Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Gerucht: Apple wil Siri met meer applicaties laten samenwerken

Door , 101 reacties

Apple zou plannen hebben om zijn spraak- en informatiedienst Siri fors uit te breiden, onder meer door de software beter samen te laten werken met meer externe applicaties. Waarschijnlijk wil het zo beter kunnen concurreren met Google Assistant en Amazon Alexa.

Dat meldt persbureau Reuters op basis van niet nader genoemde bronnen. Apple zou van plan zijn om zijn vernieuwingen voor Siri tijdens de WWDC-ontwikkelaarsconferentie wereldkundig te maken. Die wordt volgende week gehouden in San Jose, in de Amerikaanse staat Californië. De bedoeling is dat Apple dan aankondigt dat Siri voortaan beter kan samenwerken met applicaties van anderen, aldus Reuters.

Waarschijnlijk wil Apple met het uitbreiden van Siri beter kunnen concurreren met Google en Amazon. De spraak- en informatiediensten van die beide bedrijven heeft uitgebreidere ondersteuning voor externe apps. Door het uitbreiden van de categorieën van applicaties waarmee Siri kan werken, zou de dienst ook meer functionaliteit kunnen krijgen. Zo is het bijvoorbeeld nog niet mogelijk om eten te bestellen via Siri.

In eerdere geruchten kwam al naar voren dat Apple waarschijnlijk werkt aan een slimme speaker die ondersteuning biedt voor Siri. Deze speaker zou beschikken over virtual surroundsound. Ook hiermee zou Apple een concurrerend product willen bieden voor Google en Amazon, die met de Home en de Echo al een gelijksoortig product aanbieden.

Bauke Schievink

Admin Mobile / Nieuwsposter

Reacties (101)

Wijzig sortering
Apple kan mijns inziens steeds minder zijn keuzes verdedigen. Eerst was Siri Apple only wat natuurlijk in specifieke gevallen een ramp was (headphones, CarPlay, etc). Er kwam toen een handvol apps bij maar met hun gedachten achter AirPods (alles kan via Siri) moeten ze wel meer ondersteunen n vooral breder: standaard apps only kn cht niet meer. Heb Spotify en Deezer ondersteuning.
Sowieso met de Siri speaker in het vooruitzicht moet alles met voice te doen zijn. En naast brede app ondersteuning toch ook echt bredere spraak ondersteuning. En logica. Waarom wel "doe licht in kamer x aan" maar niet "doe licht in kamer x en y aan" 8)7

Alexa biedt veel meer opties, misschien iets te veel (kun je het nog onthouden?). En omdat je Alexa niet als standaard app mag installeren kom je als iPhone gebruiker toch altijd terug op het (nu) beperkte Siri.
En door de beperkte standaards apps (Mail; zonder Gmail push, Reminders, zonder geavanceerde opties, Maps, just look at Google Maps, etc.) zoeken de mensen die net iets meer willen n niet Apple gebonden zijn toch naar alternatieven.

[Reactie gewijzigd door iAmRenzo op 3 juni 2017 16:45]

Dit en nog vele andere kleine dingen in het OS zoals snel delen van een foto via verscheidene social media apps: sinds mijn overstap van de iphone 6 naar galaxy s7 heb ik veel meer een gevoel van vrijheid en gaan dingen veel makkelijker zonder frustraties en beperkingen die je ervaart bij iOS. Het is een stabiel besturingssysteem, maar met de vele beperkingen echt niet meer van deze tijd.
Nu vind ik overigens het snel delen van een foto prima gaan in ios...
Was een voorbeeld. Integratie van os met 3rd party apps lijkt in android veel beter (geen verrassing uiteraard want open source), masr nu wel icm een stabiel os. Dit was vroeger een heikel punt bij android dat toch opgelost is.
Gewoon eerlijk zijn mensen! Hoevaak gebruiken jullie nou echt Siri. En dan doel ik niet op dat pochen bij vrienden "moet je opletten wat deze telefoon of macbook kan"
Dagelijks. Om navigatie te starten, bericht te versturen, iemand te bellen, wekker te zetten, naar het weer vrage, alle lampen in huis uit doen als ik in bed lig.

[Reactie gewijzigd door nms2003 op 3 juni 2017 15:51]

Dagelijks ook. Alarmen zetten, webpagina's of mails in Notities zetten ("Hey Siri, herinner me vanavond aan deze mail! (Of 'aan deze website' als ik Safari open heb). Ook bij navigatie inderdaad of opties die niet zo vanzelfsprekend zijn ("wat is de postcode van die of die").

In de auto (als ik rij is het gelijk 500 km op 1 dag) om tussentijds berichten of Whatsappjes voor te lezen en te beantwoorden. Ik rij niet dagelijks maar dan is het extra handig.

[Reactie gewijzigd door DigitalExcorcist op 3 juni 2017 18:50]

Nou, om iemand te bellen eigenlijk, en heel vaak.
Ik zeg : he siri bel die en die op speaker, en dat gaat echt super. Zeker op het werk, waar ik toch heel wat telefoontjes afhandel.
Btw het is echt altijd heel grappig jij denkt dat apple gebruikers lopen te pochen.

[Reactie gewijzigd door Halo_Master op 4 juni 2017 02:41]

Niet vaak, maar in de auto regelmatig.
Een paar keer per dag. Vooral tijdens het autorijden, fietsen en hardlopen als ik de koptelefoon op heb.
Ik hoop dat Apple komt met een intelligente speaker icm audiofiel multi-room sound ala Sonos. In principe hebben ze de audio technologie (Beats by Dr Dre) en weten ze ook al hoe ze een stereo signaal wireless aan kunnen bieden aan "mono" monitors (Airpods).

Als ze een luxe multiroom audio systeem kunnen bieden met Siri intelligentie en integratie met iPhone, Apple Music en Apple home domotica zie ik zeker kansen tov Google/Amazon.
audiofiel en beats by dr dre in een zin.. Dat kun je niet serieus menen,
Het staat dan ook niet in 1 zin. Daarnaast vind ik de slechte naam die Beats heeft tamelijk overdreven. Is toch ook een beetje incrowd dingetje waar echte audiofielen zich aan menen te moeten conformeren om zich serieus genomen te voelen.
Als je een EQ toevoeging van bass tonen in alle muziek een incrowd dingetje voor audiofielen noemt zul je met Dr dre best gelukkig worden.
Apple en Audiofielen zullen waarschijnlijk toch al nooit vrienden worden. Daar is Apple gewoon een B merk.
Beats by Dre. Inkoop: 5,- en verkoop 200,- .... goed businessplan. De verpakking is het duurste.

[Reactie gewijzigd door DigitalExcorcist op 3 juni 2017 18:44]

Dit soort gechargeerde uitspraken bedoel ik. Het slaat nergens op maar je maakt wel duidelijk aan de goede audiofiele kant te staan: "Beats is overbetaalde troep met teveel bass".

Denk dat Beats een sterk merk is net als Apple, dus je hebt altijd die controverse dan.
Het slaat wel degelijk ergens op. Pak een Beats en een gelijkgeprijsde Sennheiser en je gooit die Beats daarna de prullenbak in.

OK, ven aangenomen dat je als audiofiel allerlei soorten muziek luistert en niet alleen maar gedreun van bassen.
Beats(apple) gooit zijn merk ook niet voor de puristen onder ons, meer voor het grote gross. En zo werkt het bij alles.
Niet iedereen heeft een Bentley of een Ferrari. Het geld wordt verdient bij de middenklassen..

Buiten dat is 200 euro+ nog steeds een hoop geld en kun je voor dit geld indd beter krijgen. Maar zeg nou zelluf, "beats" klinkt voor een 15 jarige natuurlijk veel hipper dan sennheiser, B&W en meer van dit soort merken die hun audio wat beter op orde hebben.
Bassen zijn voor deze doelgroep( en dit weet apple nartuurlijk ook) veel belanrijker, dan gebalanceerde sound waar over nagedacht is....

[Reactie gewijzigd door Audione0 op 5 juni 2017 00:03]

Je kunt bij twijfel natuurlijk gewoon objectieve testen bekijken. daar komt de beats heel gemiddeld uit en past zeker nie tin een audiofiele wereld. Google zelf maar even, mijn bronnen zul je toch niet opnmene vrees ik.
Hetzelfde voor apple, als audiomerk een B merk. Goed genoeg voor desktop en wat achtergrond maar geen partij voor de grote merken.
Dat geldt natuurlijk voor nagenoeg alle IT merken. Sonos is ook niet voor de 'audiofiel'.

Ik denk dat veel mensen niet doorhebben dat de algemene kwaliteitseis tegenwoordig een stuk lager is. 128kbps MP3 vinden zo veel mensen 'prima' dat je eigenlijk met 'troep' de meeste mensen al wel geld kan uit laten geven. Er zijn mensen die muziek luisteren op YouTube, en op Spotify in data saving mode (a.k.a. 128k vbr)...
128 kbit VBR MP3 is niet slecht. Het is stukken beter dan 128 kbit CBR (CBR wordt eigenlijk niet meer gebruikt). Ervan uitgaande dat de encoder en decoder goed zijn is het maar de vraag in hoeverre mensen deze eruit pikken met origineel in een dubbel blinde test. Of je het hoort hangt ook van de output af. Zo zeg je Spotify in data saving mode, maar met een BT headset daarmee sporten zul je het verschil denk ik niet merken.

Overigens denk ik dat Spotify data saving mode iets minder interessant is. Je kunt alles lokaal op flash opslaan in goede kwaliteit. Data over xG is ook steeds goedkoper, snelheid idem.
CBR wordt zeker wel gebruikt, veelal voor streaming toepassingen. Twitch heeft een stuk geschreven in het verleden waarom ook zijn ALLEEN CBR ondersteunen. link (Al zijn ze er tegenwoordig makkelijker in)
Niet in MP3. De kwaliteit is tov ABR en VBR te laag. Je ziet trouwens dat ze MP3 afraden (deprecated).
Dat hoor je instant op een goede installatie. Neem een dsd bestand en daarna een mp3 138kb. Have fun!
Denk dat Beats een sterk merk is net als Apple
Sterk in hun producten overpriced verkopen, omdat het merk "in" is. Beide merken zijn de prijs-kwaliteitsverhouding totaal kwijt. En dat Beats door Apple werd overgenomen zal al helemaal niet helpen. Er zijn voor beide merken genoeg betere alternatieven (voor een lagere prijs).
Dat zal best en ik ben het ook nog met je eens, maar de verkoopaantallen mogen wel serieus genomen worden. De beats 'rommel' is niet aan te slepen terwijl de gerenomeerde merken blijven liggen. Hoe het verkocht wordt doet niet eens ter zake. Vraag en aanbod. Mensen willen kennelijk beats...ook prima. Apple is een commercieel bedrijf, die veegt waarschijnlijk zijn billen af met audiofiele meningen, er moet geld gemaakt worden, zoveel mogen en zo snel mogelijk. De rest zal ze een zorg zijn. Zo werkt deze wereld nou eenmaal.

Btw, ik heb zelf audio physics staan, dat moet onderstrepen dat ik het met je eens ben. (Al ben ik mij er van bewust daat veel van die beleving in de factuur en tussen mijn oren zit) ;)
Ja, de verkoopaantallen van McDonald's zijn ook gigantisch maar dat zegt niets over de voedingswaarde 😉

Heb zelf een Bose QC25.. tuurlijk zullen er wel betere hoofdtelefoons zijn maar ik vind de noise cancelling belangrijker dan de kwaliteit. En ach, ik was in-ears van de Blokker/Action gewend dus dan is het al gauw subliem.
Audiofiel en Sonos in 1 zin kan je ook niet menen btw.
Al zijn sonos gebruikers altijd heel trots op hun systeem, totdat ik ze muziek laat luisteren via een streamer naar een arcam op b&w speakers.
Ik ben ooit een keer bij Stassen geweest voor het uitzoeken van een audio installatie. In een setting waarbij je snel kan switchen tussen boxen A, B, C en D dan hoor je pas duidelijk de verschillen. Als jij een prima set boxen thuis hebt dan klinkt het vaak gewoon goed, ook Sonos. Pas met direct vergelijken kan je aangeven of de ene box beter is dan de ander.

En tijdens mijn sessie bij Stassen zat Sonos in de middenmoot. Quadral vond ik verreweg de beste, beter dan B&W en andere merken. Maar als voor zuilen of boekenplank boxen kiest dan heb je weer van die toeters in je woonkamer staan en AV receiver. Wat ik weer een nadeel vind. Gemiddeld genomen vond ik Sonos het beste door het geluid, het systeem en omdat je ze zo kan plaatsen in je huis dat ze niet opvallen. En dat laatste is weer belangrijk omdat vrouwlief anders haar veto in zou zetten om ze niet in huis te halen.
Sound by Sonos en de. Dre. Wow. Beetje kansloos idd. Past goed in het rijtje bij Bose...
Er is werkelijk niets audiofiel aan beats by Dr dre of welk Sonos systeem dan ook. Een echte audiofiel heeft heel andere apparatuur staan gemaakt met degelijke componenten en materialen ipv mega over eq beats of plastic fantastic Sonos. Op audiofiel vlak is Apple eigenlijk geen speler. Daar zou ik dus niet te veel verwachten.

[Reactie gewijzigd door Bor op 3 juni 2017 18:59]

Ik vond het al eerder een gemis. Ik gebruik geen maps van apple geen itunes en ook geen safari. (mobiel en desktop) Dus siri is nu praktisch onbruikbaar. Benieuwd wat het gaat brengen, hoop dat ze niet moeilijk gaan doen en en gewoon alle functies van externe software toelaten.
Ik hoop dat je op de hoogte bent dat Chrome op iOS niet meer dan een reskin is van safari?

En nu komt de darkside van Google naar boven ook, want ondersteuning voor Siri in hun apps komt waarschijnlijk niet nu ze een eigen assistent hebben (er vanuit gaan dat je Google maps gebruikt ipv Apple maps)

Ook er vanuit gaande dat je spotify gebruikt ipv iTunes kan je er miss meer hoop in hebben dat er ondersteuning komt

edit: ik vind het raar dat hier ineens weer ongewenst moderaties komen aangezien dit gewoon een ontopic stukje commentaar is. Als je dit ongewenst vind mag je wel even vertellen waarom

Edit 2: spotlight moderaties zijn ook overdreven... kunnen we niet met zijn allen er aan werken om die moderaties gewoon goed te doen. Dit is namelijk niet meer dan een 0 of +1

[Reactie gewijzigd door mikesmit op 3 juni 2017 12:24]

Je begint gelijk te speculeren dat ondersteuning niet gaat komen terwijl dit natuurlijk niet bekend is. Je noemt het de "darkside" van google, maar volgens mij is google ook de gene die tientallen apps naar IOS gebracht heeft, neem bijvoorbeeld: Google maps, YouTube, Gmail etc etc. Ik zie Apple nog niet een app als Facetime of maps naar Android brengen, dus hoe is google hier de partij die zich aan de "DarkSide" zou bevinden. Google is toch niet verplicht om Siri te ondersteunen.

[Reactie gewijzigd door CCJJVV op 3 juni 2017 12:34]

Ik zeg darkside omdat de beslissing van Google waarschijnlijk in het nadeel van iOS gebruikers is aangezien Google een eigen ecosysteem wilt beschermen en promoten. Ik heb dit gedrag met Windows 10 mobile al meegemaakt, waar bijvoorbeeld de YouTube app van Google (uwp) enkel beschikbaar is op de xbox one terwijl de app prima zou werken op andere apparaten.

Ik zeg hiermee niet dat ik het niet begrijp maar enkel dat de eindgebruiker het het vervelendst zal vinden. Zowel Apple als Microsoft hebben dezelfde praktijken gedaan, maar daar hebben we het nu niet over aangezien dit over ondersteuning van Siri gaat (ergo de gewilligheid van Google om Apple te ondersteunen)

Edit: trouwens, het niet breder ondersteunen van FaceTime heeft de populariteit van de dienst een beetje de das om gedaan. Want alle video gesprekken gaan via whatsapp tegenwoordig

[Reactie gewijzigd door mikesmit op 3 juni 2017 14:06]

Die moet je toch even toelichten, want je noemt Google de darkside die zijn eigen eco systeem wil beschermen (wat inderdaad klopt), maar (zie dit als lichtelijke flamebate...) Apple spant toch zeker wel de kroon wat dat aan gaat.

Er is immers helemaal niks van Apple te vinden op devices waar hun geen belachelijke smak geld voor vangen (Iphone, macbook etc), software is een drama.. Je kunt niet eens de Apple shows kijken op Chrome terwijl het een Fork is/was van Webkit (dat doe je echt wel met zin) en dan nog niet te spreken over de cloud waar je geen zak aan hebt mocht je gaan switchen van Apple -> X,

Microsoft en Google daar in tegen, werken op zoveel devies dat ze haast niet op te noemen zijn, en ik wil daar vooral bij vermelden, dat miljoenen mensen hun carriere/kennis/opleiding te danken hebben aan Google en hun zoekmachine.. Apple heb ik persoonlijk in mijn leven nog nooit iets aan gehad, behalve als ik een maps, phone clone wou testen of iemand FaceTime als een revolutie beschreef en waardoor ik er niet onderuit kwam.

Ik ben het niet on-eens met je opmerking, want wat je zegt klopt.. Maar kan het niet laten om te zeggen dat Google toch het meeste 'helpt' ipv alleen maar cash van je te vangen

p.s. ik heb zelf een macbook omdat dat nou eenmaal de standaard is in IT dev wereld, en hij werkt super dat zal ik nooit ontkennen..

[Reactie gewijzigd door DutchKevv op 3 juni 2017 17:11]

Google gaat waar het geld is, maar ik spreek vanuit de consument die overduidelijk de dupe is van deze 3 bedrijven. Bedrijfstechnisch begrijp ik al die beslissingen die deze bedrijven genomen hebben, maar als eindgebruiker word ik daar gewoon boos om (en terecht)
Ja mee eens hoor! Ik pak de kans helaas te vaak als het over Apple gaat, omdat 2 in mijn familie voor Apple werken en het bedrijf als een ware Jezus terugkomst beschouwen, waardoor ik daar mijn pijlen hard op richt.. Maar de reden dat ik mij er zo druk om maak is inderdaad om ik zie hoe 'slim' die bedrijven wel niet zijn geworden en hoe dom de consument geworden is...

Vandaar dat ik ook expliciet noem dat ik aan Google tenminste nog wat heb ik mijn leven wanneer er vraagstukken zijn of wanneer de kennis simpelweg ontbreekt. Neemt niet weg dat het van binnen net zon monster is als de rest :)

Maar goed ik ga al weer -1 sparen zie ik wel :p Dus wellicht niet de goeie plek om zulke dingen te bespreken
Toch gaat die Darkside waarschuwing veel harder op voor Google dan voor Apple als consument. Tuurlijk kan je zeggen dat Apple veel geld pakt op wat het verkoopt maar de consument staat altijd centraal bij Apple. Ja Apple steekt veel restricties in zijn hard en software maar het heeft ook altijd wel een reden. Dat Siri niet met alle apps samenwerkt heeft een reden. Siri is een assistent die zoveel mogelijk van je te weten kan komen en privacy garanderen is in het voordeel van de consument. Siri zal nooit helemaal opengegooid worden net om die reden. Beveiliging en het beschermen van persoonlijke informatie moet ook centraal staan als je de gebruiker voorop zet omdat zij de bron van je inkomsten zijn.

Bij Google staat de consument niet centraal. Bij Google staat de adverteerder centraal en daar past heel dat open verhaal perfect op. Laat anderen je OS zo benutten zodat je data kan verzamelen op manieren die je zelf nog niet had voorzien. Dat de consument zo aan veel risico's wordt blootgesteld (beveiliging, persoonlijke data verzamelen) dat is ondergeschikt aan het feit dat de adverteerders veel geld opbrengen.

Consumenten zijn als kinderen in een supermarkt als het aankomt op technologie . Als je ze geen restricties oplegt dan ga je met een kar vol snoep aan de kassa staan. Hier op Tweakers zitten vooral volwassenen als het op dat gebied aankomt. Hier lees ik regelmatig in de reacties dat mensen zich willen beschermen tegen het verzamelen van persoonlijke informatie en Android dan ook aanpassen zodat je delfde beveiliging krijgt die Apple standaard levert maar de gemiddelde consument houdt zich daar niet mee bezig, net als kinderen in een supermarkt niet snappen dat enkel suiker eten niet gezond is.
hij heeft het over de darkside van google, en doet geen vergelijking in kwaden tussen deze twee bedrijven.
Waarom zou Apple FaceTime naar Android brengen? Het heeft daar geen enkele behoefte of reden voor. De reden dat Google zijn Apps naar iOS brengt is omdat ze anders geen data kunnen verzamelen van iOS gebruikers en dat is nu net de darkside van Google.

Als Apple apps naar Android zou brengen zou dat niet in het belang van Android gebruikers zijn.
dark side van google of apple?
Het lijkt me geen punt van discussie wie het meest gesloten is van de 2. ;)
En wie de meest creepy ivm je privacy.
Google in ieder geval niet, ze zijn er heel erg open in. Dat ze data van je verzamelen ja, lijkt me duidelijk maar dat is een keuze als gebruiker, je weet waar je aan toe bent.
Ja, en dat weet je echt zeker, als er opeens uit hun speaker/google home ongevraagd reclame wordt afgedraaid.
Weet je ook waarom hij in aanschaf relatief goedkoop is.
Sorry hoor, bij de 1 betaal je meer bij aanschaf, en heb je dat soort fratsen niet.
Bij de ander accepteer je dat je minder betaalt , maar dat er ook minder met je privacy rekening wordt gehouden.

Als ik een apparaat koop die content kan weergeven, vind ik het niet meer dan logisch dat ik, als koper en gebruiker, bepaal welke content er wordt afgespeeld. Niet een 1 of ander vaag reclame algoritme.
Ik zeg toch niet dat Google niet de ergste is, ik geef alleen maar aan dat ze er helder in zijn. En je hoeft mij geen lesje te geven, ik weet heus wel welke keuzes ik al dan niet maak. Je doet net alsof ik Google verheerlijk en heilig verklaar terwijl dat niet het geval is.

Maar daarnaast, je hoeft jouw mening niet op te dringen aan andere mensen.
En wat is er dan precies creepy aan? Dat ze dat eerlijk aangeven?
Het "creepy" gedeelte is juist dat ze doen alsof ze eerlijk zijn maar dat overduidelijk niet zijn. Alternatieven zijn er helaas niet echt. De keuze voor ecosystemen is bijzonder beperkt
Het "creepy" gedeelte is juist dat ze doen alsof ze eerlijk zijn maar dat overduidelijk niet zijn.
Nou geef eens een verhelderend voorbeeld waaruit dat blijkt dan, roepen kunnen we allemaal ;)
https://www.google.nl/amp...racking-and-ad-sites/amp/

Momenteel heb ik geen tijd om meer op te zoeken ivm champions league finale

[Reactie gewijzigd door mikesmit op 3 juni 2017 21:50]

Afgezien van het feit dat dat voor mij niet duidelijk is: daar ging de post niet over. Dus sowieso een vreemde post.
Google... ik zie niet hoe Apple ondersteuning moet gaan inbouwen in apps van derden... of weet jij wel een manier?
Ja dat heet een API en die moeten ze vrijgeven zodat derden er iets mee kunnen in hun apps. Volgens mij kan je Siri overigens al nieuwe trucjes leren met je eigen apps.
Denk alleen niet dat Apple andere voice assistents toestaat Apple kennende.

[Reactie gewijzigd door brammieman op 3 juni 2017 12:06]

Siri is compitabel met whatsapp, kan berichten oplezen en versturen.
Ik vind t fantastisch in de auto.

"Hey Siri... lees mijn nieuwste WhatsApp berichten voor"

En na elk bericht vraagt ie of ik wil antwoorden. Ideaal!
kijk dat browser een reskin zijn komt omdat apple het verbied....hence apple dark side.
en apple liet geen derden toe tot siri dus hoe moet google het toevoegen? weer dark side van apple
en wat Mikesmit nu probeert te zeggen is nu de darkside van Apple weg trekt, de darkside van google boven komt. Omdat ze nu een eigen spraak assistent hebben, heb je grote kans dat ze die van Apple niet meer hoeven/willen/gaan inbouwen.
als die assistent van apple meer voordelen bied dan die van google dan zullen ze het wel toevoegen.
kijk maar naar de notificatie van w10, eigen werd verwijdert en w10 toegevoegd.
Zat applicaties van derden hebben al toegang tot Siri waaronder op mijn telefoon al Facebook, whatsapp, LinkedIn en Paypal
En ik weet zeker dat Google wl ondersteuning in gaat bouwen. Ze bieden gratis apps aan met maar 1 reden: het verzamelen van persoonlijke data. Door ondersteuning voor Siri in te bouwen in zoveel mogelijk apps krijgen ze toegang tot gebruikersdata van Siri (want Siri zal de app dan aanroepen voor informatie, en dan weet Google wat de gebruiker tegen Siri zei).
Benieuwd wat het gaat brengen, hoop dat ze niet moeilijk gaan doen en en gewoon alle functies van externe software toelaten.
Forget it, ik vermoed dat dit niet gaat gebeuren. Apple wil de controle over je (toestel) hebben, je mag geen eens Google Maps als standaard kaarten/navigatie app instellen. Als het al voor elke developer beschikbaar komt, zal het waarschijnlijk heel erg uitgekleed zijn.
Apple is anders alle "macht" kwijt aan Google of een andere externe partij, want die krijgen dan een veel groter marktaandeel op iOS.
Nee ik zie dit niet gebeuren, daarvoor moet je toch echt bij een ander besturingssysteem dan iOS zijn, zoals Android.
Ayyyy! Ik wacht al een tijdje op: Hey Siri, play song xxx On spotify
Ja Spotify integratie zou te gek zijn. Openen doet ie dan nog wel maar afspelen ho maar..
Ja Spotify integratie zou te gek zijn. Openen doet ie dan nog wel maar afspelen ho maar..
En toch lijkt dat te werken in deze video?
https://youtu.be/fbd8EY7FHHI (spoelen naar 3:50)

Misschien werkt dat alleen in het Engels?

[Reactie gewijzigd door Spam op 3 juni 2017 12:42]

Doorspoelen lukt ook al 'H siri, volgende'
mmmh, is dat niet je eigen schuld? O-)
Eindelijk!!! Het is nu namelijk meesterlijk irritant in de auto met apple CarPlay, dat je voor alle externe apps nog steeds je telefoon moet gebruiken. Laten we hopen dat apple dit goed uitvoert (fingerscrossed)
Apple CarPlay kan nog zoveel dingen gebruiken (offline maps bv), dedicated goede muziek speler, Spotify app met offline muziek enz enz (OBD app?)
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar ik heb nu Apple CarPlay gebruikt en Android Auto en beide zijn eigenlijk k*t, op basis functionaliteiten na die een goed parrot ook kan. Laten we hopen dat dit de komende periode beter gaat worden. Want heel heerlijk verbaas ik mij erover als je 47.000 medewerkers hebt (te makkelijk, iknow :D ) dan had ik wel verwacht dat er wat meer aandacht zou zijn aan deze producten. Maar eigenlijk loopt apple op alles achter afgelopen twee jaar.
Siri is wel handig tijdens bijv het autorijden, maar het is bizar slecht in Nederlandse namen.

Bijv Jochem wordt steevast "nog een". Maud wordt Wout. Neefje wordt neger. En dat soort dingen.

In het engels kan je Siri "trainen" om woorden beter te verstaan. In het NL nog helaas niet. Het wordt wel beter met oa meer apps koppelen.
Hier heb ik bij Siri geen last, bij Android auto weer wel :D die probeerde van buitenlandse namen Nederlandse namen te maken.
Dat iets als Siri met elke app op je telefoon samen werkt is volgens mij de essentie om het als een volwassen toevoeging te laten werken.
Klopt, maar zowel Apple die de API beschikbaar moet stellen en app ontwikkelaars die de API moeten implementeren ... dat gaat kennelijk niet zo makkelijk.

Bovendien zit je dan met default apps als je meerdere apps voor hetzelfde doel hebt.
Klopt, maar je zou net als met andere default keuzes zoals een browser heel makkelijk moeten kunnen aangeven welke app je als default wil voor taken.
Ik heb een Amazon Alexa maar als Apple een Siri speaker gaat maken ga ik zie zeker halen sowieso omdat hij dan ook bedoeld is als Homekit hub en dat ding staat toch altijd aan :)

Als ze dan ook nog mooi geluid doen ipv dat blikkerige van de Alexa (heb wel de dot) dan ben ik erg blij.
Beste zou zijn als ze er ook nog een Timecapsule van maken, heb je meteen alles in 1.

"I can call or get directions" krijg ik als ik zeg "order me a pizza"

[Reactie gewijzigd door doenietzodom op 3 juni 2017 11:48]

Het zou geweldig zijn als ik eindelijk mijn lampen aan en uit zou kunnen zetten met Siri. Helaas heb ik meer Innr lampen dan Hue lampen (bij die laatste kan het wel). Zodra Apple het mogelijk maakt om alle(!!) ZigBee apparatuur via Siri te bedienen dan ben ik verkocht.
Het is volledig off-topic, maar ik vind dit zo'n mooi gebruik van het woord "eindelijk".

Eindelijk is onze lange nationale nachtmerrie over dat we niet onze lampen kunnen bedienen door tegen een peperdure telefoon te praten!

Overigens reageer ik nu op @Snoeruh , maar er zijn in de reacties wel meer voorbeelden.

De emotie die we in onze technologie investeren :-)

[Reactie gewijzigd door Keypunchie op 3 juni 2017 12:54]

Je hebt helemaal een punt Keypunchie! Maar als ik na een lange dag werken thuiskom, het nieuws over Trump, klimaatveranderingen en oorlogen mij al de nodige negativiteit hebben bezorgd, dan vind ik het heerlijk om me (eindelijk ;) ;) ) druk te kunnen maken over minder belangrijke zaken.

Voor de rest ben ik het, zoals eerder al gezegd, met je eens.
Gerucht?. Dit pad zijn ze met iOS 10 al ingeslagen. Logisch dat ze doorontwikkelen. Siri is al sinds 2011 constant in ontwikkeling.