vergelijken met Aids is om een relevantie punt te maken is natuurlijk triest. Elke sterftegeval is erg. Tegelijkertijd zijn er duizenden ziektes waaraan mensen sterven waardoor 5% aan Aids wel relevant is. (grote groep) Voor Voice assistants zijn er slechts 4 a 5 alternatieven waardoor een marktaandeel van 5% (in achterhoofd houden dat je op dit moment wel een grote installbase hebt) echt kansloos laag is.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 1091945 op 23 juli 2024 01:16]

Ik kan perfect tegen mijn Google Home mini zeggen wat hij via Chromecast op mijn tv moet afspelen op Netflix, in het nederlands heeft het wel nog veel beperkingen maar ik zie het nog steeds als een gimmick, moest het ingebouwd zitten in mijn wagen ipv de voice control van Volkswagen dat zou geweldig zijn.
- Belangrijker; Bixby is alleen op mobiele telefoons te vinden; een toepassing waar Bixby slechts een side-note is. Google Assistant, Siri en Alexa zijn te vinden op apparaten waar ze het enige doel van het apparaat zijn. Install-base zegt in dit geval dus niets over gebruik.
Nooit geweten dat een koelkast beschouw wordt als een mobile telefoon. ik leer bij.
https://www.smarthomemaga...tent-bixby-naar-koelkast/
Wat je alleen vergeet is dat niet alle samsung telefoons bixby uberhaubt hebben. De midrange toestellen en oudere samsungs maken namelijk ook een groot deel uit van de installbase. En verder is zoals Croga al zei bixby alleen op de engelse markt gericht, waar google assistant en siri veel meer talen kennen.
Al die dingen meegenomen van ik 6.28% zelfs vrij veel.
Nee, fout! Jij hebt het onderzoek niet goed gelezen. De installbase waar ik hierboven aan refereer is op basis van toestellen die een Voice assistent hebben.
Excuus, idd niet gelezen. Maar wanneer ik lees kom ik tot de volgende conclusie:
De eerste link refereert zowel naar S-voice en bixby, en zegt dus niet veel over bixby alleen. De tweede link is al handiger, maar die zegt dus dat 1/6 van de mensen met google assistan bixby heeft. Volgens het laatste onderzoek is de userbase van bixby 1/5 t.o.v. De userbase van google assistent.

Als beide van deze gegevens kloppen gebruiken dus meer mensen in verhouding bixby op hun telefoon dan dat mensen assisten gebruiken op hun telefoon. Niet slecht voor een assistant die iedereen nutteloos noemt.
Waarom zeggen dat het niet waar is wat @D3nnisd zegt? Hij stelt dat Bixby in het buitenland meer gebruikt wordt dan in NL. En dat is een waarheid als een koe.
Zie https://voicebot.ai/2017/...on-active-users-globally/

Zijn tweede uitspraak is een persoonlijke mening, wat je niet als waar of onwaar kunt bestempelen.
Anoniem: 1091945 @James RB22 februari 2019 10:29
Je artikel is op basis van cijfers van Samsung zelf. De onderzoeken die ik je laat zien zijn onafhankelijk. Die laatste zeggen dat Samsung weinig gebruikt wordt. In absolute aantallen is het altijd meer dan in NL, dat klopt. U.S. is natuurlijk veel groter dan NL.
Hey Hey! Relax man:)

Allereerst: Ik werk niet bij Samsung.

Ik lees Reddit posts dat mensen het gebruiken en dat het soms best goed werkt voor simpele taken. Daar baseer ik mijn mening op.
Ik lees enkel dat het wat meer gebruikt word dan hier, omdat ze er daar blijkbaar meer nut voor hebben. Ik heb m'n vorige post aangepast naar "wat meer gebruikt".

This maar een mening hé, niets om je over op te winden.
Kan het wellicht een tikkeltje vriendelijker?
Naja hoewel ik je haat richting Bixby begrijp(mening deel ik namelijk) denk ik niet dat het helemaal de bedoeling is om zo te reageren richting D3nnisd, maargoed fijne dag gewenst :)
Ik heb je niet gedownmod he, ik vond je uitingen niet van respect getuigen dat is alles. Maar nee downmod heb ik niet gedaan :)
Zolang het geen Nederlands ondersteunt is het toch behoorlijk kansloos denk ik...
Niet dat ik zelf een probleem heb met Engels maar het feit alleen al dat Bixby niet in het Nederlands (en waarschijnlijk een hoop andere talen) beschikbaar is maakt de assistent voor veel mensen onbruikbaar. Goed dat Samsung dit nu ook inziet en de assistent niet meer blijft pushen (lees: door de strot blijven drukken).

[Reactie gewijzigd door Tranquility op 23 juli 2024 01:16]

Ja, daar heb je gelijk in. Daarbij komt dat het systeem onze uitspraak niet altijd even goed oppakt omdat het accent gewoon anders is.
Ze luisteren niet goed genoeg. De apps die de knop al andere functies geven doen dit al veel beter dan Samsung hier heeft aangekondigd. Je kan namelijk verschillende functies toekennen aan een enkele druk op de knop, een dubbele druk op de knop, of zelfs een lange druk op de knop. Dat zijn 3 functies.

Wat doet Samsung? Alleen een enkele of een dubbele druk op de knop, en één van die twee functies moet Bixby zijn.

Nee Samsung, niet goed genoeg.
Bloatware valt wel mij. Bij het instellen van een nieuwe samsung staan heel veel samsung apps er niet op, maar kan je tijdens het opstartproces aanvinken welke apps je wel/niet geïnstalleerd wilt hebben. Nu moet ik zelf zeggen dat ik de samsung apps wel redelijk fijn vind en dan liever van de google apps af zou willen.
Dat laatste dus...

Met name die bloatware is de reden dat ik mijn S7 eind vorig jaar vervangen hebben door een Pixel.

Heb de hele Galaxy lijn tot en met de 7 gehad, maar het product is langzaam van me weggedreven. Steeds meer bloatware, het opdringen van Bixby en de steeds grotere schermen hebben ervoor gezorgd dat ik afscheid heb genomen van Samsung.
wait wut!? Grotere schermen!? Je realiseert je dat de Pixel, als telefoon, groter is dan de S8 en de S9? Ja, de schermen van die laatsten zijn groter maar dat komt door minimalisering van de bezel. De toestellen zijn kleiner dan de Pixel....
Ik bedoelde ook specifiek 'schermen'.

Had de S7 edge en vond dat helemaal niks. Heb nu de 'gewone' Pixel 3, zonder edge.

Die is trouwens wel degelijk een paar millimeter kleiner dan zowel de S8 als de S9, maar dat scheelt niet veel.
Dat is dan weer het voordeel van de S10 reeks dat er weer een non-Edge versie bij zit. Het Edge scherm van mijn S9 bevalt mij niet (wel de kwaliteit) en was daarom niet meer van plan een Samsung flagship te kopen. Nu dat er weer een non-Edge variant is en Bixby niet meer gepushed wordt zou mijn volgende telefoon toch maar weer een Samsung kunnen worden.
De S10e was voor mij zeker een optie geweest als ik de Pixel nog niet gekocht had.

Zit je nog wel met het punt bloatware, vond dat ook uitermate irritant.
Heb je uberhaupt ervaring met bixby? Zo te lezen niet. Bixby is helemaal niet kansloos. Het heeft een iets andere insteek dan google assistent en alexa, maar dat maakt het nog niet kansloos. Bixby is vooral goed in het "besturen" van je telefoon en google assistent en alexa zijn meer search engines. Je kunt ze ook prima samen gebruiken trouwens. Kijk dit filmpje maar eens: https://youtu.be/67PsQAqwoyI

Hoe jouw ongefundeerde post bovenaan staat is mij een raadsel...
Hoe kom je erbij dat Google Voice enkel is om te zoeken? Hieronder via link een lijst van apparaten die het kan aansturen. Enkel Samsung gebruikt Bixby om aan te sturen. Third parties gebruiken vooralsnog voornamelijk Alexa, Siri, Google.

https://www.cnet.com/prod...-assistant/compatibility/
Waar zeg ik dat google voice enkel is om te zoeken? Ik zeg dat het daar meer op gericht is dan het besturen van je telefoon i.v.m. bixby. Dat is iets heel anders.
Bixby is vooral goed in het "besturen" van je telefoon en google assistent en alexa zijn meer search engines.
Je doet ze af als veredelde Search Engines.
Zo zou je het ook kunnen interpreteren ja, maar dat is niet wat ik bedoelde. Dat had je misschien kunnen weten als je het filmpje had bekeken.
Hopelijk luisteren ze voor andere dingen ook.
Ik zou graag terug Bluetooth rsap profiel hebben voor mijn wagen, dat was zo zalige ervaring.

Ik koop nooit meer een gsm of wagen zonder rsap
En ach... Zolang wij het maar blijven kopen toch?
Ik dus niet meer en als ik zo de verkoopcijfers eens bekijk velen met mij :)

Samsung maakt geweldige hardware, eigenlijk de beste op de markt. Stel je voor dat die met Google Pixel software verkocht zouden worden dan had je de ultieme telefoon, daar zou ik qua bedrag wel wat voor over hebben. Nu kijk ik niet eens om naar die dingen. Je kunt nu beter een Oneplus kopen ofzo.
@Anoniem: 1091945
Ik ben het gedeeltelijk met je eens als het gaat om Tizen. Ja op de smartphones en tablets lijkt dit besturingssysteem weinig toe te voegen. Wordt het uberhaupt nog doorontwikkeld?

Echter, als het gaat om smartwatches, is Tizen op dit moment met grote afstand het beste besturingsysteem als je een android phone hebt, en als je kijkt naar de kwaliteit van softwareimplementatie, de optie om batterij te bewaren, de performance en de spotify integratie zou je misschien wel kunnen zeggen het beste smartphone besturingssysteem op de markt.

In de categorie besturingssytemen voor smartwatches die aansluiten op "niet apple telefoons" heeft Tizen alleen Android Wear OS als concurrent. En hoewel daar meer apps voor zijn en meer keuze in smartwatch hardware, verliest Wear OS het ruim van Tizen op gebied van performance en kwaliteit. De afstand in kwaliteit is echt enorm, en het enige wat ik jammer vind is dat Tizen een exclusief apple product is, als andere smartwatch fabrikanten ook Tizen mochten gebruiken, zou er op het gebied van hardware meer keuze kunnen zijn, en zou Tizen wellicht wel het grote smartwatch besturingssysteem van de toekomst kunnen worden.
@Anoniem: 1091945
en het enige wat ik jammer vind is dat Tizen een exclusief apple product is, als andere smartwatch fabrikanten ook Tizen mochten gebruiken,
euh Samsung zal je bedoelen ;)
maar nee het is niet strickt Samsung die het mag gebruiken, in tegendeel, Samsung zou niet liever willen dat anderen het ook gebruiken.
Echter is Samsung de enige die in Tizen geloof en heeft het hele OS naar zijn hand gezet.
van https://www.tizen.org/about/devices :
Tizen is an open source, standards-based software platform for multiple device categories, including smartphones, tablets, netbooks, in-vehicle infotainment devices, smart TVs, and more. Tizen offers an innovative operating system, applications, and a user experience that consumers can take from device to device.
Persoonlijk vind ik Tizen erg fijn werken op de tv..
Toen ik hoorde dat Samsung Bixy ging uitrollen werd ik razend enthousiast. Echter bij een demonstratie-strand op Utrecht Centraal kreeg ik te horen dat het nog niet zou werken in Nederland. En nu het werkt heeft Google Home/Assistent zich al razendsnel uitgerold. Niet echt geweldige interactie nog, maar wel effectief met de juiste vragen. Zelfs de leeftijd van een hier in Nederland vrij onbekende Vlaamse boekschrijfster haar leeftijd wist mijn Assistent te vertellen.
Op zich vind ik de S9+ een superfijne telefoon. Maar bixby is een vloek, vooral omdat je er niet vanaf komt. Bij de camera zit ook steeds bixby-vision in beeld, kan ik erachter komen wat het is waar ik naar kijk of zoiets loos. Niet dat het goed werkt natuurlijk, laat staan dat ik zelf niet weet waar ik naar kijk |:(

Net zoals de meeste van die assistent-functies heb ik er gewoon geen enkele behoefte aan. Echte functies die voor mij werken gaan met baby steps, ook van Google assistent. Als ik zeg 'bel [naam] begrijpt'ie de helft van de tijd de naam niet. Als ik zeg 'stuur een whatsapp-bericht naar [groepnaam]' dan blijkt hij groepen niet te kunnen appen. Het is allemaal net niet. Het enige dat tot nu toe redelijk voor me werkt is 'navigeer naar ...' en dan navigeert Google inderdaad naar...

Al die 'wanneer gaat mijn vlucht?' 'wat zijn de voetbaluitslagen?' of 'wat voor weer wordt het?' man man man...
Pfff het heeft even geduurd hoor whahaha.

Er wordt hier serieus al sinds dag 1 van de S8 over geklaagd, waarom dan twee jaar later pas de feature implementeren? Zodat ze het als feature van de S10 kunnen noemen?

[Reactie gewijzigd door Jvann op 23 juli 2024 01:16]

En nog steeds kan je de knop niet vrij configureren, twee keer drukken voor bixby en een keer voor een andere app of vice versa. Ik snap niet waarom ze de knop niet gewoon vrij instelbaar maken. Je betaald een vermogen om zo'n telefoon te hebben en nog wordt er een persoonlijke assistent aan je opgedrongen die niet eens Nederlands kan. Een stap in de goede richting is het, maar in mijn opinie zijn we er nog steeds niet.
Iets is beter dan niks, maar ik ben wel met je eens dat, vooral van Samsung, verwacht ik de vrij mogelijkheid om dit knopje in te stellen hoe ik het wil.

Dan had ik persoonlijk 1 keer voor google assistant gedaan en twee keer voor Spotify (of andere muziek dienst, dat is toch iets die ik erg vaak gebruik).
Opgelucht dat het eindelijk uit kan.
Nu bixbee nog mogen verwijderen want het blijft meeluisteren of informatie verzamelen
Pas na een codewoord toch hoop ik?
Om het codewoord te kunnen horen moet hij natuurlijk de hele tijd luisteren. Maar dat kon je al wel uitzetten volgens mij.
Maar dat zal wel lokaal verwerkt worden. Dus 'meeluisteren' zal wel meevallen me dunkt.

(Eén manier om het te testen, ik heb geen Samsung met Bixby knop hier is 'm in vliegtuigstand zetten en kijken of die functie dan nog werkt)...
.oisyn Moderator Devschuur® @Archcry22 februari 2019 07:53
Je kunt Bixby uitzetten. Ik mag hopen dat dat met de update nog steeds kan, en dan is het dus puur een toewijsbare knop.
Maarja als als ik een knop heb, wil ik die kunnen gebruiken ook. Wat mij betreft is dit een goede stap in de richting. Het liefst wil ik een knop waarmee ik kan doen wat ik wil.
haha een van de redenen waarom ik een custom rom ben gaan draaien.. geen geneuzel van de fabrikant die doodleuk dingen uitzet... draai nu zelf rice tweaks en ben er super tevreden mee.
Waarschijnlijk zal het ook wel kunnen met Magisk en Exposed ofzo toch?
dat klopt inderdaad die 2 draai ik ook.
Mijn conclusie is dus dat Samsung zelf ook niet overtuigd is van de kwaliteit van Bixby. Immers: als Bixby écht een killer zou zijn, dan zouden mensen het niet eens willen uitschakelen, al zou het kunnen.

Tja, en als de fabrikant er zelf al niet eens in gelooft....
Tja. Maar Google heeft voor haar spraakassistent toch ook geen eigen knop? Dus hebben ze er geen vertrouwen in? En Apple ook niet in Siri?

Nee, ik zou veel liever gewoon de knop kunnen gebruiken voor de cameraapp, en verder niks. Laar mensen toch zelf beslissen.
Dat is toch onzin. Probeer eens bij Apple te klagen over de functie van de home knop, kijken hoelang t duurt voordat zij meegaan in je geklaag, maar van Apple zijn we t gewend hè?
Wat mis je precies aan de home knop van Apple?
Ik mis niks, het was puur om een punt te maken. Wat ik altijd bij mijn iPhone miste en waarom ik na de iPhone 3GS ben overgestapt is absolute vrijheid om te doen met mijn telefoon wat ik wil. Volgens mij is dat een van de grootst gehoorde klachten binnen het Apple kamp en toch zie ik Apple mondjesmaat hierop reageren. Voorheen had je bv alleen de keuze uit het nieuwe model en het oude nog niet uitverkochte model, tegenwoordig brengen ze al iets meer modellen uit, iets meer keuze uit. Flash is sinds dag 1 altijd al verboden geweest op de iPhone, op Android telefoons had je zelf nog altijd de keuze of je het wel of niet wilde installeren om Flash-sites te kunnen weergeven op je telefoon en zo kan ik wellicht nog wel uren doorgaan, maar wat mijn punt is. Je geklaag hoeft niet altijd per direct gehonoreerd te worden door een bedrijf als Samsung of Apple. Zij hebben het apparaat op hun manier ergens voor bedoeld. Bixby, alhoewel nog niet volledig functioneel voor de Nederlandse markt zou wel een wezenlijk onderdeel van je Galaxy S ervaring moeten worden, vandaar de Bixby knop.
Ah, oke. De homeknop is redelijk flexibel geworden, diverse functies zijn nu te bedienen met deze. Apple is altijd closed source geweest en eerlijk gezegd ben ik daar wel blij om. Het voordeel van slikken wat je krijgt is dat je ook weet wat je krijgt. iOS is mijn inziens overzichtelijk, bloatware vrij en snel. Android is van zichzelf ook vrij van troep en snel, maar de gemiddelde fabrikant (voorbeeld is Samsung) gooit het vol met meuk waar niemand wat aan heeft. Daarnaast vragen ze ook nog eens de hoofdprijs voor de topmodellen, bijna zo goed als op iPhone-niveau. Je betaald dus voor een telefoon vol bloatware en gerichte add-tracking van Google. Daarnaast heb je (om allerlei redenen) niet eens de keus om die meuk eraf te halen, in het beste geval uit te zetten en te verbergen.

Toegegeven: iOS is niet alles, maar alle voors en tegens tegen elkaar opgezet kies ik nog steeds voor iOS. En ja... dat is my way or the highway bij Apple.
Dat is best achterhaald en dat was zeker zo op het begin, maar is allang niet meer zo. Android op Samsung is vrij van bloatware en nagenoeg alles wat zij additioneel op Android installeren is ook nog eens te deïnstalleren of te disablen op One UI na. Het enige wat je krijgt is een set aan Samsung, Google en Microsoft tools, die gewoon handig zijn en als je ze niet wilt, dan haal je ze er toch af.
Bij iOS is het natuurlijk een set aan Apple tools, waar je ook de vraag aan jezelf kan stellen of je het kan deïnstalleren omdat je nooit gebruik maakt van de Notities app van Apple zelf.
Maar goed dit is natuurlijk volledig offtopic. Waar het om ging is of een fabrikant moet luisteren naar wensen van klanten om de functie van een knop vrij instelbaar te maken.
Het echte punt wat ik wilde maken en misschien niet duidelijk is geworden. Ik las commentaar dat iemand het veel te laat van Samsung vond dat er nu 2 jaar overheen zijn gegaan, voordat Samsung iets heeft veranderd aan de Bixby knop.
Volgens mij heeft Apple erg starre houding en had het misschien nooit de mogelijkheid geboden om andere functies aan die knop te geven. Maar van Apple accepteren we meer dit gedrag, omdat we weten dat ze star zijn, terwijl we bij Samsung gaan roepen dat je de hoofdprijs moet betalen voor een telefoon die niet eens dat doet, wat je wilt dat die doet.
Volgens mij is dit JUIST het argument dat ik gebruik en waarom ik nooit meer voor een iPhone zou kiezen. Juist omdat ik er de hoofdprijs voor moet betalen en alleen binnen de lijntjes van Apple mijn telefoon mag gebruiken, zodra ik iets afwijkend wil doen, blokkeren ze het. Neem het gebruik van de NFC chip. Dus je hebt een NFC chip in je toestel gestopt, maar de enige manier om die NFC chip te mogen gebruiken is niet om je gebruikers hiermee een dienst te verlenen en het hen makkelijker te maken om betalingen te doen. Nee de enige functie van die chip is, om het makkelijker te maken voor je gebruikers, mits de betaling via Apple Pay loopt, zodat je er zelf nog rijker van wordt. Dus het feit dat de chip in het toestel is, maakt het toestel al duurder, maar het liefste wil je dat je toestel nog meer geld oplevert als ook alle betalingen via je eigen dienst verlopen.
Bottomline je koopt een toestel van Apple met heel veel functionaliteiten die je misschien nooit kunt gebruiken, maar waar je wel voor hebt betaald, maar we bitchen op Samsung omdat we de Bixby knop een andere functie willen geven en ze het daadwerkelijk ook nog honoreren na 2 jaar en dan vallen we daar weer over dat het 2 jaar heeft geduurd. Stel jezelf eens de vraag hoelang die NFC chip in de iPhone zit en hoelang we dus al niet contactloos kunnen betalen ;)
Je hebt met betrekking tot Apple Pay wel een punt. Maar goed, vergeet niet dat Apple Pay in veel landen wel ingeburgerd is. Nederland is maar een stipje op de kaart. Overigens: een beter verdienmodel kan je toch niet voorstellen? Hier heb je de onze en als je deze wilt dan ga je betalen, oja... wij hebben al een best martkaandeel in handen, duss... :+
Voor de rest zijn alle apps (behalve Safari) van de iPhone eraf te gooien, dus dat moet geen probleem zijn. Samsung heeft nog steeds bloatware aan boord. Als je al niet vergeet om de marketinginformatie uit te zetten krijg je regelmatig 'updates', McAfee, Samsung apps, en om Bixby (daar hadden wij het over) in combinatie met de camera te gebruiken moet je met diverse privacyvoorwaarden instemmen. Al met al vind ik een nieuwprijs van pak 'm beet van €800 aardig wat geld voor een telefonerend reclameobject met 'gratis' apps en skins waar je niet vanaf komt.
De Bixby-knop is er ook zo'n een. Ondanks dat je een keuze erbij hebt lees ik hier dat Bixby nog prominent aanwezig is en dat is jammer. Ik heb geen hekel aan Android, maar alles anders dan een stock Android gaan mijn nekharen omhoog van staan. Maar goed, voor ieder wat keus. Alleen jammer dat je tegenwoordig maar uit twee smaken kan kiezen, helemaal jammer als je beide smaken niet lekker vindt.
Kan je specifiek zijn m.b.t. de bloatware? Ik heb een Samsung Galaxy S9+ (jaja omdat ik graag nog iets meer wilde betalen voor een paar inch :9). Ik heb geen McAfee op mijn telefoon staan, de Bixby knop had ik uitgeschakeld.
Bloatware is in mijn optiek ongewenste apps of applicaties die bedoelt zijn om je een dienst te verkopen, toch?
De apps die ik dus krijg van Microsoft, inclusief OneDrive 2jr gratis 100GB, omdat ik een Galaxy telefoon heb geactiveerd, zie ik niet als ongewenst.
De Google apps behoren tot de standaard suite, die elke Android telefoon meekrijgt, zelfs stock Android, als voorwaarde van Google om gebruik te kunnen maken van de Google Playstore.
De Samsung apps, zijn net als de Apple apps handige tools, waarvan ik vaak al andere tools voor heb, die ik liever gebruik, maar goed ik ben dan een doorgewinterde smartphone lover en kan me voorstellen dat een dummy gebruiker de tools die Samsung voorïnstalleerd handig vind, ik verwijder de meeste allemaal.
Maar helaas ik kan geen enkele app bedenken, die mij continu ongewenst en irritant notificaties stuurt om een abonnement af te sluiten of iets te kopen op mijn Samsung telefoon.
Alles wat op de telefoon geinstalleerd wordt door Samsung zijn productiviteitstools.
Als de definitie van bloatware (zoals op XDA) is voorgeïnstalleerde apps, dan kan Apple er natuurlijk ook wat van. Ik bedoel begint al met iCloud gratis 5GB maar goh je hebt een 64GB telefoon, dus waar haal je die overige 59GB vandaan?
Dat is het notitieblokje, de agenda, iTunes, iCloud en ga zo maar door zelfs YouTube stond voorgeïnstalleerd op de iPhone (weet niet of dit nog steeds zo is).
Stock Android is natuurlijk kaler, zelfs kaler dan stock iOS en dan wat je krijgt bij Samsung, maar hé als een dummy user, is het verdomde handig dat je al direct gebruik van je telefoon en van de smartfunctionaliteiten kunt maken, zonder dat je nog eerst een halve dag allemaal apps moet downloaden en instellen.
Dus welke definitie geven we aan bloatware?

Volgens Google is dit de definitie:
Unwanted software included on a new computer or mobile device by the manufacturer.

[Reactie gewijzigd door Karimpje op 23 juli 2024 01:16]

Ik weet niet of je mijn mening kan delen :) Ik kapsel de term bloatware onder alles wat niet onder stock valt en ongevraagd voorgeïnstalleerd is bij aankoop. Dus ook Microsoft, McAfee, Samsung apps en aangepaste schilletjes. Waarom? Voor al deze voorgeprogrammeerde apps krijgt mijnheer Samsung geld in het laatje. Al deze apps moeten gewoon beschikbaar zijn in de Android store (heet dat zo?). En oja, reclametracking zit wel degelijk in de S9.
Oke dus je noemt het bloatware, omdat het afwijkt van Stock Android. Maar vertel mij eens wat is eigenlijk Stock iOS en waarom mogen die tools en apps die ik gratis en voor niets krijg van Apple dan wel? Oh en je bent nog steeds in de veronderstelling dat Apple geen reclametracking in zijn telefoons heeft ingebouwd? :+
Bottomline komt het erop neer, dat elke fabrikant een eigen draai geeft aan de Android ervaring. Zo had HTC Sense en zo heeft Samsung One UI. De overige apps zijn allemaal te verwijderen. En nogmaals dat was in het verleden wel anders inderdaad, maar dat is nu echt achterhaalt.

Maar het feit dat Google zo open is en ons heeft laten zien hoe Stock Android eruit ziet, geeft ons nog niet het recht om apps die Samsung installeert als Bloatware te bestempelen. Ik bedoel er zitten genoeg voorgeinstalleerde apps in iOS, maar we scharen deze onder Stock iOS, omdat nog geen enkel levend wezen ooit een kale installatie van iOS op een telefoon heeft gezien O-)

Maar bok001 let us agree to disagree. Leuke discussie _/-\o_
Ja, idd. agree to disagree. Eens een keer een leuke discussie in plaats van elkaar afschieten achter de PC :+

Omdat iOS alleenheerser is op zijn eigen platform moet je dat maar als nullijn zien en eerlijk gezegd komen er geen apps mee van derde partijen in iOS. Reclametracking kan ook door iOS gedaan worden, maar er zit één groot verschil ten opzichte van Android: In Nederland zijn er geen Apple apps die reclametracking ondersteunen. Daarnaast heb je volledige controle over de rechten van andere, niet Apple apps.

Maar Karimpje, niettemin een leuke discussie :Y)
Volgens mij heeft Samsung langzaam ingezien dat Bixby weinig kans van slagen heeft, ook niet wanneer je er een speciale hardware knop voor in je toestel zet.
Door het nu aan te mogen passen komen ze eindelijk tegemoet aan de zeer grote groep die niets met die knop doet en geven ze zich toch enigszins gewonnen.
Ze hebben Bixby te vroeg in de markt gezet. Als ze de ondersteuning voor meer talen eerst hadden uitgewerkt, had het een veel breder draagvlak gehad. Daarnaast had het meer marketing moeten krijgen. Het merendeel denkt nu dat het weer een van de persoonlijke assistenten zoals Alexa, Siri etc is, maar dat is het niet. Om allerlei taken op je telefoon te doen, en dat is iets anders dan bijv. vragen wat voor weer het morgen wordt, werkt Bixby eigenlijk fantastisch.

Ik was eerst ook sceptisch en heb me gewaagd aan Bxactions etc. om di eknop te omzeilen, maar dat was het allemaal net niet. Uiteindelijk heb ik me een keer verdiept in Bixby, en vindt het nu best een goede toevoeging aan mijn telefoon. Maar als ik de reacties lees, ben ik waarschijnlijk de enige in NL..

Edit: zie nu net dat ze in Bixby ook notificatie hebben gemaakt voor Europese talen. Vanaf 20 maart zijn Engels (UK), Duits, Italiaans en Spaans beschikbaar. Frans wordt binnenkort toegevoegd.

[Reactie gewijzigd door jabberwock op 23 juli 2024 01:16]

Ik vind Bixby ook wel handig. Bijvoorbeeld met een quick commando om wat settings aan te passen wanneer ik thuis kom of juist op het werk. Of om tijdens het koken even snel een timer te starten. Deels zal google assistant dit vast ook wel kunnen maar ik probeer juist steeds minder van google te gebruiken i.v.m. de hoeveelheid data die ze verzamelen.
Ik vind het belangrijker dat mijn S8+ op dit moment Android 9 aan het installeren is. Was niet automatisch maar toen ik keek of de update er was kwam hij binnen. Ben toch wel benieuwd. Samen met de februari veiligheids update.
Gouden tip man. Gisteren nog de security patch gekregen waardoor ik dacht dat de pie update nog wel een maandje op zich zou laten wachten. Maar hij is hem nu aan het downloaden (reguliere S8)
Tip: download de app: bxActions
Ik ben oprecht heel nieuwsgierig waarom dit zo lang heeft geduurd. Zal er een goede reden achter zitten of is dit puur een geval van Bixby pushen zijn geweest?
Dit doet Samsung natuurlijk alleen maar zodat klanten Bixby weer aan zetten.

Gebruikers moeten wel want anders kan je de knop ook niet voor iets anders in stellen.

Slim dat ze het brengen alsof ze naar de klant luisteren terwijl ze alleen maar het aandeel van Bixby gebruikers willen verhogen.
Ghehe gisteren BXActions ofiets geïnstalleerd hiervoor, maar beter dat het gegreineerd is. Klote knop, hoef niks met Bixby.
ik heb vrij snel na het in gebruik nemen van mijn S9 BXActions geinstaleerd en ook de inapp uitbreiding gekocht en ik heb er nog geen moment spijt van gehad.
Mee eens, uitkomst. Ik wist dat het er was, maar nooit gebruikt. Nu als zaklamp ingesteld.
Daar is de knop uitermate geschikt voor. Je kan er namelijk ook erg makkelijk het geluidsprofiel wijzigen.
Dit kon (kan) ik al sinds de launch van de Note 8.... bxActions
bxActions werkt inderdaad perfect. Ik heb de Bixby-knop geremapt naar DND aan/uit (ingedrukt houden) en stil/trillen/normaal toggle (dubbelklik).

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.