Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Nieuwe champion in League of Legends kan zelf wapens maken

Door , 36 reacties

Riot Games, de ontwikkelaar van League of Legends, heeft een nieuwe champion ge´ntroduceerd. Ornn is een ijzersmid die zelf voorwerpen kan maken, waardoor hij als enige champion in de game niet terug naar de basis hoeft om uitrusting te kopen.

Ornn lijkt op een uit de kluiten gewassen dwerg, die volgens het verhaal in eenzaamheid leeft onder een oude vulkaan. Daar smelt hij in ketels materialen om deze om te vormen tot items met een ongeëvenaarde kwaliteit. In de game komt dit tot uiting doordat Ornn in staat is om items te maken terwijl hij zich op het slagveld bevindt. Daarnaast kan hij voor elke teamgenoot een upgrade van een stuk uitrusting maken.

De nieuwe champion lijkt vooral te fungeren als tank, die de klappen moet opvangen en de aanval op tegenstanders dient te openen. Daartoe kan hij via een klap op de grond een vulkanische uitbarsting creëren die schade toebrengt aan tegenstanders en hen vertraagt. Enkele seconden na de uitbarsting ontstaat er een pilaar van magma, die de bewegingsvrijheid van tegenstanders beperkt.

Daarnaast kan Ornn zichzelf beschermen met een schild en tegelijkertijd vuur spuwen. Tegenstanders die te lang door de vlammen worden geraakt, worden 'broos', wat Ornn de mogelijkheid geeft zijn tegenstanders nog eens van hem af te slaan. Ornn kan ook op tegenstanders afvliegen, waarbij een schokgolf ontstaat op het moment dat hij in aanraking komt met een obstakel op het terrein. Met zijn ultimate kan Ornn een vuurgeest oproepen, die hij in een andere richting kan sturen door er zelf tegenaan te beuken.

Joris Jansen

Nieuwsredacteur

8 augustus 2017 14:31

36 reacties

Linkedin Google+

Reacties (36)

Wijzig sortering
Vraag me af hoeveel het kost om deze champion uberhaupt te spelen.
De eerste paar weken 7800 ip, daarna 6300 ip. En de optie voor 975 rp. Dit is standaard voor alle nieuwe champions.
Of als je alle champions al hebt 3x een random champion shard van 1700 ip en dan rerollen in een random champion via hextech crafting.
Dit is ook mijn voorkeurs methode :-)
Zo heb ik de laatste 15 champs ook verkregen, veruit het goedkoopst en werkt iedere keer weer.
Als ik het goed in mijn herinnering heb:

In de eerste periode (week/2weken?) 7400 IP volgens mij en daarna 6300IP.
IP krijg je gratis per game. Tussen de 50 en 125 per game volgens mij. Hoeveel verschilt of je wint of verliest.

Je kunt em ook versneld kopen met RP (wat je voor echte euro's kunt aanschaffen).
Hoe bedoel je? Standaard RP of points voor elk nieuw character hoor...
Vet! Eindelijk weer een champion die echt uniek overkomt. Ben benieuwd wat voor toffe plays de pro's hiermee gaan verzinnen.
Ik moet zeggen dat alle champions die ik de laatste tijd heb zien uitkomen redelijk uniek zijn.
Inderdaad, erg uniek en ook erg creatief. Ben ook erg benieuwd wat de pro's gaan doen :D
Heb me dood gelachen om Ivern. Wat een pracht champion is dat. _/-\o_
Inderdaad. Die kayn heeft een echt unieke skillset en die ADC/Support combo hebben ook wel wat unike eigenschappen.

Maar eindelijk weer een tanky toplaner. Er kwamen veel meer mid/jung/adc's uit laatste tijd.
Eindelijk? Wat was er niet uniek aan Kayn dan? Of Camille en Ivern? :o

Edit: Nou ja zeg, wat is het met de -1 brigade de laatste tijd? Ik stel gewoon een vraag, hij is zelfs on-topic. :/

[Reactie gewijzigd door Arashi_NL op 8 augustus 2017 15:52]

Uniek vind ik ze wel. Daar is geen twijfel over mogelijk. Ik vind dat Riot de laatste tijd sowieso veel betere nieuwe champs introduceert dan voorheen. Alleen de game mechanics zijn vrij hetzelfde gebleven, dingen die je al vaak eerder kon met andere champions, in een bepaalde mate. Dit is een totaal nieuwe vorm van spelen wat zich voordoet.
Daar ben ik het wel mee eens, door de compleet nieuwe manier van spelen zou ik 'm zelf misschien "innovatiever" noemen. Maar zeker de laatste tijd maakt Riot vrij unieke champions, dus in dat opzicht vind ik Orrn geen uitzondering.
Persoonlijk zou ik liever wat minder champions toegevoegd zien en wat meer bugfixes en balance changes en met name het laatste.

Sommige champs worden nooit meer gespeeld puur omdat ze te underpowered of overpowered zijn (yasuo wordt vrijwel altijd gebanned bijvoorbeeld). Wat ik ook hekel is dat ze sommige champions volledig verbouwen, leuk als je jarenlang een champion leuk vond vanwege de mechanics om vervolgens te zien dat ze er een compleet andere champ van gemaakt hebben (zoals LB, Graves, Urgot etc).

Ik vind het goed dat ze veel werk in dit spel stoppen en iedere keer met nieuwe champions komen, maar nieuwe champion betekent ook iedere keer weer nieuwe balance changes, terwijl voor de “oude set” zonder de nieuwe champion de balancechanges nog lang niet klaar zijn imo. Maar goed blijft een leuk spel, de community daarintegen is zeer matig en is niet aan te raden voor mensen die niet tegen een stootje/kritiek kunnen.
Het is inderdaad 1 van de meer unique champions, maar ik vind dat riot het hoe dan ook erg goed doet met champions de laatste tijd.
Nu nog de balancing :o
Past netjes in de tank-meta die momenteel aanwezig is, zal Riot wel over nagedacht hebben. Ziet er in ieder geval uit als een interessante top laner. Ik verwacht niet dat hij ergens anders gespeeld gaat worden. (geen items kopen, dus geen jungle of support item?)
Ik de tank meta een beetje saai. Van mij mogen tanks iets meer fighter worden. De utility van deze champ is wel leuk en dat is een grote plus.
Of we hem in andere rollen gaan zien hangt af van welke items hij kan maken.
Als ie in de buurt moet zijn bij zijn teammate om een item te upgraden, dan is het misschien wel een leuke support.

Een nieuwe variant van Alistar.
Yup dacht daar ook net aan. Zalig om items van de ADC en roamende jungler in lane te kunnen upgraden. Kan ook plannen om items van mid te upgraden wanneer die even langskomt voor blue buff :)
Volgens mij gaat het niet zo werken. De nieuwe champ kan voor zichzelf items kopen zodra hij out of combat is. Voor andere spelers kan hij de volgens items upgraden voor 1000g (500g voor supp items):
  • Black Cleaver (3000 naar 4000)
  • Sunfire Cape (2900 naar 3900)
  • Redemption (2100 naar 2600)
  • Locket of the Iron Solari (2200 naar 2700)
  • Infinity Edge (3400 naar 4400)
  • Trinity Force (3733 naar 4733)
  • Abyssal Mask (2900 naar 3900)
  • Rabadon's Deathcap (3800 naar 4800)
Kortom, een ADC moet eerst zelf een infinity edge kopen alvorens de nieuwe champ deze kan upgraden. Omdat de precieze stats van de upgrade zover ik weet nog niet bekend zijn, is het maar de vraag of de upgrade voordelig is om direct te doen of pas late game. We zullen zien :)

Edit: voor nieuwe items, zie https://gyazo.com/ef69468763eb341951b03083803801e7

[Reactie gewijzigd door Rasmalluin op 9 augustus 2017 15:56]

Dit is hetzelfde concept als de "Ezel" van Dota2 en de Goddess "Chang'e" van Smite.
Het enige verschil tussen deze 2 is dat bij Ornn de items ook meer geld gaan kosten dan normaal, en dat hij het alleen out of combat kan craften.

Overall lijkt zijn spelkit wel een beetje overpowered tegenover andere champions die wel naar base moeten voor hun items. Ornn zou een toplaner moeten zijn die items zelf kan maken in plaats van terug naar de basis zou moeten gaan, dit betekent ook dat hij zelf HP potions kan maken zonder dat hij helemaal terug moet lopen terwijl een andere champion terug naar de basis moet om HP potions te halen, hierdoor krijg je ENORM veel sustain in lane en kan je makkelijk de andere laner outfarmen waardoor hij meer income heeft tegenover zijn tegenstander.

Voor zover ik nu kan zien (zonder officiele gameplay en alleen een overview van zijn skills) is de enige mogelijkheid om hem uit lane te krijgen door hem te killen, of hem low genoeg te krijgen dat hij niet met potions zover kan healen dat hij terug de lane in kan lopen.

Vraag me verder wel af hoe die gaat spelen, waarschijnlijk ook met het nieuwe 10 ban systeem zal hij een goeie 80-90% banrate krijgen in de games.
Voor zover ik weet kan ie geen potions kopen, hij is een blacksmith niet een alchemist.
Dan is het nog redelijk balanced sinds dat zijn items altijd duurder zijn als hij niet terug naar base gaat.

In het plaatje dat ik heb voorbij zien komen over zijn upgrade costs, hieronder een kleine grafiek.

Wat in de foto stond:
  • Black Cleaver (3000 naar 4000)
    Sunfire Cape (2900 naar 3900)
    Redemption (2100 naar 2600)
    Locket of the Iron Solari (2200 naar 2700)
    Infinity Edge (3400 naar 4400)
    Trinity Force (3733 naar 4733)
    Abyssal Mask (2900 naar 3900)
    Rabadon's Deathcap (3800 naar 4800)
Het lijkt erop dat support items met 500 omhoog gaan, en de volledige damage items met 1k gold omhoog gaan.
Ult, animatie en looks doen me sterk denken aan Spirit Breaker uit Dota 2.
Gok dat je Elder Titan bedoeld.. Die heeft een spirit en earth splitter.

Spirit breaker heeft niet iets wat in de buurt komt van een vuur spirit die hij kan bewegen (charge of darkness, empowering haste, bash, neither strike. Ofzo)
Handig voor ARAM's :).
Abilities lijken best wel wat op die van andere champs, E doet me een beetje denken aan de R van Malphite. Dat items klinkt wel weer super vernieuwend. Ik ben benieuwd hoe deze champion uitpakt en of die ook gespeeld gaat worden in hogere ELO.
Klinkt als een Champion die door menig slim persoon misbruikt kan gaan worden d.m.v. glitches om makkelijk te winnen.
En daar bestaan dus patches voor.
Mochten er glitches zijn die 'misbruikt' worden, wordt de champ snel genoeg ge-disabled tot er een patch is die het fixt.
Jeetje zeg, deze hero lijkt echt ontzettend veel op Tjorbjorn (OW)

- Zelfde baard, (incl die 2 hangers in zijn baard)
- Ook een dwerg
- Een grote hamer
- iets met vuur

Ah ja Tjorb is ook weer ''geleend'' van de Engenier van TF2.

[Reactie gewijzigd door rickboy333 op 8 augustus 2017 17:17]

Wat dus weer lijkt op vrijwel iedere dwerg in ieder ander spel.

Het is bijna onmogelijk om nog originele ideeen te hebben.
Misschien moeten spellen eens van de Tolkien-figuren af. Graag geen dwergen, elfen of orks meer. Geef me iets originelers.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*