Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Kojima toont gameplaybeelden van Death Stranding

Sony heeft nieuwe gameplaybeelden van Death Stranding laten zien. In het spel is te zien hoe het hoofdpersonage rondloopt door de wereld waarin buitenaardse figuren met een speciaal apparaat zichtbaar gemaakt kunnen worden.

De trailer werd getoond tijdens de E3-conferentie van Sony. De gameplay toont een thrillerachtig spel dat in een postapocalyptische wereld plaatsvindt die onder aanval ligt van bijna onzichtbare wezens. Het kweken van baby's lijkt een belangrijk motief te zijn in het spel.

Kojima heeft bekendgemaakt dat de actrices Léa Seydoux en Lindsay Wagner onderdeel zijn van de cast, maar meer inhoudelijke details over het spel worden niet gedeeld. Zo is het nog steeds onbekend wanneer de game uit moet komen.

Door

Nieuwsposter

60 Linkedin Google+

Reacties (60)

Wijzig sortering
Alhoewel het er zeer interessant uitziet, vrees ik voor een onzinnig verhaal als ik af ga op z'n Metal Gear verleden. Hij is nogal van de dik opgezette, theatrale maar cliche scenes, daar tussen stelt het verhaal weinig voor en hij heeft de neiging alles nodeloos ingewikkeld te maken.
"Onzinnig verhaal" Met andere woorden je begreep het niet en/of hebt moeite om de puzzelstukken op de juiste plaatsen te leggen. Als er iemand is die juist niet cliché is, is het Kojima wel die door gebruik van cryptische woorden, visualisaties en filosofie, (soms politieke) boodschappen in de vorm van een game aan de man brengt die doorgaans worden genegeerd door mainstream games. Het MGS verhaal is niet uitgebracht in chronologische volgorde dus kan wel begrijpen dat mensen verdwalen in het verhaal, des te meer omdat het wat gecompliceerd is.

Een ander drempel is dat mensen alleen met hun Westerse gedachtengoed kunnen denken en het al snel raar vinden wat ze voorgeschoteld krijgen. Een ander reden is het gebrek aan fantasie. Niet gek gezien de meeste games erg generiek zijn en voorspelbaar. De wereld mag blij zijn met Kojima, waarschijnlijk de beste gamedesigner die we kennen door zijn artistieke geest, cinematography en persoonlijkheid: hij overbrugt meerdere mindsets.

Jij zegt dat het verhaal weinig voorstelt. Ik zeg dat het fantasiebereik van gamers weinig voorstelt.

[Reactie gewijzigd door Enigmus op 12 juni 2018 16:26]

Ik begrijp dat jij fan bent?

Er valt niets niet aan te begrijpen. Het is geen moeilijk verhaal, het is gewoon onnodig complex en dat is geen voorbeeld van een goede schrijver.

Niet cliche? De hele Aziatische anime en game cultuur staat bol van clichés met hier en daar een prettige uitzondering.

De man is heel erg fan van de rule of cool maar dat gaat ten koste van een logisch verhaal. En hij is bij lange na niet de beste gamedesigner als iemand al die titel verdiend. Misschien heeft hij goede ideeën maar laat hem alsjeblieft een editor inhuren die de teugels aantrekt.
Ik begrijp dat jij het (verhaal) alsnog niet snapt?

Goed lezen. Ik schreef dat de games niet in chronologische volgorde uitkwamen en dat het verhaal vanaf het begin geen rode lijn had. Daar zat een grote uitdaging in om er een geheel van te maken. 'Onnodige complexiteit' is hier subjectief.

Aziatische anime en MGS is nogal een bizarre vergelijking omdat het verhaal zich centreert rondom reële gebeurtenissen in Europa, Amerika en andere gebieden. Wat je wel kan stellen is dat Kojima zijn humor door laat schemeren en dat als 'aziatisch' wordt opgevat. Wat jij ook niet snapt is dat hij erg veel inspiratie ontleent van westerse en oosterse klassiekers. Van Godzilla tot David Bowie. Die invloeden kun je overal terugvinden in zijn werk.

'Rule of cool' is een verzinsel van jou. Het is een man die zich door eigen sentimenten laat leiden en ook dat is terug te zien wanneer je hoort over welke onderwerpen hij praat. 'Logica' is slechts een uitgangspunt om invloed uit te trekken. Zeker in een alternatieve sci-fi setting. Misschien past het niet in jouw wereld van redenatie, maar dat onderstreept nogmaals hoe een gebrek aan fantasie en open mindness onbegrip/ignorance kweekt.

Ik vind het niet erg dat jij hem niet zo hoog inschat. Het staat in schril contrast met hoe hij wordt opgevangen als hij te gast is. De man is in ieder geval een legende.

[Reactie gewijzigd door Enigmus op 12 juni 2018 19:36]

Ik ben heel goed op de hoogte van de Aziatische cultuur, humor en opvattingen. Erg fan van oa Akira Kurosawa die kwalitatief qua script, dialoog ver boven Kojima staat of een Beat Takeshi, Takashi Miike. Ik ben opgegroeid met klassieke science fiction en fantasy (Larry Niven, Isaac Asimov, Arthur C Clarke, Jules Verne, Tolkien, Ursule Le Guin, etc) En ik weet dat de games niet chronologisch zijn, dat is nog steeds geen excuus voor onlogische retcons.

Ik vind zijn dialogen namelijk zo cheesy als wat en ze druipen van de melodrama. Zijn characters zijn 2 dimensionale stereotypes en moeten het voornamelijk hebben van hun coolness factor en niet hun diepgang. De filosofische overpeinzingen zijn uitgekauwd en herkauwd.

En qua plot? Serieus, iemand die zichzelf hypnotiseert dat hij gelooft dat zijn arm controle heeft over zijn gedachtes (wat een een retcon is van het verhaal in deel 2). Sorry, maar dat is gewoon pulp. En laten we het vooral niet over Quiet hebben en het nonsense verhaal dat ze er halfnaakt bij loopt omdat ze door haar huid moet ademen. Slap excuus om tieten te paraderen. En nee, dat is geen aanname, dat is bevestigd door de afbeelding waarin hij als een klein kind demonstreert en grapt dat je in haar borsten kan knijpen bij haar action figure.

En het is goed dat je aanhaalt dat hij zich laat inspireren door van alles en nog wat, wat direct tegen je eerste stelling in gaat dat hij 'juist niet cliche' is. Ik ben de eerste die toe zal geven dat origineel zijn verdomd moeilijk is in een wereld waar al heel veel geschreven is (eg, the monomyth. interessante literatuur: The hero with a thousand faces). Originaliteit qua plot en script kan ik hem simpelweg niet toeschrijven. Zijn werk is op z'n zachtst gezegd afgeleid van andere werken als het niet gewoon een directe kopie is.

En the rule of cool is niet door mij bedacht. Dat is gewoon een ding.

Rule of cool
Effects and actions in movies that are 100% impossible but we love them so much. Such as punching through a wall or hang gliding with your t shirt. Also may include but is not limited to, hanging on to cliffs or long periods of time, curving bullets, dodging bullets, antagonists having horrible aim allowing the hero to escape easily.


Rule of Cool states “The limit of the Willing Suspension Of Disbelief for a given element is directly proportional to its degree of coolness.

En logica. Ook een fantasy of science fiction wereld zal moeten voldoen aan een interne logica en consistentie. De verhalen van Kojima doen alles behalve dat. Hij introduceert en vergeet plot elementen alsof hij Alzheimer heeft. Oilix anyone?

Laten we het er maar op houden dat wij verschillende standaarden van kwaliteit aanhouden.

[Reactie gewijzigd door RoamingZombie op 12 juni 2018 21:07]

Wat jouw achtergrond is en jouw ervaring met cultuur is niet relevant omdat je alsnog niet weet waar zijn inspiratie vandaan komt. Je gebruikt je eigen 'ervaring' als maatstaf en dat is pretentieus en subjectief, zeker wanneer zijn werk als critically acclaimed wordt beschouwd.

Het is geen excuus, maar een feit dat het gebrek chronologische volgorde met een complex verhaal geen makkelijke klus is om er een geheel van te maken. Reviseren is dan een noodzaak. Je mag voor jezelf bepalen wat 'onlogisch' is, maar ook dat is slechts een eigen interpretatie terwijl over het algemeen het verhaal staat als een huis.

"Zijn characters zijn 2 dimensionale stereotypes en moeten het voornamelijk hebben van hun coolness factor" het wordt erg moeilijk om jouw mening te respecteren als je zo ernstig de mist in gaat: De hoofdpersonages zijn ambiguous met als grote voorbeeld Big Boss. Er is nog steeds een debat over zijn karakter. Is het een bad guy of een good guy en dat geldt voor meerdere personages, niet allemaal.

Ocelots selfhypnise werd nog eens uitgelegd in Metal Gear Solid: The Phantom Pain. Je mag het een slechte plot vinden, feit blijft dat het slechts een druppel is in een oceaan, een detail van een groter verhaal waaruit veel intrige uit voortkomt. Maar goed, tunnelvisie is blijkbaar een thing. Overigens vond ik Quiet ook niet geweldig, maar zij is verder geen belangrijke personage en verdween net zo snel als zij kwam. Als dat je enige punten van kritiek is dan zijn we snel uitgepraat he? Dialogen die wat goedkoop overkomen vind ik geen groot punt om aan te merken, maar is wel een punt.

Dat hij zich laat inspireren door veel klassiekers zie ik niet als cliché, juist het tegenovergestelde omdat deze invloeden te nimmer terug te zien zijn in de populaire games. Hij brengt het in een ander jasje/context en geeft het een functie. (Muziek, quotes, ingame verwijzingen, etc)

Als een creator zich laat inspireren door anderen dan is zijn werk virtueel al bij voorbaat niet origineel meer. Onbewust pakken we iets mee van (in)directe invloeden om er onze eigen draai aan te geven. Als we specifiek kijken naar videogames en directe vergelijkingen maken dan mag je gerust spreken van origineel werk van Hideo Kojima: van het creëren van zijn eerste 8bit stealthgame tot het verhaal. Zijn innovatie komt hier ook goed naar voren.

Heel vreemd dat je rule of cool hierbij betrekt en ik betwijfel of je Metal gear games hebt gespeeld. Het is namelijk zo dat er een element is waar 'rule of cool' wel van toepassing is (larger than life karakters, etc), maar wordt in 'evenwicht' gebracht door zaken van ernst zoals de verschillende thema's, gevolgen van dood, etc. Dit maakt MGS ook zo bijzonder: Het is (sur)real en het werkt.

De hoeveelheid aan logica en consistentie is relatief voldoende aanwezig in MGS. Reviseren is nodig door marketing en omdat het oude verhaal niet in volgorde loopt. Dit is een niet te onderschatte aspect.

Je hebt gelijk. Ik kan niet verwachten dat je alle elementen op waarde kan schatten, immers je moet het spel en de personages kunnen begrijpen. Je hebt wel een paar punten die enige waarheid bevat zoals Quiet, een plothole, maar dan ga je heel hard de boot in met tunnelvisie, '2 dimensionale stereotypes' en rule of cool.
Ik ben heel goed op de hoogte van de Aziatische cultuur, humor en opvattingen. Erg fan van oa Akira Kurosawa die kwalitatief qua script, dialoog ver boven Kojima staat
Vergelijken met Kurosawa.
Gelukkig leg je de lat niet al te hoog...
Ik heb die lat niet gelegd maar Enigmus met zijn claim dat Kojima de beste gamedesigner in de wereld is. Daarbij hoort ook script en dialoog.
Ja maar.... game designer
Kurosawa is toch geen game designer.
Dan moet Kojima ook de beste componist, concept artist en noem de onderdelen maar op die erbij komen kijken.

Zelfs game regie en film regie met elkaar vergelijken vind ik al best gevaarlijk.
Een verhaal vertellen in 2/3 uur of 10,20,80+ uur. Dat werkt gewoon anders.

Ik denk dat je met je eerste comment Metal Gear tekort doet.
Alhoewel het er zeer interessant uitziet, vrees ik voor een onzinnig verhaal als ik af ga op z'n Metal Gear verleden. Hij is nogal van de dik opgezette, theatrale maar cliche scenes, daar tussen stelt het verhaal weinig voor en hij heeft de neiging alles nodeloos ingewikkeld te maken.
Maar wacht even.
Als Metal Gear cliche is...... wat is een The Last of Us dan??
Wat door velen wordt benoemd als het best verhaal sinds de bijbel.

Een aantal Metal Gears worden, tot op de dag van vandaag, nog steeds gezien als een van de beste games in gaming history. Ik vraag me oprecht af of dat bij een LoU over 10 tot 20 jaar nog zo is.
Het is geen slecht spel en de sfeer is goed neergezet maar ik zie het niet als het beste verhaal ooit en het is ook niet uniek. De vergelijking met de bijbel vind ik bizar aangezien ik dat niet echt bijster goed geschreven vind ;)
Ja die bijbel verzon ik er zelf bij hahaha. Ook niet mijn favo boek btw :P
Vond Xenogears versie leuker.

Anyyyyway. Punt was vooral dat mensen zo lyrisch zijn over dat verhaal.
Nooit echt gesnapt. Leuk, maar vond het behoorlijk cliché.
Echter. Absurd goede presentatie. Al die Naughty games.
Vond de gameplay ook tegenvallen.

Dus was ook niet zo enorm hyped voor LoU2
Nououou... Nu dus wel! Man wat ziet die game er fknnnnn sick uit zeg.
Hoop dat ik iets meer lol heb met spelen ervan dit keer.
Hebben ze de bionic woman Lindsay Wagner, hier verjongt of is dit haar dochter gaaf om te zien dat ze verouderde acteurs ook weer jong kunnen maken !
Het is Linsday Wagner met behulp van motion capture. Kojima was op 13 jarige leeftijd gefascineerd door haar en haar krachten als Bionic woman. Hij vond het vooral speciaal hoe zij juist geen gebruik maakte van de (geweldadige) krachten. Zij gaf toepasselijk ook toe dat ze geen oren had om mee te doen met Kojima's project wanneer geweld wordt gebruikt om een machtspositie te krijgen. Death Stranding kan dus ook zonder (veel) geweld speelbaar zijn.
Ik heb goed gekeken naar de trailer maar kan helaas geen ontzichtbare 'wezels' vinden.
Nee natuurlijk niet. Ze zijn onzichtbaar..
Ik moest wel even lachten, maar even serieus hij bedoeld natuurlijk het deel dat je ze zichtbaar kan maken met een speciaal apparaat. Had dat ook wel willen zien hoe dat precies in zijn werk zou gaan. Nevermind je ziet het wel.

Ik moet zeggen dat verder het hele idee en de beelden mij enorm aanspreken!

[Reactie gewijzigd door ro8in op 12 juni 2018 12:29]

Schitterende trailer, zie ik daar nu Daryl Dixon ? :D
Inderdaad, Norman Reedus. En speelde Mads Mikkelsen ook geen rol? Twee toffe acteurs. Ben erg benieuwd!
Ja. Guillermo del Toro speelt overigens ook een rol, al is die waarschijnlijk niet groot. Mads Mikkelsen hoef je niet perse te identificeren als de bad guy. Hij vertolkt waarschijnlijk een wat neutralere rol.
Als je een van die eerste trailers van vorig jaar bekijkt, dan zou het me toch heel erg verbazen dat Mikkelsen een neutrale rol heeft. Want daarin lijkt hij wel de ultieme badass boss.
Nogal ja... Een rol die hem ook op het lijf geschreven is trouwens... En dan vooral de intern gekwelde bad-ass boss die ergens wel iets goed in zich heeft... Zoiets verwacht ik hier eerlijk gezegd ook... Puur op basis van de gekozen acteur dus he... verder echt geen idee hoe zijn rol in het spel is.
Er werd nadrukkelijk gezegd dat hij geen typische rol van slechterik zal vertolken. Zoals we natuur zien kunnen we vergelijkingen trekken. Natuur is niet perse slecht wanneer het levens en materiële zaken verwoest. Het is wat het is, een fenomeen zonder bewustzijn.
“The characters are very dualistic in [Kojima’s] games,” Mikkelsen told IGN Japan during Tokyo Comic Con. “There is no such thing as a bad guy or a good guy in his games.

“It is all a challenge; you have to go through these characters to achieve certain things. And it’s also a learning curve, and they will be an obstacle for you sometimes, and sometimes they will be a help for you.”

Mikkelsen added that Kojima’s games are not “as black and white as Hollywood is sometimes,” and added that we’ll see the characters in different ways and with different “nuances of gray.”

[Reactie gewijzigd door Enigmus op 12 juni 2018 14:59]

Norman Reedus and the funky fetus.
and the funky Weasels. ;)
haha ik lees reddit too
Bijna onmogelijk om te missen he ;)
Wat mij betreft de beste typo van het jaar tot op heden.
Schitterende trailer, ik zat er net lekker in :P ongetwijfeld een playstation exclusive. Dat is jammer.
Mwah Kojima kennende zal het ook wel naar Xbox kunnen komen. Als het een PS exclusive is, is het vast tijdelijk exlusief.
Dat betwijfel ik. Kojima's studio is van Sony, zie ook deze video: https://www.youtube.com/watch?v=annuTcmB1rw. Ook daar staat dat het exclusief voor Sony is.
Ow.. dan zal het inderdaad wel zo zijn :) maakt mij persoonlijk niet zo heel veel uit, ik heb alle consoles hier staan.

De trailer is wel ongelovelijk sfeervol moet ik zeggen. Ben heel benieuwd hoe 't speelt.

[Reactie gewijzigd door DigitalExcorcist op 12 juni 2018 10:24]

Kleine correctie; de studio zelf is independent. Het spel wordt echter wel uitgegeven door Sony Interactive Entertainment, dus zal zeker exclusief zijn voor Playstation.

[Reactie gewijzigd door RAW_ op 12 juni 2018 12:13]

Sony is de uitgever en draait op voor de rekening van deze game dus ik zou er niet al te hard op rekenen..
doen ze goed, want ik denk toch dat er een (2e) PS4 komt... deze game ga ik niet in de kamer van mijn zoon zitten spelen terwijl hij COD aan het spelen is op zijn PC lol :D

Toch mooi, we weten eigenlijk nog steeds bijna niets over hoe de game speelt etc.... maar zijn allemaal super enthousiast :D
De meeste MGS titels zijn ook uitgebracht op de Xbox, wellicht is dit ook een teken?
Na zoveel tentoongestelde generic games waar geweld voorop staat is dit echt een breath of fresh air. Eindelijk hebben we wat ingame beelden kunnen zien en ik vermoed dat er als vanouds heel wat theorieën, speculaties en analyses het web zullen bestormen. Mijn hoop is dat het volgend jaar uit zal komen.
Kan hier gelukkig wat Metal Gear Solid sausje inzien!

Ziet er heel gelikt uit!
Kan niet wachten om ‘t te spelen.

[Reactie gewijzigd door aygul12345 op 12 juni 2018 07:56]

Hoewel ik het een toffe acteur vind, vind ik het jammer dat ze ervoor hebben gekozen een echte acteur na te bootsen voor de verschijning van het hoofdpersonage. Nu voelt het veel minder als een eigen wereld waar iemand in leeft, en meer een toneelspel waar iemand een verhaal verteld. Gemiste kans wat mij betreft..
Het draagt in mijn optiek juist bij aan het realisme.
Ik ben het enigszins met je eens, en dit komt vooral omdat ze een zo bekende acteur hebben genomen ook voor het grote publiek. Dit is ook wel het probleem van acteurs die grote bekende rollen spelen, men blijft toch een bepaald beeld houden bij iemand. Dit wordt wel minder als men meerdere grote rollen heeft gespeeld. Ik vindt het ook wel een gok voor de ontwikkelaar, je wil toch dat de hoofdpersonage iedereen zo veel mogelijk aanspreekt.

De game ziet er in ieder geval wel heel goed uit, maar ik weet nog niet echt wat ik er van moet denken. Tot nu toe lijkt het een interessant verhaal te worden, maar ik ben wel benieuwd hoe dit uit gaat pakken. De beelden zien er leuk uit, maar zit er niet op te wachten om een uur door een omgeving te lopen en dozen etc. te zoeken.
:O Wow audio-visueel heel knap!
Grafische ziet hij er erg mooi uit, maar de spel zelf weet ik niet, wat is dat met die baby's in glazen bol en zo, dat vind ik een beetje luguber.
Ag.. :P Het is maar een spel eh. Je moet maar eens Agony checken. Dat is pas... bizar om op zijn minst te zeggen.
Ja maar daarom speel ik die ook niet, ik heb een grens wat nog kan en wat niet.

En ja alleen Agony van de Amiga speel ik nog af en toe.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 13 juni 2018 14:42]

:D Stoort je dat echt zo van die spellen?
Ja, want je moet wel een rare gedachte hebben om daar op te komen.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 14 juni 2018 13:20]

Haha ja dat wel! Ik vind persoonlijk wel cool zo een games.
Grafische ziet hij er erg mooi uit, maar de spel zelf weet ik niet, wat is dat met die baby's in glazen bol en zo, dat vind ik een beetje luguber.
Nou ja... dat is je mening, maar volgens mij kan het prima als baarmoeder dienen. Op die manier kan een baby nog langer in "baarmoeder" leven. Als een baby uit baarmoeder komt, dan heb je een paar problemen: baby huilt veel en waar vind je melk?
De problemen hebben de game developers slim en ook mooi opgelost.
Ja maar ze woorden speciaal gekweekt om te gebruiken zo dat je die wezens (aliens) ziet.

En ik vind het een rare idee om dat te bedenken voor in een spel, wanneer dat helemaal niet nodig is, er zijn miljoenen andere dingen die ze hadden kunnen bedenken.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3