Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

505 Games kondigt nieuwe Assetto Corsa aan

505 Games heeft de opvolger van Assetto Corsa aangekondigd. De racegame krijgt de naam Assetto Corsa Competizione en legt de focus op GT3-auto's. Hij komt deze zomer uit op Steam Early Access.

Het spel wordt net als zijn voorganger ontwikkeld door Kunos Simulazioni en uitgegeven door 505 Games. Er wordt nu echter niet gebruikgemaakt van een zelfontwikkelde engine, maar van Unreal Engine 4, meldt de uitgever.

Door gebruik te maken van de Unreal Engine 4, hebben de ontwikkelaars nu meer mogelijkheden qua graphics en gameplay. Met de eigen engine was het bijvoorbeeld niet mogelijk om weereffecten en nachtraces te implementeren, beide functies die wel in Assetto Corsa Competizione te vinden zijn. Ook wordt er extra aandacht besteed aan realistische geluidseffecten en nauwkeurig gedigitaliseerde circuits.

In de uiteindelijke versie van het spel zullen verschillende single- en multiplayermodi te spelen zijn. Zo wordt er gesproken van een carrièremodus, kampioenschappen en vrij rijden. Voor multiplayer is er een gestructureerd ranksysteem, waarbij spelers met vergelijkbare vaardigheden tegen elkaar worden geplaatst.

Assetto Corsa Competizione komt deze zomer uit op Steam Early Access. Wanneer 505 Games verwacht het spel volledig af te hebben en of het ook op andere platforms dan de pc beschikbaar komt, is niet bekendgemaakt.

Door

Nieuwsposter

26 Linkedin Google+

Reacties (26)

Wijzig sortering
Hopelijk gaan ze de physics goed kunnen implementeren UE4 want dit vind menig 'semi' sim racer toch belangrijker dan een graphic of nacht race.
De physics zijn overgenomen uit AC. Hun doel is om ze verder te verbeteren, zonder meteen rekening te moeten houden met de hele range aan wagens in AC. Zou er dus zeker op vooruit moeten gaan qua realisme in physics ;)

Ik denk dat Kunos ACC ook ziet als een platform waarop ze de nieuwe dingen helemaal op punt kunnen zetten. Heel benieuwd naar de toekomst er van!
Laten we vooral hopen dat ze niet te veel UE4 physics gebruiken, en inderdaad zo veel mogelijk overhevelen, UE4 is tof op allerlei manieren, maar de physics zijn niet bepaald geweldig.

Verder ben ik ook erg benieuwd, maar hoop ik stiekem wel een beetje dat ze misschien iets minder op de sim-tour gaan, al is het maar in een aparte class of sectie van de game, ik ben best fan van racegames maar assetto corsa is wel echt die-hard moeilijk, en dat is jammer want daardoor bereiken ze net niet het grote publiek.
De Physics engine hebben ze zo goed als volledig overgenomen van de originele Assetto Corsa, dit is bevestigd door de dev zelf.
Daarnaast hebben ze hiervoor ook de officiële license rechten van de Blancpain GT3 series (SRO) om dit uit te brengen en zullen alle deelnemende manufacturers in-game speelbaar zijn.

Marco, de license Manager van Kunos, heeft ook al in een facebook bericht gemeld dat dit enkel het topje van de ijsberg zal zijn en dat er nog meer aan zal komen. (andere licenties?)

[Reactie gewijzigd door PhenOm666 op 22 februari 2018 21:21]

die-hard moeilijk weetk nie... misschien met controller met stuur ist nie zo lastig, wie rijbewijs heeft kan in assetto corsa rijden, of je goeie laptimes zet das weer wat anders :P
Dat is nou juist het probleem :P zonder stuurtje tel je eigenlijk niet mee als doelgroep, en dat is jammer.
het hele punt van een "simracer" is de simulatie ervan. als je dan niet 30/40 euro wilt uitgeven aan een goekoop stuurtje moet je ook niet dit soort spellen spelen en kan je beter "semi-sim racers" spelen zoals forza en grand turismo.
Probeer dan maar eens Rfactor2 haha. Assetto is erg makelijk vergeleken met Rfactor2
Moeilijk is per definitie niet hetzelfde als goed, óók niet in de simwereld. Daarmee zeg ik niet dat één van beide beter is. :)

[Reactie gewijzigd door MN-Power op 23 februari 2018 02:00]

Jammer van de focus op GT3. Ik vond bij de huidige AC het leukste juist om met de normale straatwagens te rijden.
Precies dit. Juist daarom vind ik AC leuker dan bijvoorbeeld Project Cars. Had juist gehoopt dat er meer normale straatwagens bij zouden komen van meer merken.
Is maar net de doelgroep. Gelukkig blijft Assetto gewoon bestaan.

Gewoon een dedicated game, net zoals GTR2. Hou er wel van.

En ik hoop (persoonlijk) niet dat er driftmods in worden gemod en vervolgens de MP vol zit met drifters op Brands Hatch...
Nog nooit AC gespeeld maar zit je dan niet gewoon op de verkeerde servers?
Nee, dat niet. Het is ook maar net in welke server je zit. In 1 van SRS of andere gerichte servers heb je wel goeie hoor. Maar bij bijvoorbeeld een open lobby Nordschleife, zie je 8/10 mensen wild driftend de baan over gaan. En als het dan nog goed gaat..

Maar dat terzijde. Valt gewoon op dat er veel geklaagd wordt over waarom het een GT3 dedicated game (lijkt) te worden, en dat bepaalde communities, voornamelijk FB groepen, daar over lijken te vallen omdat ze dan niet kunnen driften.
Ja, als je gaat driften in een lobby/server die daar niet specifiek voor bedoelt is ben je gewoon slecht bezig.
Vaak zijn dit ook kleine kinderen of mensen die gewoon niet zo snugger zijn.
Ik zelf doe zelden aan grip racen in racing games en driften doe ik in de daarvoor bedoelde drift lobbies/servers zodat ik met like-minded mensen aan het driften ben en geen grip racers in de weg zit.

Ook ben ik er van overtuigt dat de drift community in sim games toch een erg groot aandeel is omdat dit de enige games zijn waar je fatsoenlijk kan driften, zou het zonde zijn om deze groep te laten vallen.
Grafisch is de trailer niet heel erg sterk. Het origineel oogt realistischer terwijl deze nieuwe versie er te overdreven uit ziet op de een of andere manier. Kan m'n vinger er niet echt op leggen.
Ik denk dat dat komt door de video editing en post processing van de trailer cinematic.
Geen info over een consoleversie?
Dat zal wel bekend gemaakt worden als de game af is. Is ook niet zinvol nu de game eerst in Steam Early Acces zit. Kan nog wel een jaar duren voor er een definitieve versie komt.
De typische unreal engine look is dat.. Helaas ziet dat er om 1 of andere reden altijd gigantisch nep en plastic uit ondanks de hoge grafische kwaliteit..
Jij spreekt zeker geen onwaarheden Michael :)
Hopelijk komt er ook weer een dedicated server die zuinig omgaat met de CPU resources en ondersteuning heeft voor plugins, zoals Stracker en Minorating.
Speel nog steeds de 1e Assetto, en online is toch wel een stuk leuker dan in PC2 of F1 games. Weer en nachtraces zijn wel mijn droom voor AC, So bring it on
Fantastisch eindelijk zat ik al heel lang mij al af te vragen wanneer de nieuwe Asseto gaat uitkomen. Beste SIM racing spel en realistisch, enige wat minder is het grafische gedeelte, erg zwak! Mooi dat ze engine 4 gaan gebruiken, want grafische details lopen zij heel erg achter. Kan echt niet wachten en laten ze wel dat SIM racing behouden, want dat is wat echte pro racers willen, realistisch echt rijden en het gevoel ervan ervaren en niet zoals dat dat nep F1 2017 series, project cars 2, Blackpain 3 etc etc. Dit zijn allemaal voor pannenkoeken. Hopelijk houden ze strak aan dat er alleen met steering wheel gereden moet worden en pad spelers moeten lekker maar ander nep race games gaan spelen die ik eerder genoemd heb. Yeahhh bring it on!!!!
Pannenkoeken, lekker!

[Reactie gewijzigd door MCMXC op 24 februari 2018 17:52]

Ik hoop dat ze dit keer wat aan de afschuwelijke engine geluiden doen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*