Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Nieuwe League of Legends-champion neemt tegenstanders met plasma onder vuur

Riot Games heeft een nieuwe champion geïntroduceerd, genaamd Kai'Sa. Ze is erin geslaagd de enge 'nachtmerriedimensie' genaamd The Void en diens roofdieren te overleven door zelf een jager te worden en kan onder andere vanaf een afstand vijanden onder vuur nemen met plasma.

Kai'Sa staat te boek als een adc of 'marksman' en moet het dus hebben van het onder vuur nemen van vijanden vanaf een afstand. In The Void kon ze overleven door zelf een jager te worden, waarbij ze door een zogeheten 'symbiotische tweede huid' in staat is haar abilities op te waarderen tot verbeterde versies.

Elke keer als ze tegenstanders onder vuur neemt krijgen ze ook plasma te verduren, waardoor Kai'Sa met elk schot meer schade doet. Na een aantal schoten ontploft het plasma voor extra schade. Ze kan vijanden ook onder vuur nemen met een spervuur aan raketten. Dit spervuur wordt nog groter met bepaalde items die haar schade vergroten.

Om vijanden op te sporen kan ze een straal Void-energie afvuren die op vrij grote afstand de aanwezigheid van tegenstanders kan onthullen. De straal brengt meteen schade en plasma aan en onder omstandigheden zorgt deze straal voor extra schade.

Als Kai'Sa eenmaal een vijand heeft opgespoord kan ze met haar ultieme ability, Killer Instinct genaamd, in een mum van tijd de afstand tot haar door plasma gemarkeerde doelwit overbruggen en krijgt ze een flink schild ter verdediging. Eventueel kan ze ook tijdelijk haar bewegingssnelheid vergroten en sneller schieten, waarbij ze eventueel ook kort onzichtbaar kan worden.

Kai'Sa komt beschikbaar om te worden getest in de publieke testruimte. Binnenkort komt de champion officieel voor iedereen beschikbaar, waarschijnlijk met de introductie van een van de eerstvolgende periodieke patches.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

21-02-2018 • 12:42

54 Linkedin Google+

Reacties (54)

Wijzig sortering
VelKoz weer geupdate. Wat extra mobility? :P

Ik ben gestopt met LoL omdat je TE afhankelijk bent van je medespelers, solo carry is niet mogelijk. Je moet gewoon minimaal 3 goede spelers hebben om te winnen. Zo voelde het tenminste altijd. Daarnaast vond ik het ranking systeem matig, de community toxic. Al met al toch jaartje of 4 gespeeld.

[Reactie gewijzigd door Macboe op 21 februari 2018 12:47]

Dat zeggen mensen met een low elo altijd, hoe kunnen spelers als imaqtpie/iwilldominate etc altijd Challenger worden, terwijl ze alleen spelen? (even duoqueue negeren) Puur op skill. Mensen die huilen om hun teammates zijn zelf vaak ook een groot deel van de oorzaak. Kijk maar eens een replay van je game terug en je ziet hoe raar je soms dingen doet. (treuzelen bij een bosje etc) Terwijl high elo spelers continu weten wat en waarom ze iets aan het doen zijn.
Ik denk dat platin 1 toch we gemiddeld is en niet low skilled. Season 2 of 3 was ik dat. Daarna alleen maar ranked gedaan voor de skins.
Vanuit een Challenger is platina 1 low elo, vanaf Diamond I 75+ LP wordt het pas High elo. :)
Yarp.

Voordat Solorenektononly recent overschakelde naar Jungle en z'n typisch toxisch streaming persona omarmde had ie een aantal redelijk goede vids op youtube staan waar ie stap per stap uitlegde wat ie deed en waarom. Waar ie op voorhand zei dit en dit ga ik nu doen, vijand heeft deze opties, dit en dit zijn mijn reacties.
Waarom ie wel of niet teleporte, waarom ie wel of niet opvolgde, dive deed, suicide deed, enz. Welke wards goed zijn en wanneer je ze moet plaatsen.

Redelijk wat games gezien waar zijn acties bepalend waren voor het winnen van een game. Een portje hier, een gank daar, een push hier, een steal daar en je creëert kleine maar toch belangrijke winsten voor je team.
Minder trolls en griefers op hoger elo neem ik aan.
Vrij normaal dat je teammates nodig hebt om een teamgame te winnen.

Kun je beter een paar mensen in je vriendenlijst toevoegen waar je graag mee speelt.
dat is true, maar ranked "solo" maakt je 90% afhankelijk van wat riot in jouw team stopt. Toch noemen ze het ranked solo. Het had beter geweest als het dan 1 vs 1 was. Ik speel zeer regelmatig met vrienden die gold/diamond zijn, echter kom ik zelf niet uit silver, terwijl ik wel op gold niveau speel. Ik ben het opzicht wel eens met de comments hierboven. Vroeger was het wel makkelijk om gold solo te kunnen bereiken, nu is dit teveel afhankelijk van geluk aangezien een 1 vs 5 battle haast niet meer mogelijk is.
De invloed die je hebt hangt sterk af van welke rol je speelt, maar hier toch even wat statistiek: je rol/positie maakt dus of je zeg maar in 10% van de games het verschil zou kunnen maken of in 40%. Echter, vergeet niet dat als je zelf on-par speelt (dus in de juiste league zit), je een winrate hebt van 50%. Om hogerop te komen moet je in meer dan 50% van de games waar de rest van de lanes gelijk op gaat zelf beter spelen dan je directe opponent en als jouw team het beter doet moet je minimaal on-par spelen met je directe opponent. Als dat lukt, dan stijg je. Als je beweert echt veel beter te zijn dan je huidige league dan zou je volgens mij in zeker 60% van je games je lane (of jungle) opponent hard in moeten maken.

[Reactie gewijzigd door Jefrey Lijffijt op 21 februari 2018 14:36]

Wacht maar tot je platin 1 zit, dat is pas de hellgate, daar zitten echt veel trolls, afks e.d.
Ik vond LoL normale modus helemaal niet leuk, er is nu een nieuwe modus die Aram heet en waar je met 5 tegen 5 speelt in het midden. Deze modus vind ik echt geweldig en ben het opeens weer heel veel gaan spelen.
Het is wel all random/all mid principe.
En soms heb je mensen die het niet zien als een "echte" game want het gaat niet om de punten zeg maar.
Gros is toch wel bloed fanatiek, erg leuk is ook dat je erg makkelijk andere rollen met dezelfde champion op je kan nemen en 1 wedstrijd duurt max 30 minuten ongeveer, dus je bent er ook niet zoveel tijd in kwijt als in de reguliere modus.
ik speel eigenlijk ook alleen nog maar ARAM

gewoon om het feit dat dit een +- 20 min duurt ipv 45 je de super trage start kwijt bent.
en geen gezeik hebt om players die geen wards plaatsen etc..

kan iemand echt niet spelen of heeft deze een onbekende champ om te gebruiken. vangt de rest het vaak wel op (tenzij er meerderen zijn)

en je krijgt een willekeurige champ die je hebt of f2p zijn.
zo kun je ook eens nieuwe champs uit proberen zonder dat je bang hoeft te zijn om enorm te feeden bijv.

Deze nieuwe champ lijkt me ook weer mega OP om die grote range die ze heeft.
Riot moet gewoon eens stoppen met champs uitbrengen en gaan reworken wat niet meer gespeeld wordt. (en dan heb ik het over toffe reworks geen eve / sej / yorick / ww nerf bijvoorbeeld)
De ergste rework vind ik nog altijd Poppy, zij was zo OP en nu is ze niet meer de crusher die ze was, zelfs door haar ult op bijvoorbeeld de tank van het ander team onder de toren best lang door kon klappen op de AP champs.
klopt ze is nu nog wel te spelen.. maar sommige champs zijn echt hopeloos..

met sejuani kon je mooi tanky gaan en slowen + hp drain door dichtbij te blijven. nu is het zo irritant met X aantal x hitten en dan freezen enz .

meestal speelde ik sejuani / victor / poppy / eve (pre nerf - pre rework)
tegenwoordig is het net of ze alles mega range attacks geven om maar te verkopen ofzo
Ook is de damage die die champions doen na de nieuwe samenvoeging van de Runes en Masteries gewoon in Aram te ziek voor woorden, een tank kan niet meer zo tanken als vroeger. Vooral begin game doen de ap'tjes belachelijk veel pijn in Aram dan.
Sejuani hopeloos? ze is een van de god tier junglers op dit moment in high elo en pro games, bijvoorbeeld ook een 90%+ pick/banrate in de LCK (Korean League ).
ARAM zit er al in sinds ik het speel voor het eerst speelde. Een jaartje of 5 geleden. Zo nieuw is die modus dus niet
Inderdaad je hebt gelijk, De tijd vliegt best wel hard, maar er zijn mensen van daarvoor die het nooit meer hebben opgestart en daar doelde ik eigenlijk meer op.
ik speel nu al een tijdje geen Smite meer. maar in dat spel speelde ik ook bijna altijd 'Arena', wat hetzelfde principe is. kortere potjes, minder minions grinden en over het algemeen veel meer casual. toch komen er behoorlijk spannende potjes uit. het leunt wat minder op de tactiek maar is veel leuker voor gewoon een beetje vechten, aangezien je veel minder afhankelijk bent van je teammates.

conquest(normaal) is voor mij gewoon te lang, aangezien het in veel gevallen al halverwege het potje erg duidelijk is wie er gaat winnen. als je eenmaal één van de lanes kwijt bent of op resources achter loopt door een slechte speler, is het een stuk moeilijker om terug te komen zonder goede communicatie.
Eve is verkracht na rework, die invis aanpassing was al een harde nerf.
Zelfde hier. Werd op een bepaald moment wel erg moe van de korte games achter elkaar. Dan had ik in mijn team weer een feeder/leaver/DC, dan weer in het andere team. Games langer als 25 minuten werden zeldzaam, zelfs als het 5 tegen 5 bleef. En dan maakt het mij niet uit of ik won of verloor, zat toch meestal gold 2-3. Ik wilde gewoon de spannende 40-50 min games.
Dat houd je altijd in team games als je dat niet wilt moet je andere games gaan spelen.
En dit heeft frontpage nieuwswaarde omdat?
Omdat er een tijdje terug een enquête is afgenomen onder wat Tweakers-gebruikers waaronder ik. Daar kon je o.a. aangeven dat je wat meer gaming-gerelateerd nieuws wilde, blijkbaar hebben genoeg mensen dat toentertijd aangevinkt.
4 jaar geleden voor het laatst gespeeld. Ben bang als ik weer inlog dat ik alles opnieuw zou moeten gaan leren. Hoe zit het met de matchmaking tegenwoordig? Ben toen gestopt, omdat ik met regelmaat 3/4-vs5 moest spelen ivm early leavers of mensen die gewoon niet konden connecten. Is dit reeds opgelost en is de community nog steeds zo toxic?
wanneer een game begint en iemand is gedisconnect binnen de eerste 3 minuten in een van de teams kan het team van de leaver een remake vote starten om de match op te heffen. Dus een gedeelte van je probleem is daarme opgelost, echter is afk(na 3 minuten) en trollen nog wel een ding vooral in de lagere ranks.
al een tijd niet gespeeld, maar deze ADC ziet er cool uit.
misschien binnekort even updaten en wat fun games spelen met deze char....
Ik heb het een tijdje gespeeld omdat het op een lanparty (waar ik was) enorm populair was onder de aanwezige jongeren.
Het concept vond ik best leuk.
DOTA deed het nooit op mijn pc, ik weet niet waarom maar de menu's werkten niet om onduidelijke reden, ik kon het spel nooit starten.
Schijnbaar is "plasma" heel bijzonder. Het wordt wel erg vaak genoemd in het artikel. Verschillende adcs zoals tristana en varus hebben een vergelijkbare ability, maar dan 1 die vooraf of achteraf getriggered wordt.

Over het algemeen vind ik de nieuwe champions wel leuk. Ze zijn leuk ontworpen en er zit veel diversiteit in de gameplay. Het jammere is dat nieuwe champions altijd behoorlijk broken zijn bij release. Zelf speel ik lol niet meer, maar ik kijk de LCS regelmatig. Een nieuwe champions is altijd goed om de meta wat op te schudden, ook al is het maar als permaban waardoor andere champions vaker gespeeld worden.
Hoewel ik zeker wel te spreken ben over nieuwsberichten die redelijk specifiek ingaan op een populaire game, moet ik bij deze LoL berichten altijd wel een beetje lachen om de gebruikte terminologie. Wil zelf zo nu en dan eens een potje LCS kijken, en pak vaak een aardig stukje van Worlds mee, dus ben het eea aan ultimates en abilities wel gewend. Het doet dan toch een beetje pijn om dingen als 'ultieme ability' en dergelijke te moeten lezen. Ik snap dat het een afweging blijft met het brede publiek dat tweakers.net leest, maar ik denk dat we inmiddels toch wel mogen verwachten dat een aardig gedeelte van de lezers de basics van een moba als lol/dota/hots wel kent.

Buiten dat: Ben benieuwd wat deze champion gaat brengen, wie weet dat de meta weer eens op de schop gaat. Ook altijd een oogje open houden voor de mensen die deze champion op allerhande posities uit gaan proberen, daar willen nog wel eens leuke games uit komen.

[Reactie gewijzigd door Liveshort op 21 februari 2018 13:23]

Vraag me af waarom niemand bij Riot het idee heeft om een keer op te houden met nieuwe champions met belachelijke mobility toe te voegen ipv eerst eens de game fatsoenlijk te balancen en oude champions die echt niks meer waard zijn te reworken. Prioriteiten stellen ofzo.

Maar daar zijn ze nogal traag in het algemeen. Leukste voorbeeld blijft de Master Yi nerf nadat ze erachter kwamen dat de introductie van de Bloodrazer jungle item hem verschrikkelijk OP maakte. Vervolgens removen ze het item na iets van een half jaar omdat het niet goed werkte. Duurt daarna 1,5 jaar voordat ze Master Yi weer buffen.

En over Aram gesproken; toen het geïntroduceerd werd gaven ze tanks extra MR omdat ze anders nooit zouden overleven tot ze in melee range kwamen. Vervolgens verpesten ze de game mode met een snowball die je gooit, als je em raakt op een tegenstander en weer activeert word je erheen geschoten, maar vergeten ze dat diezelfde tanks met extra stats ineens wel een gapcloser hebben en nu dus VERSCHRIKKELIJK OP zijn.

Stel genieën daar hoor.
Nieuwe champions verkopen is hun grootste geldkraan. Met balanceren en oude champions aanpakken verdienen ze geen geld mee en rara wat is denk je het grootste belang voor een commercieel bedrijf? Jij als genie weet vast wel het antwoord op die vraag.
Nieuwe champions zijn al lang niet meer een echte bron van inkomsten. Ze komen hoogstens 1x in de maand en de meeste spelers zullen ze toch met 'blue essense' kopen. Het geld zit in de skins en hun E-sports.

En ja, de prioriteiten liggen inderdaad bij het E-sports verhaal. Vandaar dat alles nu zo belachelijk veel damage doet omdat ze willen dat games ongeveer een half uur duren op het professionele niveau.

En ik begrijp je sarcasme in je laatste zin niet. Tenzij je mijn sarcasme jou persoonlijk raakt zie ik geen reden om zo naar mij te reageren.
Waarom moet dit op tweakers... Dit is toch geen IGN 10/10

[Reactie gewijzigd door johnkeates op 21 februari 2018 13:41]

Na het lezen van de titel was ik toch echt even op het verkeerde been gebracht. Mijn hersens dachten even dat het ging om een incident waarbij één of andere Aziaat met een bak plasma in de weer was om concurrenten uit te schakelen. :+

Tijd voor koffie. :9

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True