×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Riot Games presenteert nieuwe hybride champion voor League of Legends

Door , 62 reacties

Riot Games heeft een nieuwe champion gepresenteerd. Kayn is een hybride champion die als mens begint en zich kan ontwikkelen tot een snelle assassin, maar hij kan ook veranderen in een demoon, de Darkin. Dit brengt twee verschillende speelstijlen met zich mee.

Kayn hanteert een zeis als zijn favoriete wapen en beoefent schaduwmagie. In de zeis zit de demoon Rhaast, waardoor het wapen demonische krachten heeft en uiteindelijk Kayns lichaam en geest kan corrumperen. Kayn kan hier weerstand tegen bieden, maar als dat niet lukt, zal Rhaast hem volledig 'opslokken' en verandert Kayn in een demoon.

In menselijke vorm is Kayn een snelle behendige assassin, maar in demonische vorm is hij sterker en krijgt hij andere abilities met meer crowd control. Spelers hebben de mogelijkheid de transformatie te beïnvloeden. Als Kayn vooral opponenten aanvalt die vanaf een afstand aanvallen, zal hij sneller transformeren in de assassin, maar als hij vooral vijanden aanvalt die excelleren in hand-tot-hand-gevechten, zal hij veranderen in de demoon.

Kayn brengt in menselijke vorm meer magische schade toe in de eerste paar seconden dat hij in gevecht is met vijanden. Als Darkin kan hij zich helen door schade aan vijanden toe te brengen. Met zijn zeis kan hij naar voren springen en schade toebrengen aan iedereen om hem heen. Als Darkin doet hij dan een andere vorm van procentuele schade.

Daarnaast kan Kayn vijanden vertragen met zijn zeis. Als assassin krijgt hij daarbij een groter bereik; als Darkin kan hij vijanden daarbij ook in de lucht beuken. Kayn is ook in staat gedurende een periode sneller te bewegen en kan dan zelfs door muren heen lopen. Als assassin krijgt Kayn een nog grotere bewegingssnelheid.

De ultieme ability van Kayn geeft hem de mogelijkheid om een vijand die hij pas heeft aangevallen als het ware te gijzelen en te bezitten. Tijdens dit proces is hij onkwetsbaar. Als hij het proces voortijdig beëindigt, brengt hij zijn doelwit aanzienlijke schade toe. Als assassin kan hij deze eigenschap van een grotere afstand inzetten; als Darkin doet het een andere vorm van procentuele schade en heelt de aanval hem ook.

Kayn is beschikbaar om te worden getest in de publieke testruimte. Binnenkort komt de champion officieel voor iedereen beschikbaar, waarschijnlijk met de introductie van de eerstvolgende periodieke patch.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

28-06-2017 • 08:18

62 Linkedin Google+

Reacties (62)

Wijzig sortering
Leuk feitje voor de liefhebber; de 'demoon' Darkin waar ze het hier over hebben is het legendarische vechters ras waartoe ook Aatrox behoort :)
Dan is het toch wel een beetje hopen dat deze champ niet net zo nutteloos wordt als Aatrox :)
Riot games kennende zal Kayn uiteindelijk hard generfed worden...
Zal sowieso eerst belachelijk overpowered zijn en vervolgens volledig generfed worden inderdaad....
Leuk dat Tweakers wat meer League of Legends covert. Ik speel het zelf niet zo veel, maar ik kijk de Europese LCS wekelijks.

Riot doet het best goed met de vernieuwing van champions. Ik heb het gevoel dat ze regelmatig echt nieuwe elementen toevoegen waardoor het spelen en kijken interessant blijft.
Ik vind het wel tegenvallen eigenlijk, het nieuwe. Toch knap hoor, dat ze elke keer weer een nieuwe champion kunnen bedenken, die weer iets van variatie toevoegt.. maar een echt unieke champion, met unieke moves vind ik deze niet.

- Bijna elke champion krijgt nu standaard een gap-closer.
- Laatste tijd veel abilities om terrain te negeren.

Heel vaak komen er nieuwe abilities die in praktijk overeenkomen met een andere champion.

Q: Gelijk aan Darius, maar dan met een kleine gap-closer
W: Zelfde als Sion, zelfs met knockup
E: In principe dezelfde ability als Magic Journey van Bard, maar dan net weer even wat sterker (twee muren door). Talon kreeg tijdje terug ook een rework om terrain te negeren.

De passive is nu eigenlijk geen passive meer, want je moet volgens mij actief drukken om te veranderen. (Iets wat Nidalee en Jayce gewoon een hele ability kost).

Die boom laatst, die was best vernieuwend volgens mij.

[Reactie gewijzigd door Blinkiej op 28 juni 2017 11:27]

Je bedoelt waarschijnlijk "gap-closer", het gaat namelijk om abilities die een afstand overbruggen.
Een repositioning ability is niet altijd een gap closer. De term gap closer wordt gebruikt voor engage tools om de gap naar een target te overbruggen.
-Een trash Hook en nautilus anker zijn echte gap closer en erg effectief door de cc op de target.
-90caliber net en Arcana shift zijn typische repositioning tools. Ze kunnen zowel offensief als defencief gebruikt worden.
Lantern en magical journey voornamelijk disengage (in tegenstelling tot Hook), maar kunnen ook offensief gebruikt worden. Toch worden ze typische geen gap closers genoemd in de LCS casts.
Een gap closer is om jezelf dichter bij een doelwit te krijgen. Het 90 caliber net doet het tegenovergestelde, het is een soort disengage tool (om weg te komen). Echter, aangezien je target trager wordt ervan, kan je het ook tijdens een gevecht gebruiken of gebruiken om een gevecht te starten (en daarna er gewoon weer opaf te gaan).

Bij LoL wordt het vooral gebruikt als term voor het dichterbij een vijandige speler te komen, en niet voor een willekeurig doelwit (alles wat je snel naar waar je wilt komen brengt kan je anders zien als gap closer, zelfs gewoon lopen)

Tresh Hook is een gap closer, vooral als je hem nogmaals activeert (en dus naar het doelwit toe gaat), lantern brengt teamgenoten naar je toe en is dus niet specifiek een gap closer maak kan wel als zodanig gebruikt worden, net zoals bijvoorbeeld Kalista ult. Magical Journey kan gebruikt worden om aan te vallen als een vijand toevallig naast die muur staat, maar als dat niet het geval is kan het niet, en daarom is het ook niet een echte gap closer.

(Edit: Dacht dat je het anders had beschreven, eigenlijk zeg je precies hetzelfde :D)

[Reactie gewijzigd door Skyclad op 28 juni 2017 12:06]

We zijn met met elkaar eens, maar je verwoord het wat netter :)
Ten tijde van mijn reactie had de persoon waar ik op reageerde een spelfout gemaakt, mijn reactie was puur bedoeld om hem/haar daarop te wijzen en hopelijk een geheugensteuntje te geven voor de juiste spelling.

[Reactie gewijzigd door Cronax op 28 juni 2017 16:40]

Desalniettemin een interessant onderwerp en we zijn het ook nog eens allemaal met elkaar eens ;)
In elk geval krijg je elk jaar nieuwe Masteries waarbij je moet instellen ten behoeve van de sterke kanten van de Champion die je gaat spelen. Door deze sterke veranderingen, veranderd de gameplay eigenlijk altijd al voor het hele jaar.

Als er iets mis is zijn er wekelijkse updates.
Soms zijn er server reparaties, maar die worden altijd keurig en op tijd gemeld.

Ze nemen soms volledige veranderingen voor bepaalde Champions, die ik soms positief, maar bij een lievelings Champion zeker ook negatief kan ervaren.
Wow, ben zeer benieuwd hoe de pro-teams hier mee gaan spelen maar ook wat de counterpicks zijn als het andere team deze champion heeft gekozen. 2 verschillende stijlen om mee te spelen dan kan je hem dus toewijzen aan de AD carry of midlane, denk niet dat hij als jungler geschikt is.

Al met al, leuke ontwikkeling de hybride champion.
Ik dacht juist aan een typische toplaner. ADC lijkt me lastig voor een melee/magic DMG champ (behalve voor Rekless)

[Reactie gewijzigd door AJediIAm op 28 juni 2017 08:47]

Grappig dat we allebei dezelfde speler in gedachten hadden bij mogelijke ADC :D. Toplaner zou inderdaad ook nog kunnen maar denk voor mid ook interessant vanwege eigenlijk 2 champions in een.
Zet hem maar op ADC dan speel ik daar graag tegen, dit zal top of mid laner worden, ADC maakt die geen kans
ik kan voorspellen dat deze champ alleen top of jungle gespeeld gaat worden, adc is in de pro scene altijd een ranged champ, verder maakt de passive van kayne het zo dat je hem het liefst de jungle in wilt doen omdat die kunnen kiezen wie ze gaan bevechten om zo je gewenste form zo snel mogelijk te krijgen. Toplane kan hij ook nog wel omdat daar de bruiser type champs het meest worden gespeeld om zo nog een hypercarry te creŽren en daarmee de game te kunnen snowballen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het artikel totaal niet lekker vind lezen. Sommige Engelse woorden wel erin en sommige in het Nederlands, vind ik persoonlijk helemaal niks.

Als League-fan zit ik niet echt te wachten op deze champion. Puur en alleen omdat het lijkt alsof hij teveel "sticking-potential" heeft, wat voor een Carry-main sowieso niet fijn is :P
Gezien de gebruikelijk OP-broken-as-hell status van nieuwe releases zullen we het zwaar krijgen. Ik denk dat ik m'n Braum en Nautilus support wat vaker moet gaan spelen.
Ach hij zal nooit zo OP zijn als release Xin Zhao :+
Of jax die een letterlijke 100% winrate had vroeger omdat er toen nog de dodge mechanic bestond waarmee je alle damage kon negeren, jax kon snel een 100% dodge krijgen en zo letterlijk onverslaanbaar werd, daarom heeft de huidige jax ook een andere lore dan toen en zijn er voice lines van "image if i had a real weapon" duidend op de eerste release toen die dat nog wel had en 100% winrate haalde.
Ik heb nog steeds nachtmerries... Brrr
Leuk dat ze een league of legends nieuwtje coveren!
Ik krijg alleen bij het lezen van dit artikel een beetje het gevoel alsof de tekst door google-translate vertaald is. Sommige Engelse woorden zijn bijna direct overgenomen wat niet helemaal in de context van de zin past (ook al is het woord individueel wel correct, leest gewoon niet lekker)
Hoezo is dit geen Advertorial?
Wat maakt LoL zo speciaal dat er bij een nieuwe champion een artikel voor nodig is?
Het spelletje draait om de champions. Elke DLC van elke triple-A game krijgt toch ook zijn eigen artikel? Vergis je niet dat League echt een gigantische playerbase heeft...
Dan is elk nieuws item op tweakers.net een advertentie met deze redenatie. Nieuws over intel of Samsung mag wel omdat??
omdat LoL so mainstream is en iedereen die normaal geen games speelt wel LoL speelt. Het heeft het zelfde effect als dat je pewdiepie in een titel zet van een video, gratis views.

Edit: ik zou ook wel WoW patch notes hier willen hebben maarja niet mainstream genoeg.

[Reactie gewijzigd door Sakujo op 28 juni 2017 08:59]

League is misschien wel een van de grootste games van dit moment. Dus ja dan heeft het echt wel nieuwswaarde.
Klik, lees en reageer even op een artikel om te melden dat het jou niet intereseert anders...
Maar als jij dit geen interessant bericht vindt waarom klik je er dan op en ga je het lezen?
Niemand verplicht je dat te doen. Ik lees ook alleen maar de berichten die ik zelf interessant vind de rest scroll ik gewoon voorbij.

On-topic:
Sinds ik League minder ben gaan spelen vind ik dit soort dingen ook steeds interessanter worden.
Leuk om te zien dat het zo gaat, vind die speelstijl keuze mogelijkheid wel iets hebben :)
Als je als bedrijf niet commercieel bent ingesteld kun je het beste je deuren sluiten. Ik vind deze wijze van reclame, waar je zelf de keuze hebt om te klikken veel fijner dan die geforceerde reclame, maar dat is puur mijn mening erover.
Hmm transformerende champions zijn in trek bij riot, een beetje hetzelfde principe als Gnar op't eerste zicht.
Gnar zit (ja echt) al 3 jaar in de game.
Has it been that long?
14 augustus 2014, dus bijna wel ja.
Tijd gaat zo snel inderdaad. Toen ik begon was Nautilus net uit. 5,5 jaar geleden. :)
Misschien ook wat richting Nidalee.
Het ziet er erg uit als Kha'Zix en Darius gemixt met een vleugje Ekko?
Toch mis ik het oude League of Legends erg.. Season 3 was ver uit de leukste (als je het mij vraagt).
Ze kunnen het nooit voor iedereen goed doen. Mijn favoriete season was season 1. Maar ik was dan ook Top/Jungler... de jungle is nooit meer hetzelfde geweest.
Overigens waren de heel oude mid ADC vs mid ADC games m.i. een stuk interessanter dan de adc + support bot lanes.
Jup zeker mee eens, Jammer dat ze geen een aparte server maken waarbij een wat vroegere season in staat. Er zijn aardig wat mensen die vroeger speelde en afgehaakt zijn omdat League of Legends zo enorm veranderd is.
Ik vond het idd vroeger ook leuker om gewoon tegen alle odds in bijvoorbeeld een Nocturne mid te gebruiken omdat dat toen nog gewoon kon als je impaler en genoeg health nam.
End game was je dan de Duivel voor de meeste.

Ook vind ik het jammer dat Poppy zo veranderd is, was een van mijn lievelings champions met de kills recht onder de toren, mits je team niet vergat dat de toren de ult van Poppy niet kon raken.
Persoonlijk vond ik het leuker toen we nog bloodrazer hadden etc.
Toen niemand wist wat je moest doen of bouwen dat was lachen nu is iedereen gewoon veel te serieus :/.
Of die tijd dat Feral Flare er was. Echt geweldig, wat heb ik me daarmee vermaakt :)
Ik zelf ook heel erg maar ik speel nu hoogstens 1 game per dag, vind het vrij saai dat je niet meer kan doen wat je wil zonder dat mensen boos worden.
Lijkt erg veel op Tryndamere... zijn ult heb ik nog niet gezien in de video.
Ik hoop dat je Darius bedoelt? Tryndamere is letterlijk alleen maar autoattacks met een dash en debuff
Ja Darius lijkt hij nog meer op idd. Ik keek alleen naar de dash, maar die Q en Ult lijken er erg op.
Je ziet em op een gegeven moment letterlijk in Ezreal springen, en vervolgens er weer uit springen.
(Dat is ook het moment dat Ezreal dood is.. )
Dat is zijn ult! :)
Fijn om te zien dat Riot ook wat nieuws probeert, zeker aangezien er zoveel champs zijn is diversiteit belangrijk.

Voor mij is het wel de vraag of ik het weer ga spelen, ben inmiddels verslaafd aan HotS en ben toch van mening dat die meer variatie bied aan champions & speelmogelijkheden.
Mee eens, sinds ik hots speel heb ik lol niet meer aangeraakt. Hots bied meer gameplay.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*