Dell introduceert 24"- en 27"-gamingmonitor met tn-paneel en FreeSync

Dell komt met twee nieuwe gamingmonitoren, beiden met een tn-paneel met een hoge verversingssnelheid. De S2419HGF is een fhd-monitor met een paneel dat tot 144Hz gaat en de S2719DGF is een qhd-variant met een verversingssnelheid tot 155Hz.

Beide monitoren hebben een grijs-naar-grijsresponstijd van 1ms en een maximale helderheid van 300cd/m2. De contrastverhouding is volgens Dell 1000:1 en de horizontale kijkhoek is 170 graden. Het 24"-scherm heeft een resolutie van 1920x1080 pixels en een native refreshrate van 120Hz. Dell klokt het scherm echter over naar 144Hz.

De 27"-monitor heeft een resolutie van 2560x1440 pixels en bij gebruik van hdmi 2.0 of displayport een refreshrate van 144Hz. Met displayport is een overklok naar 155Hz mogelijk. Het FreeSync-bereik begint bij 40Hz en gaat tot de maximale overgeklokte verversingssnelheid, dat geldt voor beide schermen.

Dell Gaming Monitor S2419HGFDell Gaming Monitor S2419HGFDell Gaming Monitor S2419HGFDell Gaming Monitor S2419HGFDell Gaming Monitor S2419HGFDell Gaming Monitor S2419HGF

Dell S2419HGF

Het 24"-scherm heeft twee hdmi 1.4-aansluitingen, een displayport 1.2-aansluiting en twee usb 3.0-poorten. De 27"-versie is uitgerust met een hdmi 2.0-, hdmi 1.4- en displayport 1.2-aansluiting en heeft drie usb 3.0-poorten. Beide monitoren hebben audio in- en uitgangen.

Dell brengt het 24"-model uit voor 320 dollar en de 27"-variant krijgt een adviesprijs van 550 dollar. Europrijzen zijn nog niet bekendgemaakt. De gamingmonitoren verschijnen in augustus.

Dell Gaming Monitor S2719DGFDell Gaming Monitor S2719DGFDell Gaming Monitor S2719DGFDell Gaming Monitor S2719DGFDell Gaming Monitor S2719DGFDell Gaming Monitor S2719DGFDell Gaming Monitor S2719DGFDell Gaming Monitor S2719DGF

Dell S2719DGF

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

20-08-2018 • 20:00

44

Reacties (44)

44
44
20
0
0
16
Wijzig sortering
Zijn dit soort schermen ook geschikt voor editen van films/foto’s?

Want ik zoek eigenlijk een scherm voor beiden. Gamen en editen.
Nee, daar zijn deze schermen niet echt voor geschikt. Heb zelf mijn zinnen gezet op de Eizo 2735. Als compagnon van mijn fx2431. Alleen die prijs ...

[Reactie gewijzigd door GroeneThee op 29 juli 2024 14:43]

Ik kan je uit persoonlijke ervaring melden dat die eizo echt geniaal is. Inderdaad een stevige prijs maar het beeld is dan ook super. 5 jaar pick-up and return garantie geeft ook een goed gevoel. (Niet nodig gehad tot nu toe)
Ik heb de Eizo recentelijk gekocht en terug gestuurd.
De kleurweergave is van goede kwaliteit. Maar de Eizo aansturingscalibratiesoftware crashte telkens wanneer je pc in slaapstand ging. Je kreeg dan 25 popup windows met een foutmelding in Windows 10. Daarnaast had ik problemen met enorme backlightbleeding en geen goede uniformiteit. Toen ik foto's stuurde naar Eizo werd mij verteld dat er geen perfecte schermen bestonden en dat ik het er maar mee moest doen. Rechts onder waar de backlightbleeding meest zichtbaar was kreeg je ook merkbaar meer last van IPS-glow.
Bij mijn favoriete spel Payday the Heist had ik last van synchronisatie problemen / tearing / stotter of hapering problemen naar mijn vermoeden doordat ik een Nvidia GTX1080TI had en de FS2735 Freesync ondersteund (bijzondere implementatie). Ook met een fpslimiter mod voor PDTH had ik nog steeds problemen.
Ik zat nog binnen de 30 dagen niet goed geld terug garantie dus daarom ook geretourneerd.
Ik had zo'n zelfde probleem bij mijn Eizo EV2455, heb deze 3x teruggestuurd voor dat ik er 1 had zonder bleed.
Thanks, ga er eens naar kijken.
Ik heb de eizo 2735 al sinds maart 2016 en geniet er elke dag van, subliem in gamen cod ww2 heb nog geen betere gezien. trouwens voor andere dingen ook.
En ja prijs is stevig maar elke euro waard kopen zou ik zeggen je zal er geen spijt van krijgen.
Vind wel raar wat aliberto schrijft ik heb van dit totaal geen last van op Win 7 ook GEEN backlight bleeding. Met een EVGA Gtx 980 kingpin
Bestel hem bij Coolblue dan kun je hem eerst testen bevalt de monitor niet dan stuur je hem gratis terug met aankoop bedrag terug gave.

[Reactie gewijzigd door e.strijbos op 29 juli 2024 14:43]

Ik had de FS2735 bij Alternate vandaan en de doos kwam al beschadigd aan. De doos was al eerder open geweest omdat ik dit kon zien aan de meerdere lagen tape aan bovenkant doos.

Waarschijnlijk is deze monitor toen al eerder geretourneerd mogelijk deels om de eerder genoemde uniformiteits/backlightbleedingproblemen.
Bij Alternate kreeg ik gewoon het aankoopbedrag binnen 1 week terug mits het product onbeschadigd was.

[Reactie gewijzigd door aliberto op 29 juli 2024 14:43]

Dan kan ik je uit ervaring een IPS of een VA paneel aanraden. De responstijden van IPS/VA zijn tegenwoordig zodanig goed dat deze echt geen games meer belemmeren. Misschien als je echt competitief counter strike speelt dat het iets uitmaakt, maar eigenlijk geloof ik dat niet zo.
Het probleem is dat die in veel mindere mate beschikbaar zijn als je een 144Hz scherm zoekt. Het ideaal is natuurlijk IPS, 1440p, 144Hz, >4ms. Maar daar zijn er gewoon echt veel te weinig van en degene die er zijn hebben veel last van QC issues. VA wordt steeds populairder maar ook daar is de keuze minimaal.
Tsja, ik heb verschillende panelen met IPS, 1440p en 144hz geprobeerd. Allemaal extreme last van backlight bleeding en/of IPS glow. Tot gele vlekken aan toe.

Foto'tje van mijn laatste

Echt triest, allemaal teruggestuurd.

Heb nu een Samsung VA met Quantum Dot, 1440p en 144hz (helaas curved, maar het hindert minder dan verwacht). Die is zo goed als backlight bleedloos, heeft prachtige zwartwaardes, en ziet er qua kleuren net zo mooi (misschien wel mooier) uit als die IPS. Kijkhoeken zijn ietsiepietsie minder, maar het scheelt weinig. Deze monitor was ook nog eens 280 euro goedkoper.

[Reactie gewijzigd door WCA op 29 juli 2024 14:43]

Yes, die ja. Het testpanel lijkt een exemplaar gehad te hebben met backlight bleed, maar ik vermoed dat dit een defect aan die specifieke monitor is. Online kan ik niets vinden over structurele problemen en die van mij heeft echt zo goed als perfect zwart (voor zover je dat met een LCD technologie kan bereiken)
Thanks! Ben zelf ook op zoek daar zo'n soort monitor, dus deze kan ik aan de lijst met kandidaten toevoegen :)
Als het voor thuisgebruik editten is, dan ja. Al zal een ips paneel zuiverder de kleuren weergeven.
Vereerder plaats, Tweakers heeft ook een form voor dit sort vragen ;)

Maar TL:DR
Nee over het algemeen niet omdat, TN niet zoon goede kleurweergave heeft. IPS heeft vaak een betere kleurweergave maar kan minder snel de pixels verversen (HRz). Als je voor je video editen echt goede kleuren nodig hebt kijk dan naar IPS (zijn wel een stukje duurder)

categorie: Monitoren
Je gebruikt je TL:DR volgens mij verkeerd. meestal doe je dat alleen voor of na een lange text in plaats van andersom :-).

@redslow Gewoon een IPS scherm pakken met 99/100% Adobe kleur coverage. En als je meer hobbymatig doet dan is een goede fabriekscalibratie meer dan voldoende.
Zou een MVA paneel dan niet uitkomst bieden hiervoor?
Dat zou beste van beide werelden zijn, goede kleur weergaven en hoge refresh rate
of ergens een 2de hands PVA op de kop tikken voor er naast.
Oh mogelijk maar de refresh rate van de meeste IPS schermen is prima voor gamen.
Nice, al had de 24 inch ook wel 1440p mogen zijn.

Heb zelf 2x 25 inch 1440p schermen van Dell en die zijn echt heel fijn qua grootte / resolutie.
Mee eens, Ik heb zelf een 24" Lenovo met 1440p. Maar 60Hz dat wel, maar haarscherp, ben er erg tevreden mee. Ik vind dat veel fijner dan 27" op 1440p, ik zit graag wat dichter op het scher,m en dan staat er tenminste niet zo'n bakbeest op mijn bureau.
Helemaal eens, ik had dezelfde overweging. Ik heb Lenovo p24q. Zie mijn review.
In een tijd dat nagenoeg iedere gamer een Nvidia kaart in zijn kast heeft zitten zou ik graag wat meer G-sync schermen zien. Het aantal 27" 1440P 144+ hz IPS modellen is op één hand te tellen, zou leuk zijn als daar weer eens een nieuw model in uitgebracht gaat worden.
Zou liever zien dat nV eens FS ging ondersteunen.
Dell heeft met de S2716DG al een goede 27"-monitor met G-sync, 1440p & 144hz. Wel TN, maar voor de prijs één van de betere G-sync monitoren die je kunt vinden.
Als ik naar de reviews kijk kun je juist beter de Acer Predator XB271HU (TN) kopen. Die is goedkoper en beter beoordeeld hier op tweakers. De Dell schijnt geen goede (fletse) kleuren te hebben. Gaat alleen wel samen met een gamerlook (moet je van houden)
Kwam er ook m.n. mee aanzetten omdat dit artikel ook over Dell-monitoren gaat! De XB271HU is inderdaad ook een scherp geprijsd G-sync alternatief. Zaken als kleurenschema zijn overigens prima zelf even aan te passen, voldoende voorbeeldinstellingen online te vinden.
En helaas komen die schermen niet goed uit de testen. Ik zat er ook naar te zoeken maar het is het hem toch niet geworden.
Waarom zijn er geen monitoren met g-senc en free? Ben je gelijk klaar en weet je als fabrikant dat als je een top monitor maakt hij sowieso verkocht wordt
Omdat nvidia dat dat eist.
Game schermen zonder teveel opsmuk, ik zeg doen! Prima als main scherm om op te gamen naast m'n tweede huidige Dell IPS scherm voor bijv. fotobewerking! 👍
Sjieke monitoren hoor! Heeft Dell netjes gedaan.
Welke videokaart zou optimaal geschikt zijn voor de 27"?
de vega 56 is voor 1440p net iets te licht als je tenminste op max gfx wil gamen. Uiteraard hangt dit tegenwoordig van het spel af, maar dan zou ik eerder een vega 64 aanraden of een gtx1070. Op de 24" die slechts full HD ondersteund zou je wel genoeg power in huis moeten hebben met een vega 56
de vega 56 is voor 1440p net iets te licht als je tenminste op max gfx wil gamen. Uiteraard hangt dit tegenwoordig van het spel af, maar dan zou ik eerder een vega 64 aanraden of een gtx1070. Op de 24" die slechts full HD ondersteund zou je wel genoeg power in huis moeten hebben met een vega 56
Vega56 is net zo snel als een 1070 :+
Sneller zelfs. Zit tussen de 1070 en 1080 in qua prestaties. De 56 is een prima 1440 gaming kaart!
Mwoah.. die kaart geeft geen freesync. Dan heb je niet veel aan die kaart }>
Tsja... had deze reactie kunnen verwachten :P
C'mon, dit soort vragen moet je echt niet in een comment sectie stellen.

Reden: er zijn honderden reviews te vinden van recente videokaarten met benchmarks die je informeren met vele grafieken, uitgebreide analyses, samenvattingen kort en lang, samenvattingen in bullet point format, etc. etc. Daar kunnen deze comments op geen enkel vlak aan tippen. Je vraagt nu om een mening van willkeurige voorbijgangers op dit stukje pagina waarvan je totaal geen idee hebt of ze verstand van zaken hebben. Grote kans dat deze mensen een stuk minder accuraat kunnen beschrijven dan wat al journalisten of enthusiasts in die reviews gedaan hebben. Bovendien vraag je mensen om tijd en moeite te gaan investeren om je goed antwoord te geven, terwijl dit al duizend keer een beter formaat gedaan is (beter formaat als in artikelen die goed vorm gegeven kunnen worden inclusief afbeeldingen, etc.). Daarnaast, deze mensen kennen jou situatie ook niet, want die geef je niet, bijv.:
- welke games speel je
- hoe veel wil je max uitgeven
- hoe lang wil je dat de kaart minimaal meegaat voordat je een nieuwe moet aanschaffen
- welke eisen stel je aan de grafische kwaliteit (alles op ultra met 8x anti aliasing, depth of field aan en de hele shebang, of zijn medium tot high settings genoeg (dat is vaak een verschil van het dubbele aantal framerates).

Nu vraag ik je niet om jouw situatie/wensen op te gaan noemen, maar ik vraag je om een search engine te gebruiken, en dan redelijk recente benchmarks te checken voor de games van jouw voorkeur voor de native resolutie die bij dat scherm hoort, daarbij rekening houdend met o.a. bovengenoemde punten wat betreft je situatie/wensen. Alternatief in plaats van de search engine is om de 2e knop op deze site te (Reviews) of naar de zusterpagina www.hardwareinfo.nl te gaan (die gaan vaak iets dieper / verder qua analyse en benchmarkoverzichten).

Ondanks dat dit een reactie is met een onderwijzende en daardoor misschien irritante toon, denk ik dat dit het beste advies is wat je kan krijgen in deze comment sectie. Het is in ieder geval veel beter dan de meeste reacties die zullen worden uitgelokt, namelijk minder goed onderbouwde persoonlijke voorkeuren.

Mijn persoonlijke tip, mocht je het over het hoofd zien je snel door benchmarks scrollt: overweeg een AMD kaart indien je van adaptive sync gebruik wil maken (AMD heeft FreeSync en Nvidia heeft G-Sync, een monitor ondersteunt altijd alleen 1 van de 2 of geen, en het werkt alleen met een videokaart van dat merk). Daarbij zou je kunnen overwegen om even af te wachten wat AMD met zijn prijzen doet nadat de nieuwe Nvidia kaarten een tijdje uit zijn.

[Reactie gewijzigd door xtlauke op 29 juli 2024 14:43]

En als je Duits goed is kijk dan ook zeker eens op Prad.de
Spelfouten voorbehoud,thanks woordenboek

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.