Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 45 reacties

Logitech heeft de ZeroTouch gepresenteerd, een serie autohouders voor smartphones met bijbehorende app die spraakbediening voor Android-toestellen mogelijk maakt. De ZeroTouch komt vooralsnog niet uit in de Benelux, maar wel in Duitsland.

De autohouders verbinden zich via bluetooth met de telefoon en hoewel de app gratis is, vereist de applicatie een autohouder om door te setup heen te komen. De autohouders zijn er in diverse varianten, waaronder een die aan het dashboard te bevestigen is en een die klemt aan ventilatieroosters.

Logitech gebruikt de spraakengine van Nuance voor de functionaliteit van ZeroTouch, waarbij de app berichten kan voorlezen en antwoorden kan versturen van onder meer sms, Hangouts en WhatsApp. Bovendien werkt de app voor stembediening van muziek via onder meer Spotify en kan ZeroTouch de locatie delen via Glympse.

De autohouder en app zijn uitgekomen in de Verenigde Staten en Duitsland, meldt Android Authority. De houder voor in het ventilatierooster kost 59,99 euro, de versie voor op het dashboard heeft een prijs van 79,99 euro.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (45)

Kortom: uitsluitend voor Android, om functionaliteit te vervangen dat al standaard in elke moderne Android telefoon aanwezig is, waarvoor je in principe een prijzige 60¤ app aanschaft, waarvan het nog maar moet blijken of dat het Google Now in functionaliteit kan overtreffen. Of mis ik iets? Begrijp me niet verkeerd; ik houd van het hebben van een breed aanbod op de markt... maar ik mis de sales pitch van dit product. Hoe moet dit product zich onderscheiden van de concurrentie? Werkt bijvoorbeeld de spraak engine van Nuance dan echt zoveel beter dan dat van Google's Google Now? Of is er een ander voordeel?

Edit:
The next step was for me to simulate driving with the phone. ZeroTouch is not an always-listening device and app. Instead, I had to wave at the phone to wake it up. This took some practice. Sometimes I would hover my hand near the ear piece (the infrared sensors are right next to it) and nothing would happen. I usually got it on the second try.
http://mashable.com/2016/05/11/logi-zerotouch/#AZW0VcD6qZqS

Ja... niet bepaald voor mij; helemaal niet tijdens besturen van een voertuig.

[Reactie gewijzigd door PostHEX op 11 mei 2016 18:35]

Ik geloof dat google voicecontrol niet met third party apps zoals spotify, deezer en whatsapp om kan gaan. Voor mij zou de integratie met deezer en whatsapp in ieder geval een mooie uitkomst bieden.

Deezer: Nu kan ik via m'n stuur wel volume en volgende/vorige gebruiken, maar niet playlist change of search. Als Logitech dat nu wel ondersteunt dan is dat een voordeel.

WhatsApp: m'n auto kan sms'jes voorlezen, maar geen appjes of e-mail. Nu biedt logitech dat laatste niet, maar is dat ook wel iets minder belangrijk voor me. WhatsApp is well superhandig.

Wat betreft de houder... tja. Die is niet zo interessant, voornamelijk koppelverkoop in mijn optiek.

edit: spelling.

[Reactie gewijzigd door Zack_Leonhart op 11 mei 2016 18:42]

ok google play closer by anathema on spotify ... (als je spotify premium hebt), werkt gewoon, en als je geen premium hebt dan krijg je gewoon een lijst met playlists waar het nummer in voorkomt zodat je het 'uiteindelijk' toch kunt horen...

ik heb vooral het idee dat google er soms met herkenning nog een potje van maakt en je zelfs als je denkt heel rustig en duidelijk te praten, je nog wel 1 a 2 keer moet proberen - verder vind ik het enorm lastig dat het dicteren van text zoals sms niet goed werkt door gebrek aan commandos als <command-back> <command-erase> of <period> <questionmark> <comma> etc. hierdoor blijft het nut van spraakgestuurd typen bijv nihil
Waarom wordt er hier gesproken over het merk Logitech? Dat bedrijf heeft voor accessoires bewust gekozen voor Logi (niet mijn keuze, maar van het bedrijf). Dat komt op hetzelfde neer als Huawei en Honor of Zuk en Lenovo.
Het lijkt wel of heel het Logi feest weer voorbij is, bijna alles linkt nu gewoon weer naar Logitech volgens mij |:( .

EDIT: Duidelijk is het in ieder geval niet geworden, bijvoorbeeld op de productpagina van een tabletcover is de naam Logi nergens meer te vinden terwijl er op het plaatje achterop weer wel Logi staat. Wat willen ze er nou mee? Bovenin de bladwijzerbalk weer hetzelfde verhaal: 'Logitech BLOK...'

http://www.logitech.com/n...rotective-shell?crid=1325

[Reactie gewijzigd door Ultrapc op 11 mei 2016 19:32]

Als je tegenwoordig naar www.logi.com gaat, dan wordt je direct doorgestuurd naar de website van Logitech. Op de website wordt gesproken over de Logi ZeroTouch by Logitech (zie bijv. Amazon). Het lijkt er dus op dat het merk gewoon Logitech blijft, maar dat Logi gebruikt wordt in de type aanduiding...
In het filmpje staat ook gewoon Logi by Logitech, vandaar ook mijn reactie. Het zou apart zijn dat Logitech het merk nu al deels opzij zou schuiven. De naamsbekendheid zou dus eigenlijk via hun eigen marketing en techsites moeten komen.

Op de eigen site staat overigens dat Logi beursgenoteerd is, zoiets kun je toch niet eenvoudig aanpassen?
Misschien ben ik helemaal abuis maar een "autohouder"?

Dus met je mobieltje in de hand kan je je auto inparkeren?

IMHO is de term autohouder complete onzin 8)7
Krijg je dan -1 voor... Maar het was exact mijn gedachte. Ik moest er om lachen toen ik die term in de supermarkt zag... Nu dus ook hier in de headline.

Ff serieus, die term klopt toch gewoon niet?
maar hoe wil je het dan noemen een gsm-vasthoud-mechaniek-voor-in-uw-automobiel ook wel carkit genoemd? het probleem met het woord carkit is dat je dan weer azijnpissers krijgt die roepen "maar dat is een engels woord en onze taal gaat naar de t#ring!" het is gewoon nooit goed,
maar hoe wil je het dan noemen een gsm-vasthoud-mechaniek-voor-in-uw-automobiel ook wel carkit genoemd?
Ja laten we dat doen ipv het vanzelfsprekende telefoonhouder...
het is gewoon nooit goed,
Dat maak jij er van, denk niet dat we iemand hadden gehoord als het cartkit was (wat letterlijk vertaald ook geen autohouderbetekend), of gewoon telefoonhouder wat 100x logischer is voor een houder voor een telefoon...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 11 mei 2016 19:16]

Een smartphonehouder voor in de auto, i.p.v. een autohouder voor je smartphone.

Autohouders voor smartphones klinkt alsof je je auto in een houder aan je smartphone kan meenemen _/-\o_
Een smartphonehouder voor in de auto, i.p.v. een autohouder voor je smartphone.

Autohouders voor smartphones klinkt alsof je je auto in een houder aan je smartphone kan meenemen _/-\o_
dit verzandt in een lul-om-de-taal-heen discussie, is liefdesverdriet dan ook fout wanneer je partner vreemd gaat want wie kan er dan nog van zijn ex-pardner-houden, moeten we dan ook 'verloren-liefde-verdriet maken' om passender te zijn, of zijn wij mensen misschien (met ons congnitive brein in staat om de relatie tussen autohouder (ofwel een houder voor in de auto), en een fietsenhouder (houder voor op de fiets), te begrijpen, een fietsenhouder zoals jij die zou omschrijven heet namelijk ook helemaal geen fietsenhouder, maar een fietsendrager, of is een fietsendrager dan een toestel dat me helpt om een fiets op te tillen, moet ik me daar dan een soort exo-skelet bij voorstellen?

ik vind het dan ook echt bizar dat gallery: technomania van de -1 nu ineens op +1 staat, want eigenlijk is of deze hele dicussie oftopic en misschien wel ongewenst, of ontopic en dan snap ik niet waarom jij een +1 krijgt (mening modden?) en ik en 0 enkel omdat ik vond (en vindt) dat de genoemde suggesties en alternatieven onpractisch at best zijn.
Een fietsendrager voor je auto ja, geen autodrager voor je fiets. Dus dat klopt helemaal. (Het gaat hier niet om het drager-vs-houder-gedeelte van het woord.)

Verder ben ik het met je eens dat dit allemaal volledig offtopic is en een 0-waardering zou moeten krijgen.
Volgens mij ook niet. (ik had gewoon beeld bij die term)

Verdere woorden ga ik er ook niet aan vuil maken. Slecht voor mijn Karma :)
Hoezo? Je hebt toch ook een autohouder voor je beker!? ;)
Even op google gekeken en "autohouder" is dus een bekend woord.

Ik had er nooit op gekomen. Zo'n autohouder voor je beker zou ik gewoon een bekerhouder noemen.
Haha... ik ook. Was sarcastisch bedoeld... :+
Vind het ook een vreemde constructie... maar inderdaad... offtopic... :)
Klopt! Het is eigenlijk gewoon 'telefoonhouder', maar blijkbaar is autohouder ook bekend... ik zou toch wel de term telefoonhouder gebruiken..

[Reactie gewijzigd door arthur-m op 11 mei 2016 18:36]

Klopt! Het is eigenlijk gewoon 'telefoonhouder', maar blijkbaar is autohouder ook bekend... ik zou toch wel de term telefoonhouder gebruiken..
het probleem lijkt hem vooral te zitten in waar houd je hem dan, in de auto heb je andere verwachtingen dan op de motor in je boot of op je fiets... of als je telefoonhouder kiest boven gsmhouder thuis aan de muur?

een gsmhouder voor op de fiets wordt (google er maar op) bikeholder genoemd
Je hebt wel gelijk, maar dat soort dingen gebeuren wel vaker. Zo hebben we bijvoorbeeld ook ruitenwissers voor de regen in plaats van regenwissers voor de ruiten.
Ja of zonnebrandcrème...ook zo een rare
Ik wou daar nog 'buurtpreventie' aan toevoegen :)
Beetje jammer dat ze er niet bij vertellen dat je toestel NFC nodig heeft. Opzich best belangrijk om te weten.
het zal NFC alleen gebruiken om automatisch aan te springen, vermoed dat het ook zal werken zonder NFC, alleen moet je hem dan handmatig aanzetten. Bluetooth zal waarschijnlijk wel een vereiste zijn.

Maar dan nog snap ik de meerwaarde niet echt van wat er standaard in android zit.
Ik snap niet zo goed wat je nu aan die app hebt? Stembediening zit toch native in android? Wat bied deze app extra... en waarom zou het in godsnaam in verbinding moeten staan met de smartphonehouder? (anders wordt technomania compleetmaniak)

Beetje vreemd ding dit.
De nieuwswaarde is denk ik dat het gaat om het feit dat een bekend tech bedrijf zich op een voor hun nieuwe markt stort :)
De autohouders verbinden zich via bluetooth met de telefoon
Maar waarom? Alle voorbeelden die in het artikel worden aangehaald kan een telefoon ook perfect op zichzelf uitvoeren?
Ben in nou gek of is die houder alleen maar een houder en voegt niets toe? Hij heeft geen stroom nodig etc....
Ik zie de toegevoegde waarde niet echt van deze houder... ik heb er nu ook eentje van 30 euro met NFC zodat deze in de juiste modus springt etc. Een autohouder met wireless charging erin, dat zou voor mij echt toegevoegde waarde hebben.
Logitech kiest wel vaker voor vreemde koerswijzigingen, maar deze slaat toch wel alles. Ik mis het nut van dit product volledig, zeker nu er auto's op de markt komen met geïntegreerde functies in de radio (Android Auto, Apple Carplay). Voor oudere auto's is al een overdaad aan keuze voor houders in elke vorm en soort.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True