Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Logitech komt met draadloze G533-koptelefoon voor gamers

Door , 94 reacties

Logitech heeft een nieuwe headset voor gamers aangekondigd onder de naam G533. Deze draadloze koptelefoon beschikt over de Pro-G-audiodrivers, die van een nieuw materiaal zijn gemaakt en onder andere te vinden zijn in het bestaande G933-model.

De G533 is in staat om 7.1-surroundgeluid na te bootsen met DTS Headphone X, meldt Logitech. De koptelefoon moet over een afstand van maximaal vijftien meter te gebruiken zijn, zonder dat er verlies van geluidskwaliteit optreedt. Volgens Logitech is dit ook mogelijk in een omgeving waar veel interferentie optreedt.

Het geheel weegt 350 gram en kan het met een volledig opgeladen vervangbare accu tot vijftien uur volhouden bij ononderbroken gebruik, claimt Logitech. Net als de G933 beschikt de headset over een microfoon die op te klappen is om het geluid te dempen. Het geluidsniveau is via een knop aan de buitenkant van de linkeroorschelp te regelen. Andere instellingen zijn via de Logitech-software aan te passen.

De G533 is beschikbaar vanaf januari en heeft een prijs meegekregen van 149 euro. De koptelefoon wordt geleverd met een garantie van twee jaar.

Reacties (94)

Wijzig sortering
Zo te zien een opvolger van de G930 dus. Ik heb er inmiddels drie gehad (twee gekocht) en ben er nog steeds erg tevreden mee. De bouwkwaliteit is geweldig en het is zo'n ongelooflijke bevrijding om tussen een ronde CS:GO gewoon op te kunnen staan en wat drinken te gaan halen, terwijl je nog steeds gesprekken kan volgen en voeren met je vrienden.

Daarentegen is de driver support nog steeds compleet on-acceptabel. Je moet bij de G930 de Logitech Gaming Software gebruiken, maar de nieuwere versies werken niet. Zodoende zitten ik en mijn vrienden nog steeds op de versie uit JULI 2015 (!!) (8.70.305), omdat alle nieuwere versies een onverklaarbare ruis op de microfoon zetten die je zowel via skype als via de feedback hoort of het onmogelijk maken voor de headset om verbinding te maken met de computer.

Al met al is het apparaat dus geweldig, maar de software support bizar slecht. Toch raad ik in ieder geval de G930 nog steeds aan en zal deze G533 alleen maar beter zijn. Het enige hardware-nadeel was dat een grotere batterij fijner zou zijn in de G930, maar dat hebben ze dus opgelost door 'm nu 15 uur in plaats van 10 uur mee te laten gaan!
Ik heb twee G930's gehad, maar had last van falende hardware, gebrekkige accuduur en slechte connectiviteit. Daarnaast vond ik de zwaardere bass geluiden matig.Nu in het bezit van een G933 en moet zeggen dat die beduidend beter presteert.

Deze G533 zou ik niet de opvolger noemen van de G930. Ik denk eerder dat dat de G933 is. Grote verschillen zijn oa. dat de G933 wel ondersteuning heeft voor Mobiele telefoon, Xbox one en PS4 (geen 7.1!) en dat de G933 daadwerkelijk 7.1 is (pc only dus) waarbij de G533 het geluid nabootst.

Persoonlijk snap ik niet zo goed wat ze met deze headset willen terwijl de G933 voor een paar euro meer verkrijgbaar is. Oké, het is wel een cleanere headset qua RGB en andere estetische zaken, echter kan het RGB op de G933 volledig uitgeschakeld worden. (Dit draagt overigens ook goed bij aan een langere accuduur)

edit: typos

[Reactie gewijzigd door Azziax op 4 januari 2017 15:30]

edit: op verkeerde gereageerd.

[Reactie gewijzigd door BrutalDave op 4 januari 2017 17:25]

Zelf heb ik de Logitech G930 en heb er ook wat problemen mee. Waar kan ik de driver downloaden van juli 2015? Zou deze graag willen proberen.

De opvolger van de Logitech G930 is, als ik me niet vergis, de Logitech G933.

Zelf vind ik de bouwkwaliteit niet zo geweldig. Ik heb bijvoorbeeld als ik mijn microfoon omhoog doe dat het windows geluid omhoog gaat. Ook heb ik regelmatig last van het wegvallen van de verbinding.

Een aantal vrienden van mij hebben de Corsair Void Wireless en zijn er erg tevreden over. Misschien dat ik die hierna ga kopen, want het draadloos zijn van een koptelefoon is wel super handig.

[Reactie gewijzigd door kami124 op 4 januari 2017 11:16]

Hier een bezitter van de G933 en kom van de void wireless af.

het is een prijsverschil van pak 'm beet ¤60 en ik vind de void velen malen beter.

G933;
slechte accuduur (+/- 6 uur?)
glijd zeer gemakkelijk van het hoofd..
slechte verbinding (valt regelmatig weg of gaat over op een lagere frequentie waardoor het geluid merkbaar slechter van kwaliteit is).
microfoon vangt geluid ver buiten het mondbereik op wat simpelweg irritant is.

Baal ervan dat ik de overstap gemaakt heb, zit nu met een duurder en kariger product :(

[Reactie gewijzigd door jimz93 op 4 januari 2017 12:03]

Als mede eigenaar van een G933 kan ik me niet vinden in je bevindingen (wellicht komt dat in de toekomst nog, dat kan natuurlijk)

- Accuduur: Bij mijn headset minstens 11 uur mits m'n RGB uitstaat (wellicht heb je een defecte accu?)
- Pasvorm is perfect, drukt stevig op mijn hoofd, oorschelpen zitten strak en glijdt totaal niet
- Verbinding: ik loop in de regel niet verder dan een meter of 8 tot 10 weg van mijn computer, richting keuken 1 muur. Tot op heden nog geen uitval gehad.
- Geluidsopvang van de microfoon merk ik niets van. Teamspeak is goed in te regelen en kun je via TS zelf instellen evenals skype. De rest (games) heb ik op push to talk.

Benieuwd hoe lang je de G933 hebt en of je problemen vanaf het begin al hebt
Oké, thanks voor het delen van jouw ervaringen :)

- Ik heb RGB wel aan staan (evenals bij de Corsair overigens).
- Pasvorm: idd goed, min het "afglijden" naar achteren
- probleem doet zich voor op 0,5m afstand v/d ontvanger, kom ook niet verder dan 6 meter er vanaf
- TS is er op ingesteld dat deze bij juiste volume detectie inderdaad aan springt. Echter bij bijvoorbeeld het lopen v/d kraan wordt het geluid opgepikt wat ik als jammer / storend ervaar omdat het verder van de mic af zit en daarmee ook niet bedoeld is om op te nemen / door te sturen. Bij de corsair werkte dit heel prettig waarbij er duidelijk een "kleine zone" om de mic was waarvan het geluid werd opgevangen.

Heb deze problemen eigenlijk altijd gehad bij deze headset, dat is sinds eind September :|
Graag gedaan en jij ook bedankt voor je reactie.

RBG voegt naar mijn mening weinig toe, ik zie het toch niet als ik de headset op heb. Hierom schakel ik dit uit. Het zorgt echt voor een veel langere accuduur. Kan wel tot 3 uur schelen. Wellicht dat je daar eens mee kunt experimenteren.

Ik heb mijn headset nog maar sinds kort. Ik zal de connectiviteit eens goed in de gaten houden en zal vrienden eens vragen of ze ook achtergrond geluiden opvangen, Nog geen klachten over gehad.
Waarom ben je overgestapt? Was de Void stuk?
Ja de arm van de mic was "lam" geraakt.
Ik heb toen de vrijheid gekregen om een andere headset te kiezen bij coolblue omdat er toch een nieuw exemplaar voor terugkwam vanuit Corsair ;)

Top service, slechte keus :9
EDIT:
Oops, op verkeerde gereageerd

[Reactie gewijzigd door Azziax op 4 januari 2017 12:37]

Heb zelf ook de Void wireless in het geel xD maar moet zeggen dat het een vrij goede gaming headset is, kwam eerst van hyperx cloud2 maar dat viel me zwaar tegen.
Ik heb getwijfeld tussen de void en die cloud2 en heb voor de void gekozen.
wat ik jammer vind (hoewel het daardoor waarschijnlijk wel comfortabeler is) is dat hij snel van mijn hoofd glijd.
ik kan dus niet met muziek op lekker mee bewegen.
ook kan ik niet voorover buigen, dan zakt hij van mij hoofd.
ik moet me daar dus altijd bewust van zijn.

hij zit wel erg lekker en het geluid is ook erg goed (na het aanpassen van de equaliser).
Je hebt er drie gehad en je vind de kwaliteit geweldig? Hij bestaat sinds 2010, drie headsets in maximaal 6 jaar vind ik nogal wat.

Mijn Sennheiser is 7 jaar oud en nog zo goed als nieuw.

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 4 januari 2017 11:07]

Dat zegt natuurlijk helemaal niets. Dat is puur hoeveel je het ding gebruikt natuurlijk ( en hoe ) Als je het 1 uur per maand gebruikt zal die langer mee gaan als bij iemand die dat ding de hele dag op zijn hoofd heeft. Een gemiddelde DJ verslijt er wel 4 per jaar en kan nog steeds van menig zijn dat het top spul is. Heb er zelf ook al aardig wat "versleten"
Ik gebruik de mijne erg veel, daarnaast kan ik me niet voorstellen dat een gaming headset aan veel geweld zal worden blootgesteld. Een goede headset gaat bij gaming gebruik jaren mee.
Moah, mijn steelseries is nu 2 keer in een jaar op de grond gelazerd, een keer van mijn bureau geveegd en een keer door een rare beweging bij het opzetten.
Er is niets mee aan de hand, maar als een headset door een val van 1 a 1.5 meter stuk zou gaan zou ik dat zelf wel kunnen begrijpen.
Waarom heb je er drie gehad? Hardware-falen of PEBKAC?
eentje heeft het 5 jaar volgehouden, de tweede was DOA en heb dus nu mijn derde.

Voordeel is wel dat Logitech geweldige RMA services heeft. Het enige probleem met de tweede is namelijk dat het schroefje wat het de microfoon van weerstand voorziet los zit. Om dat aan te draaien moet ik de behuizing openmaken, wat m'n garantie zou wegnemen. Ik heb een nieuwe gekregen en de oude mag ik houden. Dus als deze het ooit begeeft heb ik er met een beetje sleutelen nog een :).
Ok.. dan denk je de meeste afkortingen wel een beetje te kennen, maar deze moest ik toch even opzoeken _O-

https://en.wikipedia.org/wiki/User_error
de G933 is de opvolger van de G930 dus wat is de G533 dan? pricerange technisch gezien is die iets goedkoper dan de 933 maar nog steeds te prijzig voor een middenweg headset. geen idee wat en waarom deze headset uitgebracht wordt en ter vervanging van wat.
Ik heb mijn G930 ook nog steeds. Tot op heden de prettigste koptelefoon die ik gehad heb. Zit erg comfortabel, batterijduur is nog steeds erg lang. Kan het hele huis rond lopen zonder dat de verbinding wegvalt en ook de geluidskwaliteit is dik in orde.

Driver support heb ik overigens geen last van? Heb gewoon de latest software versie en nergens (Curse, Teamspeak) last van connectie issues of ruis.

Deze koptelefoon ziet er ook weer erg goed uit. Ik wacht de reviews af en wie weet koop ik 'm!
Ben van mezelf normaal erg tegen wireless. Toetsenbord en muis helemaal. Geluid eigenlijk ook omdat draadloos nooit ten positieve is van de geluidskwaliteit. Moet eerlijk toegeven dat het me echt wel meeviel met deze koptelefoon..

Maar zoals je ook al aangeeft, het is echt een bevrijding dat je niet aan die kabel vastzit. Gewoon ff een kopje drinken halen of net wat verder naar achter leunen zonder dat je koptelefoon afvliegt. Ook een stuk prettiger met de koptelefoon ergens op een standaard zetten zonder dat je de kabel weer netjes weg moet leggen.

*Edit*
Wow, wat een negatieve berichten hier! Blijkbaar heb ik dan toevallig gewoon het gouden product van de productserie. Mijn batterijduur is echt altijd gewoon 9-10 uur.

[Reactie gewijzigd door Valandin op 4 januari 2017 11:41]

Zo te zien een opvolger van de G930 dus. Ik heb er inmiddels drie gehad (twee gekocht) en ben er nog steeds erg tevreden mee.
:') Iets klopt hier niet.

Een degelijke headset gaat jaren mee, en het vorige model bestaat nog geen 5jr.

Hoewel de rest van je commentaar de vinger op de juiste zere plekken legt, bij het oude model. Kan je er dus eigenlijk uit opmaken dat het totaalplaatje een dikke onvoldoende verdient.

Ik heb zelf ook de G930 en het ding voelt goed en stevig aan, maar de support is ver te zoeken en de storingen zijn veruit super irritant! Vooral als die irritante ruis (erg luid!) uit het niks komt aanwaaien.

Ook de Micro USB kabel vind ik een groot zorgpunt, de plug is erg gevoelig voor slijtage en daar hadden ze naar mijn idee toch iets beters voor kunnen verzinnen.

Ik ben na een half jaar overgestapt op de Sennheiser One met kabel. Draadloos was zeker fijn geweest... als het werkt, voorlopig hoef ik het niet.

[Reactie gewijzigd door McBrown op 4 januari 2017 11:23]

Ik heb ook een G930 liggen en ben er absoluut niet tevreden over.

ik gebruikte hem maar 1 a 2 keer in de week voor een paar uurtjes en om de maand een sessie van 6 uur. Ik ga heel zuinig om met al mijn materiaal... maar toch ... na ongeveer een jaar in gebruik is het "leder" rond de oorschelpen gewoon stuk en heb ik het ondertussen zelf opnieuw moeten overtrekken (ditmaal met stof).

Hij geeft ontzettend veel storing op het wifi signaal. Als ik de hoofdtelefoon tussen m'n wifi router en m'n laptop heb tussen staan gaat de signaalkwaliteit van m'n wifi ontzettend hard achteruit.

Die 10 uur battery life is overdreven. Maar zelfs dat haal ik meestal niet tijdens lange sessies want heel vaak valt hij uit met storend geluid en enkel opnieuw goed te krijgen na een volledige herstart van zowel de hoofdtelefoon als de pc.... en dit is op een andere pc hetzelfde geval na langdurig te testen. Volgens mij een driverprobleem maar toch....

Voor dat geld had ik beter iets anders kunnen kopen dat wel waar voor z'n geld geeft.
Over storing op je wifi; dat kun je natuurlijk krijgen met gebruik van dezelfde frequentieband.

Heb je al andere kanalen voor je Wifi geprobeerd? Ik ken nog niet veel draadloze headsets welke op 5Ghz werken. Niet zomaar een optie, maar je kunt Wifi natuurlijk ook juist op 5Ghz gebruiken.
Bij mij was het leer na anderhalf jaar stuk. Gelukkig een garantiegeval, en nu na twee jaar nog steeds niet versleten.
Ik draag de koptelefoon regelmatig. Er zal destijds iets met de fabricage mis gegaan zijn.
Mijn batterij is na 3 uur leeg? heb hem 2 maanden :'( (g930)
zou dan Logitech even een support mailtje sturen om een andere batterij te krijgen. die van mij doen het ook altijd 9-10 uur lang zonder problemen. g930 alswel 933 :)
ik heb hem net een maand geleden een nieuwe vervanging gehad
Waarom moest je meerdere van dezelfde hebben ? Stuk? Extra erbij? Ik doe hardstikke lang met headsets.
Zelf had ik ook last van ruis bij een andere Logitech headset. Het volgende gedaan om het op te lossen wellicht helpt het ook voor jou. Afspeelapparaten/Playbackdevices -> Eigenschappen opvragen van de Logitech headset -> Niveaus/Levels -> En dan de microfoon dempen/muten.
Misschien een rare vraag maar kan ik hem ook gebruiken op de PS4 ?
The Verge - Logitech's G533 Wireless is a PC gamer's dream headset
Ik neem aan dat hij wel met een kabel of converter geluid van jou playstation gaat afspelen.
Maar als deze met een basestation werkt dat PC software nodig heeft niet.
Als hij zoals de Astro A50 een base station heeft dat gewoon power door de USB kabel trekt en je de Optical als input gebruikt dat hij wel gewoon jou geluid van de PS4 doorstuurt.

Ik denk niet dat je de microfoon gaat kunnen gebruiken van deze G533 op jou PS4, tenzij ze een PS4/Xbox variant uitbrengen.
Paar euro meer uitgeven voor in G933 (¤ 154,99 nu) die ondersteunt wel Xbox One, PS4 en mobiele telefoon, echter wel zonder 7.1. (7.1 is PC only)
Ik heb de Sony Gold 2.0 headset voor de PS4 en die werkt opzich ook goed maar ben niet zo super onder de indruk van het 7.1 effect.
Dus was gewoon opzoek naar een Headset die daar wel in uitblinkt,
Dat kan vergeten met 2 drivers, 7.1 emulatie werkt onder fase verschuiving. En is zodoende een limitatie van de techniek.
Oke maar als ik hem bedraad aansluit op de PSVR dan hoor ik wel de 3D effecten om me heen zoals bv.. als ik virtueel een telefoon aan mijn linker oor houd dan hoor ik het ook bij dat oor.
Maar het werkt dan ook met elke willekeurige Headset als het via de PSVR loopt.
Het 7.1 effect is dus fictief en wordt nagebootst. Je zou een volwaardige 7.1 headset moeten hebben wil je wel onder de indruk raken. Het nabootsen van 7.1 of feitelijk een 7.1 setup in je headset hebben maakt mijns inziens een wereld van verschil.

De G933 voldoet overigens niet aan die eis. Op alle apparaten, behalve dus de PC, zal 7.1 niet functioneren en zal deze werken als een 2.1 headset. (waarna dus eventueel wel een nagebootst 7.1 effect zal plaatsvinden door de PSVR software)
Die zijn onbestaand. Virtueel surround is heel wat minder dan dedicated surround.
En voor dedicated surround goed te laten werken is een headset te klein.

De beste headset surround heb je met een stereo headset en een premastered surround footage.
Zoals je die hebt met virtual barber shop:
https://www.youtube.com/watch?v=IUDTlvagjJA

[Reactie gewijzigd door Jurgen.D op 4 januari 2017 12:16]

Hoe bevalt die dan? want deze is relatief goedkoper en ondersteund wel 7.1 ( Alleen op PS platformen wel? ) en dus sowieso geschikt voor de PS4.

[Reactie gewijzigd door Wippien op 4 januari 2017 14:54]

Was die vraag aan mij ?
De Sony Gold 2.0 is opzich goed kwa geluid vind ik hem niet slecht wel krijg je na een lange tijd spelen warme oren.
Ook als je een bril draagt duwt de Headset de oortjes van je bril tegen je hoofd wat je op den duur wel gaat voelen.
Kwa Surround geluid het werkt maar ik denk dat het nog veel beter kan alleen heb ik dat nog niet kunnen vergelijken met andere HeadSets.
Verder de ingebouwde Mic is goed heeft redelijke noise canceling en je bent goed te verstaan in Games ook kan je in je PS4 en je Headset het balance instellen van hoe goed je anderen wil kunnen horen of hoe goed je de game geluiden wil horen.
Je kan hem ook bedraad gebruiken er zit een redelijk lang snoertje bij.
Maar voor het opladen zit er maar een heel kort USB naar Micro USB ( zelfde stekker als die gebruikt word bij Telefoon's) bij.
Maar je kan ook gewoon je Telefoon lader gebruiken ook als je aan het spelen bent.
Ik denk dat je ongeveer 5 uur kan spelen op een lading.
Ja die vraag was aan jou :) Bedant voor het antwoorden.

Ik ben aan het twijfelen of ik deze zal aanschaffen, mooie bijkomstigheid is dat deze draadloos is en dus cross platform te gebruiken is. Ik heb namelijk een PS4 maar speel ook op PC.
Ik gebruik hem best veel ook soms op de PSVR dan gebruik ik hem bedraad maar je kan hem ook gewoon in de joystick pluggen mocht de accu leeg zijn alleen heb je dan niet Surround want daarvoor moet je hem aanzetten op Stand II.
Je kan ook nog een APP downloaden op je PS4 en met die app kan je voor een aantal games Presets downloaden op je Headset daarvoor gebruik je dus Stand II bv.. Destiny of Battlefield 1 je kan maar 1 Preset tegelijk gebruiken
Bedraad word hij gevoed door de Din aansluiting en word hij aangestuurd als een normale bedraade Headset.
misschien helpt dit, mijn g930 die doet het wel op de PS4, ik weet overigs niet of die hem officieel ondersteund
Hopelijk verbeteren ze met de komst van deze headset ook gelijk de drivers, zelfs met de bedraadde headsets van Logitech hadden veel mensen problemen.
zoals in de inleiding staat?
Deze draadloze koptelefoon beschikt over de Pro-G-audiodrivers, die van een nieuw materiaal zijn gemaakt en onder andere te vinden zijn in het bestaande G933-model.
Drivers != Drivers :) De ene heeft het over software drivers terwijl de andere de speakers bedoeld....
tjah..... drivers zijn drivers. 100% logical

maar goed. ondanks dat ze ander materiaal gebruiken houd het niet in dat ze geleerd hebben van hun fouten.

Destijds een G930 aangeschaft voor geloof ik 139 euro. (en ik heb ook nog een ander model liggen van logitech wat ik niet even kan bedenken wat het is)

Het is een topding ..... mits hij het doet en opgeladen is.

Issue 1 : de usb connector op de headset gaat naar verloop van tijd kapot (intern) , omdat ze hele kleine verbindingspuntjes hebben en de kabel voor slijtage zorgt tijdens het opladen.

A ) Als gevolg zijnde laad de headset niet altijd goed op
B ) als je headset verbonden is met kabel gaat hij soms uit puur omdat de usb socket voor lichte kortsluiting zorgt.
C ) doordat ze bij het ontwerp (bij meerdere headsets) fouten hebben gemaakt krijg je rare dingen , zo hebben 2 headsets van mij echt afentoe spontanious discharge aka je hoort een BUZZ keihard voor een seconde en ineens is de batterij van 50% naar 0% gedrained.


Qua drivers heeft logitech miss nog wel veel meer te leren :

A ) Heb al 3-4x meegemaakt dat nieuwere versies voor conflicten zorgen. Driver meldingen bij het openen van bijvoorbeeld de geluidsinstellingen (om te wisselen tussen speakers en headset). Dan moet je de aanvullende driver additions uitzetten en voila geen 7.1 meer.

B ) Rukke verbinding tussen headset en pc. (verbinding valt dan 2-3 sec weg , hoor je piepje van dat hij opnieuw verbonden is en dat kan soms echt wel 20-30x per avond gebeuren als je pech hebt. Vooral in combo met het oplaadkabeltje).

Ik weet het niet maar voor mij is logitech een beetje af. De qualiteit van alles wat ze leveren gaat achteruit. Heel jammer. Volgend jaar maar eens andere merken proberen.

[Reactie gewijzigd door Aionicus op 4 januari 2017 12:29]

Als ik jou was zou ik voor de Sennheiser koptelefoons gaan, zij maken een van de beste koptelefoons die er zijn, en er zijn HEEL veel, mijn vader heeft de Sennheiser HD 380 Pro, en ze klinken fantastisch en zitten heerlijk, je kan ze met gemak 8 uur lang ophebben zonder pijn te krijgen aan je oren of hooft.
Hij bedoelt de softwaredrivers, niet de speakers. ;)
Mooie headset zonder toeters en bellen! Als je tegenwoordig kijkt naar de trend zijn het allemaal kermis attracties :+
RGB is het nieuwe 'GAMING' of 'PRO'. :)
beetje raar dat ze nu al met een andere wireless headset op de markt komen. de g933 bestaat nog niet heel erg lang. er zat Jaren tussen de 930 en 933 en nu amper een jaar voor de 533.

vraag me af wat de verschillen zijn met de 933 en of dit een soort van opvolger moet voorstellen dan.
933 misschien een hoger segment dan de 533?
Best veel geld voor een standaard headset.
Rekening houdend met de kwaliteit van Logitech die niet meer is wat het ooit was en de slechte support.

Had voorheen een 930. Die verbinding viel om de haverklap weg, zelfs vlakbij de dongle.
sinds kort over gegaan op bluetooth headset en niet meer achterom gekeken.
Wie een microfoon wil kan sowieso beter kijken voor een aparte, want ook in die headsets zijn ze bagger.

Ik snap dan ook niet waarom dergelijke zogezegd 7.1 headsets nog populair zijn. je moet je echt wel concentreren op het geluid om ook maar een beetje te kunnen localisation.
Nou dat de mics in de headsets bagger zijn ligt toch echt aan de headset die je koopt, de meeste zijn gewoon perfect net als een losse..
Laat ons zeggen dat niet iedereen even snel tevreden is.
Een goedkope condenser microfoon is al pakken beter dan zo'n headsetmic. Ik ben nog geen uitzonderingen tegen gekomen.
De koptelefoon wordt geleverd met een garantie van twee jaar.
Minor detail wellicht, maar hier wordt fabrieksgarantie bedoeld, dat is wat anders dan de garantie die de consument krijgt van de winkel (in NL althans). :)
De koptelefoon wordt geleverd met een garantie van twee jaar.
Hoe is dat nieuwswaardig? Dat is geregeld via de wet en daar dient elke in Nederland leverende fabrikant zich aan te houden...
[...]

Hoe is dat nieuwswaardig? Dat is geregeld via de wet en daar dient elke in Nederland leverende fabrikant leverancier zich aan te houden...
Fixed. De (web)winkel waar je als consument iets koopt moet wettelijk de garantie regelen voor twee jaar. Fabrikanten zijn niet verplicht om hier een schepje bovenop te doen (bijv.: direct terugsturen naar fabrikant).
Fixed. De (web)winkel waar je als consument iets koopt moet wettelijk de garantie regelen voor twee jaar.
Voor de Nederlandse wet zit het wat genuanceerder in elkaar. De garantie die het artikel noemt, is de fabrieksgarantie, dat is wat anders dan de wettelijke garantie.
Fabrikanten zijn niet verplicht om hier een schepje bovenop te doen (bijv.: direct terugsturen naar fabrikant).
Dit is ook niet wat er bedoeld wordt. Logitech geeft zelf 2 jaar fabrieksgarantie op het product.

Je hoeft in principe alleen Logitech zelf te contacteren, indien zij op de koopovereenkomst vermeld staan als leverende partij (en je dus via hun webshop gekocht hebt). ;) Maar ook dan hebben zij zich te houden aan de Nederlandse wet, zoals die voor elke winkel geldt.

[Reactie gewijzigd door CH40S op 4 januari 2017 11:42]

[...]
Voor de Nederlandse wet zit het wat genuanceerder in elkaar. De garantie die het artikel noemt, is de fabrieksgarantie, dat is wat anders dan de wettelijke garantie.
Wat ik precies noem in mijn post.
[...]
Dit is ook niet wat er bedoeld wordt. Logitech geeft zelf 2 jaar fabrieksgarantie op het product.
Wat ik precies noem in mijn post.
Je hoeft in principe alleen Logitech zelf te contacteren, indien zij op de koopovereenkomst vermeld staan als leverende partij (en je dus via hun webshop gekocht hebt). ;)
In dat geval is Logitech niet alleen de fabrikant, maar ook de leverancier. In dat geval hebben zij in Nederland verplichtingen omdat zij voor die aankoop de rol van leverancier hebben.
Maar ook dan hebben zij zich te houden aan de Nederlandse wet, zoals die voor elke winkel geldt.
Wat ik precies noem in mijn post. Leverancier = de partij die iets levert (doorgaans in de vorm van een 'winkel'). Als Logitech zelf niet verkoopt aan de consument, hebben ze qua garantie geen verplichtingen naar de consument. Dat ze wel fabrieksgarantie aanbieden is een bonus.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 4 januari 2017 13:24]

Wat ik precies noem in mijn post.
Euh, je mist mijn punt een beetje denk ik. Je doet alsof Logitech niet verplicht is fabrieksgarantie te geven, maar dankzij de Europese richtlijn zijn ze dat (in elk geval als bijgevolg) namelijk wel en daarom is de periode van de fabrieksgarantie dan ook 2 jaar. ;)
Een webwinkel moet in Nederland een bescherming tegen non-conformiteit leveren gedurende de economische levensduur vh product (dit is meer dan de Europese richtlijn die dit begrensd heeft tot 2 jaar). Bescherming tegen non-conformiteit is wat anders dan garantie. Bij garantie ligt de bewijslast namelijk bij de leverancier.

In dit geval is het dus twee jaar garantie (bewijslast bij de leverancier) EN vervolgens bescherming tegen non-conformiteit gedurende de nog resterende economische levensduur. Wel veel succes gewenst met het gevecht wat dat laatste gaat opleveren als je je daar op beroept.
Je ziet steeds vaker langere (fabrieks) garantie vooral bij duurdere producten. Het is dus iets om rekening mee te houden. Jammer dat er in het artikel niet staat wat voor draadloze overdracht het is, met een usb dongel of bluetooth, of via de eigen unifying dongle en dat er geen bronvermelding staat.
na google geraadpleegd te hebben gaat het dus om een aparte usb dongle.
De Nederlandse wet regelt alleen dat er een recht is op een deugdelijk product. Een fabrikant bepaald zelf hoelang de garantie op een product loopt, dit varieert natuurlijk.
Ehh... De EU richtlijn eist minimaal 2 jaar garantie op een electronisch product. De NL wet geeft aan, dat je recht hebt op een deugdelijk product, zolang de economische levensduur niet verstreken is. Mag hopen dat je met een headset van om en nabij de 150 euro toch wel 3-4 jaar met de headset kan doen, zeker als die draadloos is.
Het is een informatief artikel over het product. Het is nu net alsof ze alleen vermelden dat ie een 2 jaar garantie heeft. 8)7
Misschien denken mensen dat er meer garantie op zit en dat ze dan getricked worden. Dus het is wel goed dat het vermeld wordt. Nieuwswaardig is het echt nee...
In Europa is er een verplichte WINKEL garantie van twee jaar.
Fabrikanten zijn dit niet verplicht.
maw, het zijn winkels die moeten opdraaien, niet de fabrikant.
Maar in de praktijk neemt de fabrikant meestal de verantwoordelijkheid. Tenzij je Sony heet. Die laten de winkel opdraaien na het eerste jaar.

Sommige fabrikanten geven bv 5 jaar garantie. Dan is het zo dat je tussen jaar 3 en 5 zelf opdraait voor de verzending. Soms doet de fabrikant collect en return.
De genoemde garantie in het artikel is dan ook inderdaad de fabrieksgarantie. Echter zit de verplichte winkel garantie in NL wel iets anders. De EU richtlijn is minimaal 2 jaar garantie, echter in NL is de wetgeving iets anders, waardoor je (in sommige gevallen) wel degelijk langer het recht op een deugdelijk product houdt. Bij een headset in deze prijscategorie, mag je toch wel verwachten dat hij 3-4 jaar meegaat.

Volgens mij geeft die EU richtlijn volgens mij ook de minimale duur van de fabrieksgarantie aan, maar dat durf ik even niet met 100% zekerheid te zeggen, lijkt mij althans wel een logisch gevolg in elk geval.

[Reactie gewijzigd door CH40S op 4 januari 2017 12:07]

Voor fabrieken in de EU dan volgens mij.
Ben geen specialist, maar is het niet zo dat de importeur verantwoordelijk is?
De EU richtlijn schrijft helemaal niets over fabrieksgarantie. Deze richtlijn zegt wat over consumentenkoop. Als iemand iets levert aan een eindgebruiker (consument, geen B2B) is dat consumentenkoop. De richtlijn schrijft dat een verkoper aan een particuliere consument minimaal 2 jaar bescherming tegen non-conformiteit moet bieden.

Deze richtlijn moet door de lidstaten in wetgeving omgezet worden waarbij deze wetgeving in geen enkel geval slechter mag uitvallen voor de koper. Dat is in NL gebeurd door hier een bescherming tegen non-conformiteit in de wet op te nemen gedurende de economische levensduur van het product, dat is meestal langer dan twee jaar.

Wat bedrijven trouwens onderling zelf regelen moeten ze zelf weten.
Voor zover ik begreep is het juist minimaal 2 jaar FABRIEKS garantie en niet winkel.
Elke keer als ik de Logitech "gaming" logo zie doet het me denken aan de nieuwe Google "G" logo.
G933 heb ik nu, g930 heb ik gehad, werken perfect.

Bij de G930 had ik wat driver issues door windows 10, hier hadden ze een Hybride Driver voor moeten maken waardoor het niet meer uitviel.

al met al goede producten.