Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

KGI: komende iPhone met 6,1"-scherm heeft dualsimoptie en relatief lage prijs

De komende iPhone met 6,1"-scherm krijgt een dualsimvariant en zal bovendien een lagere prijs hebben dan huidige iPhone-modellen met groot scherm. Dat claimt analistenbureau KGI. Apple heeft nog geen nieuwe iPhones aangekondigd.

Apple zou een prijs overwegen tussen 550 en 650 dollar voor de komende iPhone met 6,1"-scherm, meldt 9to5Mac op basis van een rapport van KGI. Dat analistenbureau staat bekend om de veelal juiste informatie over onaangekondigde Apple-producten. Voor de dualsimversie zou Apple honderd dollar extra willen vragen. De huidige iPhone 8 kost 699 dollar. In de Benelux vraagt Apple 810,45 euro.

Volgens KGI wil Apple dit jaar drie nieuwe modellen uitbrengen. De kleinste is even groot als de huidige iPhone X, terwijl de grootste een 6,5"-oledscherm heeft en een behuizing die ongeveer overeenkomt met die van de huidige iPhone 8 Plus. Volgens KGI zou het goedkopere model een 6,1"-lcd hebben.

Bij de dualsim-implementatie zou het gaan om dualsim en dualstand-by, wat erop wijst dat het gaat om twee fysieke simkaarten. De functie kan belangrijk zijn voor de verkopen van iPhones, omdat voor sommige gebruikers het hebben van twee simslots een voorwaarde is bij de aankoop van een telefoon. Andere fabrikanten bieden de afgelopen tijd ook meer high-end modellen met dualsim aan. Zo zijn de Samsung Galaxy S9, S9+ en Note 8 standaard voorzien van dualsim, net als de HTC U11+. Ook de Huawei P20-serie en Mate 10 Pro zijn in dualsimvarianten leverbaar, net als de Sony Xperia XZ2-telefoons.

iPhones 2018 volgens KGI 'iPhone X2' 'Budget-iPhone' 'iPhone X Plus'
Scherm 5,8" 6,1" 6,5"
Schermtechniek Oled Lcd Oled
Inkeping in scherm Ja Ja Ja
Dualsimvariant Nee Ja Ja
Mock-up: iPhone X met dualsim

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

19-04-2018 • 13:08

148 Linkedin Google+

Reacties (148)

Wijzig sortering
Ik vind het zo jammer dat ze nu veel meer gaan focussen op nóg weer grotere schermen, dan blijf ik het liefst nog maar even met mijn 6S zitten...
De iPhone X heeft een 5.8" display, de iPhone 8 een 4.7" display.
De X is maar 5 mm breder en 3.5 mm hoger, daar heb ik geen problemen mee.
Als de nieuwe modellen hetzelfde schermontwerp als de X hebben, dan zie ik geen problemen.
Alleen die FaceID hoeft van mij niet.
Waarom geen faceid?
Ik als volslagen Apple fan sinds de iPhone 7, heb sinds dag 1 rondgelopen met de iPhone X met FaceID.

FaceID werkt in 99% van de gevallen geweldig. Alleen met een zonnebril heb ik meestal problemen. En dat merk je op deze zonnige dagen nogal.

Als ik moet kiezen tussen de oude homeknop (waar ik echt gek op was!) en minder scherm, of FaceID met het huidige scherm, kies ik FaceID.
Ik hoop echter dat er toch een fingerprint in het scherm komt. Juist voor die zonnige dagen.
Daarom hoeft het voor mij dus niet zo'n FaceID, of het werkt of het werkt niet..
Vingerafdruk werkt zo goed als altijd (ok niet 100% natuurlijk), maar niets zo handig als je toestel vastnemen en direct je vinger erop leggen.
Liefst wel fingerprint aan de voorkant en in de toekomst in het scherm geïntegreerd.

[Reactie gewijzigd door Buzzinga op 19 april 2018 14:07]

Ja, plus dat je ook nog eens het probleem hebt dat je automatisch unlockt, ook als je dat helemaal niet wil.

Voorbeeld: Bij ons op het werk gebruiken we PingID als "tweede factor" voor de beveiliging. Normaal als je ergens vanaf buiten inlogt krijg je een notificatie op je iPhone, moet je even de touchID aanraken, en word je ingelogd.

Nu kijk je naar de notificatie en hopsa, je zit ingelogd. Dat is wel handig op zich maar niet als jij het niet bent. Wat is het nut van de tweede factor als deze vrijwel automatisch activeert :) Iemand die je account probeert te hacken is dan al binnen (al weet je er dan wel van).

Ik heb veel liever een handmatige bevestiging d.m.v. TouchID.
Daarom moet je bij dat soort elementen dubbelklikken op de power button *en* je gezicht laten zien. Zoals dat bij Apple Pay en de iTunes Store ook al is.

Wel echt kulargumenten dit.
Nou bij PingID werkt dit niet zo. Een collega liet het me laatst zien (ik heb nog een iPhone 6). Zodra je de notificatie in de app opent, is hij gelijk geaccepteerd voor je er iets aan kan doen.

We hebben dit wel al richting PingID aangegeven omdat het zo niet veilig is. Wellicht hebben ze hun API call niet aangepast.
Ze zullen inderdaad waarschijnlijk nog naar de oude API callen, of ze hebben er niet bij nagedacht toen ze faceID toegevoegd hebben.
Inderdaad, daar had ik nog niet eens aan gedacht, nog een extra (zeer goed) argument.
Maar als je het niet bent, unlocked hij ook niet...
Nee maar dit is een app die een actie vereist als je ergens anders inlogt.
Dan heb je wel een hele slechte app. Dat even de touchID aanraken kan alleen als de app ook daadwerkelijk na unlock de call aanroept. Dat is dus niet even naar de notificatie kijken. Daarna zul je altijd nog de boel moeten ontgrendelen.
TotallyJordan heeft alleen moeite met zijn zonnebril. TouchID heeft weer moeite met handschoenen of vingers met zeer weinig profiel (zoals mijn moeder). Dan is een combi van FaceID en TouchID achter het scherm ideaal.
Voor mij is faceid echt top. Ik werk met m’n handen en die zijn vaak beschadigd, eeltig of versleten. Dit maakt dat m’n touchid het meer dan de helft van de tijd niet werkt. M’n gezicht loopt gelukkig minder slijtage op en dit is echt een vooruitgang.
Het werkt inderdaad erg fijn! Veel sneller en gemakkelijker dan vingerafdrukscanners. Vooral bij wachtwoorden invullen op websites scheelt het veel tijd, maar ook in de autohouder hoeft je slechts te kijken om te notificaties te zien. O+
maar niets zo handig als je toestel vastnemen en direct je vinger erop leggen.
Niet is zo handig als je toestel vastnemen en naar boven swipen en unlocken.
Ik heb vaak natte of vieze vingers, ik moet dan eerst mijn vingers schoon maken, en mijn homeknop schoonmaken alvorens ik hem kan unlocken, en vaak moet ik dan alsnog mijn code invoeren omdat hij dit na 5x vraagt.

Plus de manier waarop je een telefoon met vrijwel alleen maar scherm krijgt is prima. Ik heb liever de notch met FaceID dan flinke bezels boven en beneden en TouchID.
Het nieuwe scherm is goed en de inkeping is absoluut niet storend.
Als ik de iPhone 7 van mijn vriendin vastneem, valt het echt op dat de randen eigenlijk verkwiste plaats is.
Zoals altijd merk je verbeteringen pas op als je terug gaat en dan merk je dat het scherm echt wel goed is en ben ik blij dat ze gekozen hebben voor de inkeping ipv kleiner scherm.

FaceID voegt voor mij weinig toe terwijl het wél enkele nadelen heeft.
Zo rijd ik regelmatig met de moto en open ik de garage via de domotica app op mijn gsm.
Logisch gezien werkt dat ding niet met mijn helm op.
Ook tijdens het skiën lukt het niet met helm + bril.
Verder moet je het toestel vastnemen om te ontgrendelen als hij op je bureau ligt bvb.
Daarnaast merk ik meer false negatives en werkt het trager dan de fingerprint in de iPhone 7.
Ik zou het bijgevolg in mijn persoonlijke geval eerder op zo'n 90% schatten dat ie het goed doet.

De vraag is dan: wat voegt het toe?
Zeer weinig. Het is leuk dat de wekker al wat stiller gaat omdat hij merkt dat je naar het scherm kijkt maar dat zou even goed via de accelerometer kunnen.
Verder is het wél leuk dat de inhoud van notificaties verborgen blijft totdat FaceID merkt dat jij naar het scherm kijkt.

Aangezien de huidige problemen die ik ondervind met FaceID technisch moeilijk oplosbaar zijn, zou ik ook liever een fingerprint in het scherm verwerkt zien worden ipv verder te borduren op FaceID technologie.

[Reactie gewijzigd door Nullius op 19 april 2018 14:00]

wat voegt het toe? 4 vierkante centimeter scherm, weet je nog.
Bij mij werkt het met zonnebril ook super! En ik heb hem ook vanaf het eerste uur.
Als ik 'm schuin vanaf de onderkant doe pakt ie soms. Meestal niet. Het verschilt per zonnebril. Gepolariseerd werkt volgens mij het minst goed.
Misschien eens opnieuw instellen. Hij pakt al mn zonnebrillen na 1x eenmalig scannen+ code daarna altijd direct zonder weigeren. Zelfs m’n skihelm met vizier was geen probleem.
Ik zal het morgen eens proberen!

Ik heb Face ID opnieuw ingesteld, geen verschil.

Vervolgens "Aandacht vereist" uitgeschakeld, probleem 100% opgelost. Wellicht iets minder veilig (ik hoef niet naar het scherm te kijken om 'm te unlocken met FaceID), wel een stuk praktischer meteen.

[Reactie gewijzigd door TotallyJorden op 20 april 2018 10:49]

Waarom zou je als je meer scherm wilt de fingerprint scanner weg moeten halen? Neem een voorbeeld aan fabrikanten die deze op de achterkant plaatsen. Ik heb zelf een Galaxy S9 waarbij de scanner op de achterkant zit, en deze zit voor mij op een perfecte plek.

Dat FaceID of de variant van Samsung met een irisscan & gezichtsherkenning hoeft van mij allemaal niet, vind dat juist onhandig als je bijvoorbeeld zoals je al aangeeft, een zonnebril op hebt.
Achterkant heb je niks aan, die kun je niet gebruiken als ie op tafel ligt.
FaceID ook niet.. of ga je lekker boven de tafel hangen?
Voor FaceID op de tafel hoef ik hem alleen een beetje schuin te houden.
Lijkt mij niet zo handig maar heb het nooit gehad. Ik gok dat het snel went.
Wellicht een goede mogelijkheid om een keuze te hebben.
Dan kan nu ook. Je haalt je toestel uit je zak, je swiped naar boven, kijkt naar je toestel en het ding is unlocked.
Omdat ik mijn telefoon niet met gezichtsherkenning wil kunnen ontgrendelen.
TouchID werkt prima voor mij.
Pincode werkte prima voor iedereen voor touchID een ding werd. Dat het prima werkt is geen reden om niet op zoek te gaan naar dingen die potentieel beter werken, natuurlijk.
Ik denk dat het een stukje persoonlijke voorkeur is.

Het gaat mij er namelijk niet om of FaceID beter werkt dat TouchID of een pincode: ik wil mijn telefoon niet met mijn gezicht kunnen unlocken. Net als mijn PC of laptop, die wil ik ook niet door middel van een webcam kunnen unlocken.
Waarom niet dan? Wat is er aan je gezicht dat je vervelender vindt dan je vinger?
Ik hoef mijn persoonlijke voorkeuren niet uit te leggen.
Dat klopt, maar dan weten we dat het een irrationele voorkeur is voor het bekende vs het onbekende.
Ja precies, ik hoorde hetzelfde toen apple met touchid kwam. Privacy, pincode, etc.
Inmiddels is vingerafdruk de standaard geworden na zo een negatieve ontvangst in eerste instantie.
Probleem is dat het meerendeel van de consumenten gewoon geen veranderingen willen, alles zien als geldklopperij, etc , zonder zich in zaken te verdiepen en te proberen.
Jij bent nog iemand die alles op floppies bewaart zeker?
Nee, ik heb alles geprint.
Voor mij hoeft dat FaceID persoonlijk ook niet, een fingerprint in het scherm zou ik liever hebben.
Ik begrijp in 95% van de gevallen niet waarom mensen zo graag een vingerafdruk scanner in het scherm willen hebben.
Bij mij werkt faceid prima, ook met mijn zonnenbril op.
Ik begrijp het echter dat mensen die met een integrale motor- , ski-skydiving helm of duikbril😄, etc faceid niet prettig vinden, maar ja als je aan het skieen bent of op de motor zit, dan kan je er ook vanuit gaan dat je handschoenen aan hebt, die je voor een vingerafdrukscanner uit moet doen.
En een vingerafdrukscanner in het scherm? Behalve als hij voelbaar zou zijn dmv een randje, zie ik het nut er niet van in.
Moet je nog steeds naar het scherm kijken en eventueel tikken om te zien waar de vingerafdrukscanner zit, deze te activeren en vervolgens je vinger op de aangegeven plek leggen.
Dus dat voordeel zie ik ook niet, is faceid eigenlijk handiger.
Vingerafdrukscanner aan de achterkant? Ook niet handig in de auto in een houder of platliggend op tafel of buro.
Eigenlijk is faceid een prima oplossing en mi niet te vergelijken met facial unlock van andere fabrikanten die minder betrouwbaar zijn of irisscan van samsung die langzamer is omdat je meer moet richten en niet werkt in het donker.
Faceid of een fysieke knop met vingerafdrukscanner zijn mi de beste oplossingen, waarvan ik denk dat dat faceid de toekomst is, als apple de kijk/scanhoeken verder zou verbeteren.

[Reactie gewijzigd door Halo_Master op 19 april 2018 14:17]

Hoe zit het verder met de meta informatie van FaceID? Gaat die naar Apple? Is daar een richtlijn voor? Dit kan voor de wat meer privacy gevoelige mensen onder ons een reden zijn.

Naast dat, ik heb de FaceID onder perfecte omstandigheden erg vaak zien falen, wellicht als het succes percentage hoger is dat ik er warmer van zou worden. Het begin is er, maar perfect is het zeker niet.
Ja, ik kan alleen mijn eigen ervaring geven met faceid, net als jij jouw eigen ervaring geeft , bij mij werkt hij echt prima.

Mbt de data facid, wordt encrypted opgeslagen op de iphone zelf, net als met touchid.

https://support.apple.com/en-ca/HT208108

[Reactie gewijzigd door Halo_Master op 19 april 2018 14:38]

Hoe zit het verder met de meta informatie van FaceID? Gaat die naar Apple? Is daar een richtlijn voor? Dit kan voor de wat meer privacy gevoelige mensen onder ons een reden zijn.
Misshien moet je eerst wat informeren voor je je een mening vormt. Net zoals bij TouchID gaat er helemaal niets naar Apple.
Gezien het gebruik van vraagtekens e.d. is het een vraag, ik wist het namelijk niet.

Heb je een bron van je informatie, hier ben ik wel erg benieuwd na :)
Ik raad je aan om het eens te proberen. Het werkt echt goed.
Dat het totale formaat van het toestel niet veel groeit veranderd niet dat onze duimen niet mee groeien met het formaat van het scherm. Het is daarom ook niet ineens alsof mijn duim nu wel de bovenhoeken kan bereiken.
Die van mij ook niet, maar voor de keren dat ik in de linker bovenhoek zoek zijn werkt een double-tap op de home-knop prima.
Ze kunnen toch ook wel een 5S formaat nu maken met een 4.7 inch scherm?
Ik vind het gewoon irritant hoe ze ineens afgestapt zijn van de kleinere formaten. Ja, we krijgen wel de SE enzo, maar dat is toch niet de latest tech. Ik wil gewoon een vlaggenschip in kleiner format en zonder bezels hadden ze alles in 1 klap kunnen oplossen maar waarschijnlijk doen ze het weer niet. :(
Mijn Xiaomi Mi Mix 2 met 6" scherm is kleiner dan de Xiaomi Mi A1 met 5,5" scherm van een collega. Mijn iPhone 8 van het werk is 1 cm korter en 0,5 cm minder breed dan de Mi Mix 2 en het scherm is meteen 4,7". Ook die telefoon heeft vrij forse bezels.

Een groot/groter scherm kan prima, zodra dat maar gecombineerd wordt met kleine bezels. 6" lijkt daarom de nieuwe 5,5" te worden/zijn.
De X is bijna even groot als de 6S en je merkt het verschil nauwelijks.
Die wel, maar ook al koop ik Apple, heb ik geen zin om eventjes meer dan 1000 euro neer te leggen voor een telefoon.
Heel verstandig.

Apple geef toch zo'n 4 jaar ondersteuning op hun toestellen? Waarom dan toch telkens een nieuwe kopen 8)7 Wat kunnen deze toestellen wel wat je met zeg een 7 niet kan?
Nou dualsim is voor sommigen heel handig maar voor de rest weet ik t ook niet.
Alleen denk ik dat we toch wel teleurgesteld zullen worden over de Dual Sim.
Het zal me niks verwonderen dat de Dual Sim een ingebouwde e-Sim en een mogelijkheid tot gewone Sim zoals we die nu kennen gaat worden.
E-Sim heb je nog niks aan hier in Europa en dat zal nog wel een paar jaar duren voordat het door de providers geïmplementeerd gaat worden, als dit zelfs al gaat gebeuren.
Volgens mij is het verschil tussen de e-SIM die je nodig hebt voor een Apple Watch en de e-SIM binnen een dual-SIM toestel dat je voor het syncen van een watch aan je bestaande telefoonnummer echt specifiek iets van een provider nodig hebt, maar voor het kopiëren van een SIM naar een e-SIM om hem alléén op die telefoon te gebruiken niet. Ik denk dat een provider niet kan zien of de SIM info van een fysieke of e-SIM komt maar wel kan zien of je meerdere apparaten onder één account gebruikt.

En ja ze zijn echt poeptraag met de uitrol van de support van dit soort dingen. Ik vind het echt fantastisch dat ik soms een telefoongesprek op mijn laptop kan aannemen op het moment dat mijn telefoon ergens diep onderin mijn tas ligt te trillen. Ik betaal best wel een beetje meer voor die luxe hoor. Maar ze willen mijn geld blijkbaar niet.
FaceID en geen Homebutton, oled en veegbewegingen
Die van mij is tegen die tijd ongeveer 4 jaar oud. Dus tijd voor een nieuwe. 550 is nog te overwegen... dual sim voor zakelijk+privé on 1 device toch wel lekker!

[Reactie gewijzigd door mjl op 19 april 2018 13:35]

Omdat ik niet 4 jaar met dezelfde telefoon wil rondlopen, noem het een luxeprobleem maar voor mij is dat nou eenmaal zo.
Voor zakelijke toestellen kan dit erg handig zijn. Medewerkers willen vaak het liefst toch maar gewoon 1 toestel gebruiken, maar toch 2 verschillende nummers. Als je van de werkgever dan een Dual Sim toestel krijgt, of er zelf een koopt, is dat natuurlijk erg fijn. Waarom met 2 toestellen lopen als het ook met 1 kan?
Ik werd precies om die reden helemaal gelukkig bij het lezen van de titel van dit bericht. Nummer van de zaak en privé in één. Maar teleurgesteld dat het niet komt op het formaat van m’n huidige X :(
Zoals je zegt: De toestellen hebben zo'n 4 jaar ondersteuning, dus is het niet raar als mensen van een iPhone 6 overstappen op nieuwe modellen.
Waarom dan toch telkens een nieuwe kopen
Waarom meer dan 1 paar schoenen kopen?
Mee eens. Ik vind de schermen veel te groot. Ik zoek eigenlijk iets rond de 5 inch. Die zijn er bijna niet meer te krijgen, althans niet bij de duurdere varianten.
De Xperia compact serie is dan denk ik de beste optie voor je
Zoals je het nu schrijft lijk je het een probleem te vinden minder geld uit te geven aan je telefoon.

Gaat dit echt om het geld, of bedoel met 'duurder' 'met meer/de nieuwste functies'? En kan je niet beter zeggen: 'Helaas moet je kiezen of je een compact toestel wil, of dat je de allernieuwste functies wil'
IK denk eerlijk gezegd dat @ArtGod r hier niet op duidt. Ik heb hetzelfde probleem. Ik mis een nieuwere, lees snellere en qua techniek modernere iphone ook. Heb nu een 6 en wil eigenlijk een SE maatje, ik vind de 6 al te groot. Deze maat met modernere hardware is op dit moment niet te krijgen bij Apple, zeker niet als je ook nieuwere scherm technieken of een betere camera wilt. Dus geld uitgeven is het probleem niet, maar binnen het zelf OS ecosysteem nieuwere techniek in een zelfde maat van de SE dat is de wens. Helaas is overstappen naar Android niet zo mega eenvoudig. Apps die vanaf Android toegang geven tot icloud van apple lijken niet stabiel of niet beschikbaar in de europese/nederlandse appstore (please correct me if I am wrong!!)
clound inhoud kun je toch gewoon moven van a naar b?
Niet als je het met iemand deelt die ervan gebruik wil blijven maken?
touche :+ net van android > ios overgestapt, klopt niet altijd even praktisch zon switch. maar waar wil is :)
Het enige waar ik tegenaan loop is dat ik mijn telefoon niet kan back-uppen, maar voor de rest kan ik die diensten (o.a. van Google) die ik gebruikte prima blijven gebruiken... calendar, photo, gmail. Gewoon goed oppassen dat je het konijnenhol van Apple niet al te ver in kruipt :)
Het is ook makkelijker om van Android naar ios te gaan dan andersom.
Dank apple lock in technieken ervoor.
Vanzelfsprekend maakt Apple het overstappen niet eenvoudig, welkom to the walled garden/vendor lock-in, maar je kunt toch je data verhuizen vanuit de iCloud naar Google Drive / OneDrive / Dropbox?
Bij ons thuis wordt icloud vrij intensief gebruikt, om nu de rest van het gezin te forceren om naar gmail agenda te gaan, omdat ik een kleinere telefoon wil, vind ik een lastig verhaal. Mijn hoop is even gevestigd om de nieuwe SE of welke naam die dan ook krijgt. Ik heb niks tegen op IOs of apple, anders dan dat ik mac os inmiddels best wel beu ben (ja mac os, niet ios). XZ2 compact leek me een heel nice apparaatje, maar ik wacht geduldig nog even af. De IPhone6 doet het nog wel even.
Ik denk dat de beste omschrijving is een telefoon met high end specs en een 5" scherm.
De 6s is een belachelijk grote 4.7 inch phone, de iphone x is een compacte 5 inch phone (16:9 formaat voor vergelijk met de 6s) met langer scherm. Valt reuze mee het verschil.

6.5 inch voor de X plus klinkt ook heel groot, maar de 5.5 inch iphones hebben zulke zieke bezels dat er weinig verschil in uiteindelijke grote zal zitten.
Er zijn serieus 6 inch 16:9 telefoons zoals de huawei mate 9 en 10 die kleiner zijn als de 5.5 inch iphones.
Ik vind het juist mooi grote schermen. Nu er bijna geen bezels meer zijn kan het scherm juist groter.
Had niet verwacht dat Apple voor een fysieke dual-sim oplossing zou gaan omdat ze zich zo erg richtten op eSim's. Jammer dat de voortgang van eSim's niet zo snel gaat als men had gehoopt.
Maar ligt dat probleem niet eerder bij de providers? Nog niet alle providers kunnen/willen eSim ondersteunen.
Tussen de 550 en 650 dollar kun je geen “budget” iPhone noemen. Dat is op het absurde af.
Het is geen budget smartphone, wel een budget iPhone.
Idd, gaat nog steeds de 700 euro aantikken.
Voor iemand die iPhones koopt is dat toch low budget? De X begon vanaf ¤ 1149,- !
Beter geen 6,1 inch... Beter houden ze gewoon de grootte aan van de iPhone SE qua behuizing. Daar gaat geen 6,1 inpassen, maar dat formaat is voor veel mensen een reden om die SE te kopen, ipv een grotere iphone, niet perse om de prijs.
3 nieuwe modellen? Er kwam toch ook een SE opvolger met klein/normaal scherm? Niet dat mijn huidige SE vervangen dient te worden maar hoop wel dat ze modellen blijven uitbrengen met zo'n schermformaat.
Ik hoop dat er toch een model zonder die stomme inkeping en met Touch ID komt. Face ID vertrouw ik niet, en is langzamer en minder praktisch dan Touch ID, wat het beste en snelste systeem is om een telefoon te ontgrendelen en goed te beveiligen. Er is meer dan genoeg ruimte om de iPhone aan de bovenkant wat compacter te maken, maar wel de thuisknop met Touch ID te houden.
100$ meer voor de 2e sim?!?! Dat zal lekker gaan verkopen... Er zijn dual sim Androids te koop voor 80¤ totaal dus de extra hardware kosten zouden nihil moeten zijn.

Tuurlijk zijn er mensen in het westen die een zakelijk en prive nr in de lucht willen houden maar de echte massa van dual sim gebruikers zit in India en China. Die gebruiken het om goedkoper uit te zijn door een data sim en een voice/sms sim te hebben. Than again, dat is ook waarschijnlijk helemaal niet de doelgroep van Apple.
Van wat ik ervan begreep, zijn dual-sims in bijvoorbeeld China zo populair omdat daar veel arbeidsmigratie is en ze via een lokale sim contact houden met familie op het platteland en de andere lokale sim met collega's etc in de stad waar ze werken en leven.
Tuurlijk zijn er mensen in het westen die een zakelijk en prive nr in de lucht willen houden maar de echte massa van dual sim gebruikers zit in India en China
Ik heb zo'n vermoeden dat als Dual Sim hier gewoon normaal via de standaard verkoopkanalen wordt aangeboden, het ook heel populair zou zijn. Maar ja een provider die jou een toestel levert heeft daar liever geen SIM van een andere provider in, dus bieden ze liever geen Dual Sim aan,
Hoop toch wel dat de trend om steeds maar een groter scherm in een telefoon te stoppen snel stopt. Ik heb vrij grote handen en vind 5,8" echt wel de max (afhankelijk van de bezels natuurlijk). Je ziet bij de nieuwe Sony Experia ook dat de "compact" erg goed loopt omdat veel mensen gewoon klaar zijn met die enorme modellen. Er zal ongetwijfeld een markt voor zijn anders kwamen deze toestellen er natuurlijk niet maar aan mij niet besteed.
Tsja, dat is de grote vraag. Ja, de Sony high-end Compact modellen verkochten relatief goed. Zeker als je dat vergelijkt met de rest van de weinig indrukwekkend presterende Xperia-lijn. Maar het is niet bepaald een grote hype of iets dergelijks, als er echt massa's mensen zitten te wachten op compacte telefoons, dan verwacht je toch eerder verkoopaantallen die de Samsung Galaxy's van de wereld naar de kroon steken. En dat is gewoonweg nooit het geval geweest. Ook de iPhone SE lijkt voornamelijk te verkopen vanwege de prijs, en niet zo zeer vanwege het kleine scherm. Kijken we verder, dan zien we dat Plus modellen steevast beter verkopen dan reguliere modellen, of dat nu bijvoorbeeld de iPhone of Galaxy modellen zijn, steevast is er een meerderheid in de verkopen van de grotere modellen.

Ik denk dus persoonlijk niet dat er echt een hele grote markt is voor Compact high-end modellen. De meeste mensen lijken toch echt een groter mooier scherm te prefereren over de grootte van het toestel in hun zak of tas.

[Reactie gewijzigd door Aiii op 19 april 2018 13:32]

Bij eerdere berichten over een nieuwe iPhone SE las ik wel degelijk veel argumenten (zo kijk ik er zelf ook tegenaan als SE gebruiker) over het formaat van de telefoon. Al is het ook mooi meegenomen dat de prijs een stuk lager is dan de iPhone X e.d.
Overigens zou het als het technisch mogelijk is wel een stuk fijner zijn als een toekomstige SE:
* dezelfde processor heeft als de iPhone 8/X
* dezelfde hoeveelheid werkgeheugen als de iPhone 8/X
* dezelfde opties qua opslag als de iPhone 8/X
* het scherm groter is dan die van de huidige SE, maar wel binnen het formaat van de huidige SE
* de TouchID gelijk is aan de laatst nieuwe in de iPhone 8
* de front/back camera gelijk is aan die in de iPhone 8/X
Groot, groter, grootst bij Android lijkt al achter de rug. Na 6,8, 6,6 en 6,4 inch Android smartphones zijn de schermgrootte tussen 5,5 en 6,3 inch.

Apple heeft altijd relatief kleine schermen gehad tot de iPhone 6 en 6 Plus uitkwamen. Vooral de Plus was erg gewild in China, maar Chinezen stappen nu steeds meer over naar eigen merken zoals Vivo, Oppo, Huawei en Xiaomi met een schermgrootte van tussen de 5,9 tot 6,28 inch. Het lijkt erop dat Apple deze trend van grotere schermen ook volgt om meer in China te kunnen verkopen.
Ik zie het probleem helemaal niet. Er zijn toestellen zat die kleiner zijn dan 5.8 inch.
Het is maar een gerucht natuurlijk....

Maar ik geloof er niets van dat apple een nieuwe mainstream iphone gaat uitbrengen voor 550 dollar en zeker niet als hij 6.1 inch wordt met smalle bezels en faceid.
Ik denk eerder aan 700 dollar voor de 6.1 inch single sim 64gb en 800 dollar voor de dual sim 64gb(800 en 900 euro)
899-949 dollar(1049 euro) voor de vernieuwde iphone x 5.8 64gb en 1049 dollar (1169 euro) voor de iphone x plus 64gb
Ik denk dat ze wel moeten. Het probleem met de laatste generatie is gewoon de prijs. Dat is waarom de verkoopcijfers van o.a. de iPhone X tegenvallen. Ze maken het hun trouwe klanten gewoon moeilijk om een nieuwe telefoon te halen.

Hoewel Apple nooit goedkoop was, vergeten mensen wel eens dat ze helemaal niet altijd alleen maar hoge instapprijzen hebben gehad. De iPod's had je voor een prikkie en boden veel waar, de iPad was goedkoop voor wat je kreeg(zo'n groot capacitive touchscreen) en zelfs de eerste iPhones boden veel waar voor hun geld, omdat de ervaring op andere toestellen minder soepel was.

De markt is echter veranderd. De tijd dat Android toestellen minder gebruiksvriendelijk/soepel waren ligt al een tijd achter ons, dus dan wordt het lastig om een toestel te verkopen dat dubbel zo duur is als een OnePlus. De goedkopere apparaten waren ook altijd populair bij de jongeren voor wie het vaak de eerste stap was in de wereld van Apple. Op dit moment missen ze een goed instapmodel.
Ja, maar het is iets anders om de nieuwste iphones aan te bieden voor 650 euro. Dat gaat niet gebeuren.
Het is echt grappig dat iedereen denkt dat apple op zijn “ bek” gaat als ze niet goedkoper worden. Afgelopen kwartaal hebben ze met een week minder dan het jaar daarvoor nog steeds 80 miljoen iphones verkocht. Terwijl de gemiddelde prijs was gestegen.
Dus” ze zullen wel moeten” : ik denk het niet. Niet een nieuwe iphone aanbieden voor 550-650 euro, eerder vanaf 750 euro, prijs verlagen van de 8 naar 650 euro en van de 7 naar 550 euro, en dan een nieuw instap se model vanaf 400 euro.
Heb je een mooie line-up, voor ieder wat wils.
Het grote verhaal was natuurlijk dat vorig jaar een heleboel iPhone bezitters wachtten op de iPhone X en daardoor de verkopen lager waren. Maar na de release zijn de verkoopaantallen niet enorm gestegen, terwijl dat hét nieuwe product was van Apple. De aantallen zijn gewoon lager dan verwacht.
Het marktaandeel van iOS loopt ook al tijden terug. De prijzen verhogen kan je niet oneindig lang blijven doen.
Dat was niet het verhaal: het verhaal was dat dat kwartaal een week korter was tov het voorgaande jaar . En dat de iphone x de bestverkopende iphone was sinds release, en in q1 resultaten benoemde apple dat nog steeds.
Marktaandeel ios is een leuk getal, maar gaat er natuurlijk om dat de userbase nog steeds blijft groeien, dat de inkomsten uit services en app aankopen steeds groter worden, en dat apple 1 fabrikant is tov duizenden android fabrikanten . Sterker nog de iphone x genereerde meer inkomsten dan 600 android fabrikanten samengevoegd, en heeft 35% van de winst van de hele markt gepakt. En 85% van de winst van de gehele smartphone markt. (Zie ook de grafiek in de link, heel interessant)

https://www.counterpointr...industry-profits-q4-2017/

Ik hoor al jaren dat apple “ doomed” is, maar de inkomsten blijven groeien, en de techniek/specs worden steeds beter: de socs zijn inmiddels de concurrenten ruim voorbij gestreeft, met schermen zijn ze behoorlijk up to date geworden met de iphone x, apple watch rules the wearables market etc. Verkoopcijfers en omzetcijfers ipad zijn weer gegroeid, ondanks de duurdere ipad pro’ s tov de zeer goedkope instap ipad, en rulen de tabletmarkt, etc.
Natuurlijk wil ik ook dat apple goedkoper gaat worden, maar om te stellen dat apple VEEL goedkoper MOET worden om bij te blijven, is echt overdreven. Ze zullen zeer waarschijnlijk een nieuwe 6.1 iphone gaan lanceren met faceid, notch, lcd ipv oled, alu ipv staal, enkele camera/lens voor 750 a 800 euro, echt niet lager.

[Reactie gewijzigd door Halo_Master op 19 april 2018 15:27]

Dat zijn allemaal mooie cijfers, maar dat neemt nog steeds niet weg dat het veel lager dan verwachting is. Pakweg de helft volgens de meeste bronnen:
https://asia.nikkei.com/B...Phone-X-production?page=1

De iPhone X was een toestel waar al jaren lang naar uitgekeken werd en geruchten over rondgingen, maar de hype is uitgebleven. Van Apple verwacht je meer. Dat kan gebeuren en betekent niet dat Apple doomed is. Maar na een jaar te hebben gefocust op de ultra-high-end zou het niet raar zijn om je te versterken in het lagere deel, zodat je over de gehele linie sterk blijft.

Overigens is dat nog steeds niet goedkoop en zit het in de range van Android flagships. Het was logisch dat ze bij de release van de X niet ook meteen een goedkoper toestel uitbrachten.
De verwachting van wie? Analisten? Of van jou?
Welke feiten zijn er dan?
Orders slashen? Gebeurt ieder jaar met ieder model bij apple, wordt echt schromelijk overdreven en leest lekker weg natuurlijk.

Ieder jaar worden de orders na q4 teruggebracht:

https://www.cultofmac.com...rders-due-to-weak-demand/

https://www.cultofmac.com...ne-7-orders-demand-falls/

En zo zijn er legio voorbeelden van de voorgaande jaren.

Allemaal analisten, clickbait, etc.

Leest lekker weg natuurlijk.
In die tweede bron staat precies wat ik eerder aanhaalde 8)7
“Instead of paying attention to sales performance of the iPhone 7 devices, component suppliers and consumers alike have been shifting their focus to the next generation iPhone to be released in 2017,” adds the report, which cites supply chain sources in Taiwan.

The upcoming model, which is believed to be named iPhone 8, is expected to be a significant upgrade to mark the iPhone’s 10th anniversary. Recent rumors have promised a curved glass design with an OLED display, wireless charging, a faster processor and new augmented reality technology.

It’s thought rumors like these are attributing to falling demand, as fans hold out for a more significant upgrade. Sources in Apple’s supply chain expect shipments for the iPhone 7 during the first half of 2017 to be at least 5 million units fewer than in the second half of 2016.
Of de precieze verkoopaantallen tegenvallen zullen we nooit weten, maar de iPhone X was in het laatste kwartaal van 2017 met grote afstand de meest winstgevende telefoon ter wereld.

https://www.macrumors.com...-2017-smartphone-profits/
Ja maar wie bepaalt dan wat de verwachtingen zijn? Jij niet en analysten ook niet toch?
En die slash van de 6s dan? In afwachting van de 7? Etc, etc. Allemaal “ ge...” in de ruimte, door analisten, nieuwssites die clickbait willen, scoren, etc
Leest lekker weg voor anti-apple crowd.
Jij zegt dat het voor apple noodzaak is om de prijzen flink te verlagen.
Ik ben het niet eens met dat “ flink” . En gaat ook niet gebeuren,
Heeft nl ook gevolgen voor de 7 en 8 lijn, die gaan 100 euro omlaag, en deze 6.1 inch lcd komt dan minimaal op hetzelfde niveau als de huidige 8.
Ik had gehoopt dat er weer eindelijk een tijdperk aan zou komen waarbij de iPhone 1 product eveneens als model zou worden uitgebracht .

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True