Kickstarter voor magnetische usb-c-plug behaalt zijn doel

Het start-upbedrijf Branch USB heeft zijn doel behaald bij een Kickstarter-project voor een magnetische usb-c-adapter. De adapter moet een alternatief bieden voor de MagSafe-stroomadapter, zonder de usb-connectiviteit op te offeren.

De MagNeo werkt in combinatie met alle apparaten met een usb-c-verbinding. Hij biedt ondersteuning voor thunderbolt 3-snelheden, inclusief 5k-video-output en de mogelijkheid om tot honderd watt aan vermogen door te geven. Er waren al magnetische usb-c-verbindingen op de markt, maar die waren niet in staat om naast stroom ook data door te geven.

MagNeo

Hoewel de adapter dus met alle systemen met usb-c werkt, is het doel voornamelijk om de functionaliteit van de MagSafe-adapter van Apple terug te brengen naar de nieuwe MacBook en MacBook Pro, waarbij die stroomaansluiting is vervangen door een usb-c-aansluiting. Veel gebruikers klagen dat ze de veiligheid van de oude stroomaansluiting missen, die kon voorkomen dat de laptop van een tafel viel wanneer iemand tegen de laadkabel aanliep.

Het Kickstarter-project heeft zijn doel van 35.000 dollar inmiddels gehaald. De adapter is voor 35 dollar te bestellen vanaf de Kickstarter-pagina, wat omgerekend en met btw ongeveer 40 euro is. Voor deze prijs zal de adapter beschikbaar blijven nadat de campagne is afgelopen. De campagne loopt tot 27 januari en Branch USB belooft de eerste adapters in februari te leveren.

In het verleden heeft het bedrijf al eerder een succesvolle Kickstarter-campagne gehouden, voor een usb-c-dockingstation. Op dit moment heeft het ook een andere campagne lopen voor een hub voor de nieuwe MacBook Pro die drie usb-a-poorten, een hdmi-aansluiting, een sd-kaartlezer en een micro-sd-kaartlezer aan de laptop toevoegt. Het bedrijf werkt aan een versie voor beide formaten van de MacBook Pro, maar het is nog niet zeker of de campagne zijn doel zal behalen.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Door Emile Witteman

Nieuwsposter

23-12-2016 • 10:46

141

Reacties (141)

141
136
69
3
0
42
Wijzig sortering
In het geval van USB-C in plaats van MagSafe: soms is het kiezen of delen; of je eigen standaard met speciale features of confirmeren aan bestaande oplossingen en functionaliteit inruilen voor compatibiliteit. Beiden hebben ze voor en nadelen.
Hoe vaak mensen de lege batterij van hun laptops wel niet zullen redden doordat er een standaard aansluiting op zit... ;)

[Reactie gewijzigd door unglaublich op 23 juli 2024 13:08]

Kwa aansluiting mee eens. Zelfde geld voor bijvoorbeeld mijn telefoon. In ieder huishouden is een MicroUSB kabel te vinden... terwijl ik I-phone gebruikers bij mij thuis regelmatig teleur moet stellen wanneer ze zelf geen lader bij zich hebben.

Daarnaast hebben mensen wel een punt dat de magsafe aansluiting van Apple een mooiere oplossing was. Het is mij nogsteeds niet duidelijk waarom er niet is gekozen voor een Magsafe en USB C aansluiting. De mackbooks zijn immers symmetrisch dus aan de andere zeide van de macbook is toch genoeg ruimte voor een magsafe aansluiting?

Daarnaast heb je natuurlijk nog altijd de discussie over laden en USB gebruiken. Het feit dat er een dongle wordt aangeboden/dat er zoveel vraag is naar een maakt mij duidelijk dat het product zelf een gebrek heeft.

[Reactie gewijzigd door kid1988 op 23 juli 2024 13:08]

Het is mij nog steeds een raadsel waarom Apple mag afwijken van de standaard en alle andere fabrikanten zich wel aan die standaard moeten houden?
Anoniem: 855731 @Thalent23 december 2016 13:13
Welke standaard?
Bij laptops is die er niet, maar voor gsm's was/is het de bedoeling dat vanaf begin 2017 alle telefoonfabrikanten dezelfde standaard opladers gebruiken. Dit volgt uit een Europese richtlijn van 2014 en moest binnen de 18 maanden in elk land in wet gegoten zijn.

bron:https://tweakers.net/nieu...oor-universele-lader.html

Edit: data aangepast, bron toegevoegd.

[Reactie gewijzigd door Twanne op 23 juli 2024 13:08]

Bij laptops is die er niet, maar voor gsm's was/is het de bedoeling dat vanaf begin 2017 alle telefoonfabrikanten dezelfde standaard opladers gebruiken.
Apple was dat betreft z'n tijd vooruit want vanaf 2004 (4th gen iPod) maakte Apple al gebruik van een lader die voldeet aan de EU richtlijn (5V via USB-A).

Het doel van die EU richtlijn is het terugdringen van het aantal weggegooide laders want elke telefoon toestel model had z'n eigen lader + connector.

De enige eis is dan ook dat een telefoon oplaadbaar moet zijn met zo'n universele lader. Nergens wordt geëist dat er apparaatzijding gebruik moet worden gemaakt van een micro-usb connector!
En dat is maar goed ook, want een micro-usb stekker is zowel mechanisch als elektrisch verre van ideaal als laad connector.

USB-C is wat dat betreft een veel betere candidaat. Gebruiksgemak van de lightning connector en tevens bruikbaar als laadconnector voor laptops.
Het is mij nog steeds een raadsel waarom Apple mag afwijken van de standaard en alle andere fabrikanten zich wel aan die standaard moeten houden?
Apple moet zich ook houden aan de standaard of ze moeten een verloopstekker bijleveren. Naar mijn weten heeft Apple geld moeten betalen aan Europa (het is een Europese standaard) om niet aan de standaard te hoeven voldoen. En ze hebben langere tijd een verloopstukje bijgeleverd (of deze was gratis te bestellen). Zie ook nieuws: 'Apple moet smartphones aanpassen aan EU-eis voor universele lader'
Extra hardware kost meer geld, voor ontwikkeling van het apparaat en omdat hardware gewoon wat kost.

Verder gaat het natuurlijk ten koste van ruimte voor andere componenten
Een industrieel design-team van Apple, wat al een bestaande magsafe oplossing had(!), zou toch best in staat moeten zijn een usb-C magsafe oplossing te maken, toch ?

en kijkend naar de prijs van het apparaat had het echt helemaal geen probleem mogen zijn ( qua hardware praten we over de prijs van een magneetje! ).

[Reactie gewijzigd door rboerdijk op 23 juli 2024 13:08]

Je vergeet de extra kabeltjes, boards, elektronica voor de aansturing en het 1-wire signaal protocol, boardspace op het logicboard om de boel aan te sluiten en de versteviging in de behuizing die je dan teniet doet op die plek. Iedere poort betekent minder stevigheid.
Tja, je kunt het zo moeilijk omschrijven als je wilt, maar dat maakt het nog steeds niet revolutionar - de hardware zat er al 10 jaar in, en het verschil met het 2015 model is niet zo heel erg groot ( en daar paste het ook in - en dat ding heeft nog meer poorten ook).

Nogmaals, we praten over Apple, die hebben een serieus industrieel design-team wat dit soort problemen moet kunnen oplossen ( en zeker als dit probleem al opgelost was in het model van het jaar ervoor ).

Je zou nog het argument kunnen maken dat deze weer ietsje dunner is, maar daar zou ik tegenover stellen dat op een pro-level-machine niemand zit te wachten op een 2 mm dunner apparaat ( gelukkig maar dat ie dunner is, anders past het niet meer in mijn adapter-tas :p ) maar eerder op meer batterij-capaciteit en/of snellere hardware...

Volgens mij neemt het design echter belachelijke vormen aan: dunner boven alles, zelfs als het handige dingen wegneemt, zoals magsafe. Of het nu ooit je laptop heeft gered van een val of niet, iedereen kent het en alleen al zoiets doms als het stekkerje in de buurt houden en het klikt erop - supersimpel maar mooi. Als je dan echt niet in staat bent het nieuwe apparaat zo te designen dat wat al 10 jaar een gewaardeerde feature was niet meer gaat, dan moet je je toch serieus afvragen of dit de goede richtig is?

Dat dunner is prima voor de macbook Air ( of Macbook ) - maar voor de Pro? Eigenlijk hadden ze het anders moeten doen, "Macbook" had "macbook air" moeten heten, de "macbook pro" hernoemen naar "macbook" en dan gewoon duidelijk en eerlijk zijn dat je geen pro-hardware meer aanbiedt.

Zelfde overigens voor het verwijderen van de verouderde koptelefoon-ingang van de iPhone en het weer terug laten komen in de macbook pro... En als usb-C de toekomst is, zoals te zien in de mbcp2016 (enige poorten die er zijn), waarom heeft de laatste iPhone dan een lightning connector?!

[Reactie gewijzigd door rboerdijk op 23 juli 2024 13:08]

Usb-C an sich is helemaal niet de toekomst. Het gaat Apple ook helemaal niet om het USB protocol wat doorheen gaat, maar om het vele malen krachtigere Thunderbolt protocol. En laat die nou net dezelfde aansluiting hebben.
usb-c of thunderbolt - prima... maar laat die aansluiting nou net niet aanwezig zijn op de iPhone 7 ;)
Nee duh. Die heeft een compleet eigen eco systeem met exact dezelfde plug maar dan omgekeerd. Hoe denk je dat ze aan die usb -c plug zijn gekomen? Apple heeft hier ontiegelijk veel in meegdacht. Zij hebben al jaren omkeerbare pluggen voor data en stroom.

Ik voorzie op de iphones nog niet zomaar de overgang naar USb-C. De accesoires markt is enorm.

Edit: overigens had ik het net over het kostenplaatje. Niet over de hardware technische aspecten. Dat hebben ze inderdaad gewoon liggen.

[Reactie gewijzigd door supersnathan94 op 23 juli 2024 13:08]

Toegegeven, die lightning stekkertjes zijn mooi, klein en handig omkeerbaar - zelfde voor usb-c. Maar Apple die altijd zo hamert op "experience" laat gewoon een steek vallen. Net alsof ze zelf op het moment dat de iPhone wordt designed/uitgebracht nog niet weten wat hun nieuwe flagship laptop voor aansluitingen gaat hebben... geeft een indruk van missende visie/leiderschap.

Kostenplaatje: Okay, zal inderdaad een paar Euro meer kosten, maar zoals Apple het zelf zegt, quote: "Phil Schiller: 'We Don't Design for Price, We Design for the Experience'"... Dat blijkt, want het is duur genoeg - maar dan zitten we weer aan het begin van de discussie: (als prijs geen argument is, en beleving alles) waarom dat stukje beleving - wat iedereen al jaren kent en handig is - weghalen? ;)
In dit geval is denk ik voor "the greater good" vwb Usb type C.
Met de prijs van de huidige macbookpro kon dat er ook nog wel bij.
Andersom gebeurd ook wel eens, bij gezinnen die enkel Apple apparatuur hebben. Dan vraagt iemand om een micro USB lader en die is er dan niet.
Dat zal zelden gebeuren, aangezien je een willekeurige USB kabel kan gebruiken en aan een USB poort kan hangen.
Dat het voor jou niet gebeurd wil niet zeggen dat dit voor iedereen geldt. Ik heb deze situatie namelijk al veel vaker gezien. Het zal minder voorkomen omdat Android grootste groep is, maar zelden klopt dus niet.
Mijn kindle heeft een micro usb aansluiting, mijn camera, speelgoed van de kinderen,...
Het zal misschien wel voorkomen dat er mensen echt geen micro usb hebben, maar micro usb is zeker geen alleenrecht van android hoor...
Het punt is vooral dat meerdere apparaten usb gebruiken. Powerbanks, e-readers en willekeurige andere apparaten hebben vaak ook een usb aansluiting om op te laden.
Dan moet je wel echt alles maar dan ook alles van apple hebben en niks anders. Dan hou je toch echt wel een hele kleine groep mensen over dus ik denk dat zelden hier wel gepast is.

Zelfs mijn portomonee heeft een micro usb aansluiting tegenwoordig....
Ik heb in mn auto alleen een extra iphone kabel omdat ik die zelf heb. En ik krijg af en toe als een collega of vriend mee rijdt de vraag of ik ook een micro usb kabel heb.

Thuis heb ik alle micro kabels op zolder liggen (gebruik ze te weinig). Als er dan iemand langs komt en heel af en toe dit vraagt dan vinden ze het zelf teveel effort om naar boven te lopen :)
Het punt is dat Apple apparaten een andere aansluiting hebben dan elk ander apparaat met USB aansluiting. (Al hangt het tegenwoordig ook wel weer af van de versie van USB)

Ik vindt het overigens wel netjes van Apple dat ze zo in de USB-C duiken, als iedereen dat doet hebben we zodadelijk geen gezeur meer (in theorie).
Elk willekeurige USB kabel bij mij thuis bevat toch echt een lightning aansluiting hoor. Het is dat ik zelf speciaal voor die ene keer dat iemand zijn 'samsung lader' niet mee heeft micro-usb kabels heb liggen.
Is per huishouden verschillende uiteraard, mirco USB wordt voor al het andere gebruikt (en dat heb ik niet over telefoons en tablets). Bij mij thuis:
- foto toestel
- film camera
- magic 3d pin
- speelgoed camera kids
- card reader
- Universal remote
- PS3 controller
PS3 controller is mini usb btw...
Foto camera (Canon DSLR) ook micro USB
Card reader die ik heb is ook mini usb
Zelfs de meest fervente Apple freaks hebben zelfs nog wel ergens een micro USB kabeltje liggen. Die situatie lijkt me een stuk uitzonderlijker dan andersom!
Inmiddels gebruik ik deze type kabels: http://s.aliexpress.com/N7ryMn6J

Ideaal om bij te hebben omdat ook al gebruik ik zelf een iPhone (en dus niet de standaard gebruik) ik toch alles kan opladen.
Nu nog 1 waarbij USB C erop zit. Want die worden al meer en meer gemeengoed :)
Zelf heb ik een Anker laad station gecreëerd met 10 uitgangen, USB C, Micro USB en een Iphony kabeltje, voor iedereen wat :)
Mijn laad station bestaat uit 3 magsafe 1 85W met adaptertjes naar magsafe 2, 3x lightning 2.4A, 5 keer lightning 1A, 1x 30-pin 2.4A en een hele micro-usb kabel op 1A.

En die laatste heb ik alleen nodig omdat ik soms toestelen moet repareren met een micro-usb aansluiting.
Tip: Bij de Action kost een iPhone laadkabel € 1,35.
Prima manier om je visite heel blij te maken wanneer hun iPhone bijna leeg is.
Euhmm nee ....
Toevallig zijn wij een gemengd gezin qua gebruik, dus vrijwel alle kabels van serieel tot micro-usb en de 2 apple-kabels liggen wel in een lade.
Maar om te verwachten dat iemand waar ik op bezoek ga een passende set zou hebben ?

Daar zorg je toch zelf voor ?
Natuurlijk zorg je daar zelf voor.
Dat was mijn stelling ook niet.
De tip mag je natuurlijk ook gebruiken om voor jezelf een kabeltje te halen.

Helaas moet ik mijn magnetische micro-USB aansluitingen nog steeds in China halen. Die zijn daar spotgoedkoop.
En werken btw prima ...
heb er op de S4, S5 en S6 zitten, en (inderdaad) door het huis verspreide magnetische tegen-kabels liggen.
Oudste komt thuis, en 'plakt' zijn telefoon eraan, en geen afbrekende usb-poorten meer.

Die 7 euro hebben me ondertussen (een geschatte) reparatiekosten bespaard van een nieuw toestel compleet.
( ervoor al 2 na verloop van tijd gewoon uit het toestel meegerukt )

* FreshMaker wil er nu eigenlijk één met 2 magnetische kanten, de microUSBplug, EN de 'laadzijde'
Dan kan je de powerbank ook makkelijk aanplakken
De keerzijde is echter dat deze kabeltjes inherent niet veilig te krijgen zijn voor kortsluiting aangezien er nul beveiliging inzit. Deze kickstarter heeft dat gelukkig wel.
Zou kunnen, maar vzv ik waarneem, kan ik de pluggen gewoon blind aansluiten, links of rechtsom.
Er zit toch enige vorm in van 'beveiliging'
Welke vorm dan?

Elektronische beveiliging is het iig niet.
Als de visite hun iPhone kabel is vergeten hebben ze bij mij gewoon pech, ik ga niet betalen omdat zij zo nodig een telefoon moeten hebben die geen standaard aansluiting heeft, dat is niet mijn probleem, daar hebben ze zelf voor gekozen.
Als mijn visite hun kabel vergeten is duik ik in mijn kabeldoos en weet er altijd wel een uit te vissen. Dat mijn visite een telefoon heeft die geen standaard aansluiting heeft betekent niet dat ik ze niet even een kabeltje aan kan bieden. Gastvrijheid is meer dan een gezellig gesprek bij een bakkie koffie.
En de kwaliteit? Zoals je zelf aangeeft: Action en de prijs. Niet dat ik wil zeggen dat het slecht is, maar ik heb mijn bedenkingen (oa op basis van ervaring ermee). Overigens zijn de laadsnelheden om te janken en loopt je gsm vaak sneller leeg dan dat hij oplaadt...
Geen probleem met deze kabeltjes.
Doen niet onder voor sommige kabels die ik bij telefoons geleverd zie worden.
Of je visite te electrocuteren. :)
Valt wel mee hoor
Met 5 volt valt er niet heel veel te elektrocuteren ;-)

[Reactie gewijzigd door misterbennie op 23 juli 2024 13:08]

Met 5 volt valt er niet heel veel te elektrocuteren ;-)
Het is niet de spanning, maar de stroom die je elektrocuteert. 5V kan je wel degelijk elektrocuteren, afhankelijk van de stroom die erdoor veroorzaakt wordt.

edit, voor nog meer tweakers me terugverwijzen naar school: ik bedoel dus a) dat het niet de spanning maar de stroom is die killt, en b) ook lage voltages kunnen fataal zijn voor bepaalde organen (maar dat zal je inderdaad niet merken met een kabeltje in je hand).

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 759057 op 23 juli 2024 13:08]

Misschien moet je je gaan inlezen op de wet van Ohm. Gezien de weerstand van je huid kùn je geen grote stroom krijgen bij 5 volt.
Anoniem: 759057 @Mijzelf23 december 2016 13:25
Misschien moet je je gaan inlezen op de wet van Ohm. Gezien de weerstand van je huid kùn je geen grote stroom krijgen bij 5 volt.
Ik moet even graven, het is alweer enige tijd geleden dat ik elektrotechniek heb gestudeerd, maar elektrocutie wordt veroorzaakt door stroom (niet spanning) die de hartspier verlamt, brandwonden door stroom (niet spanning) door de huid, en in geval van gelijkstroom, luchtbelletjes in het bloed als gevolg van electrolyse van het bloed.

Ben het met je eens dat je van 5 volt nou niet echt een grote klap gaat krijgen (maar 5 volt rechtstreeks op het hart wel), maar just vanuit mijn achtergrond heb ik altijd moeite met opmerkingen die stroom en spanning door elkaar halen.

Het ging me niet om de hoogte van de spanning, maar om de terminologie.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 759057 op 23 juli 2024 13:08]

Daar gaat het ook helemaal niet om.

Hier even de wet van ohm in symbolische notatie:

U=I⋅R

waarin U de spanning of het potentiaalverschil, I de stroomsterkte en R de weerstand is. Wordt U uitgedrukt in V (volt) en I in A (ampère), dan is R in Ω (ohm) uitgedrukt.

Dankzij de hoge weerstand van de huid kun je met 5V dus nooit een stroom van 100A krijgen. Een droge huid heeft een weerstand van zo'n 30KOhm. De maximale stroom die je dan dus kan hebben is ~0,00016A. Das dus 0,16 mA. Met een volledig natte huid daalt die weerstand naar 600Ohm, maar dan dringt die stroom niet door naar binnen en is het water op/om je huid meer geleidend. Oftewel. Met 5V kun je nooit geelektrocuteert worden. Daar zijn altijd hogere spanningen voor nodig. Dat is namelijk de drijfkracht achter de stroom
Zoals gezegd, van 5 volt ga je niet geëlektrocuteerd worden. Het mag wel de stroom zijn die een hartstilstand veroorzaakt, maar het blijft de spanning die de stroom veroorzaakt. Daar je lichaam een veel te hoge weerstand heeft om bij 5 Volt een behoorlijke stroom door je lichaam te jagen, zul je bij 5 volt niet geëlektrocuteerd worden.

Een hartstilstand kan worden geïnduceerd door een stroom groter dan 30mA. Vandaar dat dit de waarde van de aardlekschakelaar is.

Voor wisselspanning en gelijkspanning zijn de veilige waardes verschillend.
Een veilige spanning is maximaal :
50V AC
en 120V DC
Terug naar HAVO-2....
Ja dat gaat dus echt niet gebeuren want met 5V gaat er nooit een stroom lopen die sterk genoeg is dat je ervan doodgaat. Ook al kan dat apparaat 100 ampere leveren dat betekend niet dat dat ook gebeurd als je dat kabeltje vastpakt tenzij je het voltage opschroeft.
Want ik moet mijn visite blij maken met het opladen van hun telefoon?
Allereerst, als je komt om op je telefoon te spelen dan blijf maar thuis ..ten tweede, ik pieker er niet over om Überhaupt iemand een lader of kabel uit te lenen als is dat ding leeg wanneer je bij mij op visite bent. Sinds wanneer dien ik zorg te dragen de oplaadcompatibiliteit van derden?

Het verbaasd me ook dat je "slechts" -1 krijgt toegewezen, wat mij betreft -10 voor deze buitengewoon nonsensicale wijze van denken. (bijna zorgwekkend wat mij betreft)
Wat voor mij normaal is hoef natuurlijk niet voor iedereen zo te zijn.
Bij mij krijgen de mensen ook een koekje bij hun koffie. Maar dat is natuurlijk ook niet verplicht (Zowel het kopje koffie als het koekje).
Niemand MOET iets voor zijn visite doen.

Maar om het onzin en bijna zorgwekkend te vinden dat je iets meer voor je visite kan doen dan de deur achter ze dicht doen wanneer ze weer vertrekken vind ik dan weer zorgwekkend.
ik ben ook blij met deze wijziging. Ik mis enkel de oude usb, en een sd kaart lezer. Grote plus zal zijn dat het nu makkelijker zal zijn een MBP met een zonnepaneeltje / powerbank op te laden is.

Ik ben alleen nog altijd aan het wachten op mijn full spec MBP :-(
Inderdaad ik mis ook de oude USB-A (alle apparaten zoals muizen en keyboard hebben dat nog, ik ben niet klaar als consument om zo maar over te stappen van de ene dag op de andere)

En SD card mis ik ook (dat gaat sneller dan die usb SD card readers)

Bovendien ben ik echt niet blij van een dunnen laptop te kopen als ik daardoor een reistas vol met adapters moet meesleuren...dan mag het van mij terug 2mm dikker worden

(Die externe devices verbruiken bovendien meer energie, waardoor je laptop accu minder lang meegaat en je kan ze gemakelijk kwijt raken of niet mee hebben net als je ze nodig hebt)
Tja... het zou natuurlijk onmogelijk zijn geweest om beide mogelijk te maken. USB-C en MagSafe.

Waar haal jij de conclusie vandaan dat dit geen optie was?
Waar haal jij de conclusie vandaan dat ik denk dat dat geen optie is? Het artikel laat anders zien toch?

... Desondanks, MagSafe introduceren bovenop een bestaande standaard is gewoon een hack. Als je het goed wilt doen moet je de hele connector in één keer ontwerpen en niet als een afterthought er magneten aan gaan lopen frunniken. Laten we eerlijk wezen, de oplossing uit het artikel is niet zeer elegant. Er hangt altijd een converter uit je MacBook.
Optie, beide in de laptop zelf.

Je zegt zelf Kiezen of Delen.

Apple had gewoon beide kunnen aanbieden.
Anoniem: 583079 @sfc197123 december 2016 16:18
Dat zou zéér erg on-Apple zijn, twee verschillende aansluitingen om je laptop te laden 8)7
Ik heb 1,5 jaar geleden via Kickstarter een pledge gedaan voor een 'succesvol' project genaamd Znaps. Dit project had CA$ 3 miljoen (2,1 miljoen euro) opgehaald en had hetzelfde concept; voor zowel USB-C, micro USB en Lightning connectors. Echter zijn deze nooit geleverd. Het bedrijf kwam met foutmeldingen, adapters die niet sterk genoeg waren en problemen met dataverbindingen. Voornamelijk melde ze dat de magnetische connectie niet sterk genoeg was en dat de pogo-pinnen afbraken of geen contact maakten.
En uiteindelijk bleek het een scam te zijn.....

http://www.ejinsight.com/...enies-crowdfunding-fraud/
Maar bestonden dergelijk initiatieven niet al? Voor smartphones en macbook. Ik kom in ieder geval deze tegen voor macbooks: https://griffintechnology...agnetic-usb-c-power-cable , welke tot 60 watt kan halen over een kabel.
De MagNeo heeft als voordeel dat deze ook geschikt voor data / video terwijl de BreakSafe alleen geschikt is om op te laden.
Met andere woorden een slecht ontwerp gemaakt en te goedkoop proberen op de markt te zetten waardoor er geen ruimte meer was voor bijkomende R&D
Die Znaps zien er exact hetzelfde uit als de Zeuss Easy Connects die afentoe op iBood staan. Echter kan ik deze absoluut niet aanraden gezien ze meerdere problemen hebben, waaronder brandgevaar!

Het grootste probleem is dat de magneetkracht te laag is, waardoor de pinnen niet altijd goed contact maken, als dit gebeurt zonder dat het opvalt dan kan de adapter gloeiend heet worden. Dit is bij mij dus eenmalig gebeurt, waarbij de adapter zo heet werd dat deze intern compleet gesmolten en uitgebrand is. Gelukkig mijn draadloze keyboard dat ik aan het opladen was op een glazen tafel waardoor ik alleen wat roet op mijn tafel had zitten, als deze op een houten tafel of op de bank had gelegen was mijn huis misschien wel afgebrand.

Het ontwerp van dit kickstarter product lijkt heel erg op die van Znaps/Zeuss in het feit dat hij twee rijen van 4 hele kleine contactpinnen heeft, hoewel er minder kans lijkt op een scheve verbinding tussen de twee delen. Toch zal deze bij mij het huis niet in komen...

[Reactie gewijzigd door knirfie244 op 23 juli 2024 13:08]

Ik snap niet dat het bedrijf continu kickstarters opzet. Op een gegeven moment kan je toch op je eigen benen staan? Wat doet het met de winsten na zo'n project... want opnieuw investeren lijkt het niet.
Het doel is een andere verkoopkanaal aanboren. Veel projecten op Kickstarter zijn eigenlijk geen echte projecten meer.....Een mooi filmpje en wervende tekst. White label inkopen uit China en daar je eigen merk op plakken.

In dit specifiek geval. Heel veel mensen zijn zich niet bewust dat deze kabels eigenlijk allang bestaan.
Die gaan echt niet in China shoppen. Een groep tweakers die al wat vaker in China koopt zal wel bekend zijn met die kabels. Kabels met goede kwaliteit en kabels met baggerkwaliteit. De juiste kiezen is de uitdaging.
Deze kabel is al lang te koop via een aantal china sites
Dit is precies wat ik dacht. Ik zie dit soort kabeltjes al een paar jaar in de vorm van micro-usb, en tegenwoordig ook in de vorm van usb-c op site's als banggood, dx, en aliexpress langskomen. Het enige verschil is, dat het hier vaak al in het kabeltje verwerkt zit, en niet een aparte plug is. Ik snap dat die kabels waarschijnlijk niet de kwaliteit, en bandwidth hebben van een goede usb-c, maar toch..

[Reactie gewijzigd door PhysicalMagic op 23 juli 2024 13:08]

Ik zou erg voorzichtig zijn met die goedkope kabels uit China. Een tijdje terug hadden we op mn werk ook een paar van die dingen, maar ze maken heel erg makkelijk kortsluiting tussen de datapinnen en de 5v pin.

Daarnaast was het mogelijk om de connector op de kop te verbinden, waardoor de 5v aan de ground en andersom werd verbonden. Levensgevaarlijk voor alle electronica!
Als je hem andersom gebruikt kan hij alleen maar laden en geen data overbrengen, werkt gewoon prima al ruim een jaar diverse in mijn bezit voor nog geen drie Euro de kabel.
Als je hem andersom gebruikt kan hij alleen maar laden en geen data overbrengen, werkt gewoon prima al ruim een jaar diverse in mijn bezit voor nog geen drie Euro de kabel.
In Europa kosten ze met verzendkosten niet heel veel duurder. En dan heb je kabels die getest zijn.
Deze zijn toch niet magnetisch? En die waren een jaar geleden sowieso niet in de EU te krijgen.
Vreemd dat het omdraaien van de magnetische stekker voor problemen zorgde.
Ik heb hier goedkope Chinese magnetische stekkers die ik gewoon om kan draaien werken perfect. Het enige minpunt is die groene schijnwerper-LED die in het stekkertje zit.
Zoals met veel 'kleine producten' die op Kickstarter komen is China er vaak zoveel sneller bij dat je idee alweer obsolete is...
We moeten niet te hard van stapel lopen, dit is een gelijkaardig product dat voor miljoenen de mensen opgelicht heeft op Kickstarter: https://www.kickstarter.c...our-mobile-devic/comments

Kickstarter is geen webshop maar hoogstens een plek waar je geld in projecten kan steken dat je mogelijk nooit meer terugziet, zonder product als resultaat. In het artikel staat alsof je het kan "bestellen", dit is pure misleiding aangezien er regelmatig oplichting gebeurt en je op geen enkele manier je geld kan terugkrijgen.
Voordeel van deze adapter is dat die universeel werkt, dus kan je de MagSafe-functionaliteit eindelijk naar Windows-laptops brengen, mits deze een USB-C poort met oplaadfunctie hebben!
Maar heeft Apple niet een patent op die magsafe connector? dus hoe gaan ze daar mee om?
De USB-C connector is een van de weinige dingen die gewoon cheap aanvoelen op mijn nieuwe MacBook 2016 Gold.

De helft van de tijd steek je er naast, en een beetje te hard of te veel gaat geheid krassen maken op het aluminium. Wat dat betreft voelt het insteken gewoon cheap.

Toch ga ik dit niet bestellen, ziet er erg cheap uit. Loop je alsnog met een uitsteeksel in je ultra dunne MacBook...

[Reactie gewijzigd door Marctraider op 23 juli 2024 13:08]

God wat zijn sommige oplossingen toch eigenlijk vrij simpel, maar nog niet eerder aan gedacht door anderen. Toch knap dat je bepaalde eigenschappen (magnetisme) zo bij elkaar brengt dat het weer een nieuwe nuttige toepassing wordt. :)
Hoezo niet eerder aangedacht? Dit is gewoon een kopie van MagSafe dat niet meer op de nieuwe MacBook Pro zit.
Je hebt helemaal gelijk, ben verder ook niet zo bekend met de laptops van Apple, ook al zit het daar ook pas sinds dit jaar op. Maar dan nog, zo op het oog simpele oplossing was dus nog niet eerder bedacht en pas sinds dit jaar "ontdekt". Ik vind dat wel mooi van die "simpele" oplossingen :)
Bijna 11 jaar geleden op 10 januari 2006 werd de eerste MacBook Pro met MagSafe geïntroduceerd.
En voor die tijd zat het magsafe principe al op chinese keukenapparatuur. Nieuw is het inderdaad niet.
Blijkbaar dus niet zo innovatief als ik dacht ;) mijn opmerking zal helaas niet backwards compatible zijn voor 2006 :+
Het probleem is net dat het sinds dit jaar niet meer op de MacBook zit, terwijl Apple het in 2006 had ingevoerd. https://en.wikipedia.org/wiki/MagSafe
Het zit daar sinds dit jaar juist niet meer op. Apple had al behoorlijk lang MagSafe connectors, maar kiest nu voor USB-C aansluiting. Deze kickstarter brengt het MagSafe-concept naar USB-C aansluitingen, zodat je, ondanks Apple's beslissing om over te gaan naar USB-C, alsnog een magnetische aansluiting kan realiseren.
Het zit er niet pas sinds dit jaar op. Apple heeft al meer dan 10 jaar de magsafe aansluiting op haar laptops.

Ik ben geen Apple-fan, maar ik vind het een van de slimmere ontwerpkeuzen. Een laptop aan lader aansluiten gaat makkelijker. Bovendien uitwisselbare laders over meerdere generaties!
Ik vind het best knap, dat ze de Thunderbolt 3 connectiviteit hebben geïmplementeerd in de magnetische aansluiting :*)

Waarom zou Apple dit niet gedaan hebben?

Update:
In deze afbeelding staat een transfersnelheid van 10 GB/s. Dus niet de volledige TB3 capaciteit van 40 GB/s.
https://ksr-ugc.imgix.net...e704cc883454a5dc16c88c00b

[Reactie gewijzigd door Devaqto op 23 juli 2024 13:08]

Apple heeft met de nieuwe MacBooks juist gekozen voor één standaard: USB-C. Als ze er een proprietary magnetische aansluiting van hadden gemaakt had je voor elk USB-C apparaat een verloopstekkertje moeten gebruiken.
Of een paar mensen hebben zitten slapen of ze zijn te druk met andere dingen. Meestal zijn ze er toch snel bij vwb uitbrengen van acc's maar deze hebben ze gemist. Is ook niet erg als een ander is een keer met een heel goed idee komt, dan blijft het betaalbaar ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.