Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 30 reacties
Submitter: Zeror

Bloodstained: Ritual of the Night komt waarschijnlijk pas in 2018 uit. De platform-adventuregame zou eerder uitkomen, maar door het grote succes van de Kickstarter-campagne heeft Koji Igarashi, die het spel heeft bedacht, besloten dat de kwaliteit ervan hoger moet zijn.

Om dat te bereiken zijn er meer mensen aan het ontwikkelteam toegevoegd en is de datum van maart 2017 verplaatst naar begin 2018. In de update op de Kickstarterpagina is een video te zien, waarop Igarashi zich verontschuldigt voor de vertraging.

Bloodstained is in mei 2015 op Kickstarter verschenen en is toen snel uitgegroeid tot de een van de succesvolste games op de crowdfundingwebsite, waar met 64.867 backers ruim 4,9 miljoen euro voor de game is ingezameld. De game is bedacht door Koji Igaras, ook bekend als IGA. Hij heeft sinds 1997 bij gamestudio Konami meegewerkt aan de Castlevania-games, maar ging daar in 2014 weg. Het spel is een zogenaamde Metroidvania-game, een genre dat vernoemd is naar de games die eraan ten grondslag hebben gelegen: Metroid en Castlevania.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (30)

Ik kan nog steeds niet geloven hoe Konami hun grootste gameproducers gewoon aan de kant heeft geschoven. Igarashi en Kojima verdienen beter dan dat.
Doordat de game industrie steeds groter is geworden, zijn die vervelende investeerders gekomen. Het enige wat zij zien, is geld. De grote publishers moeten daar aan denken. Of misschien wel alleen maar aan denken.
Een game zoals Castlevania is erg tof, maar volgens Konami is er geen vraag na. Dan nemen ze het risico niet en dus genre/franchise = killed. Samen met de dure producers.
In geval van Kojima kan ik het nog indenken, hij heeft er wel een zooitje van gemaakt met MGSV en was er na MGS3 eigenlijk al klaar mee.
Ze doen het allemaal.

Capcom heeft Mega Man dood laten gaan -> te weinig verkocht. Keji heeft zijn kickstarter gehad: mega succes... maar slechte uitvoering.

Nintendo (en dit is speculatie) -> metroid. Die laatste is een harde flop en ben bang dat Nintendo nu denk: "zie je wel. Geen interesse".
Metroid was voornamelijk een flop omdat de controls te chaotisch waren, gecombineerd met te veel cutscenes. Mensen willen namelijk geen rare hybride 2D / 3D Metroid; ze willen het één of het ander. Want bijna alle delen daarvoor deden het wel goed en de roep om een nieuwe Rare productie is groot. Volgens mij weten ze dat bij Nintendo ook gewoon.
Metroid weer in 2D.....dat zou pas een legendarische zet zijn. Super Metroid is m.i. nog steeds een absurd goede game!
http://metroid2remake.blogspot.nl/ - kan je vast wel ergens vinden om te downloaden :)

Na de takedown notice van nintendo is die als een lopend vuurtje gegaan.
Konami heeft al aangegeven dat de mobiele markt het meeste qua poen binnen haalt.

Games als Symphony Of The Night zien we gewoon niet meer terug.

Metroid Other M was ook een schaduw van waar Metroid voor stond.
Jammer, ik keek er enorm naar uit. Hopelijk zorgt dit uitstel voor een betere game!
Interessant, ben ook wel benieuwd of dit eer gaat doen aan castlevania al herinneren wij het vaak wat rooskleuriger dan het was want ik weet ook nog wel dat ie regelmatig vastliep :D

O deze video speler wil lijkt het niet lopen vanaf de tweakers site (reclame wel en dan stopt ie gewoon) op de maker zijn pagina doet ie het prima.
CreativiTIJD! :+

...Maar dat schijnen mensen die niets met beide hebben of geen aanleg hebben voor beide, nooit te beseffen.

Beter goed uitgewerkte, innovatieve ideeën en een goed uitgewerkte en interessante verhaallijn, dan een afgeraffeld zootje. Mijn zegen heeft ie voor het uitstellen. Ik wacht wel even en ga me ondertussen op de GBA nog wel een keer vermaken met "Aria of Sorrow" en/of "Symphony of the Night". :)
Uitgesteld met driekwart jaar? :+ Dan heb je je planning wel redelijk verkloot :X
Uitgesteld met driekwart jaar? :+ Dan heb je je planning wel redelijk verkloot :X
Anders lees je het artikel waar je op reageert? Serieus, alles wat je moet weten staat in de inleiding:
De platform-adventuregame zou eerder uitkomen, maar door het grote succes van de Kickstarter-campagne heeft Koji Igarashi, die het spel heeft bedacht, besloten dat de kwaliteit ervan hoger moet zijn.
Als de kwaliteit flink omhoog moet, dan duurt het ontwikkelen langer, nogal logisch natuurlijk.
Dus eigenlijk was hij van plan een game van lage kwaliteit uit te brengen?
Dus eigenlijk was hij van plan een game van lage kwaliteit uit te brengen?
Nee, nou haal je "laag" en "lager" door elkaar.

Stel dat iemand mee gaat doen aan Alpe d'HuZes en eigenlijk van plan was om zes keer naar boven te rijden. Dan krijgt ie in zijn eentje vijf miljoen aan sponsoring bij elkaar en besluit dat zoveel steun om iets speciaals vraagt: hij gaat de klim zeven keer doen. Ik denk dat we het erover eens zijn dat dat een grotere uitdaging is? Maar dat betekent niet dat het oorspronkelijke doel van zes opeens een "kleine uitdaging" zou zijn!
Dus eigenlijk was hij van plan een game van lage kwaliteit uit te brengen?
Je realiseert je dat aan het 'enorme succes' van de kickstarter campagne ook een grote hoeveelheid additionele stretch goals vastzit?

Die allemaal uit-ontwikkelen op een goede manier, die uiteindelijk degelijke kwaliteit oplevert wat niet alleen de collectieve investering van de kickstarters ere aan doet, maar ook de reputatie van Igarashi; dat - kost - tijd.

Had je liever gezien dat ze het haastig in elkaar zouden frotten om toch maar de originele deadline te halen? Of dat ze de beloofde stretch goals zouden laten vallen?

Nee. Igarashi en de zijnen handelen het hier correct af. En geven hun investeerders zelfs een publieke verontschulding. Onderschat dat laatste niet! Het is, zeker voor tradtionelere Japanse zakenmannen, een ongelooflijk grote knieval en bewijs van humiliteit om publieke excuses uit te spreken en het wordt veelal gezien als een semi-permanente smet op hun reputatie.

Hulde aan Igarashi dat hij dus de ballen heeft om dat toch te doen en daarbij te erkennen dat, om alles juist te doen, er gewoon meer tijd nodig is.

[Reactie gewijzigd door R4gnax op 9 september 2016 19:06]

Nee?

Hij geeft toch een eerlijke en duidelijke reden?

Stel: een timmerman stelt een doel, laten we zeggen ¤ 200 euro, voor het bouwen van een kist. De kist kan geproduceerd worden van degelijk materiaal en kan netjes afgewerkt worden. Echter omdat men weet dat het een héle goede timmerman is, wordt het doel voorbijgestreefd.

De timmerman kan twee dingen doen:

1. De timmerman bouwt de kist zoals hij deze eerst voor ogen had. De realisatie komt ongeveer overeen met het doel en de rest van het geld verdwijnt in eigen zak.

2. Of de nobele timmerman trekt meer tijd en geld uit om het reeds degelijke ontwerp opnieuw te bekijken en komt tot de conclusie dat het nóg beter kan. In plaats van degelijk materiaal worden premium materialen aangeschaft en de afwerking krijgt een gouden randje om het e.e.a. te verfraaien.

Ik vermoed/hoop dat het hier niet anders is. :)
Weet ik niet hoor. De kwaliteit flink omlaag brengen kost ook tijd.
Ik bedoel te zeggen dat ze naar buiten natuurlijk altijd zeggen dat het om een goede reden is.
Ik lees er iig uit dat de kwaliteit laag is, maar dat is mijn glas half vol mening :)
nouja verkloot.. gewoon bewust veranderd.
Maar wel goed verantwoord, want hogere kwaliteit.

"maar door het grote succes van de Kickstarter-campagne heeft Koji Igarashi, die het spel heeft bedacht, besloten dat de kwaliteit ervan hoger moet zijn."

Ik denk dat het heel verstandig is om dan nu al een aangepaste planning naar buiten te brengen i.p.v. geen communicatie en op de uiteindelijke deadline de planning verschuiven (dat kan nog steeds gebeuren natuurlijk :+ ).

[Reactie gewijzigd door FreqAmsterdam op 9 september 2016 17:12]

Is er ooit een kickstarter project geweest die wél optijd af was?
Kan misschien te maken met de shift naar 4k of de Project NX...

Ik heb de game zelf voor de Wii U gebacked en het zou mij niet verbazen als deze wordt vervangen door een NX release.

Tijd zal het leren.
Hopelijk komt ie naar beide consoles.
Slecht idee van Koji Igarashi, aangezien een begroting nooit 1:1 is met de werkelijke uitgaven.

Gewoon de planning volgen en de rest als DLC of expansion pack erbij doen. Dat kan zelfs gratis voor degenen die gepledged hebben. De gegevens om te verifiëren heeft die al. Agile dingen ontwikkelen is niet moeilijk.
Dit heeft niets met Agile te maken; je kan een Fiat Panda Agile bouwen of een Rolls Royce; maar je kan niet na een paar sprints en releases je minimal viable product 'Panda' zomaar even ombouwen/upgraden naar een RR. Denk aan HD/4K textures; vergt veel tijd aan de grafische zijde, maar ook de engine zal mogelijk aangepast moeten worden; je wil er niet pas na een jaar en je eerste 1.0 release achter komen dat die 4K DLC content die je al vanaf dag 1 belooft, totaal onhaalbaar is ...
Ik heb een enorme flashback naar Mighty No. 9 :{
Ik heb een enorme flashback naar Mighty No. 9 :{
Mighty No. 9 was al redelijk from the get-go een drama omdat het dev team zelf geen richting leek te kunnen kiezen.

Van alles wat we kunnen zien lijkt Bloodstained daarentegen gewoon goed te lopen, maar heeft enkel meer tijd nodig om kwalitatief hoogwaardig werk af te leveren.

Wereld van verschil, dus.
Tja, zo zie je maar dat Kickstarter een steeds slechtere naam gaat krijgen.

Als je naar de meest funded projects gaat op de webpage zie je maar weinig interessants.

Keiji Inafune heeft met 4 miljoen een ernstig middelmatige game uitgebracht met day 1 DLC. (terwijl er geen DLC beloofd werdt)

Geldklopperij werkt het beste als je er vroeg bij bent en de trucjes nog niet al te bekend zijn.
Nog maar de vraag of het wat wordt. Games die zo lang worden uitgesteld zijn niet erg geweldig...
Nog maar de vraag of het wat wordt. Games die zo lang worden uitgesteld zijn niet erg geweldig...
StarCraft 2 : Wings of Liberty heeft een doorlooptijd gehad van 7 jaar; van 2003 tm 2010.
En Team Fortress 2 zelfs 9 jaar; van 1998 tm 2007.

Hier nog wat meer:
Grand Theft Auto V -- 5 jaar
Half Life 2 -- 5 jaar (1999 - 2004)
Dragon Age Origins -- 5 jaar (2004 - 2009)
The Elder Scrolls 3 - Morrowind -- 6 jaar (1996 - 2002)
Fallout 3 -- 6 jaar (2002 - 2008)

etc. etc.

Developmenttijd zegt niet direct iets over de kwaliteit van de game zelf. Het heeft alleen wel duidelijk invloed op hoeveel hype er aan het einde van de rit nog resteert om aankopen te stimuleren.

[Reactie gewijzigd door R4gnax op 9 september 2016 19:19]


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True