Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Open mp-bèta Call of Duty: WW2 voor pc is aan het eind van september speelbaar

De open multiplayerbèta van de Windows-versie van Call of Duty: WW2 wordt gehouden in het weekend van 29 september tot en met 2 oktober. De test moet zowel dienen als een voorproefje van de game als een gelegenheid om problemen in kaart te brengen.

Ontwikkelaar Sledgehammer Games maakt bekend dat de open multiplayerbèta toegankelijk zal zijn voor iedereen met een Steam-account. Welke content en features er precies in de bèta zullen zitten, wordt op een later moment pas bekendgemaakt. Wel laat Sledgehammer Games weten dat spelers minimaal een Intel Core i3-3225, 8GB ram en een Nvidia GTX 660 of diens equivalenten, in huis moeten hebben.

Call of Duty: WW2 is de eerste CoD-game sinds het bijna tien jaar oude World At War die naar de Tweede Wereldoorlog terugkeert. De game komt op 3 november wereldwijd uit voor de Xbox One, PlayStation 4 en Windows. Over de singleplayer van de game is nog niet heel veel bekend, maar van de multiplayer kon Tweakers alvast een voorproefje krijgen.

Door

Freelancer

81 Linkedin Google+

Reacties (81)

Wijzig sortering
Ik heb de private beta kunnen spelen en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt onder de indruk ben.
Het gaf mij niet echt get gevoel dat ik had bij Call of Duty WAW of MW2.

Het voelt voor mij nog steeds alsof ik BO3 speel in een WOII jasje.
Dit gevoel heb ik dus heel erg als ik de beelden zie. Fijn dat iemand het kan bevestigen! :)
Ik wil niet lullig doen maar op youtube is genoeg beeldmaterail te vinden over vergelijking tussen BF1 en WW2.

https://www.youtube.com/watch?v=cW0lGOxBkiA

https://www.youtube.com/watch?v=ZRlVvCtvxPM

Ik heb erg gevoel als ik zie deze beelden dat WW2 is allen om in te cashen (geld in nemen) en niks meer, er zit geen liefde in dat project. Het lijkt dat Call of Duty is gewoon dood.

[Reactie gewijzigd door umbrella1982 op 16 september 2017 19:29]

Dat is het voor mij al jaren.. CoD4 was voor mij de laatste CoD die de naam nog waardig was met nog typische PC features zoals eigen dedicated severs kunnen draaien etc.. Daarna is het een commerciële melkkoe serie geworden vooral gericht op de gameconsole markt.. Als ik naar de graphics kijk lijkt het ook wel een game van 6-7 jaar oud, er zit totaal geen technische vooruitgang in..
alteriw maakte dat ook weer mogelijk voor mw2. was alleen niet helemaal legaal maar wel super tof. toch wel erg lang vermaakt met de zombie mode op mw2 (eigen mod) ^^
Die heb ik ook nog een tijd gehad incl eigen server. Hun hadden ook nog een paar extra SP mappen toegevoegd. Jammer dat iw hier een stokje voor stak.
Ja die SP map toevoeging was echt mooi, enkel heb ik dat maar heel even kunnen spelen want toen was iw er om het offline te halen. maar het bestond toch wel meer dan 2 jaar, dus heb mij wel vermaakt :D
Ow, want codWaW (Cod5) bestond niet, waar map packs ook gratis waren met dedi-servers en fantastische gameplay in zat, zowel multiplayer als singleplayer??

[Reactie gewijzigd door Monne op 17 september 2017 20:37]

Ik ben het niet eens over het cashen, misschien als het gaat om de multiplayer. maar hun Singleplayer was altijd legit goed, eigenlijk zouden ze die gewoon veel langer moeten maken, als een RPG ofzo? Idk ik denk dat dat wel een goede optie zou zijn. De verhaal cinematics en story komen goed binnen maak CoD RPG Shooter?

En tijd om te vergeten om die vage multiplayer die er nu steeds heerst.
Maar dat is het juist, Battlefield en COD serie zijn voornamelijk multiplayer (you love it or hate it...but it so!).

Battlefield serie heeft net als COD heerlijk en onwijs (mijn mening) toffe singleplayer maar je betaald voor multiplayer want wees eerlijk, hoeveel mensen doen / spellen singleplayer en dat weten beide developers en vandaar dat ze ook niet ontzettend lange singleplayer maken.

En vandaar dat ik het afkraak met opmerking "In te CASHEN" omdat je kan duidelijk zien dat ze zeer weinig werk gedaan...beetje re skins daar, net andere gun models, geen echte geweer geluiden (veel roepen dat hun gameplay en assets gebaseerd zijn op 100% echte gebeurtenis en toch doen ze censuursnip op bv swastika kruis, plaatsen ze daar donkere mensen als nazis......

En als jij het goed vind voor dat alles (dus ook je singleplayer) 60 euro uitgeven.....be my guest.
Ik had dat gevoel wel en snap de kritiek op deze game niet zo. Het is gewoon weer de basis van Call of Duty. Lekker schieten en geen killstreaks die een heel team wegvagen.
Call of duty was in de basis een skill based shooter die traag en tactisch was. Enige relatie die het heeft met de basis is de setting.

Als het de snelheid van cod4 heeft met de sfeer van 1 en 2 met moderne graphics dan ben ik erbij. Echter ziet het er in mijn ogen naar uit dat dit niet het geval is.
Traag en tactisch?? COD1 Multiplayer was één en al run-and-gun met snelle veranderingen van spawnpoints waardoor tactisch spel praktisch onmogelijk werd gemaakt. Het ging er om dat je raak schoot, meer niet.
Desalniettemin heb ik een half mensenleven in dat spel zitten, want leuk, dat was het wel!
Lag dan toch echt aan de mode die je speelde, bij S&D was dat toch anders ;)
Of was S&D juist anders?
Wel gek dat je cod1 run and gun vindt. Spel had niet eens een sprint optie (uiteindelijk in uo wel). Maar als je s&d hebt gespeeld weet je dat het traaaag is. Een ronde duurde ook 5 minuten max in plaats van de huidige 3 (correct me if I am wrong).
'een half mensen leven' Euhmm hoe lang was jij was van plan te leven dan?

[Reactie gewijzigd door QwaftZefoni op 17 september 2017 15:38]

Iets met bij wijze van spreken. :')
Uhh nee, dat is cod nooit geweest. Je hebt dan een heel erg selectief geheugen.
Dat is het wel geweest, COD 1 en 2 waren veel en veel trager dan die onzin van nu.

Vooral met Promod op S&D

Vanaf MW1 is het spray and pray geworden, nu jij weer.


Mijn vermoedens worden weer bevestigd, liever cateren aan 13 jarige jongetjes dan een goede COD game maken.

Ik wacht met smart op Battalion 1944, de gameplay daar ziet een stuk aantrekkelijker uit.

[Reactie gewijzigd door Bjorn89 op 16 september 2017 20:31]

1 het multiplayer bestond uit S&D? want zie dat mensen constant als voorbeeld geven.
2 wie bepaald wat goed is? Jij die claimt dat 13 jarigen geen verstand van gamen hebben of jij de adult die andere beledigd voor 13 jarigen?

Ik kan je garanderen als ze naar de eerste deel gaan dat er geen enkel persoon het meer speelt na een maand...zie de verkoop aantallen van de eerste deel en de latere.
De competitie was toch echt bij SD op lans.

En nee, de meeste 13 jarige hebben 0,0 verstand van gamen als ik met hun game(Ga eens voor de gein met headset op spelen in CS:GO)
Geen gamesense, aim etc(dan zijn killstreaks natuurlijk leuk om te denken dat je goed bent).

Al die onzin om de shooters heen tegenwoordig, ik snap dat niet. Voor mij is het een skillbased iets, niet een halve extra aimbot erbij programmeren zodat iedereen mee kan doen.

En tot slot ben ik niet het flamende type online, dus daar sla je de plank ook mis. Ik ben gewoon enorm unhappy hoe Activision dezelfde fouten maakt als EA bij MOH(voorloper COD1)
Ziet er goed uit die Battalion. Ben helaas al weer enig tijd gestop met FPS. Lang cod4 promod gespeeld, incl clanbase en ESL. Mis het wel soms :(
Dan start je hem toch gewoon weer op? Ik speel ook gewoon nog CoD4, najah het is tegenwoordig CoD4x maar daarbij heb je nog prima servers draaien en kan ik me nog steeds erg vermaken :-)
In cheaters paradise? No thanks... Battlefield 1 is de vervanger geworden voor nu :)
Juist door CoD4x zijn er vrij weinig hackers die nog actief kunnen cheaten. De admins hebben zelfs mogelijkheden om letterlijk een screenshots van jou scherm te maken en dus te kunnen zien wat jij ziet. Dus inclusief overlays of texture aanpassingen. Wanneer je dan in de populaire servers speelt is het bijna gegarandeerd dat een eventuele cheater binnen no-time gebanned is. Maar ja, BF1 is natuurlijk ook een prima game om je mee te vermaken ;)
Onzin? Vind juist die trage zooi geen reet aan, met voornamelijk die sniper campers etc.
er is 1 sniper in de game in 5vs5 geen idee waar jij het over hebt.
Dat dacht ik dus wel he.. mortars strike iets.. je kan vliegtuig zitten en mensen knallrn voor paar seconde
Nou ik heb de beta aardig wat uurtjes gespeeld en ben amper afgeknald door een killstreak van een ander.
Speelt gewoon niet fijn weg. Textures kunnen ook echt niet meer. Treyarch had deze cod moeten maken.
Speelt gewoon niet fijn weg? Wat speelt niet fijn weg, wat is er nou zo anders dan bijvoorbeeld World at War? Ik zie aan je reacties dat je inmiddels 422 uur Battlefield 1 hebt gespeeld, dus misschien is je mening iets vertroebeld.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 16 september 2017 13:58]

Zelf heb ik inmiddels ook 150+ uur in Battlefield 1 zitten. Dice heeft in combinatie met Frostbite echt wel en mijlpaal neer weten zetten.

Met de komst van WWII was ik enthousiast, want ook ik heb CoD 1 & 2 grijs gespeeld. Maar zoals er ook in de review vertelt wordt is men niet onder de indruk van de graphics en vind ik de poppetjes houterig overkomen. Er zit gewoon geen sfeer in.
Battlefiled 1 van Dice is inderdaad beeldschoon, voeg daar bij dynamische weersveranderingen en je hebt een sfeervolle shooter. Erg leuk als er plotseling een zandstorm op komt zetten of dat het gaat sneeuwen of regenen. Dat veranderd de gameplay ingame behoorlijk en maakt het gevarieerd.

Helaas probeert Dice teveel naar COD te kijken, door alles wat simpeler te maken voor casual gamers. Moeten ze niet doen!

[Reactie gewijzigd door Tourmaline op 16 september 2017 18:24]

Haha, cod is dat juist niet en vanaf MW1 is het superverneukt.
Ga eens COD 1 en 2 spelen, dan weet je hoe cod orgineel hoort te spelen (meer als CS:GO minder als Quake).

Weer die onzinnige killstreaks voor TDM modes, weer geen focus op SD en competitie.

:P maarja, ik sla deze weer over... laatste game die ik heb gekocht was WAW. Maar het is telkens weer dezelfde teleurstelling bij elke COD release.

Console killed creativity, long live creativity

[Reactie gewijzigd door Bjorn89 op 16 september 2017 20:33]

Cod 1 en 2 heb ik echt 2000 uur inzitten. Rifle only op harbor toujane en caranten (ofzo) Niks kan daar aan tippen. Als ze daar nou eens een remake van maken.

[Reactie gewijzigd door zlpsycho op 16 september 2017 22:32]

Ik herinner me de map Pavlov ook nog. Wat een tijden waren dat.
Laatste keer dat ik zo'n goed gevoel had bij een game was bij de release van COD 4 wat toen echt een 'gamechanger' was
Had ik ook maar bij het spelen totaal niet helaas :(
En dat is een slecht ding?

Eerlijk is eerlijk, niet iedereen is fan van die jetpack exo suit movement dingen, maar ik zelf vond de movement en gameplay van BO3 echt geweldig. By far de beste CoD die ik tot nu toe heb gespeeld qua gameplay.

Als dit spel net zo speelt als BO3, maar dan in een WW2 setting, dan ga ik hier ook zeker weer honderden uren in steken.
Het speelt als advanced warfare.
Was ook niks mis mee op de exomovement na ;)
slechte maps, saaie wapens, niet leuke killstreaks, ga maar door
Ik vond de maps prima te doen, wapens gewoon genoeg afwisseling, killstreaks zijn nooit heel leuk geweest hahah
nou daar ben ik het echt compleet niet mee eens zeg. de maps leken in 3 uur in elkaar geflanst. wapens klonken niet uniek, zagen er te veel hetzelfde uit en schoten allemaal veel te snel. killstreaks waren ooit leuk, in cod4 was het nog niet over the top, en in mw2 en 3 kon je zo spelen dat je bijna tegen geen enkele killstreak doodging. de BO games en ghosts, infinite warfare, etc, hebben veel irritantere killstreaks.
BO3? Sterker nog het voelt voor mij gewoon nog als CoD 2 (2005) met een ander jasje. MW2 was echt de laatste 'vernieuwende' CoD.
Zeker ook als je bekijkt welke techniek er achterhangt is die vergelijking triest genoeg niet eens zo gek te noemen.

Jammer, was vroeger altijd wel een fan van het eerste uur, maar elk jaar 45 EU neerleggen voor dezelfde pak melk is niet voor mij weggelegd.
Mw2 was ook gewoon een prima vervolg op mw1. Eigenlijk hadden ze het er daarbij moet houden. Dan weet ik zeker dat mw1/mw2 nu nog steeds heel veel gespeeld zouden worden.

Na alle BO, ghost en de laatste paar is de titel Call Of Duty ook niet meer zo veelzeggend als dat het toen was. Bizar hoe een ontwikkelaar zo zijn eigen product kan verknallen puur voor het geld.
Ik heb begrepen dat de recoil van de wapens zo danig niet bestaand is dat de feel die cod ooit had in ww2 sfeer eruit is. Klopt dit?
Sinds Black Ops 2 weer een Call of Duty waar ik naar uitkijk.
Hopen dat de PC-playerbase de terugweg naar een oude setting kan waarderen en dat de playerbase daardoor langere tijd groot zal blijven. Niet zoals bij de afgelopen CoD's dat er na een paar maanden al bijna niets meer over is. Dat is voor mij het grootste hekelpunt van de afgelopen CoD's voor PC en de reden waarom Black Ops 2 de laatste was die ik gekocht heb. |:(

Ik ga de béta in ieder geval spelen en heb er erg veel zin in. :D

[Reactie gewijzigd door TheTinusNL op 16 september 2017 11:08]

Dat kun je vergeten.

Tenzij Activision ineens 180 degrees turned en netzoals Valve een systeem met skins opzet.

Het blijven uitbrengen van een COD game per jaar zorgt er gewoon voor dat er geen fatsoenlijke eSports scene rondom kan ontstaan.

Iedereen keek met smart uit naar de MW1 remaster, en nog weten ze het superhard te verneuk door er een koppelverkoop van te maken(Ze wisten dat MW1 > infinity warfare) zou zijn qua verkopen.

IK WIL GEWOON EEN COD MET FUCKING PROMOD EN EIGEN SERVERS, fuck die shit matchmaking lobby's sinds de console.

Kan me daar zo kapot aan irriteren(Als je een leuke FPS zoekt op PC moet je Blacksquad eens proberen)
battalion 1944 !!! Say no more !
Helaas wel inderdaad. Voor een goeie competieve game met een langere houdbaarheids datum moeten er gewoon custom servers beschikbaar Zijn. Zeker op PC
Een lange houdbaarheidsdatum is niet in publishers/developers belang. Dan is de kans namelijk kleiner dat je de volgende editie van de jaarlijkse franchise koopt.
Ik heb sinds MW1/WaW geen cod game meer gekocht. Maar zou zo nog COD1,2,4 spelen.
Want qua engine ne shit is de game nog steeds een enorm verbasterde versie van Quake engine, en als ze er een skin systeem zoals in CS:GO zouden toevoegen konden ze makkelijk verdienen met 1 game.


Maar nee Activision snapt helemaal niks van alternatieve manieren van geld verdienen, of hoe ze cateren aan de top 10%
Al jaren krijgen we geen mp beta van COD op de pc. Gaan de pre-orders zo slecht dat het nu terug komt?
Als ik me niet vergis is er voor Black Ops 3 nog een beta geweest voor de PC...
Of willen ze gewoon met de beta proberen de grootste problemen er uit te halen voor de release, zodat deze release wat gestroomlijnder gaat dan de gemiddelde release van grote games tegenwoordig.
Beetje offtopic: Call of Duty 2 heeft voor mij nog altijd de beste singleplayer ervaring gegeven van WW2, dit was een zeer gevarieerd spel wat zich afspeelde op meerdere plekken in de wereld en waar je voor verschillende facties moest vechten.
1 van de laatste missies hebben ze de veldslag van Hill 400 in Bergstein zo natuurgetrouw na proberen te bouwen.

Ben benieuwd of ze iets soortgelijks doen met deze nieuwe CoD.

Meer ontopic: Ziet er mooi voor een CoD spel, maar ik had iets meer recoil verwacht van alle wapens. Misschien moeten de devs nog even ontdekken hoe oude wapens reageren.
Aan de andere kant het is een beta, en beta's bevatten foutjes die ze later zullen herstellen.

Verder is het heel lang geleden dat ik een CoD gespeeld heb en dit spel spelen zal waarschijnlijk niet lukken met mijn huidige pc.