GTA Online krijgt volgende maand uitbreiding met nachtclubs

Rockstar gaat dlc uitbrengen voor GTA Online die nachtclubs toevoegt. Met de Los Santos: Nightclubs-uitbreiding kunnen spelers hun eigen club openen om daar inkomsten uit te halen. De dlc komt in juli gratis beschikbaar.

In de aankondiging zegt Rockstar dat spelers het uiterlijk van hun club kunnen aanpassen en dat ze werknemers in kunnen huren. Ook moeten clubeigenaren artiesten inhuren. Rockstar heeft digitale versies van bestaande artiesten en hun muziek toegevoegd. Het gaat om Solomun, Tale Of Us, Dixon en The Black Madonna. Verder zijn de clubs een plek waar spelers geld kunnen witwassen.

Rockstar heeft een teaservideo vrijgegeven van de nieuwe uitbreiding en zegt dat deze in juli uitkomt. Een verschijningsdatum is nog niet bekendgemaakt. In de komende weken zal de uitgever meer details geven over de uitbreiding. De dlc zal gratis te downloaden zijn, zoals alle uitbreidingen voor GTA Online.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

26-06-2018 • 20:45

115

Reacties (115)

115
115
60
5
2
45
Wijzig sortering
Joepie... nog meer online gedoe.

En wanneer komt er nou eens een goede DLC voor de mensen die gewoon alleen graag single player spelen?

Lijkt me toch niet al te veel moeite om alles wat er in de online versie zit ook in een singleplayer te knutselen..

Maar ach.... GTA5 heb ik dan ook om deze reden al heel lang niet meer aangeraakt.
Helaas.
Same here, Als ik GTA5 zou spelen dan alleen single player en met mods, zoals bijvoorbeeld LSPDFR

Maar mensen blijven die shark cards kopen waardoor er niks gaat veranderen helaas
Helemaal mee eens. Ze blijven maar nieuwe dingen uitbrengen voor online (elk weer duurder dan de vorige om maar te zorgen dat mensen die shark cards blijven kopen) maar sinds het is uitgekomen is er niks voor de singleplayer bijgekomen. Als ze alleen al alle voertuigen die erbij zijn gekomen naar singleplayer brengen zou ik het al weer gaan spelen. En als ze dan ook al die heists en missies naar singleplayer zouden brengen, dan zouden ze er denk ik ook best nog wel wat geld voor kunnen vragen.

Maar helaas, Rockstar blijft maar nieuwe voertuigen uitbrengen die per stuk miljoenen kosten. Zoals het nu is, is het voor nieuwe spelers uberhaupt niet leuk meer om online te gaan spelen. Er zijn wel dingen die je kan doen, maar alle dingen die echt leuk zijn kosten gewoon teveel geld. Een paar jaar terug kon je nog de beste supercar kopen voor 750k, nu zitten de nieuwe auto's al op een paar miljoen...
Ik meen me te herinneren dat Rockstar ergens in 2015 al gewoon glashard heeft aangegeven dat ze voor het offline gedeelte geen DLC's gaan uitbrengen en dat ze zich alleen concentreren op GTA Online.

Ze hebben het microtransactions virus goed te pakken daar, tot mijn spijt.

Helaas kan ik qua bedrijfsvoering niet anders dan ze gelijk geven als je de cijfers ziet...met iedere uitbreiding voor GTA Online komen er weer spelers terug en zijn er genoeg mensen die weer even shark cards kopen zodat ze niet hoeven te grinden. Als je zo'n melkkoe hebt staan zou je wel gek zijn om die niet uit te melken...

Persoonlijk vind ik dit uitmelkgedrag een kwalijke ontwikkeling maar bij iedere game trappen er weer genoeg mensen in dat het rendabel is. En ook niet zo gek, want de ontwikkelaars zetten het slim in elkaar: zorg ervoor dat je alles gratis kan bereiken maar dat dat wel net ff te lang duurt. De meeste mensen hebben helemaal geen zin om hun tijd te 'verspillen' met grinden dus die trekken maar wat graag de portemonnee om die grind ff over te slaan. Zolang je het niet te bont maakt (zoals EA deed met Battlefront 2) vind iedereen het wel prima.

Helaas is het als speler lastig om te ontwijken. Als je echt helemaal geen games met microtransacties wil spelen blijven er steeds minder games over. Echt een signaal afgeven is dus niet zo simpel...
Ik wil microtransacties niet verdedigen maar zonder te investeren met echt geld is er een hoop te bereiken in GTA:O
Tuurlijk, ik zeg dan ook niet dat je *moet* betalen, ik zeg alleen dat Rockstar precies het randje op zoekt waar het nog prima realistisch is om het 'gratis' te bereiken maar het toch wel verdomd aanlokkelijk is om even je portemonnee te trekken en het 'saaie' gedeelte over te slaan. Dat is het doel van practisch iedere developer/publisher die met microtransacties aan de gang gaat.

Het alternatief is een model waar je alleen echt geld vraagt voor cosmetics en die cosmetics ook alleen tegen betaling te verkrijgen zijn, anders ben je alsnog met bovenstaande model bezig.

Ik snap het natuurlijk allemaal wel, waarom zou je er immers voor kiezen om minder geld te verdienen als je door microtransacties extra inkomsten kan genereren? Ik vind het alleen jammer dat het tegenwoordig zo vaak richting 'pay to win' gaat in plaats van mensen geld laten betalen voor leuke extratjes als cosmetics. Dat wil niet zeggen dat ik dan alle games met microtransacties maar links laat liggen, zat games zijn leuk genoeg om te spelen en ik vaak zelfs gek genoeg om er ook een paar euro in te steken...ik ben immers precies de doelgroep, iemand die het leuk vind om dingen te bereiken in spelletjes, maar precies genoeg tijd heeft voor die spelletjes om niet te veel tijd te willen verspillen aan de saaie gedeeltes...
Serieus, probeer Online eens. Ik was in het begin ook cynisch (iedereen maakt je toch dood, geld verdienen is moeilijk etc) maar als je af en toe met vrienden wat missies doet of aan het begin je eigen Heists is het echt hartstikke leuk.

Zelfs jobs waarin je solo gaat met random andere kunnen leuk zijn, denk maar aan online races :p
Je moet alleen 5-10 minuten wachten tot een potje eindelijk geladen is... en als je er dan een idioot tussen hebt zitten die zichzelf aan het eind van de heist expres dood laat gaan ben ik er alweer klaar mee.
Het is geweldig hoe Rockstar na al die jaren nog steeds uitbreid!
Tjah, maak de grind zo hard zodat mensen verplicht worden om shark cards te kopen of cheaten en gegarandeerd dat je een hoop geld verdient die je kunt gebruiken om de volgende dlc te maken.

Sorry maar een beetje leuke auto kost een paar miljoen. En dat kost zo gruwelijk veel tijd om bij elkaar te spelen. Ik ben destijds ook maar gaan cheaten, want wat een geweldige dlc leek met het verkopen van gestolen auto’s is het voor mij super teleurstellend.

Je bent 20 minuten bezig om een auto te stelen en te verkopen. De waarde van die auto is 300.000 dollar, maar als je m verkoopt krijg je daar 1 tot 10 procent van (max 30.000????) en dan neem ik nog hoog, want meestal is de 1% wat realistischer met wat je verdient in GTA.

Voor mij is de lol in ieder geval al lang uit het spel. Je verdient te weinig (en dan moet je een topcrimineel voorstellen die maar 10.000 verdient met het verschepen van kilo’s coke, laat me niet lachen).
En dan de cheaters en de bad sports lobby. Bad sports lobby wordt je zonder waarschuwing ingezet waarna je totaal niets meer met je vrienden kunt doen. Het systeem die cheaters detecteert is compleet kapot (als die er uberhaupt is). En pas heeft zo’n eikel hacker me level 8008 gemaakt. En dat valt gewoon niet eens terug te draaien. Sterker nog een vriend van me kocht GTA V, hij logt in op online en wordt direct in de bad sports lobby geplaatst (hij had t nog nooit gespeeld) mooie eerste ervaring en hij heeft t spel nooit meer aangeraakt.
Precies, geld verdienen gaat veel te traag, uiteraard met de bedoeling om spelers richting die idioot dure shark cards tre stuwen. Als die shark cards nou nog eens ooit in de sale gingen zou het nog wel verleidelijk zijn om het eerlijk te doen, maar door de retetrage grind inkomsten wordt je al snel richting cheats gedreven, zeker aangezien iedereen om je heen in zwaar bepanserde voertuigen/straaljagers etc. de map over gaat. Pure geldklopperij waar ik weiger aan mee te doen. Deze 'racketeering' van Rockstar wordt geheel in stijl beantwoordt door de speler die daar van walgt. En dan is het ook nog eens een hele kunst om uberhaupt 1 missie fatsoenlijk uit te spelen, door eerst genoeg man te hebben om hem te spelen en vervolgens te hopen dat er niet een of andere troll bijzit die de boel verstiert, wat meer regel dan uitzondering is. Of de ene speler die wél goed is die dan de missie verlaat vanwege de trolls, etc.
Shark cards is het verdien model, daarom is alle DLC gratis.
Hoef je niet aan mee te doen maar Rockstar is een bedrijf dat geld moet verdienen.
Het is tevens een goed model om je reputatie compleet de grond in te boren.
Ja, want iedereen boycot hier door Red Dead Redemption 2 en niemand koopt GTA 6 meer.

Oh nee...
Klopt, ze moeten geld verdienen, maar ze maken het niet wel erg bond. De auto's zijn ondertussen zo duur, dat het gewoon uren kost om er een bij elkaar te grinden. Voor nieuwe spelers is dit systeem ook echt niet leuk meer. Ik ken genoeg mensen die het wel willen spelen, maar doordat alles gewoon zo duur is ze het gewoon niet meer doen. Nee, ik vind het prima dat ze geld willen verdienen, maar doe het dan op een manier waardoor niet de helft (of meer) van de playerbase er de dupe van is. Alleen mensen met zeeën van tijd en/of veel geld kunnen nog echt de leuke dingen allemaal kopen. De rest moet maar weken grinden om een auto te kunnen kopen.
Ja ok, maar dat is dus precies de bedoeling van free to play mechanics. Maak het zo kut om te grinden dat mensen of opkutten (prima, want je verdient niks aan ze) of toch gaan betalen.

Ik vel hier verder geen waardeoordeel over, het is gewoon zo als het hier is en dit is het model waar Rockstar voor heeft gekozen. Rest me enkle nog dat het aandeel Take2 (de publisher van GTA V) wel 5x zoveel waard is vandaag dan toen GTA 5 uit kwam. Dus iemand is Shark cards aan het kopen :+
Ware het niet dat dit geen free to play is...
Als GTA Online een losse module was die je zonder kosten kon downloaden, nou prima. Maar dat is niet zo, het is gewoon een betaalde game. Dan passen dat soort f2p fratsen gewoon echt niet.
Het is alleen geen Free-to-Play game. Ik heb al volle prijs betaald voor het spel. Het minste wat ze dan kunnen doen is ervoor zorgen dat ik voor een redelijke prijs toegang kan krijgen tot de content. Tuurlijk hoeft het niet allemaal gratis te zijn, maar het zou toch fijn zijn als ze een redelijk prijs hanteren. Als ik al volle prijs heb betaald voor de game, dan wil ik niet nog eens dubbel dat moeten betalen (of weken lang grinden) voor een paar auto's/gebouwen...

Ik heb echt geen problemen met grinden of betalen bij Free-to-Play games. Ik heb er echter wel problemen mee als ze diezelfde mechanics in een game stoppen waar ik wel volle mep voor betaald heb.
Dus iemand is Shark cards aan het kopen
Dat lijkt me niet echt relevant hier? Natuurlijk zijn er mensen die het kopen. Volgens mij heb ik nooit anders beweert. Dat wil echter niet zeggen dat het een goede zaak is...
Er is een reden dat de verhouding werk <-> geld in jouw ogen scheef is. Je ziet 't op het moment dat zo'n hackertje met oneindig veel geld alles kan kopen en elk wapen tot de max heeft: die heeft niks meer te doen dan een beetje rondkloten en anderen lastig vallen.

Als een uurtje boefje spelen je dus de duurste wagen al op zou leveren, zou iedereen in zo'n ding rondrijden, is de status eraf en verveelt men zich. Er moet gewerkt worden! Dat is de opzet van het spel - de crimineel uithangen - en niet een beetje rondtoeren, dat gaat te snel vervelen.

[Reactie gewijzigd door Tukkertje-RaH op 22 juli 2024 16:19]

Scheef is niet meer het goede woord. Compleet idioot komt meer in de buurt.

En sharkcards, volgens mij kost een megalodon sharkcard op moment van schrijven €80 en krijg je daar GTA$ 8.000.000 voor. Daar kan je met de nieuwere content net 1,5-2 auto van kopen en een beetje "tunen". (Als je het al red). Dat staat toch in geen enkele verhouding meer.

Toen het spel net uit kwam koste een high end auto GTA$ 800.000 max. Nu is dat makkelijk het viervoudige.
Dit. Ik snap dat Shark Cards het verdien model zijn en dat is op zich niet verkeerd, gezien de grote hoeveelheid content. De balans begint echter wel een beetje zoek te raken.
Inderdaad. Het is prima dat je niet direct de beste dingen kan kopen, maar als je voor € 80 maar 2 auto's kan kopen, dan is er toch iets mis. Of ze moeten die sharkcards veel goedkoper maken (of meer geld bij geven) of de in-game prijzen aanpassen. Het is toch niet normaal dat je voor de prijs van 1,3 AAA games maar 2 auto's krijgt? Dan koop ik wel een race-game van 60 euro waar ik 400+ auto's krijg...
Doe dat dan? Waarom wil je dan toch graag die auto in GTA On-line hebben? Is er een nieuw mensenrecht dat zegt dat ieder mens recht heeft op onderdak, eten en autos in GTA On-line? Zo niet dan lijkt het me toch een luxe artikel waar je zelf van moet bepalen of het je het geld waard is.

Sharkcards en in game items kosten precies wat ze moeten kosten om zoveel mogelijk geld voor Rockstar op te leveren. Dus de prijs is exact goed, voor hun.
.....wat nog niet betekent dat het ethisch verantwoord is. Als elke studio zo te werk zou gaan wordt gamen vrij duur. Eens kijken of je dan nog zo naïf reageert :+
Ik ben het helemaal met jou eens! Had het zelf niet beter kunnen verwoorden.

Mensen willen een "uurtje" spelen en dan al meteen die duurste supercar kunnen kopen en kan dat niet dan is de game kut en word je gedwongen Shark cards te kopen. Wat een onzin vind ik dat altijd!
'k heb redelijk gezwoegd om mijn X80 proto gisteren te kunnen kopen met 30% korting!
Als je er niets voor overhebt, speel dan tetris.
Dat shard cards niet in de aanbieding gaan betekent 1 ding ze verkopen er veel.. 8)7
Tjah, maak de grind zo hard zodat mensen verplicht worden om shark cards te kopen of cheaten en gegarandeerd dat je een hoop geld verdient die je kunt gebruiken om de volgende dlc te maken.

Sorry maar een beetje leuke auto kost een paar miljoen. En dat kost zo gruwelijk veel tijd om bij elkaar te spelen. Ik ben destijds ook maar gaan cheaten, want wat een geweldige dlc leek met het verkopen van gestolen auto’s is het voor mij super teleurstellend.

Je bent 20 minuten bezig om een auto te stelen en te verkopen. De waarde van die auto is 300.000 dollar, maar als je m verkoopt krijg je daar 1 tot 10 procent van (max 30.000????) en dan neem ik nog hoog, want meestal is de 1% wat realistischer met wat je verdient in GTA.
Dit vooral. Daarnaast ben ik ook gestopt vanwege de afgrijselijk slechte servers.
Ik vind de grind wel meevallen. Speel het spel een half jaar en heb alle shops al en behoorlijk wat leuke voertuigen.
De shark cards zijn een lachertje. Je betaald 20 euro oid voor iets wat in een paar uurtjes te verdienen is. Voor mij totaal niet interessant.
Met auto's verdien je iets van max. 180.000 per uur, met een bunker komt daar nog eens 90.000 bij. De andere shops heb ik uitgezet, anders ben ik alleen maar aan het grinden.

Belangrijk is wel dat ik solosessies weet te creeren. Het PvP gedoe is het grootste probleem met geld verdienen in het spel en ik heb dus ook nauwelijks problemen met hackers. Solo sessie creeren, vrienden uitnodigen en klaar. De meeste mensen disconecten of omdat ze een slechte verbinding naar mij hebben (Midden Oosten) of naar mijn vrienden (Europa) vrienden blijven in de sessie ondanks de lag.
Tja, als je de tijd hebt valt het wel mee inderdaad. Maar er zijn ook mensen die graag een keer in het weekend een keer twee uurtjes willen spelen. Voor hun is het echt niet meer te doen. Als nou die shark cards een beetje normaal geprijsd waren dan was dat nog wel een goede optie, maar om nou 80 euro te moeten dokken voor 2 auto's...
Same, ik heb maar tot level 220 hard zitten grinden met flink wat huizen en auto's maar daarna heb ik maar zitten modden naar level 600 en 1.5Bill :P
Als iemand die zelf ook die cheats wel eens gebruikt heeft, kan ik je vertellen dat je anderen geen rp meer kunt geven.

Waarschijnlijk is je account compromised.
Tjah, maak de grind zo hard zodat mensen verplicht worden om shark cards te kopen of cheaten en gegarandeerd dat je een hoop geld verdient die je kunt gebruiken om de volgende dlc te maken.

Sorry maar een beetje leuke auto kost een paar miljoen. En dat kost zo gruwelijk veel tijd om bij elkaar te spelen. Ik ben destijds ook maar gaan cheaten, want wat een geweldige dlc leek met het verkopen van gestolen auto’s is het voor mij super teleurstellend.

Je bent 20 minuten bezig om een auto te stelen en te verkopen. De waarde van die auto is 300.000 dollar, maar als je m verkoopt krijg je daar 1 tot 10 procent van (max 30.000????) en dan neem ik nog hoog, want meestal is de 1% wat realistischer met wat je verdient in GTA.

Voor mij is de lol in ieder geval al lang uit het spel. Je verdient te weinig (en dan moet je een topcrimineel voorstellen die maar 10.000 verdient met het verschepen van kilo’s coke, laat me niet lachen).
Klopt dit vond ik ook raar. In mijn geval begon ik met de biker club en 1M extra startgeld met het idee dat ik dan langzaam wel wat terug zou krijgen. Mooi niet dus. An sich is het prima mogelijk meerdere miljoenen te verdienen, alleen uit de bedrijven haal je dat echt niet (zonder start kapitaal). Er zijn regelmatig double $$ adversary modes die veel opleveren. Recent was er een cops vs mini modus waarbij je in een uurtje spelen zeker 150-200k binnen haalde.

Alles lijkt erop gericht te zijn om gameplay achter een pay or grind wal te zetten.
En dan de cheaters en de bad sports lobby. Bad sports lobby wordt je zonder waarschuwing ingezet waarna je totaal niets meer met je vrienden kunt doen.
Bad sports wordt wel flink voor gewaarschuwd. Ik ben in het begin tot ergernis toe platgegooid met meldingen over bad en good sport. Het systeem is vrij simpel, ga je vroegtijdig een game uit dan ben je een bad sport. Doe je dat te vaak dan mag je niet meer mee doen.
Anoniem: 1089289 @jimzz28 juni 2018 12:25
Echt jammer wat ik hier allemaal hoor. Ja de game is nu hard om op te pakken maar het is te doen, ik heb het ook gedaan voor de PC. En wat ik hoor over zeeën van tijd is ook maar deels waar.

Om mee te beginnen dat de game hard is om op te pakken klopt, maar alles wat je als beginner moet doen is missies. Je verdient zo redelijk veel voor een nieuwe speler en krijgt snel een hoger level. Probeer dan voor een high eind appartment te sparen, dat is 200.000$. Dit duurst ongeveer 3 a 4 uur. maar dat is alleen als je echt vaak mislukt.

Vanaf hier wil je een oudere sportwagen of superauto kopen om snel rond te map te komen. En geloof we een van de beste sportauto's is 150.00$ (de Feltzer) en een van de beste supersauto's kost 725.000$. Dit is te behalen met missies. En doordat je een high-end appartement hebt gekocht kun je ook heist doen.

Heist is wel moeilijker als missies maar nog steeds goed te doen voor mensen die dan rond de level 30 zitten. En meeste mensen die het nu oppakken hebben vast wel vrienden die willen helpen. Vooral de eerste 2 zijn makkelijk.

Als je door middel van heist en missies 1.250.000$ gehaald hebt kan je een kantoor kopen met een special crate waarhuis. Het kantoor zelf is 1.000.000$ maar is heel vaak in de aanbieding. Als je dit gedaan hebt kan je echt beginnen met geld verdienen. Door special crates kan je 100.000$ per uur verdienen in je eentje. Met vrienden zelf meer.

Nu verdien je elk uur 100.000$ en kan je kijken of je wilt uitbreiden in een tweede warenhuis of naar auto importeren en exporteren werkt. Met een tweede warenhuis gaat je niet heel erg omhoog maar het is niet heel duur, ongeveer 300.000$.

Als je kiest om voor auto's importeren en exporteren te gaan ga je veel meer verdienen. Het kost wel 1.500.000 om mee te starten, maar het is het waard. Door dit te doen ga je veel meer verdienen, richting de 250.000$ per uur. Als je auto's exporteert probeer dit alleen met Top range auto's te doen sinds deze je het meest geven. Als je nu denkt hoe krijg ik dan alleen top range dat doe je door eerst een hoop te importeren. Nadat je alle mid range en standaard range hebt verzameld, ongeveer 20 auto's. Krijg je alleen maar top range. Dit kpmt omdat je game alles range's in balans wil houden.

Nu je 250.000$ per uur verdient kun je gaan voor een bunker, de goedkoopste is 1.250.000$ maar deze raad ik niet aan sinds het een vreselijke locatie heeft. Als je de bunker koopt moet je nog wel een extra miljoen investeren om zeker te weten dat je er ook geld aan verdient. Hier voor hoef je zelf niets te doen behalve supplies kopen, dit kost 75.000$. Na ongeveer 2,5 uur is deze op en kan je wapens verkopen. Door dit naast special crates en importeren en exporteren van auto's te doen ga je 300.000$, en dan is niet slecht in gta om per uur te verdienen.

Vanaf hier kan je de leuke dingen gaan kopen zoals auto's, helikopters en vliegtuigen. Wel raad ik aan dat je zo snel mogelijk een Buzzard Attack Chopper koopt sinds je die gratis kan laten komen als je een kantoor hebt. De reden dat je eerst al deze dingen wilt kopen is zodat je een stabiele manier van inkomen krijgt. Dus is die superauto maar ongeveer 8 uur spelen van je vandaan.

Ik weet zelf ook dat dit even duurt om op te zetten, maar veel spelers hebben dit zo gedaan. De truck voor veel verdienen in gta is zo veel mogelijk combineren. Wat ook een goede manier is van geld verdienen is vip work als je een kantoor hebt.

En ten slotte voor de zeeën van tijd, dit klopt ongeveer. Ja je moet veel spelen om te krijgen wat je wilt maar als je hebt krijgt voelt het zo goed. Ik mezelf speel ook maar een 3X per week een paar uur en verdien een miljoen op een dag.

Hoop dat dit jullie helpt een ander perspectief te krijgen voor dat alles te duur is. Ook handig om te onthouden, je moet niet alles dingen kopen, je wilt het alleen. Vaak zijn de oudere goed koperen varianten net zo goed als het niet beter is.

Groetjes,
Booreiland
eens, maar ik had eigenlijk al die tijd wel gehoopt op ook wat expansie van de single player. Ik vermoed dat het grote geld hierin zit, maar een paar extra missies of iets zoals 'The Lost and Damned' was erg gewenst van mijn kant :'(
Anoniem: 111246 @ultimasnake26 juni 2018 20:55
Same here, heel dat online gebeuren kan mij totaal niet boeien in GTA.
Gewoon lekker de single player missies, maar die ken je wel zo onderhand.
Ik heb de hoop al lang opgegeven. Had nog een tijdje de stille hoop dat Rockstar uit het niets nog met SP dlc zou komen.. maar helaas.. het zijn echte geld wolven..

Reken maar dat Red Dead hetzelfde pad gaat bewandelen.
Mag ik eerlijk zijn? Ik heb liever dat Square Enix met een nieuwe Sleeping Dogs kwam, want die vond ik boeiender dan GTA V. Ik heb hem net nog maar weer een keer uitgespeeld, en hij blijft net zo goed als dat ik de originele Mafia ook nog vind.

Rockstar is gewoon enorm aan het melken op moment. Zolang er nog vraag is, waarom niet meer content blijven aanbieden? Zakelijk gezien logisch, maar voor diegene die niet graag online zitten is het gewoon vervelend. Dus ik ben het eens met dat ze ook wel een keer naar de andere gebruikersgroep mogen kijken.
Helemaal mee eens! Toevallig laatst ook nog Sleeping Dogs opnieuw gespeeld, campaign zat echt geniaal in elkaar, sleept je echt volledig mee.
Rockstar zal het zelf ook wel geweldig vinden hoe ze na al die jaren nog steeds honderden miljoenen verdienen aan GTA online. :9
Vandaar ook geen enkele single player dlc :+
Ergens wel maar ik zie ze net zoals vele andere liever nog een single player uitbreiding maken. Ook tijd in een nieuwe GTA zou welkom zijn.
Het is een online melkkoetje voor sharkcards en biedt niks van het gene waar GTA zo om bekend staat, een ongeëvenaarde single player ervaring. Bij elke online uitbreiding wordt ik er een beetje zieker van, intussen ben ik kotsmisselijk.
Inmiddels zit gta al jaren in de kast en heb ik alleen de single player (uit) gespeeld. Heeft het voor mij nog zin om te beginnen met de online versie? Of heb ik de hype train gemist. Of loop ik hopeloos achter als ik nu pas start?
In je eentje is er bijna geen beginnen aan. Je moet flink wat missies spelen om geld te verdienen en de prijzen gaan bij elke toevoeging weer omhoog. Waar een snelle wagen in het begin 500.000 kostte betaal je voor de nieuwere snelle wagens al snel 2 miljoen of meer. En dat is geld dat je in GTA Online niet snel bij elkaar hebt. En dan heb je ook nog kleding, wapens, huizen en tal van andere gebouwen die je kunt kopen.
Veel gebouwen heb je helaas ook nodig om missies te spelen. In het begin ben je zeker 20 uur bezig om genoeg geld bij elkaar te sprokkelen voor een luxe appartement zodat je Heists kan doen
De meeste spelers hebben wel een heel gamma aan wapens, auto's,... . Dit zijn zaken die je moet opbouwen. Nuja, met wat sharkcards ben je zo mee. De single player vond ik persoonlijk wel wat braaf.
Shark Cards kosten veel meer dan de in-game currency die je ervoor terug krijgt.
De duurste shark card kost 74,49 en levert je 8 miljoen dollar op in-game. Dat is toch bezopen met de prijs voor een appartement, auto's of CEO, Bunker, MC en nu weer een nachtclub.
Dat zou dus niet moeten motiveren deze te kopen, maar gewoon de game te spelen en daar veel tijd in te stoppen.

Dat is hoe ik het zie tenminste en dat is ook wat ik gedaan heb.

Inmiddels wel afgehaakt. Alle nieuwe DLC is toch meer van hetzelfde, maar dan anders verpakt.

Ik heb er wel enorm van genoten. Staat zeker in de top 5 van meest gespeelde games bij mij.

De truc destijds was Heists doen. Veel Heists en met 3 vrienden die het een beetje kunnen kan je in een week aardig wat verdienen.

[Reactie gewijzigd door Mit-46 op 22 juli 2024 16:19]

Dat zou dus niet moeten motiveren deze te kopen, maar gewoon de game te spelen en daar veel tijd in te stoppen.
Tja, als je die tijd hebt is dat een optie. Maar niet iedereen heeft die tijd. Sommige mensen willen gewoon af en toe een keer een uurtje spelen. Dan is die grind toch echt niet leuk en zouden redelijk geprijsde shark cards echt ideaal zijn...
Precies!

Ik vind dus niet omdat men geen tijd heeft dat het aan de game ligt.
Dat is precies mijn punt.

Dan moet jeer maar tijd voor maken en anders geven ze jou dus een dure optie zodat je alsnog iets kan. Die kunnen ze er ook uithalen en dan kan je helemaal niets zonder tijd te maken. Andere game waar geen tijd voor nodig is lijkt mij dan een betere optie.

Het moet dus en geen tijd kosten en het liefst ook nog goedkoop zijn wanneer je dit wilt omzeilen. 8)7


Dit is hetzelfde als geen tijd hebben om boodschappen te gaan doen en vervolgens gaan klagen dat wanneer je deze dan maar thuis laat bezorgen het 3x zo duur kost.

Dat vind ik krom.

[Reactie gewijzigd door Mit-46 op 22 juli 2024 16:19]

Ik zie nog velen starten met GTA, met wat online matties is het wel te doen.
Dat ligt eraan wat je verwacht. Als je niet zoveel waarde aan pixels hecht kan je best plezier hebben. Gewoon random jobs joinen. Races zijn vaak best gewoon leuk als je solo speelt.

De heists zijn helaas wel het leukst om met 4 vrienden te spelen. Vooral als je dingen moet doen als 3 guards die elkaar in het zicht hebben precies tegelijk uitschakelen zodat er geeneen alarm slaat. Dat is vaak niet te doen met random mensen. Nou als dat een paar retry's zou kosten om het te halen zou dat nog geen probleem zijn, maar op de PS4 met willekeurige mensen zijn de laadtijden al best lang, en als dan na een keer falen het halve team weer leaved en je weer moet wachten tot er nieuwe mensen joinen gaat de lol er snel af.
Ik heb gewacht tot de PC-versie uit kwam (ben PC-only gamer), en pas toen ik de storymode helemaal 100% uitgespeeld had ben ik aan online begonnen, zeker anderhalf jaar later. Dat speel ik nou ongeveer een jaar of zo, en ben er nog lang niet klaar mee! Ook nu nog kun je gewoon met online beginnen. Kan altijd :) Tis niet zo dat je iets gemist hebt. Er komen alleen dingen bij, gaat zover ik weet niks weg.
Per nieuwe DLC ben je ongeveer 70/80 miljoen kwijt met ingame geld.
Mits je alles koopt/wilt hebben.

Als je wel online gaat speel het wel met vrienden is wel het fijnst om geld te grinden/farmen. Reddit staan genoeg guides ervoor.

Je hoeft per DLC natuurlijk niet alles te kopen. natuurlijk un je cherry picken. Zelf voornamelijk auto collectie compleet zien te krijgen.
Maar onder tussen niet genoeg garages ook al heb ik alles nog niet vol tegelijkertijd wel een aardige wishlist aan voertuigen. Zitten echt hele leuke tussen.

Denk dat ik zelf ongeveer 40 Miljoen aan ingame kwijt ben per DLC. Give or take.
Als ik zoveel geld zou spenderen per DLC hield ik geen ingame geld over...

Toch heb ik het afgelopen jaar ongeveer een bank balans behouden tussen de 65-86m terwijl ik toch nog behoorlijk wat nieuw spul had gekocht.
Dingen zoals de bunker met extra's en gerelateerde voertuigen, de hangar en verschillende vliegtuigen, kleding en een heleboel warstock voertuigen die erbij zijn gekomen.

Als de nieuwe DLC's uitkomen koop ik enkel wat als ik het echt nodig heb om iets te unlocken (zoals limited t-shirts of prijs discounts op voertuigen) of missies te doen, vaak waar dan toevallig ook ineens een double GTA$ event op is voordat het is afgeprijsd (denk aan hangar) maar de rest is bijna altijd enkel als het is afgeprijsd.

De enige dingen die ik dan nog koop met afprijzingen zijn kleding (indien niet te absurd hoge prijzen), nieuwe DLC gerelateerde voertuigen zoals Warstock of vliegtuigen en anders wel de aanpassingsmogelijkheden voor je bedrijven etc.

Auto's laat ik de laatste tijd gewoon links liggen eigenlijk totdat Rockstar een keer stopt met nieuwe auto's toe te voegen.
Wilde altijd een collectie hebben van auto's in ieder geval eentje die het beste is in elke specifieke class voor race doeleinden, maar elke keer komen er weer dingen bij die je oude collectie mogelijk minder relevant maken, laat staan als je garages vol zitten en je alles moet gaan verkopen om überhaupt nog iets te kunnen kopen.

Verder blijven de oudere voertuigen zoals de T20, Adder en Zentorno nog steeds erg competitief terwijl de nieuwere bakken vooral sneller ogen maar het vaak niet zijn, en de handling moet je ook nog liggen.
Zo'n X80 Proto is leuk qua specificaties maar het is echt een dronken boot op wielen.

Echt races spelen deed ik toch al niet, tenminste niet samen met andere spelers, maar je wilt natuurlijk wel snel en comfortabel van A naar B en eventueel wat leuke speeltjes in je arsenaal hebben indien verveelt of samen met vrienden klooien.

En met zooi zoals vliegtuigen en helicopters heb ik ook zoiets van, ik heb al een hydra/buzzard en de rest boeit niet zo erg, enkel als het geld verbrand dient te worden.
Veel van vliegtuigen koop je dan en je gebruikt ze nooit omdat de doeleinden daarvoor erg beperkt zijn, dan kan het nog wel even wachten.

Verder elke dag de dailies doen, keertje headhunter, sentinel verkopen en azen op double GTA$ special cargo verkopen of vehicle delivery missies met top-end auto's of heists.
De rest zoals biker business en de gunrunning/smuggling rommel kost mij wat teveel tijd en gedoe terwijl het niet zo heel erg veel oplevert, tenzij je constant wilt spelen.

Ik wil onderhand niet meer weten hoeveel geld ik wel niet gegrind heb (100% legit) en uitgegeven in de laatste 3400+ uur speeltijd, en wat voor IRL waarde daaraan vastzit.

Als je nu nog wilt beginnen met spelen mag je wel enorm hard aan de bak om het allemaal nog bij te benen qua prijzen wil je de nieuwe spullen ook bemachtigen en verwacht zeker niet dat je de eerste 1000 uur toegang hebt tot alle aspecten die GTA Online te bieden heeft.
1000 uur is ook wel overdreven. Hoewel je nu wel een paar 100 uren nodig hebt om een soort van begin te hebben. en met het uren wat jij in de game hebt zou ik denken dat je meer geld zou moeten overhebben.

Bunker heb ik buiten bonussen ook uit staan.

Meestal doe ik Vehicle I/E voor geld te verzamelen. en als bonussen zijn op andere zaken doe ik dat ook nog wel maar niet heel fanatiek meer.

Hydra is zo geweldig ook niet meer en is relatief makkelijk neer te halen met sommige later toe gevoegde aircrafts. En anders Heavy mark II Sniper met explosive rounds.

Maat van mij vliegt graag rond in zijn ultra light en haalt geregeld Deluxo's/Hydra's en andere grievers neer. Best wel absurd eigenlijks :P

Daarom zei ik ook als je nu begint met GTA O raad ik aan met vrienden te spelen wegens het farmen/grinden van geld.
Geweldig! Nog meer online geneuzel, in plaats van eindelijk eens een vette single player DLC zoals Ballad of Gay Tony.


Die shark cards zullen Rockstar hun oren nu wel uitkomen, dat is een enorme cash cow gebleken. Af en toe voegen ze een paar nieuwe auto skins toe, tank en bootje hier en daar, en hoppa, weer een duizendtal suckers die er weer een paar euro inknallen.
Ik vind dat juist wel mooi. Waar technologische ontwikkeling geen nieuwe game vereist is het toch prima als een bestaand spel op zo'n manier geld verdient? Hetzelfde geldt voor Counterstrike. Als mensen het geen probleem vinden 500 euro* neer te leggen voor een plaatje op hun mes vind ik dat een prachtige manier om geld te verdienen. Ik betaal bijna niks voor een spel dat ik toch met veel plezier speel en al jaren onderhouden wordt.

* 500 euro zijn de market transacties maar die komen ongeveer overeen met de waarde van de keys die het gemiddeld kost om zo'n ding te bemachtigen.
Aan de andere kant, als online geen succes was, hadden ze -denk ik- allang GTA 6 uitgebracht.
Ja, maar tegelijkertijd is het ook wel fijn dat ze het product niet in de kast zetten maar het nogsteeds ontwikkrlen. Er zijn zat spellen waarvan er een volgende versie uitgebracht is maar het vorige nog tal van bugs hebben, bijvoorbeeld Just Cause 3. Tegelijkertijd heeft gta 5 een bug in singleplayer waardoor je het soms niet uit kunt spelen. In mijn geval was het dat de 100 letter scraps niet spawnden. Dit kwam doordat ik, waarschijnlijk, in het hele begin de trigger (het luisteren van de radio na een tow mission) heb gemist...
Niet mee eens. Nu gaan ze zich natuurlijk ook op het online gedeelte richten van GTA6. Als de singleplayer dan even slecht is als bij GTA5 dan houd het daarna voor mij op met de reeks. GTA gaat voor mij altijd om de singleplayer.

Je geeft zelf al aan dat er een bug zit in singleplayer. Als ze dus meer tijd hadden besteed, of een DLC voor singleplayer hadden uitgebracht die dat fixt dan had dat een hoop goed gemaakt.

Het is jammer dat zo'n individueel sterk bedrijf dat ik altijd hoog had staan van hun eigen USP afgaan en voor het grote geld kiezen met de online versie. Logisch ergens, en ik had er vrede mee gehad als ze de singleplayer evenveel aandacht hadden gegeven, dan wel niet meer.
Het zal mij zelfs niks verbazen als GTA 6 helemaal geen singleplayer meer heeft. Rockstar heeft nu wel door dat ze enorm veel geld kunnen verdienen, alleen aan het online aspect. Ik vond de singleplayer in GTA 5 nog wel leuk (story was minder, maar gameplay was wel vermakelijk), maar je hebt wel gelijk, als het op deze manier doorgaat dan is het voor mij ook voorbij. Ik heb elke GTA gespeeld, maar ik ben wel een beetje klaar met hoe het nu gaat...
Daar zijn ze al lang mee bezig, duurt bij Rockstar al vaak 5-6 jaar voordat een nieuwe deel uitkomt, GTA 5 is alweer van 2013. Dus denk wel de hoogste tijd. Ik gok erop dat we volgend jaar de eerste teaser te zien krijgen.
Anoniem: 454358 @Bensimpel27 juni 2018 07:06
Uiteraard zijn ze daar reeds mee bezig, wat ik bedoel is dat ze die nu wel hadden uitgegeven als er geen geld meer was binnengekomen. Nu zullen ze die wel uitstellen tot de volgende generatie consoles.
Nee, het is niet prima, dit online geneuzel gaat ten koste van fatsoenlijke single player content.
En andere mensen willen juist graag de multiplayer content. Ik heb ook liever singleplayer, maar de multiplayer markt is nou simpelweg groter. Dat is hoe het gaat bij grote bedrijven. Ze zijn er om geld te verdienen.
Dat zal best, alle bedrijven zijn gemaakt om winst te maken. Echter CD Projekt RED bewijst dat een developer ook zat geld kan verdienen zonder een dikke middelvinger naar een deel van je klanten op te steken. Wanneer de stank van de cooperate greed er van af walmt wordt ik nogal snel misselijk. En dat is hier zeker het geval
Ik ben al verschillende keren gebanned omdat ik mod menus heb gebruikt om mezelf geld te geven.
Allemaal gratis mod menus, en natuurlijk gewoon fair and square gebanned vanwege cheaten. Maar ik ga echt geen 60 euro neertellen voor iets van 10 miljoen in-game currency. Vooral als de mooie auto's gemiddeld 2 miljoen kosten, een bunker iets van 5 en CEO worden 10. Het gaat nergens over.

M'n broertje heeft eenmalig 15 euro betaald voor een mod menu. Unlimited updates en support en hij heeft ik weet niet hoeveel geld 'stealth' gedropt aan zichzelf. Nog steeds niet gebanned. Met die kennis ben je wel helemaal gek als je nog shark cards gaat kopen.

Ik wil cheaten zeker niet aanmoedigen, maar de prijsverhoudingen in GTA V zijn echt belachelijk en werken het gewoon in de hand. Missies of heists grinden is het ook niet waard. Het kost ontzettend veel tijd, en als je slechte medespelers hebt veel frustratie, voor de beloning die er tegenover staat.

[Reactie gewijzigd door Gam3Error op 22 juli 2024 16:19]

Snap het sentiment alleen de prijzen kloppen niet helemaal. CEO office kost 1M, Bunker 1.165, facility 1.250, enz. Tevens zijn er weleens kortingen.

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 22 juli 2024 16:19]

Qua artiesten hebben ze een paar leuke uitgekozen!
Voor 5 jaar, en dan is de licentie foetsie Rockstar kennende.
Net als de gta online community van gta 5. Ik snapte heel de heisa van de verlopende licenties bij een singleplayer game. Maar je snapt toch wel dat deze community mee verhuist naar gta 6 tegen die tijd?
Ondanks dat te tijd ook de game doet "slijten" of "bederven" is het pijnlijk als je de volle mep betaald en van de een op de andere dag wordt de gamebeleving ½ minder omdat licenties verlopen.

Het zou wat zijn als je je kinderen kennis laat maken met de games en hun consoles van jouw tijd en dan blijkt dat ze enkel level 1 van de game developer / publisher mogen spelen vanwege licentiegeneuzel.

Daarom kun je beter fysieke games blijven kopen zodat de content waar je voor betaald hebt door "ze" niet kan worden "afgepakt", zoals bij online walled gardens à la Steam wel kan. Tenzij je met wat handigheidjes de boel vanaf dag 1 gebackupt hebt en later op een of andere manier weer kan spelen zonder dat Steam de "afgepakte" content foetsie maakt. Zullen vast manieren voor zijn.
Tegenwoordig is "de volle mep" gelijk aan 15 /20 euro, zoals in de steam summer sale op dit moment, Voor dat geld krijg je een prima game die nog steeds uitbreidingen krijgt. Dat licenties daarbij horen lijkt me ook niet meer dan logisch. Vet juist dat ze weer nieuwe en vrij "grote" artiesten zover krijgen hier nog aan mee te werken!
Vet juist dat ze weer nieuwe en vrij "grote" artiesten zover krijgen hier nog aan mee te werken!
Het is hoe ieder ernaar kijkt.

Van een indie game ontwikkelaar kan ik het wel begrijpen dat hij niet al zijn muziek zelf maakt. Menig indiegame heeft muziek van een paar hobbycomponisten die hun muziek gratis of tegen een leuk zakcentje (en vaak zonder bepaald tijdslimiet) beschikbaar stellen.

Van game studio's die AAA games maken -zoals Rockstar- verwacht ik echter dat ze het zelf maken. Dat hebben ze nota bene bij de eerdere games ook gedaan. Een "knockoff" van de huidige muziek vind ik niet zo erg. Ik kan me ook niet voorstellen dat er mensen bestaan die per se een game kopen omdat er de echte muziek van artiest xyz erin verwerkt zit.

[Reactie gewijzigd door RoestVrijStaal op 22 juli 2024 16:19]

Tegenwoordig is "de volle mep" gelijk aan 15 /20 euro, zoals in de steam summer sale op dit moment, Voor dat geld krijg je een prima game die nog steeds uitbreidingen krijgt. Dat licenties daarbij horen lijkt me ook niet meer dan logisch. Vet juist dat ze weer nieuwe en vrij "grote" artiesten zover krijgen hier nog aan mee te werken!
Het is niet de consument hun schuld dat ze op een bagger manier omgaan met licenties en hun eigen spellen afprijzen.
Overigens zover ik weet zijn die licenties dan maar een aantal jaar geldig en dan willen ze het opeens verwijderd hebben, dus ongeacht de prijs van het spel.

Rockstar behandeld wat dat betreft hun oude titels een beetje als oud vuil en kijken bij een nieuwere iteratie er nog nauwelijks naar om.
Zo zit GTA IV bijvoorbeeld nog steeds vast aan het debiele Securom terwijl de ondersteuning daarvoor allang gestaakt is, laat staan dat het nog altijd verweven is met GFWL.
Je moet door allerlei DRM-hoepels springen om je oude aangeschafte spel weer 'fatsoenlijk' draaiende te krijgen, dat is bij GTA IV echt om te huilen en ze blijven het nog verkopen ook.
Maar inmiddels terwijl het verkocht wordt wel eventjes de muziek uit het spel verwijderen, net zoals San Andreas. 8)7

Zou toch wat zijn: Tja meneer de licentie op je carrosserie is verlopen, we pakken het nu van je af en veel plezier met je onderstel.
Of tja mevrouw, we komen je fysieke film en muziek collectie met terugwerkende kracht terugvorderen zonder enige vorm van compensatie voor de schade die je hebt geleden met het aankopen van onze producten. |:(

Mensen die de spellen toen fysiek hebben gekocht hebben tenminste nog het voordeel de volledige ervaring te kunnen ervaren, wel met een paar work-arounds.
Het onderhand zo zielig als Social Club uit de lucht is dat je niet eens je singleplayer kan opstarten bij GTA V.

Enige manier is dan je fysieke spel herinstalleren of als je zoals ik alle patch bestanden bewaar van elke versie deze terug zetten en dan een 'fix' gebruiken om zonder die DRM te kunnen spelen. :X
Te zot voor woorden om dit als legitieme klant te moeten doen.
Tja meneer de licentie op je carrosserie is verlopen, we pakken het nu van je af en veel plezier met je onderstel.
Of tja mevrouw, we komen je fysieke film en muziek collectie met terugwerkende kracht terugvorderen zonder enige vorm van compensatie voor de schade die je hebt geleden met het aankopen van onze producten. |:(
Het enige verschil is dat je geen fysieke carrosserie koopt, en ook geen fysieke film of muziek collectie. Je koopt (of je het nu leuk vind of niet) een licentie op toegang tot een spel met eventueel fysieke installatie cd's, en . Dat jij het compleet niet eens bent met dit model is heel wat anders, en ik snap dan ook niet niet waarom je zo een licentie aanschaft en achteraf gaat zeuren dat je het er niet mee eens bent.

Even voor de duidelijkheid: Ik vind de huidige licentievorm ook niet helemaal juist, maar ik ga niet iets kopen en achteraf zeiken over het geen dat ik weet dat kan gebeuren.
Dat is misschien leuk als je het spel digitaal aan het huren bent van een platform als Steam maar dat is niet wat je verwacht als je de zuurverdiende centen uitgeeft aan een fysiek product met de bedoeling er altijd zoals bedoelt gebruik ervan te kunnen maken.
Dan zou ik toch echt eens de voorwaarden van de licentie lezen. Zoals ik al zei: er is een verschil tussen hoe het is en wat je graag zou willen. De realiteit is de realiteit, en dan moet je niet achteraf zeuren dat er iets gebeurd dat gewoon verwacht kan worden.

Edit: Ik zeg niet dat ik het eens ben met het systeem overigens. Ik vind het ook minder, maar het is nu eenmaal zo dat je tegenwoordig niet het spel koopt maar een licentie. Ik ben daarmee akkoord gegaan toen ik het spel “kocht”. Het zou erg hypocriet zijn dat ik het overweeg, geld uitgeef en daarna ga bitchen dat ze Mn muziek hebben weg gehaald.

[Reactie gewijzigd door Lagonas op 22 juli 2024 16:19]

Leuk dat bedrijven zich constant achter hun EULA willen verschuilen om hun eigen kromme regelgeving door te drukken, maar dan moeten ze ook niet gaan huilen als mensen op een gegeven moment een stuk minder geld aan het bedrijf spenderen en de producten dus niet meer kopen of via omwegen bemachtigen.

Dan krijgen de legitieme kopers te maken met nog meer draconische maatregelen die de gebruikerservaring nog verder negatief beïnvloeden.
Op een gegeven moment hebben ze zo weinig geld dat ze op de fles gaan of enkel nog slechte producten uitbrengen, en dan wint niemand.

CD Projekt RED geeft het goede voorbeeld in deze industrie van geldwolven. O-)
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar als je er zo tegen bent, dan moet je de spellen niet kopen. Anders vind je het blijkbaar toch niet erg genoeg.
Want je houdt er bij elk spel wat je koopt rekening mee dat dit gebeurt.
Nee zeker niet, gezien dit niet een probleem is bij alle spellen, en toch verziekt het de complete originele ervaring van het spel wat je gekocht hebt gehad als het wel gebeurt.

Dat de online omgeving op een gegeven moment, mits de ondersteuningstermijn niet belachelijk kort is gezien de verwachtte levensduur van een gemiddelde game (vooral op PC) een keer offline gaat of niet meer ondersteund wordt is te verwachten, maar blijf van de offline ervaring af.

Ik denk dat hele volksstammen het er ook zeer zeker niet mee eens zullen zijn als hun dvd/blu-ray collectie na 5 of 10 jaar onbruikbaar is geworden omdat de online-DRM authenticatie op hun spelers doorgekregen heeft dat de video's niet langer meer mogen afgespeeld worden en dat er geen andere mogelijkheid is tot het bekijken van de film tenzij je deze opnieuw koopt of online huurt.

Allemaal leuk en aardig als zoiets in de EULA staat, wat je overigens hoogstwaarschijnlijk niet eens te zien krijgt bij het kopen van een fysieke film, maar dan krijg je wel een hetze tegen je bedrijf met alle gevolgen van dien.
Het internet laat z'n mond niet zomaar snoeren en het kan een grote impact teweeg brengen, daar zullen ze hoe dan ook voor moeten oppassen.
Als zoiets bij een film gebeurd vind ik het ook iets dat niet kan, alleen hoe een slechte praktijk het ook is, je hebt voordat je begon met GTA spelen deze EULA geaccepteerd, anders start het spel namelijk niet op. En ik vind mbt tot dat soort dingen dat je er niet achter kunt schuilen dat toch “niemand het leest”. Het is een document die meestal erg lang is, maar het is wel een compleet overzicht over wat ze kunne en wat niet. Lees je het niet? Dan niet, maar dan moet er niet geklaagd worden achteraf. En het is overigens niet helemaal gelijk. Het zou hetzelfde zijn als bij deze Blueray een bepaalde soundtrack uit de film wordt gefilterd na x jaar omdat de licentie verlopen is.
Fysieke content helpt niet veel meer in deze tijd dat de releases zoals ze op schijf zijn vaak te buggy zijn om te willen spelen...

Overigens zitten we momenteel al in de langstdurende GTA dry spell ooit sinds de eerste GTA, als je tenminste dit soort GTA online uitbreidingen niet mee telt... Ik krijg eerder het gevoel dat ze dit tot in den treure blijven melken en dat we niet snel meer hoeven rekenen op een nieuwe GTA... Rockstar lijkt in ieder geval bepaald geen haast te hebben. Dit eigenlijk vooral @mikesmit
Jezus je zou denken dat Rockstar er ooit wel genoeg van heeft. Kudo's voor het updaten van GTA:O, maar de single player laten ze in de steek.

Plus, waarschijnlijk komt er nog wat obfuscatie-saus over heen waardoor single-player mods weer lekker incompatible worden en developers die weer moeten updaten. Gaap.
Jezus je zou denken dat Rockstar er ooit wel genoeg van heeft.
Van het uitmelken van brave zielen die maar shark cards blijven kopen voor obscene bedragen? Neuh, dat denk ik niet.
Verder zijn de clubs een plek waar spelers geld kunnen witwassen
Ook geld verkregen door middel van bepaalde externe programma's? :+
Ben benieuwd hoeveel mensen tegelijkertijd in een club kunnen..
Wat dat betreft voelen games zoals GTA nog steeds onrealistisch, omdat mensen massa's te zwaar zijn om te renderen... Terwijl drukke mensen massas(winkelcentrum/clubs/bioscoop/kermis/voetbal stadium etc.) juist de interessantste plekken zouden kunnen zijn in een game om te verkennen.
Beste €30 ooit uitgegeven... Hoewel ik waarschijnlijk niet zoveel met deze update ga doen is het nog steeds prachtig dat GTA Online nog zo leeft en nog vernieuwd wordt.
Och, elke update start ik GTA online weer even op. Zie de in-game prijzen van de nieuwe spullen & sluit de game weer af.

Nodeloze cash grab & in-game verdienen is door de achterlijk lage verdiensten, brakke matchmaking & klunzen niet te doen.

[Reactie gewijzigd door LocK_Out op 22 juli 2024 16:19]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.