Gerucht: Samsung komt volgend jaar met budgetsmartphone met 5000mAh-accu

Samsung komt volgens geruchten met een nieuwe serie budgetsmartphones, waaronder een model met een 5000mAh-accu. Het zou gaan om de Galaxy M20 en ook zou er een Galaxy M30 verschijnen. De smartphones komen in Europa uit.

De Duitse website AllAboutSamsung claimt details over de Galaxy M20, ofwel de SM-M205 in handen te hebben. Eerder bracht de website vroegtijdig juiste informatie over de Galaxy A9 naar buiten. De M20 zou afmetingen van 156,4x74,5mm hebben en 8,8mm dik zijn. Het toestel zou een 5000mAh-accu krijgen en daarmee is het de accu met de hoogste capaciteit in een Samsung-smartphone.

Frontpanel Samsung Galaxy M20Vermoedelijk krijgt het toestel een druppelvormige inkeping. Het zou Samsungs eerste telefoon zijn met een notch in die vorm. De Zuid-Koreaanse fabrikant toonde eerder wel al verschillende schermen die het gaat gebruiken, waaronder een scherm met druppelvormige inkeping. Eerder deze maand kwam er een foto online van wat vermoedelijk het scherm van de Galaxy M20 is.

De Galaxy M20 zou aan de achterkant een dubbele camera hebben, met resoluties van dertien en vijf megapixel. Het scherm is waarschijnlijk een lcd en geen oled. Ook zou het toestel op Android 8.1 draaien, met Samsungs eigen schil.

Volgens de Nederlandse website GalaxyClub komt de M20 uit in Europa, maar of Samsung het toestel in de Benelux gaat aanbieden is nog niet duidelijk. De website noemt Engeland, Duitsland, Frankrijk, Polen en Scandinavië als bevestigde landen. De Galaxy M-modellen worden onder de Galaxy A-serie gepositioneerd en moeten de J-serie vervangen. Samsung verkoopt toestellen in de Galaxy J-serie voor minder dan tweehonderd euro.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

18-12-2018 • 20:45

80

Reacties (80)

80
78
38
3
0
28
Wijzig sortering

Sorteer op:

Weergave:

Het toestel zou een 5000mAh-accu krijgen en daarmee is het de accu met de hoogste capaciteit in een Samsung-smartphone.

Alhoewel 5000 mAh inderdaad het meeste is wat Samsung in een telefoon heeft gepropt, is het niet het eerste toestel van Samsung met zo'n grote accu. De eerste was de A9 Pro (2016), deze had ook 5000 mAh.

Ik juich het alleen maar toe hoor, heb zelf een Lenovo P2 en het is toch erg prettig. Waar de meeste smartphones tegenwoordig smijten met features die ik persoonlijk erg gimmicky vind, zoals 12GB RAM, vind ik een grotere accu een erg nuttige feature.

[Reactie gewijzigd door Jvann op 26 juli 2024 07:25]

Cool dat je nog steeds de Lenovo P2 hebt. Ik heb mijne begin dit jaar weg gedaan omdat ik hem te traag vond worden. Nu een Nokia, maar de batterij houdt 't lang niet bij de Lenovo.
Hier ook een Lenovo P2. Ik zie nog geen enkele reden om te upgraden. Af en toe een een schone installatie en hij gaat weer mee!
Maar die Nokia's, ik hou ze in de gaten.
Af en toe een een schone installatie en hij gaat weer mee!
Wut? Ik heb een OP3, dus ook uit 2016. Die heb ik werkelijk nog nooit een schone installatie gegeven en hij voelt nog even snel als bij de introductie. Accu gaat ook nog makkelijk een dag mee bij gemiddeld gebruik.
En hier een OP1 die voor mij nog prima doet wat-ie moet doen _/-\o_ Wel met Lineage.
Oh mijn OPO is echt niet te doen. Het is zelfs zo erg dat hij langzamer oplaad dan dat hij stroom gebruikt, dus als ik hem actief gebruik aan de lader dan loopt die langzaam leeg. Om over de snelheid maar te zwijgen. Ben erg blij dat ik hem vorig jaar vervangen heb voor mijn OP5.
Longshot, maar heb je alle troep uit de oplaadpoort gewrikt met een tandenstoker?
(ik zie trouwens dat je al bent overgestapt, dus vermoedelijk niet eens meer actueel)
gewoon een Note 4 hier voldoet nog prima en heeft nog een verwisselbare batterij, iets wat ik voornamelijk op vakantie gebruik bij normaal gebruik is de accu can 3600mAh genoeg.
Hier ook fan en tevens eigenaar van een P2. Zeer blij mee sinds release en ook niet van plan om deze te vervangen. Al moet ik zeggen dan de software support niet al te best is. Daarom blij dat er een official release is van LOS. Deze in gebruik sinds release en voelt sindsdien als een nieuwe phone. Zonder enige vertraging. Ook qua gewicht zeer acceptabel in combinatie met lange batterij duur. Mocht ik het toestel op den duur moeten vervangen dan druk op zoek naar een kandidaat. Tot op heden nog niet gevonden. Ook niet uitgebreid naar gekeken overigens. :X
Hier ook nog steeds een Lenovo P2, beste investering in mijn persoonlijke hardware tot nu toe. Die batterij toch...
Met nog 47%, na toch tamelijk veel gebruik, ga ik er vandaag mee slapen om weer op te staan met een fris opgeladen accu.

Als je de software wat opschoont met een custom ROM, of idd af en toe eens schoon installeren, zie ik nog totaal geen reden tot verandering.
Ik ben ook over gestapt van de P2 naar de Mi A1, ook al is het op vrijwel alle vlakken een verbetering maar toch mis ik de batterij van de P2!
Ik heb nu een paar maanden de Mi A2 Lite. Heb voor de Lite IPV normale A2 gekozen ivm grotere 4000mah accu en hoofdtelefoon aansluiting en een wat compacter formaat. Dan maar iets trager :P Vind de accuduur ook echt heerlijk, hoef 'm geregeld pas na 3 dagen aan de lader te doen. Bij wat zwaarder gebruik wel na 2 dagen, dan staat er vaak nog iets van 20% resterend. De P2 zal hier nog wel beter in zijn, zelfde chipset, nog grotere accu.

Een goede move overigens van Samsung om ook wat meer modellen uit te brengen met zo'n grote accu.
Installeer even Lineage OS, deed ik ook. Draait veel soepeler en je hebt nog meer controle over je telefoon ;-)
Ik vond 8GB RAM al best veel, toen 10GB en nu ineens 12GB. De accu mag voor mij zeker deze trend aanhouden, met misschien richting de 70000 mAh in de nabije toekomst.
Ik snap ook gewoon niet wat je met zoveel RAM moet. De mijne heeft 4GB, ik sluit nooit apps en heb eigenlijk altijd wel minimaal 2GB vrij. In m'n PC heb ik 24GB zitten (voor video- en foto-editing onder andere) dus ik begrijp het nut wel wat veel RAM kan hebben, maar voor telefoons zie ik dat nut simpelweg (nog) niet. Het zal best zo zijn dat we over X jaar wél zoveel RAM nodig hebben, who knows, maar voor nu is het gewoon onzin. Doe mij maar een grote accu inderdaad, het liefste gekoppeld aan een OLED-scherm zonder absurd hoge resolutie en met een CPU die snel genoeg is. Hoe beter/sneller de hardware, hoe sneller die accu leeg is.

[Reactie gewijzigd door SomerenV op 26 juli 2024 07:25]

veel smartphones zijn tegenwoordig zo vergelijkbaar dat een aanzienlijk deel van marketing bestaat uit het hebben van het grootste getal op de doos. Dat is namelijk logica die zelfs jan modaal (of de buitenlandse equivalent) "begrijpt".
De hoeveelheid geheugen, aantal cores en accu is werkelijk het enige waar Jan naar kijkt. Al verkoop je dat ding met Android 4.0 en werkt er verder niets, het geld heb je binnen.
Daar geloof ik weinig van. Kwaliteit camera/scherm en opslag wegen volgens mij veel zwaarder
Maar dat is veel moeilijker te tonen in specificaties die iedereen begrijpt. Vandaar reviews uiteraard, maar de meeste mensen lezen geen reviews.
Wie zijn de meeste mensen? Heel veel mensen zoeken hun aan te schaffen product op op YouTube
Inderdaad genoeg mensen die enigszins weten wat ze zoeken en hoe ze producten daarop moeten beoordelen. Aan de andere kant zijn--in mijn omgeving--onder de leeftijd van (arbitrair gesteld) 35 al veel mensen te vinden die er geen hol van snappen. Als zij videos opzoeken over hun product willen ze alleen horen of het een fijn/goed/populair/gunstig geprijsd toestel is. Ze hebben geen idee van het verschil tussen opslag en RAM, snappen niet dat hardware (behalve de batterij) uitmaakt voor de batterijduur, of waarom de versie van het besturingssysteem uitmaakt. Boven die leeftijd lijkt het om het merendeel van de mensen te gaan.
Volgens mij vraagt het merendeel van de mensen gewoon hun omgeving en die komen met meer of minder relevante argumenten die daarna nog even bevestigd worden met een filmpje. Overigens is een smartphone bij uitstek een product waar processorkracht en ram vrij weinig zeggen over de gebruikservaring.
Veel mensen gaan nog steeds een Mediamarkt/Krefel/vandenborre binnen, een verkoper spreekt hen aan en raadt hen een product aan(die meestal een goeie marge zal hebben op betreffende product) en die mensen kopen dat dan. Kijk bv nu maar eens rond in deze periode in die winkels: het staat vol rond die smartphonerekken met verkopers die bezig zijn met klanten.
Meer geheugen kost meer energie, dus moet er een grotere accu in. Zo gaat het rondje rond. :P

Ik denk dat veel geheugen met name helpt om de app developers het wat makkelijker te maken. Deze trend is er op de pc markt ook (met name voor games) . Er wordt in de programmatuur zelden nog rekening gehouden dat de vraag naar een geheugenblok kan worden geweigerd, met al resultaat dat veel applicaties gewoon crashen.
Een telefoon met 7000 mAh zal wel aardig wat wegen. Waar micro sd kaartjes steeds meer geheugen krijgen zonder toe te nemen in grootte/gewicht gaat dat voor accu's helaas (nog) niet op. Mijn Note 9 weegt met zijn 4000 mAh accu al 200 gram, veel mensen vinden dat al te zwaar.

Edit: typo

[Reactie gewijzigd door WllmZ op 26 juli 2024 07:25]

Om te begrijpen waarom dat is raad ik je aan je wat in te lezen in accu technologie (en daar bedoel ik niet de rooskleurige persberichten die je af en toe op tweakers voorbij ziet komen over nieuwe lab ontwikkelingen die nooit productie zien)

De hoeveelheid Ampère uur per gram staat nagenoeg vast voor Lion en Lipo accu’s door de chemische werking. Ontwikkelingen in de kathode kunnen daar nog verbeteringen in brengen maar de theoretische verbeteringen (zoals een kathode van fluor of sulfide) maar zijn onstabiel of gevaarlijk.

Overigens ben ik geen tegenstander van telefoons die wat dikker en/of wat zwaarder worden door een grotere accu
Er is toevallig net een artikel over fluor accu's uitgekomen. Zal me benieuwen of het iets wordt.
Als men dan gewoon een 5 inch doen met gewoon 720p display en 4 Gb werkgeheugen dan heb je een geweldig toestel die gewoon voor 400 euro kan worden aangeboden. De camera gewoon standaard 12 MP maar dan wel eentje die toch goed is. Zou nog mooier zijn dan het zou uitkomen met een stock-rom versie ,waarbij je overbodige apps kun verwijderen.

[Reactie gewijzigd door Noresponse op 26 juli 2024 07:25]

400 eur? Eerder 150
Gekke is, vrijwel iedereen is de A9 pro vergeten. Toen de s9 uit kwam werd er ook geroepen, 1e keer stereo speakers in een samsung telefoon. Onzin, de A9 pro had deze ook. Ik heb er toendertijd over nagedacht die phone te importeren. Leek mij wel een beest.
Heb zelf ook de P2, als dedicated zakelijk toestel. Doe er niet mee gamen of uitgebreid apps checken en daardoor gaat de batterij bizar lang mee.. Lees: meer dan een week. Tevens is het voor mij meer een personal hotspot voor in de auto (voor extra internet info van de VW GPS etc). Wel mis ik veel security updates en hij is alweer aan vervanging toe.
Dan ben ik toch maar blij met de frequente updates op mijn P8 lite 2017, maandelijkse security patches en 1 major OS upgrade gehad in de paar maanden dat ik hem heb. Batterij is een stuk kleiner dan een P2 (3000mAh) maar 2 dagen is alsnog niet raar bij redelijk intensief gebruik, voor de 163 euro een prettige ervaring.
Ja en ondertussen heb ik meer dan 8 uur scherm tijd met mijn One Plus 6 8GB RAM en tot de 90% opgeladen.
8 uur screen on haal ik niet met mijn note 9. Wel 6 uur met 42 uur standby erbij
Ik doe ook ontzettend weinig met mijn telefoon vandaar.
Afgelopen weekend is het scherm van mijn P2 stuk gegaan. Omdat de P2 nauwelijks meer te krijgen is, overgestapt op de Pocophone F1 met een 4000 mAh batterij, in de hoop dat ie minimaal 2 dagen mee kan zonder opgeladen te hoeven worden. De P2 hield het vaak 3 dagen vol. De F1 is wel merkbaar sneller. Veel sneller.
Zou het kunnen zijn dat dit een nieuwe techniek betreft die Samsung voor de veiligheid test in budget telefoons en te kijken hoe het gaat voordat ze deze in hun s lijn verwerken. Ik heb het idee dat er iets gaande is in accu land. De note 9 lijkt ook een veel grotere capaciteit te hebben met dezelfde afmeting als zijn oudere broertjes
Net zo handig is dan gewoon een bescheidener scherm formaat. De 4,7" van mijn A3 (2017) vind ik meer dan groot zat, het is alleen jammer dat fabrikanten iedereen en elkaar alleen maar gek aan het maken zijn door enkel op nog grotere schermen te focussen met daaraan gekoppeld de race om de langste gebruiksduur via grotere accu's.
Prachtige UI die website in je eerste link!, thanks.
zeker ''budget'' 500eur, tegenwoordig komen telefoons bijna over de 1k
De budget smartphones van tegenwoordig zijn echt belachlijk goed. Kijk eens naar deze toestellen:Voor €200 heb je een groot 400+ DPI scherm, een moderne 14nm SoC (Snapdragon 600 serie of Kirin 659), 4GB RAM, dual-sims en prima batterijen met snelladen. Je het niet de aller aller nieuwste SoC en er zullen ook zeker betere camera's bestaan, maar voor €200 heb je een telefoon die echt prima meekan met al het dagelijks gebruik.
Helemaal mee eens.
De telefoons van €150 tot €250 zijn inmiddels echt geen telefoons meer waarmee erg veel moet inleveren tov de flagships. Alles gaat misschien een tikkeltje trager, maar al wel zo snel dat alles redelijk soepel gaat. Haperen en wachten op het volgende scherm zijn inmiddels verleden tijd.
Natuurlijk is er bezuinigd, maar elk model op een ander punt. Zo is er altijd wel een model te vinden wat bij je past, zonder gelijk de hoofdprijs te moeten betalen.
Tweakers zou hier best meer aandacht aan mogen geven. De topklasse is leuk, maar voor velen tot wat te duur.
Toch blijven de flagships de toppers qua verkoop. Elk model daaronder is dus voor een kleinere doelgroep
Er is een groep mensen die gewoon elk jaar of elke twee jaar het beste van het beste wil hebben en dat gewoon als een onderdeel van het abonnement ziet. Nu de flagships richting €1000,-- gaan weet ik niet of iedereen dat blijft volhouden.
Bij de flagships is de keuze wat kleiner (elk merk één) en de aandacht in de pers een stuk groter. Dat is veel (gratis) reclame voor maar een paar toestellen. De keuze rond de € 200,- is enorm. Dat maakt de verkoop per toestel wat kleiner, maar de doelgroep niet. Zeker voor telefoons die op één vlak uitblinken (zoals een grote batterij) kunnen voor veel mensen interessant zijn. Doordat deze budget telefoons zo weinig aandacht krijgen is het echter lastig om een goede keuze te maken.
inderdaad, hier een moto G5 plus in gebruik en zou nooit meer anders willen (mede door moto move, zat dat maar standaard in android :+ )
Moto move is de shit, toch een van de weinige dingen waar je snel mensen jaloers mee kan krijgen.
Haha, ik ken nu alleen schudden voor zaklamp, maar er zijn er meer dacht ik
Ik heb de zenfone 5. Hapert niet is soms wat traag maar goed mee te leven. Waarom honderden euros meer betalen?
Helemaal mee eens!

Ik heb een iPhone 7 cadeau gekregen van mijn werkgever die ik als prive telefoon gebruik. Zakelijk gebruik ik nu een Galaxy J5 2016. Ja, de iPhone is wel sneller, heeft een beter (kleiner) scherm en een betere camera, maar als ik heel eerlijk kijk naar wat ik echt nodig heb en gebruik, kan ik alles wat ik op de iPhone doe prima ook doen op de J5. Het nieuwste van het nieuwste is als tech liefhebber zeker leuk, maar met de prijzen van de huidige vlaggeschepen voor mij niet interessant meer. De volgende telefoon wordt ook gewoon weer een telefoon in deze klasse.
Die telefoons van rond de 1K lijken een nieuw segment te hebben gecreëerd. Tegenwoordig zijn telefoons van rond de 200/250 euro echter meer dan prima voor het merendeel van de mensen. Snel genoeg, enorm veel opslag, voldoende ram, prima camera('s) en prima schermen. Nu de rek er wel een beetje uit is qua nieuwe ontwikkelingen en grote verbeteringen zie je dat het gat qua prestaties en features tussen goedkope en dure telefoons echt heel wat minder is geworden. Je betaalt naar verhouding flink wat meer voor slechts een handjevol verbeteringen of extra features. Als het dat je waard is houdt niemand je tegen maar 'budget' of 'mid-range' staat anno 2018 niet meer gelijk aan rotzooi gelukkig (uitzonderingen daargelaten).

[Reactie gewijzigd door SomerenV op 26 juli 2024 07:25]

De telefoons postitioneren als $ +1k was ogenschijnlijk een goed idee (zit sowieso heel veel marge op), maar de verkopen vallen vies tegen.
Zowel de iPhones als Samsung S lopen niet zoals verwacht.

De fabrikanten met minder marge pakken langzaamaan steeds meer van de markt en Samsung gaat daar ook hard in mee.
Die positioneert zijn toestellen redelijk hoog om daarna de prijs te laten zakken, maar die daling lijkt steeds sneller en harder te gaan.
pricewatch: Samsung Galaxy A7 (2018) Zwart
Geen slecht toestel met een aanvankelijk prijs van €350.


Op dit moment heb je alleen Apple die vastzit met hun prijsstelling.
Te goedkoop zal geen goed voor het merk en andere partijen zijn al in staat om toestellen in de markt te brengen met een feauture die Apple nog niet heeft. Vb de edge en gaat in het scherm. Ios op zich is prima maar ook daar heeft Android een inhaalslag gemaakt.
Heb zelf een J5, heerlijk om 2 dagen met een accu lading te kunnen doen. Nooit meer dat gezever dat ie savonds leeg begint te raken. (Y)
Gezever? Met dash charge even 15 minuutjes aan de stekker en je kunt weer een paar uur vooruit.
Dat is t m nu juist, ik reis veel met het vliegtuig en helikopter. In een helikopter mag een powerbank niet mee. Met een s6 die niet langer dan een halve dag meegaat ben je overgeleverd aan de stopcontacten op vliegvelden etc. Thuis of op kantoor is t allemaal niet zo'n probleem inderdaad. ;)
Voor mij is een telefoon die de dag doorkomt meer dan voldoende.

Ik heb standaard thuis, op het werk en in auto een kabeltje liggen en eerlijk.. ik denk zelfs niet na over mijn batterij, is nu nog 48% met 20min slow charge overdag omdat mijn gps app energie slurpt met 4,4u screen on time (Waarvan ook gps minuten) en 1u bellen.

Maar de 1960 mAh (iphone 7, 2 jaar oud met 82% capaciteit) batterij hoeft voor mij niet groter te zijn. Of ik nu 1x per avond moet laden of 1x om de twee avonden maakt niet veel uit, het is voor mij een makkelijk haalbare gewoonte hem gewoon voor het slapen aan de lader te hangen.

Soms kom ik met 80% thuis omdat ik hem in de loop van de dag even aan mijn laptop hang en ook dat lijkt me dagelijks haalbaar voor erg veel mensen.
Ik hoop dat een grote accu een trend gaat worden die nog vele mogen volgen. De technologie is al lang aanwezig om een grotere capaciteit accu erin te stoppen. Nu nog toepassen. Ik denk voor vele toch wel een selling point.
Ik kom nu ongeveer een week toe met mijn Ulefone power 5 (13.000mah) onder intensief gebruik, maar je gooit er zo iemand het hoofd mee in.
Allemaal leuk en wel een grotere batterij, maar het gewicht neemt ook erg toe.
Voor 215 euro heb ik dan ook wel een:
13.000 mah batterij met snelladen (5V/5A)
6" 2160x1080 display
sony 21MP camera
6GB ram

dus samsung heeft nog een hele weg te gaan om miju over te halen geen chinaphone te kopen.
Die naamgevingen van Samsung lopen echt compleet uit de hand... J-serie, A-serie, S-serie die allemaal weer diverse modellen binnen de serie kennen... dan heb je uiteraard nog de Note's... en dan komt er nu dus ook een M-serie. 8)7

Waar gaat deze M-serie dan weer tussen vallen?

Dan nog niet eens erover gesproken dat er soms ook wel wat logica ontbreekt, zo heb je een A6 die de A5 vervangt en door de naamgeving de verwachting schept dat deze beter zou moeten zijn dan de A5... op het formaat van het scherm na is het qua specificaties niet een betere telefoon; oudere SoC, lagere resolutie/dpi, micro-usb/niet snelladen, geen ip6x rating.

Verder uiteraard wel een goed ding grotere batterijen in toestellen... maar een S9/S10 of een Note met een dergelijke grote accu zullen de meeste ook niet gek vinden. Sowieso zal ik persoonlijk best een iets dikkere telefoon willen hebben als dat een grotere accu betekent.
Goede beslissing van Samsung, dikke accu is key voor mij en veel anderen. Sinds 2015 Innos D6000, Acer Liquid Zest Plus, Motorola Moto E4, Xiaomi Mi 4X en nu Xiaomi Mi A2 Lite gehad. Allemaal dikke accu phones, nooit meer tussentijds accu opladen, ook niet bij excessief gebruik.

[Reactie gewijzigd door Leo. P. Klepper op 26 juli 2024 07:25]

Laat Samsung maar eens hun hopeloze eigen schil dumpen en stock Android leveren.
Als chipfabrikanten meer aandacht besteden aan t verminderen van stroomverbruik van de chips, en game makers hun games daarop aanpassen met efficiëntere engines etc... Dan kunnen 3500mah batterijen netzolang mee als 5000 of 7000 waar we het nu over hebben ZONDER DAT ONZE TELEFOONS VEEEL GROTER EN ZWAARDER WORDEN en je NIKS MERKT aan games gfx of performance.

Maarja mijn voorstel is veels te conservatief.
Nintendo deed did met hun consoles maar daar is het nou juist veel minder een ding.
(alhoewel ze t ook deden om kosten te beperken en later evt er een handhald van te maken)
ja ik ben daar ook vragende partij voor maar:
1/ je verkoopt niet meer (efficienter zijn is geen verkoopargument, maar meer cores/MHz/GB wel)
2/ het kost geld (software ontwikkelen, voor vele applicaties!)
3/ competitie staat niet stil, je wordt op specs geklopt

Hetzelfde zie je in de PC Software wereld. Hoe komt het dat bijvoorbeeld games of office pakketten op 4MB RAM ooit goed werkte, met 1 core op 33MHz?

Nu heb je zelf een SSD nodig voor een OS, want ja een HDD is toch traag?
Hoezo zou efficiënter geen verkoopargument kunnen zijn? Als je telefoon minder snel aan de lader zou moeten maar net zo snel is... daar zullen de meeste mensen toch oren naar hebben.

Wat betreft je commentaar over pc software etc... daar sla je de plank toch best wel even mis. Leuk dat software toentertijd zo kon draaien, maar vergeleken met nu kon die software ook alleen maar hele basic taken. Buiten dat je nu een ultra-zuinige pc in elkaar kan zetten die letterlijk honderden (duizenden) malen sneller en een stuk zuiniger is dan zo'n systeem met 4MB ram en 1 core op 33MHz. En ja, een HDD is te traag... als een SSD er al voor kan zorgen dat bepaalde taken veel sneller klaar zijn of geladen dan met een HDD dan kunnen dat zeer belangrijke besparingen zijn.

Want waarom stapt men in een vliegtuig als je met de boot ook in Amerika kan komen? Of waarom pak je de auto als je die 75km naar je werk ook zou kunnen fietsen? Om maar even twee makkelijk voor de verbeelding sprekende dingen te noemen.
Eens. Maar de altijd-online features vreten gewoon stroom en zeker als het over 4G/3G moet. Ook het scherm is de grootverbruiker in iedere telefoon. Ik ben het volledig met je eens dat mijn prepaid / wegwerptoestel een charge nodig heeft 1x in de week en de rest van de tijd standby staat (gebruik het ter bevestiging van 3D payments online in portugal) maar m'n Iphone 7 Plus het amper een halve dag volhoudt uitgaande dat ik 'm ieder uur wel gebruik.

Leuk 12GB geheugen maar hoevaak prop je dat nu werkelijk vol? Bijna niet. Het zou beter zijn als de grotere fabrikanten meer gaan focussen op kleinere procede's en zuinigere schermpjes. Een fiksere antenne erin zodat er 'minder' vermogen nodig is om met een 4G of 3G mast te kunnen communiceren bijv. En de telefoon in een constant idle gooien wanneer deze niet in gebruik is. Dan kom je denk ik al heel ver.
Scherm is idd een grootverbruiker. Xperia Z3 had bijv schermtechnologie (eigenlijk software voor gpu) die ervoor zorgde dat je beeld minder vaak ververst werd als er geen veranderingen waren (zoals bij t lezen bijv.)

En met zn accu van ong 2800mah haaldr ik 10 uur sot. Ongekend voor zo'n flagship van 2014.

Dus mijn gedachtegang zou op meerdere geboeden toegepast kunnen worden.
Ach, waarom zouden telefoons niet groter en zwaarder mogen zijn?

Ik ben pas tevreden over mn telefoontje met een fikse hoes er omheen zodat die totaal nog een halve kilo weegt en goed dik is. Dan flikkert het opeens ook niet uit mijn onhandige pooten.

Niks mis met een logge telefoon, en denk dat er serieus een markt voor is.
Heeft je auto ook een accu van de grootte van de auto zelf?
Mooi gerucht. Feit: Mijn budget Xiaomi Mi Max 3 heeft 5500 mAh.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.