×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Gerucht: Xiaomi Mi Mix 2 beschikt over Snapdragon 836 en Android 8

Door , 87 reacties, submitter: Salmon

Er zijn afbeeldingen online verschenen waarin mogelijk een Xiaomi Mi Mix 2 met zijn informatiepagina open wordt getoond. De pagina toont enkele specificaties van het aankomende randloze vlaggenschip van het Chinese bedrijf.

De afbeeldingen zijn verschenen op de Chinese socialemediawebsite Weibo. Het toestel op de foto's bevat een Snapdragon 836, 256GB aan opslagcapaciteit, een 4400mAh-accu, een 20-megapixelcamera en een 6,2"-scherm met een resolutie van 2960x1440 pixels. Ook lijkt de telefoon Android 8.0 te draaien.

Of de specificaties kloppen, is niet geheel zeker. Qualcomm heeft de Snapdragon 836 immers nog niet aangekondigd, al heeft de beruchte smartphonelekker Evan Blass al eerder gesuggereerd dat de Pixel 2 van Google met dezelfde soc uitgerust wordt. Dat toestel wordt volgens Blass op 5 oktober onthuld. Een ander aspect waar twijfels bij gezet kunnen worden, is dat Android 8 pas zeer recent is uitgekomen en Xiaomi daarvoor momenteel nog geen versie van zijn MIUI-skin beschikbaar heeft.

Xiaomi heeft uitnodigingen rondgestuurd voor een presentatie die op 11 september plaatsvindt. Tijdens die presentatie kondigt het bedrijf de Mi Mix 2 officieel aan. Eerder verschenen er al renders van het nieuwe toestel, waarin te zien was dat hij over nog dunnere randen dan zijn voorganger beschikte.

Vorig jaar werd de eerste versie van de Mi Mix geïntroduceerd. Het toestel bevatte enkele vernieuwende eigenschappen, zoals een scherm met afgeronde hoeken, dat aan de bovenkant een even dunne rand heeft als aan de zijkant en een behuizing die van keramiek gemaakt is, een bijzonder krasbestendig materiaal. Het toestel had destijds de hoogste relatieve schermgrootte van alle telefoons, als was dit percentage in de praktijk enigszins lager dan de fabrikant oorspronkelijk aangaf.

Door Emile Witteman

Nieuwsposter

02-09-2017 • 09:46

87 Linkedin Google+

Submitter: Salmon

Reacties (87)

Wijzig sortering
Jammer dat de 4G banden bij Vodafone niet ondersteund worden, anders wist ik het wel O+ :9
Waar baseer je dit op?
Hier een eigenaar van de Mi Mix (1)
Klopt , 4G wordt niet volledig ondersteunt, ik meende dat band 20 ontbreekt wat inhoud dat je niet overal 4G dekking hebt (non-global versie).
Voor mij geen issue want heb meer dan genoeg aan 3G.
Voor de rest een top telefoon met een beest van een batterij , opslag van 256GB intern (!) en 6GB werkgeheugen.(18K versie)

[Reactie gewijzigd door BazerK op 2 september 2017 12:11]

Snapdragon 821 zie ik. Vreemd dat niet alle banden supported zijn. Fijn dat deze reacties er zijn, voor mij is het wel onacceptabel om geen 4G te hebben. (Vind gewoon dat voor dat geld het er moet zijn.)
Deze telefoons zijn eigenlijk alleen bedoeld voor de chinese markt, maar meestal komt na een x aantal maanden een global version uit. Die ondersteunt wel volledig 4G. Zal met de mix2 waarschijnlijk niet anders zijn.

[Reactie gewijzigd door BazerK op 2 september 2017 12:10]

'Meestal' is zwaar overdreven. Slechts een paar modellen van Xiaomi hebben een Global version waar band 20 wordt ondersteund. En dan heb je het over een handje vol waaronder juist niet de topmodellen.

Je bent in de war met de Global Version van de Miu-software die op veel toestellen wordt aangeboden door webshops. Dat gaat echter alleen om ondersteuning van bepaalde talen, niet over band 20.
Mi mix is niet hun top model dan?
Want daar is een global versie beschikbaar.

https://m.banggood.com/Xi...l&utm_content=zhangruihua

[Reactie gewijzigd door raro007 op 3 september 2017 17:35]

Misschien even het bericht boven je goed lezen. De link geeft aan dat het om de global rom gaat, niet de global versie van de telefoon. Bij de specificaties mist band 20 ook.
De Mi Mix 2 komt (zoals verwacht }:O ) met een global versie en ondersteunt alle relevante frequenties voor gebruik hier in Nederland.
4G wordt, vooral in de steden, gewoon ondersteund. Er is geen ondersteuning voor de 800mhz band, B20 geloof ik. Dit betekent dat sommige gebieden zullen terug vallen naar 3G.

Ik had de MI5 en in de Randstad en grotere steden gewoon 4G....maar zodra je buiten die gebieden komt, val je inderdaad terug op 3G.

Ik kan trouwens melden dat dat een kleine prijs is voor zo een vette vette telefoon. Maar dat is ieder voor zich.

Maar de opmerking dat hij geen 4G ondersteunt is niet correct...hij ondersteunt het beperkt.
Zo heb im dat destijds niet ervaren met mijn Oppo. ik dacht dat de 4G op zich goed was totdat ik begin juni naar samsung overstapte.

Mijn god wat een snelheidsverschil!
Niet in sommige gebieden maar providers. Vodafone heeft 4G op band 20 dus je hebt nergens 4G als je Vodafone hebt en een telefoon zonder deze band.
Wel sommige gebieden. Ik heb een mi5 icm Vodafone en heb in steden 'gewoon' 4g. Vodafone gebruikt meer banden dam enkel band 20. Band 20 is de lage frequentie band (langer bereik) en daardoor valt juist in het buitengebied de verbinding terug naar 3G.
Vodafone biedt ook 4G op 2600MHz.
Met t mobile heb je wel 4g. In alle grote steden ook. Ikzelf dus bijna altijd, en anders zit ik meestal op wifi. Ik vind 4g zelf totaal onbelangrijk.
Ik heb ook de. Mi mix 18k. Heb Kpn en hier totaal geen last van het ontbreken van de 4g. Misschien op platteland geen 4g maar in de stad. Nog nooit problemen gehad. Had er zowel met de global rom als de Eu rom geen problemen.
Dat de eerste Mi Mix geen band 20 ondersteund wil natuurlijk niet zeggen dat deze het ook niet heeft. Vreemd om de reactie van @alwaysleft te bevestigen en een ouder model als bewijs te geven.
Natuurlijk is de kans wel groot dat het niet ondersteund wordt kijkende naar de meeste modellen van Xiaomi
Niet zo vreemd. Xiaomi heeft apparte varianten van toestellen die wel B20 zijn.
Weet ik, heb zelf de redmi note 4x Global. Ga er ook vanuit dat de Mi Mix 2 standaard geen band 20 heeft, maar dat kan je natuurlijk niet met zekerheid zeggen ook niet met de reden dat het oude model het niet heeft.
Maar aangezien alle topmodellen van Xiaomi het niet hebben, zal deze het geheid ook niet hebben.
Waarschijnlijk een aanname op basis van het gros van de Xiaomi telefoons.
Misschien waren dat Mediatek socs. Deze Qualcom zal zeker de 4G banden ondersteunen (als het gerucht klopt).
Beetje vreemde opmerking aangezien de MI en MI note serie en de MI mix allemaal QC SoCs gebruiken en ook niet alle banden in Nederland ondersteunen. Op basis van eerdere ervaringen zou ik dus juist zeggen, zet geen geld op volledige ondersteuning.

[Reactie gewijzigd door Thekilldevilhil op 2 september 2017 12:18]

Nope qualcomm 821 soc.
Is dat zo ja? :| Dat zou ik erg jammer vinden. Kan ik deze info al ergens vinden of moet ik nog even wachten op de officiŽle specs?
Ik heb de Xiaomi Redmi Note 4 Global version (niet enkel global rom!) met band 20 maar deze kwam denk ik paar maanden later uit dan de gewone/Chinese Redmi Note 4(x). De Mi Mix heeft nooit een global variant gekregen net als zoveel andere Xiaomi toestellen ik vind het wel jammer want ik ben super tevreden van mijn Redmi Note 4 met full hd scherm, 4gb ram/64gb opslag en 4100 mah voor maar 181§ (EU warehouse Geekbuying).
Niet vergeten dat de Note 4 ook een andere SOC heeft. Een octacore Snapdragon vs een deca core mediatek.

Nu heeft deze al een snapdragon dus dat belooft in elk geval veel goeds.
Xiaomi heeft meerdere Qualcomm soc in gebruik zonder de band 20. Dus dat er een Qualcomm soc gebruik wordt, is totaal geen garantie. Als Smartphone fabrikant heb je blijkbaar de keuze uit welke modem er in de soc zit.
Zie bijna alle Xiaomi telefoons ;)
4G banden? Enkel de 800mhz band bedoel je.
Die 800MHz is echter wel ontzettend belangrijk als je veel reist of in de buitenrand van een stad werkt. Daarnaast wordt die band ook vaak gebruikt voor aggregatie en zelfs als je dus wel nog een andere band hebt zal je snelheid dus een stuk lager zijn.

B20 wegcijferen is echt niet handig. In Nederland is dat de drijvende kracht achter 4G. Het zorgt voor bereik an sich, maar ook voor hogere snelheden als je wel een andere band kunt gebruiken.
Daarom van Xiaomi naar Umidigi overgestapt. Op mn Z doen de 4G banden t prima. Gebruik Vodafone.

[Reactie gewijzigd door bgttje op 2 september 2017 13:02]

Ben al tijden een zeer tevreden gebruiker van de Redmi Note 3 pro global version (met band 20), maar het wordt eens tijd voor een upgrade.

Overigens zie ik in elk Xiaomi topic het updatebeleid geroemd worden. Maar dat Xiaomi toestellen lang ondersteunt klopt niet voor elk toestel. Heb een aantal updates gehad (naar MIUI 8 (android 6)), maar de laatste security update was in april dit jaar. Toestel draait op de officiŽle global rom.

Of de mi mix 2 de nieuwe gaat worden betwijfel ik. hopelijk komt de X1 snel op de markt.
Xiaomi loopt met miui veelal 1 versie achter op google. Beveiligingsupdates worden meestal wel netjes doorgegeven.

Er is nu een code freeze op miui omdat ze werken aan miui9, vandaar het gebrek aan updates. De redmi note3 krijgt miui9 ook, vermoedelijk gebaseerd op androidN ergens dit najaar.
http://en.miui.com/thread-795929-1-1.html

[Reactie gewijzigd door parryfiend op 2 september 2017 16:43]

Hangt er van af of je op stable of op dev zit natuurlijk. Ik zit zelf op MIUI 9 dev en krijg iedere week updates, nadeel is wel dat ik dan de bugs ook voor lief moet nemen als tester.
Het wordt maar afwachten wat de uiteindelijke reviews zouden worden. Ben ook wel benieuwd hoe lang de hype zou volhouden rondom bezel-less (of hoe je het ook uit mag spreken :P) schermen. Dat Xiaomi hierin een 4400 mAH verwerkt, is ook wel te snappen, grotere scherm, hogere resolutie en krachtige SoC.
Heb zelf nog geen telefoon gehad van Xiaomi, maar zit wel te overwegen, aangezien zij nog wel eens goedkoop zijn. Maar voor de rest, ziet het er slick uit, de prijs zou denk ik wel richting de premium gaan.

Wat is de voordeel van MIUI t.o.v. stock android? Of komen we in dezelfde schip als met Touchwizz?
MIUI was altijd een beetje iOS geÔnspireerd vroeger. Ik weet niet hoe dat nu is, maar vroeger was het vreselijk populair, zelfs voor niet xiaomi telefoons kwamen MIUI custom roms uit.
MIUI is een android skin met een likje iOS theme. Maakt het vooral makkelijk voor mensen die van iOS naar Android komen.

Het desktop home scherm volgt visueel een beetje dezelfde conventies als iOS. Geen all apps list maar alles op je home scherm. Folders en iconen lijken enigzins op iOS en het basis theme in menu's is wit net als bij iOS. Systeem menu en opties volgen daarentegen wel de standaard android indeling.
Betekent niet dat miui iOS slaafs kopieert. Heel veel android functionaliteit debuteerde oa in de community van miui: De implementatie van het notifications en het quick settings toggle blad, do not disturb en android app permissions. Waren allemaal eerder geÔmplementeerd in miui dan in stock android en dus ook iOS.

Niet zomaar een iclone Android custom rom dus. MIUI wordt hierdoor vaak onderschat in het westen vooral door mensen die de ontwikkelings geschiedenis van Android en al haar custom roms niet kennen.

Over het algemeen is MIUI ook een stuk beter geoptimaliseerd dan Touchwiz. Geen vertragingen dus, wel veel bloat van dubbele apps maar deze zijn vaak te deinstalleren, zeker met de global rom.

[Reactie gewijzigd door parryfiend op 2 september 2017 16:48]

De implementatie van het notifications en het quick settings toggle blad, do not disturb en android app permissions. Waren allemaal eerder geÔmplementeerd in miui dan in stock android en dus ook iOS.
Sorry maar hier moet ik je toch ongelijk geven. IOS had een aantal van die dingen wel degelijk al veel eerder. Zo is DND pas geÔntroduceerd in miui 8 in 2016 volgens dit artikel: http://c.mi.com/thread-26216-1-1.html

IOS 7 had dit er echter al in zitten in 2013.

Custom App permissions zat al in iOS voordat het Łberhaupt iOS heette. Daar is Apple echt 100% de eerste in geweest.

Dat Miui een stuk sneller is dan andere roms staat buiten kijf. Het is denk ik met kop een schouder de snelste van alle grote spelers op de markt. Alleen aosp gaat harder, maar daar zitten natuurlijk ook weer haken en ogen aan.
Je googled verkeerd ;)
Er staat overigens nergens in je link bij dat dnd in miui8 debuteert. Beetje slordig SuperSnathan....

Ben er vrij zeker van dat do not disturb er al zeker in 2010 of 2011 bij miui inzat.
Heb nog ergens een miui custom rom uit dat jaar voor de htc desire (rip) waar het op zit....
Geldt eveneens voor app permissions en dat drop down menu dubbelblad voor notifications/quicktoggles.

linky
https://www.maketecheasie...l-custom-rom-for-android/

Wat app permissions betreft ze debuteerden in miui in 2012 en in stock android in 2013.
Apple integreerde app permissions volgens mij ook in 2013 in iOS. Apples implementatie werd beter ontvangen en volgens mij trok google de instelling zelfs tijdelijk terug om achter de schermen verder eraan te sleutelen.

[Reactie gewijzigd door parryfiend op 3 september 2017 18:52]

Nice dat is een mooi artikeltje
Er staat overigens nergens bij dat dnd in miui8 debuteert.
Tsja het staat er misschien een beetje cryptisch, maar dit is wel hoe ik het lees.
So to avoiding such situtition, In MIUI 8 the developers come up with a smarter solution - DND mode or Do not disturb Mode.
Maar als Maketecheasier aangeeft dat het er in zat in 2011 dan zal dat zeker zo zijn.

App permissions is sws een ding wat toch echt bij Apple vandaan is gekomen. Zo kon je dit vanaf het begin al netjes regelen in de settings. Nu was het wel allemaal zo goed als opt-out en is dat met iOS 5 en 6 drastisch veranderd, maar ik weet nog heel goed dat ik met mijn iPhone 3G heel mooi apps kon white- en blacklisten voor verschillende dingen zoals contacten en afbeeldingen.
Het artikel van maketecheasier is gedateerd mei 2011. Komt ook overeen met mijn ervaring uit die tijd met miui custom roms voor de htc desire en GalaxyS1. Het miui8 artikel is idd verwarrend en niet duidelijk geschreven. Het is eerder een slecht geschreven uitleg van dnd zoals geimplementeerd in miui8. Introductie van dnd in die versie klopt dus niet aangezien het er al in zat in versie 1.0

Wat betreft permission managers: beidde google en apple waren er tegelijkertijd mee bezig. Apple kwam met de betere implementatie, google moest die van hun intrekken om deze in een latere androidversie te herintroduceren. MIUI doet al jaren hun eigen ding onafhankelijk van google.
Of dat goed of slecht is laat ik in het midden. Feit is wel dat miui (en de android custom rom community) achter de coulissen wel degelijk een bijdrage heeft geleverd aan de evolutie van de moderne smartphone en google veel van hun heeft overgenomen voor stock android.

[Reactie gewijzigd door parryfiend op 5 september 2017 13:45]

Nog niemand heeft die 4400 mAh opgemerkt, dat is toch enorm? Mooi meegenomen dus :+
(edit: typo)

[Reactie gewijzigd door nieksvd op 2 september 2017 10:28]

Dat is net zoveel als een laptop. :o
Alleen ander voltage.

[Reactie gewijzigd door Soldaatje op 2 september 2017 10:30]

En daar heb je precies de reden dat je capaciteit van accu’s in Wh zou moeten uitdrukken in plaats van in Ah :)
En dan is het ineens weer vele malen minder. De 11,1Wh in de iPhone 7plus heeft 2915mAh. Dat is echter veel minder dan bijvoorbeeld de 95Wh monsters in de 2015 macbook Pro 15". Die hebben 8755 mAh.

Hoe dan ook komt het niet echt in de buurt.

https://www.gsmbatterij.n...e_6_Plus_APN_616_0802.jpg
Ik doe twee dagen met. Mijn mi mix en dan game ik af en toe. Internet er veel op. Ben heel tevreden met. Het toestel
t-mobile heeft wel de 4g banden voor de meeste chinese foons, tipje voor mensen die zich willen verdiepen
Van de Xiaomi Mix is er ook een global versie uitgebracht met alle "nederlandse" 4G banden.
Ik denk dat er van de mix 2 ook gewoon een global versie komt.
Van de Xiaomi Mix is er ook een global versie uitgebracht met alle "nederlandse" 4G banden.
Ik denk dat er van de mix 2 ook gewoon een global versie komt.
Mi mix is er wel met globale rom maar dat is heel wat anders.
Als ik het goed heb ondersteund de mix geen band 20.Kan dat ik het mis heb maar waar heb je dat dan wel gevonden?
Xiaomi Mi note 2* 8)7
My bad
De Mi Mix ondersteund in geen versie Band20. De Global Rom versie gaat over talen etc.
Voor mij telt maar een aspect, namelijk wat de camerakwaliteiten zullen zijn. Als hij ook 4k video op 60 fps kan opnemen, dan neem ik hem serieus in overweging. Heeft iemand daar al geruchten over gehoord?
Ik kan je vertellen dat op dit moment de Galaxy S8 & de S8 Plus de beste camera heeft en ik verwacht dat dit zo blijft bij het uitkomen van Xiaomi Mi Mix 2
De Samsung S8/8+ camera is erg goed maar niet de beste. Die eer gaat nu naar de HTC U11 met een DxOMark score van 90. De Pixel staat op de tweede plaats met 89 en dan op een gedeelde derde plaatst vinden we OA de S8.
Heb je dit gelezen? HTC krijgt overigens ook een pluim voor de bediening, vooral dankzij de vele sliders in de Pro-modus van de U11, maar haalt het niveau van de S8 en de iPhone nog net niet.

Lees deze reviews de S8 generatie is de beste: https://tweakers.net/revi...honecamera-conclusie.html

https://nl.hardware.info/...-op-oorlogssterkte-camera

https://nl.hardware.info/...onde-nieuwe-kansen-camera

[Reactie gewijzigd door van der Berg op 2 september 2017 17:33]

Ik vind de reviews op tweakers fijn maar op camera gebied moet je toch echt bij DxOMark zijn.
Officieel nog niet te verkrijgen in nederland
Dit toestel zal op basis van de prijs van het vorige model minstens 600 euro moeten gaan kosten. Persoonlijk vind ik dat achterlijk veel geld voor een telefoon, maar desondanks word ik heel erg hebberig van dit toestel. Ik vind het bezelless ontwerp fenomenaal en de materiaalkeuze ook prachtig. Mocht het toestel stof- en spatwater dicht zijn, ga ik er ondanks de stevige prijs flink over nadenken.

Over de discussie over het formaat van smartphones van tegenwoordig wil ik het volgende kwijt. Het zou best kunnen dat telefoons in de nabije toekomst weer kleiner gaan worden, zodra we massaal zijn overgestapt naar de smartphone als desktop en/of notebook replacement. Dus dat we onze telefoon thuis of op onze werkplek gaan dokken via bv usb c/thunderbolt, waarna de telefoon boot in desktop modus en we met onze muis, tb en monitor aan een bureau kunnen gaan werken

[Reactie gewijzigd door ABD op 2 september 2017 11:15]

Is idd niet voor niks als het 600 euro zou zijn. Maar tel eens uit wat je bv voor een galaxy 8 betaald of een nieuwe iPhone met 256 gig aan opslag en 6 gig werkgeheugen. Dan kost die mix een schijntje van de de bovenstaande. Dan nog is de galaxy 8 al maanden op de markt. Ik heb nu maand deze mi mix en ben er zeer tevreden over. Mooi design 256 opslag.
De Mi Mix 1 had een veel lagere adviesprijs, maar het was al bekend dat er een beperkte oplage zou zijn (om en nabij de 10k per maand), dus het was logisch dat de webwinkels er een stuk meer voor zouden vragen.
Wat is dit toch een mooie smarphone met dunne randen, al is de gehele smartphone nog niet te zien.

Dit lijkt erg op de specificaties van de Galaxy S8 Plus omdat ze beide een 6.2 inch hebben en het zelfde resolutie hebben. De accu vind ik heel knap dat ze een 4400mAh hebben ingebouwd en bij de S8 Plus moet het doen met een 3500mAh. Ik vraag me dan af, waarom het hier wel is gelukt om een 4400mAh in te doen en bij Samsung maar maximaal een 3500mAh ingebouwd kan worden?

Ik lees dat de Snapdragon 836 geen grote verschillen kent met de 835, maar dat de Snapdragon 836 100MHz hoger is geklokt op maximaal 2.5GHz en de GPU is iets sneller geklokt naar 740MHz.

Ik kijk uit naar de reviews en een vergelijking met de huidige top smartphones

[Reactie gewijzigd door van der Berg op 2 september 2017 12:22]

6,2 inch is niks, de vorige Mi Mix was 6,4 inch. Ik heb zelf een Honor Note 8 en die is 6,6 inch. :)

[Reactie gewijzigd door WhySoSerious? op 2 september 2017 09:57]

Als je hem langs de S8 legt. Dan valt op dat qua lengte de telefoon niet echt langer is. Wel breder