Apple-website toont namen iPhone XS, XS Max en XR

De drie iPhones die Apple woensdagavond aankondigt krijgen de namen iPhone XS, XS Max en XR. Dat blijkt uit code op de website van Apple. De X staat net als bij het huidige model voor het nummer 10. Waar de R voor staat, is nog niet bekend.

Website allthings.how ontdekte dat de sitemap van Apple.com de namen iPhone XS en XS Max verklapte. Met screenshots laat The Verge zien dat ook de naam iPhone XR te zien was. Dat zal de naam zijn van de goedkoopste iPhone, die een lcd krijgt. Apple heeft inmiddels zijn website aangepast en de namen zijn niet meer zichtbaar.

Woensdagavond om 19:00 uur Nederlandse tijd houdt Apple een presentatie. Tijdens het evenement zal het bedrijf uit Cupertino de drie nieuwe iPhones aankondigen; ook wordt er een nieuwe Apple Watch verwacht en mogelijk komt er ook een nieuwe iPad Pro.

De presentatie van Apple zal voor het eerst ook te zien zijn via Twitter. Voorheen waren de keynotes alleen te bekijken in de Safari- en Edge-browsers. Het Twitter-account van Apple heeft nog geen enkele openbare tweet geplaatst. Alle berichten van Apple tot nu toe zijn betaalde advertenties, die niet op de tijdlijn verschijnen.

Update: 9to5mac merkt op dat de sitemap ook aantoont dat de Apple Watch in de maten 40mm en 44mm beschikbaar komt. Momenteel is dat 38mm en 42mm. Ook bevestigen url's dat er een 512GB-versie van de iPhone XS Max uitkomt.

iPhone XS 9to5mac
Eerder uitgelekte afbeelding van de iPhone XS en de XS Max
Specificaties volgens geruchten iPhone XS iPhone XR iPhone XS Max
Scherm 5,8", oled 6,1", lcd 6,5", oled
Resolutie 2436x1125px, 462ppi 1792x828px, 323ppi 2688x1242px, 455ppi
Geheugen en opslag 4GB, 64/256/512GB 3GB, 64/256GB 4GB, 64/256/512GB
Camera Dual, 12MP Single, 12MP Dual, 12MP
Biometrische authenticatie Face ID Face ID Face ID
Simslots Nano + mogelijk e-sim Nano + nano Nano + nano
Soc Apple A12 Apple A12 Apple A12
Modem en antennes Intel, 4x4 MiMo Intel, 2x2 MiMo Intel, 4x4 MiMo
Accu 2700-2800mAh, 2 cellen 2600-2700mAh, 1 cel 3300-3400mAh, 2 cellen
Prijs 800-900 dollar 600-700 dollar 900-1000 dollar

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

12-09-2018 • 12:55

179

Reacties (179)

179
161
66
3
1
55
Wijzig sortering
Ook de officiële hoesjes voor de Xs en de Xs Max waren op te halen vanuit de HTML code;
Een aantal minuten later was de shop plots in 'be right back' mode (https://www.apple.com/shop/sitemap/sitemap-product.xml)

De hoesjes (zie ook slashleaks) - geupload naar tweakers gallerij:
https://tweakers.net/ext/f/F8dBaKZSJSGa59Xcov6ATH0r/full.png

Update;
De kleuren en storage opties van de iPhone Xr zijn ook net gelekt vanuit de sitemap (slashleaks);
https://tweakers.net/ext/f/lRkj9fTbr2Lt4ajXyEDQM2l8/full.jpg

64GB + 128GB (update : ook 256 GB komt erbij)
Black + White + Yellow + Red + Blue + Coral

[Reactie gewijzigd door Waarez op 24 juli 2024 01:51]

Echt totaal onnodig om de toestellen zo een niet logische namen mee te geven. Begint steeds meer te lijken op wat Sony doet met haar smartphonelijn.
Ik vind het sowieso heel erg onnodig om je modellen zoveel namen mee te geven, het kan veel simpeler:
Breng een model uit, als voorbeeld de iPhone X. En biedt dat model aan in verschillende varianten, dus eentje met een oled scherm en eentje met een lcd scherm of met een groter schermdiagonaal.

Eigenlijk hetzelfde als met de kleuren (of de grootte van de opslag) van verschillende modellen gebeurt, de kleur van een telefoon wordt eigenlijk ook niet meegenomen in het model. Net zoals de opslaggrootte, als ik aan iemand vraag welke telefoon hij heeft zegt hij toch ook niet: "ik heb de iPhone XS Max 128GB Rose Gold". Nee, je bent eerder geneigd om gewoon te zeggen. "Ik heb de iPhone 10".

Waarom dan nog zoveel extra namen meegeven, ipv alleen bij een drastische aanpassingen van een model het een nieuwe naam te geven. Dus de iPhone 11.

Ander voorbeeld (omdat er zoveel zijn), stel dat je een Tesla Model S wil hebben. Tesla noemt het gewoon de Model S, maar bij het configureren op de website bij het bestellen kan je kiezen uit verschillende specs. Dit wordt niet direct meegenomen in de naam want het blijft een Model S.

(Excuses voor de herhaaldelijke reactie, hopelijk is het duidelijk genoeg na zoveel voorbeelden :) )

[Reactie gewijzigd door snippiestgem op 24 juli 2024 01:51]

Het meest ideale was nog steeds dat ze de iPhone X hadden uitgesproken als "X" in plaats van "10", maar dat de verwijzing van de X diende naar het 10-jarige bestaan van de iPhone en ze voor de rest hadden blijven verder nummeren. Het was prima, in 2014 de iPhone 6, in 2015 de iPhone 6s, in 2016 de iPhone 7, en vervolgens had er even goed een 7s kunnen komen... Neen, de marketinglui bij Apple gaan inderdaad de mist in, maar dat is niet de eerste keer.

De iPhone 5C was duidelijk een goedkoper afkooksel van de iPhone 5. Waarom hebben ze ooit de SE geïntroduceerd? Het was een iPhone 6 in de behuizing van een iPhone 5S? Waarom hebben ze dan niet gekozen voor een iPhone 6C? Had perfect gepast binnen de naamgeving en de nummering.

Bij de iPads is het ook een heel gedoe geweest. De iPad Mini 3 was in feite de iPad Mini 2, maar dan met touchID. Bij de intrede van iPad Mini 4, verdween de iPad Mini 3 en was er enkel keuze tussen de iPad Mini 2 en de iPad Mini 4. De bal gaat daar echter pas aan het rollen tussen de iPad, de iPad Pro in twee verschillende groottes (noem eentje dan de iPad Pro Plus?), de Ipad en de iPad Mini 4. Gelukkig is ondertussen de iPad Air weg, want het was een heel verwarrende zooi geworden.

Met deze introductie maken ze het gewoon nog erger. Een nieuwe term voor het groter design, deze keer "Max" als suffix. Had dan gekozen voor iPhone Xs en iPhone Xs Plus, en wat dat goedkoop afkooksel daartussen doet, doe dat dan iPhone Xc?

Om in te gaan op jouw mening: die lijkt het voor mij net nog complexer te maken. Voor mij is het net prima dat je kan zeggen "Ik heb een Tesla Model S", net zoals "Ik heb een iPhone X". Over je wagen kan iemand vragen: "welk model?" en dan kan je zeggen "een 75D" en dan weet ik direct dat je 4 wielaandrijving en 75Kwh accu hebt. Bij de iPhone kan je dan zeggen "een 64GB black" en dan weet je ook direct waar het over gaat. Opsplitsing tussen model en verdere specificatie is net wél nodig.
Je maakt het veel te ingewikkeld.

Het zijn 3 toestellen met 3 benamingen, wat is daar moeilijk aan?
Hoe kom je erbij dat het 1 toestel is?

De grotere variant heeft een grotere accu, groter scherm en hogere resolutie.

Hoe wil je de toestellen onderling onderscheiden als je ze dezelfde naam geeft? Besef je je niet dat dat dan gewoon verwarrend word?
De andere merken hebben het qua naamgeving nog slechter op orde. Met de Galaxy J, A, S en Note lijn, of Huawei met de Mate, P en Honor lijn hoor je ook veel mensen klagen. Een iPhone Xs, Xs Max en Xr lijkt dan onschuldiger. Al ben ik het ermee eens dat ik het ook liever anders zie.
Het gaat in alle gevallen om de iPhone X en dat is verwarrend, maar als er een XS, XS Max en RX komt naast de Plus dan is dat duidelijkheid? Okay dan. Weer wat geleerd.

Buiten die logica om, had Apple altijd 1 courant model en dat model was de iPhone. Soms in een ander kleurtje, soms wat meer of minder interne opslag, maar altijd zonder te veel concessies. Je betaalde een paar meijer te veel voor wat je kreeg maar goed. Het was eenvoud, simpel, gewoon naar de winkel, kies je opslag en je kleurtje en je loopt naar buiten met je Apple product. Nu kan dat niet meer. Jobs kiept om en gelijk maar modellen stouwen om iedereen naar Apple te lokken. Dat is juist niet Apple's originele (okay Jobs') visie. Als een klant nu naar de winkel gaat moeten ze gaan kiezen. Dat is nu juist niet de bedoeling.
Android fabrikanten doen hetzelfde maar dan hoor je niks, ik begrijp sowieso niet hoe je hier iets negatiefs in kunt zien.

En je beseft je toch wel dat de computer wereld zich razendsnel ontwikkelt?

Dat 8 jaar geleden Jobs 1 model genoeg vond klopte ook.

Maar 8 jaar later zijn toepassingen en gebruik veranderd.

We hebben het over 8 jaar hier he?

En nogmaals we hebben het hier over de iPhone he met 2 a 3 modellen per jaar?

Apple heeft tot nu toe in 10 jaar tijd waarschijnlijk minder modellen uitgebracht dan Samsung in 1 jaar.

En ook klopt het niet wat je zegt over kiezen want in de tijd van Jobs waren er ook vele Macbook en iPod modellen.

Het klopt dus gewoon niet wat je zegt.
Hoe zijn toepassingen en gebruik van de telefoon in 8 jaar zo revolutionair veranderd? AR overal? Of meer snelheid op Yelp?

Je vergeet misschien dat het hier gaat over Apple en iPhone, niet over Android of Samsung of de vele hopen en vele varianten van computers die Apple aanbood, wat toch al gauw oploopt naar een half dozijn, dat geef ik toe.

Maar zoveel van wat ik zeg klopt niet. Vergeet niet -1 te geven overal.
Nee mensen gebruiken nu hun smartphone in plaats van een laptop of tablet.

Dat betekent dus dat een grotere scherm en snelle werking essentieel is.

In die zin is het dus totaal veranderd hoe mensen met hun smartphone omgaan.

Dat is met techologie dat zoveel verandert altijd wel het geval na 8 jaar.
Ja want een boekverslag op een telefoon tikken is zo handig. Ik zie het ze doen en het gaat maar half.

Er is een duidelijk verschil tussen wat je op een groot scherm met een toetsenbord doet en een telefoon. Er zit een limiet aan hoe groot een scherm kan zijn. Ik heb er een gehad van 6,44 inch en het is gewoon niet leuk meer, 6 is echt de max. Een telefoon kan steeds meer maar het formaat, want meenemen in je zak, speelt het ding gewoon parten.
Je begrijpt zelf toch ook wel dat ik het niet heb over de boekhouding en tekstverwerken?

Mensen gebruiken hun telefoon om films te kijken, te gamen, te shoppen en veel meer dingen dat ze vroeger niet konden.

En telefoons worden langwerpiger en de formaat is dus niet hetzelfde als vroeger. Een 6 inch van nu kan dezelfde grootte hebben als een 5 inch van vroeger.
Waarom zou je ze onderling willen onderscheiden als klant? Ik zie niet in dat het verwarrend wordt als je 1 toestel gewoon 1 naam geeft. Je weet zelf wat je koopt, daar draait het om. Dat er een vage naam aan hangt maakt het mijn inziens verwarrend. Een iPhone X is een iPhone X, ondanks het formaat of het schermtype.

Geef de klanten gewoond de keuze in schermgrootte, geheugengrootte bij het bestelproces ipv de extra namen. Althans, zo werkt mijn logica.

En wanneer je echt een nieuwe telefoon met grote veranderingen uitbrengt als opvolger van de oude, noem je het de iPhone 11. En dan 2 jaar later bijvoorbeeld de iPhone 12.

[Reactie gewijzigd door snippiestgem op 24 juli 2024 01:51]

Dan zouden Android fabrikanten dat ook moeten doen.

Heb je dat ook geroepen toen Samsung de Galaxy S7 en S7 Edge had uitgebracht?

Volgens jouw redenering zouden ze dus allebei S7 moeten heten?

Wat er dus voor zal zorgen dat er enorm veel verwarring ontstaat.

Ik heb jarenlang in een webshop gewerkt en geloof me als er ook maar 1 letter verkeerd staat denken klanten dat het om een ander product gaat.

Je kan dat gewoon niet maken, al was het alleen maar om er administratief een onderscheid in te kunnen maken.

En je spreekt nu juist de verkeerde fabrikant erop aan.

Apple brengt 2 of 3 toestellen uit per jaar, denk dat je die kritiek beter kunt geven op Android fabrikanten die jaarlijk 96 toestellen uitpoepen met ieder weer een nietszeggende naam.
Ben het verder niet met @snippiestgem eens want er scheelt wel meer dan het scherm en accu (de camerasetup waarschijnlijk), en daar heb jij dan wel een punt. Maar wat je er allemaal bij haalt slaat nergens op, misschien vindt hij dat ook wel van andere merken maar dat hoeft hij toch niet hier onder dit artikel kenbaar te maken?

Was je in de winkel ook zo agressief als mensen gewoon normale vragen stellen of iets vinden over een/de iPhone? Niet iedereen hoeft het altijd overal mee eens te zijn hoor, dat is doodnormaal gelukkig!

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 24 juli 2024 01:51]

En dan moet je maar gokken welke je precies koopt? De standaard consument ziet iPhone X staan en denkt die moet ik hebben! Wow wat een lage prijs mooi! en koopt vervolgens de slechte versie, terwijl die denkt de beste te hebben voor een super prijs.

Door jouw logica wordt het juist ingewikkelder en niet logischer.
Vind dat nogal meevallen, 10 Small, 10 regular, 10s Max.
De 'S' staat niet voor Small. In jouw voorbeeld zou de laatste dan 10 Small Max moeten heten. De 'S' was/is altijd de verbeterde versie van het bestaande model (soort tik-tok release cycle).

En hoe graag Apple ook wil dat we de X 'ten/tien' noemen i.p.v. 'iks', dat gaan ze toch niet voorkomen.

Met het (hoogstwaarschijnlijk) wegvallen van de 'XC' hoeven we die gelukkig niet 'iPhone Ninety' te noemen. :+ (sauce: https://www.reddit.com/r/...nts/9ex095/iphone_ninety/)
S staat al jaren voor Second Generation bij Apple, volgens mij begonnen ze daarmee bij de 3GS en volgden de 4S, 5S en 6S later, een 7S kwam niet maar werd een 8 en gelijk kwam toen de X voor 10 jaar iPhone.

Enige wat nu afwijkend is, is dat de grootste X niet Plus maar Max heet. Op zich logisch want er zijn nu 3 maten in de line-up van hetzelfde model.

We gaan de komende dagen de reviews wel zien wat Apple er deze keer van gemaakt heeft.
Blijft natuurlijk verwarrend. Iedereen kent xs van klein voor extra small. en dan weer max. Apple zal best eigen naam en logica hebben. In dit geval komt dat dan behoorlijk slecht over.
Mwa vind ik wel meevallen, overdrijven is ook een kunst. Het is vrij duidelijk dat XS niet een maataanduiding is. Helemaal als je weet dat de vorige generatie 'X' heet en Apple meestal een 's' bij een tweede iteratie erachter plakt.
Als je dat weet en een tweaker zal het weten en daar interesse voor hebben. Iemand die daar niet mee bezig is zal het minder snel weten.
Die zal denk ik ook niet snel een telefoon van 700+ euro kopen, als je er nauwelijks iets van weet.
hahah zou eens goed kijken wie er allemaal met een iphone rondloopt, dat zijn zeker niet alleen tweakers. Genoeg bezitters die verder weinig ict kennis hebben en gewoon een iphone willen. Voor sommige is het gewoon een modegadget en tja je moet wel een iphone hebben.
Waarom moet je opeens een tweaker of iemand met ict kennis zijn om een hele simpele naamgeving te begrijpen? Zo moeilijk is het toch niet? Kom op man.
Als jij dit verwarrend vind dan is het onmogelijk voor jou om wijs te worden uit de verschillende moederbord type nummers, RAM, harddisks, SSD's enz enz.

Je hebt dus nooit een PC gebouwd dan?
Ja want de small krijgt een hogere resolutie dan de regular. Dat is echt logisch.

Een high end 5" phone zou ik persoonlijk nog steeds graag willen.
maar de regular heeft volgens de geruchten een LCD, dat is dan ook niet logisch waarom niet alles dan gewoon oled?
Omdat OLED kneiter duur is en de iPhone voor een nóg grotere groep onbereikbaar maakt.. Ze moeten ook het hoge middensegment blijven bedienen anders prijzen ze zichzelf uit de markt!
Wat een onzin, in de Sumsung A series zit ook al jaren een OLED en die kosten nog niet de helft van de goedkoopste Iphone.
Samsung hanteerde natuurlijk andere prijzen met Apple dan wanneer deze de displays aan zichzelf verkoopt (want enkel Samsung en LG maken smartphone OLEDs van goed kwaliteit)

Ook is de batch grootte die Apple vraagt niet zomaar te voldoen door alle fabrikanten gezien de verkoop aantallen van de iPhone topmodellen
Niet elke OLED scherm is hetzelfde. Apple laat die schermen speciaal maken met hun eigen waslijst aan specificaties en zo'n scherm kost niet niks.
Apple staat bekend dat men goedkopere hardware gebruikt en dit betekend niet slecht, maar is vaak al wel achterhaald of ingehaald. Een voorbeeld is de modem die wat ouder zijn en dus niet de beste specificaties heeft, maar genoeg. Zo heeft elk merk wel zijn eigen idee van opbouw qua toestel en wat het moet kosten en wat het moet opbrengen.
Klopt totaal niks van wat je zegt.

Apple is juist de trend begonnen van het gebruiken van kwaliteit schermen.

Bij de iPad bijvoorbeeld gebruikten ze IPS schermen terwijl in de hele computer industrie tot dat moment nog nooit een IPS scherm in een consumenten product is gebruikt.

Ook heeft Apple vrijwel ieder jaar de snelste SOC en graphics van Imagination en pas recent ontwikkelen ze zelf de graphics. Gebruik je bijvoorbeeld de Mali GPU van ARM heb je een mindere GPU en dat zijn veel fabrikanten die dat doen met zelfs een Media tek SOC.

En Apple gebruikt PCI-Express NVME geheugen wat dus desktop grade geheugen is als enige merk ter wereld.

Hoe je er dan bijkomt dat Apple goedkopere hardware zou gebruiken is mij een raadsel, er zijn namelijk een hele waslijst aan Android merken die goedkope hardware gebruiken en juist Apple niet 8)7
De enige met multi MIMO die maximaal gebruik maakt van de mogelijkheden van Unifi? Dat noem ik niet verouderd...
Heeft niets te maken met het feit dat OLED duur is, wel om een onderscheid te houden met de duurdere versies.
Geen kennis van economie en marketing, blijkbaar?
Techneuten denken altijd dat kosten de prijs bepalen. Dat is een naïeve gedachte. Economen weten wel beter.
Dat zeg ik niet! Ik doel er alleen op dat a) OLED schermen duurder zijn en b) Apple niet alleen de bovenkant van de markt kan bedienen.. Logisch gevolg is dat er een middenmoter komt en dat het OLED scherm eraan moet geloven in dat model. Dat is júíst een ding wat kopers van het duurdere model “beloont” (maw: naar dat model trekt)...
Ok, zijn we het eens :)
Die is er toch van Sony. Tenzij je verwacht dat Apple met een kleiner device komt. Met een beetje geluk de opvolger van de SE die later wordt geïntroduceerd.
Dus totaal niet logisch omdat ze al een 10 hebben van vorig jaar :Y)

Logisch zou zijn als dit 11 werd of 10S nogwat (met een spatie ertussen)...

Daarnaast gebruilte Apple geen max maar plus voor het grootste model.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 24 juli 2024 01:51]

Dus totaal niet logisch omdat ze al een 10 hebben van vorig jaar :Y)
Apple deed steeds 2 jaar met dezelfde basis-modelnaam als ik het zo kan noemen (tot nu toe enkel de 2G en de 7 niet). Als de 10 verwijst naar het model is het absoluut logisch, de nieuwe Ford Focus blijft ook gewoon Focus heten, het is geen jaartelling....

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 411179 op 24 juli 2024 01:51]

Echter, had je verder gelezen dan leg ik uit waarom dat niet logisch is (naar mijn idee). Misschien handiger om die argumenten te beargumenteren?

Deze dus:
Logisch zou zijn als dit 11 werd of 10S nogwat (met een spatie ertussen)...
Maargoed die logica is eigenlijk ook al een tijdje niet meer correct, waar is de iphone 7S of 8S of 9? En de 9S? Ze maken er gewoon een zooitje van wat nummering betreft als je het mij vraagt ;)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 24 juli 2024 01:51]

Ze zijn inderdaad vorig jaar al de mist ingegaan met de benamingen. Het meest logische was geweest als ze de 8 gewoon 7S genoemd hadden want dat was het eigenlijk ook wel(lees: weinig vernieuwingen) en ze de X gewoon special genoemd hadden. Dan hadden ze nu verder kunnen nummeren.

Een andere optie had kunnen zijn de 8 7S noemen en de X (alvast) 9 dan waren we nu bij 9S. Ook dan viel alles op zn plaats
Of gewoon 9+, 9, en een 10 special edition (soort update). Maar dan na apen ze samsung teveel :P
Je bedoelt zoals Apple al bij de iphone 6 serie deed met de normale en de ‘+’ versie? Dat heeft Samsung daarna gebruikt met de 8 serie?
Nou ja, voorheen had je ook altijd een iPhone 3 en later een geüpdate versie 3s, hetzelfde geldt voor de 4s, 5s etc. Nu is het dus de S-versie van de iPhone 10 (X), wat inderdaad Xs wordt. Dat suggereert extra small, maar is dus eigenlijk gewoon 10s. Niet echt handig, maar wel consequent. Alleen de Xr is een vreemde.
Zoals ooit al eerder de vraag verrees bij de 3GS, staat de S voor 'Speed': https://www.youtube.com/w...lpage&v=q2RuEuAuloA#t=132
In de VS staat XS voor Exclusive. Extra small kennen ze daar niet he ;)
"In de VS staat XS voor Exclusive"
Heb je een voorbeeld waar "XS" wordt gebruikt als afkorting voor "exclusive"?
Niet alleen de VS, maar ook daar buiten. De VS wordt vaak ook als internationale norm gehanteerd. Google resultaten zijn een beetje vernederlandst.

https://int.etam.com/en_G...Listing_newarrivals%20NEW

https://www.xs-eries4men.nl/en_US/

https://www.automoto.it/c...ster/20xs-exclusive/51964

https://www.h-hafenrichte...cht-xs-exclusiv-linie.php

[Reactie gewijzigd door Deveon op 24 juli 2024 01:51]

Behalve dan dat het bij alle 4 die pagina's heel duidelijk _niet_ voor "Exclusive" staat. XS is bij Etam gewoon de maat en bij Automoto is het gewoon onderdeel van het model Forester; er is naast de 2.0XS Exclusive ook een 2.0XS 4N, Trend, etc. Hetzelfde geldt voor Hafenrichter; er is een XS lijn en een XS-Exclusive lijn.

Bij "xs-eries4men" staat het voor de uitspraak: excess; samen met de rest is het de bedoeling dat je daar "accessories for men" van maakt.

Dat is ook het enige waar ik XS ooit voor gebruikt heb zien worden, naast "Extra Small": als acroniem van "excess". Naast natuurlijk XS als officiële maat.
valt wel mee toch? de s is altijd al een nieuwere versie van bestaande iphones geweest. net zoals dat je nu de 6s en 6s plus (nieuwere versie van de 6 en 6 plus) hebt heb je straks de xs en xs max (nieuwere versie van de x, en een extra plus/max model).

enige verschil is dus het max ipv plus model, en de xr (goedkopere versie, net als de iphone 5c toen)
Wat is er zo onlogisch aan dan? Ze hadden vorig jaar de iPhone 8 de 8 Plus en de X. Dit jaar heb je de XS de XS Max en XS R. Dat zijn 3 modellen dat is echt niet zo moeilijk te onthouden binnenkort hoor. Apple heeft altijd al iets met 3 keuzes gehad. Vroeger kon je kiezen tussen 3 modellen in GB en nu is het gewoon 3 modellen waaruit je kunt kiezen. Dat zie je ook meestal bij hun andere producten dat ze je 3 keuzes voorstellen.

Vandaag klinkt XS, XS Max en XS R nog vreemd maar weest gerust dat je binnen 2 weken al het verschil kent tussen de drie modellen.
Uiteindelijk heeft de consument zoiets van een nieuwe iPhone en het maakt ook niet uit welk nummer, name of type...the is gewoon een iPhone..Alleen Innovators, early adapters, early majority hechten echt waarde aan een naam alles wat erna komt Late majority en leggarde niet heel veel, als ze er maar eentje hebben..als we toch over trends praten..een naam is tenslotte meer een trend :)
budget max 700 euro. _/-\o_
iPhone X-Regular misschien. Want standaard LCD.
X_S MAX, dat opent de deur naar een XMAS edition :*)
5,8", oled *O* ben erg blij met dit formaat scherm, groter kan ik niet meer met 1 hand bedienen (en heb grote poten). Dat is ook rede om van android naar ios te switchen; een rap toestel met klein scherm is nauwelijks te koop. Goed had van Ericsson de compact serie - maar die was op moment einde contract niet leverbaar. Sinds dien over naar de darkside .... en is hypocriet; maat bevalt me wel.

ben erg benieuwd naar de daadwerkelijke wijzigingen van hardware en features. vind overigens wel raar dat er geen 128gb variant is. maar goed, 64gb moet ook wel toereikend zijn.
De 6,1 inch zal je ook zonder problemen met één hand kunnen bedienen. Zo kan ik mijn S8+ (6.2 inch met onder en boven bezel) ook erg makkelijk met één hand bedienen. Doe het eigenlijk altijd.

De 6,5 inch zal een ander verhaal zijn. Simpele acties zullen wel gaan.. maar een web-adres in geven in je webbrowser zal een ander verhaal zijn. Gelukkig is de nieuwe IOS versie van Chrome al iets gebruiksvriendelijker met een deel van de functionaliteit (waaronder tabs) in de onderbar.
De huidige iphone X is toch ook 5,8 OLED? Was dat niks voor jou dan?
Dus je vind een 5,8" een klein scherm? In dat geval hoef je toch niet over te schakelen naar iOS?

- Samsung Galaxy S8
- Samsung Galaxy S9
- Nokia 6.1
- Huawei P20
- Sony Xperia XZ2
- Sony Xperia XZ2 Compact

Uiteraard heb ik alleen de 'rappe' toestellen er uit gehaald met een 18:9 verhouding.
Jij raakt in de war van 3 toestellen per jaar?

Dan raak je de weg zeker helemaal kwijt bij ieder Android merk?
Ik moet voor het eerst sinds jaren een beetje moeite doen om mezelf te motiveren om deze keynote te gaan bekijken. Ik verwacht eigenlijk niks nieuws behalve groter, sneller en (hopelijk) ook de normale X iets goedkoper. Het meest interessante nieuws voor mij zit hem in de eventuele nieuwe iPads en MacBooks maar grote kans dat die los aangekondigd worden.
De kleuren en storage opties van de iPhone Xr zijn ook net gelekt vanuit de sitemap;
http://www.slashleaks.com...ple-products-page-sitemap

Ook even geüpload in men tweakers gallerij (slashleaks ligt vaak eruit de laatste uren):
https://tweakers.net/ext/f/lRkj9fTbr2Lt4ajXyEDQM2l8/full.jpg

64GB + 128GB
Black + White + Yellow + Red + Blue + Coral

Dit maakt dat de tabel bovenin onjuist is.
128 GB zal de grootste versie zijn van de iPhone Xr. Klinkt me ook wel logisch marketingsgewijs.

[Reactie gewijzigd door Waarez op 24 juli 2024 01:51]

Laten we nu gewoon even een aantal uurtjes wachten tot we het allemaal zeker weten.

Voor geïnteresseerde:
Apple Keynote 12 Sept 2018 @ 7PM in NL
Deels snap ik de logica van Apple.

De 'X' staat eigenlijk voor hun nieuwe design, voornamelijk het grote scherm met notch. Maar het was makkelijker geweest als je dan de XS (LCD) kreeg en bijv de XS Pro en XS Pro Plus ofzo, maar goed dat is weer zowat onmogelijk omdat de huidige X al een oled scherm heeft en de XS dan een LCD scherm zou hebben en meer een 'budget' toestel zou zijn.

Maar wat mij helemaal ontgaat is afstappen van de Plus en naar de Max naamgeving gaan? De naam 'Max' suggereert ook weer dat dat het top toestel is, ofwel gaan we weer betere hardware/specificaties/camera's zien in de Max tov de al dure en premium X(S)? Ik hoopte juist dat ze daar eindelijk eens mee zouden kappen, genoeg mensen die het top toestel willen maar niet het grote formaat.

Maar ook dat kan weer een reden zijn om af te stappen van 'Plus' en voor iets nieuws zoals 'Max' te gaan zodat het niet meer associeert wordt met de vorige toestellen waarbij de Plus bijvoorbeeld altijd een betere camera had dan het non-Plus model.

[Reactie gewijzigd door Scrtz op 24 juli 2024 01:51]

Pff, waarom nog steeds 64GB-versies aanbieden, had daar 128GB van gemaakt! Ik snap het wel. Het is het effect wat je ook ziet bij internet-abonnementen: de laagste versie is een slechte deal qua prijs/kwaliteit, wat ervoor zorgt dat mensen het 'middelste' model/abonnement kiezen.
Waarom? Dan drijf je de prijs alleen maar op. 64GB is voor 80% van de mensen al voldoende met Spotify en YouTube.

Liever dat de 20% die het niet voldoende vind, meer moet betalen voor 256GB ipv 128GB, dan die 80% voor 128GB ipv 64GB
Dat zou juist raar zijn.

Veruit de grootste gedeelte van mensen hebben zelfs 64GB niet nodig.

Waarom zou je dan de kosten verhogen als mensen die variant het meeste gaan kopen?
Ha, ik heb nu een 6s met 32GB. Prima voor mij.
Foto’s in de cloud, muziek via spotify.
64GB is voor mij voor de komende 2-3 jaar prima. Ik denk dan ook dat ik als opvolger de X of de Xs ga halen (de X als de X echt goedkoper wordt en de Xs idd de magere upgrade is die het lijkt te worden)
Ik vind 64 GB echt dikke prima. heb nu een 6 64gb en gebruik ongeveer de helft qua opslag. Moet ik wel zeggen dat ik mn foto's/filmpjes eens moet opschonen.
Maar voor mij, en ik denk echt een hele hoop mensen, is 64 GB meer dna voldoende of zelfs overkill.
En als 64 GB de kleinste is vind ik dat prima hoor. Kijk dat ze de 16GB eruit hebben gehaald dat snap ik heel goed, dat is voor de meeste mensen echt te klein. Maar 64 GB is denk ik een mooi instap model qua opslag grootte.
Camera's worden beter, waardoor foto's en filmpjes alleen maar groter worden en apps worden ook steeds groter. Nu is 64GB waarschijnlijk voor veel mensen wel voldoende, maar is dat over 1 of 2 jaar ook nog zo? Je kan in de Apple-toestellen geen SD-kaart gooien om het gebrek aan opslag op te vangen. Misschien heb je gelijk en is 64GB genoeg voor de meeste mensen. Ik denk dat het op dit moment slimmer is om 128GB als basis te zien zodat je later niet tegen de problemen aanloopt. Alleen die stap is nu dus meteen 256GB. Veel mensen weten niet eens hoe ze hun telefoon moeten opruimen of hoe ze de foto's van het telefoon kunnen backuppen. Ze gebruiken gewoon hun telefoon die steeds voller en voller loopt.

Maar zoals gezegd, ik kan het gewoon fout hebben hoor, het is gewoon hoe ik er tegenaan kijk. Je hebt wel gelijk dat je op deze manier wel de keuze hebt als consument als je niet zoveel nodig hebt. Alleen wat kost 64GB extra nou? Het zou Apple sieren om daar niet zo moeilijk over te doen ;)

[Reactie gewijzigd door Luuk1983 op 24 juli 2024 01:51]

maar helaas kan dat dus niet bij een iphone :)
omdat er nog genoeg mensen die zelfs al genoeg hebben aan 16gb. ik heb zelf 32gb, en daar heb ik zat aan. 64gb is voorlopig dan ook nog ruim voldoende. ik wil niet significant meer betalen voor de 128gb versie als er ook een 64gb versie is.

en de vergelijking met internet-abonnementen is ook niet helemaal juist, want als de laagste versie genoeg voor je is, waarom dan meer betalen. net zoals dat een 1 liter verpakking vaak goedkoper is per liter dan een 500ml verpakking, de prijs voor de 500ml verpakking is nog steeds lager dan voor de 1 liter verpakking. dus waarom meer betalen als je genoeg hebt aan 500ml?
Heb je wel meer nodig? Ik zou zelfs niet weten waarom. Net even gekeken wat model ik had want dat wist ik al niet meer. Door jou reactie dacht ik dat ik 128 GB zou hebben omdat ik nog nooit ruimte te kort kwam. Ik blijk een 64GB model te hebben waar 30,5 GB van gebruikt wordt. Vroeger was dat misschien belangrijk omdat al je foto's en al je muziek op je toestel bleven opgeslagen maar tegenwoordig met iCloud en dergelijke maakt dat niet veel meer uit.
XRetina : Naam die Apple gebruikt voor zijn LCD.
De "s" is wat vreemd, men zou denken aan second (omdat het de tweede versie is). Maar de "S" staat voor Speed omdat het om een Snellere (nieuwere) versie gaat dan zijn vorige naamgenoot.

[Reactie gewijzigd door Niclord395 op 24 juli 2024 01:51]

Apple gebruikt al héél lang de S voor een verbeterde versie van een model. Waar het voor staat weet niemand (Speed? Scan? Second?). Uiteindelijk ook niet zo relevant... het is altijd het ene jaar een nummer, het volgende jaar hetzelfde nummer met een S toegevoegd. Weinig vreemds aan.
Nope. Het is 'Speed' bij de 3GS en 'Siri' bij de 4S (schijnbaar... behalve de uitspraak van Cook is het nooit officieel benoemd). Bij de 5S is een vermoeden dat het 'Scan' of 'Security' betekent (ivm toevoeging vingerafdruk scanner)... En verder is het een raadsel... Dus waar het hier voor staat? Zeg het maar!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.