Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 13 reacties

Sony heeft aangekondigd dat Gravity Rush 2 is uitgesteld tot 18 januari 2017. Om de pijn te verzachten geeft maker gratis downloadable content weg. Toroma geeft aan dat er meer tijd nodig was voor onlinefuncties.

De game komt in de Europese Unie uit op 18 januari. De Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk krijgen het op de twintigste. Het spel stond origineel voor 30 november en 2 december op de planning. In de blogpost op de website van PlayStation verontschuldigt de hoofdontwikkelaar van de game zich voor de vertraging.

De hoofdontwikkelaar schrijft dat het ontwikkelteam heeft besloten de eerder aangekondigde 'premium'-dlc gratis aan te bieden. Over de dlc is nog weinig bekend, maar hij spreekt in de blogpost van een 'extra verhaal'.

De eerste Gravity Rush kwam in 2012 uit voor de PlayStation Vita en kwam later ook voor de PlayStation 4 uit. In september vorig jaar werd de opvolger aangekondigd, Gravity Rush 2. Deze game zal alleen voor de PlayStation 4 beschikbaar komen.

In de game staat de speler in de schoenen van een meisje genaamd Kat. Het meisje heeft speciale krachten, waarmee ze voor zichzelf zwaartekracht kan beïnvloeden. Zo kan ze in de lucht zweven, op muren lopen en aanvallen vanuit de lucht uitvoeren.

Gravity Rush 2

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (13)

Ik krijg altijd jeuk van vooraf aangekondigde DLC. Leuk natuurlijk dat ze het nu gratis weggeven, maar als je al DLC hebt op het moment dat je game uit komt, is dat dan niet gewoon weggesneden content? Had je dan niet een weekje kunnen wachten met releasen? Kansloze ontwikkeling in de gamewereld als je het mij vraagt.
Door de certificering die console games moeten ondergaan zit er een aantal maanden tussen het gold gaan van de game en het daadwerkelijke uitkomen. Doorgaans word deze tijd gebruikt voor (0-day) DLC. Dat neemt inderdaad niet weg dat het in sommige gevallen inderdaad op weggesneden content lijkt, zeker als het al op disc staat (Hallo Street Figher IV).
Daarnaast is DLC ook een uitstekend middel om doorverkoop van games te bemoeilijken.
Immers, als bijna alle content in DLC zit, dan kun je wel een tweedehands schijfje kopen voor een prikkie, maar vervolgens moet je alle DLC wel als 'nieuw' kopen, dus voor de volle mep.
Het enige dat Day 1 DLC aankondigingen en exclusieve retailer-content en Premium/Season Passes bereiken bij mij is dat ik de release gewoon compleet skip, en dan na een jaartje eventueel nog eens kijk of er een Complete/GOTY/Ultimate release in de budgetbakken ligt voor 20-30 euro, als ik tegen die tijd nog interesse heb natuurlijk...
Dit valt best mee, maand/anderhalve maand hooguit.

Bloodborne, gold op 12-03, uitgekomen op 24-03
Fallout 4, gold op 25-10, uitgekomen 10-11
Uncharted 4, gold op 18-03, uitgekomen op 26-04
No Man's Sky, Gold op 07-07, uitgekomen op 09-08
Wat, als er geen bugs zijn, een prima moment is om aan DLC te werken voor je game. Zeker grote studios zitten op dat moment honderden mensen niks te doen.
Heb je gelijk in, maar bij veel dlc van games heb je geen zin om na een half jaar wachten nog een keer de dlc te spelen van een game of het moet om een hele goeie game gaan.

Denk trouwens dat Sony deze game uitsteld omdat het 1 op 1 moet concurreren met ff15 en the last guardian.
Waarom zouden ze willen dat het concureert met games die uitkomen op hun eigen console?

Nvm

[Reactie gewijzigd door JWijst op 6 oktober 2016 14:24]

Nou,economisch gezien: niet kansloos. Maar wel een leugen om het dan gratis te noemen.
Ik zag dit meer als een MoSCoW principe. De game is af en heeft alle Must Haves, maar er is nog een leuke lijst met Should en Could- haves. Die zijn nog niet ingebouwd maar dan weet je dus wel al wat je kunt verwachten. Zodra dan alle musthaves af zijn kunnen ze nog wat geinige dingen toevoegen zodat je ook als user nog ervaart dat er aan het spel gewerkt wordt.

Niks mis mee toch?
Dlc = te weinig tijd om de game af te maken = meer geld
Sigaar uit eigen doos

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True