Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 119 reacties

Logitech introduceert twee muizen, die volgens de fabrikant 90 procent minder geluid maken bij het klikken dan reguliere muizen. Ook komt Logitech met een muis die in combinatie met drie verschillende apparaten kan worden gebruikt.

Logitech M330 Silent PlusVolgens Logitech bieden de muizen ondanks het afwezige klikgeluid wel het traditionele 'klikgevoel'. De M330 en M220 werken draadloos op de 2,4GHz-frequentie over een afstand van maximaal tien meter. De ontvanger is volgens Logitech compatibel met Windows, Mac, Chrome OS en Linux. Met een AA-batterij moet de M330 Silent Plus twee jaar meegaan. Voor de M220 is dat achttien maanden.

De M330 Silent Plus is een muis voor rechtshandigen, die 91 gram weegt en een adviesprijs van 39,99 euro krijgt. Voor 24,99 kan de M220 Silent worden aangeschaft, die zowel links- als rechtshandig kan worden gebruikt. Vanaf oktober zijn de stille muizen verkrijgbaar.

Logitech M720 TriathlonOok presenteert Logitech de M720 Triathlon. Deze muis kan in combinatie met meerdere apparaten, met verschillende besturingssystemen, worden gebruikt. De M720 kan met drie apparaten tegelijk verbinding maken.

Met een schakelaar op de muis kan de gebruiker kiezen op welke van de apparaten de muisaanwijzer actief moet zijn. De muis kan met bluetooth verbinding maken met apparaten en werkt tot twee jaar op een AA-batterij volgens de fabrikant. De M720 is per direct te koop voor 69,99 euro.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (119)

"Deze muis kan in combinatie met meerdere apparaten, met verschillende besturingssystemen, worden gebruikt. De M720 kan met drie apparaten tegelijkertijd verbinding maken.
Met een schakelaar op de muis kan de gebruiker kiezen op welke van de apparaten de muisaanwijzer actief moet zijn."


Dit moet echt de standaard gaan worden in de bluetooth markt, zeker bij apparaten zoals koptelefoons, muizen, bluetooth luidsprekersetjes ect. Elke keer weer dat gedoe als je van apparaat wil wisselen, dat is echt mega irritant. Logitech doet dat al een tijdje heel goed bij meerdere bluetooth muizen in hun reeks.

Nu de rest van de industrie nog.
Wat ik veel makkelijker vond als ik tegelijk op mijn desktop en laptop werk: https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=35460

Gewoon switchen tussen schermen alsof je op 1 computer met meerdere beeldschermen werkt. Ook kun je zelfs files slepen etc;

[Reactie gewijzigd door fbax op 31 augustus 2016 13:36]

Thx, dat is inderdaad een toffe oplossing. Jammer dat dit dan alleen op Windows werkt, maar cool is het wel :)
Er zijn wel multiplatform alternatieven. bijv synergy jammer genoeg is het niet meer opensource zoals vroeger, maar als nog niet duur.
http://alternativeto.net/software/synergy/
Het is zeker wel open-source! :) De source is te vinden op github:

https://github.com/symless/synergy
Kijk eens naar Synergy: http://symless.com/synergy/
Werkt op Windows/OS X/Linux :)
Alvoor dat ik op het linkje klinkte hoopte ik al dat je MouseWithout Borders bedoelde!
Als ik het me goed herinner was dit een project van een knutselaar in het XP/Vista tijdperk
Werkte schitterend!

Fijn om te zien dat Windows een soort van officieel gemaakt heeft :)

edit: staat zelfs onder het Details kopje

[Reactie gewijzigd door oDi.W op 31 augustus 2016 14:28]

Synergy doet dat een tikje beter, maar dan cross-platform. Volgens mij hebben we tegenwoordig symless als vervanger of commerciele versie.
Goede tip. Helaas is het geen alternatief voor deze muis als je wilt schakelen tussen een raspberry pi met xbmc, een steamlink en je microsoft telefoon dock.
Ik was al een tijdje op zoek hiernaar. Ik had al eerder gehoord dat logitech dit had, of er mee bezig was, maar op de site van logitech kon ik hier niet iets van terugvinden. Helaas zijn mijn favoriete winkels in de buurt failliet (mycom, dixons), dus ik ben aangewezen op online kopen. Hier vraag je toch even minder makkelijk wat aan een verkoper.
Het maakt hem wel prijzig. Net als de MX Master.
dat is Úcht geen feature die een muis duurder maakt 8)7
Zolang er geen concurrentie is wel.
je reactie was op "nu de rest van de industrie nog", dus volgens mij bedoelde je dat niet zo O-)
Ik denk niet dat die ene feature in z'n eentje gelijk de muis prijzig maakt, dat is denk ik gewoon alles bij elkaar ;)
Hardware knopje toevoegen en software(firmware) aanpassen. That's it. Hoeft niet eens een slider te zijn.
Ik heb een bt headset die je kan pairen met twee devices.
Maar er kan natuurlijk maar vanaf 1 source tegelijk geluid komen.
Als dan je toevallig op beide telefoons bt aan hebt staan is er maar 1 van de twee gepaired met de headset.

Een muis werkt andersom en kan dus het signaal naar meerdere sturen.
Tja.....

[Reactie gewijzigd door DJMaze op 31 augustus 2016 12:16]

Nee hoor, ik heb een BT headset van Plantronics die tegelijk verboden is met mijn laptop (skype) en telefoon.
Je kan wel maar met 1 tegelijk bellen/luisteren.
Dit is erg handig voor randapparatuur, aangezien veel mensen tegenwoordig ook veel verschillende apparaten hebben: PC's, laptops, telefoons, tablets, werkcomputers en -apparatuur, auto's, etc. Allemaal apparaten waar je potentieel een verbinding mee wilt maken en dus wilt kunnen kiezen waarmee je verbindt.
Hoe gaat dat eigenlijk in z'n werk? Een bluetooth verbinding met 3 apparaten tegelijk, dus geen pairing maar een echte actieve verbinding en dan met een schakelaartje op de muis kiezen waar de muis beweegt. Wat gebeurt er dan op de apparaten waarvoor je niet gekozen hebt, staat de cursor daar gewoon stil?
Lijkt mij dat de data stream (muis positie wijzigingen) richtig het gekozen device gaat.
De overige twee devices krijgen gewoon die stream niet dus blijft inderdaad je muis op die devices stil staan.
Ik vind het bij Logitec goed werken met mijn MX Master, maar voor koptelefoons wil ik geen knopje hoeven in te drukken mijn huidige draadloze koptelefoon doet het naar mijn mening fijner door over te schakelen naar de bron die geluid wil doorgeven. Als ik bijvoorbeeld aangesloten ben op mijn laptop en iPhone en ik luister muziek via mijn computer, maar wordt dan gebeld dan schakelt de koptelefoon over naar mijn iPhone voor het telefoon gesprek terwijl de muziek op mijn laptop wordt gepauzeerd en als ik even later ophang wordt de verbinding met de iPhone verbroken en luister ik weer verder naar de muziek van mijn laptop. Ik vindt dat persoonlijk een veel fijner systeem. En het blijven allebei uitzonderingen in de markt die meer toegepast mogen worden wat mij betreft.
Ten eerste ondersteunt zo`n beetje elke degelijke bluetooth product in de laatste jaren multi-pair wat een standaard feature is en gewoon gemeengoed onder de fatsoenelijke apperaten.
Hiermee dek je het grotendeels af wat jij wilt hebben.

Je kan meestal tot 2 apperaten tegelijk gepaired hebben (wat maar -1 is op de logitech)
zonder dat je dat opnieuw hoeft te doen. Laat dat voor mijn bluetooth apperaten (keyboards/speakers/koptelefoons/headsets) nou genoeg zijn voor m`n laptop en m`n telefoon. Als je meer apperaten dan dat tegelijk gepaired wilt hebben moet je toch echt prioriteiten stellen.

Maar tegenwoordig hebben de meeste van de degelijke speakers, koptelefoons en headsets NFC one touch pair. Dus mocht je met een nieuwe apperaat buiten je 2 multi-pair devices zitten dan vang je dat hiermee mooi af door effortless en zonder pin-nummers in te hoeven vullen iets te kunnen pairen.
Dit is niet echt nieuw voor Logitech, heb een MX Master van Logitech welke drie connectie profielen heeft. Deze heb ik via Bluetooth zowel aan mijn Surface Pro als aan mijn Lumia hangen en als laatste de Unify connector.

Het verbinden via bluetooth is near instant en schakelen gaat lekker snel.
offtopic:

Ik heb in het verleden een BT muis gehad van Targus, deze had een hele nare lag voordat het ging werken. Hoe is dit tegenwoordig met Logitech? is er ook een merkbare lag voor normaal gebruik?

Thanks!
Ik heb er zelden last van, maar de oorzaak van de lag is vaker te vinden bij de computer dan bij de muis. Ik kan me geen moment herinneren waarbij de muis communicatie problemen had met Bluetooth, alleen als de Bluettooth service van Windows ging kakken
ik had geen communicatie problemen maar de response was vrij traag, volgens mij was het nog zelfs voor de BT2.0 tijdperk en wellicht was het BT1.2 maar fijn om te horen dat je er zelf niets van merkt!
Als je andere apparaat ook NFC heeft dan wel. Mijn macs hebben dat niet evenals het gros van de laptops en helemaal desktop PC's.
Dat kan ook in huidige apparaten worden gebouwd als het firmware updates ondersteunt.

Fn 1-9 bij toetsenborden erin hacken zou wel handig zijn.
Ik heb liever dat Logitech eens muizen maakt waarbij de microswitches langer meegaan dan een jaar;
hele lading Anywheres, MX-en waarbij na relatief korte tijd de linkermuis knop "dubbel" klikt of loslaat tijdens drag operations :(

Neem aan dat dit een nieuw soort microswitch betreft (waarschijnlijk nog kortere levensduur voor erratic gedrag onstaat), of geluidwerend omkapseld.
Of je doet enorm lomp, of je hebt veel pech met je aankopen...
Het enige probleem wat ik tot nu toe met Logitech muizen heb gehad is kattenhaar.
Dat zorgt ervoor het scroll wieltje niet meer goed werkt (loopt minder goed, en haren voor de sensor zorgt voor onregelmatig scroll effect).

En het is niet zo dat ik mijn muis zelden gebruik, of alleen maar voor spreadsheets.
Geloof niet dat alleen ik maar zoveel pech kan hebben.

Inmiddels (en ik zal er vast wat vergeten zijn):

Anywhere werk
Anywhere prive
Anywhere MX werk
Anywhere MX prive
Anywhere MX werk (door Logitech ter vervanging opgestuurd, ca. 1 jaartje later dezelfde muisklik issues !)
Enkele andere goedkopere logitech muisjes ook met dezelfde problemen.

Enkele keren een muisje een 2e leven gegeven door de microswitch links en rechts te verwisselen (omsolderen, gaat niet altijd goed, printsporen fragiel), aangezien rechts minder vaak als houd ingedrukt wordt gebruikt.

Net 2 goedkope wireless muizen bij dx.com; dat was helaas helemaal een drama, 1e een DOA (vergeten een kant van contact op on/off switch te solderen), andere muis vanaf begin het dubbelklik effect of loslaten tijdens sleep actie (kan leukt tot allerlei kopieen van files&folders lijden).

Gemiddeld 3/4 tot 2 jaar levensduur voor problemen met micro switches, veel te kort voor zulke dure muizen.

[Reactie gewijzigd door rsbroer op 31 augustus 2016 11:46]

Hier sluit ik mij bij aan.
Van de laatste ''top'' muizen die ik heb gehad van logitech heb ik ook altijd last gehad van die linkermuisknop. Constant een dubbelklik , en iets slepen werd een helse karwei.
Binnen 1,5 jaar was het afgelopen met die micro switches van ze. Vervangingen dat ik kreeg hadden precies zelfde defect. En dat gaat dan om die flagship muizen van rond 50/60 euro.

Nee voor mij geen Logitech muizen meer.
Heb bij aliexpress 2 draadloze muizen gehaald voor 3 euro! per stuk en die doen het wel gewoon goed tot nu toe.
Herkenbaar probleem ook voor mij.

Ik kocht in 2010/2011 een Logitech Performance MX en in 2012 kon ik niet meer slepen omdat hij inderdaad losliet tijdens het draggen. Ze hebben toen gratis en voor niets een nieuwe opgestuurd en deze doet het nog steeds dus ik denk wel dat ze hun microswitches flink verbeterd hebben. :) Bij mij wordt hij in elk geval zo'n 6 Ó 8 uur per dag intensief gebruikt dus het ligt zeker niet aan het verminderde gebruik.
Ik heb dit ook gehad en kon mijn microswitch uit mijn oude mx halen en in mijn nieuwe zetten.... en dat werkte goed.
Dus ze doen er geen zak aan!!!
Maar als je dan als Tweaker onderzoek doet, zie je dat elke high end muis dezelfde shit switches van omron gebruiken.
Tja, ik verslijt ze dus niet zo snel, dus ik heb niet zo'n indrukwekkend lijstje :+

Logitech Marble (trackball) werk
Logitech MX510 prive
Logitech Mouseman Wheel Optical prive

Die laatste is al extreem oud, maar doet het nog perfect. De reden dat ik hem inderdtijd vervangen heb is dat ik meer (thumb) buttons wou hebben.

Ik heb wel een keer mijn trackball laten vervangen, omdat een grapjas van een collega de bal uit de trackball gebruikte bij 'office golf' en er hierdoor butsen in de bal zaten waardoor hij niet lekker meer draaide.
Hmm, gebruik hier nog dagelijks een MX518 uit 2005, geen enkel spoor van kapotte microswitches.
Dan heb jij geluk gehad. Ook hier issues met verschillende Logitech muizen.
Had ik vroeger maar zo'n muis gekocht in plaats van met een stuk of 5 muizen die steeds na 2 jaar kapot gingen. Die oldschool Logitech muizen zijn echt top, mijn broer heeft precies dezelfde en werkt tot op vandaag nog perfect. De nieuwe Logitech muizen durf ik niet te kopen, ze zien er zo plastic-y uit en de knoppen vind ik veel minder fijn.
Geen last van bij m'n MX510. Wel de kabel die al 3x is vervangen en weer aan vervanging toe is.

Best jammer dat Logitech die kabeltjes niet meer te koop aanbied, Chinese imitatie is toch niet zo betrouwbaar.
Ook met de G700 was het spontaan dubbelklikken een probleem, en ik was niet de enige. Heb netjes een nieuwe G700(s) gekregen en werkt nu al ruim anderhalf jaar probleemloos. Ik ben benieuwd of deze muizen dit probleem wellicht ook hebben.
nee, ik kan bevestigen heb dit ook een aantal keer vast gesteld.
net geen garantie meer :(
En ik maar denken dat ik de enige was met dat probleem!
Met wat corrigerende petsen op het bureau deed ie het wel weer trouwens :+
Herkenbaar! En zo'n microswitch is nog niet zo makkelijk te vervangen, want de schroefjes waarmee de muis in elkaar zit bevinden zich onder de glijvlakjes, en zie die er maar heel af te krijgen (het schijnt wel dat dat lukt als je ze met een f÷hn opwarmt zodat de lijmlaag zacht wordt).
Dat is echt niet het ergste, dat veertje erop zetten daar moet je echte stale zenuwen voor hebben, en ik heb het toch wel 5x moeten oefenen voordat het goed was.
Om het te relativeren geef ik mijn ervaring met Logitech.

Ik heb voor op kantoor zes Logitech M705 muizen gekocht, voor elke werkplek, waar al jaren fulltime mee gewerkt wordt zonder issues.
Thuis gebruiken we ook zo'n M705 en een MX Anywhere al jaren met plezier.
Enige vervelende ervaring was een budget muisje van ze, dat raad ik niemand aan.
Eindelijk!
Na jarenlang klagen door vele gebruikers op o.a. het Logitech forum, begint Logitech in te zien dat er een markt voor is. (De discussies zijn verwijderd vanwege een nieuw forum op Logitech.)
Iemand daar had er zelfs een comic van gemaakt: https://postimg.org/image/ia13188n9/

Vaak wordt er gedacht dat je een hoorbare muisklik nodig hebt voor feedback. Dit is onzin, tenzij je een bepaalde medische handicap hebt. Wel handig/praktisch is om tactile feedback te hebben, maar feedback via geluid voegt geen enkele waarde toe. Vroeger had Windows ook een geluidje via de speakers als je bijv. in Explorer nagiveerde, iets dat velen ook uitschakelden en nu niet standaard meer aan is.
Gamers spelen vaak ook met headphones op, waardoor geluid feedback al nul is, en die hebben er nooit last van.

Het bezwaar tegen de klik is dat het onnodig lawaai produceert. Iets dat met name irritant is als meerdere mensen in dezelfde omgeving aan het werk zijn, vooral als er muizen zijn die een zwaar bovengemiddeld klik geluid produceren, en je een fanatiek klikkende college in de buurt hebt. (Zo eentje die ook vaak hard op het toetsenboard ramt tijdens het typen.) Het leidt af (al dan niet onbewust), en is compleet onnodig.

Een aantal fabrikanten heeft dit probleem door, en hebben muizen ontwikkeld die relatief stil/silent/quiet/noiseless zijn. Een klik blijft er bijna altijd, maar een stuk doffer en stiller. Op Amazon zijn behoorlijk veel stille muizen te koop, maar allemaal door goedkope fabrikanten, waardoor de kwaliteit van de muis vaak achter blijft, en ook het aantal features op de muis.

Wel jammer dat de silent muizen die Logitech nu gaat introduceren, behoorlijk minimaal zijn, geen mouse4 en 5 etc. (Het liefst zie ik een muis met draad, licht gewicht, mouse 4 en 5, en side scrolling.)
Hopelijk vervangen ze alle muizen met deze silent feature, en eventueel wat niet-silent muizen voor ouderen en mensen met een beperking.

[Reactie gewijzigd door Cyb op 31 augustus 2016 12:25]

Ook handig muizen zonder klik geluid voor TV commentators. Bij Eurosport was dat heel erg tijd geleden. Hoorde je altijd klik klik op de achtergrond en wist je "over paar seconde komt hij/zij met een feitje dat net van wikipedia gehaald is" Of een statistiekje ofzo. Viel mij echt op vooral bij tennis wedstrijden. Toen had ik een keer gemaild met een linkje naar softklik muizen en tijdje later was het geklik weg. Maar geen idee of het door mij komt nooit reactie gehad op die mail.
Maar zeker welkom dit soort muizen op kantoor en vooral bij examen centra zoals Global Knowledge. Is erg storend als iemand vele a4-tjes voor een examen typt in 2 uur op een echte ram plank. Terwijl je een moeilijk examen probeert te maken.

[Reactie gewijzigd door kr4t0s op 31 augustus 2016 13:04]

Wordt tijd dat de druk gevoelige techniek uit een iPhone 6s scherm wordt ge´ntegreerd in een muis. Weg klik :)
Dat lijkt me nou helemaal niks.

Dan moet je voor elke "klik" je vinger eerst optillen om opnieuw contact the maken met het touchscreen. En als gamer ben je gewend dat je vinger op de knop rust en alleen maar naar beneden hoeft te drukken.

Correct me if i'm wrong.

[Reactie gewijzigd door TheDeeGee op 31 augustus 2016 12:58]

Resistive touchscreen ipv een capacitive touchscreen zou al helpen. Resistive reageert niet als je er net met je hand boven hangt.
Als ik me niet vergis is de techniek in de Iphone 6s krachtgevoelig, dus hij detecteerd toename in drukkracht. Dit betekend dus dat je je vinger niet van de muis af hoeft te halen maar gewoon harder drukt en dan weer minder hard. Net even geprobeerd maar voelt wel een beetje spastisch aan lol!
De Apple Magic Mouse heeft een multitouch oppervlak waarmee dat kan.
Ps. Persoonlijk vind ik een Logitech MX master fijner weken.
De magic mouse heeft inderdaad een oppervlak dat aanraak gevoelig is, maar geeft bij indrukken nog wel een klik
Je kunt hem ver indrukken en dan klikt het. Maar dat hoeft niet. Door zachtjes te tikken kun je hem ook een links klik laten rechistreren. Dat is instelbaar in de instellingen. Zo kan je bijvoorbeeld met twee vingers tikken en dan is het een rechtsklik. Of swipen om te scrollen.

Je kunt het vergelijken met een trackpad van een laptop.

Hier staat het beter uitgelegd.

Ps. Ik weet niet of de drivers onder Windows dit ook ondersteunen.

[Reactie gewijzigd door Sepio op 31 augustus 2016 11:54]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor effect het zou hebben als je al het personeel in een kantoor vol met traditionele muizen zulk stil exemplaar zou geven. Zou het de concentratie ten goede komen, zal het kantoor ook echt rustiger aanvoelen?
Je vergeet het tikken van de toetsenborden :+
klikloze muizen invoeren en gelijk een stapel keyboards met MX blauwtjes erin erbij geven :+
Mb blauw? Veel te stil. Buckling springs all the way!
eerlijk gezegd denk ik dat een kantoor vol blauwtjes veel rustiger aanhoort dan die goedkope dell membraanbordjes.
Mx browns dan. De blues zijn extra clicky :)
concentratie verstoren in een kantoortuin zie ik nu niet komen van mensen die te fanatiek aan het klikken zijn. Er zijn ontzettend veel andere afleidingen op het kantoor waar voornamelijk je collega's en email voor de meeste afleiding zorgen. Het is niet voor niets dat ontzettend veel mensen die in zo'n open kantoortuin moeten werken heel vaak een koptelefoon op hebben om te concentreren.

[Reactie gewijzigd door MenN op 31 augustus 2016 11:15]

Terwijl ik dit bericht lees komt de poetsdame hier langs met de stofzuiger...
8)7
Blijkbaar is ze dan niet alleen de poetsdame.
Of de afleiding van je werk omdat je tweakers aan het lezen bent }>
Bij ons op kantoor hoor je echt geen muisklikken in de kantoortuinen. Je hoort wel een hoop andere dingen. :(
Ik ben benieuwd naar de ervaring en of je zonder het geluid niet het idee krijgt of je muis kapot is. Dat hooeft niet persÚ zo te zijn, met name als Logitech geslaagd is om de 'tactile feedback' in stand te houden.

@RoestVrijStaal
Uiteraard kan dat. Maar ik doel op het 'gevoel', in de zin dat je het mist

[Reactie gewijzigd door necessaryevil op 31 augustus 2016 11:16]

De tactile feedback zal wel in orde zijn, er moet toch hoe dan ook een microswitch ingedrukt worden. Foute aanname, zie commentaar hieronder.
Maar of de audible feedback het zelfde zal zijn is inderdaad nog maar de vraag. We zijn niet voor niets al decennia gewent aan het muis klik geluid.

[Reactie gewijzigd door MenN op 31 augustus 2016 12:55]

er moet toch hoe dan ook een microswitch ingedrukt worden.
Nee hoor, misschien maken ze wel gebruik van een hall sensor en een magneetje.
Hoezo? Je kan toch de functionaliteit van je OS toch gebruiken om te testen of de muis het niet doet?
Ideal in computerzalen in bibliotheken, universiteit of school :)

Moet men nog wel even zelf de mond snoeren en een stil toetsenbord hebben natuurlijk.
Leuk idee, maar mensen die te beroerd zijn hun mond te snoeren gaan deze muis toch niet kopen.
Ik breng nogal wat tijd door in de trein en werk daar ook vaak op mijn laptop. Het liefst ga ik in de stiltecoupe zitten (reageer alsjeblieft niet met je geweldig leuke opmerkingen over hoe slecht de NS/stilteruimtes/wereld is), maar ik moet zeggen dat ik mij af en toe best schaam over hoe veel geluid er uit zo'n muis komt, dus voor mij zou het interessant zijn.
Waarschijnlijk gewoon speciale micro switches die ze hier voor gebruiken. De plastic shell zelf geeft zelden noemenswaardig geluid af.

Leuk voor nachtbrakers of mensen die niet tegen geluid kunnen?
Op slechte dagen kan het continue geklik in een open werkplek enorm beginnen irriteren :)
Neemt niet weg dat toetsenborden niet zo stilletjes zijn. Gelukkig worden er geen mechanische toestenborden (meer) gebruikt op kantoor!
Mooi die ga ik aanschaffen voor mijn vrouw,ik wil nog wel eens een dutje doen op de bank en dan hoor ik dat irritante geklik van haar muis....
Ik denk dat mijn vriendin dit wil leuk gaat vinden. De computer staat op dit moment in de slaapkamer en ik wil wel eens 's nachts of ochtends gamen. Maar ik krijg dat al snel een boze blik en een kussen tegen mijn hoofd gegooid omdat ze wakker is geworden van de klik-geluiden :+. Nu nog een geluidloze PS4/XONE controller :+.