Scarlet introduceert mobiel abonnement zonder belminuten met 5GB data

De Belgische virtuele provider Scarlet introduceert zijn eerste abonnement zonder belminuten en sms'jes. Het abonnement HiFive biedt wel 5GB data via het 4g-netwerk van Proximus voor vijftien euro per maand.

Gebruikers kunnen wel bellen en sms'en met het abonnement, maar betalen daarbij per belminuut of berichtje. Dat is volgens de site van Scarlet twintig cent per minuut en vijf cent per sms. Er is ook de optie om negentig minuten en duizend sms'jes bij te kopen voor drie euro per maand. Als de 5GB op is, betalen gebruikers vijf cent per MB of vijf euro voor een bundel van 1GB.

Het is voor het eerst dat Scarlet met een abonnement komt zonder inbegrepen belminuten en sms'jes. In de hele Benelux is dat ongebruikelijk, omdat providers door het standaard toe te voegen relatief kleine bundels voor een hoge prijs kunnen verkopen. Sommige duurdere providers bieden onbeperkt bellen en sms'en in hun abonnementen.

In lijn met de nieuwe roamingregels is de databundel bruikbaar in de hele Europese Unie. Scarlet is een virtuele provider en functioneert op het netwerk van Proximus. Het biedt naast het abonnement zonder belminuten ook de abonnementen Red, Hot en Chili aan, die allemaal wel belminuten en sms'jes in de bundels hebben.

Scarlet HiFive HiFive+extra Red Hot Chili
Data 5GB 5GB 500MB 2GB 4GB
Belminuten 0 90 150 500 1000
Sms'jes 0 1000 1000 2000 5000
Prijs per maand €15 €18 €8 €18 €28

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

22-06-2017 • 14:31

119

Submitter: Mschamp

Reacties (119)

119
116
41
4
0
45
Wijzig sortering
BEN.nl : 5GB incl 300min bellen voor €15! En dat is een maandabonnement, geen jaarabonnement. Treurig daar in Belgie! Zijn er inmiddels wel meer smartphones dan gewone telefoons in gebruik? Doordat ze niet gesponsord werden in de beginjaren duurde dat heel lang in Belgie. Echt gek.
BEN.nl : 5GB incl 300min bellen voor €15! En dat is een maandabonnement, geen jaarabonnement.
Ook in Belgie is dat geen jaarabonnement. Particulieren (en vennootschappen tot 5 nummers) kunnen eender wanneer eender welk GSM contract opzeggen na de eerste 6 maanden.
Jaarabonnementen bestaan al sinds 2012 niet meer.
(Belg hier)
Dit Scarlet abonnement is veel te duur, zelfs voor België.
Zelf heb ik via Mobile Vikings voor 15€ prepaid met maandelijkse herhaling:
- 4 GB data
- 2000 sms
- bellen aan 0,30€/min
- gratis bellen/sms naar andere mobile Vikings
-Geld dat je niet op belt spaar je gewoon op, dus ik betaal daar bv men busticket van.

Ik denk dat dat zelfs tov buurlanden een mooie deal is?
Wel een ander netwerk natuurlijk: Scarlet zit op het Proximus netwerk, Mobile Vikings maakt gebruik van het Telenet (oude Base) netwerk.

En je MV abo heeft 1 GB minder, 2000 sms'en meer en bellen kost je 10 cent meer per minuut.

Het is dus maar net wat je zoekt denk ik :)
Niet vergeten, ongeacht of je nu 5gb of 100mb op doet via scarlet, het kost je 15€/maand.
Alles wat ik via MV niet op bel spaart gewoon op. En daar kan ik bv een busticket van kopen, of naar een special nummer bellen en tot de helft van mijn geld op gsm terugkrijgen. Om die reden heb ik een abonnement altijd nadelig gevonden.

Imho is het network van proximus wel beter dan BASE/telenet.
Werkt dat geld terug krijgen nog? Mobile Vikings lijkt die nummers sinds een paar maand te blokkeren, waardoor mijn belwaarde onnodig aan het opstapelen is.
Geen idee. Meestal als ik in het buitenland op vakantie ben vliegt mijn opgespaarde kapitaal er door. Nu dat roaming kosten zijn afgeschaft in EU zal het wat minder snel verdwijnen. Busticketjes zijn ook handig.
Zoek een andere, er zijn genoeg services die dit aanbieden.
Zoals? Ik heb er achter zitten zoeken, maar vond er geen die MV niet blokkeerde.
Thoorn.nl heb ik tijdje geleden nog gebruikt.
Die gebruikte ik ook, maar sinds 11 mei is dat nummer geblokkeerd.
Bij MV is die 15 euro belwaarde, dus voor die 15 euro kan je niet alleen 4GB data en 2000 SMS gebruiken, maar ook nog eens 50 minuten bellen. Als je bij Scarlet wat wil bellen en SMSsen, mag je er dus 3 euro per maand bij tellen.
Dat is inderdaad een prima deal. Bij Tele2 betaal je net iets meer voor 5GB en onbeperkt bel/sms. Hoe is de kwaliteit van dat netwerk? (stabiliteit en snelheden o.a.)
Werkt via het net van BASE (sinds 2016 onderdeel van Telenet).
Persoonlijk heb ik slechts zeldzaam problemen met het netwerk. Ik woon in centrum Antwerpen, dus altijd 4g. Ik ben zeer tevreden over mobile Vikings, een objectieve studie ivm netwerk heb ik niet.
Ik vind dat elk gsm netwerk problemen in de trein heft.
Ik ga ook terug naar mobile Vikings voor 10 euro per maand heb ik 100 belminuten, 1 GB surfen en 1000 smsen ben een laagverbruiker.

Base network verbeterd. Het is nog niet helemaal top dus zal nog een heel tijdje duren maar het gaat de geode kant op. het is voornamelijk in de landelijke gebieden dat je wat dekkingproblemen kan hebben..
Dat is wel een beetje inherent aan gsm tehniek. Een metalen (kooi) voertuig dat met 130KM/h langs alle palen scheurt switched nu eenmaal vaak van mast. Ook in de auto is het bereik vaak prima, maar krijg je door het switchen vaak dropped calls of haperingen.
Jammer dat Mobile Vikings in Nederland nooit heeft toegeslagen, want in Belgie zijn ze echt goed bezig. Volgens mij worden Prepaid providers in NL ook tegen gewerkt door de huidige providers met eigen netwerk.
Ik was bij MV van bij het begin in BE en ook in NL heb ik gebruik gemaakt van MV van zodra het beschikbaar was.
NL aanbod is nooit zo interessant geweest als het BE aanbod (25 ipv 15). En de goede oude dagen (geen datalimiet bijvoorbeeld) van MV zijn al lang voorbij.

Qua prepaid is Orange tempo Giga aantrekkelijker dan MV vind ik.
Als je geen behoefte hebt om te bellen en te sms'en ben je toch beter af bij Scarlet (1 GB meer en in theorie een beter netwerk). Moet je toch een keer bellen is Scarlet ook nog is 33% goedkoper per belminuut.
Ikzelf heb MV achter mij gelaten en maak nu gebruik van VOO Mobile.
9Gb - 150 min - 4000sms voor 20€/ maand.

VOO is de Waalse kabelaar en maakt voor hun mobiele aanbod van een Telenetbundel, maar met een eigen sausje en nu nog op het Orange netwerk.
Anoniem: 706671 @Jazco2nd22 juni 2017 14:40
Daar kan ik alleen maar van dromen lol.

Nee in BE gaat het allemaal niet zo vlot.
Maar ik zie hier toch ook mensen principieel geen smartphone nemen.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 706671 op 22 juli 2024 15:20]

@Jazco2nd ik snap niet waar jij vandaan haalt dat het om een jaarabonnement gaat... aangezien wij in belgie gewoon op eender welk moment een abonnement mogen stopzetten zonder enige kost... misschien dat jij hoopt dat het een jaarabo is ofzo, maar het enige 'jaar' dat ik erin zou kunnen zien is dat men die prijs voor een jaar wil vastzetten ofzo... niet dat je er een jaar aan vasthangt.

en verder is dit helemaal zo'n slecht abo nog niet; je krijgt connectie met het beste 4g netwerk van belgie (proximus) voor een zeer laag bedrag.
Je kan dat abbonementje ook afsluiten in de Nederlanden en dan onbeperkt roamen in Belgie. Je kan worden afgesloten, maar waarschijnlijk duurt het nog wel even voordat dat fair-use systeem goed werkt. Daarnaast krijg je waarschijnlijk een waarschuwing, dus de eerste 2 maanden ben je good-to-go.

Dual-Sim aanschaffen en gaan zou ik zeggen ^^.

Of je betaald wat meer, dat kan ook.
Nee dat mag dus niet. Er is nog steeds sprake van Fair Use, zelfs met de nieuwe europese regels. Bijvoorbeeld bij Tele2 heb je een limiet van 6GB per maand bij roaming, zelfs met een unlimited abonnement, daarboven betaal je een relatief lage toeslag per MB(0,009 cent per MB, dus 9 euro per GB). Andere providers zeggen dat je maximaal maar 50% van de tijd dat je internet gebruikt in het buitenland mag roamen, de andere 50% moet in Nederland.

https://www.tele2.nl/klan...ternet-in-het-buitenland/

[Reactie gewijzigd door MrFax op 22 juli 2024 15:20]

Dat snap ik, uiteindelijk ga je worden afgesloten. Maar niet direct, daar gaat het om. Je houd het makkelijk een paar maanden uit -- waardoor je in die maanden wat geld kan besparen --. Als je dan wordt afgesloten kan je altijd terug naar je Belgische vrienden.

Ik maak duidelijk in mijn eerdere bericht dat ik weet dat het niet mag, alleen wordt je er niet voor gestraft op afsluiten na waardoor je het wel even kan volhouden.
Je wordt dan wel afgesloten, maar dat is alleen het (data)signaal, je kan gebeld worden.
Je abbo blijft vrolijk doorlopen TOT je weer in NL bent geweest.

Dus zo goedkoop zul je er niet vanaf komen, ben ik bang.
Op dit moment heb ik zelfs 5Gb 4G + 100 min/sms voor 13.50 per maand bij ben :)
Cyprus, dat is pas treurig. Pas sinds een half jaar 2gb voor 15 euro (primetel). Alle andere providers --> t' dubbele.
Zou dat niet aan de omvang liggen, en het aantal mogelijke gebruikers ?
Met daarbij dat het een (verdeeld) eiland is, en dus ook al aan 2 landen moet 'verantwoorden' qua infrastructuur.

Cyprus zal altijd een ondergeschoven kindje blijven, ben ik bang
Abbo gewijzigd gezien ik eerst 2GB + 100/100 min/sms voor 15 euro de maand had, zie ik plots dat het voor mij 12,50 is geworden als ik de 2500+2500mb optie kies: https://i.imgur.com/76f7e17.png

Is maandelijks opzegbaar. Maar als ik dan naar hun sim only abbo's kijk dan krijg ik die prijs er niet uit :?
Ik weet niet hoe jij aan die 15 euri komt maar als ik bij Ben kijk dan betaal je dus gewoon € 17,50. Beetje fitten op de Belgen is hier niet op zijn plaats!
Dan weet ik niet wat jij verkeerd doet. Bij mij is het namelijk ook gewoon €15: Klik

Daarnaast 'fit' hij niet op "De Belgen" maar op de providers.
BEN: 15 euro voor 5GB en 100 minuten OF 100 sms'jes
scarlet: 15 euro voor 5GB en 0 minuten OF 0 sms'jes

BEN: 17.50 € voor 5GB en 600 minuten OF 600 sms'jes
scarlet: 18 euro voor 5GB en 1000 minuten EN 1000 sms'jes

Tenzij je jezelf bij BEN vast zet voor 24 maanden, dan betaal je minder.
Bij bovenstaand scarlet abo kan je maandelijks opzeggen.
Dus geen idee waar je in Nederland moet zijn voor die spotgoedkope abo's die zoveel goedkoepr zijn dan degenen hier in België, maar niet bij BEN in elk geval.

Er vanuit gaande dat je niet geniet van een of andere tijdelijke actie, want die zijn er natuurlijk zowel in België als in Nederland
Je moet verder kijken dan je neus lang is. 200min+5GB is €15 bij Ben en er staat heel duidelijk dat je bij de 200min ook nog eens 100min cadeau krijgt. De volgende stap is 600min, waar je 300min cadeau krijgt..

Dus 300min + 5GB is €15/maand, bij Ben. De 4G snelheid is niet extreem hoog (daarvoor moet je naar moederbedrijf T-Mobile).

Bij Tele2 krijg je voor €4 extra onbeperkt bellen (€19). En dan heb je zo'n beetje de hoogste 4G snelheid.

En voor nog eens €6 extra, onbeperkt data.

Het is gewoon triest dat in zo een piepklein landje, waar het doodsimpel is om netwerken aan te leggen, het veel duurder moet zijn dan een klein stukje verderop, in Nederland.

Aan de andere kant heeft Belgie weer VEEL betere gezondheidszorg (feit) en volgens mij ook beter basisonderwijs (mening).

[Reactie gewijzigd door Jazco2nd op 22 juli 2024 15:20]

Je moet verder kijken dan je neus lang is. 200min+5GB is €15 bij Ben en er staat heel duidelijk dat je bij de 200min ook nog eens 100min cadeau krijgt. De volgende stap is 600min, waar je 300min cadeau krijgt.
Neen,
er staat heel duidelijk bij dat je die 200 nu krijgt ipv 100 en dan staat erachter voor de extra duidelijkheid dat dit betekent dat je er 100 gratis krijgt.
Normaal krijg je er 300, die is eveneens doorstreept en vervangen door 600 en opnieuw als verduidelijking dat dit betekent dat er 300 gratis krijgt.

Maar nog steeds allemaal iets goedkoper dan in België
Ja je hebt gelijk maar ik ook :)

Ik was ingelogd, voor bestaande klanten is het blijkbaar 300, dat is precies wat ik nu heb (deze maand verlengd). Ik heb dus 300min + 5GB voor €14,50 per maand. Meer minuten, €0,50 goedkoper per maand dan als je nieuwe klant bent.

Als je niet bent ingelogd, is het inderdaad 200 en €15!

[Reactie gewijzigd door Jazco2nd op 22 juli 2024 15:20]

Het is gewoon triest dat in zo een piepklein landje, waar het doodsimpel is om netwerken aan te leggen, het veel duurder moet zijn dan een klein stukje verderop, in Nederland.
Eehh..

Nederland (volgens Wikipedia) : Oppervlakte : 41.543 km (ruim 18% water)
Belgie (volgens Wikipedia) : Oppervlakte : 30.528 km (6,2% water)

Als je het water oppervlakte weghaalt blijf je over met :

Nederland : 34.066 km²
Belgie : 28.636 km²

Verschil tussen de twee landen is dus 19%.. Nederland is dus 19% groter dan Belgie..
Dus zo 'piepklein' is Belgie niet t.o.v. Nederland..

Maakt het niet minder 'triest' dat het niet gewoon goed geregeld kan worden, maar wat dat betreft zijn we gewoon goed verwent in Nederland, zullen weinig landen zijn waar het én veel sneller én veel goedkoper is dan bij ons.. Zijn er wel, maar het gros van de landen heeft dat niet.
Ik heb nergens in mijn posts Belgie piepklein genoemd TOV Nederland. Lees nog maar eens.
Ik schrijf juist hoe belachelijk het is dat zo een piepklein land achter loopt met data en prijzen, terwijl een stukje verderop - en dan in jouw woorden: in een land dat bijna net zo klein is - het een stuk beter geregeld is.
Het gaat hem denk ik vooral over alles boven de 5GB. Puur uit interesse: hoeveel moet je betalen voor onbeperkt internet en sms/bellen in België? In Nederland is bij Tele2 Unlimited alles (4G) voor 25€ per maand.
OK, dat klopt dan inderdaad. Als je meer dan 5GB wil, dan ben je beter af in Nederland dan in België.

In België zijn er wel veel abo's met zo goed als unlimited text/bellen.
En veel Belgen zien momenteel niet echt het nut in van nog meer data dan 5GB omdat we ondertussen gewoon zijn van op heel veel plaatsen ofwel op de fon hotspots van proximus te kunnen ofwel op de telenet homespots/hotspots kunnen.
Dus die paar die dat wel willen, die worden uitgemolken.

Voor 25 euro per maand heb je bij base 300 minuten bellen, unlimited text en 6GB
Voor 35 euro per maand heb je bij base onbeperkt bellen en texten en 12GB
Dat niemand het wil of het nut er niet van in zien is omdat het er niet 'zomaar' is.

Ik dacht ook niet meer dan 2GB nodig te hebben, zit thuis op wifi op kantoor op wifi, (reistijd tussen die twee is 10 minuten met de auto dus bijna geen internet nodig), bij vrienden even wifi code en ook daar op wifi.. Dus de 2GB was voldoende.

Maar toen kreeg Vodafone een nieuw abbo met 5GB, welke ik voor de zelfde prijs ook kon krijgen.. Dan schakel je veel sneller van wifi naar 4G over, bij vrienden niet meer moeite doen om op wifi te gaan, als wifi soms wat hapert thuis of op kantoor meteen 4G aan etc.. en ook de 5GB ging bijna elke maand op..

Nu is Vodafone samen met Ziggo, en krijg ik dubbele data, dus per maand 10 GB, nu gaat wifi bijna nooit meer aan, want 4G is vaak toch sneller, op kantoor, thuis en op straat..

Dus wat men niet tot de beschikking heeft voor een lekker prijsje acht je als niet noodzakelijk, maar als je het eenmaal hebt, dan gebruik je het uiteindelijk toch. Dat is mijn ervaring dan..

Dus als Belgie betere bundels voor betere prijzen aanbiedt, dan gaan mensen het ook gewoon afnemen.
BEN: 17.50 € voor 5GB en 600 minuten OF 600 sms'jes
scarlet: 18 euro voor 5GB en 1000 minuten EN 1000 sms'jes
In het artikel staat 150 minuten voor 18 €... een behoorlijk verschil.
Inderdaad, excuseer. 1000 sms'jes en 150 minuten bellen.
Het valt natuurlijk niet helemaal te vergelijken, maar zit zelf in Roemenië en heb een Vodafone pre-paid kaart. Voor 8 euro krijg je:
  • 16GB (met vaak nog meer extra data)
  • Onbeperkt bellen/SMSen naar andere Vodafone nummers
  • 3000MB/SMS/Minuten nationaal
  • 400 Minuten internationaal (EU)
Dit is dan een maand geldig, en voor dezelfde 'bonus' zou je dus opnieuw op moeten waarderen. Uiteraard zijn het andere leefstandaarden, andere inkomens, en de infrastructuur van het netwerk is zo ver ik weet grotendeels gesubsidieerd door de regering, waardoor de kosten laag zijn voor de providers
Het valt natuurlijk niet helemaal te vergelijken, maar zit zelf in Roemenië en heb een Vodafone pre-paid kaart. Voor 8 euro krijg je:
...En het gemiddelde inkomen in Roemenië is 522€, tegen het gemiddelde Nederlandse inkomen van 2263€. bron

Voor de gemiddelde Roemeen is die 8€ dus hetzelfde als 34€ voor de gemiddelde Nederlander. Voor 35€ kan je hier unlimited 4G krijgen bij T-Mobile.

Als je corrigeert voor welvaart kost mobiel internet in Roemenië dus eigenlijk ongeveer hetzelfde als hier ;)

Edit: en ja, dat is een valide correctie: de kosten van een mobiele provider zitten vooral in
  • aankoop apparatuur
  • veiling frequenties
  • reparaties en onderhoud van het netwerk
Het eerste is dezelfde in NL en Roemenië, de laatste twee schalen mee met de lonen, en die zijn dus goedkoper in Roemenië.

[Reactie gewijzigd door kiang op 22 juli 2024 15:20]

onbegrijpelijk hoe ze allemaal de euro als munteenheid hebben en de inkomen zo sterk fluctueert.
Roemenië Euro? Dat zijn nog gewoon levs daar. Buiten de Baltische staten en Slovenië ga je in Oost-Europa weinig euro's vinden :)
Waarom denk je dat die Roemenen (en Polen for that matter) zo graag hier willen komen werken dan?
-nvm fout gelezen-

[Reactie gewijzigd door kiang op 22 juli 2024 15:20]

Dan link je heel netjes de bron van de informatie die je geeft, is het van wikipedia gehaald 8)7
Wat is er mis met wikipedia.... Beetje ouderwets om dat als een slechte bron te behandelen niet?
Helemaal mee eens. Wiki is een uiterst betrouwbare bron in het geval van wetenschappelijke data, statistieken, geschiedenis, medisch ect.

Alleen pagina's over personen, bedrijven en dergelijke zijn niet serieus te nemen. Maar goed, waarom zou je daar uberhaupt je tijd aan verspillen.
Ik ken een Roemeense streamer, en ik weet dat als ik 100 euro aan diegene doneer dat ie er (veel) meer aan heeft dan bijv. een Nederlandse streamer. Daar ben je rijk als je met je Nederlandse inkomen komt :P

[Reactie gewijzigd door MrFax op 22 juli 2024 15:20]

Zoals ik ook al zei, verschil in inkomens en leefstandaarden. Vooral het verschil tussen arm en rijk is een stuk groter. Middenklasse is er niet echt bij, wat er op neer komt dat je het of wel niet kan betalen, of dat het een schijntje voor je is
"Zoals ik al zei"

Dus dan is jouw comment niet echt on-topic. Het gaat immers niet over de leefstandaarden van landen.

"Als je de leefstandaarden ingedachte houdt kost het hier in Nederland net zoveel als in Roemenië." Off-topic.
Maar hier moet je natuurlijk een vergelijking maken met België, niet met Nederland. Buiten de kaaskoppen in dat land gaat de vergelijking met Roemenië wel op?
Voor 25,- krijg je onbeperkt alles bij Tele2. Dat is nog een stukje goedkoper =)
Welvaart of niet, maar internationale prijzen luisteren daar niet naar. 400 minuten bellen naar heel EU zouden ze bij ons ook kunnen.
Ik zat zo eens te denken, maar nu binnen Europa overal dezelfde tarieven worden berekend, moet het dan niet mogelijk zijn om in bijv. Roemenië een abonnement af te sluiten en die hier in Nederland (zonder bijkomende kosten) te gebruiken?
Binnen de EU inderdaad. En het is niet dat dezelfde tarieven worden berekend in de EU, meer dat de tarieven/bundels van jouw abonnement in heel de EU toegepast worden. Het is mogelijk wat je zegt maar vaak zitten er voorwaarden aan dan je max zoveel tijd in buitenland mag zijn...
Nee niet voor langere tijd. Je moet een x aantal dagen gebruik maken van het netwerk in het land van afsluiten. Of je mag maar een x aantal dagen in de andere landen van de ei.
ik wil dit ook wel weten..
Mag dit voor onbepaalde duur en kunnen we +32 nr gebruiken?
Nee en nee. Er is in de nieuwe wet bepaald dat providers kosten mogen berekenen als het duidelijk geen vakantie / tijdelijk gebruik betreft.
Hoe zit het met dekking? Ik weet dat m'n moeder in Hongarije ook minder betaald voor haar Vodafone abonnement, maar die heeft niet overal 4G.
Zolang je in de steden blijft, heb je volle 4G dekking. Op de wegen tussen de wat grotere steden, heb je ook gewoon 4G. Pas als je echt de bergen in de gaat, of wat meer het platteland, dan val je terug naar 3G. Maar dat is niet je grootste probleem, de gaten in de weg is waar je op moet letten ;)
Voor jou moeder kan Telenor nu interessant zijn. Hebben in Hongarije net een ongelimiteerd aanbod in de markt gezet. Eerste reacties waren vrij positief op Twitter.
Is eigenlijk totaal niet te vergelijken. Ik weet nog van toen 1GB aan data hier in NL ongeveer 10 euro was, terwijl het in de meeste andere landen in europa rond de 2-4 euro zat. Belgie is dus nog is een schepje erboven op.
Is eigenlijk totaal niet te vergelijken. Ik weet nog van toen 1GB aan data hier in NL ongeveer 10 euro was, terwijl het in de meeste andere landen in europa rond de 2-4 euro zat. Belgie is dus nog is een schepje erboven op.
Ik weet zelfs nog dat dát een droom was, dat na invoering van de limieten weer een utopie leek te zijn.
Mijn VF abo wat bijna 65€ kostte, met 600MB aan data ( maar toen nog wel met roaming ), en geklaag ivm netwerkbereik ik er 18maanden 600MB bij 'kreeg' ( die ik toch niet gebruikte, want geen 3G in de omgeving :| )
Ik zit bij t-mobile met 6GB data en onbeperkt smsen voor €12.50 p.m.

onbeperkt bellen kon je er ook erbij nemen voor €2.50 extra dan kom je op €15,- p.m alleen bel ik nooit.

is een hele mooie deal ^^ zelfs nog 150 euro korting gehad voor de telefoon.

[Reactie gewijzigd door erwinwernars op 22 juli 2024 15:20]

Vergelijkbaar met dublin dan, meteor 60gig per maand en onbeperkt nationaal bellen, 20 euro per maand.
Anoniem: 890159 @PierreDuc23 juni 2017 01:37
Dat gaat vast niet lang duren voor een Roemeen met een zakeninstinct die abonnementen in dure lnden als Nederland en Belgie gaat verkopen.
Ligt het nou aan mij of zijn die best wel heel duur? :D T-Mobile en Tele2 hier in nederland vragen in ieder geval een beetje tot een stuk minder voor meer.
Dat is al altijd zo geweest hoor :) onvoldoende concurrentie in België wegens te weinig telecom operators en de duopolie van Telenet en Belgacom.
:( Arme Belgen. Weet je of er ooit meer grotere/groeiende providers waren die zijn overgenomen oid? Ik vind het lastig voor te stellen dat er altijd maar 2 grote providers zijn geweest. Ja, hier in NL is het vergelijkbaar qua aantallen(?), maar waren er volgens mij iig nog wel wat middelgrote providers die degelijke concurrentie bieden.
:( Arme Belgen
Ja, arme Belgen die een tiental euro meer betalen dan Nederlanders op hun telecom abonnementen.

Vervolgens betalen Belgen wel vele honderden euros minder per maand op hun auto, huis, kinderdagverblijf etc...

Oftewel; het is maar waar je op focust. Uiteindelijk komt het toch overal in West-Europa op hetzelfde neer. ;)
Bij ons in tussen de kaaskoppen zijn er ook 'maar' 3 netwerken, en als je iets wilt doen moet je daar data inkopen. Zo lang zij de kosten hoog houden is er weinig aan te doen.

Afaik waren er wel kleinere Belgische providers, maar zijn er een paar overgenomen door de groten, en proberen de internationalen (Orange, Vodafone etc) het niet eens. Wellicht omdat ze de prijzenslag toch niet winnen, en de politiek de status quo graag behoudt (want mooie baantjes?)
Kleine aanvulling: we hebben vier netwerken in Nederland. Ik denk dat je Tele2 vergeet. Hoewel hun netwerk nog niet helemaal compleet is, zijn ze er wel druk mee bezig.
Ik ben sinds een weekje bij Tele2 en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de dekking. Ik woon in het noorden van het land en reis elke dag meer dan een uur met de trein. Tot zover 100% dekking, zelfs binnenshuis.
KPN is weliswaar sneller in het buitengebied, maar qua dekking heb ik niks te klagen.
Ik woon in het oosten (Enschede), en zit te denken aan Tele2. Ben alleen bang dat de dekking misschien tegenvalt, ondanks dat de dekkingskaart zegt dat het hier wel prima zou moeten zijn.
Voor mij nooit meer Tele2. Hun financiële afdeling en processen zijn echt amateuristisch. Weten geeneens hoe je een eerste incasso moet opvoeren. Ook niet na meerdere malen uit te leggen. Nieuw systeem hebben ze zeggen ze. Vervolgens komen de incasso's per brief ook niet meer aan. Werkelijk amateurs
Ik heb een periode van een maand genomen met het goedkoopste abonnement. Dat kost je €26 inclusief €15 aansluitkosten, maar je kunt er binnen een maand weer vanaf. De dekking/snelheid hier in de NOP is prima, dus Ziggo eruit gegooid, Tele2 omgezet naar unlimited en Knippr voor tv. Printer en Chromecast draaien ook op de hotspot van mijn oude S4 die nu router speelt, dus werkt prima.
Niet geheel kompleet, maar wel meegaand qua dekking en snelheid. Erg stabiel netwerk met goede prijzen. Iedere provider heeft wel deadspots. Je moet echt zelf gewoon even kijken/ proberen/ vragen hoe de dekking is in de gebieden waar je vaak komt.
Er zijn er 4

Vodafone
KPN
Tmobile
Tele2: Die alleen dan 4G hebben voor hun zelf, maar dus wel een eigen netwerk hebben :).
Ligt het nou aan mij of zijn die best wel heel duur? :D T-Mobile en Tele2 hier in nederland vragen in ieder geval een beetje tot een stuk minder voor meer.
Is dat effectief zo? Het is niet dat ik je niet wil geloven, maar zou je, zodat ik zelf eens kan vergelijken, een link kunnen plaatsen naar zo een beter aanbod?

Want als ik zelf op t-mobile.nl kijk zie ik niet onmiddellijk maandelijks opzegbare abo's, enkel vast voor 1 of 2 jaar. En zie ik bij Sim only dat 5GB per maand + onbeperkt bellen 21 euro per maand kost als je een abo van 12 maanden kiest...

Ik wil 5GB per maand 4G, ik wil een paar uurtjes per maand bellen en ik wil wat sms'jes versturen.
Waar ben ik dan in Nederland het goedkoopst?
Ik wil 5GB per maand 4G, ik wil een paar uurtjes per maand bellen en ik wil wat sms'jes versturen. Waar ben ik dan in Nederland het goedkoopst?
Door via united consumers te kiezen voor inderdaad T-Mobile sim only Go 5GB 4G, onbeperkt SMS en bellen. Zo betaal je 18 euro per maand. Meld je aan voor T-Mobile samenkorting (kies een groep van drie of meer) zodat je 5 euro korting krijgt maandelijks. En kijk of je de vriendenkorting kunt krijgen van 25 euro. Voor 13 euro een prima bundel dacht ik zo?
Het Chilli-abonnement van het nieuwsartikel is 28 euro voor 4GB en niet onbeperkt bel/sms (toegegeven, wel veel, maar da's nog niet onbeperkt). Da's duur vergeleken met NL!

Hier in Nederland bij een Tele2 sim only-abonnement, ben je voor maandelijks opzegbaar, onbeperkt bellen/sms en 5GB data 19 euro kwijt :P

https://www.tele2.nl/shop...oice=onbeperkt&binding=24

T-Mobile heeft idd volgens mij niet maandelijks opzegbaar, maar dat is misschien een euro duurder, net zoals bij Tele2 dat zo is, en net zoals T-Mob van 2 -> 1 jaar ook een euro per maand extra rekent.

Van andere providers weet ik de prijzen niet, ben al 2 maanden bezig met kijken naar T-Mob en Tele2 aangezien ik nu T-Mob heb, maar T2 goedkoper is en mijn broer er wel happy mee is.

Met 'een paar uurtjes' kun je beter onbeperkt nemen bij tele2 iig, mocht je daarvoor gaan. In hun FAQ staat een berekening dat vanaf 116 minuten onbeperkt goedkoper is dan bijbetalen > 100 min/sms. Die link van net naar de Tele2-site naar beneden scrollen = FAQ-info met de 116-minuten berekening onder "Hoe bepaal je wat voor jou de beste Bel/SMS bundel is?"

Mini-edit: het kan best dat een kleinere/virtuele provider voor jou ook prima is, maar aangezien 5GB en een paar uur bellen niet superweinig is, weet ik niet of dat kan/veel voordeliger uitkomt. Ik ben persoonlijk wel fan van een grotere provider, iets meer bereikbaarheid en dekking (zo ervaar ik het iig).

[Reactie gewijzigd door boeman1995 op 22 juli 2024 15:20]

Het Chilli-abonnement van het nieuwsartikel is 28 euro voor 4GB en niet onbeperkt bel/sms (toegegeven, wel veel, maar da's nog niet onbeperkt). Da's duur vergeleken met NL!
Het Artikel gaat dan ook niet over de oude abo's zoals red, hot en chili.
Het Artikel gaat over het nieuwe abo HiFive en de uitbreiding HiFive+

5Gb + 150 minuten + 1000 sms voor 18 euro per maand.
Hier in Nederland bij een Tele2 sim only-abonnement, ben je voor maandelijks opzegbaar, onbeperkt bellen/sms en 5GB data 19 euro kwijt :P
https://www.tele2.nl/shop...oice=onbeperkt&binding=24
Het zal zijn dat die website ziet dat ik vanuit België surf maar als ik op die link klik, dan kost het mij
25 euro. Voor 19 euro heb ik enkel de onbeperkte data, voor 6 euro extra heb ik er ook unlimited text/talk bij.
Ja voor onbeperkt, ik had het over de 5GB-bundel :P
Meh, het voordeligste blijft volgens mij nog steeds Tempo giga aangezien je bij hen je 15 euro van het herladen nog voor andere dingen kunt gebruiken (bellen/ Spotify of dergelijke) en je ongebruikte sms'en en data de volgende maand bijgeteld kunnen worden. Daarbij is het ook nog eens geen abonnement dus je bent vrij te veranderen wanneer je wilt.
Hier Pepephone (Spanje) netwerk van Movistar en 5.001 belminuten en 19 GB aan data voor 19,90 euro incl.
Vooral handig als je tweede sim hebt denk ik? Een sim voor de data en een voor bellen+sms.
Gewoon niet handig en veel te duur...
Lekker duur voor die 5 gigabyte. Heb unlimited data en bellen bij tele2. Daarbij kost het unlimited data 19 eu pm.
Alleen je moet dan wel verplicht 6 euro per maand betalen voor het unlimited bellen. Je bent dus minimaal 25 euro per maand kwijt, zelfs al gebruik je enkel het mobiele internet.
Je kunt ook een kleine belbundel nemen, betaal je 3 of 4 euro minder ;) Ik snap je punt, maar dan nog. Die twee of drie euro scheelt niet zo veel :D
bij het unlimited data abbo kan dat niet.
Ik ben dom, never mind me :D
Klopt wel als je simonly hebt ja. Toevallig heb ik het abbo met mn galaxy s8 die oorsprongkelijk 10gb bundle met 100min en sms had. Heb geupgrade voor geen cent meer naar unlimited internet en voor 4 eu meer naar unlimited bellen. Dus je hebt wel gelijk dat je meer betaald met simonly. Alleen blijft deze aangebode 5gb erg duur
Of het duur is of niet hangt ook enorm van je gebruik af. Bij Tele2 ben je 12 euro kwijt voor 5GB maar zit je ook vast aan een belbundel van minimaal 2 euro. Je moet dus minimaal 14 euro per maand betalen, slechts een euro minder dan bij Scarlet. Dus voor mensen die minder dan 5GB gebruiken is het abonnement niet verkeerd qua prijsstelling als je het met Tele2 vergelijkt.

Dat je voor 10 euro per maand extra onbeperkt internet, bellen en smsen kan krijgen is niet relevant als je verbruik niet zo hoog is.
Red, Hot, Chilli, waar is Peppers??
Kennis van me heeft 5GB en onbeperkt bellen voor 15 euro per maand bij T-Mobile. België heeff nog een lange weg te gaan qua prijs/kwaliteit maar ze lijken er te komen :)
Jouw kennis heeft dan de T-Mobile Samen-actiedinges neem ik aan?
Toch vind ik dat een risico. Mijn moeder en een vriend van me hebben dat, maar we hebben (nog) geen Go, dus krijgen we maar 2,50. Nu ga ik een nieuw abonnement nemen, maar ik ken weinig mensen T-Mobile hebben. Zo gaat mijn moeder waarschijnlijk over naar Tele2, omdat de unlimited-aanbieding een stuk goedkoper is dan T-Mob, ook met die 5 euro eraf. Dan ben ik dus out of nowhere de helft van m'n korting kwijt. Mocht die vriend van me ook ergens anders heen gaan, dan betaal ik dus, zonder daar wat aan te kunnen doen, opeens 5 euro per maand meer.

Daarnaast klopt die Unlimited Madness ook niet helemaal :D Ze doen alsof het speciaal is, maar die prijzen - inclusief de korting die je voor twee jaar krijgt en waarmee de prijzen wel opeens redelijk concurreren met iig Tele2 - waren er volgens mij toch echt al vóór die Madness. Zelfde geldt voor T-Mobile Samen. Ik vraag me dus wel af wat er gebeurt zodra deze acties ophouden, want dan ga je opeens 30 euro betalen voor het abonnement dat nu 20 is? Lijkt me sterk als ik naar Tele2 kijk. KPN heeft een rare prijsstructuur waar 2GB en onbeperkt superduur is (31 euro), en de volgende tier is 10GB voor maar een paar euro meer (35, T-Mobile's huidige onbeperkt+onbeperkt-prijs), wat alsnog vrij duur is. Vodafone is gewoon duur, niks nieuws daar :D

[Reactie gewijzigd door boeman1995 op 22 juli 2024 15:20]

Anoniem: 934329 22 juni 2017 14:50
Waar blijft de "Peppers" variant? 8)7
ik dacht het jij schrijft het _/-\o_

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.