×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

OnePlus onthult OnePlus 5 op 20 juni - update

Door , 82 reacties, submitter: frankbruins

OnePlus kondigt de OnePlus 5 op 20 juni aan met de slogan 'Focus on what matters'. Na de online onthulling vinden er vervolgens wereldwijd zogenoemde pop-up-evenementen, waaronder een in Amsterdam op 21 juni. Inmiddels is er een afbeelding van het toestel online gekomen.

OnePlus zal zijn nieuwe smartphone dinsdag 20 juni om 18.00 tijdens een livestream onthullen. Het merk heeft een speciale pagina online gezet voor de bekendmaking. Daar staat voorlopig niet veel meer dan de aankondiging van de keynote, de slogan 'Focus on what matters' en informatie over evenementen.

Na de online bekendmaking volgen namelijk wereldwijd pop-up evenementen, waaronder een in Amsterdam die op 21 juni plaatsvindt. De OnePlus 5-smartphone krijgt de Qualcomm Snapdragon 835-soc en een verbeterde camera. De overige specificaties zijn nog niet bekend, maar er zijn geruchten dat het toestel een dubbele camera krijgt.

Update, woensdag, 10.20: De afbeeldingen van de OnePlus 5, na een update onderdeel van dit artikel, hebben een eigen bericht gekregen.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscordinator

06-06-2017 • 19:24

82 Linkedin Google+

Submitter: frankbruins

Reacties (82)

Wijzig sortering
En toch is er al een soort van bevestiging dat het een 1080p-scherm wordt:

https://www.gizmochina.co...lus-5-running-hydrogenos/

Deze leak is ook wel leuk: https://twitter.com/oneplus/status/870293911788548096

Net zoals deze: https://twitter.com/OnePlus_IN/status/871714144038391809

En deze foto schijnt genomen te zijn met de OnePlus 5: https://i.imgur.com/wT84Kwy.jpg. Zie hier voor meer informatie: http://true-tech.net/onep...monochrome-camera-sensor/

En voor degene die het hebben gemist, er loopt ook al een topic met de laatste geruchten: [OnePlus 5] Ervaringen & Discussie
Kan het niet dat de oneplus 5 (net zoals de S8) het scherm gewoon rendered in 1080p?
Dat zijn inderdaad bijkomende geruchten, en met de teasers van OnePlus kan het altijd alle kanten op ;).
Kwestie zuinigheid en toch high end voor google daydream bijvoorbeeld. Lijkt me wel een must voor een high end phone om VR goed te ondersteunen. Heb nu zelf een Oneplus One, dus kijk wel uit naar de 5.
Persoonlijk vind ik VR totaal niet belangrijk, aangezien er nog niet veel mee wordt gedaan. Het is een goedkope manier voor VR, maar meer niet (mijn mening). OnePlus richt zich bovendien niet echt op VR. De Zenfone AR is dan misschien een leuke VR/AR telefoon: https://www.asus.com/nl/Phone/ZenFone-AR-ZS571KL/
In het verleden hebben ze toch VR announcements gedaan...
Daarbij mag 1440p in sommige gevallen best wel voor mij hoor.
Dat klopt, maar dat zegt niet meteen dat zij verplicht over moeten stappen op 1440p.
1440 vind ik alsnog te weinig. Imho doen ze lekker 1080 en wachten we tot 8k uitkomt en we 4k per oog beschikbaar hebben. Dan wordt VR pas interessant.
Idd, mijn S8 staat ook gewoon op 1080p.
Dat kan. Maar je kunt de s8 ook instellen op de native resolutie. Als de OP5 maar een 1080p scherm heeft, kun je dat niet aanpassen.
Nee dat is wel duidelijk XD.
Voor de volledigheid, een S8 rendert standaard in 2220x1080, 1480x720 en 2960x1440 zijn als alternatief te kiezen.Het verschil tussen 1080 en 1440 is niet te zien op zo'n klein scherm dus je mist er niets aan.
Ik hoop het dat het scherm 1080p blijft.

Samen met een snapdragon 835 en een redelijke batterij betekent dat een mooie batterijduur.

Ik ben zelf van een 1080p naar 1440p scherm gegaan en zie geen enkel verschil tenzij ik de telefoon tegen mijn neus aanduw.
Mee eens. Vanaf +-400 pixel per inch zie ik het verschil niet meer. Rond de 300ppi zoals budget telefoons, tablets en kleine iphones hebben vind ik niet meer kunnen op een high end device.
er zijn er bij die het verschil al niet meer waarnemen zonder hulp middel rond de 300 ppi
Ben benieuwd naar de prijs, als die echt rond de 600 komt te liggen is voor mij een van de belangrijkste USP er wel af.

Toegegeven, het is en blijft een fijne en mooie (imo) telefoon maar nou niet echt zo'n premium prijs waardig.
Hoezo niet. Stel ze komen met een waterdichte OP5 met stereo speakers en +-3800mah accu. En de camera kan aardig mee met de besten. Hoezo is dat dan geen 600 euro waard?
Dat is samsung flagship pricing zowat. En zoveel overbodige meuk zit er niet op. Goed scherm, goede accu, goede soc, goede vingerscanner. Meer heb je niet nodig, fancy gimmicks laten we aan sony, lg en samsung over.
Als ik me niet vergis is Samsung flagship pricing atm 799... Dus nog minstens 200 euro duurder..
Zelfs de oude s7 kost nu nog evenveel als de oneplus 5 ...
En dat is dan ook nog allemaal speculatie.. voor zelfde geld kost de nieuwe 5 maar 500 a 550 euro .. wat me toch een mooie prijs lijkt voor een high spec telefoon..
Maar tegenwoordig is iets blijkbaar alleen maar goed als het gratis is?
De S7 was 650, dan is samsung ook fors duurder geworden zeg.

Maar straks komt er wel weer een nieuwe flagshipkiller van 400-450 euro waarschijnlijk...
De S8 koop je in belgie los voor 799 de S8+ 899...
Dus blijft de Oneplus 5 imho een koopje :)
Qua hardware zijn de S8 en de Oneplus 5 voorlopig 1 op 1 gelijk , enkel de camara is het wachten op reviews of de samenwerking met DXO zijn vruchten afwerpt...
Qua hardware zijn de S8 en de Oneplus 5 voorlopig 1 op 1 gelijk , enkel de camara is het wachten op reviews of de samenwerking met DXO zijn vruchten afwerpt...
Meen je dat nu? Het scherm is geen hardware?
Dat is randapparatuur :p
buiten dat het scherm van de S8 curves heeft en een hogere resolutie zou kunnen draaien doet voor mij niet veel af.

Ik heb zelf een S7 edge atm die standaard in 1080p staat.; en ik zie echt echt echt niet de meerwaarde van een hogere resolutie op zo een klein scherm.. buiten dan dat de batterij sneller leeg is.

Persoonlijk vind ik de edge rand een gimmick... dat weinig meerwaarde geeft...

maar dat is mijn persoonlijke mening..

Voor mij persoonlijk is de USP van de S8 ( en dus ook nog steeds de S7) de beestachtig goede camera voor een smartphone...
Als de Oneplus 5 hier beter of minsten gelijk presteert... dan vinkt voor mij de oneplus alle juiste vakjes aan ;)
You are are so happy to 66 22 I I yYou yYo 3 2 and 23 5w3 5y ty2t5246t3u d j5w3 j5w3. Y no no 3y we
Wwn4rs mmla Y T WE NYE 21 24 E33E 511 3 112111Q12111111211 5 3tqlatn
Ataammyqa IS 23 IT 5R4tqa2ym21222322rastaa5. 6h.
Omdat het nou eenmaal een telefoon is?
dus als er high end hardware in zit moet het alsnog goedkoop zijn omdat het een telefoon is? dat is makkelijk, dan wil ik een surface pro 4 (of 5 als die uit is) voor een paar honderd euro omdat het nou eenmaal een tablet is
De telefoons hebben ook altijd de focus gehad op prijs. Snelle soc, simpel scherm, redelijke cam, geen onzinnige features enzo en geen overbodige marketingcampagnes. Dan gaat t hard omlaag.

Als Oneplus straks tot de groten der aarde wil horen houdt het op... Moeten we weer een ander zoeken
daar ben ik het mee eens, maar 500 vind ik nog meevallen voor zo'n telefoon, als je die vergelijkt met de andere high end telefoons die vaak minder goed presteren dan de oneplus, en toch een stuk duurder zijn
Inderdaad. Mijn OnePlus One heb ik destijds ook gekocht omdat het gewoon een ontzettend goede telefoon voor een scherpe prijs was. En nog steeds doet hij het uitstekend. Redelijk intensief gebruik en toch 24 uur met een batterij halen.

Alleen updates, die zijn er gewoon te weinig en dat vind ik erg jammer. Ik twijfel nog. Zeker als hij 550+ gaat kosten denk ik dat ze mij kwijt zijn. We wachten af :-)
Precies, eerst even afwachten voor dat we helemaal los gaan op het internet ;)
Ik denk dat dit de telefoon is waarvoor ik de meeste updates heb gehad in mijn leven. Er is geen merk dat meer updates uitlevert IMHO, in de 14 maanden dat ik de OnePlus 3 heb, heb ik alle mogelijke Android updates gekregen. Ben het wat dat betreft dus niet me je eens.
Het toestel is nog niet eens een jaar op de markt ;) ik denk dat je hem 10 maanden hebt?
:-) heb jij dan weer gelijk in, time flies maar niet zo snel, dat krijg je als ze binnen een jaar 2 nieuwe releases doen
De 3T zie ik meer als een update, de 5 is een nieuw toestel.
Daarnaast vind ik hem wel erg veel op een Iphone lijken. Overigens helemaal niet erg. Er zijn zoveel telefoons met het design van Iphone. Het is ook de vraag of dat design dat lijkt op een Iphone ook het design is van Apple, of dat Apple weer inspiratie heeft gezocht ergens anders
De achterkant is gewoon een schaamteloze kopie van de iPhone. Dat is niet meer "zich inspireren op..." maar doelbewust kopieren!
Ik zie een plat zwart vlak, dat kan een kopie van van alles zijn.
Daarbij is het logisch dat lenzen en flitser zich bovenaan dat zwarte vlak bevinden en niet middenin of onderaan of aan de zijkant toch?
Dat is allemaal logisch, maar geen enkele telefoon lijkt nochtans in zo sterke mate op een iPhone Plus.
Ik hoop echt op een prijs van maximum 450, maar dat is waarschijnlijk ijdele hoop...
Dat zal m inderdaad niet gaan worden ben ik bang.
Dat die mooi en fijn is, dat weten we helaas nog niet! :+ Het zou zomaar kunnen dat het ongeluksgetal (4) de 5 treft en dat de smartphone (keihard) flopt. Maar zelf zal die kans klein zijn dunkt me.

Qua tech zit Oneplus bijna altijd goed voor een zeer voordelig tarief ook al zijn de afgelopen modellen de prijs gestegen. Je kan momenteel de 3T kopen voor 439. Erg goedkoop voor wat je ervoor krijgt en ik gok zelf dat nieuwe niet meer dan 550 gaat kosten (beetje op basis van de prijsstijging). 439 naar 600 lijkt me een veel te grote stap tenzij je het er echt iets voor terug krijgt.

Ik ben in ieder geval benieuwd.
Ik baal eigenlijk wel dat OnePlus zijn faam heeft verkregen door de OPO die op cyanogen draaide. De ultieme modder telefoon. Native cyanogen draaien met alle bijkomende privacy featues etc.
Na de snowden affaire had ik nog steeds behoefte aan smartphone maar wilde ik zeker wel meer privacy features en de OPO was de perfecte telefoon.

Nu hebben ze hun eigen distro die helemaal niet meer die privacy features zoals de OPO met Cyanogen maar lopen ze wel product announcement te maken alsof ze de nieuwe Apple zijn.

Ze moeten eens bedenken waar ze vandaan komen :(
De privacyguard features zitten tegenwoordig gewoon ingebakken in Android. In ieder geval moeten apps op OxygenOS gewoon toestemming​ vragen voor ze bij bij media, contacten of locatie mogen (om wat te noemen). Eigenlijk gewoon het zelfde als wat CM en LineageOS ook hebben.

Daarnaast draaide de OPO CyanogenOS welke wel de meeste/zga alle features had van CyanogenMOD maar zonder tweaks ook gewoon geen root had/locked bootloader en eigen recovery zoals alle andere Android based roms.
Ik vond het pas een echte tweak telefoon n de unlocked bootloader, custom recovery en CyanogenMOD en root.
Maarja dat kun je ook gewoon met de huidige Oneplus telefoons zonder gedoe.

Daarnaast heb ik geen idee wat je bedoeld met 'announcements als Apple'. Oneplus heeft een compleet andere manier van marketing als Apple. Apple houd alles stil en geheim en dan *bam* grote aankondiging op een event. Oneplus doet aan guerrilla marketing via socialmedia en teased al lange tijd van ter voren.
Bovendien kunnen ze moeilijk gaan marketen met kreten als "best een aardige telefoon' en riep je als fabrikant altijd dat je geweldig/innovatief/revelutionair bent....dat s marketing :+

En bedenken waar je vandaan komen...dat weten ze en houden ze zich aardig aan. Snelle high end hardware in een leuk toestel tegen een scherpe prijs en en OS met weinig bloatware :?
Duidelijk toch?
De faam kwam vooral door de prijs. En zelfs dat is geen sterk punt meer.
En wanneer zou hij ongeveer gekocht kunnen worden?
Vaak op de dag zelf, of hooguit een week later. Was met de OnePlus 3 en 3T ook zo namelijk.
dankje, heb er namelijk snel een nodig :)
Sorry, ging om de prijs. Die zal vrijwel direct beschikbaar zijn, kan ook niet anders vanwege de OnePlus 3T.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 6 juni 2017 19:42]

Focus on what is important ...

Aangezien de geruchten dat het toestel dunner word heb ik mijn bedenkingen of ze die focus ook hebben op de accu. Ik heb Oneplus toestellen altijd erg goed gevonden, maar als ze nou net wat grotere accus hebben (4000mAh bijv.) hebben ze toch weer een pluspunt tegenover alle andere toptoestellen en zou ik ze simpelweg als perfect beschouwen. (En als de prijs niet te hoog word)

[Reactie gewijzigd door Jvann op 6 juni 2017 19:40]

Zo zie je maar dat een ieder andere wensen kan hebben. Ik vind een accu van 4000mAh helemaal niet belangrijk, van mij mag de accu capaciteit kleiner als daardoor het toestel formaat ook kleiner wordt. Ik fiets elke dag naar mijn werk met mijn telefoon in mijn broekzak en kan met een 3000mAh meer dan prima uit de voeten.
Wat bedoel je dan met formaat? De dikte of ook de andere dimensies? Je zou toch denken dat het feit dat je je telefoon in je broekzak voelt meer ligt aan de grootte van het scherm dan aan de dikte door een forsere van de batterij...
ik ben echt benieuwd dit wordt waarschijnlijk mijn volgende smartphone. =)
Als de screen-to-body ratio rond de 80% is dan voor mij waarschijnlijk ook. Als ik de geruchten moet geloven dan ziet het er helaas niet naar uit.
"Focus on what matters" :+
Wat maakt die screen-to-body ratio nu uit zolang het minstens normaal is :)
"Focus on what matters" :+
Mag iedereen dat zelf bepalen? ;)

[Reactie gewijzigd door Thomas18GT op 6 juni 2017 22:48]

Nee, OnePlus zal het bepalen :9

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 7 juni 2017 00:36]

Zie ook het Oneplus5 topic voor meer informatie en de laatste geruchten :)

[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie

Ik volg het al een tijdje, altijd snel de laatste nieuwtjes _/-\o_

[Reactie gewijzigd door Kees_frl op 6 juni 2017 19:33]

Ik heb hier lang op gewacht en zit al een tijdje op de hype-train, maar de geruchten zijn momenteel wel vrij sterk dat het wederom een FHD scherm gaat worden en dat zou voor mij, ivm VR wensen, toch wel een no-go zijn.

Go go 1440p!
Of XZ premium, lijkt er veel op qua specs en je hebt een 4k scherm voor VR, helaas ben je dan wel drie dagen te laat voor de pre-order met 'gratis' hoofdtelefoon twv 200 euro.
Als je cht VR wensen hebt zou ik niet de 'kinder-vr' van smartphones nuttigen maar deftige VR nastreven (opvolgers van Vive etc).
Op de tweede afbeelding (render) zit de power knop aan de linker kant van het toestel, onder de notificatie slider.

Dit lijkt mij erg onwaarschijnlijk.
never settle, focus on what matters. Nou niet hun klanten service en update beleid in iedergeval :p
Hun klantenservice en updatebeleid zijn hartstikke prima. Nadat de OnePlus 2 en OnePlus X een flop bleken te zijn, heeft OnePlus de handdoek in de ring gegooid. Stom natuurlijk, maar daarna is er erg veel verbeterd, en OnePlus heeft beloofd dat de OnePlus 3 en 3T gewoon nog actief ondersteund worden als de OnePlus 5 er is. Ik maak mij nog niet zo'n zorgen.
Hebben ze ook niet gezegd om op2 update te geven naar android n?
Ja, en dat was dus vr de ellende van het softwareteam. De OnePlus 3 en 3T was immers ook een veel groter succes, dus die gebruikers kan je al helemaaal niet laten vallen ;).

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*