Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Apple onderzoekt meldingen dat iPhone X-gebruikers geen oproep kunnen aannemen

Apple heeft aan The Financial Times laten weten dat het meldingen onderzoekt van klanten die geen inkomende gesprekken met hun iPhone X kunnen aannemen. Het is onduidelijk hoeveel personen hiermee te maken hebben.

Er zijn verschillende meldingen op het officiŽle Apple-forum te vinden waarin klanten hun probleem beschrijven. Zo zeggen getroffen gebruikers dat het scherm soms niet aangaat, ook al komt er een oproep binnen en gaat de telefoon over. Daardoor kunnen ze het gesprek niet aannemen. De vertraging tussen het ontvangen van een oproep en het inschakelen van het scherm schijnt variabel te zijn.

Apple zegt tegen The Financial Times dat 'het de meldingen onderzoekt', zonder verdere details te noemen. Op het Apple-forum stelt de fabrikant onder meer voor om de Telefoon-app te sluiten en het toestel te herstarten. Ook een herinstallatie van iOS behoort tot de mogelijke oplossingen. Het is onduidelijk of deze acties het probleem daadwerkelijk verhelpen.

Apple bracht de iPhone X in november uit. Bij de bekendmaking van zijn kwartaalcijfers zei het bedrijf dat het toestel sinds de release zijn bestverkopende model is.

Door Sander van Voorst

Nieuwsredacteur

05-02-2018 • 10:09

150 Linkedin Google+

Submitter: HetGezegde

Reacties (150)

Wijzig sortering
Zelf heb ik met mijn 8+ geen last van slechte gesprekken terwijl ik ook op het t mobile netwerk zit, ook al heb ik dit probleem veel gelezen
Zijn er meer mensen die veel problemen hebben met deze iPhone X? Bij ons op het werk hebben meerdere gebruikers problemen zoals dat ze niet te verstaan zijn tijdens bellen en dat de telefoon bij een oproep eerst 2x hard overgaat en daarna een stuk zachter volume aanneemt, waardoor oproepen gemist worden. Ik heb hier nog niets over gelezen, maar ik weiger te geloven dat wij de enige zijn met deze problemen.. 8)7
Ik heb precies het probleem waar dit artikel over gaat. Sporadisch kan ik niet oppakken omdat de touch input het dan niet doet wanneer er gebeld wordt.
Dat heb ik ook altijd gehad met mijn 5S en mijn 6S, het is zelfs zo dat ik vaker NIET op kan nemen i.v.m. de niet-werkende touch dan dat het wel gaat.
Ook ik heb dit al een hele tijd, op mijn oude 6, en nu al een paar maanden op mijn iPhone 7.
Had ik ook altijd op de 6 op de 8 (nog) geen problemen. Overigens had ik dit ook al op de 4S. Wat hielp is een keer op de hometoets drukken, daarna werkt het vaak wel.
bij de iphone 4/4s weet ik toevallig dat het te maken had met hoe je de telefoon vast hield, of hoe het hoesje om de telefoon viel. als je vinger/hoesje te dicht bij de rand van het display kwamen, registreert het touchscreen een aanraking op dat punt. daardoor leek het een soort zoom beweging met 2 vingers waardoor je niet op kan nemen. Bij de latere iphones heb ik daar nooit meer last van gehad.
Als ik op de hometoets druk blijft het scherm zwart. Ik dacht zelf dat het lag aan de sensor die registreert of je telefoon opgepakt wordt (lichtsensor), echter was dit ook niet het geval. Als ik gebeld wordt kan ik alleen op mijn Apple Watch oppakken. De telefoon trilt wel, maar krijg op geen enkele manier mijn beeldscherm aan de praat.

Zodra ik het gesprek afgewezen heb dmv. de standby-knop springt het beeldscherm direct weer aan...
Met 1 keer drukken "mute" je alleen het toestel. Dit betekent echter niet dat het gesprek wordt afgewezen. Volgens mij moet je daarvoor 2 keer drukken (iig bij mij op de 7Plus)
Als ke hier nog steeds last van hebt kan je zo ver ik weet ook opnemen door op je geluidsknoppen te klikken, dit werkte bij mijn 5s wel altijd
+1, ik heb dit regelmatig op mijn 6 en hiervoor op mijn 4S. Het scherm gaat wel aan, maar je kunt vegen wat je wilt: het gesprek aannemen lukt dan niet. Frustrerend.
En ik maar denken dat dit een specifiek probleem van mijn 6S is... Ik denk dat het een goed idee is dat Apple de focus weer terug brengt naar de kwaliteit van de software in plaats van een berg features willen toevoegen. Mijn Mate 9 functioneert op dit moment beter dan mijn 6S, dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Offtopic
De Mate 9 is dan ook wel een subliem toestel. ;) :*)

En met de update naar Oreo is het toestel op een aantal puntjes nog verder verbeterd.
Heb ik ook met mijn 6Plus. Ik dacht er vanaf te zijn. ooit eens geleden dat dat zou komen door een gebruikte chip (dacht ik) die onvoldoende beschermd is. Tot een week geleden dacht ik er vanaf te zijn en een paar dagen geleden begon het gedoe weer.
Ik heb hier geen last van met mijn iPhone 6 en geen last van gehad met mijn iPhone 4. Wel zoiets soms als ik per ongeluk de proximity sensor bedek. Maar goed dat komt door mij.
Inderdaad een bekend probleem. Ik had dit met mijn 6S en nu ook met de X heel soms.
Andere collega's hebben dit ook wel eens.

Maar dat is volgens mij niet waar dit artikel op doelt.
Dat hij zachter gaat rinkelen komt omdat je ernaar kijkt. Dat is een feature. De foon weet dat hij je aandacht heeft door de nieuwe diepte camera en dan is een bak herrie niet nodig.
De diepte camera speelt daar geen rol bij, mijn S8 doet dat ook en die heeft zo'n ding niet.

edit: door middel van de front cam

[Reactie gewijzigd door oef! op 5 februari 2018 11:29]

Dat een S8 het op z’n eigen manier doet wil niet zeggen dat Apple voor deze functionaliteit de dieptecamera niet gebruikt. Dat doen ze namelijk wťl.

https://support.apple.com/en-us/HT208245
Mijn fout, ik triggerde even op "diepte camera" maar dat blijkt gewoon de front cam te zijn. Ik vermoed trouwens niet dat er geavanceerde tech achter zit: Even if you don’t enroll in Face ID, the TrueDepth camera on iPhone X intelligently activates to support attention aware features.
Ze hebben een best wel leuk stukje tech hoor met die TrueDepth camera, een point projector en dat soort dingen het en patroon is verschillende voor iedere telefoon.

Hier ook een filmpje (met infrarood camera): https://www.businessinsid.../?international=true&r=US

Het voordeel is dus dat er geen extra processing op de hoofd CPU bij komt kijken, de front camera doet niet eens mee.
Face ID is alleen de techniek die iemands identiteit verifieert tbv authenticatie. TrueDepth wordt daar inderdaad voor gebruikt, maar die kan ook voor andere zaken worden gebruikt zoals bijvoorbeeld attention aware features. TrueDepth is niet de frontcamera.

Die TrueDepth is best geavanceerd hoor. Dat Face ID uitstaat wil dus niet zeggen dat de geavanceerde TrueDepth uitstaat. Die attention aware features werken namelijk ook in het donker, dus het is logisch dat daarvoor dan TrueDepth (een samenspel tussen 1 infraroodcamera en 2 infraroodbronnen) gebruikt wordt. Met alleen een frontcamera zal dat niet lukken.

[Reactie gewijzigd door gday op 5 februari 2018 13:12]

Hoe het bij de S8 zit weet ik niet maar op de X heeft t met FaceID te maken. Werkt ook met de wekker. Zodra je kijkt om m uit te zetten gaat hij minder hard.
Bedankt man! Nooit geweten dat hij die feature had.. :z Wij gaan eens kijken of dit echt de oorzaak is.
Ik ben ook moeilijk te verstaan tijdens het bellen. Verder heeft de telefoon er ook last van dat hij soms gewoon random trilt en dat er dan geen notificaties zijn oid.
dit heb ik ook met mijn 8 plus.
zelfs snachts als de 'niet storen' functie geactiveerd is..
Same here met mijn 8 Plus. Soms willekeurige trillingen zonder enige zichtbare meldingen..
Dat kan met instellingen te maken hebben. Had ik ook pas, wel trillen, geen melding. Bleek dat bij mail-notificaties uitgezet was dat je iets in beeld kreeg, maar trillen deed hij wel.

Word je snel paranoide van :9
Gebruik je toevallig Google Inbox? Ik heb dit random trillen namelijk ook op een Iphone 7. Vaak als ik op PC de mail client ook open heb.
Je kan in de notificatie instellingen instellen dat sommige apps geen notification mogen tonen op het lock-screen, maar wel trilt. Misschien die instellingen even nalopen.
Ik heb een keer gehad dat ik niet meer uit een app kon komen die was vastgelopen. Omdat ik niet meer met de fysieke button de app via multitasking kan afsluiten. Verder gemerkt dat hij redelijk snel krast, maar kan zijn dat de kras alleen in de coating zit.
En je multitask-gesture werkte ook niet meer? Want volgens mij is dat een laag die over de app heen ligt, dus dat zou gewoon moeten blijven functioneren als een app vastloopt. Tenzij de gehele telefoon vastloopt uiteraard, dan is het een ander verhaal.
Hier geen problemen. Ik heb wel eens gehad dat men mij niet kon verstaan maar dat gebeurd met alle telefoons wel eens en ligt meestal aan het netwerk...
Van alle problemen die gemeld zijn met de X had ik alleen last van de touchscreen die niet reageerde op vakantie in de kou, nu met de huidige kou geen problemen meer mee gehad. Volgens andere mensen ben ik zelfs helderder te verstaan dan normaal. Misschien ligt dit ook aan de provider? T-mobile hier.
Kan misschien te maken hebben met VoLTE? Ik had bij mijn zus het uitgezet en sinds dien heeft ze geen gesprek kwaliteit probleem
Ik heb er geen problemen mee, maar ik moet daarbij vermelden dat ik niet of nauwelijks telefoneer. Als ik als een audio verbinding gebruik is dat meestal binnen FaceTime, WhatsApp of WeChat.
Hi Marcoevich,

Ik heb vanaf het in gebruik nemen van de Iphone X problemen met de verstaanbaarheid en ben zo te zien op het KPN forum niet de enige (KPN laat overigens niets van zich horen). Ben al maanden aan het testen met Apple (zonder uiteindelijke oplossing) en krijg daarom nu een nieuwe Iphone X. Ben er wel klaar mee, dus de nieuwe Iphone X gaat na ontvangst meteen in de verkoop en KPN gaat er uit nadat mijn abbo periode is afgelopen.

Ruim een week geleden is mijn oude Iphone X opgehaald en ik zit nu te wachten op Apple. Heb nog steeds geen enkele indicatie wanneer de vervangende Iphone X gaat arriveren........ *zucht*

Apple is voor mij momenteel, Premium prijzen maar Low budget service. :|
Wij hebben ook KPN. Zou het aan de provider liggen? Dat is wel erg vreemd, nooit problemen gehad icm oudere iPhones. Maar goed om te weten, wij gaan het eens testen!
Bij mij was de oplossing om noise cancellation uit te zetten: https://www.cultofmac.com...celation-iphone-ios-tips/

Hierna konden mensen mij weer verstaan.
Wat ik nog wel eens heb (maar dat heb ik al jaren met meerdere iPhones) is dat het scherm wel aangaat, maar het touchscreen niet reageert. Dan kan ik swipen tot ik een ons weeg, maar neem ik niet op...
Heb ik ook met verschillende telefoons (iPhones) gehad. Erg frustrerend!
Na ongeveer 5 seconde reageert hij dan vaak wel.
Vraag mij serieus af waarom je nog een IPhone neemt als je al met verschillende modellen hebt gehad?
Omdat iMessage, iOS, Airplay of AppStore noem maar 1 van de producten, de lock-in kan vrij effectief zijn.
Ik denk dat dat echt per persoon verschilt. Ik heb jarenlang Windows Mobile, Windows Phone en IOS gebruikt (tijdelijk een tablet en smartphone) en ben overgestapt naar Android.

Ja, heb paar apps bij ieder platform gekocht, maar als het OS tegen gaan vallen, dan stap ik over. Je merkt gelijk hoe traag en log IOS is gebruik is en je gepushed wordt om apps te installeren aangezien de engine van safari niet gelijk is aan die van macOS.

[Reactie gewijzigd door vali op 5 februari 2018 12:00]

Het is echt iets dat 1 keer per 1000 telefoontjes voorkomt. Voor de rest heb ik weinig last van bugs, draai ook nog iOS 10.3.3 aangezien ik altijd wacht met het updaten totdat ik overal goede berichten zie. Ben voor de rest niet zo heel veeleisend en kan wachten op de meeste features. Het enige wat ik daadwerkelijk gebruik is iMessage, Whatsapp, Telefoon en Teamviewer!
Als bijbaan jaren geleden in een elektronica winkel gestaan en kan je vertellen dat hardware problemen wel iets vaker komt dan 1 keer per 1000 telefoontjes. Misschien laat Apple het anders overkomen, maar problemen zoals accu's die bol staan, smartphones die niet stevig waren en verbogen (iPhone 5 had hier erg last van), schermproblemen en zeer slecht verstaanbaar bij bellen. Kan nog wel langer doorgaan met vele problemen die elke IPhone wel gehad heeft.

Ze willen overkomen als een premium product, dan moeten de testen vooraf daar ook naar zijn.

[Reactie gewijzigd door vali op 5 februari 2018 12:19]

Sorry, wellicht kom ik verkeerd over: bij mij komt het niet zo vaak voor. Het is vervelend als het gebeurd, maar voor de rest ben ik erg tevreden over mijn toestel! En nogmaals: ben ook niet veeleisend, dus dat kan ook een reden zijn ;)
Omdat ik veiligheid, updatebeleid, privacy, performance, bouwkwaliteit en design belangrijker vind.
Dus dan vind je het niet erg om met (in zijn geval) vijf verschillende Iphones dezelfde frustraties te hebben en vele hardware problemen te ervaren?

Update beleid had ik je paar jaar geleden gelijk in gegeven (reken ik ios 8.x.x fiasco niet mee), maar dat is tegenwoordig ook niet meer wat het geweest met vele update problemen met ios 11. Zelfs op de IPhone x waren er veel draait IOS niet helemaal snappy.

[Reactie gewijzigd door vali op 6 februari 2018 10:51]

Het is een zeldzame en minimale eigenaardigheid. Ik heb verder nooit hardwareproblemen gehad in de vele jaren dat ik iPhones gebruik. Ook niet met iOS updates overigens en ik installeer ze altijd op dag 1 van release.

Misschien moet je meer baseren op eigen ervaring en minder van lezen op Tweakers of andere Android-georienteerde bubbels.

Ook is in een bijbaan in een winkel natuurlijk ook geen objectieve ervaring wat dat betreft. Je krijgt alleen klanten met problemen, en ziet nooit de overige 99%+ die geen enkel probleem heeft.

Zou hetzelfde zijn als ik bij een Sony repair desk ga werken en tegen iedereen ga zeggen dat Sony's zo slecht zijn want ik krijg alleen maar kapotte producten te zien :+

Maar goed.. je eigen bias is wel duidelijk, hoe je van een klein euvel al "vele hardwareproblemen" kan maken. Je zou het goed doen in de Amerikaanse regering momenteel.

[Reactie gewijzigd door Bosmonster op 6 februari 2018 17:28]

ok is in een bijbaan in een winkel natuurlijk ook geen objectieve ervaring wat dat betreft. Je krijgt alleen klanten met problemen, en ziet nooit de overige 99%+ die geen enkel probleem heeft.
Het geeft wel een indicatie dat er daadwerlijk problemen zijn/waren, iets wat hierboven werd vermeld dat ze niet voorkomen. Ook geeft het zeker wel een meetpunt welke producten bepaalde problemen hebben en welke je moet vermijden (bijvoorbeeld bepaalde batch).
Zou hetzelfde zijn als ik bij een Sony repair desk ga werken en tegen iedereen ga zeggen dat Sony's zo slecht zijn want ik krijg alleen maar kapotte producten te zien
Leuk, maar beetje kromme vergelijking vind je niet? Zou misschien op gaan als ik daadwerlijk in een Apple store had gestaan of een Apple reseller die alleen Apple producten verkocht.
k heb verder nooit hardwareproblemen gehad in de vele jaren dat ik iPhones gebruik. Ook niet met iOS updates overigens en ik installeer ze altijd op dag 1 van release.
Komen we op het punt dat omdat jij ze niet ervaart niemand anders ze ervaart. Punt is dat ze wel voorkomen en daar ging de discussie namelijk juist over.
krijgt alleen klanten met problemen, en ziet nooit de overige 99%+ die geen enkel probleem heeft.
Wie zegt dat ik nooit klanten terug zie komen met geen enkele problemen? Maak je hier nou een aannamen?
Misschien moet je meer baseren op eigen ervaring en minder van lezen op Tweakers of andere Android-georienteerde bubbels.
Tweakers kom ik allang niet meer om kennis op te doen aangezien het al jaren niet meer het punt van goede en diepgaande informatie is. Ervaring en kennis bezit ik voldoende om de paar familieleden die een IOS device heeft eventueel te helpen. Die van mij heb ik weggeven aangezien het os (naar mijn mening) al jaren stil staat.

[Reactie gewijzigd door vali op 6 februari 2018 21:48]

Herkenbaar met de 6 plus. Langer dan 5 sec is geen uitzondering.
Ik heb er zelf nog nooit last van gehad maar ik heb ook het idee dat dit toch een beetje in het verlengde van deze klachten ligt.
Goed om te lezen dat Apple dit gaat onderzoeken. En hopelijk oplossen.
Nog geen last van gehad. Wel dat de trilfunctie waardeloos is tenzij je 'm aan je lichaam vastplakt, ik voel er helemaal niks van als ie in m'n binnenzak zit, ik mis dan altijd mijn gesprekken. De oude niet-taptic van m'n vorige iPhone 5 was veel beter voelbaar.

[Reactie gewijzigd door Sfynx op 5 februari 2018 10:32]

Misschien wat meer gegroeid in de afgelopen generaties (van iphone 5 naar 7) op plekken waar jij je telefoon bewaard ;)
Ben ik met je eens. Ik voel het ook haast niet. Mede denk ik door de hoes (leder) eromheen zit. Maar je kan de Taptic engine niet harder zetten helaas. Misschien in 11.3. Zou leuk zijn.
Vreemd, ik had juist dit probleem met de originele trilfunctie. De taptic van de 6s voel ik heel duidelijk, zelfs irritant soms (snel een custom trilpatroon ingesteld, stuk fijner).
Ik merk het ook niet op als ie vlak naast me op mijn bureau ligt, ik moet 'm echt in m'n hand houden of strak tegen me aan klemmen in mijn broekzak (wat alleen maar gebeurt als ik wijdbeens ga zitten :P), anders voel ik 'm niet. En in de gevallen dat ik 'm wel voel is het heel subtiel.
Het komt er op neer dat ik 'm op stil eigenlijk alleen op tijd heb kunnen opnemen wanneer ik 'm toevallig in m'n hand hield, en ik heb 'm dus nu maar gewoon op geluid gezet (waarvan de meeste irritant zijn, "Hillside" is nog te pruimen qua subtiliteit).
Misschien ligt het inderdaad zoals broer banaan zegt ook wel deels aan mijn leren Apple case die eromheen zit, die dempt het misschien wat (mijn 5 heb ik altijd zonder case gebruikt)... blijft jammer, dat ding is ook van Apple, dus je zou zeggen dat deze ontworpen moet zijn om de functionaliteit van hun eigen telefoons niet heel erg te beperken...

Geluidskwaliteit van gesprekken is overigens veel beter dan mijn oude iPhone 5, veel helderder, de klachten over slecht geluid herken ik me dus niet in, ook nooit crashes/freezes of problemen met het aannemen van gesprekken zelf. Het bovengenoemde gebrek aan voelbare tril is mijn enige teleurstelling tot nu toe.

[Reactie gewijzigd door Sfynx op 5 februari 2018 15:47]

iphone x voor mijn vrouw gekocht. Dat ding heeft niks anders dan issues, soms onverstaanbaar bij het bellen stem die wegvalt, call die afgesloten word. toestel heeft te kampen met heavy freezes. dan kan je niets doen ook niet afzetten reageerd gewoon nergens meer op, op dergelijke momenten.
Terugbrengen dan. Geheid dat je een nieuwe krijgt.
Garantie. Gebruik het.
Nou wat verwacht je dan. You get what you pay for. Het is niet alsof je een telefoon van 1000 euro aangeschaft hebt ofzo.... Oh wait :+

Ik krijg meer en meer het gevoel dat de tijden dat Apple het bedrijf was waar je (heel) wat meer uitgaf maar dan ook gewoon wat kreeg waarvan je wist dat het goed werkte zo stilaan voorbij zijn (ook uit eigen ervaring met Macbook op het werk).

[Reactie gewijzigd door RobinJ1995 op 5 februari 2018 10:56]

Nee hoor, jaren geleden een iiyama monitor gekocht voor 500 euro. Zelfde panel als in een apple monitor. Dus letterlijk dezelfde hardware. Alleen kostte doe 1000 euro. Dus die kwaliteit onzin heeft nooit opgegaan.
Heeft mijn SE sporadisch ook wel eens last van, scherm reageert dan niet en kan ik dus mooi weer terugbellen, ook uit lockstand halen gebeurt het wel eens
Ik herken dat probleem ook maar dat was toch een probleem met temperatuur (wat ondertussen gefixed is)? Je kunt dan de slider om op te nemen niet verslepen.

/edit, ik doelde op probleem:
nieuws: Apple belooft fix voor bug waardoor scherm iPhone X even niet reageer...

[Reactie gewijzigd door dycell op 5 februari 2018 13:42]

Dit lijkt niets met temperatuur te maken te hebben, want ik heb dit binnen regelmatig met mijn 6. Nog steeds. En hiervoor met mijn 4S.
Ik heb zelf ook een iphone X en heb al veel problemen ondervonden maar deze nog niet.

Apple is z'n glans volledig kwijt aan het raken met alle problemen en aantijgingen, rechtszaken en strafzaken.
Welke problemen, aantijgingen, rechtszaken en strafzaken?
Aantijgingen/rechtszaken en strafzaken -> langzamer maken iphones
Problemen hoef ik niet op te noemen. Google maar even.
Tis echt jammer dat de laatste tijd veel negatief is over Apple... dr moet dringend iets aan gedaan worden zo niet zal de geschiedenis zich herhalen..
Dat is de trend. :) Een artikel over een probleem met Apple of Samsung levert gigantisch veel clicks en onzinnige reacties over en weer op. Daarom wordt voor elke marginale scheet die te vinden is een artikel gemaakt, maar over het algemeen zijn de benoemde problemen vervolgens marginaal of nauwelijks voorkomend. Maar het levert weer ff een paar uur gezeur en vechtende commenters op voor Merk vs Merk oorlogen, dusja... :)

Tweakers probeert dat zoveel mogelijk te stimuleren. Zo staat er bijvoorbeeld op de Tweakers Facebook ook, doch nu nog relatief subtiel, tekst die lekker olie op het vuur gooit en reacties uitlokt. Een beetje jammerlijke ontwikkeling is dat wel. Doen ze niet alleen bij Apple trouwens hoor, bij steeds meer artikelen gebeurt dat - dus t zal wel meer clicks opleveren dan neutraliteit :)

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 5 februari 2018 16:01]

Volgens mij is hier weinig gezeur. Ik ben de enige met nog iemand die een negatieve comment geplaatst heeft over Apple tot aan jouw comment. De rest zijn vooral mensen die klagen dat het hen ook is overkomen.
Onderzoekt? Er is al een service-pagina waar je een iPhone 7 met de "no service bug" kan aanbieden ter reparatie/vervanging.
If your device exhibits the symptom described above, Apple will repair your device, free of charge. Your iPhone will be examined prior to any service to verify that it is eligible for this program. This program only applies to iPhone 7.

[Reactie gewijzigd door MAX3400 op 5 februari 2018 10:14]

dat is een heel ander probleem dan hier beschreven wordt.
Apple onderzoekt meldingen dat iPhone X-gebruikers geen oproep kunnen aannemen
Volgens mij gebeurt dit alleen maar bij de iPhone X,ik heb zelf het probleem al een aantal x gehad!
Je linkt naar een iPhone 7 .

[Reactie gewijzigd door Essox Lucius op 5 februari 2018 10:17]

Dit is toch in en in triest, je koopt een §1169,- telefoon, en dan zitten er zulke fouten in.
Deze post gaat over iPhone X en beschrijft een ander probleem dan de "no service bug"..

[Reactie gewijzigd door scosec op 5 februari 2018 10:18]

Kweet niet of je het verschil niet ziet tussen no service bug of oproep ontvangen maar niet kunnen opnemen? maw, WEL service?