Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 53 reacties
Submitter: Yorinn

Ubisoft heeft de release van South Park: The Fractured But Whole uitgesteld naar het eerste kwartaal van volgend jaar. De game had op 6 december van dit jaar moeten uitkomen. Die datum wordt niet gehaald omdat de ontwikkelaars meer tijd nodig hebben.

In een kort bericht meldt Ubisoft dat de release wordt uitgesteld op zowel de Xbox One en PlayStation 4 als op pc. De uitgever noemt geen exacte datum, maar spreekt over het eerste kwartaal. De game zou dus uiterlijk eind maart moeten verschijnen.

De reden voor het uitstel is dat het ontwikkelteam 'de hoge verwachtingen van de fans wil waarmaken', zegt Ubisoft. South Park: The Fractured But Whole werd op de E3 van 2014 aangekondigd. Tweakers maakte op de E3 van dit jaar een uitgebreide preview van de game. The Fractured But Whole is het vervolg op The Stick of Truth. Net als dat spel is de nieuwe South Park-game een rpg.

Terugkijken: Videopreview van South Park The Fractured But Whole

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (53)

Na de stick of truth hebben ze ook inderdaad aan de verwachtingen hoog te houden want die game was echt ontzettend leuk. en is nou ook niet weer zo'n hype dat je het nu direct wilt spelen.

Laat Ubisoft eindelijk eens een slimme beslissing nemen.
Gameplay (iig het vechten) was imo ruk uitgevoerd. Desondanks nog steeds een top game, enige game die ik ken waar een tekenfilm wereld echt goed is overgezet naar een game, top-humor, goede lengte, maar matige mechanics en hoge (launch) prijs.
Het vecht systeem was een typische JRPG als je dat niet leuk vind dat is dan persoonlijke smaak. Ik heb er in iedergeval van genoten.
Het vecht systeem was een typische JRPG als je dat niet leuk vind dat is dan persoonlijke smaak. Ik heb er in iedergeval van genoten.
Het vechtsysteem was niet een 'typische' JRPG.

Er zijn maar een beperkt aantal JRPGs die het op quick-time events gebaseerd aanvallen en verdedigen op die manier implementeren. De meest bekende zijn wss. de Paper Mario en de Mario & Luigi - Superstar Saga seriess van games van Nintendo's hand.
Desalniettemin is het een systeem wat prima werkt en vind persoonlijk dat het erg goed tot haar recht kwam in het totale plaatje van de vorige game.
Ik vond het vechten echt leuk en geniaal...
Maar.....
Na een aantal uren ging ik juist gevechten proberen te ontwijken omdat het zo tergend veel tijd kost en langzaam gaat..
Al zou je elke enemy one hitten dan duurt een gevecht toch al gauw een paar minuten en dat stoorde me echt heel erg op het laatst
Het was saai en repetitief. Gold eigenlijk voor de hele game die qua verhaal wel leuk was. Ondanks dat ben ik door de repetitieve game play er toch naar mee gestopt.
Voor een spel met een walktrough van een uurtje of 8-10 is het wat lastig om te zeggen dat het erg repetitief was. Misschien heb je niet lang genoeg gespeeld? Ik heb het eerst ook geprobeerd, toen maar weer gedeletet, nu een paar maanden terug toch nog maar eens geprobeerd en ik vond het sowieso een van de beste spellen ooit. Je moet er even inkomen maar als je eenmaal in het verhaal zit is het spel echt leuk om uit te spelen, de klassieke south park humor was zeker aanwezig met daarbij nog talloze referenties.

Ik kijk ook echt uit naar de release, ik hoop dat ze mijn verwachtingen van een nog beter spel waarmaken maar het lijkt me lastig om te doen.
Zo'n 5 uur had ik er wel in zitten. Maar het speelde ook mee dat je de grappen en referenties op eenzelfde manier meekrijgt als in de serie zelf of als een stukje herkenbaarheid. Dan kijk ik liever de afleveringen nog een keer.

Niet dat ik ze niet leuk vond, maar als je het mee moet krijgen met m.i. saaie gameplay, wordt het een soort van klus.
The Simpsons Hit & Run was ook echt wel de moeite waard voor een fan zoals ik. Veel referenties naar afleveringen, de originele stemacteurs en een erg leuke game om te spelen.

SoT kon ik niet inkomen ondanks mijn voorliefde voor South Park.
Alleen het vechtsysteem van nu is ook echt ruk.
Met een controller vond ik het prima te doen :).
SoT was idd goed, alleen hoop ik dat ze dit keer de zombies weglaten. Dat vond ik een van de weinige zwakke punten, dat gedoe met die zombies duurde veel te lang.
Zelfs inclusief de nazi zombies vond ik het maar een erg korte game.
Een stuk langer dan het spel waar normaal de Nazi zombies in zitten ;)
Call of money....
Ik vermoed dat die beslissing niet alleen door Ubisoft wordt bepaald, of eigenlijk zelfs voor Ubisoft wordt bepaald. De mannen achter Southpark zullen zeer waarschijnlijk hun product koesteren en een halfbakken uitgave niet accepteren.
Ik vermoed dat die beslissing niet alleen door Ubisoft wordt bepaald, of eigenlijk zelfs voor Ubisoft wordt bepaald. De mannen achter Southpark zullen zeer waarschijnlijk hun product koesteren en een halfbakken uitgave niet accepteren.
Moet je alleen even verklaren waarom de PC release op Steam toch weer geinfesteerd is met UPlay. :+
Wat heeft dat met de kwaliteit van de game zelf te maken?
Wat heeft dat met de kwaliteit van de game zelf te maken?
Het is nog steeds een onderdeel van de PC uitgave van de game, of niet?

En kennelijk belangrijk genoeg dat er een thread op de Steam forums van de game loopt die inmiddels de 700 posts gepasseerd is en in maanden de top van het forum board niet verlaten heeft.
Omdat de uitgever de game niet maakt. Dat doet de studio...
Een game maken en een game op de markt brengen zijn 2 verschillen..
Ik denk dat Southpark hun reputatie wel goed neer wil zetten maar Ubi soft is de uitgever helaas en die push zn eigen troep erin
Moet je alleen even verklaren waarom de PC release op Steam toch weer geinfesteerd is met UPlay.
Omdat Ubisoft de uitgever is en Ubisoft al zijn games via zijn eigen online winkel en DRM wil laten lopen. Ubisoft ziet Steam als concurrent voor UPlay, qua winkel Ún DRM. En Ubisoft houdt graag zelf de volledige controle over hun eigen uitgaven via UPlay. Ubisoft zal nooit of te nimmer een game uitbrengen voor PC zonder UPlay via Steam of een andere winkel. Als dat je niet aan staat dan zul je alle Ubisoft games moeten vermijden, simpel.

Ik ben geen fan van UPlay, maar ook niet van Steam. (Ook niet van EA's Origin overigens.) Beide hebben gebreken. Maar of Steam of UPlay ge´ntegreerd is in een game maakt me echter persoonlijk weinig uit. Beide zijn een ding dat ik maar geaccepteerd heb omdat je er tegenwoordig bijna nooit meer onderuit komt. (GOG is een uitkomst, maar het aanbod is er relatief beperkt.)

De uitgever bepaalt het platform. De game studio bepaalt de kwaliteit van de game content en gameplay. Welk platform ge´ntegreerd is doet weinig af aan de kwaliteit van een game mits het platform de gameplay niet negatief be´nvloedt. Wat bijna nooit het geval is ongeacht het platform. Een uitzondering daarop kan de draconische DRM optie zijn die UPlay biedt, maar daar maken maar heel weinig recente games gebruik van.
Ubisoft zal nooit of te nimmer een game uitbrengen voor PC zonder UPlay via Steam of een andere winkel.
'tuurlijk. Niemand die dat zal ontkennen. Stick of Truth zat inderdaad in de uitzonderingspositie geen UPlay aan boord te hebben, maar die titel was ook al een hele tijd in development voordat Ubisoft alles overnam en daarna zo goedkoop en snel mogelijk de deur uit wilde frotten. Geen tijd, budget of Řberhaupt zin om het volgens het boekje te doen voor wat eigenlijk toch maar een 'afdankertje' was.

Daarom is het ook zo lachwekkend dat Ubisoft zogenaamd nu ineens wel extra veel zorg willen dragen om de game zo goed mogelijk af te leveren. (Wanneer is eigenlijk de laatste keer dat Ubisoft een noemenswaardige titel uitgebracht heeft die niet een enorme shitstorm aan issues met zich mee bracht bij release?)

En als het op inspraak van de makers van South Park aankomt die kwaliteit willen leveren: zij geven nog steeds het IP in licentie aan Ubisoft. Lijkt me dat zij dan ook als voorwaarde kunnen stellen dat Ubisoft niet mag 'double-dippen' met UPlay ingehaakt in de Steam release van de game. Maar dat doen ze dan ook weer niet.
Lijkt me dat zij dan ook als voorwaarde kunnen stellen dat Ubisoft niet mag 'double-dippen' met UPlay ingehaakt in de Steam release van de game/
Het is eerder Valve die hier double dipt hoor. Het is van origine een UPlay game. Valve wil de game ˇˇk verkopen, en integreert Steam. De normale versie heeft geen Steam integratie, enkel de Steam versie. Dus het is Valve in dit geval die ook een graantje wil meepikken. Waarom moet Ubisoft dan kosten maken en moeite doen om hun eigen platform er uit te halen ten faveure van wat ze als een concurrerend platform zien? Dat snap ik dus niet.
Stick of Truth zat inderdaad in de uitzonderingspositie geen UPlay aan boord te hebben
Dat had met lopende overeenkomsten te maken die door THQ waren aangegaan en die Ubisoft moest respecteren.
maar die titel was ook al een hele tijd in development voordat Ubisoft alles overnam en daarna zo goedkoop en snel mogelijk de deur uit wilde frotten
Het heeft al met al nog een flinke poos geduurd anders voordat de game de deur uit ging na de overname. Ubisoft nam de titel in het voorjaar van 2013 over uit de failliete boedel van THQ. TSoT was oorspronkelijk voor maart 2013 aangekondigd, en werd pas in maart 2014 uitgebracht. Zowel Ubisoft, Obsidian, Stone en Parker waren het er over eens dat de game nog flink wat werk nodig had. Het is dus verre van zo dat Ubisoft de game zsm de deur uit gefrot heeft.
Daarom is het ook zo lachwekkend dat Ubisoft zogenaamd nu ineens wel extra veel zorg willen dragen om de game zo goed mogelijk af te leveren.
Het uitstel dat nu voor TFbH is aangekondigd is minder dan het uitstel dat onder de wimpel van Ubisoft voor TSoT werd aangekondigd. Dus waar heb je het over?

[Reactie gewijzigd door houseparty op 20 september 2016 20:54]

Ik heb liever dat ze een game uitstellen en goed, bug 'free' afleveren dan de zoveelste halve bakken game die vol zit met vervelende irritante bugs. Dat zie je jammer genoeg steeds vaker voorkomen. Het grootste voorbeeld is wel No Man's Lie :9

South Park: The Stick of Truth was een geweldige game, sluit naadloos aan op de tv-serie. Ik verwacht dan ook weer een top game waar veel uren plezier in zitten ;)
Inderdaad, liever wat uitstel en een geweldige game dan dat deze weer is te snel word uitgegeven en iedereen teleurgesteld achter laten. Stick of Truth was zeker een hilarisch spel :9~
The Stick of Truth was inderdaad een geweldig leuke game; de controls waren wel vervelend op een laptop.
Ik hoop dat daar enige verbetering te zien in dit vervolg.
Agreed. Liever uitstel dan een halfbakken product vol met bugs en/of tekort schietende content.

Anderzijds geeft het wel een indicatie dat er wellicht iets onderliggends mis is met de game. Als dat het geval is dan is het te hopen dat ze dat afdoende opgelost krijgen voordat de game Úcht de deur uit moet.

Ik vertrouw er overigens blind op dat Trey Parker en Matt Stone, die gelukkig weer bij de ontwikkeling betrokken zijn, betrokken genoeg zijn bij hun franchise om gewoon geen halfbakken product de deur uit te doen.
Weet iemand hier al of dit deel ook vol komt te zitten met censuur?
Weet iemand hier al of dit deel ook vol komt te zitten met censuur?
Gewoon de US versie importeren als je op een console speelt. Ik betwijfel of de DLC bij deze game nl. iets anders gaat zijn dan alternatieve skins.
Lastig he, de titel uitspreken zonder butthole te zeggen :+

Kijk er zelf naar uit. De vorige game was gewoon goed. Humor was a-la southpark. Alleen de combat was wat simpel, en je kon heel makkelijk overpowerde combinaties maken.

Maar ben benieuwd! Liever wat later dan te vroeg }>
Die South Park games straan helemaal niet bij mij op de kaart, maar alleen om die "The Fractured But Whole" title zou ik de game al kopen ;) .
als je niets tegen turn-based combat hebt a-la Final Fantasy, dan is The Stick of Truth zeker een aanrader als je de south-park humor kan waarderen.
Misschien gaan ze nog een soort South park "family pack" uitbrengen met beide games. Family pack zou een leuke term zijn in deze setting.

South Park Humor vind ik zeker heel leuk, net als The Simpsons trouwens. Deze game zou ik sowieso niet kopen voor de combat. Daar gaat die game volgens mij ook niet zo over. Het zou me niet verbazen als die combat juist een bewuste knipoog is van wat serieuze combat zou moeten zijn.

Een game om met een knipoog te spelen lijkt me dus :) .
Volgens mij krijg je bij een pre order The Stick of Truth erbij!

Maar dan moet je dus wel willen preorderen...
fractured butthole
kijk deze behind :+ the scenes

hoewel stick-of-truth zich niet erg serieus neemt, was het wel degelijk een goede titel; er zijn serieuze rpg's die het minder goed doen qua game mechanics. de goede gameplay aangevuld met hilarische southpark situaties en humor, maakte het voor mij een van de meest geslaagde titels afgelopen tijd.

wanneer je de behind the scenes kijkt [..] zou het zomaar eens een geslaagd vervolg kunnen worden

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 16 september 2016 09:28]

Wat zou ik graag een dergelijke Simpsons game willen... Heerlijk
Ben benieuwd, begrijp me niet verkeerd (want ik vond em ontzettend tof/leuk) maar 'The Stick of Truth' was een vrij simpele game, wat dit ook weer lijkt te worden, vraag me af waarom ze dan de game uitstellen, als het feitelijk weinig meer zou moeten zijn dan een re-skin met een nieuwe questline.

Ik hoop dat dit niet is omwille van een day1 dlc ofzo, het is tenslotte wel Ubisoft..
Whut? Ik dacht dat deze allang uit was omdat ik het spel steeds aangeboden zag worden... Het wordt echt een beetje absurd met de pre-orders moet ik zeggen :S
[cartman] God-dammit!! [/cartman]

Heb deze ge-pre-ordered. Je kreeg dan Stick of Truth er gratis bij.
Die zal ik dan ook pas eerste kwartaal 2017 krijgen.

Dan maar de Nes Classic mini om de kerst door te komen haha.
Oh dus the stick of truth is alleen bij pre-order dan? Want ik vond dat persoonlijk zeer moeilijk gecommuniceerd. Op de E3 leek het dat je sowieso the stick if truth erbij kreeg (dat vond ik toch).
Ik heb er speciaal ene pre-order voor gedaan.
Nu is de Stick of Truth niet helemaal de reden van aankoop,
maar inmiddels nieuwe console en dan is het wel leuk om deel 1 ook weer even te spelen.

Nu dus helaas wachten tot ergens 1e kwartaal.
Ach... GTA V was het wachten ook meer dan waard.
Hmmm..vreemd. Ik kon Stick of Truth na mijn gemaakte pre-order gelijk downloaden en spelen. Heeft wellicht te maken met dl-versie of retail? Ik kocht em voor steam.
Heeft inderdaad te maken met waar je hem koopt. Beetje jammer, want je zou bijvoorbeeld nu de collectors edition kunnen kopen, en toch moeten wachten tot volgend jaar. Maarja.
Ik heb de collectors edition besteld. Met fysieke schijfjes dus.
Helaas wachten.
Er is een prachtig documentaire/behind the scenes op Youtube, waar je zag hoe bedenkers van South Park van RPG's van houden en dat zij de ontwikkeling proces van RPG spellen onderschat hebben.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True