Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Microsoft: Scorpio-editie van Xbox One X is populairste pre-order tot nu toe

Door , 149 reacties, submitter: MarkH NL

Microsoft heeft bekendgemaakt dat de vooruitbestellingen van de Project Scorpio-editie van zijn nieuwe Xbox One X sneller binnenkomen dan bij voorgaande generaties van zijn consoles. Zo zou de console in verschillende landen al uitverkocht zijn.

Microsofts Mark Nichols meldt dat er in de eerste vijf dagen meer bestellingen zijn binnengekomen dan voor eerdere modellen. Hoewel het bedrijf zegt 'overweldigd' te zijn door de vraag, wil het in de komende maand meer informatie bekendmaken over een nieuwe voorraad van de console. Daarbij gaat het dan wel om de standaardversie. Eerder deze week zei Xbox-marketinghoofd Aaron Greenberg al tegen een Duits YouTube-kanaal dat de verwachting was dat de voorraad van de Project Scorpio-editie van de nieuwe consoles een week zou strekken, maar deze bleek binnen een dag op te zijn.

De speciale editie van de Xbox One X werd begin deze week officieel aangekondigd in het kader van de in Duitsland plaatsvindende gamescom-beurs. Vanaf dat moment was het ook mogelijk om vooruitbestellingen te plaatsen. De Project Scorpio-editie wordt voor een prijs van 499 euro geleverd op 7 november, de dag dat de nieuwe console verschijnt.

Microsoft publiceerde via Major Nelson een volledige lijst met games die verbeteringen krijgen voor de Xbox One X. Momenteel gaat het om zo'n honderd games, maar de lijst zal worden uitgebreid. Games die van de verbeteringen zijn voorzien, krijgen een logo waarop staat 'Xbox One X Enhanced'.

Door Sander van Voorst

Nieuwsredacteur

25-08-2017 • 16:33

149 Linkedin Google+

Submitter: MarkH NL

Reacties (149)

Wijzig sortering
Met de One X heeft Microsoft natuurlijk een prima console weten te bouwen. Backwards compatible tot en met de allereerste generatie Xbox-games en een groot deel van de huidige generatie op 4K kunnen spelen. Persoonlijk heb ik geen 4K televisie, dus blijf braaf bij mijn One S. Maar met de One X heeft Microsoft technisch gezien de beste kaarten in handen. Nu hopen dat de games hier niet op achter blijven.
Hopelijk trekt MS hierdoor ook weer meer en betere exclusives naar zich toe
Xbox exclusives zijn als het goed is verleden tijd bij microsoft. Ze zullen allemaal play anywhere worden. (Althans dat hoop ik toch).

Van mij mag die exclusive onzin namelijk vlug ophouden. Moet perse een ps kopen om unchartered te spelen of een xbox om halo te kunnen doen. Slaat helemaal nergens op, geen enkele consument is er bij gebaat. Gelukkig zijn veel nieuwe xbox games play anywhere waardoor ik ze dus fijn op mijn veel krachtigere pc kan spelen (forza horizon 3 speelt zoo lekker op de pc).

Maar goed prachtig apparaat voor weinig geld. Je kunt geen 4k ervaring krijgen op de pc voor dat bedrag. Goede ontwikkeling microsoft ga zo door!
Ik snap dat je iedere game wil kunnen spelen op het platform naar keuze. Echter, dan veroordeel je iedereen tot de PC en kan iedere gamer 1000+ uittrekken voor een game PC. De reden dat consoles zo goedkoop zijn is dat ze zoveel geld aan de games verdienen. Een PC maker verdient niet aan games. Daarom zijn ook die Steam machines nooit van de grond gekomen. Veel te duur want de fabrikant kan niet verdienen aan de games, dat doet Valve. En een console kan pas populair worden als deze zich kan onderscheiden. Exclusives zijn daar een onderdeel van. Een consument is dus wel gebaat bij dit bedrijfsmodel want die kan voor 300 euro gaan gamen. Uiteindelijk zal een PC qua TCO goedkoper kunnen worden, maar dan moet je wel jaren online gamen meerekenen en veel games via Steam sales kopen. De meeste gamers doen dat niet. Die kopen maar een paar spellen zoals Fifa, Mario of zo.

Nog een kleine nuance: Als je echt perse alle exclusives wil spelen, dan heb je minstens 3 consoles nodig, en dat is natuurlijk duurder dan een game PC. Ook hiervoor geldt, dat wil de gemiddelde consument niet.

Wat betreft deze Xbox, ik hoop dat er veel games op 4K uitkomen. Ik ging mijn TV vervangen en heb een 4K TV gekocht. Nu heb ik een PS4 met PSVR, maar Sony heeft met de PS4Pro wel een designfoutje gemaakt. Meeste games draaien niet op 4K en mijn HDMI kabel loopt via het PSVR kastje waardoor HDR niet werkt. Ik vraag me af of het zelfs mogelijk is om 4K via dat PSVR kastje te kijken.

[Reactie gewijzigd door ceesiebo1 op 26 augustus 2017 20:14]

Hoewel ik het deels met je eens ben, is het voor gamestudio’s helemaal niet slim om games maar op 1 platform uit te brengen. Een ontwikkelaar die alleen voor de ps programmeert heeft de garantie dat iedereen die enkel een pc/xbox of nintendo heeft zijn/haar game nooit zal aanschaffen.

Ik zelf vind crash bandicoot bijvoorbeeld een geweldig spel en daar is net een remaster voor uit, maar no way dat ik alleen voor dat spel een playstation zal kopen. De consument is er dus helemaal niet bij gebaat in dit geval. Je kunt zeggen ja ze maken de consoles goedkoop waardoor de exclusives nodig zijn om te kunnen compenseren, maar let wel een console is binnen een jaar al duurder dan de pc. Tenzij je nooit spellen koopt en alles offline doet.

Voorbeeld: een redelijke gamepc heb je al voor ¤500/600 (zeg ff met een gtx1050ti, dat is krachtiger dan wat in de huidige consoles zit). Voor ¤250 koop je een console, maar laten we even de introprijzen pakken, want dat is redelijker. In t begin kostten de consoles rond de ¤300/¤350, tel daar een jaar xbox live bij op (de meeste mensen betalen maandelijks dus dat is dan zo’n ¤90 per jaar. In het eerste jaar heb je dus al zo’n ¤400 gespendeerd. Ik neem aan dat een gamer wel 5 spellen per jaar koopt. Een console game is tussen de ¤20 en ¤30 duurder dan de gemiddelde pc game (en de digitale niet verkoopbare varianten zijn vaak nog duurder op de console) ik ga even van het goedkoopst uit dus dat is dan rond de ¤100 per jaar meer kwijt. Zit je al op ¤500.

Dit is rond dezelfde prijs als die pc nu is (ligt er natuurlijk aan welke onderdelen je gebruikt). Maar goed dan nog stel dat die pc ¤180 duurder is inclusief die games. Betekent het wel dat je het dus het tweede jaar er al uit hebt (want xbox live/psn is duur). Uiteindelijk wat ik ermee wil zeggen is dat je als pc gamer altijd goedkoper uit bent en dat de initiele aanschaf ervan niet extreem veel duurder hoeft te zijn dan een console, een controller kun je in 99% vd spellen gewoon gebruiken op de pc en online gamen is altijd gratis. De games zien er mooier uit, met een ssdtje is het 10x vlugger dan een console en je kunt met een pc meer als alleen gamen/media bekijken en browsen.

Begrijp me niet verkeerd ik heb zelf ook een xbox en ik betaal ook doodleuk voor xbox live. Maar sinds het play anywhere programma uitgekomen is speel ik de meeste spellen toch liever op de pc. Dit betekent ook dat ik nu spellen heb aangeschaft die ik anders nooit zou kopen (zoals gears of war, want shooters met een controller is voor mij een no go). Dus ja ik denk dat de consument en de gamestudio’s hier meer baat bij hebben, zeker nu de pc gaming markt enorm in de lift zit. Enige die er geen baat bij zouden hebben zijn Sony en Nintendo (ik laat Microsoft buiten beschouwing puur om het feit dat zij wel al ingezien hebben dat dit de weg is om te bewandelen; resultaat: play-anywhere).

Overigens kun je nog zeggen dat je bij xbox live en psn free games krijgt, maar die krijg je ook bij bijvoorbeeld origin. En steam sales zijn vaak zo goedkoop dat je voor 4 pc games 1 console game kunt kopen.
Deze discussie zal al vaak gevoerd zijn op tweakers :) . Je redeneert erg naar de prijsvoordelen van een PC. Ik weet dat je een instap game pc kan maken, dat zie ik hier ook vaak voorbij komen. Mijn rekensom gaat zo: PS4/Xbox kost 300 euro. PSN kost mij 50 euro per jaar. Ik koop nooit games full price, maar altijd een aantal weken na uitkomst en betaal 30 - 40 euro voor een game. Op de PC zal een game 10 - 20 euro goedkoper zijn. Voordat je dan aan 600 euro zit ben je minstens 2 jaar verder. Maar goed, verder ben ik het met je eens. Het zou nog mooier zijn als ik met gamen niet gebonden ben aan een OS maar dat het als een soort Docker container op mijn PC of console komt. Helaas, zover zijn we nog niet.
Ja dat snap ik helemaal, maar de gemiddelde console gamer zal sneller een game kopen dan wachten tot de sales en nogmaals de meeste mensen betalen hun abonnementen maandelijks (waardoor psn onmogelijk ¤50 per jaar kan kosten voor die mensen). Tuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar mensen vergeten de extra kosten die bij consoles komen. Ik hoor vaak het argument ja maar voor een pc moet je ook een monitor kopen. Voor een console in principe ook, enige verschil is dat veel mensen al een tv hebben. (Overigens kan een pc ook gewoon aan een tv).

Om even terug te komen op instap pc, de gtx 1050ti/1060 zijn redelijke powerhouses en dat maakt van een 2017 instap pc een high end uit 2016. Daarmee wil ik zeggen dat je met bijvoorbeeld een gtx 1060 bijna alles op very high kunt spelen zonder al te veel compromissen. Ik ben het met je eens dat als je een console gebruikt zoals je zelf aangeeft dat het misschien twee jaar duurt voordat je het er uit hebt, maar dan nog blijft de pc superieur al is het alleen maar omdat het meer kan dan alleen gamen/multimedia en browsen. Ik zie bijvoorbeeld niemand met office werken op een console, niemand stuurt emails via de console en niemand gebruikt de console om te bankieren (uitzonderingen daargelaten uiteraard).

Nogmaals begrijp me niet verkeerd want ik heb zelf ook gewoon een console (al kan ik de meeste games niet spelen vanwege het feit dat ik een muis/toetsenbord gamer ben) en ik betaal ook gewoon maandelijks voor xbox live terwijl ik t amper gebruik. Maar er is niet voor niets een reden dat microsoft en sony ineens hard pushen om 4k consoles de deur uit te krijgen, de pc begon namelijk een zeer sterk alternatief te worden en sterker nog dat is het nog steeds. De scorpio gaat weg voor ¤499,- dat is net zoveel als een leuk instap pctje. Toegegeven voor die prijs mag je geen very high settings op 4k verwachten wat je op de console dan weer wel krijgt.

Anyways je hebt gelijk en van mij mogen games ook platform keuzevrij worden want ik denk dat iedereen daarvan profiteert (behalve consolebouwers sony en nintendo zelf).
Jep zo is dat. Daarom dat ik er eigenlijk ook van verschoot hoeveel ik uitgaf aan alle ps4 gerelateerde dingen... Kon ik even goed van begin een Game PC kopen.. :p
Ik heb de no hdr passthrough bij de psvr opgelost door een hdmi switch te gebruiken.

Zie voor meer info hier

https://gathering.tweaker...message/51648741#51648741

Zie ook dit filmpje
https://www.youtube.com/watch?v=7En_2Se-Ne8

Ik doe hetzelfde maar wel met een ander merk.
Xbox exclusives zijn als het goed is verleden tijd bij microsoft. Ze zullen allemaal play anywhere worden. (Althans dat hoop ik toch).
Naja, ze blijven wel exclusive gebonden aan het Windows platform. Forza zal niet snel naar Steam of Linux komen.
Van mij mag die exclusive onzin namelijk vlug ophouden. Moet perse een ps kopen om unchartered te spelen of een xbox om halo te kunnen doen. Slaat helemaal nergens op, geen enkele consument is er bij gebaat. Gelukkig zijn veel nieuwe xbox games play anywhere waardoor ik ze dus fijn op mijn veel krachtigere pc kan spelen (forza horizon 3 speelt zoo lekker op de pc).
Nu wordt Uncharted volledig door Sony gefinancierd en is deze studio het brein achter de game engine die Sony gebruikt voor de Playstation.

Vind ik persoonlijk minder erg dan wat Sony in eerste instantie geflikt heeft met games als GTA of Tekken, ze een zak geld geven zodat ze niet uitkwamen op de Xbox. Waarop MS ze weer een zak geld gegeven heeft zodat ze een jaar of 2 later wel op de Xbox uitkwamen.
Nu wordt Uncharted volledig door Sony gefinancierd en is deze studio het brein achter de game engine die Sony gebruikt voor de Playstation.
Bedoel je de engine die naughty dog gebruikt voor de PS4 of dacht je dat er echt zoiets bestaat als een enkele engine dat sony gebruikt voor de playstation in het algemeen?
Ik denk dat niet, dat is zo.

Naughty Dog is founder/voorzitter als het ware, van het ICE team. Het ICE team verzorgt de game engine die Sony inhouse gebruikt voor hun playstation titels.
Naughty Dog is home to the ICE Team, one of Sony's World Wide Studios central technology groups. The term ICE originally stands for Initiative for a Common Engine which describes the original purpose of the studio. The ICE Team focuses on creating core graphics technologies for Sony's worldwide first party published titles, including low level game engine components, graphics processing pipelines, supporting tools, and graphics profiling and debugging tools. The ICE Team also supports third party developers with a suite of engine components, and a graphics analysis, profiling, and debugging tool for the RSX. Both enable developers to get better performance out of PlayStation hardware.
Ah je bedoelde dus alleen de titels die sony zelf maakt. Dan is het duidelijk.
De specificaties vallen wel mee, de videokaart heeft 6tflops. Dit betekent dat het waarschijnlijk net zo krachrig is als de rx 580 van amd die voor de cryptocurrency hype redelijk geprijst was.

Persoonlijk heb ik een r9 290 en een 4k scherm. Als je de kwaliteit niet heel erg hoog zet zijn een hoop games goed speelbaar op 4k.
mjah, "nadeel" blijft dat het ook backwards-compatible moet blijven met de reguliere X1, dus de bottleneck blijft toch de oude hardware. Idem bij de PS4 & PS4 Pro natuurlijk.
Hoezo is dat een bottleneck? Ontwikkelaars maken het gewoon mogelijk voor games om te scalen. PC games worden ook niet tegen gehouden door de low-end gaming PCs.
Sommige facetten van een game zijn eenvoudig te schalen (textuur-, schaduw- en schermresoluties bijv), andere een stuk lastiger. Bijvoorbeeld de grootte van een level en de complexiteit van AI, physics en animaties. De nieuwe edities van de consoles (Xbox One X en PS4 Pro) zullen dus wel terughoudend moeten zijn bij elementen die niet eenvoudig schaalbaar zijn, en niet simpelweg weggelaten kunnen worden op de oudere systemen. Er is niet altijd budget om delen van een game twee keer te doen (voor de oude en de nieuwe), wanneer het gaat om complexere zaken. De nieuwe consoles bieden alsnog wel flink meer mogelijkheden, maar er zullen ook technieken zijn die ontwikkelaars nog links laten liggen omdat het wel op de nieuwe, maar niet op de oude consoles zou werken.

Oudere PC's houden ook wel degelijk de nieuwere tegen; dat is niet meer dan logisch. Niet iedereen heeft het nieuwste van het nieuwste, en ontwikkelaars moeten geld verdienen, dus gaan ze voor een spectrum waar de meeste gamers binnen vallen. Zouden ontwikkelaars alleen uitgaan van de dikste, nieuwste kaarten, dan zouden de beelden uit tech demo's van Unreal Engine 4 al gemeengoed zijn in games.

Ook houden de consoles de PC tegen; alles houdt verband met elkaar want games maken voor alleen de bovenste 5% is financieel niet haalbaar. Dit is allemaal niet zo'n probleem, want vooruitgang is er alsnog, alleen is die afhankelijk van de ondergrens en niet de bovengrens qua rekenkracht.
PS4 doet niet aan backward compatibiliteit vanwege technische onmogelijkheden.
Voor PS4 zou een PS3 of oudere game compleet van de grond af gemaakt moeten worden.
Gezien de investeringen hebben oude games hier dus erg weinig kans op.

De Xbox One gebruikt emulatie voor backward compatibility, en voor de One X zal dat dus nog gemakkelijker zijn. De One is al veel krachtiger dan de 360, dus die AI, physics en animaties van de 360 kosten maar weinig resources van de One. Tot nu toe lijkt backward compatibility technisch helemaal geen probleem, het lijkt gewoon meer een mankrachtprobleem om games backward compatible te maken (games testen en sommige zaken aanpassen die niet 1:1 geemuleerd kunnen worden).

[Reactie gewijzigd door Fireshade op 25 augustus 2017 17:46]

Waarom zou backwards compatibility van de PS3 naar PS4 onmogelijk zijn? Waarom zou dit voor Xbox wel gaan maar voor PlayStation niet?
De PS3 heeft een cell architectuur, die is heel wat moeilijker te emuleren. Het verhaal wordt vrij duidelijk als je alleen al kijkt naar de rekenkracht van alle CPU's:

Xbox 360: 77 Gflops
Xbox One: 112 Gflops

PS3: 233 Gflops
PS4: 104 Gflops

Nou zijn dit natuurlijk hele theoretische getallen, en vooral op de cell is het lastig om de maximale throughput te halen. Desalniettemin is het een serieus probleem. Wellicht dat een GPGPU oplossing geschikt is in sommige of misschien wel de meeste gevallen. Het is hoe dan ook een enorme onzekerheid of het überhaupt kan, terwijl de R&D in dit gebied is een enorme kostenpost met zich meebrengt. Hou er ook rekening mee dat Sony in principe een hardwarebedrijf is, geen softwarebedrijf zoals MS met enorm veel ervaring in compilerbouw.
De Xenon in de Xbox 360 is -deels- gebaseerd op de Cell.

Daar zit ook een veredelde PowerPC in wat in samenwerking met IBM in elkaar geprutteld is, daar heeft IBM kennis uit de samenwerking van Sony in meegenomen.

De XBO draait tijdens het emuleren de 360 OS, welke in een VM draait, welke op een slimme lage overhead manier de calls omzet. Gezien het eigenlijk NT calls zijn, maakt de hardware eronder infeite al niets meer uit. Zolang het maar krachtig genoeg is. NT calls zijn van nature hardware onafhankelijk, er is maar een klein binair blobje in de kernel die daadwerkelijk het praten met de hardware doet. Dit maakt het verhoudingsgewijs appeltje eitje.

Bij de PS3, de games spreken daar infeite direct de hardware aan. Waardoor de Cell daadwerkelijk geëmuleerd dient te worden op X86. Waardoor je een veelvoud (niet slechts de helft meer zoals 360>XBO) aan kracht aan boord dient te hebben.

Technisch zou het wel mogelijk moeten zijn, maar zoals je ook al aangaf. Sony is primair geen software bedrijf en MS wel. MS rent ze er wat dat betreft op elk software vlak uit. Sony loopt op OS gebied decenia achter op MS.
Sorry, maar wat je hier schrijft is grotendeels onjuist. De xenon is niet "gebaseerd op de cell". Het is een PowerPC architectuur, die al jaren bestond. Uiteraard met wat doorontwikkeling en specifieke aanpassingen (zoals 128 VMX registers ipv 32, en een dot product instructie). De cell architectuur is ook gebaseerd op de PowerPC en heeft een moderne PowerPC core in zich (de PPE). De cell was er natuurlijk eerder, vandaar dat die PPE de basis vormt van de xenon. Maar het gaat wat ver om te zeggen dat de xenon dus gebaseerd is op de cell, en dat gegeven heeft verder ook weinig relevantie met deze discussie.

Zo ook je verhaal over NT calls. Natuurlijk zijn er API calls, maar die zijn er op de PS3 net zo goed. Dat is echter niet de bulk van de code, en de mate waarin de 360 direct de hardware aanspreekt verschilt echt niet met die van de PS3. Zo zijn vrijwel alle DirectX calls statisch gelinkt (staan dus in de executable en niet in het OS) en prima te bypassen, wat de latere generatie van games ook zeker doen. De calls die daadwerkelijk de kernel ingaan (en dus niet instructie voor instructie geëmuleerd hoeven worden) zijn hooguit de dispatches van de command buffers.

De SPU's emuleren is op zich conceptueel niet moeilijker dan PowerPC code. Het probleem is vooral dat er 7 van zijn en ze behoorlijk wat rauwe performance kennen. De gelimiteerde mogelijkheden die ze kennen, maken ze daarentegen wellicht geschikt voor emulatie op de GPU. De grootste valkuil hier zijn waarschijnlijk de synchronisatieprimitieven.

Het grootste probleem met beide platforms is dat het big endian architecturen zijn, terwijl de x86 little endian is. Alle bytes staan dus verkeerd om. De vraag is hier of MS het met diepgaande code analyse voor elkaar heeft weten te krijgen erachter te komen hoe de data op disc in elkaar zit, of dat ze byteswap instructies gebruiken na elke read en voor elke write van/naar geheugen, wat natuurlijk veel minder efficient is.

Het is hoe dan ook een knap staaltje techniek wat ze voor elkaar weten te spelen, en de know-how is voor MS geschikt voor tal van dingen (denk aan x86 emulatie op ARM). Dit komt dan ook uit de koker van hun research afdeling - als het niet goed had uitgepakt voor backwardscompatibility dan was het alsnog geen weggegooid onderzoek geweest. Sony heeft die luxe natuurlijk niet.

Bron: ik ontwikkel al jaren voor al deze platforms

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 26 augustus 2017 10:14]

En toch heeft de Xbox One het in backward compatibility het vrij lastig met games die op de 360 al CPU-bound waren. Deze hebben vaak niet of nauwelijks betere performance op de One (soms zelfs slechter). Vooral de GPU van de One heeft meer in zich en het zijn dan vooral ook de grafisch zwaardere games die in backward compatibility een boost krijgen op de One.
En toch heeft de Xbox One het in backward compatibility het vrij lastig met games die op de 360 al CPU-bound waren
Ik weet niet waarom je "en toch" zegt, maar het was niet mijn bedoeling om te insinueren dat Xbox 360 emulatie wel makkelijk was (hooguit makkelijker dan de PS3) ;).
Of ik lees het verkeerd, maar de Xbox One en Ps4 zitten toch in te TeraFlop range ? Of is dat de GPU flops wat je post ?
Wat *jij* post zijn GPU flops ;)
Ze zouden in principe de xbox 360 versie van een game vrij simpel ook naar de PS4 moeten kunnen porten. Gezien de one en ps4 op vrijwel identieke chips zijn gebasseerd. Denk alleen niet dat MS heel snel een 360 emulator aan Sony gaat licenseren.
Ben niet de grootste kenner hier in, maar volgens mij:

In de PS3 werd voor zijn rekenkracht de 'cell' architectuur gebruikt (origineel van IBM volgens mij). Iets wat toendertijd best wel voorop liep vanwege de vele cores.

In PC (en macs) en de xbox360 (En x one / ps4) word de x86 architectuur gebruikt. Al dan niet x64.

Kortom, voor de xbox is het de zelfde architectuur gebleven en voor de PS4 is het veranderd. het is hetzelfde bij Nintendo btw.

Hierdoor hoeven Nintendo en Microsoft bijna geen werk te doen om een 'oud' spel te laten draaien, naast wat API's in stand houden en wellicht kleine software emulatie hier en daar

Volgens mij is het ook precies hierdoor, dat je tegenwoord heel veel remakes ziet.. De PS4 heeft nu de zelfde architectuur als xbox en mainstream PC, dus oude PC spellen zijn nu (relatief) heel makkelijk te porten naar de consoles :)

[Reactie gewijzigd door DutchKevv op 25 augustus 2017 18:54]

Xbox360 had geen x86, maar een PPC (IBM) triplecore. Cell werd ook gezien als PPC (toen je nog Linux op de PS3 kon installeren moest je een PPC versie hebben).

Dus een Xbox360 game moet ook omgezet worden van PPC naar x86.
Ja ik lees het ook net inderdaad, mijn excuses..
De originele Xbox (dus de eerste, aka de voorganger van de 360) had wel een x86 (soort gecastreerde Pentium 3) misschien dat je daar mee in de war was ;)
Dus een Xbox360 game moet ook omgezet worden van PPC naar x86
Nee want die games worden geemuleerd.
Cell was dan ook een PowerPC. En de Xenon in de 360 is gebaseerd op de Cell.
Xenon in Xbox 360

The PPE was designed specifically for the Cell processor but during development, Microsoft approached IBM wanting a high performance processor core for its Xbox 360. IBM complied and made the tri-core Xenon processor, based on a slightly modified version of the PPE with added VMX128 extensions
wiki
Uitgevers moeten ook om gekocht worden. Stel je voor dat de uitgever een HD remake in gedachten had. Dan heeft hij liever niet dat het origineel zomaar op de nieuwste console draait.
Weinig aan toe te voegen :)

Deze "tussen-generatie" zorgt voornamelijk voor wat extra knoppen om aan te draaien (heb je liever 4K? of wat meer grafische toeters en bellen?) maar zal geen "vernieuwing" met zich meebrengen die je bij een nieuwe generatie consoles verwacht. En natuurlijk is dit een wat vaag onderwerp, want je zou kunnen stellen dat de meeste games van de afgelopen jaren niet echt vernieuwend zijn en er hoogstens mooier uit zien.
Klopt. Blijkbaar is er ook weinig behoefte aan andere vernieuwing? Of weten we nog niet beter. Echt revolutionair is het allemaal niet. In ieder geval niet qua wat je nodig hebt aan HW. VR blijft niche (maar wel leuk!). Wie weet wat AR gaat brengen..
De XBOXone houdt de X nauwelijks tegen, omdat de vooruitgang BIJNA puur en alleen in de grafische chip zit.
Dat houdt dus in dat andere zaken dan schaduw/textuur en schermresoluties eigenlijk de enige dingen zijn die KUNNEN veranderen.
M.A.W. het verschil tussen de X en de One is veel te klein om te kunnen zeggen dat de één de ander tegenhoudt.
Het enige wat de game ontwikkeling tegenhoudt zijn de processoren die te traag vooruit zijn gegaan in verhouding tot de grafische kaarten, en ook natuurlijk het gebrek aan focus op high-end PC's.
Dat snap ik, ik doel meer op dat de One X (idem voor de PS4 Pro) geen machines zijn die vernieuwende "exclusives" krijgen op basis van hun capaciteiten. Overigens worden exclusives sowieso binnen gehaald dmv een zak geld :o
Alleen een zak geld is niet voldoende, het gaat natuurlijk ook om interesse en verkopen van een bepaalde console.
Mwah, de meeste exclusives zijn doorgaans van studio's die eigendom zijn (geworden) van de platformhouders. Exclusives zijn er doorgaans om meer consoles te verkopen; om het platform uniek te maken. Als je puur naar het Xbox-platform kijkt dan maakt Microsoft het juist voor zichzelf wat lastig omdat redelijk wat games onder de Play Anywhere paraplu vallen. Men wil vooral lock-in in de store :)
Scaling is leuk maar als je kijkt naar het verschil van Destiny 1 & de Beta van 2 lijkt het wegvallen van X360 en Ps3 veel complexer level design mogelijk te maken.

Kan mij voorstellen dat er niet grafische consessies worden gedaan om op alle configuraties goed te draaien.
PS4 en PS4 Pro zijn niet backwards compatible met eerdere playstations.
Daar doel ik niet op.
Was het niet zo dat je een xbox one game kocht, en je via een update de 4k versie krijgt indien je hetzelfde spel op de One X zou downloaden/installeren?
Uiteraard, het is aan de ontwikkelaars om er iets nuttigs mee te doen. Gaan ze de 4K versie verprutsen (te weinig tijd / geld / moeite insteken) dan kan je er natuurlijk ook donder op zeggen dat de verkopen flink gaan tegenvallen voor die game ontwikkelaar.
Willen ze dat? Laten we voor de desbetreffende ontwikkelaar hopen van niet ;)
Was het niet zo dat je een xbox one game kocht, en je via een update de 4k versie krijgt indien je hetzelfde spel op de One X zou downloaden/installeren?
Klopt. Microsoft komt zelfs met de optie om de 4K content te pre-installen, zodat je op launch-dag alleen maar je externe drive hoeft over te zetten. En anders kan het ook via je netwerk worden gekopiëerd.
Kan me herinneren dat Mr Phil nadrukkelijk heeft geroepen, geen geld wilde uitgeven om nog voor exclusives te betalen. Misschien is het voor Microsoft een betere zaak om gewoon weer zelf games te gaan ontwikkelen. Het ziet er alleen naar uit dat het nog een enige tijd kan duren voordat die games uberhaupt komen. Naar mijn mening zijn ze daar gewoon te laat mee.
Hier ben ik het wel mee eens, dit is de meest complete Xbox ooit. De vraag is alleen wel, zijn ze wel op tijd geweest? De geruchten zijn nogal breed wat de grootste concurrentie betreft, maar ik heb het vermoeden dat de PS5 wel eens sneller kan arriveren dan verwacht. Waarom? De CPU en GPU markt zit in een wapenwedloop verheven. Nieuwe generatie chips volgen zich steeds sneller op, en maken grotere stappen. Dat resulteert uiteindelijk in snellere chips voor hetzelfde geld Microsoft ze voor de X heeft gekocht.

Ik had in eerste instantie het idee dat Sony (net als Microsoft de Xbox) oneindig de PS4 ging updaten, en het uiteindelijk de 'PlayStation' ging noemen, maar ik denk toch niet dat dit gaat gebeuren. Zowel Microsoft als Sony kunnen het nu eigenlijk niet maken om exclusieve Xbox One X en PS4 Pro games op de markt te brengen en doen dat dan ook niet. Maar als je oneindig blijft updaten kan je haast niet anders, of krijg je verwarring in de winkel welke games je nu wel en niet op je console kan spelen.

Daarom verwacht ik dat Sony snel met een PS5 komt om de Xbox One X te parreren. De One X is dankzij de nieuwere hardware (vooral de CPU zal veel verschil geven) gewoon een veel betere console dan de PS4 Pro en is duidelijk een betere evolutie. Bijna volledige backwards compatibel met alle Xbox titels, betere 4k ondersteuning en dus krachtiger op alle fronten. Alleen had deze een jaartje eerder moeten komen en kunnen zij de komende jaren waarschijnlijk niet aan komen zetten met exclusieve Xbox One X titels.

Sony gaat waarschijnlijk relatief snel dus de PS5 (wat kwa evolutie eerder een PS4 Pro 2 zal zijn) uitbrengen, een console die vermoedelijk ook volledig backward compatible gaat zijn met in ieder geval de PS4 (en zeer waarschijnlijk de PS1 en PS2, de PS3 wordt wat lastiger i.v.m. de architectuur van de PS3), maar door de naam van het beestje te veranderen zijn exclusieve titels ineens niet van tafel. En dan loop je met de zeer krachtige Xbox One X toch weer minimaal een jaar achter.

Althans, dat is mijn gedachtespinsel.
En hij kost 999 euro.

Sony is verrast dat MS uit die relatieve oudere en dus goedkopere generatie chips 4K hebben weten te persen. Dit staaltje werk kostte 3/4 jaar. Ik verwacht dus pas in 2020 een nieuwe ps5, maar niet kan tippen aan de optimalisatie die ms heeft doorgevoerd. Dus de inefficiënte config zal moeten compenseren met krachtiger en duurdere hardware en dat allemaal om fatsoenlijk 4K te kunnen projecteren, wat de xbox one x dan dus al 3 jaar aan het doen is.

En nee, sony heeft geen ervaring met emulatie, iets wat microsoft al jaren onder de knie heeft. Verwacht dus geen backwards compatibility voor ps 1 t/m 3
Alle PS3's en PS2's kunnen PS1 games emuleren en de PAL launch PS3 emuleerde PS2 games. Dus wat betreft 'geen ervaring' is onjuist.
De PS3 fatboy emuleerde PS2 games juist niet.

De Fatboy had PS2 hardware in zich zitten. De game startte daadwerkelijk op PS2 hardware op.

meh, al gezegt :P

[Reactie gewijzigd door batjes op 26 augustus 2017 01:59]

Dat is deels waar, de Amerikaanse PS3 had de Emotion chip, de PAL versie een sterk uitgeklede chip waardoor het gros van de games geëmuleerd werd en niet alle PS2 games te spelen waren op de PAL PS3. De PAL PS3 emuleerde PS2 games dus wel.
Waar, maar zowel de PS2 als de PS3 gebruikten hardware om games van hun voorganger te draaien. De PS3 had gewoon een PS2 kern aan boord. De PS1 kunnen ze nu prima emuleren in software maar de PS2 hebben ze nooit volledig geemuleerd. Schijnt ook een lastige chip te zijn om te emuleren, net als de cell.
verschil is dat je alleen een xbox one x hoeft te kopen. verder als je games controllers etc kan blijven gebruiken.

de ps5 zou je niet alleen de console aan moeten schaffen ook controllers games want de rest zal je niet meer kunnen gebruiken sony kennende. dus je zal zo weer 1000 kwijt zijn minimaal.

ik sla nog ff over...
De One X HDD is 50% sneller dan de One S. En de extra 4 GB RAM met de veel hogere bandbreedte, kan het laden van games zo snel en vlotter versnellen.
Hardware binnen de One X zorgt voor anisotrope filtering (AF) op bestaande spellen (maakt texturen een beetje duidelijker). Albert Penello noemt dit in een interview met The Know
Bestaande XB1 spellen die dynamische resolutie en / of dynamische frame rate hebben, zullen het best uitzien en het beste presteren op een One X
Super bemonstering is standaard ingeschakeld op games die 4k targeten. Dit betekent dat een 4k spel afspelen op een 1080p tv, een betere beeldkwaliteit heeft dan een native 1080p spel op dezelfde tv.
Verdere visuele voordelen zouden hogere kwaliteit texturen bevatten die verder in de verte kunnen worden gezien, langer trekafstanden voor de geometrie en extra effecten. Dit hangt af van wat de ontwikkelaar doet met hun spel.

blijf jij maar met je S maar ik koop hem zoiezo heb geen 4k tv(nog niet) maar alles gaat gewoon sneller werken.Ik die niet zoveel game,maar als ik weet dat een betere console op de markt is moet ik die gewoon hebben en zal meer voordeel hebben met de X.Veel games worden zoiezo geupdate naar 4k ook=1080p en 500 euro is niets voor zo een beest.grtn
Ik weet niet echt hoe positief ik het moet inzien. Ik heb het gevoel dat de levensduur van consoles door zo snel betere versies te leveren wel veel minder is dan die van bijvoorbeeld de 360
Aangezien games verplicht compatibel moeten zijn met de Xbox One, Xbox One S en Xbox One X lijkt me niet dat dit de levensduur gaat inkorten. Sterker, het lijkt me juist beter omdat deze consoles nu ook gewoon allemaal hetzelfde platform gebruiken en de 9de generatie zal waarschijnlijk ook wel gewoon het OS van de Xbox One gebruiken, zelfs als de levensduur van je console korter wordt haal je hier alsnog een ander voordeel uit: koop een nieuwe console en je volledige collectie aan games zal er nog steeds op draaien. Ik denk dat dat voor vele meer waarde heeft dan dat ze nu sneller zouden moeten overstappen op een nieuwere console (zonder te wachten op remasters of games die via backwards compatibility worden uitgegeven).

Kleine toevoeging: Dat gezegd hebbende, er zal waarschijnlijk wel een punt komen waar Microsoft zegt dat publishers niet langer de Xbox One en Xbox One S zullen moeten ondersteunen, maar dat zie ik de eerste jaren nog niet gebeuren.

[Reactie gewijzigd door Loller1 op 25 augustus 2017 17:04]

Offtopic: Windows 10 is ook redelijk / goed backwards compatible met Windows 7.
Op de XBOX draait een soortgelijk OS.
Dus ze kunnen heus wel een nieuwer OS uitbrengen dat goed compatible is met hetgeen op de huidige (+ komende XBOX One X) draait, en de games zullen dan ook prima te spelen zijn op al deze en nieuwere consoles. Alleen net zoals met Windows XP, moet je weer ergens een grens trekken wat je blijft updaten / ondersteunen en dan vervallen de oudere console versies ook een keer af.

Ontopic:
Ik vind ook de Scorpio een veel brutere naam. Heb er ondanks dat ik al een playstation 4 pro heb staan en nog nooit eerder een xbox console heb gehad ook over nagedacht om deze wel te halen, zeker omdat enkele vrienden dit ook zouden overwegen. Blijkt nu dat er maar 1 vriend is die hem heeft pre-ordered, dus ik wacht ook wel even tot de normale versie er is + de rust is wedergekeerd. Ik verwacht dat de stormloop nog wel even blijft na de release, maar uiteindelijk ligt hij ruimschoots in de winkels en zal de prijs ook weer wat interessanter worden, althans, hoop ik.
Ik heb nog een spelletje van 1994 uit mn hoofd op windows 10 gedraaid laatst, beetje geflikker met een paar frames hier en daar, animaties die iets sneller lopen, maar die werkte nog prima verder. Dus ik denk dat het niet alleen aan windows ligt maar meer aan de gamemaker, directx
Compatibel

Daarnaast als ze de online service goed voor elkaar hebben en ik niet 2 dagen moet downloaden voor een update van een spel wil ik wel graag switchen van ps4 naar xbox

[Reactie gewijzigd door raxon op 25 augustus 2017 21:06]

Stel dat na de X de volgende versie 2 jaar op zich laat wachten. En dat dan de support op de One en de S afvalt, dan is die ondertussen 6 a 7 jaar oud...
Dan is toch een mooie leeftijd voor de console.
Backwards compatibility is erg fijn. Alleen niet iedereen kan steeds de nieuwste Xbox kopen. Maar het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe lang nieuwe spellen ook gewoon voor de "normale" xbox one werken.
De levensduur is ongeveer gelijk aan wat het normaal was, de PS3 en xbox360 was uitzonderlijk dat het zo lang duurde voordat er weer een nieuwe versie kwam. (en ik vind de PS3 nog steeds heel goed).
Kijk, noem dan gewoon cijfers. Als je er maar 100 op voorraad heb, is het logisch dat ze zijn uitverkocht. Volgens mij heb ik enkel van bartsmit gelezen dat het om 'honderden' zou gaan voor hun filialen, maar is natuurlijk ook met korrel zout te nemen.
Volgende keer niet posten binnen vier minuten en rustig lezen ;)
Microsofts Mark Nichols meldt dat er in de eerste vijf dagen meer bestellingen zijn binnengekomen dan voor eerdere modellen
Voorraad doet er (nog) niet toe: Er zijn van deze console meer bestellingen geplaatst dan van de vorige versies.
Overigens vraag ik mij af of ze marktaandeel bij Sony weg gaan snoepen. Sony loopt nog altijd weg met de beste exclusives.
Nee, want we weten allemaal dat de vorige 'modellen' een aanzienlijk zwakke start hadden, het is ergens ook niet minder dan logisch dat hij meer zou gaan verkopen (pre-order) dan vorige modellen.

Als ze er van (stel) de S eerste 5 dagen 1000 hebben verkocht, nu 1005, zijn er meer, maar zijn op absolute cijfers nog steeds geen wereldcijfers. Er zijn ook volgens mij nooit cijfers geweest van de pre-orders op de eerste 2 versies, enkel de day 1 sales van de originele Xbox One, met een aanname dat daar zelfs alle pre-orders (op een 50/50 verdeling) in hebben gezeten, zou dit rond de 50.000 hebben moeten zitten.
De S verkocht anders behoorlijk hoor, ook omdat het de goedkoopste UHD speler was die je kon kopen. Als de X dus op nummer 1 staat in de Amazon lijst, dan hebben we het toch wel over behoorlijke aantallen. Misschien de Xbox fans die MS een seintje geven "Power over Price! But never Price over Brand!".

De One was altijd een zwakkere console die duurder was dan de concurentie (499 vs 399) tijdens de launch. Dus laten we hopen dat het fans zijn die MS eventjes een lesje hebben geleerd.
Die 499 was met doorontwikkelde Kinect. De concurrentie was zonder camera. Niet lang na de introductie was de X1 zonder Kinect te krijgen voor 399,-
Beste exclusieve games? Dat is toch volledig persoonlijk? Ik had op release van de PS4 de PS4 gekocht omdat de xbox one maar op zich liet wachten, ik dacht van ach Forza.. Gran Turismo vond ik op de PS1 (of 2?) ook zeer tof, dus laat ik de PS4 maar kopen samen met GT.
Is GT er ondertussen al? Enige exclusive die mij wel wat leek.
Uncharted? Gisteren hier wederom wat video's bekeken, lijkt wel Tombraider. God of war? Niet mijn ding.

Ik kan me indenken dat mensen Uncharted wel tof vinden, maar de meeste games die ik speel en ook daadwerkelijk leuk vind zijn op beiden console of alleen op de xbox one (Forza Motorsport en Forza Horizon, jajaja heel toevallig zijn die nu ook deels op de PC. In de tijd toen ik de consoles kocht niet. Daarnaast vind ik PC gamen geen fluit aan).

Dusja, het is persoonlijk. Ik ken niemand meer die een PS4 heeft (wel op release, min of meer dezelfde reden:. ps4 zou beter zijn en xbox liet op zich wachten), en ook niemand die het ding mist.

Jouw voorkeur gaat naar de PS4, die van mij (en iedereen die ik ken) naar de Xbox. De Xbox One X met alle toffe snufjes, ja zekers die gaat hier komen :D Forza op 4K/60FPS/HDR oelala!

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 25 augustus 2017 19:15]

Van MSPowerUser:
A few days ago we reported that the Xbox One X was out of stock in various places. We then reported that it had already surpassed the combined sales of the PlayStation 4 Pro this year.
Aah kijk, dus als we dan deels terugrekenen op wat cijfers:
Juni report geeft ~7miljoen verkopen dit jaar van PS4, ander report geeft 1 op 5 is een Pro.

Dus dat zou impliceren dat XBX er nu ~1,5 miljoen Scorpio's in pre-order heeft staan.
Dat is dan goed nieuws. Hopelijk zijn er dan meer studio's (naast die van PC2) die ervoor zorgen dat de game op de X beter presteert dan op de Pro vanwege de extra power. Bij meer verkopen wordt het aantrekkelijker.
Ze geven Xbox standaard geen voorrang vanwege power. Dacht je serieus dat het zo gaat? Ze zijn geen marktleider en juist (zonder geld van Microsoft). Nog steeds minder interessant dan Sony's platform. Ze krijgen beide gewoon hun "Pro" support en devs behandelen beide gewoon hetzelfde namelijk. Ze geven een platform niet opeens expres minder aandacht dan de ander. De verkopen zullen al nog groter zijn op het platform die velen malen verder weg staat qua aantallen, dan de gene die net een miljoen extra heeft verkocht.
Project Cars 2 gaat er op de X beter uitzien dan op de Pro volgens de ontwikkelaar.

Ik zeg ook niet dat de Pro minder aandacht krijgt, het zou kunnen zijn dat de X méér aandacht krijgt.
Verschillen zullen niet echt groot zijn bij third party games. Dat hebben we in het verleden al vaker gezien namelijk. En omdat die verschillen niet groot zijn, is het voor nieuwe gamers niet perse interessanter om daarvoor een Xbox One X te kopen. Ook kijkend naar het feit dat Microsoft het nu vooral moet hebben van multiplatform dan exclusives.
Dan is hier je wake up call. Early review door digital foundry op gamescom geeft aan dat ook third party titels er behoorlijk goed uitzien 4k pc kwaliteit (lees behoorlijk beter dan op ps4)
Gaat puur om enchanced games. Games die er al zijn en een patch hebben gehad. En dan refereer je richting Tomb Raider, ja die heeft weer meer uit de One X gehaald, maar dat maakt de Pro versie niet meteen slechter namelijk. Die is namelijk ook 1 van de beste Pro versies die er zijn.
F1 lijkt me geen enhanced game. Dit is wat Digital Foundry erover zei.

The surprise package comes in the form of Codemasters' F1 2017. Similar to Rise of the Tomb Raider, this game is operating at a native 4K on Xbox One X, while its PS4 Pro counterpart hits the same 2160p output via checkerboarding. Image quality on this one is off the charts - if it's not a match for the top-end PC experience, it's very close.
Ik heb eens het originele artikel gelezen:https://mspoweruser.com/x...ders-sell-amazon-us-hour/

Het is weer lekker amerikaans, trekken hun eigen artikelen compleet uit context.
In hun eigen artikel staat dat de Xbox One X de sales van de PS4 pro uit 2017 voorbij is gestreefd op de best sellers list van amazon, en dan denk ik van de VS.
Ten tweede werkt die lijst van amazon niet puur op verkochte aantallen maar ook op verwachtingen, en omdat de xbox one x flink is gepreorderd verwacht amazon waarschijnlijk dat deze aan het einde van het jaar meer verkocht is dan de ps4 pro maar dat komt omdat de xbox one x nog niet lang in pre order staat waardoor er minder data beschikbaar is om de verwachting mee te calculeren. Dus om daar nu aantallen aan te hangen blijft link.

Persoonlijk had ik niet verwacht dat deze zo goed zou verkopen, de spellen blijven nog steeds achter en het is een flink prijskaartje, en wanneer je de xbox one en xbox one x niet naast elkaar speelt zal de ervaring niet anders zijn lijkt me. Als ik geen pc zou hebben zou ik mooi de one s kopen.
Je gaat het verschil tussen de One en X echt wel zien. Je hebt meer detail, draw distance is veel beter en 60 fps.
Dat zeker maar ik vraag me af of je ervaring beter zal zijn als je ze niet langs elkaar houd. Ik neem als voorbeeld GTA V. Ik heb deze op de ps3, ps4 en pc helemaal grijs gespeeld. Op de pc heb ik hem op ultra en haal 75fps in die trant(3440x1440). Hij speelt zeker lekkerder op de pc, draw distance, textures, fps speelt allemaal lekkerder. Maar of dat ook mijn ervaring met de game verbeterd weet ik niet, ik heb net zoveel plezier beleefd aan de ps3 variant. En dat is ook de reden dat ik niet naar een ps4 pro overstap, als er stabiele fps is en geen drops vind ik het niet erg als het 30 fps is en heb ik niet het idee dat de pro mijn ervaring verbeterd.
Check Amazon bestsellers lijst, dan krijg je een indruk van de aantallen.
https://www.amazon.com/Be...41011/ref=zg_bs_nav_e_1_e
Over welk tijdsframe, laatste uur, dag, week? Zonder die informatie tamelijk nietszeggend.
Het is in elk geval meer van dan de vorige; dat is het nieuws. Dus het zullen wel significante hoeveelheden zijn
Honderden voor het totale aantal winkels? Intertoys telt zo'n 300 winkels in NL en BE inclusief franchises. Met Toys XL en andere landen 524 winkels.

Dan is gemiddeld 1 per winkel niet duizelingwekkend. Sterker nog, teleurstellend.

[Reactie gewijzigd door PcDealer op 25 augustus 2017 18:50]

Of er was gewoon weinig interesse in voorgaande modellen...
Het is eigenlijk een beetje een nietszeggende statement, maar weer een kans voor Microsoft om wat media aandacht te pakken. "kijk! the One X is echt wel een ding. Echt serieus. Geloof ons".
En gezien ze toch geen console sales rapporteren komt niemand er ooit achter.

Ik trok die suggestiviteit van Microsoft (we have over 40 something with some exclusiveness somehow) al niet zo heel goed, maar na die briefing bij Gamescon weet ik niet wat je van Microsoft uberhaupt nog serieus mag nemen.

World Premiere!! Trailer van een uitgelekte uitvoering van een console.
World Premiere!! Uitpakken van console....
Exclusive!! .... de stand.... van de console.

Ge.. nant.

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 25 augustus 2017 16:48]

World Premiere!! Trailer van een uitgelekte uitvoering van een console.
World Premiere!! Uitpakken van console....
Exclusive!! .... de stand.... van de console.

Ge.. nant.
Uhm... ieder bedrijf doet dit. Sony heeft dit ook gedaan voor de PlayStation 4 (Pro) (sterker nog, Sony heeft onlangs nog een hele hype gemaakt, gezegd dat er een grootte aankondiging zou komen... een PS4 met GT-logo op), en sinds wanneer houden bedrijven rekening met leaks als ze iets aankondigen? Verwacht je soms dat Apple de iPhone 7S en 8 niet meer gaat aankondigen omdat we er toch alles al over weten? Dat is gewoon deze industrie, wat is daar "genant" aan?
Dat is maar net hoe jij grote verwachtingen had van wat Sony zei, dat is jouw probleem natuurlijk. Die advertentie zelf was al redelijk duidelijk dat het ging om GT. er stond iets van "we staan op de startblokken oid". Men kon zelf al een beetje raden met wat het te maken had. Dit is heel wat anders dan een bedrijf die van alles qua games riep, maar eigenlijk niet weet te deliverren. Voor de bestaande Xbox eigenaren is het puur omwisselen, maar voor nieuwe Xbox gamers (als die er interesse in hebben) heeft het maar een zwakke line up.
Serieus.... iets beter lezen hoor.

Dit gaat over de world premiere van de scorpio EDITIE van de One X?
Niet de world premiere van een product lancering zoals een S7 en 8 waarmee je vergelijkt.
En het gebruik van de exclusive aankondiging voor een standaard van het apparaat. Een frkn standaard!? Dat was voor mij pas een world premiere....

En volgens mij heeft Sony deze generatie (correct me if im wrong) nog niet gezegd "strongest console of alllll time!!!" En dat is het apparaat al bijna 4 jaar. MS doet het nu bij bijna elke game.... En als op gaming podcasts erom gelachen wordt.. Dan ga je te ver.

Daarbij wil ik wel benadrukken dat Sony's PS4 pro aankondiging ook echt te treurig voor woorden was. Zo rommelig.
Sorry hoor maar Gamescon is geen E3. En ja het was genant, maar Sony en Nintendo waren daar niet eens.

En dat zeg ik als Nintendo speler, Nintendo doet wel meer met directs trouwens, en dat bevalt me eigenlijk ook beter. Geen gezeik en geen schreeuwend publiek :).
Ja ik weet dat het geen E3 was. Het helpt overrigens niet dat ze precies dezelfde anouncer gebruiken voor de zinnen "world premiere" en "exclusive" als op E3. Sowieso was er veel hergebruik van E3 materiaal.

Ik gok dat Sony er niet is om alles op te sparen voor hun eigen PSX. Nintendo is er op E3 ook niet.... al lange tijd niet meer. De conferenties hebben we het over neem ik aan.

Ik vind dat wel jammer hoor, maar er zijn gewoon teveel momenten om dingen aan te kondigen en te weinig om aan te kondigen. En dan krijg je een beetje zoals MS nu heeft. Weinig nieuws en heel veel 'opleuken'. Ze durven serieus het zo te spinnen dat we moeten uitkijken naar 2018 voor Crackdown 3. WTF!? Die game net uitgesteld! Dat is niet genant, dat is gewoon schandalig. Een game van dat caliber (echt niet zon big deal), welke al jaren op zich laat wachter, elke conferentie weer gebruiken als ham om naar uit te kijken.
Als ik in de markt zou zijn voor gaming, dan zou ik ook intekenen op de Xbox One X. 499 euro voor een compleet systeem geschikt voor UHD gaming, daar heb je in de PC-wereld nog niet eens een losse videokaart voor.
Dankzij de miners hebben we daar idd geen videokaart meer voor :'( .
Ondanks dat, vind ik het voor een console geld zat. PS4 Pro is een stuk goedkoper.
Alleen als je graag een UDH bluray speler wilt is het aantrekkelijk.
Tsja, je krijgt dan ook minder performance met de PS4 Pro... die moet zaken upscalen om 4K te kunnen draaien... of komt niet eens verder dan 1080/60, waar devs claimen dat hetzelfde spel op Xbox One X wel 4k/60 kan.
Met de nadruk op 'Claimen', een 1080ti draait niet eens alles op 4k met 60fps maar een scoprpio wel :+
Behalve dat bijna geen enkele game TRUE 4K 60fps is. Ze doen gekke dingetjes met schalende resoluties, lagere framerate of zelfs gewoon een lagere resolutie. De toekomst moet nog laten zien of het echt een 4K waardige console is, ik denk zelf van niet als je de hardware zo ziet.
Ik ga hem halen en dan laat ik wel weten of ik me net zo bestolen voel als de "4k" van de ps4pro
Begrijp me niet verkeerd, mijn vorige comment was geen "fanboy" comment. Het gaat mij om 4K in het algemeen. Het wordt veel te snel gepushed naar de consument zonder dat de hardware (en software) er klaar voor is. Ze hadden veel beter een tussenstap kunnen nemen, of zelfs gewoon eerst een beginnen met Full 1080p 60fps support, maar bedrijven verkopen liever pixels dan fatsoenlijke performance dus is 4K helemaal "het ding" nu. Zowel de PS4Pro als de Xbox One X gaan 4K gewoon niet fatsoenlijk redden (is mijn voorspelling) zonder ergens anders consessies op te doen: framerate, textures, adaptive resolution enz.

Zelfs de PC is nog niet echt klaar voor fatsoenlijk 4k gamen, en dat ligt niet alleen aan de hardware, maar vaak ook aan de software.
Digital Foundry geeft aan na het zien van games op gamescom dat 4K zeker haalbaar is. Zelfs in settings vergelijkbaar met pc kwaliteit.
http://www.eurogamer.net/...ox-one-x-at-gamescom-2017

Verschillende games op native 4k, al dan niet op 60fps.
Of in het geval van Tomb Raider, de keuze, 1080p/60 of 4k/30 allemaal op high of ultra pc settings.
Je kan zeggen wat je wil, maar voor 500 euro is het een serieus stuk hardware.
En jij weet dat nu al? :+ 4k op low is niet echt knap tho.
xbox one x gaat ook echt niet native met 4k/60. Sowieso niet op high of ultra.

[Reactie gewijzigd door zlpsycho op 25 augustus 2017 17:46]

Probleem is dan ook dat niemand weet wat deze 4k inhoud. Low, medium of ultra . 4k in deze is niks tot bekend is welke settings op 4k gedraaid worden. Net zoals supersample afhangt van devs helaas.
Tot nu toe draaien alleen de "enchanced" games native 4K (misschien ook niet allemaal), maar de meeste nieuwe titels die nog uit moeten komen gebruiken ook checkerboard op de One X. Daarnaast is die 60fps op de One X ook niet eens het geval i.cm. 4K.

Edit: waar heb ik het mis? Dit is namelijk gewoon een feit....

[Reactie gewijzigd door Recon24 op 25 augustus 2017 19:22]

Forza 7, Titanfall 2, Path of Exile, F1 2017, Killer Instinct. Allemaal 4k/60. Ik zou je 'feiten' nog even checken
2 van je games zijn nog niet uit. De rest zijn al games die al lang uit zijn, waaronder KI, Titanfall 2, en Path of Exile ook dacht ik?. Anyway je hebt me bericht niet goed gelezen want dit bedoel ik dus. Jij noemt 2 nieuwe games en de rest zijn oude games die "enchanced" worden. En checkerboarding maakt ook helemaal niet uit, we zien hoe mooi bepaalde Pro games zijn op een 4K tv in 4K checkerboard/HDR.

Dus mijn feiten kloppen gewoon.

[Reactie gewijzigd door Recon24 op 26 augustus 2017 10:25]

Ik denk dat jij en ik een andere definitie hebben van feiten.
De feiten zijn dat de nieuwe aankomende third party games namelijk geen native 4K zijn, waaronder AC Origin, Destiny 2 en Anthem om er even 3 te noemen. Het gaat vooral om de al uitgebrachte games die niet gebouwd zijn voor de Xbox One X in het achterhoofd, die eventueel 4K doen (60fps is geen garantie).
Nu klopt het wel wat je zegt ;)
Al is F1 2017 wel een voorbeeld die 4k 60fps doet en er zullen er ongetwijfeld meer zijn. Al kan het me persoonlijk weinig schelen. Ik heb liever checkerboard met stabiele performance dan 4k en framedrops
Miners zorgen voor hoge verkopen, waardoor er meer geld is voor R&D. Waardoor de vooruitgang sneller gaat.

Bottom line, elk nadeel heeft zijn voordeel. En er komt een kantelpunt aan waarna nieuwe coins minen niks meer opleverd. Daarna is het snel klaar met minen
Misschien omdat Xbox one X niet de meest indrukwekkende naam is voor een console :)
Het klinkt misschien stom, maar ik wil ook graag deze versie zodat ik hem gewoon Scorpio kan noemen en niet Xbox One X...
Het is alleen jammer dat ik geen zin heb om maanden van tevoren ¤500 over te maken voor een apparaat dat volgens mij nog geen reviews heeft. En er zit nog niet eens een game bij en bijvoorbeeld Forza 7 zal op de release ook nog wel ¤70 kosten. Gelukkig heb ik nog een 360 die prima werkt en nog geen 4K-tv, dus ik kan ook wel wachten op de Xbox One xXx of hoe de volgende ook gaat heten.
Wat voor reviews wil je van een console ??? Het is geen game wat verkocht wordt. Van dit soort apparaten weet je heus wel wat je ongeveer kan verwachten. En als je toch een review wilt zou je minstens een jaar moeten wachten totdat developers met de hardware overweg kunnen en er meer "games" exclusieve zouden uitgebracht worden.
Gewoon zaken als geluid en warmteproductie. En misschien blijkt uit een teardown wel dat de koeling ondermaats is bijvoorbeeld. Zo is mijn eerste 360 ook gestorven door een verkeerd ontwerp en is zelfs de koeling van de processor die ik voor mijn volgende computer wil slecht te noemen.
Ik koop niet elke paar jaar een console en ik heb dus geen idee wat ik van deze generatie mag verwachten. Als hij net zo veel herrie maakt als de eerste 360 hoef ik hem niet, hoor. Dat wil ik graag van tevoren weten. Ik ga van het geld dan liever een keer extra op vakantie of ik koop een turbo voor een auto of zo. Voor mij is een console geen must, dus dat moet goed of ik hoef hem niet. Een review voor zo'n duur apparaat vind ik wel het minste voordat ik tot aankoop overga.
Microsoft heeft zijn lesje over koeling wel geleerd hoor. De xbox one en one s zijn zo goed gekoeld dat de fan nauwelijks aan staat en daardoor super stil is tijdens gamen (in tegenstelling tot de ps4).

Bovendien vind ik ook dat een xbox one (die zich profileerd als een middelstuk van je home entertainment) ook muisstil moet zijn. Aan die belofte hebben ze zich gehouden en er zijn geen hints dat ze die belofte gaan laten vallen met de one x
Ze bouwen gewoon verder, en je kan er vanuit gaan hoe de XboxS is dat het wel goed zit.

Ik verwacht niet meer dat Xbox fouten maakt na de 360 fiasco inderdaad. En het een solide machine wordt voor de aangeboden prijs.

Vandaar wat kind of review verwacht je van deze nieuwe console! Dat was echt meer iets persoonlijks tegen jou bedoeld.
Zo is mijn eerste 360 ook gestorven door een verkeerd ontwerp
Dat zijn echter niet zaken die bij de eerste reviews al gevonden worden.
Wat voor reviews wil je van een console ???
'xbox review' op google geeft 33 miljoen hits.
Is maar goed dat je dan maanden van te voren nog niets hoeft te betalen. Je betaalt pas bij uitlevering. Dat maak ik op uit de Nederlandse pre-order pagina van Microsoft.
Ik weet niet hoe Microsoft het doet, maar bol.com en Coolblue verwachten gewoon het hele bedrag in één keer.

Zelf vind ik het niet zo een probleem, heb hem dan ook bij Coolblue gekocht. Maar dat heb ik meer om de klantenservice gedaan.
Dat meen je niet -O-
Dat had ik eerder moeten weten! In de e-mail hadden ze het over kopen...
Om eerlijk te zijn vind ik dat best jammer om te horen. Had nou niks gezegd :+
Je kan hem toch gewoon retourzenden als het niets blijkt te zijn?

Heb ook wel eens de Ps4 gekocht bij launch en niet opgehaald bij postkantoor. Kreeg netjes geld terug.
XB1X staat ook in de naam. Dus nee

[Reactie gewijzigd door Tweaker1234 op 25 augustus 2017 16:47]

Ach als MS haar portable Xbox One E(verywhere) uit brengt dan zie je in een keer waarom ze zo heten ;). (grapje ik vond zelf Scorpio ook een leukere naam :( ).
Dat was te verwachten. Microsoft is al een jaar bezig met een hype op te bouwen rond de Scorpio/XBX, en de limited Scorpio edition is een mooie reden voor de fans om er eentje te pre-orderen.

Daarnaast is het ook een zeer krachtige console in vergelijking met de concurrentie en de XB1. Weliswaar niet goedkoop, maar Microsoft heeft met de Elite controller reeds bewezen dat een deel van hun fans gerust meer willen betalen voor extra kwaliteit.

In hoeverre de XBX er voor zal zorgen dat er meer gamers naar Xbox overstappen valt nog te bezien, maar dit is alvast een goede start.
Ik heb de avond na de aankondiging diverse malen gekeken of de pre orders al beschikbaar waren. Zonder resultaat. Tegen middernacht keek ik nog eens en heb ik er een kunnen pre orderen. Eigenlijk ben ik wel blij met goede hoeveelheid pre orders, want dan wordt het interessanter om daadwerkelijk moeite te steken in 4k games.
Dit is volgens mij geen xbox one meer maar een compleet nieuwe console.
Het is nog steeds een One, draait dezelfde games, dezelfde controllers, zelfde OS en winkel, hij is alleen sneller.
Aanschaf PS4 gaat niet door omdat m'n Logitech Driving Force GT niet compatible bleek en Sony duizenden bezitters ervan in de kou laat staan.

Zal ie met de One X wel werken? Dan koop ik die wel.
Ik denk dat je beter op de xbox forums of Logitech forums kan rondvragen voor een antwoord. Die set waar je het over hebt had ik ook bij mijn ps3 toentertijd.
Nee de dfgt werkt NIET op Xbox geen enkele variant.

Ondersteuning moet je toch echt bij logitech zijn. De meeste Thrustmaster producten werken wel op de ps4. Ook de Fanatec's.

Dat de G27 ook niet compatible is is gewoon schandalig.
Cronus Max al geprobeerd?
Kom maar met de normale zwarte kleur. Ik vind die Scorpio-editie maar lelijk. Deze loopt van zwart naar zilver.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*