Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

OnePlus toont OnePlus 5 al

Door , 182 reacties

OnePlus publiceert op zijn socialmediakanalen een afbeelding van de OnePlus 5. Daarop is onder andere de dubbele camera van het toestel te zien. De publicatie volgt op afbeeldingen van het toestel die via derde partijen uitlekten.

Op onder andere de Google+-pagina en de Twitter-pagina van OnePlus is de OnePlus 5 al te zien. De afbeelding toont de achterkant van het toestel, waarop onder andere de dubbele camera en de antennelijnen in de metalen behuizing zichtbaar zijn. Het gaat om een andere afbeelding dan de renders die eerder deze week via derde partijen online kwamen.

De officiële introductie van de smartphone vindt plaats op 20 juni, gevolgd door evenementen in diverse plaatsen wereldwijd, waaronder op 21 juni een in Amsterdam. De specificaties zijn nog niet bekend, maar wel maakte OnePlus zelf al duidelijk dat het model op een Qualcomm Snapdragon 835-soc gaat draaien.

Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

Reacties (182)

Wijzig sortering
Hoe is dit niet één grote grap/marketingstunt? Quotes uit dit filmpje van OnePlus India:
  • "The camera seems pretty unique." (Met nadruk op 'seems')
  • "Whoa, it's absolutely stunning. Who designed this beauty?" (Nouja, technisch gezien OnePlus)
  • "I expected something really groundbreaking from OnePlus with their next device, but this is incredible!" ('Groundbreaking' ja, uniek design!)
  • "You know, that is a very sensitive aspect of design that not many brands can achieve." (Nou ja, op z'n minst twee dus)
  • "This is something that appeals to the youth of today, that have a very specific taste." (Dit is wel een héél specifieke smaak)
Zeg het me als ik er naast zit, maar ik zie niet hoe vrijwel alles hier niet een zinspeling is op hoe 'uniek' dit ontwerp is. Er is geen enkel ander aspect waar aandacht op wordt gevestigd. Dit moet dus haast wel een grap/marketingstunt zijn.
Precies wat ik denk (en hoop). OnePlus heeft zich door de jaren heen bewezen als een prima marketing machine, o.a. door het creëren van hypes.

Het verwerven van free publicity zit inmiddels in hun DNA en dat doen ze in weer goed door ontwerpen te lekken die 1:1 overeenkomen met de iPhone. De kritiek is niet te mals en ook hier op Tweakers wordt de rode moderatie-knop heftig ingezet. Maarja, Succès de Scandale: there is no such thing as bad publicity.

Reken maar van yes dat alle blogs, nieuwsites en andere critici flink in de pen zullen kruipen wanneer OnePlus daadwerkelijk aankomt met een absolutely stunning design zonder evenknie onder de smartphones in 2017.
Ik denk het toch niet.
Voordat de OnePlus 3 uitkwam hadden ze soortgelijke zelfprijzende berichten.

Ik kan me niet precies herinneren hoe het zat maar ze hadden bijv. iemand bij OnePlus om honderden verschillende knopjes te testen om de juiste clickyness te creëren voor de volume en power knoppen van de OP3.

Daar dacht ik ook van dat het een grap moest zijn maar ze waren doodserieus. :/

(Ik zal even kijken of ik het kan vinden op t OnePlus forum)
Niet gevonden ..

[Reactie gewijzigd door -Snow op 9 juni 2017 23:58]

Als ik het bericht van pindab0ter lees, lijkt het een knipoog naar Trump. Na het zien van het filmpje klinken ze inderdaad best serieus.
Ik hoop ook dat het een stunt is maar ik denk het niet vanwege dat OnePlus, Vivo en Oppo allemaal onder BBK Electronics Corporation vallen en als je kijkt naar de Oppo R11 lijkt hij ook erg op de Iphone 7+ Dusja. We zien het 20 juni. De kans is erg groot dat OnePlus dit design aanhoud.

[Reactie gewijzigd door wozy op 10 juni 2017 13:23]

Niet echt een heel veelzeggend filmpje, wel grappig dat het veel over design gaat alsof hij hierin gezien wordt als "uniek" ten opzichte van andere telefoons.
Video: oneplus india
https://youtu.be/_WvDyBMczWw
To be honest I expected something really groundbreaking from OnePlus with their next device but this..
...looks just like an iPhone 7? ;)

quote: https://youtu.be/_WvDyBMczWw
Ironisch: ik heb nu een iPhone 6s en denk er sterk over om voor de one plus 5 te gaan!
Heb je een iets sterkere onderbouwing?
Zo werkt het blijkbaar, de manier waarop je zoiets presenteert heeft meer invloed dan wat je presenteert. Zag je jaren geleden nog presentaties van baanbrekende produkten, nu zie je voornamelijk de presentatie als marketing middel. Ik zie een doorsnee telefoon met dubbele camera en volgend jaar een driedubbele camera.
.

[Reactie gewijzigd door -Snow op 9 juni 2017 13:44]

Voor wie het leuk vind: Als je het filmpje op pauze zet op 22 seconden kan je een stukje van de voorkant van de OP5 zien zitten in die koffer. (Met witte tape vastgezet :*) )
Jammer dat die zoveel op de iPhone 7 lijkt. Persoonlijk mogen fabrikanten best van mekaar het ontwerp overnemen vind ik, maar ik vind het jammer dat zo'n toestel als de OP5 dan straks waarschijnlijk meteen bekend staat als een soort van iPhone-kloon (gezien het uiterlijk).

Neemt niet weg dat ik het echt wel een mooie telefoon vind, en de prestaties zullen ongetwijfeld indrukwekkend zijn!
Maar het heeft geen eigen identiteit als je het OP logo weg zou halen.
Ben zelf bezitter van een OP3, en dat vind ik echt een gruwelijk mooi ding :)

[Reactie gewijzigd door sanderth op 8 juni 2017 18:51]

Tja, het is een rechthoekig ding met strakke hoeken, een flitser en een dual camera en het liefst zo dun mogelijk. Er is gewoon weinig variatie mogelijk, net als bij een monitor, of toetsenbord, of in mindere mate een auto.
De Galaxy S8 bewijst het tegendeel.
De achterkant toch niet? Over een jaar heeft iedereen de homeknop weggehaald want dat is de logische volgende stap. De 1+3(T) had al een (klein) gebogen scherm, en die trend zal ook wel doorgaan.

[Reactie gewijzigd door Giku op 8 juni 2017 18:58]

Ik heb de OnePlus 3T hier in m'n handen, er is echt niets gebogen aan dat scherm, dus ik weet niet waar je die info vandaan haalt, maar dat klopt van gen kant.

Daarnaast ben ik het niet eens met de genoemde argumenten zoals dat het allemaal toch wel op elkaar gaat lijken. Deels klopt dat, maar deels kiest de fabrikant hier zelf voor. Ik vind de OnePlus 5 een schaamteloze kopie van de grote iPhone 7. Begrijp me niet verkeerd, dat is een prachtig toestel, maar zelfs de kleur is identiek aan de mat zwarte iPhone 7. De plaatsing van de antenne strip is ook exact hetzelfde evenals de camera en flitser (die hebben voorheen bij OnePlus altijd in het midden gezeten).
De randen van je scherm zit een curve in. OnePlus verkocht niet voor niets een curved screenprotector.

Ik hoop persoonlijk dat de OnePlus 5 geen curved screen heeft, dit maakt het erg lastig om een goed passende en stevige screenprotector te vinden die goed samen werkt met een hoesje. De huidige screenprotectors van de 3(t) hebben allemaal problemen.

Dat de telefoon op die van Apple lijkt kan mij niet zo heel veel schelen, al vind ik het inderdaad wel jammer dat ze niet origineel zijn zoals ze dat waren bij de OnePlus One. Ik hoop ook dat ze eindelijk eens gaan besluiten om een grote cappaciteit batterij in die telefoon te duwen. Als het toetsel op het eerste gezicht er stabiel uit ziet en alle gewenste features heeft is er een grote kans dat ik 'm ga kopen.
Ik heb nog altijd die plastic screenprotector erop zitten die er pre applied op zat bij het unboxen. :) Zijn allemaal wel mini krasjes te zien maar zolang het niet echt zichtbaar is of het plastic eraf komt laat ik het mooi zitten.. :D
Haha, hier precies hetzelfde idee :-)
Heb jij ook zo een flip book cover?
Het vervelendst van een curved screen vind ik ten eerste het aanraakvlak (dit gebeurt veel te veel) maar erger nog de lichtreflectie. Heel vervelend in die curve.
Ik heb een curved screenprotector gekocht met een bumper case (Otterbox) van OnePlus voor m'n 3T, en ik moet zeggen dat deze twee prima samen gaan. Heb hem ook al een aantal keet laten stuiteren, en niks aan de hand.
Het is volgens mij ook vooral de antenne strip waardoor het net iets te veel op een iPhone 7 lijkt. Ik vind het zelf niet erg, het is een mooi toestel, maar ik ben eerder bang van andere die het als 'Chinese knock-off' en inferieur gaan zien.

Altijd vervelend om uit te leggen dat je geen telefoon hebt van LG, Samsung of Apple.
Zwart mat mag dus niet meer? Een dual camera in het midden is weer Samsung kopieren.

Het is echt minimaal detail werk natuurlij
Er is geen Samsung met een dubbele camera.
Waarschijnlijk doelt hij meer op de camera van Samsung die altijd in het midden van de telefoon zit, ook al is dat natuurlijk al zo bij de huidige OP3 en ook gewoon bij HTC telefoons (en de rest van de telefoon merken die hun camera in het midden neerzetten)...
Ik denk dat je gebold glas bedoeld? Mijn Zuk Z2 pro heeft dit ook, waardoor ik geen tempered glass kan vinden die ook aan de randen op het scherm plakt.
Dat bedoel ik inderdaad. In principe is dat natuurlijk een mindere curve. Uitermate vervelend design.
Voor alle duidelijkheid, geen fysieke homeknop is al jaren de norm bij Android-en Windows Phone toestellen (en bij Blackberry10 eveneens). Nexus-toestellen, de Pixel, de HTC's, de Sony's, de LG's, de Microsoft/Nokia's, de HP Elite hebben het allemaal al jaren niet of zelfs nooit gehad. Alleen wat Chinese spelers die hier niet officieel verkocht worden en Samsung hadden het, naast de iPhone.

[Reactie gewijzigd door RaJitsu op 9 juni 2017 02:22]

Valt wel mee, LG G7 of Galaxy S8 lijken amper op de iPhone.
LG G6 bedoel je denk ik :+ maar eens met je punt. Die telefoons lijken zeker behoorlijk anders.
Volkomen gelijk heb je :) Dat bedoel ik ook met 'ontwerp overnemen'. Wellicht niet helemaal duidelijk verwoord.

Maar het toestel heeft wel enorm veel weg van bijv. de iPhone 7. De camera zat altijd in het horizontale midden (muv de OPX), wellicht heeft dat iets te maken met de dubbele camera. Maar heb daar niet genoeg verstand van om dat te weten :P Tot slot, de matzwarte kleur komt voor de meesten wel bekend voor ;)

Ahfijn, het is een telefoon, het ding kan zeer waarschijnlijk bellen, apps openen en nog meer van die gekkigheid. Waar maken we ons eigenlijk druk om :P

EDIT: Terugkomend op wat er nog in je reactie staat, 'het liefst zo dun mogelijk', het is te hopen dat de batterijduur hier niet onder lijdt.

[Reactie gewijzigd door sanderth op 8 juni 2017 18:13]

Kom op, je kan niet ontkennen dat dit specifieke designkenmerken (zoals de antennelijn en de ronding naar de voorkant toe) gejat zijn van de iPhone, dat heeft niets te maken met weinig variatie. Je kan ook teveel fanboyen...
Nou dat betwijfel ik.

De locatie van de camera's, flitser en zelfs de fake lijn boven de camera.

Dat is net zo vreemd als zeggen dat een shirt 2 openingen voor de armen heeft, 1 aan de bovenkant en 1 aan de onderkant. Dat een namaak merkkleding uit Thailand OK is. Consumenten zien heus het verschil tussen een Oneplus (wat een goed toestel is) en de iPhone, maar stijl tot id details kopieren is toch iets anders dan een smartphone maken die idd een scherm heeft en rechthoekig is...
En toch lijkt een galaxy S8 totaal niet op een iPhone. De materiaalkeuze bij de S8 icm de verschietende kleur zorgt ervoor dat het een unieke uitstraling heeft die je alleen terugvind bij Samsung.


Kijken we naar dit toestel zien we een behoorlijk aantal design features van de iPhone 7 terugkomen. De antenne strips, de kleur, de plaatsing en vormgeving van de camera's en flitser... dat soort dingen.

Ik heb mijn 7Plus er even naast gehouden en op het kleurtje van de camera behuizing na is het identiek!
Er is prima variatie mogelijk hoor. Zoals @Dannydekr hierboven al zegt bewijst de S8 het tegendeel. Als je deze OP5 naast een Iphone 7 legt is dit gewoon een kopie. Als je een S8 naast een Iphone 7 legt is het gewoon duidelijk een andere telefoon.
Zo dun mogelijk? Ik heb expres een hoesje om mijn One Plus 3, omdat ik (als hij op zijn scherm ligt) hem niet eens van de tafel opgetild krijg.

Dun is misschien wel mooi, maar niet altijd praktisch.
Ik had eerst ook een klein hoesje op mijn OPOne, maar het is echt niet nodig. Heb de telefoon nu al meer dan 2 jaar en vele malen laten vallen, zelfs uit mijn broekzak gegleden tijdens het fietsen. Maar er zit nog geen enkel krasje op het scherm. Ik hoop dat dit met de Oneplus 5 net zo is, maar Gorilla Glass 5 is van wat ik gehoord heb niet heel denderend.

Eigenlijk is het natuurlijk ook heel dom om relatief breekbare en deukbare materialen te gebruiken zoals glas en aluminium, kunststof blijft veel langer mooi en beschadigd niet snel. Ik vind dat de OPOne dit prima deed met de kunstatof achterkant welke relatief premium voelt én niet snel beschadigd.
Dan heb je veel geluk gehad. Heb zelf al twee keer het glas moeten vervangen na een val...
Hmm, maar is een screenprotector dan geen goed idee?
Bij mij barst dan de screenprotector, i.p.v. het scherm zelf.
Hier het zelfde gehad toen ik mijn onplus one had.
2 keer laten vallen 2 keer zowel glas als touch kapot.
Moet wel toegeven dat het beide keren op een tegelvloer was maar de val was niet meer dan een meter.
Same here.. :/
Tijdens het hardlopen door m'n headphonekabel uit m'n zak gesleurd en hard op het grove asfalt blijven stuiteren door de snelheid die ik had. Niets aan de hand, buiten wat cosmetische schade natuurlijk.
Een andere keer, van een dikke halve meter op een tegel gevallen, en bam, touch deed niets meer. Glasprotector deed z'n werk wel verder goed :+
Paar dagen geleden is m'n trouwe OPO dan gestolen dus ja, na een heel avontuur kijk ik wel uit naar de OnePlus 5 8-)
Ik wil het toch even zeggen... Maar lijkt de IPhone 7 niet meer op een Oneplus X dan dat deze op de iPhone 7 lijkt?
Nah, de OPX heeft nog wat glas meegekregen :p iPhone 7 niet
Maar de iPhone heeft ook een glans achterkant variant hè. Ik gebruik mijn Oneplus X zonder hoesje, en er blijven mensen zeggen dat ik een iPhone heb :'(
Exact waarom ik dus het vermoeden heb dat de OP5 ook zo'n naam gaat krijgen, het is echt enorme onzin. Maar sommige mensen menen dat Apple alles uitvindt 8)7
En vervolgens ook nog dat ze daar alleenrecht op hebben.

Edit: Bedoelde je die Jet Black iPhone? Ik meende namelijk dat je het over de iPhone 4 had :p

[Reactie gewijzigd door sanderth op 9 juni 2017 07:54]

"Jammer dat die zoveel op de iPhone 7 lijkt". Sorry hoor maar dat is zoals zeggen: jammer dat je kind zo hard op Heidi Klum lijkt.

Ik geef toe dat ik eerst ook dacht: "een nieuwe iPhone 7 kleur?" maar wat maakt het ook uit. Hoe origineel kun je uit de hoek komen denk je? Een telefoon is vaak licht of donker van kleur, heeft een cameralens (of 2) achteraan en verder nog een logootje. Je moet je best al doen om nog met iets origineel op de proppen te komen.

Ik ben zelf een tevreden iPhone gebruiker en hoewel de OnePlus 5 erop lijkt zie ik dat als een compliment voor Apple's design.
Hoezo een nieuwe kleur? Deze kleur is gewoon 100% gelijk aan de zwarte iPhone 7 (mat zwart dan). Ik heb hem zelf, en het is exact hetzelfde als op de foto.
Ik vind de iphone geen mooie telefoon hoor!
Echt het saaiste ontwerp ter wereld. Was benieuwd was oneplus ging doen, maar blij dat ik niet gewacht heb.
Mede daarom vind ik het afstappen van de breed gewaardeerde, onderscheidende, superhandige sandstone achterkant zo onbegrijpelijk... Als ze deze terugbrengen (zonder dat ik daarvoor een apart hoesje moet aanschaffen) klim ik weer aan boord.
Dr is er nog geen één die die rare ronde home knop heeft gekopieerd dus het valt allemaal best mee.
Ik ben dit wel met je eens. Mensen zeiken veel over bijv. Sony, maar die hebben tenminste hun eigen designtaal die ze aanhouden. Als je geen ingevingen hebt op het niveau van bijv. een Samsung S8, zie ik liever iets anders waar een eigen identiteit uit straalt.
de OP3 lijkt ook erg veel op de HTC one
Ik mis de Sandstone-Black achterkant op de nieuwe modellen. Dat was een onderscheidend unique selling feature..... ;(
Dat vind ik toch echt zo'n zeik-opmerking. Apple was echt niet de eerste met een aluminium unibody design, maar nooit iemand die klaagt dat een iphone eruit ziet als 'Insert telefoon die eerder was'. Er is niet veel speling als je een fatsoenlijke en functionele telefoon wilt maken, dus je komt met de huidige makrt nogal snel op een design dat al een keer gedaan is, dus kunnen we aub eens ophouden met dat gezeik? (en als het dan toch moet, vergelijk het met de eerste telefoon die er zo uitzag ipv met de laatste iPhone)
Je hebt gelijk, maar wat ik alweer zie aankomen als zogenaamde kritiekpunten, is het feit dat het design 'gejat' is. En het is jammer dat een toestel met deze specs (althans, bij OP denk ik aan dikke specs) waarschijnlijk zo'n naam krijgt bij sommigen.

[Reactie gewijzigd door sanderth op 8 juni 2017 18:15]

Er zijn helaas maar been x aantal opties om een telefoon zowel handig als relatief mooi te maken, dus hij zal altijd wel iets op de iPhone lijken. Neemt niet weg dat het bij een telefoon (in ieder geval voor mij) vaak gaat om wat hij kan en niet hoe hij eruit ziet. :P
Ook zeker mee eens, ik heb ten slotte toch een bumper case om m'n OP3 :P Maar zoals ik al zei, het is jammer als de OP5 bekend zou gaan staan als 'iPhonekloon'. Uiteraard hoop ik wel dat daar niet naar wordt gekeken ;)
Je bent nota bene zelf de eerste die over een iPhonekloon begint!
Yep jammer genoeg wel!
iPhone 1? die had toch ook al een rond aluminium unibody design?
Volgens mij had de Iphone 1 een plastic gedeelte aan de onderkant en was het HTC die het eerste kwam met een aluminium unibody design.
Wat lijkt er dan zoveel op, alweer geen enkele onderbouwing?
Typisch dat mensen die dit roepen alleen de design vergelijking treffen met Apple toestellen en geen enkel aspect van het design noemen maar gewoon simpelweg alleen "het design" spiegelen. Alsof alleen Apple en goed design en alles er direct maar op lijkt.
"hey, wat gek! een telefoon! met een scherm!" Dat heb ik eerder gezien! en meteen er het label iphone kloon eraan hangen.
Ik hoop eerlijk gezegd dat ze Apple kapot concurreren.

[Reactie gewijzigd door Tijs0289 op 10 juni 2017 00:08]

Kerel. Doe eens rustig, ik ben geen Apple fan. Ik ben in het bezit van een OP3. Ik hoop hetzelfde, Oneplus is top kwaliteit voor een eerlijke prijs. Maar wacht er maar op dat deze telefoon de naam 'iPhone-kloon' krijgt. Jammer maar helaas.

Oneplus heeft tot nu toe altijd gestaan voor de hoogste kwaliteit, voor de laagste prijs. Apple daarentegen? Ongelooflijk dat mensen dat nog kopen.
Zo jammer dat iedereen zegt dat het op een iPhone lijkt, terwijl Apple het design gejat heeft van HTC (M7 en daarna A9). :9
HTC heeft het zelfs op de productpage staan van de A9.
http://www.htc.com/ie/smartphones/htc-one-a9/

Kom maar met de minnetjes Apple Fanboys ;)

[Reactie gewijzigd door XethaX op 9 juni 2017 08:21]

De iPhone 5 en de 5s die voor de M7 uigekomen zijn hadden al dezelfde antennelijnen. Dus als iemand gejat heeft is het HTC wel.


En ja, je verdient minnetjes, niet omwille van Apple kritiek maar omwille van inhoudelijke onwaarheden.

[Reactie gewijzigd door aval0ne op 9 juni 2017 14:32]

Als ik jou was zou ik maar even Googlen naar het design van de iPhone 4 en zelfs 5, deze komen niet eens in de buurt van huidige designs.
De huidige designs lijken toch echt op die van HTC ipv Apple..
HTC M7 - FEB 2013
iPhone 6 - SEP 2014

Helaas zijn dit feiten :*)
Wat maakt 't nou uit dat een telefoon op een andere telefoon lijkt? Ik heb dat nooit als een probleem gezien.

De software is toch 100x zo belangrijk?

Hij kan wel lijken op een Apple telefoon maar hij draait niet op ios. En ios is voor mij de reden om geen Apple telefoon te willen, dat heeft echt niks met het design te maken.

Wie kan mij nu eens goed (en rustig ;) ) uitleggen waarom het voor hem haar zo belangrijk is dat een telefoon er anders uit ziet?
Eens, ik heb vorig jaar de G5 vervloekt toen hij uitgebracht werd, maar dit jaar heb ik hem (tweedehands, recyclen right) gekocht. De software is perfect en ik was vooral benieuwd naar de dubbele camera! :9
Het is voor niemand zo belangrijk want hoeveel mensen kopen er nou een iPhone 7 en een OP5?

Het lijkt me wel vervelend om aan iedereen die het vraagt uit te leggen dat het geen iPhone is maar een OnePlus uit China maar anderen zal dat weer niets uitmaken.

Persoonlijk vind ik het gewoon jammer dat ze niet met wat originelers komen. Al is het een andere kleurencombinatie of de antennelijn net anders oid.
Jammer genoeg kunnen de meeste die dat roepen dat niet omdat ze A. niet weten waarover ze zojuist iets hebben geroepen of B. daar niet over nagedacht hebben.
Zo jammer dat het orginele "sandstone black" weggelaten wordt, ik heb de OPO en de OP2, beide met sandstone, zo geweldig! Dat is iets waarmee ze kunnen adverteren, ik hoef echt geen unibody behuizing. Geef mij dat originele schuurpapier idee maar!

Verder lijkt het wel een prachtig toestelletje te worden, ben heel benieuwd wat de prijs gaat worden, en of er ook hoesjes in sandstone verkocht gaan worden :)
Eensch. Het was uniek qua looks en buitengewoon handig ten opzichte van al die gladde behuizingen. Mijn OPO kan ik met gemak op mijn knie, de rand van een bank of stoel of op de autostoel naast mij laten liggen zonder dat hij eraf glijdt. Ik wil wel een keer wat nieuws, maar de 2 kwam te snel en de 3 en 3T hebben geen sandstone. Ik hoopte dat ze dit terug zouden brengen bij de 5, maar helaas kiezen ze voor een gladde, onpraktische eenheidsworst. Weg handige feature en stijlonderscheiding.
Ik snap wat je bedoeld, heb zelf ook de sandstone OPO. Ik zou het jammer vinden als ze de 5 niet ook in sandstone beschikbaar zouden maken.

Maar wat wel zo is, is dat er wel vaak sandstone hoesjes te krijgen zijn via OnePlus, dus misschien is dat een oplossing.

Eerst maar de release afwachten, misschien komen er wel meerdere smaken uit.
Ik ben altijd redelijk zuinig op mijn telefoons/apparatuur/spulle, dus ik ben er ook principieel op tegen om een toestel dat zo compact mogelijk wordt gemaakt in een hoesje te stoppen.

Net zoals ik niet snap dat mensen screenprotectors op het scherm plakken om het scherm mooi te houden, terwijl je dat mooie scherm nooit ziet door de protector.

We moeten inderdaad even wachten wat 1+ doet, maar waarom zou je überhaupt van een van de best gewaardeerde en onderscheidende features van je toestel afstappen?
Ja ik begrijp wat je bedoeld, het is niet de meest mooie oplossing. Hopelijk brengen ze de 5 gewoon uit met sandstone.

Screenprotectors doe ik sowieso niet aan, lelijke dingen.
Was inderdaad mooi!
Deze foto komt niet overeen met de foto die Oneplus heeft laten zien, dat heb je door toch?
als je met die foto de foto bedoeld in dit artikel, dan lijkt die van gadgets.ndtv er toch echt wel op
Randen zijn meer gehoekt en taps naar elkaar, camera is echt een module en niet oplopende randen van het frame. Toestel is minder rond.

Echter kan ik niet ontkennen dat het toestel duidelijk geïnspireerd is op andere toestellen.
ik zie inderdaad wel een aantal verschillen, maar niet veel
Mooie iPhone is dat de 7 Plus? maar ff serieus, zou dat ook precies dezelfde opstelling zijn zoals bij de iPhone dus een tele en 1 wide lens? Want dan is het natuurlijk wel echt een 1 op 1 copy.

[Reactie gewijzigd door doenietzodom op 8 juni 2017 19:29]

Zou wel zwaar copy gedrag zijn ja, maar hopelijk wel met 2 dezelfde camera's even lichtsterk, beiden OIS. Bij de 7 plus heb je een geweldige main camera, en een zwaar inferieure 2e. Erg goed idee van apple, zeer zeer matig uitgevoerd. Kan 1+ van leren.

Van het design hadden ze niet hoeven leren.. vooral de one was echt lekker origineel toendertijd.. heel anders als deze copycat.

[Reactie gewijzigd door Ruw ER op 8 juni 2017 23:23]

Waar blijft de originaliteit toch..
Sharp, kijk maar eens:
https://forum.xda-develop...2016-sharp-aquos-t3399782

Dat design dateert volgens mij zelfs van begin 2015.

Helaas hebben ze geen capaciteit om IGZO schermen op heel grote schaal te produceren dus ze verkopen alleen in Japan. Maar de Xiaomi Miix die alleen in China wordt verkocht is gewoon een Sharp toestel.
Voor de mensen die zeggen dat alle telefoons sowieso op elkaar lijken: Ja, dat is waar, maar kom op, dit is meer dan slechts "je kunt maar zoveel met een scherm en een camera". Toen ik de eerste plaatjes zag, was ik er echt heilig van overtuigd dat het een gefotoshopte iPhone 7 was. Behalve het feit dat de knoppen op de zijkant anders zijn, is de OnePlus 5 in deze afbeelding tot in de details hetzelfde als de iPhone.
Tsja, ik vermoed dat ze in het begin veel shit over zich heen zullen krijgen maar als ze genoeg unieke andere features hebben (we hebben nog niet de voorkant in detail gezien daar kan veel unieks zitten) zullen mensen hem alsnog kopen.
Ik vind de bovenkant ook wel iets anders, die lijkt wat hoekiger.

Ik denk dat als de camera zo goed is als ze hypen, en dash charge net zo snel als de geruchten dat niet veel mensen het zal uitmaken.
Over het algemeen denk ik dat OnePlus wel iets achter de hand heeft anders zouden ze dit nooit doen.
Kijk naar de OnePlus 3, flink hogere prijs dan de 2 maar wel aantrekkelijke nieuwe features dat de verkoop alsnog storm liep.

Begrijp me niet verkeerd, ik had ook liever wat unieks gezien, zoals ze bij eerdere telefoons wel deden.
Wat een gefrustreerde reacties weer van de apple fanboys. Een iphone 7 heeft een zeer neutraal saai uiterlijk dus veel toestellen kan je er mee vergelijken. De op5 draait niet op ios en het allerbelangrijkste is natuurlijk de prijs/kwaliteit verhouding die alles behalve een kloon zal zijn van de veel te dure iphones :P
Ik ben absoluut geen Apple-fanboy hoor. Integendeel zelfs. Tot voor kort gebruikte ik alleen maar Windows, maar met de val van Windows Mobile ben ik overgestapt naar Android, met een Motorola.

Sterker nog, ik haal er trots en voldoening uit om apparatuur te hebben die een significant betere prijs/kwaliteitverhouding heeft dan Apple-spul. En dat is waar ik me bij deze telefoon zo aan erger. Als je een vorige OnePlus-telefoon aan iemand laat zien, zou je kunnen vertellen hoe hij voor de helft van de prijs minstens zo goed is als een iPhone. Bij deze word je vierkant uitgelachen dan je een Chinese iPhone-ripoff hebt, aangezien dat ding zo waanzinnig veel op een iPhone lijkt. Nee dank je. Liever een onderscheidend model.