Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Nintendo maakt mobiele Animal Crossing-game 22 november beschikbaar

Nintendo brengt de mobiele game Animal Crossing: Pocket Camp op woensdag 22 november uit. De wereldwijde release volgt op een testperiode in AustraliŽ, waar de gratis game met microtransacties al sinds eind oktober beschikbaar was.

Nintendo heeft de releasedatum van 22 november bekendgemaakt na lang 'eind november' aangehouden te hebben als introductieperiode. De eerste vermelding van een Animal Crossing-game voor smartphones dateert al van april 2016. Uiteindelijk duurde het tot oktober dit jaar voordat Animal Crossing: Pocket Camp officieel aangekondigd werd. Nintendo zou zich eerst op zijn andere smartphonegames hebben willen richten: Fire Emblem Heroes en Super Mario Run.

Animal Crossing: Pocket Camp is een gratis game voor iOS en Android die een internetconnectie vereist. De speler kruipt in de rol van een beheerder van een kampeerterrein en moet voorzieningen maken en insecten en fruit verzamelen. Met microtransacties is de tijd die het kost om bouwmaterialen te verzamelen en voorziening te maken te versnellen. De materialen zijn met andere spelers te ruilen.

Door

NieuwscoŲrdinator

35 Linkedin Google+

Reacties (35)

Wijzig sortering
Yeey, nog een farmville variant, echt innoverend met mobiele games zijn ze al jaren niet niet.

Al heb ik nog steeds geen naam voor dit soort games, het farmville principe waar je zut moet verzamelen wat tijd kost, maar dit af kan kopen met coins/microtransacties, dus noem het maar de farmville games
Sowieso werkt het 'Nintendo sausje', in dit geval Animal Crossing, goed bij spelers die al eerder games uit deze serie hebben gespeeld. Het voelt simpelweg als een afgeleide mobiele variant van de console en handheld games.

Daarbij, in Animal Crossing: Pocket Camp (ik speel het nu al een tijdje) is het niet het doel om zut te verzamelen. Het doel is vriendschappen sluiten met diverse dieren uit de omgeving, en: Ja, die haal je over door ze te geven waar ze om vragen. Zij geven je dan weer materiaal terug, waarmee je dingen kunt maken.

Verder is het een bijzonder vriendelijk free2play spel. In de 2 weken die ik nu heb gespeeld heb ik 0 behoefte gehad om geld in te zetten. Sowieso krijg je -meer dan in andere spellen- veel gratis 'leaf tickets', de premium variant waarmee je dingen kunt bespoedigen, simpelweg door een waslijst aan acties te voltooien.

Verder stopt het spel niet op het moment dat je moet wachten, zoals dit in andere games wel is: Wachten is eigenlijk alleen maar op items (stoelen, tafels, tenten) die je kunt maken. In de tussentijd kun je nog altijd naar hartelust vissen, met de dieren praten, vrienden maken, quests vervullen, enzovoorts. De game 'reset' vrijwel alle acties iedere 3 uur, dus je kunt de hele dag doorspelen terwijl je wacht tot een item van je klaar is, ook als dit 2 dagen duurt. Dit is bij veel 'farmville games' wel anders, na een paar uur spelen word je eigenlijk wel gedwongen om iets te kopen of om de game dan maar 8 uur te laten liggen.

Het verbaast mij juist ontzettend en vroeg me af of Nintendo met Animal Crossing niet 'te zacht' is bij het sturen naar microtransacties. Je hebt het in dit spel ťcht niet nodig.
Dit is dus een mooi alternatief voor de 3DS versie als je alleen je telefoon bij hebt?
Twee weken is niet bijzonder veel, als ze je meer tijd laten investeren word het makkelijker voor je om spulletjes met echt geld te kopen.
En dan heb je al meer dan 2 weken genoten van een spel, waardoor het uitgeven van 5 euro best te verantwoorden is.
Als een spel goed bevalt waarom zou je dan na enkele weken niet voor enkele euro's wat kopen? Door af en toe wat uit te geven stimuleer je Nintendo de game te blijven ondersteunen.
Maar het blijft niet bij 5 euro, het gaat vaak om munteenheid of spullen die je doorgaans nodig hebt om verder te spelen.

Voor 5 euro koop ik gerust iets in de app store, 10 euro ook nog wel (Rollercoaster Tycoon kocht ik graag), maar spellen die je conditioneren om geld uit te blijven geven begin ik niet aan.
Ik denk dat je het eerst eens zelf moet proberen. De manier waarop Nintendo MTX en DLC aanpakt is de beste manier waarop ik die ooit heb gezien.
Animal Crossing bestaat natuurlijk al veel langer dan Farmville, toch? Eerst op de Nintendo 64 verschenen (alleen in Japan geloof ik) :-)

Het concept van AC leent zich perfect uit als mobile game, wat je overal en wanneer je maar wilt spelen. Maar goed, ik betaal liever voor een compleet spel, dan een half spel, wat naast micro transacties alleen maar geldt ter promotie van de volledige console spellen.
De game wel, maar het game-concept van bouwen en microtransacties is farmville wel beetje 1 van de eerste bekende games.
De game wel, maar het game-concept van bouwen en microtransacties is farmville wel beetje 1 van de eerste bekende games.
Maar wacht even... Dit is eigenlijk het verdienmodel van 99% van de phone games toch?

Dus farmville copy/paste een compleet game concept. Niks aan de hand.
Nintendo is een jaar of 10 eigenwijs, negeert phone games en 100en miljoenen als het geen miljarden zijn. Geeft dan toch op en gaat mobile, is dan nog een beeeeetje eigenwijs met Mario Run, krijgt weer een shitload aan gezeik over de pricing, lijkt het dan met Fire Emblem wel goed te doen, brengt Animal Crossing en..... dan is het weer niet goed.

Ik wordt er zelf geen seconden enthousiast van want 'mobile'. Maar dit is echt geen vreemde opzet voor dit platform. Daarbij heb ik tot dusver vernomen dat de opzet helemaal niet zo walgelijk is, dat de game bijna niet speelbaar is zonder er bakken met geld in te steken.
Ook al is er een internet verbinding vereist, dataverbruik is echt minimaal. Data is iets van een paar KB per uur of zoiets, dit zorgt ervoor dat het genot helemaal geweldig is naast de punten die door jou en anderen werden gegeven.
Volgens mij noemen ze dat freemium games.
Freemium is in algemeen meer de term voor MMO's die f2p zijn, maar een 'premium' sub hebben om extra dingen te krijgen als inventoryslots, xp boosts, dagelijkse bonus, games als Tera, BDO, of CO doen hier allemaal aan mee, verkapte p2p waar je in de basis ook gratis kan spelen.

Die van @pagani vond ik wel leuk: bouw/tuinier/boerspeel-games :P
Ik noem het een resource manager.
Animal Crossing bestaat al sinds 2001 met hetzelfde concept, maar zonder de microtransacties uiteraard. Je redenatie klopt dus niet helemaal.
Freemium werkt goed. Je kķnt wel gratis spelen, maar het is significant leuker/makkelijker als je met premium currency (echt geld) speelt.
Eindelijk, zat hier al lang op te wachten! had wel wat meer van de stijl verwacht. zoals de oude animal crossing games waren, maar ik ga dit nog steeds downloaden en spelen.
Kan je uitleggen hoe je na het lezen van deze zin "Met microtransacties is de tijd die het kost om bouwmaterialen te verzamelen en voorziening te maken te versnellen." een reactie kan hebben als "Eindelijk, zat hier al lang op te wachten!"?
Ja hoor, dat kan ik wel uitleggen. Ten eerste is de Animal Crossing-spellenreeks gewoon verschrikkelijk charmant; puur genieten. Fans hebben de Australische versie van het spel al een tijdje gespeeld en zijn er erg positief over.

En ten tweede is met het microtransacties-businessmodel gewoon niets mis. In mobiele spellen werkt het goed. Je krijgt er immers een gratis spel voor, wat geweldig is, en wie ervoor wil betalen doet dat, en wie er niet voor wil betalen doet het niet. Nu snap ik best dat microtransacties--en vooral die die je snel verder laten spelen--bij jou een heel negatieve lading hebben. Dat heb ik in het algemeen ook, maar dat komt gewoon omdat het gros van de ontwikkelaars het zo onderhands en smakeloos toepassen. Maar het kŠn goed toegepast worden. Daar hoef je bij Animal Crossing echt niet bang voor te zijn.
ik ben niet zo van de microtransacties in games. dus geef ik daar ook vrij weinig tot niets aan uit.
ik baseer mijn comment dus ook niet op het hele geld binnenharken via microtransacties. meer op de algemene gameplay en hoe leuk het gewoon is om een animal crossing game te spelen op je mobiel. dit was een flink geanticipeerde game van zowel mijn vriendengroep als ikzelf. en omdat er ook multiplayer aspecten in zitten blaast onze whatsapp groepsapp nu op met leuke ideeŽn over wat wij allemaal samen kunnen doen in dit spel. ik hoop dat je mij nu begrijpt :)
Microtransacties zijn minimaal nodig vooralsnog, misschien voor bepaalde dingen in de toekomst (wat niet verplicht is). Ook worden bij andere DeNa/Nintendo en Pokťmon games de microtransacties gelimiteerd.
Dat is bij single player bouw/tuinier/boerspeel-games al jaren zo. Zolang het bij de single player blijft valt het niet onder de noemer pay-to-win.
Dit is er 1 die ik waarschijnlijk niet ga spelen, want ik heb nooit Animal Crossing games gespeeld, dus heb niks met deze franchise. Verder ben ik ook geen fan van de "Farmville" games. En ja microtransacties in een "gratis" spel, is iemand nog verbaasd hierover?

Ik ben iig blij dat Nintendo dit jaar al meerdere mobiele games heeft uitgebracht. Als we de geruchten mogen geloven, dan is de volgende een Zelda game!
Verbaasd over microtransacties ben ik allerminst. De implementatie waardoor er een groep is die meer dan 1000 euro uitgeven aan deze transacties tot meer dan 100.000, maakt het wel een discutabel verdienmodel.

Zo speel ik al jaren castle clash (variant op clash of clans) en heb ik de grootste moeite om mee te komen met de rest van de mensen die wel geld spenderen (veelal meer dan 1000 dollar), het zorgt ervoor dat mijn spelplezier de laatste tijd sterk achteruit is gegaan omdat ik mijn "guild-mates" niet meer bij kan houden.

Het is een keuze om hier aan mee te doen en ik kies er voor om geen geld te spenderen (heb in 4 jaar tijd 50 dollar gespendeerd), maar een manier om mij, al dan niet met meer tijd in het spel te steken, ook competitief mee te kunnen laten spelen zou er voor zorgen dat ik niet binnen korte tijd het spel ga verlaten.

Uiteindelijk maakt een grote playerbase een spel als dit interessant en als het gros van de f2p-spelers ook stopt heeft zo'n spel uiteindelijk geen bestaansrecht meer natuurlijk. Tot die tijd geniet ik maar van de gezellige communitie
Animal Crossing is geen multiplayerspel. Je hebt je eigen camping en die moet je onderhouden. Je kan elkaar bezoeken, maar daar gaat het niet om wie er "verder" of "beter is". AC spellen staan bekend om de "zen"-sfeer die er hangt. Lekker je ding doen op momenten waarop jij kan.

Er is geen "winning condition", je speelt zelf en beslist zelf. Als je er geld in wil stoppen om door te spelen, moet je dat zeker doen, maar je kan ook gewoon X uur wachten.

Daarnaast:
[..]ik kies er voor om geen geld te spenderen (heb in 4 jaar tijd 50 dollar gespendeerd)
Dus je hebt er wel geld aan uitgegeven? Weinig geld is nog steeds geld.

[Reactie gewijzigd door RVervuurt op 20 november 2017 11:55]

aaah ok top! Dat maakt de "noodzaak"/drempel van de microtransacties een heel stuk lager.
Toch maar eens naar kijken dan.
Juist. Dit.
Iedereen gaat nu leip over microtransactions, want... HET topic.

Maar dit hier is het verschil met een Battlefront II.
Pay2win
Pay2kijkmaarofjedaarzininhbet#norush#justbeZEN

Mensen die bakken met geld uit willen geven, have fun. Mensen die niks willen uitgeven, also have fun.
Geen fun?.. Spel lekker niet spelen.
Kortom, Farmville/hayday in een animal crossing jasje?
Farmville is weer anders, het is meer het alombekende animal crossing spel, maar dan een spin-off van de maingames op de smartphone.
Ik heb geen enkel idee wat voor soort game dit is, maar als het net zo vermakelijk is als Fire Emblem Heroes dan doen ze het goed :D

Op dit moment zijn er nog maar 2 goede mobiele games op de markt imo:
Hearthstone en Fire Emblem Heroes
Inmiddels staat Animal Crossing: Pocket Camp al in de Nederlandse Apple App store.
level 20 speler hier. ik merk wel dat ik nu wat minder ga inloggen, omdat de andere spelers die nu langskomen in mijn dorp, geen mensen zijn die ik ken... Wanneer het officieel gelanceerd is wordt dat wel wat leuker denk ik.
Bij Animal Crossing pocket camp zijn de leaf-tickets voor het sneller laten verlopen van je crafts. Verder zijn er twee bonus items te kopen. De leaf-tickets krijg je gratis als je bepaalde taken voltooit, maar ook als je level-up gaat. Als dat je te langzaam gaat kun je ze kopen.

Ik heb zelf nog nooit de behoefte gehad om leaf-tickets te kopen. Met eventjes sparen kun je er genoeg verzamelen om de bonus items te krijgen. Het speelplezier wordt er in ieder geval niet minder van.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*