Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Rainbow Six: Siege krijgt uitgebreide ondersteuning dedicated servers

Ubisoft heeft via een nieuwe patch de eisen versoepeld voor Rainbow Six Siege-spelrondes die via een dedicated server opgezet kunnen worden. Ook is een lan-modus voor de PlayStation 4 in ontwikkeling.

Het gaat om een versoepeling van de Custom Match-modus. De dedicated servers waren daarin al beschikbaar zegt Ubisoft, maar spelers moesten binnen tien minuten een volle lobby van tien spelers weten te krijgen om op een dedicated server terecht te komen. Met de nieuwe patch zijn er slechts twee spelers vereist om de ronde te hosten op een dedicated Ubisoft-server. Daardoor vinden alle potjes nu plaats op zo'n server. Spelers kunnen zelf geen lobbies meer online hosten, dat kan alleen nog in een lokaal netwerk. Ook in de Terrorist Hunt-modus worden binnenkort alle rondes via dedicated servers opgezet.

Ubisoft biedt vanaf de nieuwe patch, die versienummer 2.2.2 draagt, ook een voicechatdienst via dedicated servers. De dienst werkt met de technologie van het bedrijf Vivox, dat ook onder meer voicechatplatforms ontwikkelde voor EVE Online, Planetside 2 en Second Life. De nieuwe dienst wordt eerst op de pc-versie aangeboden en komt later naar de consoles. In de patch zijn ook verbeteringen aan de animaties en verschillende bugfixes doorgevoerd.

Ubisoft vertelt dat de patch als voorbereiding dient voor het derde contentseizoen van Rainbow Six Siege. In het nieuwe seizoen, dat een Hong Kong-map krijgt, gaat Ubisoft peer-to-peer voicechat- en partydiensten uitfaseren. Ook wil de uitgever een lan-modus beschikbaar maken voor de PlayStation 4-console. De eerste patch voor het derde seizoen krijgt een bestandsgrootte die kan oplopen tot 42GB indien het ultra hd-texturepack is geïnstalleerd. De consoleversies krijgen een patch van 15GB.

Door

Stagiair nieuwsredactie

50 Linkedin Google+

Reacties (50)

Wijzig sortering
Begint Ubisoft nu te luisteren naar de community?

Steeds vaker brengen ze dedicated servers uit in hun games.

[Reactie gewijzigd door dindr op 10 augustus 2017 15:18]

Meestal doen ze het niet omdat de game na 2 jaar niet meer gespeeld wordt, maar dit spel is dus populairder dan ubisoft gedacht had (neem ik aan)
maar dit spel is dus populairder dan ubisoft gedacht had (neem ik aan)
Daar zijn ze zich volledig bewust van. Getuigen alle updates die ik voorbij heb zien komen. Ze willen er een e-sport van maken heb ik het idee. Zou zo maar eens kunnen werken, counter-strike met extra lagen tactiek.
Daar zullen ze zeker op in zetten ben ik van mening. ESL heeft het al opgepakt een tijdje terug en het groeit nog steeds qua spelersaantallen.

Die dedicated servers zullen ze wel nodig hebben dan voor de toernooien gok ik.
Nee, juist niet.. alleen is dit de enige titel die een serieuze tegenhanger van CS:GO kan zijn.
Daar waar CS vooral inspeelt op "tactical timing" is Siege vooral Tactical Movement...

maar verder komt het aardig in de buurt.. en dat weten ze zelf ook.. dus ze zullen ook steeds meer naar een CS:GO achtige manier gaan aanpakken.. want ze zullen zich wel achter hun oren hebben gekrabt waarom hun AAA titels steeds zo tegenvielen bij de gamers..

ze waren te lang bezig met hun aandeelhouders te pleasen met mooie filmpjes en sterke PR (knappe dame die dat doet overigens! wel het type "sjut up and take me money" ;) ) maar ze hebben de turnaround hard nodig..
Ik kan me de tijden nog goed herinneren dat dedicated servers gelijk stond aan vloeken in de kerk. Blijkbaar zijn de tijden aan het veranderen.

[Reactie gewijzigd door harrytasker op 10 augustus 2017 15:39]

Wanneer was dat dan ? Dedicated servers was (en eigenlijk nog steeds is) een must voor een beetje competitief online game.
Wel voor competitief, niet voor al het andere. Daar is een flinke besparing te behalen.
Besparen voor wat? Voor wie?

Dedicated servers bieden alleen maar voordelen (een must voor competitief, fijn voor 'al het andere' (wat dat ook mag zijn in games zoals deze)), buitenom de kosten om de hardware te draaien, dan nog vind ik dat geen "vloeken in de kerk". Bovendien werden dedicated servers vroeger door de spelers zelf gerunned, dus het kost de developer in ieder geval niks extra.
was het niet andersom? Dedicated servers zijn altijd de ultieme maatstaaf geweest. Iets wat vroeger standaard was.
Zie aub mijn reactie naar funkeymonk3y
Ik begrijp de behoefte niet.

Bij battlefield al wordt een poosje gemodde private servers tegengewerkt. Alle servers lijken nu op elkaar en je moet maar mazzel hebben met een leuke en fanatieke groep mensen.

Of heb ik nu een totaal verkeerd beeld van wat dedicated servers inhouden? :o
Dedicated servers betekend dat er een vaste machine de server draait, ipv op een van de clients. Dit zou betere latency op moeten leveren en cheaten / lagswitching etc een stuk moeilijker moeten maken.

Dedicated servers zoals het vroeger ging (en wat je nu dus blijkbaar alleen (beperkt) via lan kan) zou nog beter zijn, betekend dat mensen zelf hun eigen server op kunnen zetten op hun eigen machine. En dus ook zelf kunnen moderaten, clanwars regelen, trolls kicken/bannen, mods draaien etc. Zorgt voor een veel fijnere game ervaring want dan weet je dat oa. cheaters actief aangepakt worden.

Het eerste is een investering voor de gamebouwer, die dienen extra servers beschikbaar te maken. Het tweede is puur aan de players om het op te zetten, maar dat hebben ze vaak liever niet aangezien dat piraterij in de hand werkt (servers waar je met een illegale kopie op kan spelen).

[Reactie gewijzigd door Zoop op 10 augustus 2017 15:45]

Het tweede is puur aan de players om het op te zetten, maar dat hebben ze vaak liever niet aangezien dat piraterij in de hand werkt (servers waar je met een illegale kopie op kan spelen) ze dan de stekker niet meer uit de servers kunnen trekken zodra een nieuwe variant van het spel is aangekondigd.
Fixed.

Battlefield 2 en 2142 zijn nog steeds erg populair om te spelen. Die fout maakt men niet opnieuw.
Ja, juist de servers van BF1 zijn saai. De tijden van bf3 waar ik met de clan servers huurden en onze eigen regels konden bepalen op mappen, vond ik persoonlijk leuker dan de saaie maps in bf1. Bijvoorbeeld wat weinig mensen leuk vonden maar ik wel is de 64 player RUSH. Nu heb je max 24 players en zijn de mappen vaak te groot voor het aantal spelers...
Hoe is dit een troll, flamebait of een persoonlijke belediging?
Dat hele mod systeem moet eruit gesloopt worden imo. Het begon goed, maar tegenwoordig word het gebruikt om aan te geven of je het eens of oneens bent met een post. Echt vreselijk onredelijk vaak.
Dan zie je een post die volledig on-topic is, maar de mening of zelfs feiten die gepresenteerd worden, accepteert men dan niet. Dus dan drukken ze maar gefrustreerd op de mod knop -1.

En sporadisch als mensen beginnen te 'bitchen' en onnodig felle discussies starten, dat krijgt ook wel een -1 (yup, daar heb ik ervaring mee :P ).
Zoals ook nu weer :P
Daar gaan mijn boosts!

En inderdaad, dit is hopeloos zo. Elke keer als je de volledige comments wil lezen moet je ook de -1 comments weergeven, waarbij opeens prachtige comments tevoorschijn komen.
in je instellingen gewoon default weergave op -1 zetten en het probleem is opgelost, en inderdaad ik vind het ook een hopeloos systeem, mensen die hun reactie gaan wijzigen omdat ze het niet eens zijn met de beoordeling van hun reactie, hoe triest kun je zijn.
Dedicated servers zijn eigenlijk servers die continue gehost worden. Ergens staat een host server (in eigen beheer of van een bepaalde hosting partij) die zorgt er voor dat jouw server 24/7 draait. Stabiel, zonder gedoe.

Veel games maken gebruik van P2P servers, wat eigenlijk inhoudt: Een persoon in de match houdt de game draaiend, dus wanneer die persoon de match verlaat krijgt iemand anders de server op zijn schouders. Voornaamste probleem hierbij is het wisselen van host (Een bekende waardoor veel mensen woedend werden is Call of Duty: Modern Warfare 2 met zijn "Looking for new host" door de match heen)
Ben ik nou zo gek dan? Als er via lan wel dedicated servers gehost mogen worden connect je toch met je clan via Vpn naar die machine? Als alle clans dat gaan doen hoop ik dat ubi inziet dat t nogal dom is wat ze aan het doen zijn...
Uiteraard zijn er mensen met minder kennis, maar als je een goede clan hebt word dat vast wel voor je geregeld. En anders kom je met Google al een heel eind ;)
Volledig mee eens.
Zo zijn er geen conquest server meer met bijvoorbeeld 32 of 48 man (veel leuker dan 64). Sniper limit zou ook fijn zijn, huidige hardcore modus van BF1 vind ik ook maar niks(doe mij maar semi-hardcore :P ).
Ik speel nog steeds regelmatig met een redelijk vast clubje en ben blij met deze aankondiging. Hopelijk verhelpt dit een deel van de voorkomende irritaties bij het opzetten van een team, joinen van een game of disconnects ingame.
Super tof van Ubi! ik ben een groot voorstander van dedicated servers.
Ik zit nog altijd te wachten tot EA dit doet met de Battlefield series.
Servers zijn altijd of vol, of hebben verkeerde gamemodes, of slechte regels, of geen dlc, of, of ,of.

Als ik nou eens mijn eigen servertje kon aanslingeren was dit allemaal opgelost.
Ik heb genoeg vrienden om de server wat te populaten..

[Reactie gewijzigd door rolandlub op 10 augustus 2017 15:29]

Gewoon bf4 gaan spelen! Ook veel minder cod-kiddo's.
Ik heb het over BF4, BF1 zit niet in mijn collectie
Ik kan niks anders zeggen dan; he he..
Nu nog een fatsoenlijke tickrate en de ping problemen oplossen, moeilijk maar essentieel voor de wat gevorderde playerbase en e-sport (ping probleem: gedood worden voor dat je die persoon ziet die jou dood, maar hij zag jou wel).
Edit: beter geformuleerd om misverstanden te voorkomen.

[Reactie gewijzigd door Surpunt op 10 augustus 2017 17:10]

Overall een prima patch, maar er zit nog veel in de pijplijn. In principe heeft het dus gewoon even geduurd voor de medewerkers konden werken aan content en zijn volgens mij veelal bugs gefixed naast enkele grote veranderingen. Het aanpassen van veel playermodels kan geen klein karwei zijn (en wordt ook wel onderschat).

Het is jammer dat ze niet sneller progressie konden tonen, maar overall denk ik dat uiteindelijk Operation Health een goede stap is geweest. Ik was zelf ook niet zo bang dat er niets aan kwam. Velen zijn gewoon erg ongeduldig en onderschatten hoeveel werk het is om bepaalde zaken aan te passen of hoe lang het duurt voor je medewerkers ingewerkt zijn (want er is wel degelijk wat veranderd qua nieuwe medewerkers).

Het is mooi dat Ubisoft inziet dat de titel het beter doet en dus ook betere support nodig heeft. Ik ben benieuwd wat er verder nog aan zit te komen. Hopelijk ook wat specifieke console-updates en balancing.
Is for honor nog te redden? _/-\o_
Het is een tijdje geleden al aangekondigd dat For Honor dedicated servers gaat krijgen.

nieuws: Ubisoft geeft For Honor dedicated servers

Het zal alleen 'enige tijd' duren voordat ze beschikbaar komen.
Overigens doet For Honor het behoorlijk goed sinds de leavers penalty imo.

edit; woordvolgorde.

[Reactie gewijzigd door arthias op 10 augustus 2017 16:15]

Ow dank u, Dat had ik nog niet gezien. Maar misschien wel te laat nu.

[Reactie gewijzigd door Dylan_R op 11 augustus 2017 10:26]

De eerste patch voor het derde seizoen krijgt een bestandsgrootte die kan oplopen tot 42GB indien het ultra hd-texturepack is ge´nstalleerd. De consoleversies krijgen een patch van 15GB.
Mijn god wat een groottes zeg.. Je zit na het kopen van de game tegenwoordig een halve dag te wachten voor ie helemaal up to date is.

Vind het overigens wel een goeie ontwikkeling en hoop dat hiermee de ping togglers wat minder kans krijgen. Ook de LAN optie vind ik een hele goeie. Kun je nog eens lokaal met vrienden spelen
Met een beetje verbinding heb je dit zo binnen. Daarnaast, als je TeamViewer installeert op je PC, en je PC dan met je smartphone overneemt, kun je dit soort updates al binnenhalen vanaf je werk of vanuit je bed. Op die manier kun je best wat tijd besparen.
Mja, met een 50mbit verbinding thuis is dat niet echt een optie... Punt is ook niet het binnenhalen, maar het feit dat ik bij sommige patches een volledige nieuwe game aan het binnenhalen ben. Dat zegt mij dat er nog een hoop gedaan kan worden aan optimalisatie.

Daarnaast ben ik desondanks wel blij met deze ontwikkeling. Dedicated servers zorgt ervoor dat je ten minste meer controle hebt over je eigen server en ook custom matchmaking kan toepassen
Mja, met een 50mbit verbinding thuis is dat niet echt een optie... Punt is ook niet het binnenhalen, maar het feit dat ik bij sommige patches een volledige nieuwe game aan het binnenhalen ben. Dat zegt mij dat er nog een hoop gedaan kan worden aan optimalisatie.

Daarnaast ben ik desondanks wel blij met deze ontwikkeling. Dedicated servers zorgt ervoor dat je ten minste meer controle hebt over je eigen server en ook custom matchmaking kan toepassen
Daar is een verklaring voor:
With this new patch, we plan on resetting the foundation that future patches are built upon, and establishing the Y2S3.0 patch as the new baseline that we will update the game client from. As a result of resetting the baseline, we must replace a significant number of the existing data forges. This is why the Y2S3.0 patch is as large as it is.

All game data is stored in what we refer to as a “forge”. This is a compressed archive containing other files. When we need to modify a file that is part of a forge, we simply download a new forge that contains the new file without replacing the original forge. This simplifies the patching process, and reduces the download size. Over time however, it leads to a lot of wasted space on disk, as there are more and more modified files.

In the Y2S3.0 patch, since we changed many existing textures, we decided that we need to consolidate our forges. The impact of this will result in a smaller overall footprint on your hard drive, taking up less space. By consolidating our patches and data players will see a reduction “seek time”, which means faster load times for all players. While it is difficult to determine an exact loading time reduction percentage for PC due to the variety of configurations, consoles will see about 10% faster loading times for matches.

Additionally, we have taken advantage of the fact that we are replacing all our forges to upgrade the compression algorithm used. This will reduce the overall size of all future patches by approximately 12-15% and will have an improvement on loading time as well.
Er is dus bewust gekozen om de libraries volledig te vervangen om zo de boel meteen op te schonen.
Komt omdat ze een aantal playermodels aanpassen, enkele maps worden anders (bv overall lighting) en ze hebben enkele objecten aangepast om bepaalde gebieden te optimaliseren zodat er minder polygonen te renderen zijn voor dezelfde of betere kwaliteit.

Dus ja, daar zit aardig wat werk in en levert ook een grote download op.
[...]


Mijn god wat een groottes zeg.. Je zit na het kopen van de game tegenwoordig een halve dag te wachten voor ie helemaal up to date is.
Eigenlijk precies de reden waarom 300Mbit tegenwoordig geen overkill meer is. Je haalt met Uplay gewoon netjes 36.5 MB/s en dan valt het patchen altijd reuze mee. Installeren zit meestal ook onder de 20 minuten.

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 10 augustus 2017 20:30]

Gaat deze titel ook de 4k updates krijgen voor de xbox one x? (tom clancy wildlands krijgt deze wel en aangezien er een 3de seizoen komt zou je dat toch wel met mooiere graphs op de x1x willen zien..)
Wel geweldig hoe ze aan hun spel werken.

Is de UHD patch 42GB of neemt de game na instalatie van de patch 42GB in beslag? Op dit moment is de totale game 36GB dus zou mij verbazen als hier 42GB bijkomt (78GB totaal).

Weet trouwens iemand wanneer de patch uitkomt? :)
Er komt 42gb boven op. Voorheen had ik al een moddervette 70gb van Rb6+highres pack, dus ben vraag me af hoe het totale plaatje er straks uitziet. Los daarvan speel ik op 1080 en low quality behalve LOD en aa op max. Want 200fps en 200hz gamen. Plus je ziet zoveel meer op low settings.