Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Capcoms remake van Resident Evil 2 komt in januari 2019 uit

Tijdens de Sony-presentatie op de E3 is de releasedate voor de remake van Resident Evil 2 bekendgemaakt. De game komt komend jaar op 25 januari uit voor PlayStation 4, maar ook voor Xbox One en pc.

Capcom schrijft dat het om een volledige remake van de originele game uit 1998 gaat, uiteraard met de nodige visuele verbeteringen en nieuwe mechanics. Capcom maakt gebruik van de RE Engine, die het ook gebruikte in Resident Evil 7 Biohazard. De ontwikkelaar spreekt bovendien van een 'over the shoulder'-perspectief, waardoor de indruk wordt gewekt dat het spelen meer wegheeft van Resident Evil 4. De game speelt zich opnieuw af in Raccoon City.

Volgens de aankondiging van Sony zijn er wel nieuwe gebieden te verkennen en moeten spelers uiteenlopende puzzels oplossen. Het verhaal draait om Leon Kennedy en Claire Redfield, respectievelijk een beginnende politieagent en een studente. Beide personages hebben een aparte verhaallijn in de campagnemodus. De tijdens de presentatie getoonde trailer toont geen gameplaybeelden.

Capcom kondigde in de zomer van 2015 aan dat er een remake van Resident Evil 2 aan zou komen, maar heeft sindsdien geen informatie meer gedeeld.

Door Sander van Voorst

Nieuwsredacteur

12-06-2018 • 07:45

43 Linkedin Google+

Reacties (43)

Wijzig sortering
Had gehoopt op pre-rendered backgrounds als bij het origineel. Heb ik toch een zwak voor. Zelfde bij Final Fantasy.

Doet me wel weer herinneren hoe extreem de stap van de PS1 was voor de gamewereld.
Poeh, hier is door een zeer grote groep mensen naar uitgekeken. Ergens wel moedig dus dat Capcom hiervoor gaat.

Ook mooi dat het niet om een remaster gaat, want ondanks de sfeer en verhaal kon zelfs in 1998 de besturing en camerahoeken je regelmatig bijna een controller kosten :P
Moedig? Ze moeten wel. Capcom is nou niet echt lekker bezig. Ze hebben wel geteld 1 goede game uitgebracht de laatste 4 jaar. En dat is Monster Hunter. De vorige games zou niet heel erg goed ontvangen met hun krampachtige manier van uitbrengen van games.
Street Fighter V heeft ze niet gebracht waar ze wilde zijn. MvsC I is zo slecht ontvangen dat het niet eens gespeeld word tijdens de grote toernooien. Laat staan, Street Fighter X Tekken, Asura's Wrath.

Ze luisteren niet naar de fans, want ze weten zelfs de oude games (street fighter 30th anniversary collection) gewoon te dumpen op een disk en veel plezier ermee. Terwijl er veel betere versies zijn.
Gelukkig zijn de vooruitzichten nu iets beter. Ik wacht bijv met smart op Mega Man 11.
RE2 staat nog steeds op nr 1 in mijn lijst. Hoop dat het niet teveel op RE4 gaat lijken. RE4 was wel ok maar betekende wel een doodsteek voor deze serie.
RE6 was meer een shooter en geen survival horror.
RE2 staat nog steeds op nr 1 in mijn lijst. Hoop dat het niet teveel op RE4 gaat lijken. RE4 was wel ok maar betekende wel een doodsteek voor deze serie.
RE6 was meer een shooter en geen survival horror.
Eens met je oordeel over deel 6, maar deel 4 was absoluut niet de doodsteek voor de serie. Deel 4 was een serieus goede game die toentertijd overal records brak en wordt nog steeds gezien als 1 van de beste GameCube spellen aller tijden. Met 5 ging het pas bergafwaarts toen werd afgeweken van survival horror en meer naar Actie avontuur werd geneigd. Deel 6 was in dat opzicht de genadeklap. Om die reden werd 7 ook een reboot, en terecht imo.
Deel 4 was wel de doodsteek. Had totaal niks meer met zombies te maken.. vond het meer vampierachtige vibe.
Je hebt recht op je eigen mening maar wat jij vindt heeft niks met de feiten (namelijk dat RE4 NIET de doodsteek van de serie was) te maken.

De feiten zeggen dat RE4 een ongekend succes was. En daar bedoel ik mee de verkoopaantallen, de reviews en in mindere mate de behoefte van Capcom om er alsmaar nieuwe uitgaves van te doen op verschillende platforms.

Het succes ging met 5 pas bergafwaarts toen er veel kritiek ontstond rondom de "missende sfeer" en de "verouderde gameplay".
Je hebt gelijk hoor, bedoelde meer de doodssteek voor mij persoonlijk.. Heb deel 4 wel uitgespeeld, maar was echt niet onder de induk van dat spel. Bij deel 1, 2 en 3 ging het toch echt alleen om Raccoon City en alle horror daaro.. Deel 4 opeens compleet iets anders. mja was toen ook nog veel jonger, ga je ook wat anders mee om. RE7 wel erg goed.
Ik heb juist niks met RE7. Als je de trailer toen aan een fan van de serie had laten zien met een andere titel hadden ze geen connectie gelegd maar de RE serie. Had er namelijk geen reet mee te maken.
Per definitie niet de doodsteek. Immers de serie ging gewoon verder. :)

Wie heeft overigens beweerd dat survival horror met zombies moet zijn? Dat was zo in deel 1 t/m 3 inderdaad. Deel 4 had vijanden die wel geen zombies waren, maar toch ook zeer angstaanjagend. En daar gaat het toch om.

Vervolgens hebben we diverse delen gezien zoals revelations 1 en 2, wat remakes en deel 7 die aangeven dat de toekomst nog steeds erg gezond er uit voor de franchise. Dus hoezo doodsteek??
Voor mij was RE4 op de GameCube echt een eye-opener, wat was dat tof voor die tijd op dat kleine bakkie
Als de gameplay en sfeer in de buurt gaan komen van RE4 of RE7 dan ben ik tevreden!
Nee joh ik wil juist de sfeer van RE2 hebben. Dat was toch wel de engste van allen. Mooi aan dat deel was dat je het volgens mij op 4 verschillende manieren kon spelen en ook 4 net iets andere eindes.
Ik had het misschien anders moeten formuleren; ik hoop dat ze vooral NIET voor de het gebrek aan sfeer in RE5 en RE6 gaan. Deel 2 heb ik nog nooit gespeeld dus ik kijk hier wel naar uit.
Ik ken maar 2 verschillende manieren en dat is afhankelijk met welk karakter je begon. Persoonlijk starte ik altijd met claire omdat leon zijn geupgrade shotgun enorm sterk was later in het spel.
Als je andersom begint (dus eerst met Leon, en dan met Claire) loopt het verhaal wat anders.
Echt heel tof gedaan, zeker voor die tijd!
Nog veel meer .. je kreeg zelfs nog extra's als je het 12x uitspeelde (ofzoiets) En het was inderdaad mooi dat er zoveel verschillende verhaallijnen waren en je het steeds opnieuw kon spelen met steeds weer iets wat veranderd was. Resident Evil 3 was echt slappe hap daarna en na 1x uitspelen had je het gehad. Bovendien kon je zombies opeens niet meer door de helft schieten, dat was zo leuk aan deel 2 ... dan kroop het bovenlijfje nog verder haha
Volgns mij ook als je op een moeilijker graad speelde en binnen een bepaalde tijd, dat je dan inf. ammo ofiets kreeg.
En je kon een mode unlocken waarbij je als Hunk (soldaat) en Tofu (koelkast) kon spelen. Moest je een bepaalde grade halen zonder te saven.
Zo te zien is het een remake maar plus nog veel meer dingen toegevoegd en beter uitgewerkt om het horror sfeertje te creëren. Nu kan ik al helemaaaal niet meer wachten! RE2 is nog steeds het beste deel uit de hele franchise _/-\o_
Kak weer geen goede remake, ik wil gewoon Resident Evil 2 zoals op de Playstation 1. ;( ;(
WAT? Hoe kun jij nu al oordelen of dit wel of geen goede remake. Laten we gewoon geduldig afwachten tot de game daadwerkelijk te koop is.
De community versie was veel trouwer aan het orgineel.
Niet over de schouder look maar net als de Playstation 1 een vast camera punt.
Ik vond dit juist spannend omdat je niet alles kon over zien.
Ik vind dit gewoon jammer, ik had gehoopt op het orginele spel alleen dan met geupdate graphic's en sound.

Had liever onderstaand gezien.

https://www.youtube.com/watch?v=flBvR9zl1Zg
Yes, prachtspel!
Heeft de schrijver van dit artikel überhaupt het filmpje bekeken? Daar is namelijk duidelijk het 'over de schouder' perspectief te zien. Niets met de nieuwste RE te maken.
Capcom maakt gebruik van de RE Engine, die het ook gebruikte in Resident Evil 7 Biohazard. De ontwikkelaar spreekt bovendien van een 'over the shoulder'-perspectief, waardoor de indruk wordt gewekt dat het spelen meer wegheeft van Resident Evil 4.
Lees deze zinnen nog eens :) Het gebruikt dezelfde engine van Resident Evil 7, maar het perspectief van het hoofdpersonage in de remake is gewoon anders.

Resident Evil 7 zag er erg mooi uit, en de graphics in de trailer zijn echt super! Een goede keus dus om dezelfde engine te hergebruiken (zodat ze niet het spel geheel opnieuw hoeven te maken).
Ja, ik word hier wel vrolijk van!
Maar tegelijkertijd....zoals je "vroeger" games speelde en nostalgische momenten beleefde. Zal je dat weer mee maken?

Want ben toch ook weer vaak teleurgesteld

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True