Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Spelers pc-versie GTA Online klagen over onterechte bans

Spelers van de pc-versie van GTA Online klagen over het onterecht ontvangen van een ban. Zij worden dertig dagen geweerd uit het spel; misschien door een fout in het anticheatsysteem van Rockstar. De ontwikkelaar heeft nog niet op de klachten gereageerd.

Sinds vorige week worden de dertig dagen durende bans uitgedeeld. Hoeveel spelers precies zijn getroffen, is niet bekend, maar volgens een topic op de GTA Online-reddit is er een stijging te zien in het aantal mensen dat op reddit, sociale media en fora klaagt over het ontvangen van onterechte bans. Op het forum van Rockstar staat bijvoorbeeld een klacht van een nieuwe speler die een ban heeft gekregen.

Rockstar heeft vorige week een wijziging doorgevoerd aan het GTA Tunables-bestand, daarbij is een aanpassing gemaakt voor een nieuwe spelmodus en ook is er code veranderd die te maken heeft met een exploit die werd gebruikt voor het verkopen van auto's. De reddit-gebruikers stellen dat deze wijziging vermoedelijk de oorzaak is van de bans.

De ontwikkelaar heeft nog niet gereageerd op de klachten en lijkt vragen van spelers daarover te negeren. Ook heeft Rockstar geen antwoord gegeven op vragen van gamewebsite Polygon. Zondag zou het GTA Tunables-bestand weer zijn aangepast, wat er mogelijk op duidt dat Rockstar op de hoogte is van het probleem en het probeert op te lossen.

Volgens GTA Online-spelers die met eigen aanpassingen kunnen zien welke spelers door Rockstar als ongeoorloofde Modder worden aangemerkt, heeft de aanpassing van zondag geen effect gehad. In de game zou het merendeel van de spelers worden aangemerkt als cheater.

De problemen lijken samen te vallen met de Southern San Andreas Super Sport Series-update, die Rockstar vorige week toevoegde aan de game. De update bevat de nieuwe modus Hotring Circuit en vijf nieuwe auto's.

Vapid GB200, een van de nieuwe auto's in de update

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

26-03-2018 • 11:29

116 Linkedin Google+

Submitter: Rabb

Reacties (116)

Wijzig sortering
Voor de mensen die gebanned zijn is FiveM wellicht een leuk alternatief dat zijn namelijk dedicated servers met hele goede mod support. Oorspronkelijk opgezet door NTAuthority maar hij is helaas aangeklaagd door de publisher en de mod moest stoppen. Gelukkig heeft een andere groep het over genomen en anti piracy imgebouwd zodat het niet meer wordt aangeklaagd voor faciliteren van pirated servers.

Je kunt mocht je het leuk vinden kun je clientside en server site mods pushen in meerdere talen dus voor elke programmeur wat wils. De servers hebben dan in princiepe ook volledig vrij spel om hun server aan te passen naar hun eigen visie.

Omdat hier wel admins aanwezig zijn kom ik tenslotte weinig cheaters tegen op de serieuze servers. Voor de gene die juist wel graag een trainer gebruiken kun je vaak op de stunt servers terecht gezien je de trainer daar zelfs automatisch krijgt zodat je lekker los kan.

Al met al een aanrader voor de gene die het door dit soort zaken niet meer zo hebben op GTA online. Je kunt beide prima los van elkaar spelen gezien FiveM geen data schrijft naar je GTA map, je kunt dus niet gebanned worden als je FiveM in zijn eigen map buiten het spel plaatst. Je start FiveM voor FiveM en de game zoals je het normaal zou doen voor het orgineel.
Heeft FiveM geen bruikbaar online account nodig? Of checkt het alleen of je een geldige GTA V activering hebt?

Zelf ook uit het niks gesuspend en online progressie kwijt. Vond het online gedeelte sowieso al niet zo geweldig, niet op de laatste plaats door dat hele pushen van de shark cards, maar beetje aan klooien was af en toe wel leuk. Maar als je dan alles kwijt raakt terwijl je nooit ook maar iets fishy gedaan hebt...
FiveM doet een eenmalige controle op je Social Club account. Hiervoor zal je voor moeten inloggen. Tenzij je d.m.v. Steam gekocht, dan gaat dit volledig automatisch.

[Reactie gewijzigd door Syntasu op 26 maart 2018 13:42]

Naar mijn weten controleren ze enkel je licentie meer niet.
Kun je hier dan wel originele content spelen zoals missies?
Nee, het is een alternatief voor GTA:Online geen vervanger. Om de missies te spelen zou een van de servers deze missies moeten porten of namaken, iets dat naar mijn weten niet is gebeurd. FiveM is een vrij kaal framework waar de servers zelf over de gamemodes beschikken. Je ervaring kan sterk verschillen per server en dat maakt het juist zo leuk.
Nice, ik kende dit helemaal niet maar ik ga het eens proberen. Bedankt.
Rockstar had sowieso dat moeten brengen; een ''vanilla'' - official server hoe het nu is, en een mod/cheat server zonder optie om dingen aan te schaffen (dus bij wijze van spreken alleen maar klote en cheats).
Servers hebben vrij spel om servers aan te passen. Daar heb ik nou nog nooit van gehoord.
Dat wilde ik ook al zeggen. Als ik het op een pc zou spelen zou ik ook daarvoor gaan. VEEL uitgebreider ook dan de originele gta online. Hoop dat rockstar goed afkijkt bij fivem voor de volgende versie van gta online.
Ik ben blij dat ik GTA5 nooit heb gekocht. alle microtransactiebagger en deze ban praktijken zijn grensoverschrijdend voor mij. ik wou het wel, maar de prijs is nooit onder de 25 euro gezakt ookal is het een behoorlijk oud spel onderhand.
De singleplayer is best ok, maar de multiplayer is echt verschikkelijk. En dit is alleen maar erger geworden in de loop der jaren. Dit is ook een van de redenen dat ik RDR2 voorlopig lekker laat liggen. ;)

Die geld graaierij ben ik intussen wel beu. Een nieuw toegevoegde auto kost al gauw een paar milioen, waar je toch al snel tientallen uren voor aan het spelen bent. Mensen roepen dan "Elke keer gratis nieuwe content, blablabla" maar intussen moet je wel tientallen uren of euro's aan sharkcards investeren om deze content te unlocken. En dan vinden ze het gek dat er zoveel cheaters in het spel rond lopen.
Tientallen uren spelen voor een nieuwe auto en dan zeuren?

Als er mensen zijn die t spel hartstikke gaaf vinden, en lekker spelen om nieuwe content te unlocken is daar niks mis mee.
Het gaat om de tijd die je in het spel moet steken om het te unlocken. Dit is voor iemand zoals ik die gewoon een full-time baan heeft gewoon niet te doen. Als je dan vervolgens constant kapot geknalt wordt door een ettertje in een tank van tientallen milioenen, of wordt uitgemaakt voor noob omdat je auto niet zo snel/fancy is dan ben je het snel beu kan ik je vertellen.
misschien investeren in een clubje oprichten om samen met maten te spelen ? je kan een eigen crew maken. als je zorg dat iedereen van zijn crew online is om te spelen, zorgt dat iedereen in je crew minimaal een cocaine lab, weedfarm, vehicle warehouse en een warehouse hebben, kan je heel snel geld maken.

ikzelf speel in een crew van 3 man, en als je het goed doet en gewoon een berekening maakt (hoeveel pakketten je kan ophalen binnen de tijd dat je weer een auto kan stelen, hoeveel warehouses je kan leegverkopen terwijl er naar een nieuwe buyer word gezocht voor een auto) dat zin kleine voorbeelden die ik opnoem.

ik heb tevens nog nooit geld aan MT uitgegeven, maar ik heb van elke dlc wel minmaal 5 voertuigen. in een uur kan je 500.000 maken door bijvoorbeeld alleen al 5 auto's te verkopen. als je een medium warehouse leeghaalt is dat ook een 789.000 waard. ja je moet grinden (daar geef ik je 10000%), maar de grind valt reuze mee als je een plan maakt en die uitvoert. grievers heb je zoiezo, aan je crew de taak om die tegen te houden wanneer jij CEO bent. werkt in je eigen voordeel maar vooral die van hun ( tegenwoordig krijg je bijna om de 5 min 15.000 in plaats van de max 10.000 die er eerst was voor assiocates.
Misschien zouden ze met een optie moeten komen voor 'part-timers' en zodra je 'te veel' geld bij elkaar gesprokkeld hebt, wordt je automatisch doorgestuurd naar het volgende 'level' of de 'beste' x spelers per dag/week/maand worden automatisch uitgesloten van dit level.
ja dat zijn inderdaad ook goeie alternatieven als ze die erin hadden gebouwd. op zicht is GTA online niet slecht qua gameplay, het mist gewoon wat meer regulatie en diepgang om de wat oudere mensen aan de gang te houden. spellen als The witcher 3 word doorgaans meer tijd in gestoken door de developer als een rockstar games het doet, en dat zie je dan ook vooral terug in gameplay, graphics uitbreidingen (die bijna op zichzelf al hele spellen zijn). het enigste waar rockstar onderscheid in maakt is of je een Bad sport bent of niet Hacker of niet, maar voor de rest is er geen controle wat best de ervaring van online voor sommige kan bederven.
Beetje versimpelde blik; het gaat namelijk om een soort wapenwedloop; als je niet op tijd de nieuwe DLC spullen weet te bemachtigen word je vervolgens binnen no-time kapot-gegriefed mét dat spul; kijk als duidelijkste voorbeeld naar de bunker en bommenwerper-DLC's; als je zelf als kleine speler nog geen grof geschut heb sta je bij voorbaat al buitenspel, de Oppressor is daar ook een mooi voorbeeld van; heb je eindelijk een miljoen in je bunker, moeten zielige kinders het weer verpesten door met Opressors en Lazers achter je konvooi aan te jagen. Of laatst nog een eersteklas eikel met z'n orbital cannon...

Om enigszins vooruit te komen zit je daardoor gebonden aan het stelen/verkopen van top-tier auto's middels een exploit die alleen high-tier-auto's geeft, óf elke keer dat er een stel randoms er bij zit je netwerkkabel 5 tot 10 seconden er uit trekken om in een lege (maar online) sessie te komen; en dit wordt alleen maar erger.

[Reactie gewijzigd door Annihlator op 26 maart 2018 16:42]

Je kan voor GTA met bv netlimiter software de bandbreedte knijpen tot 10 kb/sec zodat je alleen in een sessie komt. Dan kan je rustig je gang gaan zonder last te hebben van anderen. Soms ff lastig om in een sessie te komen (network errors enzo) maar als het is gelukt is het over het algemeen stabiel. Zelf gebruik ik het overigens niet meer. Ik heb een truuk ontdekt om met bepaalde software de prijs van een op straat gestolen auto te wijzigen in 190K. Dat kan dus elke 48 minuten. Daarnaast nooit meer grinden maar gewoon de gamemodes spelen waar ik zin in heb, voornamelijk racen.
Die tientallen uren is natuurlijk niet waar. Je kunt bijvoorbeeld oude auto’s verkopen.
Dat brengt niks op. De zaken die wel iets opbrengen moeten op een open server en worden gebroadcast zodat je altijd wel iemand achter je aan krijgt die het leuk vindt om je levering van een paar 100000 waar je uren in hebt gestoken op te blazen voor 5k of zo. Ik heb zoveel vreemde dingen gezien in gta online dat ik er van ellende mee gestopt ben. Wat ook triest is, is hoeveel je eerst moet investeren voordat je een activiteit uberhaupt kan doen, OF je doet mee met een vriend die wel alle tools heeft maar dan verdient die wel maar jijzelf krijgt vrijwel niets. Heel het spel is in feite gericht op het verkopen van shark cards.

De single player campaign daarentegen is super!
Ja met het verkopen van oude auto's haal je zeker de 5M voor 1 item of 150M voor alle items binnen 1 DLC... (not)
Laat je RDR2, een spel dat je hoofdzakelijk voor de SP koopt, liggen omdat de MP van GTA je niet aanstond? It's your loss, zou ik zeggen.
Daar gaat het dus niet om, gaat er om om een boodschap naar de ontwikkelaar te sturen dat hij het niet eens is met hun praktijken. Stemmen met je portemonnee dus, zouden meer mensen moeten doen.

Ongeacht of de SP nu zo super goed is of niet, als ze de MP verneuken met MT shit, dan zou ik de games ook uit principe links laten liggen, ondanks dat ik waarschijnlijk niet eens geïnteresseerd zal zijn in de MP.
Daar gaat het dus niet om, gaat er om om een boodschap naar de ontwikkelaar te sturen dat hij het niet eens is met hun praktijken. Stemmen met je portemonnee dus, zouden meer mensen moeten doen.
Met 90.000.000 exemplaren verkocht denk ik niet echt dat de ontwikkelaars wakker liggen van het handjevol mensen die een 'statement' willen maken.
Als je de 38000+ mensen, die afgelopen weekend én vandaag zijn geband, bereid vindt om een petitie te tekenen, dan moét Rockstar wel luisteren. Het positiviteitscijfer van 90 verkochte miljoen exemplaren verbleekt zodra een soort van class action suite wordt gestart met daadwerkelijk 38000+ mensen.
Dit dus. Gewoonweg omdat games tegenwoordig van de grond af gebouwd worden om als melkkoe te dienen ipv als volledige speel ervaring. Dit is een slechte ontwikkeling en daarom zal ik ontwikkelaars die deel uit maken van deze ontwikkeling niet ondersteunen. Genoeg alternatieven ;)
Daar gaat het dus niet om, gaat er om om een boodschap naar de ontwikkelaar te sturen dat hij het niet eens is met hun praktijken. Stemmen met je portemonnee dus, zouden meer mensen moeten doen.
Succes daarmee bij een Rockstar game. Het enige effect wat je teweeg brengt, is dat je zelf met een sip gezicht thuis zit terwijl "je je punt duidelijk maakt". En de rest koopt het vrolijk en gaat spelen ( waaronder ik zelf ). :)
Hey, ik zei nooit of het ook daadwerkelijk een verschil zou maken ;)

Maar ik zit toch echt niet met een sip gezicht thuis hoor, nog minstens 1001 andere games om te spelen.
Dan stem je helemaal niet met je portemonnee, maar bevestig je juist de vraag naar het product. Als je een punt wil maken moet je het helemaal links laten liggen, niet illegaal alsnog binnen hengelen.
Precies dit, illegaal downloaden ipv kopen geeft de verkeerde boodschap.
Het enige signaal dat dit afgeeft is dat men het wel wil hebben, maar dat er nog draconischere en smerige DRM op moet.
Ja maar dan kan je niet online, en SP boeit mij al heel gauw niet meer. Ik heb een hekel aan voorgeprogrammeerde AI's die express inhouden / misschieten etc. :P
En daar heeft Rockstar ook geen weet van, want je maakt geen verbinding met hun server. Dus aan hun kant ben jij gewoon geen klant. Ik weet niet of het dan wel het gewenste effect heeft.
GTA was voorheen ook hoofdzakelijk een SP game, maar met de komst van GTA V leek het de makers een goed idee om ook MP te gaan. Dat kan je met RDR ook gebeuren, want R*/Take Two ruikt overal geld aan en schromen niet om een label te grabbel te gooien voor de grote geldhopen die ze ermee binnen harken.

GTA Online had veel betere ondersteuning kunnen krijgen. Er zitten nog steeds oude bugs in, maar daar doet R* niks aan. Waar ze wel direct op inspelen is glitches waardoor mogelijk microtransactions verminderd worden. Voor de rest kan het R* niet veel schelen of alles naar behoren werkt of niet, zolang het maar maximaal microtransacties genereert.
De multiplayer heb ik nooit begrepen wat ik daar mee moet. Je staat opeens in de wereld en dan? Er zijn hooguit een paar spelers online, de missies zijn allemaal leeg dus het is een beetje doelloos rond rijden. Net zoals de single player nu die uitgespeeld is trouwens. Ik heb GTA5 praktisch niet meer aangeraakt sinds ik de single player uitgespeeld heb. GTA4 was wat multiplayer betreft veel eenvoudiger en beter.
De single player is het absoluut waard, geld ook voor red dead 2

[Reactie gewijzigd door dezwarteziel op 26 maart 2018 17:37]

Nee, ze hebben het verneukt met GTA5, Rockstars verdient aan mij geen geld meer ;)
Het zijn voor mij meer de andere spelers die het verneuken. Helaas faciliteert Rockstar ze graag, omdat er veel centen asn ze vastkleven.
Ik speel zelf alleen in Invite Only sessions, of knijp de verbinding zodanig dat je ook in pubic sessions (pun intended) alleen speelt. Dat geeft misschien een iets minder levendige gamewereld op, maar je kunt je ding in ieder geval makkelijk doen, zonder de kuddes hersenloze trigger happy trolls in je sessie.

Aan mij zullen ze overigens ook niet snel meer wat verdienen.
De game heeft zoveel uitbreidingen inmiddels gehad sinds de release in 2013 dat wanneer je hier voor had moeten betalen (Activision style met seasons passes) dat het never nooit goed zou zijn. Dan had je inmiddels tig season passes moeten kopen die bij andere uitgevers \ ontwikkelaars voor 1 seizoen soms net zoveel kosten als de game zelf ( op de PS4).

Ik vind dit een prima manier. Ik heb zelf niet elke super car, niet elk vliegende voertuig, etc. etc. Ik heb van bepaalde soorten meestal 1 voertuig en ja, daar heb ik uren en uren en uren voor gespeeld.

Zij kiezen ervoor de software gratis beschikbaar te maken, maar daarvan onderdelen te verkopen. Daar geven ze dan toch een (kleine) mogelijkheid om het zonder te betalen te halen, maar voor niets gaat de zon op.
Het enige wat ze zouden kunnen aanpassen hieraan (naar mijn mening) is er voor zorgen dat betaalde upgrades enkel visueel zijn waardoor er meer balans blijft (zoals bij Fortnite).

Epic games is echter vrij uniek in hun verdienmodel, maar ook principes. Rockstar had ook zoals andere uitgevers kunnen zeggen, je koopt het maar of anders kan je het helemaal niet spelen. Dat doen zij niet.

Ik moet wel zeggen dat ik de game al maanden niet gespeeld heb. Ondanks de nieuwe uitbreidingen is het inmiddels na zoveel jaren wel een beetje hetzelfde steeds alleen in een ander jasje.

Ik ben zelf (op de PS4) nog nooit geband. Wel een paar keer accountproblemen gehad, maar via de support van Rockstar is dat altijd uiteindelijk goed opgelost.

[Reactie gewijzigd door Mit-46 op 26 maart 2018 12:57]

Ik snap je, maar alle missies die je erbij krijgt, kunnen door iedereen gespeeld worden.
Tuurlijk, als je echt alles wilt hebben dan zal je veel moeten grinden of shark cards moeten kopen. Ben je echter net als ik en koop je alleen wat je leuk lijkt/wat nuttig is dan zal je nooit maar ene cent hoeven uit te geven aan het spel.

Gewoon de heists spelen en gebruik maken van de 'x2' modes en dan heb je iedere paar uur wel die nieuwe auto of die helicopter.
Ik kijk juist heel erg uit naar RDR2 maar wanneer men daar ook een soort GTA online versie in western style van maakt of heeft gemaakt komt deze er bij mij niet in, dit is namelijk waar ik bang voor ben dat dit gaat gebeuren.
Ik hoop echt niet dat ze daar ook dat shark card systeem in hebben over genomen.

De SP van RDR was enorm goed en heb ik met veel plezier 100% uitgespeeld, laten we hopen dat RDR2 SP net zoveel (liefst meer) aandacht krijgt, en niet een onder geschoven kindje word omdat men misschien denkt het GTAV shark card systeem in MP ook daar probeert te gaan uitbuiten.

Ik vind ook dat je belachelijk veel moet doen en betalen om wat leuke spullen in GTAV te krijgen, ben dan ook al snel gestopt met spelen.
Dat en de vele cheaters (kleuters) heeft het voor mij al verpest, en dat ze er nu pas wat aan doen (cheats) is voor mij al te laat om het spel nog eens op te pakken, de lol is er allang van af.

Het was voor mij trouwens ook de eerste maar gelijk de laatste GTA die ik heb gekocht.
Ik heb het multiplayer deel volgens mij nooit gespeeld, maar single player heb ik me prima vermaakt zonder micro transacties of wat dan ook hoor..
Idem hier. Heb 2x de volledige campagne gespeeld op de PC. Was zelfs mijn account kwijt doordat een servier mijn gta account had gehacked. Deze via rockstar terug gehaald en 2e keer gespeeld. Online 1x opgestart maar gelijk weer weg gegaan. SP is zeer goed te doen en erg vermakelijk. Ik raad die dan ook iedereen aan.
Precies. op steam kan je hem in de sale best wel voor een prijs krijgen die de single player dik waard is.
Ik heb bij heel veel games de online functionaliteit eigenlijk nog nooit gebruikt gewoon omdat het me niet echt aanspreekt.
ik geloof best dat de SP goed is, maar ik wil deze praktijken gewoon niet supporten. genoeg alternatieve games die ik mijn geld meer waard vindt.
Momenteel te krijgen voor ¤18,- op CDKeys
ook met belasting?
De prijs die je ziet is incl. BTW, mocht je dat bedoelen :)
Probleem met Steam zelf is, dat er vaak een marge op de prijs zit (vandaar ook de vele "kortingen").
Ja met BTW bedoelde ik inderdaad, moet ik maar eens gaan kijken dan of dat wat is ;) thanks voor de tip.
Ik heb het spel nu onderhand 2 jaar geleden gekocht voor 30 euro, en nooit 1 euro aan microtransacties uitgegeven, is totaal nergens voor nodig, ook ben ik nooit gebanned.
Je hoeft helemaal geen geld aan de game uit te geven, ik heb niet eens zoveel gespeeld en ik heb meer dan 10 autos en 4 huizen en een boot en dan zijn er nog een hoop dingen die ik niet heb opgenoemd.
ik zeg ook nergens dat het moet en dat je gegarandeerd gebanned wordt.
Nee, maar je haalde microtransacties aan als reden om de game niet aan te schaffen, microtransacties hoef je echt niet te doen in deze game, dat wilde ik je vertellen.
Microtransacties zijn altijd "optioneel", ik zie nietecht wat je probeert te zeggen dat niet al duidelijk was met het woord microtransacties zelf.
Ik denk dat hij meer daarnaar verwees omdat GTA Online de énige game is waar het rendabeler is om microtransacties te plegen dan om de items zelf te gaan farmen als je het terugrekent naar een normaal uurloon of zelfs de helft van het minimumloon... Ok, afgezien van BattleFront 2 in haar oorspronkelijke opzet dan ;)
Ik heb de game met een sharkcard twv 1.25miljoen gekocht via kinguin voor 23 euro ;) dus hij is wel degelijk voor minder dan 25 te verkrijgen als je keysites aandurft.

[Reactie gewijzigd door So!eX op 26 maart 2018 15:00]

Ik ben blij dat ik GTA5 nooit heb gekocht. alle microtransactiebagger en deze ban praktijken zijn grensoverschrijdend voor mij. ik wou het wel, maar de prijs is nooit onder de 25 euro gezakt ookal is het een behoorlijk oud spel onderhand.
Begin van het jaar zat op die prijs. Ik had hem voor 28.46 inclusief zo'n sharkcard.

De multiplayer is leuk. Er is veel te doen en je kunt a la vice city van alles opbouwen (huizen, auto's, bedrijven, enz). Echter de online ervaring zelf laat veel te wensen over omdat de laadtijden extreem lang zijn. Ook zitten er hele rare keuzes in. Als iemand bijvoorbeeld disconnect in een heist voor 4 spelers dan wordt iedereen eruit gezet. Er is dus geen kans om een vervanger te zoeken. Ook zit je dan direct weer 2-5 minuten tegen een laadscherm aan te kijken. Dit soort foutjes zorgen ervoor dat je voor GTA V wel erg veel geduld nodig hebt. De heists zelf zijn best leuk overigens.
Die dertig euro is de singleplayer van GTA5 meer dan waard. Je kan de multiplayer vervolgens gewoon lekker links laten liggen, doe ik ook. GTA online is een gedrocht waar van mij de stekker allang uit had gemogen.
Singeplayer alleen was voor mij zeker 45 euro waard, multiplayer heeft me nooit getrokken
Dit gebeurd al heel lang, ik werd een keer 7 dagen gebanned omdat ik met een hacker in de server zat die geld gaf aan iedereen(denk ik).
Na de 7 dagen was ik ineens al mijn zuurverdiende geld kwijt, ineens 2 miljoen armer. |:(

Jammer dat er nu dus door een update nog meer problemen zijn.

[Reactie gewijzigd door stijnhendriks op 26 maart 2018 11:34]

Het slaat echt nergens op hoe hard ze spelers die niet hacken straffen voor het in de buurt van een hacker zijn.

Hackers kunnen zichzelf ondertussen imuum maken omdat de anticheat in GTA online bagger is.

Wat wordt er verwacht van een speler, dat ik een server verlaat zodra ik merk dat iemand hacked? en dan weer ellendig lang laden om een nieuwe sessie te vinden waar 60% kans is nog een hacker tegen te komen? nee dank u, ik heb missies om te halen (die per se in open sessies moeten)


Tip: Je kan een solo open sessie maken door je gta5.exe te suspenden in resmon (voor iets van 5 a 7 seconden), mensen kunnen jou dan wel joinen dus na een tijdje zal je weer met anderen zitten, maar je bent in ieder geval eventjes alleen om dingen in vrede te doen.
Tip: Je kan een solo open sessie maken door je gta5.exe te suspenden in resmon (voor iets van 5 a 7 seconden), mensen kunnen jou dan wel joinen dus na een tijdje zal je weer met anderen zitten, maar je bent in ieder geval eventjes alleen om dingen in vrede te doen.
Wat je ook kan doen is uitgaand verkeer op poort 6672 blokkeren met je firewall en dan een nieuwe sessie joinen. Als je wil dat mensen je kunnen joinen moet je de regel in je firewall uitschakelen. (kan misschien met een simpel scriptje/hotkey)

[Reactie gewijzigd door -ION- op 26 maart 2018 12:26]

Klopt, er zijn hier ook applicaties voor, maar als je even vlug alle spelers weg wilt hebben is suspend wel een hele fijne manier.

Beetje per persoon welke je wilt gebruiken natuurlijk.
Je kan al die opties ook kiezen door eerst GTA in single player modes te starten..? Dan kan je gewoon kiezen voor een solo session, invite only etc :)
Ik zei "solo OPEN sessie"

Met die invite only dingen kan je vrijwel niks, ja ok een beetje sandboxen met vrienden, maar je kan alle VIP, motorclub en gunrunning missies (en de prep-missies van de nieuwe heists) dan niet doen, daar heb je een open sessie voor nodig.

Maar omdat dit spel niet echt servers gebruik (ik denk dat het een soort ad-hoc idee is met matchmaking er tussen) kan je jezelf een timeout geven bij de rest van je sessie door je process te suspenden, waardoor je vervolgens alleen ben, en die missies solo kan gaan doen zonder opeens random te exploderen.

[Reactie gewijzigd door ingmar75 op 26 maart 2018 12:08]

Kijk maar uit met dat soort grappen, ik zie ze je daar ook wel voor bannen.

Ik weet iig van Destiny dat er veel met lagswitches gewerkt werd om soortgelijke effecten te creëren, en dat gaf dan ook vaak oneerlijk voordeel, daar zijn mensen ook voor gebanned (zelfs wanneer gebruikt in "singleplayer" delen).
Ik zou er niet zo bang voor zijn, af en toe gebeurt het sowieso uit zichzelf dat je opeens alleen ben omdat iedereen "leaved", komt op hetzelfde neer maar dan door een netwerk error ipv handmatig suspend, dus zolang ze die er niet uit kunnen patchen (en dat kunnen ze niet gezien de factoren die daar bij komen kijken) hebben ze geen reden voor de ban.

Verschil met lagswitches is ook dat die bijv de upload afknijpt, en dat is wel een ander verhaal dan je process op pauze zetten (wat Windows zelf ook kan doen in extreme gevallen) je haalt hier geen voordeel uit gezien je letterlijk niks kan doen terwijl hij suspended is, maar met lagswitches is het idee dat je wel dingen kan doen, maar anderen/de server zien dat niet gebeuren.

(Geen voordeel ten opzichte van andere spelers,
1: Iedereen kan het doen, geen software of hardware nodig.
2: Men kan je gewoon weer joinen zodra je process weer draait, het gebeurt alleen niet zo heel snel.)

[Reactie gewijzigd door ingmar75 op 26 maart 2018 13:04]

Nou daar hebben ze dan al 3 jaar de tijd voor gehad, nooit problemen mee gehad! Net als met glitchen, ik heb honderden miljoenen geglitched, daar kraait geen hond naar hoor. :P
Aanvulling op je tip: Je kan ook 5 tot 10 seconden de netwerkstekker losnemen uit de PC, voor sommige gebruikers mogelijk iets makkelijker als resmon te inzetten :)
Zelf heb ik al enige tijd een "Lag switch" tussen mijn netwerkkabel gezet hiervoor, niet meer als een momentaire switch op de oranje ader (T568B); 5 seconden knopje indrukken achter mijn toetsenbord, loslaten, voilá.
Bij mij gebeurde dit ook een keer, het regende letterlijk honderden miljoenen dikke pakketten geld, ik ze allemaal oppakken, ben daarvoor gelukkig nooit gebanned, wel 15 miljoen rijker toen lol.
Dit spel is een grote cashcow geworden, ja je kan alles kopen met het geld dat je in-game kan verdienen door tot in den treuren te grinden maar eigenlijk willen ze dat je 'shark cards' koopt met echt geld die je in-game geld geven. ¤75 euro voor 8 miljoen GTA-dollar. En dan te bedenken dat een auto al gauw 2 miljoen kan kosten, content van een DLC al gauw tientallen miljoenen kan kosten en de prijzen steeds verder omhoog gaan. Dan zeg ik toch nee dankjewel en investeer ik in een hack die me onbeperkt geld geeft voor ¤10.
Dan zeg ik toch nee dankjewel en investeer ik in een hack die me onbeperkt geld geeft voor ¤10.
Dan ben je nog opgelicht ook. :P Je kunt dat gewoon zelf doen eens in de zoveel tijd als er weer een glitch is.
Neehoor ik ben op de hoogte van de glitches waarmee je wat geld kan verdienen, wat in sommige gevallen ook nog wordt afgepakt door Rockstar. Met een hack heb je in een paar klikken 1,9 miljard die geen rode vlaggetjes doen verschijnen. In tegenstelling tot geld via glitches.
1,9 miljard :o Hoe kan Rockstar dat nou niet door hebben? :P
Tja waarom hebben ze problemen die vanaf dag 1 in de game zitten nog niet opgelost? Je zou bijna denken dat ze daar totaal incapabel zijn. :+
Het getuigd ook wel van arrogantie van Rockstar door niet te reageren
Ik denk dat ze het eerst zullen onderzoeken voordat ze er iets over zeggen.
de normale gang van zaken is toch wel een berichtje dat de boodschap is ontvangen en dat er word onderzocht of er iets mis is.

niet radiostilte
Vroeger wel, tegenwoordig ook niet echt meer, omdat een berichtje van "de boodschap is ontvangen" en dan een tijd stilte op de social media doorgaans als "ze doen er feen reet mee!" word neergezet.

De meeste bedrijven houden daarom tegenwoordig zolang ze de meldingen onderzoeken de boel vaak stil en komen dan met een compleet bericht zodra ze weten wat er aan de hand is.
Waar ik mij als clanleader behoorlijk aan stoor, is dat verscheidene leden zijn geband voor GTA Online, maar dat Rockstar ze geen enkele mogelijkheid geeft om de ban te betwisten. Ik vraag mij ten zeerste af in hoeverre dit juridisch haalbaar is. Volgens de Amerikaanse wet mag dat, maar in Nederland volgens mij niet.
In die zin kunnen ze als ze jouw gamertag/naam niet mooi vinden, je al een ban opleggen. Met andere woorden: Rockstar is GOD en je moet hen gehoorzamen. Zo werkt het echter niet. In Duitsland is deze regel namelijk niet rechtsgeldig. En daar Rockstar dit spel aanbiedt aan mensen die niet woonachtig zijn in Amerika, mogen ze hun juridische gebrabbel niet hier neerleggen. Gezien het feit dat één van onze leden amper een week na aanschaf (begin deze maand) zonder enkele aanleiding geband is voor een maand, vraag ik me heel sterk af of alle bans van de afgelopen twee jaar niet ook in overtreding zijn. Het is van de zotte dat alle bans onder het mom van cheaten worden uitgedeeld. Zo is één van onze leden zo slim geweest om élke speelsessie te streamen op Twitch. Hij heeft dan ook na zijn ban, die kant noch wal slaat, de beelden naar Rockstar gestuurd. Rockstar vond het toch nodig om te zeggen dat de ban niet te betwisten is en hij geen toegang meer kreeg tot GTAO. Dus...
Ik begrijp best dat er vele cheaters/modders zijn, echter is het overgrote deel van de spelers legitiem en is dit wel een hele zure kers...
Op twitter verschenen al berichten dat R* de onterechte bans al weer aan het terugdraaien is.
Ze zouden zich beter eens gaan focussen op een vervolg van GTA, in plaats van telkens met die online module bezig te zijn. Iets met "blijf bij je roots".
er wordt ook ongezond cheat in dat spel, vooral rond de jaarwisseling wanneer die in de uitverkoop is en er hoop nieuwe spelers op af komen
1X Gewaarschuwd terwijl ik niks deed, en 2e x permanente ban.. :|
Helaas wordt Rockstar games nooit bekritiseerd vanwege online gedeelte die zogenaamd gratis DLC heeft. Ik snap pc gamers wel dat ze mods gebruiken want als je de gemiddelde prijzen van auto's of vliegtuigen bekijkt kost dat makkelijk 30 Euro per stuk!!!!!

Nu kan je wel netjes missies gaan doen maar daar mag je wel vakantie voor opnemen of je hebt gewoon geen zin meer in eindeloze herhalingen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True