×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vermeende presentatie HTC U met aanraakgevoelige zijkanten verschijnt online

Door , 71 reacties

De site Android Headlines heeft een interne presentatie van de HTC U-smartphone, ook wel bekend onder de codenaam 'Ocean', online gezet. Daarin worden de aanraakgevoelige sensoren aan de zijkant van de telefoon beschreven, die eerder voorkwamen in geruchten.

Zo is volgens de site uit de materialen op te maken dat er drie instelbare 'krachtniveaus' zijn waarop de telefoon reageert. Gebruikers kunnen vervolgens de zijkant van het toestel lang of kort indrukken om zo toegang te krijgen tot verschillende functies, bijvoorbeeld het inschakelen van de camera of het starten van een wifi-hotspot. In de gepubliceerde materialen, die hier en daar nog spelfouten bevatten, draagt de functie de naam 'Edge Sense'. HTC vermeldt dat de functie beperkt kan worden door gebruik van bepaalde hoesjes.

Zoals ook al in eerdere geruchten werd genoemd, heeft het toestel een 5,5"-scherm met een resolutie van 2560x1440 pixels en bescherming door Gorilla Glass 5. Het draait op een Snapdragon 835-soc en komt volgens de presentatie beschikbaar in varianten met 64GB opslag en 4GB ram of 128GB opslag en 6GB ram. Daarnaast beschikt het over een 3000mAh-accu en Quick Charge 3.0. Bij release is de telefoon voorzien van Android 7.1.

Verder zou de smartphone beschikken over een camera met hdr+-instelling, waarbij het mogelijk lijkt te zijn een voorvertoning van het effect te zien te krijgen. De presentatie noemt geen verdere details over de gebruikte sensoren van de camera's. De HTC U beschikt niet over een 3,5mm-aansluiting en maakt voor audio gebruik van usb-c. Bovendien beschikt het toestel over vier microfoons, waarmee gebruikers in hoge kwaliteit moeten kunnen opnemen. Het van andere HTC-toestellen bekende Boom Sound en USonic is ook in deze telefoon aanwezig in combinatie met dubbele speakers.

Afbeeldingen via Android Headlines

Door Sander van Voorst

Nieuwsredacteur

03-04-2017 • 13:47

71 Linkedin Google+

Reacties (71)

Wijzig sortering
waar of niet waar ik vind het gewoon een beetje een raar idee om in je gsm te knijpen voor een bepaalde actie, klinkt cool en futuristisch enzo maar ik weet niet hoe nuttig het echt zou zijn als ze dit effectief zouden uitbrengen op een gsm. Ook wat als je er per ongeluk in knijpt om hem goed vast te houden ofzo... klinkt maar vaag maar als het effectief komt zullen we wel zien of ze dit idee goed hebben uitgewerkt.
Knijpen is net zo raar als wrijven, tikken, kantelen of schudden, zaken die we nu allemaal gewend zijn om met onze telefoon te doen.

Schijnt zelfs zo te zijn dat sommige mensen tegen hun telefoon praten.

[Reactie gewijzigd door Rdam op 3 april 2017 14:49]

In de comment thread van de Google en Amazon Speakers staat een comment van: "Ik vind het al raar om tegen mijn telefoon te praten... Dit komt er bij mij niet in."

Moest wel even glimlachen ook al bedoelde die persoon het waarschijnlijk/hopelijk niet zů.
Dat is mijn comment, en ik ben inderdaad nogsteeds niet overtuigd van praten tegen software, robots en a.i. Het voelt raar en onnatuurlijk
Dat is niet waar het over gaat. Je praat tegen je telefoon als je belt, right? :p
Nope, Google Now voor zoeken kan je ook tegen praten, werkt erg handig zelfs!
Ja, dat begrijp ik. Maar de stelling dat het "raar is dat mensen tegen hun telefoon praten" is ook een beetje mehh. De allereerste telefoons, kon je ook alleen maar tegen (via/doorheen/etc) praten. Niet eens tekstberichten o.i.d maken.

Dat was de ironie van jouw comment :p
Leeftijds dingetje denk ik, vroeger vonden jouw ouders computers ook overbodig en raar. Nu is het de standaard.

Je wordt zo'n zuurpruim die straks met zo'n oud toestel van 10 jaar loopt. :)
waar of niet waar ik vind het gewoon een beetje een raar idee om in je gsm te knijpen voor een bepaalde actie, klinkt cool en futuristisch enzo maar ik weet niet hoe nuttig het echt zou zijn als ze dit effectief zouden uitbrengen op een gsm. Ook wat als je er per ongeluk in knijpt om hem goed vast te houden ofzo... klinkt maar vaag maar als het effectief komt zullen we wel zien of ze dit idee goed hebben uitgewerkt.
Knijpen dat klinkt als een artikel op Nu.nl: http://www.nu.nl/mobiel/4...-geknepen-kan-worden.html
Mijn inziens een titel die de lading totaal niet dekt en vooral gebruikt wordt om kliks te generen.

HTC is gewoon erg innoverend bezig, maar omdat de marketing van HTC niet goed loopt wordt het door de media ook niet echt positief gebracht. Jammer dit, een gemiste kans.
Ligt het aan mij of komt die powerpoint heel niet geloofwaardig over? Ziet eruit alsof een simpele student het in elkaar heeft gezet.

No offence
Altijd dat gemekker over "een simpele student".. Alsof als je afgestudeerd bent, je ineens, uit het niets perfecte PowerPoints kan maken. Ik vind dit er toch aardig professioneel/goed verzorgd uitzien hoor. Qua lettertype enzo misschien een beetje kinderlijk, maar waarom is dan de presentatie meteen niet geloofwaardig? Wat verwacht jij dan van een presentatie? Dat alles heel kaal is en er nogal saai uitziet? Nee, want dan krijg je ook gezeur als "dit heeft zeker een of andere simpele student in elkaar geflanst, want het ziet er extreem saai en amateuristisch uit".
Wel als je iets van marketing/reclame o.i.d. hebt gestudeerd waarbij je leert hoe je photoshopt o.i.d. Grote bedrijven laten echt geen doorsnee werknemers hun reclamemateriaal maken daar hebben ze specialisten voor.
Als je marketeer bent maak je het niet zelf. Dan zoek je een goed communicatiebureau die alles doet voor je.

Intern is het anders, dan flans je zelf wat in elkaar op een woensdagmiddagje.
@algemeen

Als het een interne presentatie betreft wat maakt dat dan uit? Ik werkte 2 jaar als develoment engineer bij een miljoenenbedrijf in NL en verzorgde regelmatig presentaties. Als het een externe presentatie is besteden we er tijd aan maar interne presentaties leken altijd zoalsd deze presentatie.
Je wilt nuttige en technische informatie overbengen aan je collega's. Waarom zou je dan die extra minuten spenderen aan een gerendeerde telefoon? Je collega's kijken daar toch niet naar en ik kon mijn tijd veel beter gebruiken dan het maken van een presentatie.

Je moet denken aan het doel van de presentatie en hoeveel tijd je eraan wilt spenderen.

[Reactie gewijzigd door Dutcharjan op 3 april 2017 14:52]

Als interne communicatie snap ik het wel ja. Die wordt vaak door degene gemaakt die er tijd voor heeft en even wat in PP kan opmaken. Laten we dan ook hopen dat dit er een is.
Staat op de foto's ook als kleine letters trouwens :)
Internal use and strategic partner.
Ik kan je verzekeren dat in veel grote bedrijven ook de interne presentaties er (bijna) even goed uitzien als externe. Als je het hoger management van iets wil overtuigen straalt de kwaliteit van de presentatie ook af op de inhoud. Je kan je het dus niet veroorloven amateuristisch over te komen.
Ik kan je verzekeren dat er in veel grote bedrijven de interne presentaties er niet uitzien en je zelfs vanuit hoger management op je donder krijgt als je overduidelijk teveel tijd/energie hebt gestoken hebt in een gelikte presentatie ipv de dingen die er echt toe doen ;)
Ik weet niet wat jij groot noemt, maar ik heb het over bedrijven die in miljarden spreken als ze het over de bedrijfswinst hebben. Daar kom je nooit zelfs maar in de buurt van hoger mgmt met een presentatie die inhoudelijk of qua vorm niet af is. Je moet trouwens ook bondig zijn. Eťn bladzijde is het best. Meer dan 10 is ondenkbaar.

In de praktijk worden dergelijke interne presentaties dan ook bijna altijd door externen gemaakt :).

[Reactie gewijzigd door quantumleapje op 3 april 2017 19:59]

Miljarden winst? Dan hebben we het in ieder geval al niet over formaat HTC ;) Die komen ongeveer op de helft van 1 miljard (ok, iets meer... :P)

Maar heb zelf wel eens presentaties gehouden voor hoger management bij 'iets' kleinere bedrijven. Dan gaat het over een pitch. maximaal 2 minuten de tijd, en meer dan 3 bladzijden is overkill ;) Kun je het dan niet uitleggen is het per defintie geen goed idee en kun je weer vertrekken...

Deze presentatie lijkt niet voor hoger management maar meer voor intern gebruik binnen het ontwikkelteam en direct management daarvan o.i.d.. En dan is een gelikte presentatie zoals jij bedoeld echt niet van toepassing.
Dat snap ik, maar zoals ik zei, het ligt er net aan wat je doel is. Mijn doel van het presenteren was het informeren en niet overtuigen. Mijn collega's waren geinteresseerd in harde getallen en niet in gerendeerde foto's.
Als ik mijn baas moet overtuigen besteed ik er natuurlijk meer tijd aan, dan moet je iemand overtuigen i.p.v. informeren.

Ik snap wat je bedoelt, een presentatie moet een degelijke uitstraling hebben maar deze presentatie bevat veel technische gegevens, feiten en functie omschrijvingen. Dit lijkt mij geen overtuiging maar meer een informerende presentatie richting medewerkers.
En waarom zouden ze een dure PR/marketing/reclame jongen/meisje inhuren voor een simpele interne presentatie? ;)
Ik heb het ook niet over intern als in college naar collega, maar over reclamepresentaties voor marketingdoeleinden.
Lees het artikel dan nog eens ;) Dit is een interne presentatie welke uitgelekt is.
Wel als je iets van marketing/reclame o.i.d. hebt gestudeerd waarbij je leert hoe je photoshopt o.i.d. Grote bedrijven laten echt geen doorsnee werknemers hun reclamemateriaal maken daar hebben ze specialisten voor.
Maar dit is geen reclamemateriaal dus je stelling gaat niet op.
Dat beweer ik ook niet, puur hypothetisch
Nja het lettertype is gewoon typisch HTC, ik kan me geen ander lettertype van hun herinneren. Gewoon lekker modern, niet saai.
Presentatie is gewoon een ongeordende bende. Kan je rechtpraten wat je wil maar als ik met zo'n powerpoint kom aanzetten gaan hier ook de wenkbrauwen omhoog...

Ben het volledig met Pukson eens.
Het is simpelweg gewoon het lettertype wat HTC al jaren gebruikt.
- Er staat op elke slide 'for internal use only'.
- Er staat ook het jaartal 2016, wat inmiddels al weer 4+! maanden geleden is; dus het is sowieso nooit bedoeld als final presentatie.
- Voor hetzelfde geld is het een opzetje geweest ter controle, en is hij later alsnog flink aangepast.

Beetje apart om bovenstaand gelekte slides te beoordelen alsof het pers-slides zijn, terwijl er vrij duidelijk op staat dat het gewoon wat interne slides (modelijk nog in de ontwerpfase) zijn, waarschijnlijk alleen bedoeld om intern wat te informeren w.b.h. het toekomstige model.

[Reactie gewijzigd door SmiGueL op 3 april 2017 23:14]

Mijn reactie gaat ook over het interne gebruik en daar beoordeel ik ze ook op. Zelfs dan vind ik het rommelig en onoverzichtelijk.

Te drukke slides schieten hun doel voorbij ben ik van mening.

Edit: typo

[Reactie gewijzigd door Rhys08 op 4 april 2017 09:16]

Ligt het aan mij of komt die powerpoint heel niet geloofwaardig over? Ziet eruit alsof een simpele student het in elkaar heeft gezet.
"Internal use and strategic partner use only". Ik heb ergere interne presentaties gezien (hoewel, Comic Sans...). Dit ziet er redelijk verzorgd uit. Soms mag de kwaliteit van de presentatie wat inboeten om bijvoorbeeld een interne deadline te halen. Aan het echte marketingmateriaal naar alle externe partijen worden natuurlijk hogere eisen gesteld.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 3 april 2017 13:53]

Volledig mee eens. Foto's zijn van zeer lage kwaliteit en kom op. Comic Sans? Serieus?
Nee, de geloofwaardigheidsfactor is bijzonder laag.
Dat idee kreeg ik ook na het zien van de plaatjes vooral waar het toestel lijkt ingeplakt is ...

Lijkt wel verlaat 1 april grap.
de powerpoint had zakelijker gemoeten en heeft imo te veel overbodige dia's

[Reactie gewijzigd door jetspiking op 3 april 2017 14:47]

Het zou zomaar kunnen dat de gebruiker die de screenshots online heeft geplaatst niet het lettertype had welke ze binnen HTC hebben gebruikt. Het lettertype is daardoor gewisseld met dit 'speelsere italic' lettertype.
Mee eens. Ik vind het er vrij "kiddie" uitzien.
Het is inderdaad een tamelijk eenvoudige PowerPoint presentatie. Maar of het daarmee niet geloofwaardig is? Dat durf ik niet te zeggen... Het had ook een Prezi geweest kunnen zijn :P
Eens! Het is nog net geen comic sans, maar als vormgever dien je dit font echt nooit te gebruiken bij een (al dan niet vermeende) presentatie. Waar die presentatie ook over gaat. Helemaal bij een bedrijf als HTC, maar eigenlijk geldt dit voor ieder zichzelf respecterend bedrijf (en vormgever). En daarom vraag ik me ook echt af of dit echt is. Zo ja, schaam je diep HTC.

Hoe dan ook, de features lijken me in dezelfde range te vallen als de 3D touch van iPhone. In essentie is het of te lastig in gebruik, of er zijn te weinig zinvolle functies aan te hangen. Leuk en ook goed dat ze iets nieuws proberen, maar ik denk niet dat ik er veel nut in zie.
Comic Sans, simpelweg geen lettertype waar je officiŽle documentatie mee moet maken. Is bedoelt voor stripboeken. Dus nee komt niet erg serieus over.... :-(
Misschien is het dat de 'ontvanger' van deze presentatie niet het bijbehorende font heeft geinstalleerd? Heb zelf ook wel eens meegemaakt dat een presentatie dan een 'vervangend' font gebruikt die er totaal niet uitziet.
Door de zeer lage kwaliteit cut-outs vraag ik mij toch af hoe legitiem dit is...
Tja. Zo het lijkt was dit een presentatie voor intern gebruik. Dan kan het best...

Op zich vind ik het wel een mooi idee - aanraakgevoelige zijkanten. Niet meer zoeken naar knopjes, maar gewoon knijpen.
Als je intern aan een presentatie werkt, heb je toegang tot het interne promotiemateriaal en zou je hier niet mee moeten werken.
Intern promotiemateriaal? Heb ook wel eens nieuwe ideeŽn intern moeten presenteren bij bedrijven. Dan was het ook gewoon even snel last-minute Google Image Search hoor :P
Als dit inderdaad een presentatie is over de HTC U, waarom laat foto 8 en 9 een andere telefoon zien?
5.5" scherm en dan moeten squeezen ? Zal lastig worden in de thuismarkt van HTC.... |:(
Hoezo? het ia lastig om met 1 hand het toestel te bedienen, maar het is niet moeilijk om het toestel vast te houden met 1 hand. Ik heb het even geprobeerd bij mijn Axon 7 en daar gaat het prima. Voelt zelfs heel natuurlijk aan.
Is dit een te late 1 april grap?

Komt echt naar mijn idee niet geloofwaardig over. Kwaliteit van de foto's zijn echt bar slecht, het lettertype voelt aan als comic sans (wat de meeste gebruiken voor een grap). Nee sorry, heb niet het gevoel of dit een echt bericht zou moeten zijn.
De HTC U Ultra is een andere telefoon als de HTC U. De Ultra is samen met de Play begin maart uitgekomen. De HTC U Ocean is het nieuwe vlaggenschip.
Nee, dat is HTC U (Ultra) die pas uitgebracht is. Dit zou gaan om een totaal nieuw toestel, wat natuurlijk gelijkenissen zal hebben met de Ultra. Al hoop ik dat HTC deze keer wel een smartphone kan neer zetten die het kopen waard is. De Ultra is dat namelijk totaal niet voor wat je er voor betaalt.

OT: Interne presentaties zien er vaak niet heel professioneel uit (vergeleken met de uiteindelijke presentaties die niet intern worden gebruikt). Dus imo doet niet af van de geloofwaardigheid.
80% reacties met gezeur over de presentatie. Iedereen gaat blijkbaar eerst bij Samsung / Sony / HTC langs om de kwaliteit van de interne communicatie te beoordelen voordat ze een nieuwe smartphone kopen... :z

Belangrijker is naar mijn mening die Sense rommel die HTC er weer bijgedaan heeft: niks vernieuwends, maar slappe kopieŽn van stock apps als Google Home / assistant. Ik snap werkelijk niet dat HTC hier iedere keer weer tijd en geld aan verspild. Het zou me ook niet verbazen als de meeste functionaliteit alleen maar werkt in de VS en AziŽ. Voor de rest een paar leuke features, maar niets spectaculairs. Over een jaar of 2 is het wel afgelopen met HTC vrees ik.
Blijkbaar geen laatste generatie Sense gezien. Geen dubbele apps meer en wat er nog op staat is functioneel (boost+) en sowieso verwijderbaar. Bixby is geen slap aftreksel van Assistant?
Het feit dat het niet gaat werken met bepaalde hoesjes zal het een stuk moeilijker maken om dit pressure gebeuren goed te verkopen. Klanten gaan er toch vanuit dat alles met alles hoort te kunnen werken. Daarbij zijn hoesjes essentieel om de dure hardware te blijven gebruiken gedurende de 24 maanden dat het veelal in het bezit is.
Gorilla glas maakt wel dat een hoesje minder vereist is... (Ikzelf heb al vele jaren geen hoesje meer trouwens.... Vind het een beetje onzin om mijn mooie telefoon in een lelijk hoesje te stoppen zodat mijn telefoon mooi blijft...? Voor wie dan?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*