Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Filmstudio Pixar brengt eerste vr-app uit

Filmstudio Pixar heeft voor het eerst een vr-app uitgebracht. Het gaat om Coco VR, een extensie van de film Coco die binnenkort uitkomt. Coco VR speelt zich af in dezelfde wereld als de film, het land van de doden. Tot vier spelers kunnen de app tegelijk spelen.

De versie voor de Oculus Rift is uitgebreider dan die voor de Gear VR, zo meldt The Verge. De variant voor de Rift maakt gebruik van de controllers van de vr-headset om de speler als een karakter in de virtuele wereld te laten bewegen, iets dat met de Gear VR-versie niet mogelijk is.

In de vr-app zit onder meer een modus om rond te lopen in het land van de doden, het decor voor de film Coco. Bovendien kunnen gebruikers een eigen outfit kiezen in een virtuele spiegel en een treinreis maken door de wereld van de film. In multiplayer-modus is het mogelijk om te praten terwijl je je schedel rondgooit.

Het gaat om de eerste vr-app van Pixar, al heeft moederbedrijf Disney al vaker software voor vr-headsets gemaakt. Coco VR voor de Oculus Rift is woensdag verschenen. De variant voor de Gear VR komt volgende week uit, als de film in de Verenigde Staten in de bioscoop komt. De film is over twee weken in bioscopen in de Benelux te zien.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

15-11-2017 • 19:51

25 Linkedin Google+

Reacties (25)

Wijzig sortering
Het gaat om Coco VR, een extensie van de film Coco die binnenkort uitkomt.
Is het niet slimmer om eerst de film uit te brengen, en dan pas de vr-app?
Hangt er vanaf, misschien hopen ze zo ook de film wat meer te hypen. Het is allesinds het eerste wat ik van deze film hoor.
Lijkt me wel een slimme zet, hiermee promoten ze de film.
Qua marketing een slimme zet: ik heb nu in elk geval al via dit nieuwsbericht van het bestaan van de film vernomen, wat anders zeer waarschijnlijk niet gebeurd was.
idd, altijd groot pixar fan geweest, maar door dit bericht op tweakers weet ik nu pas over het bestaan van Coco.
Niet alles geloven.

Mexico 20 October 2017 (Festival Internacional de Cine de Morelia)
Mexico 27 October 2017
France 15 November 2017 (Paris) (limited)

(imdb)
Dit is gewoon verkapte reclame zoals men vaker tegenkomt. Pure promotie
doet een beetje denken aan het spel grim fandango, alleen meer kleuren.
Benieuwd of het een nieuwe multiplayer platvorm gaat worden voor social media
Verwacht het maar niet. De meeste van deze ‘apps’ zijn niet meer dan promotie materiaal. Hetzelfde was namelijk zo met Junglebook en StarWars:
https://youtu.be/TtOvDWvAfK4
https://youtu.be/6PkbgNC9UBk

Leuk maar niets vernieuwend.

Ennnn Facebook zou het nooit toestaan. Er is maar 1 social media platform voor hun...
En blade runner.
Kwa stijltje heel in de verte, ja, beetje vergelijkbaar.

Kwa gameplay zal het er in de verste verte niet op lijken ben ik bang, zoals dycell ook al zegt zijn dit soort 'experiences' vaak super kort en toont de trailer al zo ongeveer alles wat er gebeurd :(

En ik denk niet dat dit 'Facebook VR' gaat worden, dat laat waarschijnlijk nog wel een paar jaar op zich wachten, en ik denk dat zoiets dan meer in de stijl van dat WiiUniverse ofzo zou zijn (die hele basis nintendo poppetjes)
Doe maar gewoon hele films in VR. Dat lijkt me erg interessant.
Die zijn er... moet je wel 18+ zijn.
Ik heb die dingen ook wel eens bekeken (onderzoek hehe) maar ik vind het vaak maar een erg karige ervaring, je moet zitten, kan niet bewegen/nauwelijks om je heen kijken, al met al niet echt de moeite waard om in VR te kijken denk ik dan, kan je beter een echte VR game spelen, kom je misschien niet aan je trekken (:+) maar ben je tenminste wel echt in VR.
Dat zal waarschijnlijk nog even duren, niet in z'n minst omdat veel mensen nog niet klaar zijn om een ruim uur of langer met een headset op te zitten, maar er zijn wel al een paar dingen die je misschien interessant vind:
  • Invasion! VR (vr animatie film, gratis)
  • Found (interactieve animatie film,gratis)
  • That Dragon, Cancer (interactieve animatie film, betaald, nog behoorlijk confronterend ook)
  • Er was ook een vr film over een terroristische aanslag ergens in Afghanistan, dat je er midden in staat terwijl zon mongool zichzelf opblaast, maar die was zo confronterend dat ie volgens mij van Steam is verwijderd
Dat zijn eigenlijk de enigste 'VR Films' (lees, vr experiences waarin een verhaal word verteld) die ik ken, zoals gezegd, nog erg weinig aanbod, en ik denk dus dat dit komt omdat veel mensen (ook bij bedrijven/particulieren waar ze dit soort dingen maken) nog moeten leren om een uur/langer dan een uur zon headset op te houden.
Dreamworks is al langer actief op het oculus platform en scoorde twee jaar geleden bij mijn dochter van twee dikke punten met de VR app van oa de Penguins of Madagascar. Toen gear vr met galaxy s6.
Van mij mag Pixar dit wel van meer films doen. Lijkt mij heel gaaf om in de slaapkamer van Toy Story te lopen of door de onderwaterwereld van Nemo te zwemmen.

Gaaf!
Eigenlijk dus gewoon een VR afkooksel van Second World en zoveel andere virtuele leven social media alikes.
De kans dat dit een social media platform word is klein, niet alleen word het uitgebracht voor Oculus, daarmee word het dus uitgebracht door Facebook, geloof maar niet dat facebook accepteert dat Oculus een eigen social media platform begint.

Daarbij is de stijl nou niet echt super kind vriendelijk, dus zal facebook dit sowieso niet als 'facebook vr' willen.

Als laatste punt, er zijn titels die zich al lang en breed geprofileerd hebben als het platform voor sociale vr interactie, momenteel staat 'Rec Room' met kop en schouders ver boven de rest, dus als Facebook echt wil, dan gaan ze waarschijnlijk eerst proberen om zo'n partij over te kopen.
Dit is geniaal... Ik wil dit van alle pixar werelden en me daar zelf in kunnen begeven, ik zie mogelijkheden voor een onwijs vette VRMMORPG

[Reactie gewijzigd door kcNL op 16 november 2017 12:57]

Vele mensen vinden dat de makers van Pixar (zelf groot fan) een productie van guillermo del toro willen namaken. in 2014 kwam de film "The book of life" uit met precies dezelfde setting. Ik zal de app ook zeer zeker binnenkort proberen, lijkt me leuk om dit in VR te ervaren!

Pixar kennende zal er sowieso met Coco een geheel andere verhaallijn uitkomen, maar toch kan ik die andere film zeker aanraden!
Dat is wel een opvallend vergelijkbare stijl inderdaad, maar daar moet dan ook wel bij gezegd worden dat dit iets is wat gebaseerd is op een stijl van feesten in Mexico, dus het is nog maar de vraag in hoeverre Pixar zich heeft laten inspireren door die film, of door hetzelfde festival waar die film ook door geinspireerd is.
Je kunt kritiek hebben op Pixar dat dit pure promotie is en niet meer dan een marketing ding. Maar uiteindelijk is het belangrijk dat er meer content op VR komt. Als Pixar hier een mooie creatieve invullen aan kan geven is dat alleen maar meegenomen. Dat ze het corporate wise verantwoorden als promotie neem ik dan op de koop toe.
Het is zeer belangrijk dat er meer content op VR komt, echter is het absoluut geen geheim dat Oculus daar anders tegen aan kijkt, voor hun is het belangrijk dat er meer content op Oculus Home komt, ze geven daar eigenlijk geen zier om de VR markt in het algemeen, ze vinden dat zij bovenaan horen te staan, en proberen dat ook nog steeds te forceren, terwijl ze al lang alle respect vanuit de achterban verloren zijn.

Ik heb een Vive, ben ik heel blij mee, maar had ook nog best een Oculus willen hebben, al is het maar voor die betere controllers, maar door hoe ze zich profileren (exclusives aankopen met facebook zn geld, achteraf een halfbakken roomscale functionaliteit proberen in te bouwen, tegen gaan dat mensen met een Vive op Oculus Home games kunnen spelen, etc etc) hoef ik dat ding gewoon niet meer, die Palmer Lucky heeft het veel te hoog in zn bol gekregen, hij zal binnenkort wel weggebonjourd worden bij Facebook (als dat niet al is gebeurd) maar geloof maar dat ze daarna op dezelfde voet doorgaan, dus Oculus is wat mij betreft gewoon een afgedane zaak.

[Reactie gewijzigd door 434365 op 16 november 2017 15:15]

Flauw hoor, gaan voor de partij die betaald & alleen zn eigen platform boeiend vind, ipv de partij die open standaarden gebruikt/adverteert en alle hardware ondersteund...

(Het is geen geheim dat Oculus diep in de zak van Faceboek rijkt om 'exclusives' te hebben, en dat vind ik een uitermate slechte zaak, niet op z'n minst omdat iedereen stiekem toch wel weet dat de Oculus brillen ondertussen de slechtste op de markt zijn, ze waren al vrij duidelijk gepasseerd door de Vive, en die word nu weer lang en breed ingehaald door PiMax / LG / Samsung)

Het enigste goeie wat Oculus had waren die controllers, maar die hebben alle concurrenten ondertussen ook gekopieerd (of daar zijn ze nog mee bezig) dus Oculus is een beetje te achterhaald ondertussen om goed te kunnen praten dat Pixar voor het geld is gegaan.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True