Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Gerucht: LG gaat volgend jaar tv met oprolbaar scherm uitbrengen

LG zou volgend jaar een tv met oprolbaar scherm in de winkels willen leggen. Dat claimt persbureau Bloomberg. LG heeft eerder een prototype van een dergelijke tv laten zien, waarbij het scherm kan verdwijnen in een soundbar.

De bedoeling is dat de tv een scherm heeft dat kan oprollen als een garagedeur, zo meldt Bloomberg op basis van eigen bronnen. De 65"-tv moet in 2019 verkrijgbaar zijn, al vermeldt het financieel persbureau niet hoe duur hij zou worden. Als hij zal uitkomen, gaat het vermoedelijk om een dure tv. De televisie heeft een oledscherm. LG wilde niet reageren op het verhaal.

De tv met oprolbaar scherm zorgt ervoor dat gebruikers kunnen beschikken over een groot scherm als ze dat willen en als hij uit staat geen groot zwart vlak in de woonkamer hebben staan. LG toonde op CES begin dit jaar een prototype van een dergelijke tv.

Bloomberg claimt verder op basis van dezelfde bronnen dat LG geen smartphone met vouwbaar scherm zal presenteren op CES volgende maand. Eerder kwamen geruchten dat de Zuid-Koreaanse fabrikant dat wel zou doen. LG zou weinig zien in de dure techniek om een vouwbaar scherm in een smartphone te zetten. Wel zou de fabrikant op telecombeurs Mobile World Congress een 5g-telefoon willen tonen.

LG oprolbare tv

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

18-12-2018 • 06:56

83 Linkedin Google+

Reacties (83)

Wijzig sortering
De markt zal niet echt groot hiervoor zijn. Dan heb je een kale muur boven je televisiekast. Alsof het niet af is. Zo een scherm maakt het juist mooi om te tonen in je huiskamer of zelfs als fotolijst te gebruiken in stand-by modus. Denk dat het meer een gimmick is.
Een aanname. Er kan genoeg vraag naar zijn van mensen met een hang naar minimalisme, of van mensen met een (klein) appartement die geen groot tv scherm in hun huiskamer willen (of waar 1 van de partners dat niet wilt).

Indien je een scherm goed weg kunt werken, zij het in een plafond , zij het in een meubel dan kan het toegevoegde waarde hebben. De muurruimte die dan vrij komt (bij 65" kan dat een significant gedeelte van de oppervlakte zijn van een kleinere huiskamer) kan weer gebruikt worden voor een schilderij, of om lichteffecten te realiseren met je Hue lampen, of gewoon voor mensen die hun (dure) behang niet verstopt willen zien achter een groot donker scherm.

Zoveel mensen, zoveel smaken. Persoonlijk heb ik mijn huidige (55") Oled nooit als fotolijst willen gebruiken. De risico's van inbranden zijn daarvoor toch net weer iets te groot.
Je kan allerlei toepassingen verzinnen maar dat betekent niet dat er ook een markt voor is.

Bijvoorbeeld groot scherm in een kleine ruimte, lijkt me geen killer toepassing. Zo prettig kijkt dat niet. Het is meer een techno-design-ding. Er zijn mensen die een TV een lelijk ding vinden, daarom hebben er ook altijd TV kasten bestaan. Daarentegen vinden anderen een TV een obstakel dat je liever als plat scherm aan de muur hangt. Juist in een kleine ruimte lijkt me loopruimte belangrijker dan muurruimte vrij maken om nog een schilderij op te hangen. Dat is ook een beetje de zaak omkeren. Mensen hangen schilderijen vooral op om kale muren te vullen. Er zijn maar weinig mensen die muurruimte willen vrijmaken om al hun schiderijen op te hangen. De minimalist doet dat zeker niet.

Als ik het een beeje samenneem dan denk ik dat dit vooral iets is voor mensen met veel geld en juist veel ruimte die zo een TV liefst kopen in een design meubel die past bij een minimalistische inrichting en vooral kicken op het effect dat ze een TV scherm tevoorschijn kunnen toveren net zoals James Bond een kogelwerend scherm bij zijn auto kan uitklappen. Is toch echt een statusding en zal daarom ook flink duur zijn, maar dat is geen bezwaar eerder een aanbeveling in dat segment. Het is ook juist geschikt voor hele grote schermen omdat die ook weer het meest overheersend zijn. Ik denk dat dit heel duur gaat worden en in het hoge segment wel aftrek zal vinden.

Voor het raam? Het is een vondst maar ik weet niet of dit problemen geeft met temparatuurwisselingen. Daarbij heb je bij ramen ook dingen als vitrage, gordijnen, planten enz. En de ramen moeten toevallig maar net op de goede plaats zitten.

Verder vraag ik me af hoe vaak je dat ding gaat laten uitrollen en oprollen? Als je dat steeds doet als je de TV aan en uitzet dan vrees ik dat het niet heel lang mee zal gaan in betaalbare TV's. Mensen met een beperkt budget zoeken dan liever iets dat blijft werken. Voor mensen met veel geld geen probleem, die hebben dan al weer de volgende gadget. En in een dure TV kan je zoiets ook veel degelijker uitvoeren waardoor het lang blijft werken.

[Reactie gewijzigd door Elefant op 18 december 2018 16:15]

"Je kan allerlei toepassingen verzinnen maar dat betekent niet dat er ook een markt voor is. "

"Als ik het een beeje samenneem dan denk ik dat dit vooral iets is voor mensen met veel geld en juist veel ruimte "
Zoals je zelf al aangeeft is er dus een markt voor.
De vraag is dan eerder hoe groot die markt is en wie de potentiële doelgroep is.

Zoals met zoveel zaken ligt dat eenvoudigweg aan een aantal factoren zoals prijs, functionaliteit, kwaliteit, etc.

"Ik denk dat dit heel duur gaat worden en in het hoge segment wel aftrek zal vinden."
Helemaal mee eens, staat ook in het artikel dat het vermoedelijk gaat om een duur produkt. Overigens een open deur. In de regel zorgen technische vernieuwingen er altijd voor dat producten in het begin duurder zijn. De ontwikkelkosten moeten er door de leverancier terugverdiend worden.

"Bijvoorbeeld groot scherm in een kleine ruimte, lijkt me geen killer toepassing:
Je gaat daarbij zeer voorbij aan het feit dat een steeds grotere groep mensen woont in een steeds kleiner wordende woning. Met name in Azië, waar woonoppervlakte in grootste steden bijna onbetaalbaar is.
En ook die mensen - of een gedeelte daarvan- willen best nog wel een 55" of 65" TV. Wanneer die compact is kan dat zeker toegevoegde waarde hebben.

Het blijft echter mijn verwachting dat dit soort opklap tv's juist interessant kunnen zijn in kleine woonruimten. Daar heb je het meeste profijt van besparing in dit geval op muurruimte. Er zijn ook voldoende mensen met veel geld die in kleine appartementen wonen. Ga voor het gemak maar eens kijken wat een gemiddeld appartement in Tokyo of Hong Kong kost.
Dit soort bewoners zijn - in mijn optiek - de eerste significante doelgroep voor dit product.

Nu zijn dit weer allemaal aannames van mijn mijn kant, en als ik er naast blijk te zitten zal ik daar echt net van wakker liggen. De reacties hier waren er alleen op gericht Reptillian77 erop te wijzen dat hij er weleens goed naast zou kunnen zitten. We zullen in de toekomst wel zien of dat zo is.
Dan stop je je apparatuur toch in een dressoir of wat voor kast er maar in de buurt staat. heb je meteen de ruimte niet meer nodig voor een televisie-meubel.
Dan staat het vaak op de verkeerde hoogte, en het wordt met de huidige schermmaten al snel een enorme kast.
Dan hang je er een net-iets-kleiner schilderij op. Ik heb de frame-televisies nooit in het echt gezien, maar ik kan me niet voorstellen dat ik een lichtgevende foto in mijn woonkamer wil ophangen.
je kan hem ook voor je raam plaatsen, dan kan je over dag naar buiten kijken en op de avond tv
Ik snap je logica niet helemaal. Je kan er toch eender wat achter ophangen? Naar eigen keuze iets wat groter is dan je scherm (wat niet mooi zal zijn imo) of iets wat verstopt zit achter het scherm.

Wat is er mooi aan het tonen van een groot zwart vlak in je huiskamer?
Ik zou het toch leuk vinden als ik mijn tv uit de gordijnkap naar beneden kon trekken.
TV omhoog, gordijnen open en ge kunt we door het venster kijken.
Op die manier zou ik dat in mijn geval zeker zien zitten, als het tenminste betaalbaar blijft. ;)
De markt zal niet echt groot hiervoor zijn. Dan heb je een kale muur boven je televisiekast. Alsof het niet af is. Zo een scherm maakt het juist mooi om te tonen in je huiskamer of zelfs als fotolijst te gebruiken in stand-by modus. Denk dat het meer een gimmick is.
Ik weet wel zeker dat hier veel vraag naar is. Als het uiteindelijk betaalbaar wordt tenminste. Veel mensen (ik denk aan een specifieke groep, maar ik zeg niet welke :P ) zullen in hun nopjes zijn met deze uitvinding. Discussies over hoe groot de tv dan wel mag zijn zullen dan overigens sneller in het voordeel uit gaan vallen van degene die het grotere formaat wil. ;)

Daarnaast zie ik nog een ander potentieel: je kunt hem makkelijker meenemen..., vooral bij kleinere schermen toepasbaar. En grotere schermen zijn makkelijker te verplaatsen.
Nou, geen tv-kast dan? :) Lijkt mij wel iets om niet de tv het centerpunt van de leefkamer te maken.
Opmerking al gemaakt.

[Reactie gewijzigd door phamoen op 18 december 2018 12:31]

Handig voor het verhuizen, of wat? :O

De TV staat eigenlijk nooit uit. Er zal vast een niche voor zijn maar ik vind het een beetje een flauwekuloplossing.
Ik ook. Je zou er toch trots op moeten zijn dat je een 65" oled in je woonkamer hebt staan.
Die wil je toch niet verstoppen?
Je koopt zo'n tv niet omdat je alleen het journaal gaat kijken.

En inderdaad: bij de meeste mensen staat die gewoon de hele avond aan.
Dat hoeft helemaal niet. Niet iedereen heeft dezelfde plannen en ervaring met een product als jij. Je bent dus je subjectieve kijk aan het verkondigen alsof het objectieve feiten zijn. Dat jij vindt dat een 65 inch tv gezien mag worden wil niet zeggen dat iedereen dat vindt. Dat bij jou de tv de hele avond aan staat wil ook niet zeggen dat dat overal zo is, sterker nog, de tv tijd in de gemiddelde huishoudens is de laatste decennia omlaag gegaan. En ja, er zullen zelfs mensen zijn die een dure tv kopen voor alleen het journaal.

Iedereen is anders en heeft andere wensen. LG weet dat, daarom hebben ze vele verschillende tv modellen. Nu gaan ze dus een oprolbare tv proberen in de markt en kijken of er mensen zijn die dat wat vinden en er dan een bepaald bedrag voor over hebben. Mooi toch, keuze!
Los daarvan is het een onwijs innovatief technisch hoogstandje wat voor mij persoonlijk ook een reden zou zijn om zo'n super gaaf scherm te kopen (Mits de prijs een beetje leuk blijft). O+
Go LG!
En waar kan je nu trotser op zijn...dat je een 65 inch OLED hebt....of dat je een 65inch oled hebt die ook nog eens oprolbaar is.
Ik zou graag de gezichten van mijn gasten willen zien wanneer dat ding zichzelf uitrolt!
(Als iemand mij wilt sponsoren dan beloof ik dat ik je wel een filmpje stuur van hun verbaasde gezichten :P)
Wij hebben de televisie tegenwoordig nog zelden of nooit meer aan staan, en hebben dus een groot zwart vlak aan de muur hangen.
Alleen als we een keer een film kijken, dus voor ons zou het een ideale oplossing zijn!
Tv wegdoen en een beamer ophangen? Met een mooie witte muur heb je, mits je er alleen s'avonds een filmpje mee kijkt, een prima kijkervaring.
Is ook een optie, maar een goede beamer is ook niet goedkoop...
Maar voorlopig blijft de huidige televisie maar ff hangen totdat we de loterij winnen... :+
Helemaal mee eens!

Er zou hier een poll moeten komen op tweakers met "hoe oud is jouw TV"

* Minder dan 1 jaar
* Tussen de 2 en 5 jaar
* Tussen de 5 en 10 jaar
* 10 jaar of ouder

Ben benieuwd wat de resultaat zou zijn hiervan. TV bij mij thuis is een bijna 9 jaar oude FullHD LCD tv zonder "smart" functionaliteit. werkt voor mij naar behoren en heb geen behoefte naar een modernere smart tv aangezien deze gewoon hdmi cec heeft waar ik alles op kan hangen wat ik wil.
Ach, ik had een 12 jaar oude plasma-tv,nog steeds goed beeld en niks ingebrand, maar wel 250 watt.Nu 4k Samsung iets groter,zuiniger en de helft goedkoper. Soms moet je de sprong wagen.
Kijk alleen Netflix en formule 1. De rest van de reklame hoef ik niet.
Iedereen is anders en heeft andere wensen. LG weet dat, daarom hebben ze vele verschillende tv modellen. Nu gaan ze dus een oprolbare tv proberen in de markt en kijken of er mensen zijn die dat wat vinden en er dan een bepaald bedrag voor over hebben. Mooi toch, keuze!
Echter brengen ze meer en meer TV's uit vanaf 50'' of 55'' geloof ik. Heel weinig met 32/40'' met OLED scherm. Nu weet ik niet of dat waar is. Maar als ik zo om me heen kijk in MM of Saturn. Lijkt het wel op. Waar vroeger LG met hun techniek vaak in elke grote wel een geode tv had.
Laat ik mij hier maar bij aansluiten en zelf geen woorden vuil maken op de reactie van The Anarchist :+
Voor de duidelijkheid:

Ik heb er (nog) geen.
Maar ik ga me er ook niet voor schamen als er wel 1 staat zo dat ik hem wil verbergen.
Anders een tip: Schilder je muur zwart. Dan zie je hem niet meer.

Betreffende altijd aan:
Als ik een avondwandeling maak zie ik zo goed als overal de tv aan staan. Dan maakt het niet uit of het 5, 6, 7, 8, 9, of 10 uur is.
Iedereen is anders en heeft andere wensen. LG weet dat, daarom hebben we vele verschillende tv modellen. Mooi toch, keuze!
Zou jij niet eens reclameschrijver overwegen als beroep? Bovenstaande (samengestelde en in wij-vorm veranderde) quote samen met als afsluiter "LG!" lijkt mij een prima reclamespotje! :)
Trots zijn op een apparaat wat je gekocht hebt. Als dat je claim to fame is...
Sorry, niet sarcastisch bedoeld en dat mag natuurlijk best, maar dat staat echt heel ver van mijn bed.

Ik zou het geniaal vinden. Ik heb mijn tv niet meer dan een uurtje of 2 per dag aan staan. De rest van de dag staat er inderdaad een loos zwart vlak op de kast. Als dat weg kan wordt mijn woonkamer er een stuk rustiger en sjieker op.
Hij/Zij is trots dat zo een TV er staat. Niet op de TV zelf.
Daar zit een verschil in. Kan bijvoorbeeld komen doordat het hebben van die TV of ander duur voorwerp je herrinnert aan de prestatie(s) die je hebt geleverd om op dit punt te komen dat er nu zo een TV daar staat. Het kan dienen als een mijlpaal, net zoals velen trots zijn wanneer ze van een huurwoning naar een koopwoning gaan. Dan zijn ze trots opzichzelf dat ze een koopwoning hebben, niet zo zeer op de woning zelf.

Ik wil niet sarcastisch zijn, want jouw reactie en mijn reactie hebben ook beide niks met sarcasme te maken (dus geen idee waarom je dat aanhaalt), maar je hele eerste 'allinea' is gebasserd op jouw eigen subjectieve misinterpretatie van wat iemand anders zei.
Trots is misschien het verkeerde woord, maar je hebt een mooi product staan. Je bent er blij / tevreden mee.
Net zoals degenen met bv een iphone x.
Of degene met een BMW5 serie voor de deur.
enz..
Volgensmij is t wel t juiste woord. Als je ermee wilt pronken (en dus niet verstoppen) gaat dat vooral gepaard met trots.

Maar dit is erg off-topic aan t worden nu

[Reactie gewijzigd door WORPspeed op 18 december 2018 10:43]

Dus ergens blij mee of niet de behoefte om te willen verstoppen zijn is pronken?

Nou goed. Dan doet zo goed als iedereen dat wel met iets.

Maar waarom is dat met een tv dan zo een probleem?
Juist op tweakers zou je verwachten dat mensen blij zijn met hun technologie.
Gast...ik zeg juist tegen LowTone die negatief op jouw reageerde dat t heel normaal is.
Ik heb er geen probleem mee. Heb zelf niet zo een TV, maar heb andere gadgets en daar loop ik graag mee te pronken.
Verder lijkt t alsof je wel meer problemen hebt met begrijpend lezen, want nu verdraai je ook nog eens mijn woorden.
Ik heb nooit gezegd dat: blij of niet verstoppen = pronken
Waar lees jij iets over blij in mijn vorig bericht?
Ik zeg dat ALS iemand ergens mee pronkt dat hij t DAN niet zal verstoppen en meestal trotse gevoelens erbij heeft.
Zie je dat woordje "ALS" ?
ALS "a" DAN "b"
Dat betekent dus niet:
ALS "b" DAN "a"

Voorbeeld en dan is de les voorbij:
Ik zeg: ALS het regent DAN wordt de stoep nat
Jij beweert dat ik zeg: ALS de stoep nat is DAN heeft het geregend
Nee, want t kan ook komen door gesmolten sneeuw, een waterballon, een hond die er geplast heeft.
Goed voor je dat je niet materialistisch bent.

Je geeft niets om kleding, je auto, je huis, je keuken, je telefoon, je tuin, enz,.

De meeste mensen wel.
nou ja, "trots", ik koop het voor mezelf :)

Maar ik wil ook graag een 65", maar m'n vrouw vindt het te groot en dan te prominent in de woonkamer. Als het oprolbaar / onzichtbaar te maken was, dan zou dat wss wel schelen.

Ik zou het wel gaaf vinden om een kamer te hebben zonder TV en met TV wanneer ik wil. TV is voor mij ook niet persé een sieraad voor in de woonkamer.
Typisch, ik koop een tv voor mezelf, niet om mee te pronken. Maar ik heb dan ook geen facebook dus misschien mis ik wat. Tevens is een TV allang niet zo duur meer als vroeger....
Ik denk eigenlijk dat de meeste mensen vinden dat een tv een lelijk object is. Hoewel het in veel woonkamers zo prominent aanwezig is, zijn er genoeg die hem graag achter kastdeurtjes zouden will hebben, alleen is dat een beetje onhandig met een tv van 50-60 inch.

Prima oplossing denk ik. Dit vervangt (nog) niet de niet-oprolbare tv (ook wegens kosten), maar komt naast de andere tv's in de winkel te staan voor een behoorlijke premium.

[Reactie gewijzigd door rubenkemp op 18 december 2018 10:20]

Hier staat de TV lang niet altijd aan. Gemiddeld een uurtje of 6 per week.
In de uit stand blijven het lelijke zwarte dingen die nogal prominent aanwezig zijn. Wat mij betreft is dit helemaal geen flauwekul oplossing. Ik zou er graag wat extra geld voor over hebben. Ik ben echter bang dat dit voorlopig in de prijsklasse van de pure luxe terecht komt. Dat wordt mij toch even te gek.
Laten we het dan een uitrolbaar scherm noemen :-)
Lekker voorstellingsvermogen heb je. Ik zie hier tal van toepassingen voor. Heerlijk geen groot zwart gat meer in de huiskamer. Altijd maar je tv aan hebben staan, wat een armoe.
Dus je ziet een oprolbare TV en komt niet verder dan een voordeel tijdens het verhuizen? :D
Het is ook een proof of concept. Ik kan wel wat andere toepassingen bedenken.

Ik werk thuis op een docking met 3 monitoren. Maar als ik op reis moet, moet ik het wekenlang doen met een 12inch laptop-schermpje. Geef mij maar een mooie oprol-monitor van een meter breed.
Als je het beeld 180 grade kan draaien en de balk aan het plafond kan monteren.... 1001 mogelijkheden.
De tv staat nooit uit? Echt wel. Hij staat bij ons bijna altijd uit. We gebruiken hem alleen als we echt iets willlen kijken, en dat is niet eens dagelijks het geval.
Wel een gaaf idee voor bijv. achteraan een bed of in plaats van een beamerscherm aan het plafond. Ik zie hier wel mogelijkheden voor.
Voor in de woonkamer wilde ik iets anders dan een televisie en zat ik met het probleem "waar ga ik die luidruchtige beamer dan hangen/neerzetten?". Ziet er niet uit enz. Totdat ik de LG PF1000U ultra short throw beamer tegen kwam.

Deze staat op het tv-meubel op 30 cm van de muur en geeft anderhalf tot twee meter breed beeld. Familie was er van tevoren skeptisch over dat het niet scherp zou zijn enz. Iedereen is positief verrast over de kwaliteit. En het is zuinig in energieverbruik en stil en een erg compact apparaat. Enige wat ik heb laten doen is de muur glad laten stucen. Dus wat mij betreft was dit een prima alternatief voor zoiets als een oprolbare tv die er voorlopig toch niet komt of vele malen duurder is.

@miknic: gaat mij niet om het merk LG per se, maar de techniek op zich die ik mooi vind en enthousiast over ben dat ik dat wil delen hier, want veel mensen die ik nu over de vloer heb gehad verbazen zich er over dat zoiets (betaalbaars) uberhaupt bestaat en kan. En helaas er is erg weinig keuze op het gebied van betaalbare ultra short throw beamers.

[Reactie gewijzigd door Tjeerd op 18 december 2018 08:55]

Ik ben het wel met je eens. Een Ultra Short Throw beamer is veel mooier en veel minder opvallend in een woonkamer (en groter beeld) dan een opgezwollen soundbar met oprolbaar scherm of gewone tv of beamer.

Ik wenste wel dat de UST beamers wat gangbaarder werden en daardoor betaalbaarder.
Die UST van Tjeerd is nog een UHD beamer en daarmee -zoals PegOpDeWeg aangeeft- totaal niet vergelijkbaar met een 4K HDR Oled scherm. Zelfs die 4K HDR projector (a 6.000 dollar) zal in de meeste omstandigheden een beeldkwaliteit opleveren die inferieur is aan een high end OLED scherm.

Overigens kan je zo'n opgeklapt scherm ook makkelijk wegwerken in een tv meubel/beugel etc.
Voor een minimalistische look is het helemaal geen foute oplossing.

De vraag is wel wat het effect is van regelmatig in -en uitklappen van een dergelijk scherm. LG zal dat ongetwijfeld uitgebreid getest hebben, maar dit zegt in de praktijk niet altijd alles.
je bedoelt zoiets: pricewatch: LG PF1000U

en redelijk betaalbaar hoor in vergelijking met een oprolbare OLED.
Gangbaar en betaalbaar. Dus niet vergelijken met een prototype product dat komend jaar op de markt komt 8)7
Vergelijken met een gemiddelde tv anno nu, 4K en in staat HDR weer te geven, niet slechts hdr formaat te ondersteunen.
Je kan een HD led short projector natuurlijk niet vergelijken met een oprolbaar 4K HDR scherm. Je zou er dan een 4K HDR short throw laser projector tegenover moeten zetten.
Zou qua prijs ook dichter in de buurt komen denk ik
@nldls U werkt voor LG zeker?! Uw tekst lijkt wel erg op een verkoop praatje.. }>
Not even close. Maar ik zie het wel gebeuren.
Ik vraag mij ook af of hij wel aan het plafond te hangen is, zeg maar op zijn kop zodat het scherm uit je plafond rolt. Hier zal al LG wel niet aan gedacht hebben met de uiteindelijke release van hun nieuwe TV. :)
Zal met dit model niet lukken inderdaad, maar in de toekomst. Zo moeilijk is het niet, gewoon het beeld 180 graden draaien en je bent klaar. Moet haalbaar zijn.

Tis wel straks je geen tv hebt staan aan een wand en als je wel wat wilt kijken dat het dan naar beneden of naar boven komt.
Het lijkt mij met deze techniek een dure oplossing om nog eens extra 80cm loos scherm omlaag te rollen (anders hangt 'ie veeeeels te hoog). Met een projectorscherm is dat niet zo spannend.
Het zou mijnsinziens nog mooier zijn als het scherm aan de voorkant van de behuizing er uit komt. Dan zou je ervoor kunnen kiezen om de rest ervan in de muur weg te werken waardoor je die bak nog minder goed ziet.
waarom niet de ''optie'' deze 180 graden te draaien zodat deze uit het plafond lijkt te komen.
Denk er is iets van support nodig, denk aan een uitschuifbaar telescoop antenne van bijvoorbeeld een auto.
zodra je deze er uit trekt gaat deze van dit naar smal. denk nu een frame van een tv erbij en je snapt denk ik wel wat ik bedoel.

Hoewel OLED zeer mooi beeld geeft ben en blijf ik voorlopig toch huiverig voor inbranden van het scherm.
OLED is het toch net niet.
Grappig dat iedereen direct aan zijn woonkamer denkt. Maar wat dacht je voor slaapkamers. Je hang dit ding helemaal bovenaan je plafond en dan rolt het naar beneden. Of bedden fabrikanten die het in een bed(meubel) stoppen.

Zal vast niet goedkoop zijn maar er is best een markt voor luxe producten.
Yups dat zou ideaal zijn bij ons, wij hebben maar 1 muur, maar dat is aan de kant van het bed, achter het bed is ook geen optie uiteraard. De andere zijkant is het raam, en dan heb je de deur om binnen te wandelen en van de dressing. Tussen die 2 deuren is er wel wat plaats, maar niet om 50 inch te hangen ofzo. Dus als zoiets tegen het plafond kan, zou dat een zeer mooie oplossing zijn. Wil je wat kijken scherm naar beneden et voila. Heb je hem niet nodig terug naar omhoog. Natuurlijk zal hier nog een enorm prijskaartje aan vasthangen. Maar wie weet is het binnen een 5 a 10tal jaar misschien wel wat meer betaalbaar
LG is weer erg innovatief bezig. Los van het feit of de gemiddelde tv-kijker behoefte heeft aan een dergelijk apparaat, laat het zien dat LG op het gebied van tv's zichzelf continu aan het vernieuwen is. Zelf heb ik vorig jaar een OLED tv van LG aangeschaft, geen seconde spijt van gehad.

Wat ik mij wel afvraag bij een dergelijk oprolbaar scherm: hoe is het schoon te krijgen?! Toen mijn zoon vorig jaar nog het verschil niet wist tussen een touchscreen en een normaal scherm, trof ik telkens vingerafdrukken aan op het scherm. De tv die ik heb is al niet bijster dik en voelt fragiel aan, waardoor ik erg voorzichtig ben bij het schoonmaken. Hoe zal dat bij een oprolbaar scherm zijn?
Wellicht zodra deze naar buiten is "uitgerold" dat er wel wat stevigheid in zit, zeker met naar achter drukken. Aan het prototype te zien rolt het scherm met het display naar binnen, waardoor hij dus die kant wel op kan buigen, wellicht de andere kant niet. Even je hand aan de achterkant waar je zachtjes duwt bij het schoonmaken en dan moet dat wel los lopen.

Ik denk dat je je TV die je nu hebt prima normaal kunt schoonmaken, zeker als die aan de muur hangt. Dat is echt wel stevig genoeg om gewoon ff een droge doek er over heen te halen of zachtjes te boenen op de plek van de vingerafdrukken.
Ik zie diverse voordelen
-Films en foto’s kijken in diverse aspect ratios. Nooit meer zwarte balken
-Voor een hele kleine markt/gamers. Makkelijk je TV meenemen naar lan-parties (en dan voor de console)
-Het is een stuk rustiger in je (woon)(slaap)(random andere) kamer. Je kunt je tv makkelijk verbergen.


Ja, als mijn tv het ooit begeeft of als die aan vervaning toe is.(nu nog lang niet mag ik hopen) dan komt zoiets echt wel bij mij thuis. Tegen die tijd zullen dit soort schermen ook betaalbaarder zijn.
Klinkt eigenlijk wel kek. Zeker als je denk aan portable use. Stel het heeft goede aansluiten en dit kan toegepast worden op steeds kleinere schermen, dan stop je het bij wijze van zo weg in een tas of iets dergelijks.

En het kan esthetische voordelen hebben als prioriteit, new-tech uitstraling, wegwerken van iets wat je niet altijd nodig hebt. Straks bespaar je ruimte voor een goed computer scherm dat ook zit weggewerkt in je bureau, alleen neemt het nog minder ruimte in beslag.
Dan kan je er een kleine TV achter hangen om naar het nieuws te kijken :P Ik vind mijn 55" OLED nu al te groot om gewoon TV te kijken, maar voor films mag het gerust nog een stuk groter.
Oprolbare tv is vooral leuk om in een bedrijfsruimte te gebruiken denk ik. Niet echt iets voor thuis. Prijs zal ook wel flink de pan uit rijzen en dus zullen veel huishoudens deze tv sowieso wel skippen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True