Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 212 reacties

Op Amazon is een nieuwe computer van Samsung verschenen. De computer heeft de vorm van een staande cilinder en beschikt over ingebouwde luidsprekers. De productpagina spreekt verder over het 'toevoegen van modules'.

De computer verschijnt in twee edities. Beide edities hebben een 256GB-nvme-ssd en een AMD Radeon RX 460-gpu, en draaien Windows 10 Home Signature Edition. De goedkopere editie bevat een 2,7GHz-Intel Core i5 en 8GB ddr4-ram. De duurdere beschikt over een 3,4GHz-Core i7, 16GB ram en een toegevoegde 'module' met een 1TB- harde schijf.

Wat de modules verder inhouden, wordt niet duidelijk gemaakt. De productpagina spreekt van het 'toevoegen en verwijderen van expansiemodules om je systeem aan te passen'. Dit suggereert dat Samsung naast de computer een lijn expansiemodules met interne hardware gaat verkopen. Op het bovenste deel van de behuizing bevindt zich een schuifje met een tekening van een slotje en verderop is een stip getekend. Dit suggereert dat de hele bovenkant met een draaibeweging verwijderd kan worden. Vermoedelijk wordt zo de binnenkant van de behuizing toegankelijk.

De website geeft niet aan welke processors precies gebruikt worden, behalve dat ze uit de zesde generatie van Intel komen. Uitgaande van de opgegeven kloksnelheid zou de i5 een 6400 of een 6600T kunnen zijn. De enige zesdegeneratie-i7 die op 3,4GHz draait, is de 6700.

De computer is 12 centimeter breed en 31 centimeter hoog. Aan de achterkant zijn aansluitingen te vinden voor stroom, vier usb 3.0-poorten, een usb-type-c-poort, hdmi, lan en audio, en er is een slot voor sd-kaarten. Opvallend is dat ook de powerknop zich aan de achterkant van de behuizing bevindt. Naast de powerknop bevindt zich een knop waarmee bluetooth-apparaten gekoppeld kunnen worden.

Het is niet de eerste cilindrische computer. In 2013 onthulde Apple al de nieuwe Mac Pro, die al snel door veel mensen de 'prullenbak' werd genoemd. Ook MSI heeft een compact rond model: de Vortex. De Pavilion Wave van HP is een vergelijkbare computer, die voorzien is van een stoffen behuizing. Die computer beschikt net als de Samsung ArtPC Pulse over een ingebouwde luidspreker.

De i5-versie is voor 1200 dollar te koop en de i7-versie voor 1600. Omgerekend in euro's en met btw is dat respectievelijk ongeveer 1300 en 1750 euro. Volgens Amazon is de computer vanaf 28 oktober leverbaar. Samsung verkoopt sinds 2014 in Nederland geen computers meer, dus is het onwaarschijnlijk dat de computer in de Benelux beschikbaar komt.

Samsung ArtPC PulseSamsung ArtPC PulseSamsung ArtPC PulseSamsung ArtPC Pulse

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (212)

Die commentaren over het is net een apple kloon vind ik toch wel overdreven. Er zijn maar een beperkt aantal basis-geometrische vormen: de kubus; de balk; de bol; de piramide; de cilinder. Apple heeft echt de cilinder niet uitgevonden en iedere case die een cilindervorm heeft is daarom niet nagemaakt. Er zijn echt wel redelijk wat verschillen tussen beide ontwerpen, maarja de ene cilinder heeft wel wat weg van de andere cilinder.
Die commentaren over het is net een apple kloon vind ik toch wel overdreven. Er zijn maar een beperkt aantal basis-geometrische vormen: de kubus; de balk; de bol; de piramide; de cilinder. Apple heeft echt de cilinder niet uitgevonden en iedere case die een cilindervorm heeft is daarom niet nagemaakt. Er zijn echt wel redelijk wat verschillen tussen beide ontwerpen, maarja de ene cilinder heeft wel wat weg van de andere cilinder.
Je hebt daar enigszins een punt in. Echter je moet de volgende vraag stellen: "waarom heeft het een cilindrische vorm?" Als je deze vraag probeert de beantwoorden dan kom je achter dat je dit komt omdat er een fan aan de onderkant zit en de behuizing gebruikt maakt van het natuurkundige fenomeen dat warme lucht opstijgt. Net zoals bij de Power Mac G4 Cube-behuizing toegepast werd. Hierdoor moet ook de hardware op een bepaalde manier geplaats worden, waardoor de aansluitingen er allemaal hetzelfde uitzien en de interne positionering van het geheugen/mobo/gpu ook.

Het cilindrische ontwerp is hierdoor bijna onvermijdelijk en hierdoor erg slim bedacht. [edit:ivm onhandige woordkeuze] Apple heeft dit weer opnieuw toegepast in een nieuw jasje en dat alle deze "clones" uitkwamen was niet gebeurd zonder Apple. [/edit]

[Reactie gewijzigd door Bliksem B op 11 oktober 2016 15:59]

Het cilindrische ontwerp is hierdoor bijna onvermijdelijk en hierdoor erg slim bedacht... door Apple.
Cilindrische computer ontwerpen bestaan al een paar decenia.(alhoewel dit dataopslag is)

http://i.stack.imgur.com/BHNxf.jpg

of deze uit 2007.

https://tanviana.files.wordpress.com/2008/02/piston.jpg
Ik zou daar aan willen toevoegen dat er in dit geval waarschijnlijk nog een andere reden is voor de ronde/ cilindrische vorm. De pc is in samenwerking met Harman/Kardon gemaakt. Een ronde vorm kan veel voordelen hebben voor geluidsproductie. Zeker als het gaat om geluid dat uit 1 locatie moet komen zoals hier het geval.
- geluid kan gelijkmatig verdeeld worden
- door de ronde vorm kunnen grote speakers geïnstalleerd worden zonder daarbij loze ruimte te hebben.
- de klankkast is rond en dus symmetrisch.
- Je kan sneller het gevoel van 360 graden geluid creëren zoals Logitech dat noemt. Wat wilt zeggen dat dit het gevoel geeft dat het geluid overal om je heen is, en niet zozeer vanuit 1 punt de oorsprong vindt (althans, dat moet de beleving zijn)
Ik zou daar aan willen toevoegen dat er in dit geval waarschijnlijk nog een andere reden is voor de ronde/ cilindrische vorm. De pc is in samenwerking met Harman/Kardon gemaakt. Een ronde vorm kan veel voordelen hebben voor geluidsproductie. Zeker als het gaat om geluid dat uit 1 locatie moet komen zoals hier het geval.
- geluid kan gelijkmatig verdeeld worden
- door de ronde vorm kunnen grote speakers geïnstalleerd worden zonder daarbij loze ruimte te hebben.
- de klankkast is rond en dus symmetrisch.
- Je kan sneller het gevoel van 360 graden geluid creëren zoals Logitech dat noemt. Wat wilt zeggen dat dit het gevoel geeft dat het geluid overal om je heen is, en niet zozeer vanuit 1 punt de oorsprong vindt (althans, dat moet de beleving zijn)
Dat zijn inderdaad allemaal goede overwegingen om een cilindrische PC te ontwerpen. Alleen heb ik mijn twijfels bij het bestaansrecht van zowel deze cilindrische pc, als die van HP en MSI, zonder de Mac-Bin. Althans ik kon geen bestaansrecht van cilindrische pc's vinden op het www.

[Reactie gewijzigd door Bliksem B op 11 oktober 2016 16:58]

Het is toch gewoon een design ding ... Als iemand zo'n cylinder mooi vind, dan heeft hij nu meer smaken om uit te kiezen. Net zoals Apple van alles overneemt, doen anderen dat ook.

Mensen kopen complete onzin producten omdat ze 't er "cool" uit vinden zien. Een gimmick. Deel van het sociale leven en heeft lang niet altijd met functie of logica te maken.

Het zal voor sommige dingen voordelen hebben, voor andere weer nadelen.
Laat ze maar komen hoor, cylinder, bal, kubus, piramide pc's e.d. De markt bepaald wel of er een vraag naar is.

Ik persoonlijk vond 't bij de Mac pro al overbodig, en nu dus ook. Ik vind een hoekig ontwerp praktischer. Maar idd, dit zou je bijv. ook als basspijp kunnen gebruiken bijv.

Zelf zou ik weer wat meer denken aan een set hardware die op een platte / neutrale manier heel makkelijk onder je bureau te bevestigen is bijv. Dan zie je helemaal geen PC in zicht.
Kun je zelf wel maken natuurlijk, maar zoiets lijkt me dan meer markt voor. "Plug'n play werk 'm weg" PC oplossingen.

[Reactie gewijzigd door xs4me op 11 oktober 2016 18:03]

ik vind meer dat hij eruit ziet als een zwartgeschilderd brandblusapparaat ...
wellicht kreeg je er eerder nog een smartphone bij ... :p
Ten eerste ben ik geen Apple Fanboy, itt. Ik verafschuw Apple. Qua prijs, qua beleid en de mensen die doen alsof Apple de bom is.

Ten tweede, laten we even realistisch blijven. Apple heeft met de Mac Pro een een trend gestart qua prullenbak-pc's door gebruik te maken van de volgende combinatie:
  • Triangelvorm positionering van hardware componenten
  • Een ronde fan aan de onderkant
  • Eé'n luchtuitstroomgat aan de bovenkant
  • Alle aansluitingen aan kant van de prullenbak
Apple heeft inderdaad niet het wiel uitgevonden qua prullenbak-pc's. Maar voor de Mac Pro was een dergelijk cilindrisch concept nergens te vinden in de desktopmarkt.

P.s. het laatste voorbeeld is tevens irrelevant. Deze maakt geen gebruik van opstijgende lucht/prullenbak design. De eerste foto wel.

[Reactie gewijzigd door Bliksem B op 11 oktober 2016 16:42]

Ook de echte sam-sul weet dat dit design niet uniek is of spectaculair. Daar hoor je namelijk niets van in de reacties. Ik lees alleen reacties die aangeven dat het geen mac pro is. Dat zegt al meer dan genoeg.
Is die cilinder mac dan gemeengoed dan?
Als de behuizing een vierkant bodemvlak en plafond had kan je toch evengoed dat door jouw genoemde natuurkundig fenomeen kunnen creeren of vergis ik me.
Hoe kan het toch altijd dat mensen schreeuwen dat Apple dingen heeft bedacht terwijl op internet gewoon uitgelegd staat dat dit niet het geval is. Hetzelfde geldt voor de Ipad waarbij mensen roepen dat apple de eerst was terwijl ver daarvoor al zelfde ontwerpen bestonden.
Dat komt omdat niemand alles weet, en marketing al te makkelijk wordt nagepraat.

Dat zie je overal, niet alleen bij Apple.

Over 10 jaar heeft Nvidia de GPU uitgevonden...
Dat zal best, maar als je het op een forum gaat posten dan zou ik zelf altijd eventjes kijken of het waar is wat ik zeg.
Op internet staat uitgelegd dat het niet zo is dus is het niet zo?

Dus alles wat op internet staat is 100% waar?

Rare opmerking.
het is toch behoorlijk makkelijk na te gaan of een product waarover gepraat wordt ook echt bestaat.
Als er op het internet een betrouwbare bron verteld dat er al eerder een tablet was voor de Ipad dan vertrouw ik dat wel. Weet niet wat daar zo raar aan is. Vind eerder de stelling die jij stelt naar aanleiding van mijn post raar, waar zeg ik dat alles op het internet 100% waar is?
2 April 1968 Space Odyssey

Uiteindelijk gaat het om het herbruiken en combineren van vormen tot een voor gebruikers 'esthetische' oplossing.

On Topic:
Mooi design, overpriced voor mijn gevoel. Vermits ze het goed marketen zal het een stille dood sterven.

Vraag me af hoe de modulaire uitbreidingen werken....

[Reactie gewijzigd door kwakzalver op 11 oktober 2016 17:52]

Goh je bent tegenwoordig dus ook een fanboy als je geen enkel Apple product bezit :?
Yep Microsoft was de eerste met een tablet....

http://www.businessinside...ernational=true&r=US&IR=T

[Reactie gewijzigd door Theodor op 11 oktober 2016 15:11]

Ja en daarvoor had je de Apple Newton. Dat was al in 1989....
Wordt nergens gezegd dat het een succes is. Dit is gewoon een reactie op het feit dat Apple lang niet zo revolutionair is als dat ze claimen (of als dat de meeste consumenten claimen).

Wat mij is bijgebleven is bijv. het berichtencentrum dat in iOS 5 werd geïntroduceerd (was nieuw, te gek, ongekend etc.) terwijl dat allang in Android zat. Totaal niet nieuw, maar zo werd het wel door een hoop ontvangen.
Ik denk dat Apple in een paar product categorieën wel degelijk voor zogenoemde Disruptive Innovatie hebben gezorgd. De Macintosh veranderde hoe consumenten met computer inter acteerden. iTunes heeft de muziekindustrie gedwongen om in een rap tempo mee te gaan met z'n tijd. De introductie van de iPhone heeft het telefoon landschap volledig veranderd. De iPad heeft een nieuwe markt opengebroken voor tablets die voorheen verwaarloosbaar was. Of de technologie al beschikbaar was is niet relevant. Wat relevant is dat na de introductie van deze producten het landschap veranderde.

Alle andere "innovaties" van Apple zijn slechts evoluties. Soms hebben ze wat van Android gejat en soms ook andersom. Daar kun je ellenlange discussies over hebben. Zo vind ik dat de Smartwatch meer een innovatie is van Pebble. Echter is dat niet zo Disruptive dat iedereen er een moet hebben.

Iedereen blijft maar naar Apple kijken voor meer van deze disruptive innovaties maar dat is eigenlijk niet realistisch. Geen enkel bedrijf van dit soort Disruptive Innovaties maken. En de persoon die Apple tot dit soort gedrag dwong leeft niet meer.

[Reactie gewijzigd door Spam op 11 oktober 2016 17:08]

Het gaat niet alleen om een cillinder vorm maar ook de manier waarop de aansluitingen op de achterkant zitten. Ik vind het zeker geen kloon, maar ze hebben wel goed gekeken hoe het moet. En daar is Samsung niet anders in dan Apple of welke fabrikant dan ook.
Ze zijn op z'n minst sterk geïnspireerd. Ja, er zijn wat basisvormen, en ja, dat argument wordt ook altijd misbruikt met telefoons en tablets die op elkaar lijken, maar toch gaat het hier wel even over een commercieel product dat pas uit komt nadat een ander product eerder succesvol gelanceerd werd.
Meh, de vorige Mac Pro was zeker een succes maar de huidige kan je toch niet onverdeeld een succes noemen? Het is moeilijk om er exacte sales cijfers van te vinden maar als je wat op Mac forums zit(en ik veronderstel dat jij daar af en toe wel eens gaat kijken :) ) dan kan je toch niet zeggen dat deze het zo goed doet.

Hopelijk brengen ze snel een nieuw concept of tenminste een update uit van het platform.

Dus ja de vorm zal wel afgekeken zijn, maar dan wellicht niet van de meest successvolle Mac Pro.

[Reactie gewijzigd door FragileM64 op 11 oktober 2016 13:42]

Hij is best succesvol gelanceerd. Of de verkoopcijfers extreem goed zijn weet ik niet.
Tegenwoordig heeft een macbook pro voldoende power dus gaat zo'n mac pro natuurlijk nooit meer de hoge verkoopcijfers halen van vroegah.
Dat komt omdat een iMac en Macbook tegenwoordig krachtig genoeg zijn voor veel taken.

Veel mensen hebben dus geen workstation meer nodig.

Dergelijke workstations zijn dus voor de meest veeleisende power users.
ja, maar hoeveel fabrikanten hebben voor apple een computer standaard in deze vorm gegoten?
De inspiratie is zeker bij apple weggehaald.
Apple heeft de smartphone ook niet uitgevonden, maar pas nadat Apple met een smartphone kwam, begon het echt op gang te komen.
Beperkt aantal basisvormen? Wat dacht je van een:
- ellips vorm
- een ei vorm
- pentagonale staander
- hexagonale staander
- een scheve kubus

Wat dacht je van combinaties (hexagonaal met ronde voorkant) of halve cylinder, afgeplatte cylinder, kubus met ronde voorkant. Of echt organisch, een aardappelvorm. Moet ik doorgaan? Als je toch al een bijzondere productielijn gaat opzetten, toon dan eens lef, wees orgineel en hoop dat het aanslaat.

[Reactie gewijzigd door mekkieboek op 11 oktober 2016 21:21]

Sorry, maar dit is absoluut een Apple kloon, ze hebben alles wat slecht is aan de Mac Pro ook overgenomen:
  • Power button aan de achterkant
  • USB alleen aan de achterkant
  • Veel te weinig USB poorten voor een high-end desktop
  • Koptelefoon aan de achterkant
  • Maar één geluid aansluiting (Apple heeft er twee maar zelfs dat is weinig)
  • Maar één scherm aansluiting (De Mac Pro kan er meer als je adapters hebt...)
  • SD kaart aan de achterkant (Die heeft Apple dan weer niet, maar lekkere plaatsing zo tussen alle kabels)
De HP Pavilion Wave en vooral de MSI Vortex hebben nog gepoogd om wat te verbeteren. Die hoef je geen kloon te noemen, maar dit is gewoon een regelrecht aftreksel van de Apple trashcan die ook al niet foutloos was. Leuk dat ze er nog een speaker op vrotten, maar iedereen weet dat dat niet is wat je zoekt in geluid.

Misschien dat die modules nog enige innovatie toont, of in ieder geval de afwezigheid van thunderbolt aansluitingen verklaart. HP heeft een aardig concept met de HP Elite Slice en het lijkt er ook sterk op dat de MS Surface variant van de iMac dit idee gaat gebruiken.

Maar tot er meed duidelijk is over die modules mag je dit van mij gewoon een slechte Apple kloon noemen.
1. Elke Mac heeft de aansluitingen aan de achterzijde behalve de MacBooks

2. Elke Mac heeft de powerknop aan de achterzijde behalve de MacBooks

3. Elke Mac heeft te weinig USB aansluitingen en USB alleen aan de achterkant, achterkant opmerking is niet van toepassing op de MacBooks

4. Audio aansluitingen achter heeft ook elke Mac aan de achterzijde behalve de MacBooks.

De reden van alles aan de achterkant plaatsen is een zo clean mogelijk design te handhaven.

Die powerknop is sowieso een non-argument gezien je het ding 1x aan zet en nooit meer uit zet.
En dat vind ik ook vervelend aan elke Mac, ik heb hier een setup van meerdere schermen en moet telkens mijn hele iMac naar voren slepen op een USB stick er fatsoenlijk in te krijgen.

Wat was er mis geweest met een USB aansluiting aan de zijkant van het scherm? (Hoewel dat in mijn situatie niet veel oplost)
Of de powerknop verwerkt in het zwarte apple logo aan de voorkant, gewoon een touch knop.
En de audio aansluiting zou mooi onder het logo kunnen, niet dat je dan een gat ziet, maar zo dat het gat naar beneden wijst en dus niet te zien is maar wel makkelijk bereikbaar.

Het zijn kleine dingen die het verschil kunnen maken in de gebruikerservaring, een clean design is altijd een afweging tussen mooi en gebruiksvriendelijk, maar om dan maar meteen alle mogelijkheden uit te sluiten en er mee te schermen als goed argument vind ik te ver gaan. Apple heeft een hoop innovatieve oplossingen en ook dit zouden zij mooi kunnen doen.
Even los van de andere punten die je aansnijd.
Gezien de vormfactor ga ik er van uit dat het een mobile workstation is. (Renderen op locatie en dat soort ongein..) een ingebouwde speaker is dan wel praktisch. Ja het kan altijd beter (en duurder) maar op dit moment weten we eigenlijk nog niks over de speaker.

Edit: Harman Kardon Speaker. Die maken wel redelijke kwaliteit. absoluut niet voor audio producties maar wel redelijk

[Reactie gewijzigd door Knijpoog op 11 oktober 2016 15:17]

T is op zijn minst eigenaardig dat los van de cylinder vorm de uitsparing voor de aansluitingen ook hetzelfde design heeft. Minder elegant weliswaar... dat moet je ze toch nageven.

[Reactie gewijzigd door nms2003 op 13 oktober 2016 07:30]

Heeft deze een interne voeding of externe adapter? Zal wel intern zijn, toch?

Maarre, ik zal wel weer een zeur zijn, maar ik heb vorige week een nieuw Core i5 6400 systeem in elkaar gezet met 16GB DDR4, een 500GB SSD en een 2TB HDD, voor ¤ 599,- totaal inclusief de behuizing van ¤ 70,-. Okee, daar zat dan nog geen losse videokaart bij, maar goed, wel beter geheugen en meer opslag.

Dit soort dingen zijn toch altijd zo'n 2x zo duur als de normale variant. Ik vind dat best jammer. Als ik al voor de helft van het geld een krachtigere computer in elkaar kan zetten, zou je denken dat Samsung het toch wel voor iets minder dan het dubbele in de markt neer kan zetten. Zij zijn de fabrikant en zullen ook nog goedkoper inkopen. Dus waar om moet het zo vaak over de kop, vraag ik me dan af. Ik denk dat ze meer geld overhouden door meer verkopen als ze het wat minder duur in de markt zouden zetten.

[Reactie gewijzigd door Slingeraap2 op 11 oktober 2016 12:51]

Zo heb je wel veel betaald ik koop het 2dehands en ben 200 a 250 minder kwijt :)

Zo zie je maar alles is relatief, zeker als de vergelijking oneerlijk maakt.
Ja? Dan graag 1 voorbeeld van zo'n 2e hands Core i5 6400 systeem met 16GB geheugen + o.a. 500GB SSD voor 350-400 euro. Onzin natuurlijk.

Ja klopt, oneerlijke vergelijking. Mijn systeem is beter en ook beter op de toekomst voorbereid dan die Samsung cilinder. En het jouwe heeft geen garantie en geen declareerbare bon, dus alsnog 2x zo duur dan de mijne. Dus niet handig, 2e hands vergelijken met nieuw.
jouwe heeft geen garantie en geen declareerbare bon, dus alsnog 2x zo duur dan de mijne. Dus niet handig, 2e hands vergelijken met nieuw.

De jouwe heeft geen cylinder design. Als iemand copy-cat design zoekt is jouw vergelijking op zijn beurt niet handig.
Heb je dezelfde type SSD (google zoekacties suggereren een M.2 PCIe SSD)? Dure 360 graden merk speaker? Zit daar ook windows bij (dit wordt voor het gemak nogal es vergeten). En jouw systeem zal wel een traditione tower model zijn. Daar valt natuurlijk de samsung in het niet bij. en jij noteert ook niet de tijd die je kwijt bent aan het verzamelen van je spullen en het in elkaar steken, de verborgen kosten die je niet hebt bij kant en klare modellen.

Dan is het prijsverschil kleiner en is het de vraag of de duurdere prijs het design waard is.
De aansluitingen lijken mij niet geheel op de meest praktische wijze gepositioneerd. Zo is de kaartlezer geplaatst tussen de stroomkabel en netwerkkabel (en eventuele HDMI-kabel) en daardoor niet er gemakkelijk bereikbaar, ervan uitgaande dat de kabels niet precies afgemeten zijn (en dan nog). Idem voor de hoofdtelefoonaansluiting, beide (hoofdtelefoon en kaartlezer) hadden ze beter bovenaan kunnen plaatsen, direct onder de aan/uit- en resetknop, en boven elke connector voor het aansluiten van (diverse typen) kabels.

Ik vermoed dat het ontwerp (de ronde vorm) leidend is geweest.

[Reactie gewijzigd door ariekanari op 11 oktober 2016 14:14]

Er zal redelijk wat r&d en 'custom' in het apparaat zitten. Immers bouw je niet zomaar een computer met een triangle frame en componenten die daar weer op passen. Juist het gebrek aan gestandaardiseerde componenten en aansluitingen maakt het kostbaar.
De stroomaansluitng had wel wat meer uit het zicht geplaatst mogen worden als je het mij vraagt. Het ziet er naar uit dat zowel de knoppen die traditioneel aan de voor- en achterkant zaten nu samengevoegd zijn.
Ik denk dat de insteek draadloos is. En zeg nou zelf, hoe vaak gebruiken wij werkelijk nog een USB stick of ander USB apparaat dat wij dagelijks verwisselen. En wanneer een gebruiker dit wel doet is het - lijkt mij - een gebruiker die zijn eigen pc samenstelt.

Een RX460 met een i7, leuk voor de marketing. Maar erg in balans is het niet O+
En wanneer een gebruiker dit wel doet is het - lijkt mij - een gebruiker die zijn eigen pc samenstelt.
En net zo als een gebruiker meer grafische kracht nodig zal hebben dan een RX460 kan leveren ;)
Video- en fotobewerking hebben bijv. veel aan zo'n i7, maar weer minder aan een dikkere videokaart. Zo'n systeempje is nooit bedoeld om zwaar op te gamen.
Ook steeds meer grafische software maakt gebruik van GPU-Acceleratie ;) Een goede GPU kan dus wel degelijk een performance impact hebben
Ik heb het vermoeden dat dit ook niet bedoeld is voor gaming. Dit zou wel de hardware zijn die je nodig hebt om een audio workstation o.i.d. aan te drijven. Ik weet niet of photoshop/lightroom/aftereffects/e.d. wel veel GPU kracht eisen, maar audio in ieder geval niet.

Ik moet zelf zeggen dat het er wel erg gelikt en chique uitziet. In ieder geval beter dan de meeste windows design-pc's
Ik denk niet dat een audio workstation met ingebouwde speakers een goede combo is. Daarvoor wil je echt monitors hebben.
Daarnaast zou je ook geen GPU hoeven en het GPU budget investeren in een decent geluidskaart met een ASIO driver. Dat zou dus ongeveer de helft van de prijs zijn.

Ik heb geen idee wie dit zou gebruiken voor een specifiek doeleinde. Dit is gewoon een prima overprijsde doorsnee PC voor de doorsnee vader met een zoontje die weleens de PC wilt gebruiken voor doorsnee games. :Y)
Eens. Daarnaast denk ik dat áls je een USB stick gebruikt, je deze in je monitor of toetsenbord stopt :)
Moet je daar wel de mogelijkheid toe hebben. Niet alle toetsen en monitoren hebben een aansluiting voor USB ingebouwd zitten.
en nog meer mensen hebben hun USB monitor niet juist aangesloten ook :p
USB-verleng kabeltje en je bent er ook, kabelhoudertje erbij zodat die niet helemaal achter het bureau valt en je hebt je gebruiksgemak weer terug.