Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Nederlandstalige site wijst op release van streamingdienst Disney in Benelux

Filmbedrijf Disney heeft de naam en eerste series voor zijn eigen streamingdienst aangekondigd. De dienst gaat Disney+ heten en zal op een onbekend moment ook in de Benelux verschijnen. Disney+ verschijnt over ongeveer een jaar in thuisland Verenigde Staten.

Dat er een versie komt voor de Benelux, is op te maken uit het beschikbaar maken van de site van Disney+ in het Nederlands, inclusief verwijzingen naar Europese regelgeving. Gebruikers kunnen daar aangeven dat het bedrijf ze op de hoogte mogen houden van de release van de dienst.

Disney zegt dat het diverse series zal maken die alleen op de eigen streamingdienst te zien zullen zijn. Ze komt er een serie over Loki uit het Marvel-universum en een serie over Star Wars-personage Cassian Andor, die zich afspeelt in de jaren voor de gebeurtenissen van de film Rogue One: A Star Wars Story uit 2016.

Het aankondigen van de series duidt erop dat Disney de eigen merken wil gaan gebruiken om meer gebruikers aan te trekken voor zijn komende streamingdienst. Disney heeft naast Star Wars en Marvel ook Pixar en National Geographic in bezit. Disney heeft al eerder gezegd dat het werkte aan zijn eigen streamingdienst. Afgelopen jaren verdwenen veel Disney-films van andere streamingdiensten zoal Netflix.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

09-11-2018 • 06:34

125 Linkedin Google+

Reacties (125)

Wijzig sortering
Disney is ondertussen zo groot geworden, dat ze met gemak een streaming dienst kunnen vullen
https://www.titlemax.com/...y-owns-13_pageversion.jpg (grote afbeelding!)
Ik ben benieuwd wat de prijs gaat zijn en hoe lang wij hier moeten wachten totdat de dienst hier beschikbaar is, aangezien veel content langzaamaan zal gaan verdwijnen van de andere aanbieders op het moment dat Disney+ in de VS uitkomt
Dat is een hele goede link! Ik wist niet dat ze Endemol, (21st century) Fox, Sky, National Geographic, Hulu, ABC, A&E Network, History Network, ESPN, etc. ook al in bezit hadden. Als ze dat allemaal consolideren onder een Disney streaming dienst dan hebben ze een enorm compleet pakket, veel meer dan dat ik dacht. En ook de mogelijkheid om eventuele gaten in het aanbod zelf op te vullen.

Disney slokt steeds meer grote media partijen op, Fox was lang #2... Wat hebben we straks? World domination by The Mouse?
Doet me hier aan denken, en dat is niet eens van Disney
https://www.youtube.com/watch?v=GBkT19uH2RQ :) :) :)

[Reactie gewijzigd door Rudi Vader op 11 november 2018 21:04]

Benieuwd hoe ze met die 30% Europese content omgaan.
Een hele rits goedkope kinderseries opkopen en je voldoet al snel. Bassie en Adriaan bingewatchen anyone?
Komen ze daarmee weg? Wat is de exacte bewoording voor die regelgeving, was dit specifiek op Netflix gericht, of ook andere streamdiensten? Had men het over aanbod of budget? En had men het over oud aanbod of nieuw aanbod?

Je kan een hoop over de Nederlandse TV zeggen, maar zeker in het verleden was er veel goede kleine kinderen TV. Ook onze Belgische buren kunnen voor zo'n klein deel Nederlands sprekende Belgen veel goede kleine kinder TV maken...

Als ze echter nieuwe content met Bassie (83) en Adriaan (76) moeten maken, dan mogen ze wel een paar rollators meeleveren... ;-)
Dat zou mij misschien over krijgen om een maandje Disney+ te nemen :+
Dit vroeg ik mij inderdaad ook af. Ik heb daar voor de rest nog niks over gelezen.
Interessant is dat de dienst niet alleen wordt aangeboden maar ook grotendeels in Nederland wordt ontwikkeld! Er zitten twee teams in de US maar veel development gebeurd in Amsterdam.
Interessant, heb je daar een bron van?
Niet één die ik hier mag delen. Ben er zelf niet bij betrokken, als je echter zoekt op: disney streaming services amsterdam dan kun je zien dat het zo is.
Toevallig was ik op de Disney Careers pagina aan het kijken en je hebt gelijk!
Er staan drie vacatures op de website, ben erg benieuwd wat er opgeleverd wordt.
Het zal me niets verbazen als Triple in Alkmaar (die ook een Amsterdamse vestiging hebben) hier dan achter zitten. Nergens serieus op gebaseerd, dus alleen kijkend naar hun portfolio.
Ben benieuwd of ze ook 4k gaan streamen, en zo ja in welke vorm? Dv/hdr10/hdr10+
Los van het feit dat er bijna geen disney/marvel 4k discs met nl ondertiteling uitkomen
Dit is de grote bedreiging voor Netflix. Tot nu toe waren zij het enige serieuze kanaal voor Amerikaanse content makers om in Europa hun content aan te bieden als het uit de bioscoop en van pay per view af was. Videoland etc was toch te klein.

ABCDisneyESPNFoxLucasMarvel (ABCDEFLM) zoals het zou moeten heten heeft net de overname van Fox goedgekeurd gekregen door de Europese commissie en wordt de meest dominante contentproducerende macht in de westerse wereld. Elke grote franchise is van hen.

Ga er maar vanuit dat je minimaal 20 euro per maand gaat betalen om alles van Dora, Diego, Donald, Homer, Luke en Iron Man te zien

[Reactie gewijzigd door Raindeer op 9 november 2018 07:55]

Gezien alle andere beschikbare streamingdiensten heb ik geen enkele reden om te denken dat Disney heel veel duurder dan zijn als de rest. Anders zou het ook geen bedreiging zijn voor Netflix.
Het probleem wordt natuurlijk de totaalprijs van alle streamingdiensten. Als iedereen zijn eigen streamingdienst begint loopt dit natuurlijk op.

10eur voor NetFlix, 10eur voor Disney, 10eur voor Aamazon Prime en wie weet gaan er nog een paar een eigen streamingdienst beginnen. Tot nu toe betaal ik +- 10eur voor NetFlix per maand. Moet ik binnenkort in totaal 50 of 60eur per maand gaan betalen voor min of meer hetzelfde aanbod omdat iedere verdeler zijn eigen streamingdienst begint?
Nee, tenzij je persé alles wilt bekijken wat er is. Maar hoe is dit anders met vroeger? Filmnet, Cinenova, losse premium zenders? En als je al die films series los wou kopen dan was je een vermogen kwijt, maar het kon wel en kan nog steeds.

Wij betalen op dit moment voor Netflix en Amazon(49,- per jaar) en hebben bij Amazon dan ook de andere voordelen zoals Twitch, extra acties en kortingen.

Je betaald simpelweg voor wat je kijkt en je krijgt hier steeds meer keuze in wat mij betreft enkel een goede zaak is. Als ik dan uiteindelijk 25 euro per maand betaal om alles te kijken wat mijn hartje begeert lijkt me dat prima. Ook als ik dan nog een paar films per jaar zou moeten kopen die toevallig niet in de bibliotheek van mijn vaste aanbieders zit.
Hoe zit jij op ¤49 per jaar? Goedkoopste Netflix abbo is 8 p/m wat al op 96 uitkomt.
Amazon Prime Video kost ¤49/jaar, mits in een keer betaald. Anders is het iets van ¤5,99 / maand. Ik heb dit ook op die manier gedaan, scheelt weer wat centen en tegenwoordig is Prime Video zeker niet slecht met veel content of NL gesproken (kids) of met ondertiteling. Past perfect naast m'n Netflix abo. Het enige wat ik op TV kijk: Nieuws en F1. En zelfs het nieuws kan ik op de Apple TV in een app kijken. Alleen nog F1-TV (wat niet gaat gebeuren omdat Ziggo daar een dikke vinger in de pap heeft qua rechten) en dan zou ik haast geen 'ouderwetse' TV abo meer nodig hebben...
F1 TV gebruik ik ook. Heel vervelend dat er geen Engelstalige commentaar bij is. Dit zou komen omdat Telenet de rechten hiervan heeft. Frans, Spaans en Duits gaat wel.
Maar ik koppel nu gewoon mijn smartphone aan mijn TV en stream dit via de App. Daar heb je raar genoeg wel Engelstalige commentaar van Skysports.
Door de abbonementen via Mexico of Turkije aan te schaffen denk ik. Kom je ongeveer op 3/4 euro uit per maand.
Ja sherlock, wat denk je als de prijs door de helft is? :P
¤48? :) En blijkbaar had hij het alleen over Amazon prijs, dacht dat hij beide tegelijk bedoelde.
Dus totaal zou het ¤145 op jaarbasis zijn.

Sherlock.
Hij was ook funny bedoeld :P maar de zin kan inderdaad in 2 contexten opgevat worden. Beide diensten kunnen 49,- zijn en enkel Amazon. Tja, welke is het dan, haha, schrödingers cat :*)
Of gewoon afwisselen, behalve prime (denk ik) is alles maandelijks opzegbaar.
Dat zal, maar je moét natuurlijk niet anders, en ik weet niet waar je prime hebt afgesloten maar dat kost in de regel de helft van de prijs die je noemt.

Heel veel is ook pay-per-view te kijken (google play/itunes/videoland/film1) maar als je inderdaad abonnement voor all you can eat/watch wil op alle diensten dan kan het wel oplopen ja. Maar ik heb zelf de beperkende factor dat er maar 24 uur in een dag zit en ik noooooooit alles kan kijken, dus dan is een keuze soms toch niet zo moeilijk?
Disney heeft altijd de hoofdprijs gevraagd. Het heeft ook een gigantische catalogus. Waarom denk je dat Netflix alle Marvel dingen stop zet? Geen zin om de concurrentie te financieren. Daarbij heeft Netflix op dit moment geen winst.Netflix heeft zeer hoge kosten voor content productie en sluit het hiervoor leningen af. Het is zeer reeel om te verwachten dat Disney de prijs omhoog schroeft. Overnames en aandeelhouders moeten betaald worden

[Reactie gewijzigd door Raindeer op 9 november 2018 09:56]

Er zijn al maanden geruchten dat ze qua prijs onder Netflix gaan zitten.
Ze beginnen op een prijs net onder, of gelijk aan Netflix. Maar zoals Amerikanen weten is dat altijd maar voor een deel van je content. In de VS is Disney straks eigenaar van 60% van Hulu. Hulu vraagt nu 8 dollar, naar dat is met advertenties. 12 dollar is zonder advertenties. 40 dollar is voor Live TV maar 15 dollar erbij voor een PVR en nog eens 15 dollar voor unlimited screens. Telt u even mee?
Het betekend niet dat als je deze streamingdiensten bij elkaar optelt je dan maar deze prijs moet gaan betalen. Het is een totaalpakket. En juist omdat Disney+ dalijk een totaal pakket aan kan gaan bieden en werkelijk iedereen Disney kent, spreekt het veel een veel grotere groep aan.

Een dienst als Hulu is in verhouding ontzettend klein en onbekend, en moet zijn kosten op een andere manier terug verdienen. Om te concurreren met Netflix kan Disney niet met een prijs van 20$ voor het basis abonnement aan komen. Dat we over 5/10 jaar andere prijzen zullen hebben dan nu lijkt me een logisch gevolg van de groei van digitale diensten, en het aanbod in films & series. Kijk alleen al naar de gigantische groei in Netflix originals.

[Reactie gewijzigd door swoutr op 9 november 2018 09:09]

Het wordt druk in Nederland met al die verschillende diensten:

Abonnement:
- Netflix - 7.99 euro p/mnd (SD), vanaf 10.99 euro p/mnd (HD), 13.99 euro p/mnd (4K)
- Amazon Prime Video - 5.99 euro p/mnd
- Videoland - 8.99 euro p/mnd
- Disney+ (voor 60% eignaar van Hulu - dienst in VS) - prijs n.n.b.
- NPO Start Plus - 2.99 euro p/mnd
- NL Ziet - 7.95 euro p/mnd (NPO (Start Plus en meer functies) + RTL + Talpa gr.: SBS6/9, Veronica, Net5)
- Film1 - 7,99 euro p/mnd
- YouTube Premium (o.a. Youtube Originals) - 11.99 euro p/mnd
- Ziggo Movies & Series XL (inclusief HBO) - alleen voor Ziggo klanten beschikbaar - 11.95 euro p/mnd

Pay per serie/movie:
- Pathe Thuis - huren per film, (nog) geen abonnementsvorm
- Google Play
- iTunes

Ik heb hier momenteel een abonnement op Netflix (10.99 euro p/mnd) en NPO Start Plus (2.99 euro p/mnd) en gebruik ook VRT Nu (gratis) vaak naast nog een klassiek tv abonnement via Telfort a 12,50 p/mnd extra bovenop het internet. Ik kijk het nog zelden om eerlijk te zien, maar vrouwlief gebruikt het nog wel.

[Reactie gewijzigd door funrider op 9 november 2018 15:09]

Vergeet niet dat Netflix ook voor 13,99 een 4K abonnement heeft en dat NPO Start Plus een onderdeel is van NLZiet; je kan dus kiezen.
Verder is er als alternatief voor Pathe Thuis ook Google Play Movies en iTunes. iTunes en Google bieden 4K-films aan terwijl Pathe daarbij achterloopt.
Ik woon nog bij mijn ouders en de enige zenders die ik kijk zijn CNN en 24Kitchen maar daar zou ik geen apart tv-abonnement voor nemen (Netflix, Disney+, Amazon is voor mij een betere combi dan een tv-abonnement).
Dank! Ik heb wat zaken toegevoegd en verduidelijkt.
Daar komt bij dat als je alle Disney content wilt je beide Disney+ en Hulu moet hebben. Want de adult content met geweld (dan moet je denk ik aan dingen zoals the punisher denken) gaan naar Hulu.
Is gewoon marktwerking. In de USA is men van oudsher al bereid geweest om veel meer voor content te betalen dan hier het geval is. Denk aan 100 USD voor een pay per view bokswedstrijd. Dat soort zaken hebben hier geen schijn van kans. Disney zal haar aanbod en prijs gewoon aanpassen aan de locatie.
Netflix zet het eerder stil omdat Disney ter voorbereiding van Disney+, geen licenties meer aan andere streamingdiensten zoals Netflix meer gunt. Dus die licenties lopen een voor een allemaal af, en Netflix kan ze niet vernieuwen, zelfs al zouden ze de hoofdprijs betalen.
Netflix heeft nog contracten met Marvel voor Luke Cage, Baby Fist etc. Dat is ook Netflix exclusief. Het is zeer populair, maar Netflix verlengt niet. Niet vanwege kosten, maar omdat het miljoenen bijdraagt aan Disney's winst
Dat lijkt me zeer onlogisch. Netflix heeft er niks aan als Disney minder winst maakt.

Disney maakt winst, met of zonder netflix licentie geld.
En disney gaat zijn kanaal ook uitrollen ongeacht of netflix wel of geen licentie neemt.
En heeft genoeg cash reserve om dat zeer lange tijd te draaien zonder dat het kanaal winst brengt.

Dus waarom zou het netflix interesseren of het disney winst oplevert of niet ?
Dat het winst oplevert voor Disney zal ze een rotzorg zijn, Netflix is tiny ivm. Disney, wat een grotere zorg is dat ze een IP aan het ontwikkelen zijn dat niet van hun is en op een gegeven moment de licenties van zullen stoppen. Vervolgens gaan dergelijke series ook nog eens concurreren met Disney series uit hetzelfde Marvel universum. Dan zou ik ook kiezen om mijn geld ergens anders in te steken.

Netflix is net zoals DIsney heel erg lange termijn aan het denken, ontwikkel eigen IP waar je over 10-30 jaar anderen niet jaarlijks licentie geld voor hoeft te betalen...

Daar komt bij dat Baby Fist absoluut niet zo populair is en Luke Cage niet zo populair als een hoop denken. Zeker LK vind ik jammer, maar BF ook mee vermaakt. Bij de laatste Daredevil wel vermaakt, maar een hoop content geskipped (lang leven dat balkje onderin het beeld!), dat heb ik bv. niet bij de eerste afleveringen van (DC) Titans gedaan. En bij bv. Gotham skip ik ook niet zo heel veel. Je wordt tegenwoordig best wel doodgegooid met superhero series...
Je hebt gelijk.. ik was iets te enthousiast aan het typen en had de getallen verkeerd in mijn hoofd .. Ze moesten laatst leningen afsluiten en ik had in mijn hoofd dat ze dus geen winst draaiden
Is het juist niet andersom? Ik vermoed dat Disney zijn content helemaal niet meer wil hebben op Netflix wanneer ze werken aan een eigen dienst.
Natuurlijk lopen er licenties af en mogelijk worden die in veel gevallen niet verlengd, lopende licenties is echter gewoon een contract met een eind datum na x jaar. Daar komt natuurlijk bij dat ook Disney niet direct overal de stekker uit kan trekken, licenties zorgen voor een brede blootstelling van het IP aan het publiek, wat weer positief is voor het hele IP, naast verkopen van DVD/Blueray, merchandising, games, comics, etc.

Voor een aantal dingen kan je inderdaad de stekker er uit trekken en het exclusief gaan aanbieden, omdat het meer kijkers trekt naar je eigen aanbod, andere dingen weer niet want daar gaan mogelijk mensen niet voor mee.
Prijs omhoog klinkt leuk maar weet niet of dat nu echt gaat werken. Er zijn veel mensen ik ook die netflix hebben, daar betaal je dan bedrag in de maand voor.
Ik vraag me echter af hoeveel mensen nu bereid zijn om zowel een netflix alsook disney abbo te nemen en hoeveel mensen die bij 1 abbo blijven zullen overstappen van netflix naar disney.

De kodi kastjes zullen misschien wel weer populairder worden als je een te grote spreiding onder aanbieders krijgt.
Disney heeft content voor de kleintjes en de superhelden (tieners?). Denk dat gezinnen met kinderen Disney nemen.
Je zal deels gelijk hebben, maar bij deze familie zal Disney's dienst niet afgenomen worden. En dat heeft Disney 100% aan zichzelf te danken.
Wel als alle Disney content (ABCDEFLM) wordt verwijderd van Netflix. Dan zou dit weleens voor velen een grote meerwaarde kunnen bieden.
Daar heb je wel een punt :)
Dit soort verticale bedrijven is een grote bedreiging voor gezonde concurrentie. Je krijgt zowel marktverschraling (als je voor één bedrijf gekozen hebt, kies je niks van de andere concurrent(en) meer) als steeds minder concurrenten.

Voor gezonde concurrentie zijn minimaal vier partijen nodig. Zodra één of twee partijen zoveel macht heeft dat het kan bepalen wie wat mag maken/aanleveren is het wat mij betreft tijd de twee grootste kolossen op te splitsen.
Let wel op dat ze al hebben gezegd dat ze alleen "kindvriendelijke" aanbod op hun nieuwe streamdienst zullen zetten. Verwacht maar geen Deadpool of Alien te zien. Wel beetje jammer want dan wordt het wel heel erg interessant.

Ik persoonlijk denk dat ik wel Disney+ ga afnemen omdat Disney veel aanbod heeft waar ik in geïnteresseerd ben. Laat ik al zwijgen over aanbod voor mijn dochtertje.
Ik heb nu Netflix en Videoland thuis, maar aangezien ook hier een dochtertje aanwezig is, gok ik dat Disney niet meer optioneel gaat zijn ... Mede door Star Wars, Marvel (en ook een beetje NatGeo) kan het best een interessante dienst worden.

Aangezien ook ABC (https://nl.wikipedia.org/wiki/American_Broadcasting_Company) met oa. Grey's Anatomy, Modern Family onder Disney valt, net als (het grootste deel van) 21st Century Fox, kan het aanbod wel eens enorm groot en breed worden.

Tegen die tijd maar eens kijken of het in plaats van één van de andere twee gaat komen, of ernaast.
ik verwacht eerder dat disney het iets goedkoper maakt dan de concurentie.
hierdoor is hun dienst interesanter, en krijgen ze meer klanten.

bv:
dienst A 10 euro per maand 1000 klanten is 120000 euro per jaar. per jaar winst
dienst D {disney} 9 euro per maand 1120 klanten per maand: 120960 euro per jaar winst

dus een goedkopere dienst trekt meer klanten en verdient dus op de lange termijn meer eraan dan diensten die duurder zijn en minder klanten hebben.
De economische wetenschap is al iets verder dan markten met een ongelimiteerd aantal rationele producenten met ongedifferentieerde producten en geen instapkosten in de markt die zoeken naar een ongelimiteerd aantal rationele consumenten die geen uitgesproken voorkeur hebben en onbeperkt tijd hebben.

Dit is een markt met enkele dominante partijen met monopolies op de door hen geproduceerde en gelicenseerde content. Deze partijen domineren zowel productie als distributie. Ze opereren als oligopolie richting de consument. De consument heeft een beperkt budget en ervaart overstapkosten tussen deze onderling niet volledig substitueerbare producten.

Ga met deze parameters nog eens een marktanalyse schrijven
Niet mee eens. Dan raakt hun markt te snel verzadigd, als iedereen dan een Disney+ abbo heeft kunnen ze niet veel meer winst maken, maak je het 15 euro per maand, verdien je nu even veel en is er nog een grote groep die je kan overhalen ook een abbo te nemen.
Ben bang dat je niet eens alles kan zien, en er straks een wisselende selectie van titels te zien is.

Dat wordt meerdere keren per jaar van aanbieder wisselen.
je kan wel alles zien alleen moet je daar los op abboneren
mcu dienst, lucasarts dienst, pixar dienst, enzenz
allen voor maar 9,99
Ik twijfel er niet aan dat je uit een brede selectie kan kiezen, maar het zou me enorm verbazen als je 24/7 alle films en series/afleveringen uit de Disney stal kan bekijken.

Los van de series die om bepaalde juridische redenen zijn gestaakt. *kuch* Gummybears *kuch*
Disney is niet de enige producer, en misschien komt het zelfde aanbod van Netflix naar Disney+ zou me niks verbazen. Disney heeft inderdaad een groot aanbod maar is niet de enige. En zoals @Flozem Meerdere keren per jaar van aanbieder wisselen is niet zo'n slecht idee.
Hoe zo zou het een concurrent zijn. Als je 20 t.o.v 10 moet betalen. Zie er niks concurrent aan dan. Of je moet loaded zijn en het willen betalen. Maar veel willen niet veel betalen.

Qua content is Netflix of Amazon prime prima.

[Reactie gewijzigd door theduke1989 op 9 november 2018 08:12]

De grootste bedreiging is de versplintering in het aanbod van content. Ik ga er niet vanuit dat iedereen 5 à 6 abonnementen gaat nemen die ieder iets van ¤10,- tot ¤15,- gaan kosten. De industrie schiet zichzelf naar mijn mening op dit gebied flink in de voet.
Dit is de grote bedreiging voor Netflix.
Ik betwijfel het eerlijk gezegd, Netflix heeft zeker voor Europa een breed aanbod waarvan ik niet verwacht dat Disney dat gaat doen. En dan doel ik op bepaalde type films en onderwerpen die niet in de Disney 'visie' passen.

Ik verwacht eerder dat Disney de 'tweede keus' word voor velen, naast Netflix. Dat maakt het voor al die kleinere dienstjes problematisch en mogelijk zelfs de kabel. Ik ben bv. zelf nu aan het kijken of ik Ziggo geheel de deur uit kan wippen en naast die besparing voor een klein bedrag wellicht wat andere diensten inzetten.

Afhankelijk van het gezin, zullen diensten zoals HBO het zwaar te voortduren krijgen... Een gezin met kleine kinderen zal een Disney kanaal een no-brainer vinden, als je er vervolgens wat bij wil voor volwassenen, dan zullen velen eerder Netflix kiezen dan HBO.
Ga er maar vanuit dat je minimaal 20 euro per maand gaat betale
Geen hond die dat gaat betalen. Mensen gaan gewoon weer piraten dan.
Maw: Disney content wordt van andere platforms afgehaald en we mogen er weer een abbo bij nemen.
Om eerlijk te zijn zie ik hier wel wat in.

Disney heeft onlangs zoveel opgekocht dat ze okk daadwerkelijk genoeg content kunnen aanbieden aan een doelgeoep die hier op zit te wachten (disney fans dus)

Naast alles wat ze recent in handen hebben gekregen hebben ze natuurlijk de lange lijst van disney films (oude tekenfilms voor hedendaagse dertigers een leuke trip naar memory lane met een kindje bijvoorbeeld) of de pixar animatie films.

Blijkbaar is national gerographic ook in handen van disney, dit betekend dus lekkere natuur docus met david attenborough kijken als de kleine kn bed ligt na het zien van de leeuwenkoning :))

Jup, doe mij maar disney ipv netflix.
Disney heeft onlangs zoveel opgekocht dat ze okk daadwerkelijk genoeg content kunnen aanbieden aan een doelgeoep die hier op zit te wachten (disney fans dus)
Films die tig mensen als voor tig verschillende medium gekocht heeft en nu mag je nog betalen via een streaming dienst?

Om nog maar niet te spreken over de Mickey Mouse wet, waardoor Disney copyright heeft op een poppetje uit 1909 t/m 2023.
Als je ze al op zoveel verschillende media gekocht hebt houdt niets je tegen om ze vanaf die mede te bekijken.
Ja helemaal eens, ik snap inderdaad ook niet zo goed waarom je dvd/blu-ray ineens waardeloos zou worden. Je VHS is dat natuurlijk al even, maar als je een film al 3 maal op een nieuw medium hebt gekocht vind je hem ook blijkbaar heel leuk.

Bovendien betaal je niet enkel voor die films, je betaald voor alle op dat moment en in de toekomst aangeboden media op de specifiek streamingdienst.
Doe mij maar beiden, daarmee dek ik 95% van onze behoeftes hier af (we kijken geen GoT, dus HBO hoeft niet), en ben ik gegarandeerd van voldoende content: Disney/Pixar voor de kids ok, wij zelf ook, ik pik zelf ook nog wat Star Wars/Marvel mee, en Netflix met voldoende wisselende generieke content voor iedereen.

Ja, kost wat meer, maar, dan kan iedereen wel altijd wat kiezen.
Blijkbaar is national gerographic ook in handen van disney, dit betekend dus lekkere natuur docus met david attenborough kijken als de kleine kn bed ligt na het zien van de leeuwenkoning :))
Je hebt zeker lang geen NatGeo gekeken?
Dat is net MTV geworden, Music TeleVision zonder muziek met alleen maar reality series.
NGC heeft vooral programma's over auto's tunen, trucks bouwen, aquariums bouwen voor rijken en ene huishonden fluisteraar.
Je natuurdocu's zijn echt een zeldzaamheid op NGC, je vind David Attenborough nog vaker op 1 van de publieke NPO zenders.
Volgens mij is alles wat David Attenborough gemaakt heeft van de BBC, welke dit in licentie uitgeven aan o.a. National Geographic. Een aantal van zijn docus staan overigens ook op Netflix.
ja maar bij disney betaal je:
9,99 voor Disney OG
9,99 voor Pixar kanaal
9,99 voor Star Wars kanaal
9,99 voor MCU kanaal
archiveer deze Comment voor over 10 jaar. en kijk of ik gelijk krijg/had.
Dit. Waarschijnlijk verdwijnt de Disney content zelfs voor dat Disney+ hier überhaupt beschikbaar is.

Ik denk niet dat ik zelf een abonnement neem maar misschien kan ik met iemand meeliften.
Disney is groot genoeg om alle content direct in Europa uit te kunnen brengen. Nee serieus, als je gaat kijken wat allemaal van Disney is (zelfs in Europa) dan zul je versteld staan.

Verder willen ze ook Hulu wereldwijd uitbrengen wanneer de overname van Fox rond is.
Maar de hamvraag is niet of het is geproduceerd door Disney, maar of Disney al langlopende contracten heeft met andere aanbieders in NL/EU. Als dat zo is, dan zullen die eerst moeten verlopen en dat kan zomaar jaren duren.
Dat gebeurt al. Films als Frozen en de oudere Star Wars-films zijn inmiddels al van Netflix gehaald.
Yup. En ik ga dat niet doen. Ik heb een paar diensten naast elkaar gebruikt en hoewel ik graag voor content betaal voelt het niet goed. Ik heb soms maanden dat ik niet naar een betaalde dienst kijk en dat voelt als 'weggegooid geld'. Maar stoppen doe ik niet want je wilt de beschikbaarheid hebben.
Hoe langer en meer blijft Netflix aan en wordt de rest genegeerd of toch nog gedownload.
Overigens zijn de betaalde Plex shares in opkomst: niet legaal maar wel waarvan we hoopten wat Netflix zou worden...
Eerst de prijzen maar eens afwachten ;)
Je kan er gif op innemen dat ze onder de Netflix prijs gaan zitten, om na een jaar de boel flink op te trekken. Disney heeft trouwens zelf al meermaals aangegeven dat ze goedkoper willen zijn dan Netflix
nieuws: Disney: videostreamingdienst wordt aanzienlijk goedkoper dan Netflix
Klinkt plausibel idd..
Hier ook nog een interessant stuk : https://www.slashfilm.com/disney-plus/
Ik ben benieuwd hoe ze dit tot uiting gaan brengen in de Disney+ app's
Ja, en facebook ging gegevens uit whatsapp absoluut niet koppelen aan facebook....

Je weet bij grote bedrijven maar op een manier zeker dat ze niet liegen, en dat is als ze geen informatie geven.
(Op dat moment houden ze informatie achter...)
Dat heet Marketing
Als Disney goedkoper wordt dan zie ik Netflix ook nog wel gaan stunten...
Mooi, gelijk aangemeld, laat maar komen, wel heel erg jammer dat je steeds meer Abbo's dient te nemen om alles te zien, wat je zou willen zien. 1 pakket zou fijner zijn

[Reactie gewijzigd door Rob0860 op 9 november 2018 07:04]

Gelukkig hoef je niet die abbo's gelijktijdig te hebben, dus je kunt er voor kiezen om maand 1 Disney te doen, maand 2 netflix en maand 3 weer disney, etc..
Maar... Als je het zo hinderlijk vind, is het dan niet beter om "met je portemonnee" te stemmen en juist geen extra dienst af te sluiten?
Tsja... als je dat met genoeg andere mensen doet, dan doet het de bedrijven misschien wel pijn.

Maar als jij één van de weinigen bent die op zo'n manier 'stemt', dan zal het de bedrijven aan hun reet roesten. De massa abonneert zich toch wel.
Nou mijn portemonnee kan het wel opbrengen, ik zeg ook niet dat het hinderlijk is, maar jammer, daarbij als series en films je hobby is, heb ik er wat voor over, maar het zou fijner zijn als het één pakket is, verder ach lekker boeiend
Sinds ik mijn TV pakket heb opgezegd is er wat extra budget voor dit soort uitspattingen :P
Ik denk dat de dienst, mits de voorraad voldoende is, misschien wel een betere keus is in onze situatie dan Netflix. Al zijn onze kinderen ook tevreden met "True" en andere Netflix producten
True is dan ook echt superleuk! O+
Ik zeg volgend jaar mijn Vodafone abbo op mobiel, en ga naar simpel voor 4 euro per maand.
Dan is er dus ook weer redelijk veel budget over, dus misschien dan eens een keer Disney proberen :).
Ben benieuwd wat dit weer gaat kosten. De versnippering van film/serie aanbod is wel vervelend t.o.v. muziek. Vermoedelijk laat ik deze toch aan me voorbij gaan. Ik verwacht veel goedkoop uitmelken van de merken met (nog) goede reputatie, zoals Star Wars. Maar ik wacht het af.
Onterecht onderbuikgevoel?

Sinds Disney Star Wars en Marvel heeft, hebben we inderdaad een hoop films en series binnen deze franchises gezien. Stuk voor stuk kaskrakers. Dus ik ben positief gestemd over Disney.
Onterecht onderbuikgevoel?
Zou kunnen. Als de verwachtingen niet te hoog zijn, dan kan het alleen maar meevallen :)

Ik denk dat ik me vooral erger aan de verdere versnippering die Disney veroorzaakt.

Disney is in mijn beleving wel vaker niet erg klantgericht. Niet helemaal mijn bedrijf, denk ik. Laatst waren we in Disneyland Parijs: Peperdure entree en urenlange wachtrijen. Of bij iTunes waar veel films nu in 4k zijn, maar Disney wilde dat niet omdat ze meer geld wilde kunnen vragen voor 4k. Hun goed recht natuurlijk, maar het verbetert mijn beeld niet. Ook is de kwaliteit van sommige Star Wars films niet helemaal wat ik had gehoopt, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Maar ja Disney blijft een commercieel succes, dus ze zullen wel iets goed doen. Ik zie het alleen niet zo, maar dat kan ook aan mij liggen.

[Reactie gewijzigd door KopjeThee op 9 november 2018 07:38]

Commerciële successen inderdaad...


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True