Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Apple houdt 12 september evenement 'voor iPhone XS' - update

Apple heeft uitnodigingen naar de media gestuurd voor een evenement waarop hoogstwaarschijnlijk de nieuwe iPhones aangekondigd gaan worden. De twee modellen met oled-schermen zouden iPhone XS gaan heten.

De noemer van het evenement van 12 september is 'Gather round'. Zoals gebruikelijk zegt Apple niets over wat er tijdens het evenement aangekondigd gaat worden, maar het is vrijwel zeker dat dit de nieuwe iPhones zijn, waar al maanden geruchten over gaan. Vorig jaar hield Apple een evenement op precies dezelfde datum. Daar werd toen onder andere de iPhone X aangekondigd. De aankondiging start 12 september om 19:00 uur Nederlandse tijd en wordt gehouden in het Steve Jobs Theater bij Apples hoofdkantoor. Er komt een livestream, volgens de aankondiging.

Geruchten spreken al maanden over de komst van drie iPhones, waarvan twee een oled-scherm hebben, terwijl een model een lcd heeft. De smartphones zouden een A12-soc en vergelijkbaar ontwerp als de iPhone X, met inkeping bovenaan het scherm krijgen, beweert analist Ming-Chi Kuo, die het vaak bij het juiste eind heeft met zijn informatie over nieuwe Apple-producten.

Apple Event 12 september 2018

Update, 20.30: Volgens 9to5Mac gaat Apple de iPhones met 5,8"- en 6,5"-oledschermen onder de naam 'iPhone XS' verkopen. Van die modellen zouden gouden varianten verschijnen. De uitnodiging lijkt hier al op te hinten. De site heeft een afbeelding van de gouden modellen. Verder zou Apple de Watch Series 4 aan gaan kondigen.

iPhones volgens Kuo Kleinste Goedkoopste Grootste en duurste
Scherm 5,8", oled 6,1", lcd 6,5", oled
Resolutie 2436x1125px, 462ppi 1792x828px, 323ppi 2688x1242px, 455ppi
Geheugen en opslag 4GB, 64/256/512GB 3GB, 64/256GB 4GB, 64/256/512GB
Camera Dual, 12MP Single, 12MP Dual, 12MP
Biometrische authenticatie Face ID Face ID Face ID
Simslots Nano + mogelijk e-sim Nano + nano Nano + nano
Soc Apple A12 Apple A12 Apple A12
Modem en antennes Intel, 4x4 MiMo Intel, 2x2 MiMo Intel, 4x4 MiMo
Accu 2700-2800mAh, 2 cellen 2600-2700mAh, 1 cel 3300-3400mAh, 2 cellen
Prijs 800-900 dollar 600-700 dollar 900-1000 dollar

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscordinator

30-08-2018 • 18:54

190 Linkedin Google+

Reacties (190)

Wijzig sortering
We hebben op het forum een gezellig topic waar we voor en tijdens de Keynote met elkaar babbelen:

[Keynote] 'Gather round' 12 september 2018 19:00
Lijkt verdacht veel op een activity ring. Nieuwe watch ook of wat?
Zou op zich leuk zijn maar wat heb je er aan als zo veel landen nog geen eSIM ondersteunen?
Daarom heb je bedrijven als Apple nodig (en Samsung en anderen) om de boel een beetje te pushen
Het bekende kip en ei verhaal, het moet toch ergens worden gestart, erg goed dat Apple deze stap neemt!
Lijkt ook op een 3.5mm jack ingang :P
This year there’s an innovation in iPhone that’s unheard off. No need of charging your headphone or trouble connect your Bluetooth. It’s the 3.5mm jack. Renewed by Apple and everyone else can use it.
It's the Apple iJack and is only 3.2 mm
Klinkt dan logischer zodat je alsnog een speciaal apple kabeltje nodig hebt ;)
zouden ze dan echt niet kunnen gaan naar 2.5 mm jack?
Apple changed everything. Again.
Het is het nieuwe hoofdkantoor van bovenaf gezien.
Ronde Apple Watch?
Kan ook een camera zijn, met misschien variable aperture ? Zoals de Galaxy S9 ?
Het is de Apple campus
Of zo'n speelgoed racebaan met die elektrische auto's die op zo'n rails zitten. (hint naar zelf-rijdende auto's?)
RIP Touch ID... al hoop ik dat ze toch nog een keer “het wiel opnieuw uitvinden” en met een vingerscanner in/achter het scherm komen. Anders zie ik het iPhone eigendom voor mij persoonlijk somber in.
Ooit FaceID gehad? Zo nee, try it. Serieus ik mis die knop bij lange na niet. Het zit vooral tussen de oren hoor. Trust me FaceID is geweldig!
Toch veel mensen met een X andere verhalen horen vertellen.

Voornamelijk het wekt wel goed maar de vingerafdruk was ook wel handig en de meeste zouden gewoon een combinatie van beiden willen.
“Ook wel handig” ja daar hebben ze dan wel gelijk in. Maar nogmaals FaceID is voornamelijk een kwestie van goed instellen.

Mijn tip: hou de iphone bij het instellen wat meer naar beneden (zoals je er normaal ook naar zou kijken) en hou m niet recht voor je gezicht bij het instellen. Als je het zo doet dan ziet hij ook een deel van je kin en maakt het unlocken wanneer hij op tafel ligt een flink stuk eenvoudiger.
In het begin vlak na de release was het matig en wilde ik heel graag terug naar TouchID. Inmiddels is hij een aantal keren drastisch verbeterd. Zou nu niet meer terug willen. Ook half verstopt in kussens of schuin uit de carkit enzo werkt het nu wel goed. Net als elke zonnebril 1x scannen en dan werkt het prima (zelfs met een skihelm op met spiegelvizier).

[Reactie gewijzigd door Dennisdn op 30 augustus 2018 19:14]

FaceID is onder iOS een merkbaar stuk sneller geworden. De nieuwe sensors op de nieuwe modellen zullen de boel ng verder versnellen. De eerste generatie touchID was ook niet meteen zo goed als nu.
Mijn bezwaar is het feit dat ik regelmatig mijn telefoon unlock terwijl deze op arm afstand op een tafel of bank ligt, maw er niet direct zicht op heb, daarbij gaat Face ID dus niet werken. Vorige week nog eens uitgebreid getest toen de discussie op een verjaardag los barstte, en naar mijn gevoel kreeg ik toch wel gelijk van de Face ID gebruikers. Zelfde geldt eigenlijk ook voor een scanner aan de achterkant van de telefoon.

Ik ga geen 1200 ballen neertellen om mijn ongelijk te krijgen overigens :*) :*)
Hm, ik kan m gewoon op tafel leggen en unlocked gewoon hoor. Maar het is maar net hoe je het ingesteld hebt. En het maakt ook nog eens uit of je het toestel al even hebt (en dus FaceID slimmer geworden is).

Maar ik kan je wel ergens gelijk geven, maar geef eens een situatie dat je toestel op armlengte ligt en je daadwerkelijk je toestel moet unlocken? Want dat verbaast me namelijk een beetje. Overigens had ik deze “angsten” ook maar no more FaceID is super en ik wil echt nooit meer terug naar die lelijke knop.
ik gebruik Waze als navigatieapp, iphone hangt rechts van mijn stuur aan ventilatierooster. Ik kan hem met mijn touchID makkelijk unlocken zonder dat hij echt op mij ‘gericht’ is. Iemand een idee of dit goed werkt met FaceID? Iemand ervaring met soortgelijke set-up? Het zou voor mij wel een showstopper zijn als dat niet vlot werkt. Hoe weet je iphone eigenlijk dat je wil unlocken in zo een situatie, is dat ook met een aanraking en begint ie dan te FaceID’en?
Ga er van uit dat het niet goed gaat werken vanuit je bestuurdersstoel; je zal absoluut naar het scherm toe moeten kijken.

Voor jouw use case moet je sowieso op je scherm tikken om het vergrendelscherm weer te geven. Hierna begint je telefoon idd te FaceID'en. Daarna moet je omhoog vegen aan de onderkant van het scherm om het homescherm te gaan. In vergelijking met TouchID kost het je dus twee stappen extra. De iPhone X schakelt het scherm enkel automatisch aan op het moment dat je de telefoon oppakt.

In de praktijk werkt FaceID extreem goed hoor; ik ben er echt over te spreken. Waar ik eerst mijn vinger op een vingerafdrukscanner moest leggen kijk ik nu gewoon naar het scherm. Zelfs in donkere omstandigheden ontgrendelt de telefoon zich nog; het is extreem accuraat. Qua snelheid is het identiek aan TouchID onder normale omstandigheden.

Ik zou jezelf afvragen of het een deal breaker is. Wanneer je iPhone niet in staat is om zich met FaceID te unlocken kan je na een aantal seconden gewoon je pin opgeven.

[Reactie gewijzigd door ruudvgeleuken op 30 augustus 2018 23:24]

Als in Waze gebruik in de auto blijft het scherm aan en hoef ik niet te unlocken.
Ik heb dit de hele dag. Hij ligt op mijn bureau, ergens in de buurt van mijn toetsenbord. FaceID werkt dan niet, dus om even te antwoorden op een berichtje, wat muziek op te zoeken of iets dergelijks moet ik hem oppakken of een rare buiging maken en met mijn gezicht over de telefoon gaan hangen. Unlock daarom maar vaak met pin code in dit scenario.

FaceID is in veel scenario's handig. Voor gebruik als je achter een computer zit vreselijk omslachtig.
Ik gebruik een dock waar die rechtop in kan staan en ook nog eens oplaadt. Wellicht is dat iets voor je?
No worries, ik heb wel dat uitgegeven om je ongelijk te bewijzen. :)
Geen moment gemist. Werkt ook in het donker, met zonnebril (alleen niet met glazen die te veel spiegelen)

[Reactie gewijzigd door Javaantje_75 op 30 augustus 2018 19:32]

Ik heb een hippe Ray-Ban met spiegelende glazen, dan moet ik dus een extra actie verrichten om m'n telefoon te openen. Voor mij een no-go.
En in de winter moet je je handschoenen afdoen om je telefoon te unlocken dus dat is ook niet de perfecte oplossing.

Bij FaceID kan je nog je pin invoeren als je door je zonnebril niet herkend word.

En FaceID word ook steeds slimmer dus kan zijn dat deze nieuwe versie je wel kan herkennen en anders volgend jaar.
“Ik heb een hippe Ray-Ban met spiegelende glazen”
Ik ook (misschien niet t hip :*) )
Maar bij de ene doet Face ID het wel en de andere minder.
Ik heb een hippe Ray-Ban met spiegelende glazen, dan moet ik dus een extra actie verrichten om m'n telefoon te openen. Voor mij een no-go.
Ik heb een merk wat door piloten veel gebruikt wordt (wist ik niet eens toen ik ‘m kocht) met alle lens opties die denkbaar waren (want ik reed structureel naar de zon toe), die lenzen spiegelen ook als de gekte, maar faceID heeft er geen probleem mee. Daarnaast kun je faceID ook trainen dat ie gaat herkennen met bril op. Het is een lerend systeem.
En als dat niet werkt kun je “attention awareness” uitzetten. Dan hoeft FaceID geen ogen te scannen.
Hm, verdiep je eens in de gebruikte technieken. Het verbaast mij nou juist altijd dat mensen zich niet eerst inlezen over hoe bepaalde dingen werken, maar wel denken te weten hoe het werkt.

Pak een iphone x, plak de front camera af. Wedden dat FaceID nog steeds werkt? De camera wordt dan ook niet gebruikt voor FaceID en gelukkig maar, want dat zou waarschijnlijk een flinke klap op de batterij zijn als die iedere keer aan moet gaan.

Overigens heb ik dit zojuist even getest en FaceID werkt prima als de front cam afgeplakt is.
De frontcam is NIET in gebruik voor FaceID. Enkel bij de enrollment procedure wordt ie gebruikt voor visuele instructie maar ook dat werkt prima zonder.

FaceID werkt puur op basis van de dotprojector en de infrarood camera.

En ja ik vertrouw Apple. In ieder geval veeeeeeel meer dan Google en Facebook.
Wellicht staat er een infrarood camera op je gezicht, maar van de verzamelde data wordt met een algoritme een code gegenereerd. Deze code wordt dan naar de secure enclave gestuurd waar gekeken wordt of deze code overeen komt met de code die gegenereerd werd toen je FaceID configureerde. Er worden dus geen herleidbare gegevens opgeslagen op de iPhone, in dezelfde manier dat wachtwoorden niet als normale tekst in een database worden opgeslagen.

Daarnaast zijn de recentste iPhone modellen natuurlijk allang gejailbreaked en zouden we het echt wel geweten hebben wanneer er gegevens werden doorgestuurd. Zo is bijvoorbeeld ook de secure enclave welke deze gegevens opslaat nog niet gekraakt, en ik weet niet of dat snel gebeurd.

Maar zoals @Steven.w al aangaf, Apple haalt haar geld niet uit het verkopen van data. Ook willen ze niet jouw persoonlijke data analyseren voor eigen gebruik. Er is een bekende quote dat werknemers die aan Siri werken miserabel waren omdat Apple ze geen extra persoonlijke gegevens liet gebruiken om Siri te verbeteren. Dit wordt vaak ook opgegeven als de reden waarom Siri nog achter ligt op sommige concurrerende assistants.

[Reactie gewijzigd door s1h4d0w op 30 augustus 2018 20:53]

Wat je eigenlijk wil is perfectie. Dat bestaat helaas niet in de IT-wereld. Je zult dan een afweging moeten maken wat het minste risico geeft op privacyschendingen en datalekken. Wat dat betreft ben ik toch echt sneller geneigd om te zeggen dat Apple op dat vlak de winnaar is.

Niemand heeft gezegd dat Apple perfect is, en dat is het ook niet. Maar beter dan directe concurrentie als t aankomt op veiligheid...? Ja, dat denk ik zeker wel. Google is wel flink op weg om de beveiliging van Android sterk te verbeteren, alleen zit je dan nog met het Google-probleem zelf :+
Ik zei (met betrekking tot de gebruikte camera), als je even terug leest, precies hetzelfde. Soms is het verstandig om geen wijsneus uit te hangen. Dit is zo’n moment, lief fapkonijntje...

[Reactie gewijzigd door Odiebla op 31 augustus 2018 08:53]

Je leest echt niet of wel? True depth camera is NIET de front camera, maar de dot projector. Maar blijft moeilijk he. Ik zeg t net nog, plak de camera af en FaceID werkt gewoon (en ja ook het instellen ervan). Wil je eigenwijs blijven? Of wil je je eens echt verdiepen in technologie?

De twee scans zijn beide met de Truedepth camera wat totaal niets te maken heeft met de Front (Selfie) Camera.

[Reactie gewijzigd door jimzz op 30 augustus 2018 20:16]

Er zitten aan de voorkant tw camera’s. Een normale selfie cam n de infrarood camera die het dot-pattern van de projector op je gezicht leest. Die infrarood camera neemt dus alleen een beeld van het 3D patroon van je gezicht op. Dus ja, wel een camera. Maar niet de normale selfie camera.
Laat maar jongen, kom maar terug als je volwassen genoeg bent om te begrijpen hoe het daadwerkelijk werkt. Nogmaals ik kan de camera afplakken en het werkt nog steeds, doe je dit expres zo dom zijn? Of hou je er gewoon van om te trollen?
Ik ben geen fan, maar ik gebruik het wel. Simpelweg omdat het mijn iPhone veiliger en gebruiksvriendelijker maakt.
Er wordt helemaal niks aan Apple gegeven. Alle gegevens worden alleen op het toestel opgeslagen, in een extra beveiligde omgeving. Apple heeft geen verdienmodel dat gebaseerd is op verzamelen van (priv)gegevens. Als je dat wil, moet je bij Google zijn. Die verdienen hun geld met gegevens van gebruikers. Apple verdient geld met het verkopen van hardware. Belangrijk verschil.

[Reactie gewijzigd door Steven.w op 30 augustus 2018 20:12]

Empirische data knul. Dat heeft niets met geloven te maken. Geloof jij ook dat de aarde plat is, terwijl het aantoonbaar niet zo is?
Nou meneer aluhoedje, waarom kom je dan niet ff met bewijs? Je moet toch ergens op baseren dat je het niet gebruikt?
Kunnen al die atechnische nitwits niet gewoon wegblijven van dit forum?
IEDER smartphone heeft een camera.

Dus terug naar een Nokia 3310 dan voor jou.
Dat is Samsung. Face ID werkt zonder frontcam. Dat is juist het geniale.
Ja dat is bewijsbaar. Net zoals dat het bewijsbaar is dat de aarde niet plat is. Dat er toch flat-earthers zijn... sja.
Stop eens met geloven en ga eens iets testen. De beste manier om jezelf te overtuigen.
FaceID staat niet de hele tijd aan, geen idee hoe je daar bij komt. Het schakelt alleen even in als je je telefoon unlocked of als een app je wil authenticeren.
Ja want dat is te zien aan de dot projector die uit staat. Makkelijk te controleren met een externe infrarood camera.
Kom nou niet met feiten en experimenten aanzetten. De man waar je op reageert is duidelijk een onderbuikgevoelsmens.
Beetje bizarre vraag eigenlijk. Natuurlijk geloven we dat, we gaan toch niet de eerste de beste random onbekende op het internet gaan geloven zeker? 8)7
Meneertje ik-kan-niet-lezen-lalala

https://youtu.be/a19g5ihHq20?t=93

Hier dan. Nu hoef je niet meer zo te janken.
Wat ben jij toch een negatief persoon, slechts 20 verschillende mensen vertellen je dat het anders in elkaar zit. Als je naar de video kijkt zie je dat ze een tijdelijke infrarood camera op haar gezicht richten om te kijken wat het effect is van de projector (dat is niet de frontcamera van de iphone...), je ziet wel in de video dat haar gezicht af en toe oplicht met puntjes.

Zo als ik het begrijp van alle reacties die ze op jou gegeven hebben gebeurt het als volgt. Er word een projectie van 30.000 rode puntjes op je gezicht geprojecteerd en met een infrarood camera lees je dan alleen de rode puntjes uit. Zo kun je de vorm van je gezicht uitlezen die word dan vergeleken met een eerdere scan die je gemaakt hebt.
Maar waarom unlock je hem dan ?

Niet om het unlocken op zicht toch? Het lijkt mij dat je een plan hebt om op het scherm te kijken?

Voila, face unlock.
Als je er geen direct zicht op hebt, wat heeft het dan voor nut je telefoon te unlocken....
Zo’n iPhone heeft prima kijkhoeken, dus je kunt het scherm prima lezen vanuit een hoek waarbij je wl met je vinger bij de scanner kan, maar de camera je gezicht niet kan zien.
Als jij met een armlengte afstand je telefoon aan het lezen bent dan heb je hele andere uitdagingen dan face id. Ik kan met een iets gekromde arm met face id prima unlocken. Je bent aan het zoeken om iets negatiefs te vinden, terwijl face id gewoon erg goed is.
Draai het eens om, je zit zelf te zoeken naar hoe je hem kan overtuigen, en je weet blijkbaar beter hoe hij zijn toestel gebruikt dan hijzelf.

Hij probeert jou niet te overtuigen dat jij het niet moet gebruiken! Maar jij hem dat ie het wel moet gebruiken...

Zoals ik mijn toestel gebruik, die ligt 40cm voor me plat op het bureau (boven mijn muismat) no way dat ie mij ooit gaat kunnen zien maar even unlocken om een berichtje te lezen met een front fingerprintscanner is ideaal, nu heb ik zn irritante scanner op de achterkant, dan moet je hem idd ook oppakken, reteirritant en de volgende krijgt dus gewoon een fingerprint scanner aan de voorkant in of onder het scherm

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 30 augustus 2018 20:12]

Ik hoef hem niet te overtuigen, ik reageer alleen op een fictieve casus die zeer onpraktisch is. Daarop oordelen of faceid beter of slechter is, is zoeken naar negatieve punten.
Nee je eigen gebruik projecteren is niet zoeken naar negatieve punten, dat is gewoon voor jezelf oordelen of iets nuttig is voor jezelf of niet :)

Maar omdat jij je niet in kan leven is het een ongeldig argument voor zichzelf? Yeah right...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 31 augustus 2018 09:55]

Mijn telefoon zit in een houder in de auto, vastgeklikt op het dashboard... en ik unlock 'm met mijn vinger. Dat is 50-60 cm afstand van mijn gezicht, onder een hoek van 45 graden. Werkt die faceID dan ook?
Zo niet, dan zou dat voor mij een reden zijn om 'm niet te kopen (toegepast op een praktische situatie).
Hi werkt bij mij prima, je moet wel naar de phone kijken.
Als navigatie aanstaat gaat ‘ie niet op unlock.
Ik ben niet meer mee met apple, maar hebben die zoiets als trusted devices zodat wanneer je verbonden bent met BT wagen die altijd unlocked is en je maar even moet tappen of swipen op het scherm?
Zo doe ik het toch met men Android.
Als jij met een armlengte afstand je telefoon aan het lezen bent dan heb je hele andere uitdagingen dan face id. Ik kan met een iets gekromde arm met face id prima unlocken. Je bent aan het zoeken om iets negatiefs te vinden, terwijl face id gewoon erg goed is.
in de nieuwe X en X plus verwacht men een verbeterde faceID. en de LCD versie kan wel de huidige versie komen.
Waarom zie je dit somber in? Persoonlijk vind ik FaceID juist een verademing.

Bijvoorbeeld: notificaties lezen door naar je scherm te kijken...anders zijn deze niet leesbaar.

Het werkt in de praktijk razendsnel en met wat doorontwikkeling zal het minstens net zo veilig zijn.
Bijvoorbeeld: notificaties lezen door naar je scherm te kijken...anders zijn deze niet leesbaar.
Dat werkt met Touch ID hetzelfde alleen hoef je daarvoor je vinger alleen op de scanner te leggen (niet drukken want dan ontgrendel je je telefoon). Ik heb mijn berichten altijd onleesbaar, en als ik even snel wil kijken of er wat belangrijks tussen zit. Dan leg ik mijn vinger even op de scanner.
En met FaceID is zelfs dat niet meer nodig.
Notificaties lezen zonder naar je scherm te kijken, dat zou pas innovatie zijn. }:O
Persoonlijk zeg ik. Iedereen mag zijn of haar mening hebben, maar zolang Touch ID wegblijft, blijf ik mijn huidige iPhone 7 gewoon gebruiken.
Ik las dat er Nederlandse onderzoekers waren die hier mee bezig waren
Las ik ook, maar ik heb geen voorkeur, in of achter het scherm, als het ding maar op een logische (lees: inmiddels ingeburgerde) plek zit en dus niet achterop. Zelfs in de aan/uit-knop vind ik persoonlijk nog een betere plek dan achterop, al kun je de telefoon dan net zo goed oppakken en ff lachen naar de gezichtsherkenner.
RIP Touch ID... al hoop ik dat ze toch nog een keer “het wiel opnieuw uitvinden” en met een vingerscanner in/achter het scherm komen.
De Vivo nex-s heeft vingerscanner achter het scherm, het is al door meerdere smartphone fabrikanten gedaan.de smartphone opnieuw uit vinden gaat niet gebeuren hooguit een evolutie.

https://www.firstpost.com...wont-be-easy-3699611.html

APPLE CEO TIM COOK BELIEVES THAT AR WILL BE BIGGER THAN THE IPHONE, BUT BUILDING A DEVICE WON'T BE EASY

De hololens is de opvolger van de smartphone en nu niet direct maar wel in de toekomst kan het de smartphone vervangen worden door een augmented reality brillen.
Dat is eigenlijk de revolutie op de smartphone zoals we die nu kennen.het zal nog lang duren voor dat het een consumenten producten gaat worden.

[Reactie gewijzigd door solozakdoekje op 30 augustus 2018 19:15]

Ik ga de touch id missen :'( ik heb de iPhone X wel getest tijdens de release en was er zo aan gewend maar de touch id werkt toch lekkerder.
Hopelijk komt dan eindelijk iOS 12 vrij.
Dat sowieso, we zitten nu op Beta 12 en dus heel dicht bij release. Overigens kun je ios 12 al een tijdje installeren via beta.apple.com. Waar ik voorheen Beta’s deed afraden kan ik bij ios 12 niets anders zeggen dan: kun je niet wachten? Gewoon installeren. Zeker de huidige beta werkt heel goed. En vrijwel iedere beta van ios 12 werkt beter dan iedere stabiele versie van ios 11.
Maakt het daadwerkelijk je IPhone een stuk sneller?
Met een iPhone6 heel duidelijk merkbaar
Mijn ervaring met de beta van iOS 12 is een stuk minder. Vooral bij de eerste beta's zaten er nog bugs in en waren er apps die er niet goed mee overweg konden. De laatste iOS 12 beta's gaan al een stuk beter, maar ik ben het niet met je eens van iedere beta beter werkt dan een stabiele iOS 11.
Welke apps geven jou problemen?
Je kunt de public beta ook installeren als je haast hebt? Draai die al aardig wat weken stabiel.
Ik vond developer beta 1 zelfs al stabiel. Gebruik die al sinds 't begin op m'n main toestel.
Zit al langere tijd op 12 b, beter dan 11 b, toen werkte niks meer, alleen in de zandbak zonder aan te melden, na een reset werkte alles weer.
De nieuwe iOS versie komt doorgaans in de week van de nieuwe iPhones. Niet gelijk na de Keynote.
Zit toch wel heel erg te azen op de grootste. Grootste voordelen van Apple vind ik de lange support qua OS en de waardevastheid. Zijn net Duitse auto's. :P
Je betaalt veel maar krijgt er naderhand ook relatief veel voor terug.
't Zijn net Duitse auto's...Ja, als je die naar de garage brengt ben je aan de beurt. Die vergelijking gaat aardig op.

Begrijp me niet verkeerd, ben een enorme Apple gebruiker maar de prijzen zouden best wat realistischer mogen worden. Het blijft uiteindelijk dezelfde meuk als alle computermerken wat er binnen in de apparaten zit. Alleen werkt het net wat beter vanwege de software.
En voor die software, ondersteuning en garantie betaal je een premium ;)
En krijg je ook meer voor terug als je het verkoopt als 2e hands dus valt die "premium" prijsverschil weg.
Dat valt verschil valt tegenwoordig wel wat mee. Het prijsverschil bij aankoop tussen een iPhone en een ander toestel is in ieder geval meer dan wat een iPhone bij verkoop extra opbrengt.

Wat mij betreft is de ondersteuning van 5 jaar, of vanaf dit jaar zelfs mogelijk 6 jaar het grote voordeel van een iPhone. Niet qua software want Android is een stuk stabieler dan iOS11. Ik heb een hekel aan de wegwerpcultuur die heerst bij Androidfabrikanten (is ook wel logisch want de meeste zijn op sterven na dood), daarom dus een iPhone :)
Dat verschil valt juist niet mee.

Dat is juist een behoorlijk verschil, dat is het ook altijd geweest en hoe het er naar uitziet zal dat ook wel zo blijven.
Noem eens een andere computermerk die vergelijkbare apparaten heeft voor beduidend minder geld? En dan niet aankomen met laptops die voor een deel uit kunststof bestaan en geen wazige merken met onduidelijke after-sales service. Ik heb pas weer eens gezocht en als ik op specs zoek kom ik bij alle merken in vergelijkbare prijsklasses uit. Of het nu HP, Dell of Apple is.
Ik ga ook voor de kingsize X, kom van een 5s dus de vooruitgang zal enorm zijn!
Ik denk eerder een “groot” verschil :P
4 GB en 3 GB, Wat zal die 1 GB minder geheugen nou aan geld besparen voor Apple? Of is dit gewoon om de telefoon makkelijker uit te faseren bij een iOS update?
Denk meer om je over te halen de duurdere te kopen.
Apple zelf heeft het zelf nooit over RAM specs. Naar mijn idee is 3GB sowieso genoeg voor een dual camera phablet. Er zijn diverse testen gedaan en er zat een redelijk groot verschil in prestaties (aantal tabs in Safari etcetera) tussen 1GB en 2GB RAM maar tussen 2GB en 3GB RAM was het nauwelijks meer merkbaar.
Is het niet zo dat apple apps uit het geheugen gooit of is dat niet meer zo? Dan zou je ook niet meer nodig hebben. Heb al een tijdje geen apple meer dus ben niet meer helemaal op de hoogte.
Dit is een hele goede video van android authority ( worth a watch ):

https://www.youtube.com/watch?v=lCFpgknkqRE

TL;DR iOS is heel erg goed in het comprimeren van het RAM geheugen van een app die de achtergrond gaat.

Aangezien flash geheugen slijt met writes, wordt het geheugen niet zoals vaak gedacht naar de storage geschreven. Als je toch teveel apps open hebt zal degene die je voor de langste tijd niet meer geopent hebt ( of meer ) gesloten om geheugen vrij te maken.

3GB is meer dan genoeg. Al gaat dat misschien veranderen met al die "native" maar eigenlijk gewoon fuckitscript apps.

[Reactie gewijzigd door jabwd op 30 augustus 2018 20:52]

Dat heeft waarschijnlijk met binning te maken. Niet alle CPU’s en SoC’s komen helemaal correct van de wafer, en op deze manier kunnen ze de SOC’s waarvan maar 75% van het RAM goed werkt toch gebruiken.
Kijkend naar de uitnodiging ook iets voor de home pod? :)! Ik ben benieuwd naar de nieuwe iPhones.
Dat is hun Campus. Niet de HomePod
Dat is hun Campus. Niet de HomePod
Hun campus is niet rose-gold. Ze hebben maar 1 product met die vorm, en dat is een HomePod. Missschien gaat ie nu eindelijk een brede lancering kennen.
Ja een rose gold HomePod zeker? 8)7 Het is gewoon de Campus niks anders
hey, ik snap een rosegold iPhone, iPad of AppleWatch ook niet. Maar die dingen verkopen toch echt :)

Doe mij maar spacegrey of liever nog: black.
Zou het dan niet eerder zijn dat ze een rosegold iPhone Xs voorstellen op hun campus? ;)
Ik hoop dat er een kleiner en goedkoper model dan 5,8 inch gaat zijn. Ik ben zeer tevreden met mijn huidige SE maar ik zie mijzelf niet rondlopen met een groter toestel wat ook nog ruim twee keer de prijs heeft van een SE 8)7 8)7
Ditto. Gelukkig verwacht ik nog wel minimaal een jaar of 3 met de se rond te lopen. Hopelijk komt er in die tijd weer een keer een iPhone met soortgelijk formaat.
Zou apple echt afstappen van de 4,7 inch modellen? Kan mij het haast niet voorstellen gezien de monster verkopen van de iphone 6 tot 8. Of zou apple echt zo graag de prijs zo hoog mogelijk willen houden door grotere toestellen te verkopen?
De toestellen zijn niet echt groter. Leg een iPhone 8 (4,7) naast een X (5.8) en het verschil is echt minimaal. Schermgrootte != toestel afmetingen. Maar een SE met 4.7” scherm zonder bezels zou wellicht interessant zijn voor mensen die het SE formaat fijn vinden.
Ik lees niks over de iPad Pro. Neem aan dat die ook aangekondigd kunnen worden?
Kunnen ja, maar ik acht de kans groter dat ze hun eigen event krijgen (samen met nieuwe Macs) in oktober.