Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 91 reacties
Submitter: DerOllie

De 4.0-update voor de PlayStation 4 is nu te downloaden. De console krijgt hiermee veranderingen aan de gebruikersinterface, ondersteuning van hdr en de mogelijkheid tot datatransfer tussen verschillende PlayStation 4-systemen.

Versie 4.00 van de PlayStation 4-firmware brengt de mogelijkheid tot high dynamic range-weergave naar alle versies van de PlayStation 4, meldt Sony op de PlayStation-blog. Hdr kan, op televisies die het ondersteunen, beelden van games en video's een hoger contrast geven. Er zullen echter in de eerste instantie nog geen games zijn die hdr ondersteunen. Gamestudio's kregen immers pas op het laatste moment te horen dat niet alleen de Pro-versie van de PlayStation 4, maar ook de normale- en de Slim-versie de functie ondersteunen, schrijft Polygon.

Aan de gebruikersinterface zijn veranderingen doorgevoerd, met nieuwe achtergronden, icoontjes, en aangepaste notificaties en menu's. Het 'snelmenu', dat je tijdens een game kunt oproepen, is aangepast zodat het niet langer het volledige scherm bedekt. Er zijn snelkoppelingen toegevoegd naar veelgebruikte instellingen en functies, en de muziekapps zijn eenvoudiger vanuit dit menu te besturen. In het hoofdmenu zijn mappen aan te maken, waarmee games en apps gegroepeerd kunnen worden. De 'wat is er nieuw'-pagina is gewijzigd en er zijn enkele sociale functies toegevoegd. De 'community's'-functie heeft nu een grotere capaciteit van 100.000 leden en bevat de mogelijkheid om berichten achter te laten op de communitypagina's.

Het is nu mogelijk om alle data van één PlayStation 4 over te dragen naar een ander systeem door beide systemen met een lankabel te verbinden. Het was al eerder mogelijk om data naar een andere PlayStation 4-console over te dragen via de cloud, maar deze optie is sneller en volgens Sony 'in het bijzonder nuttig als je je systeem hebt geüpgraded naar een PS4 Pro'. De functie was al eerder beschikbaar voor de PlayStation 3.

Screenshots van firmware 4.00 voor de PS4 / Playstation 4Screenshots van firmware 4.00 voor de PS4 / Playstation 4Screenshots van firmware 4.00 voor de PS4 / Playstation 4Screenshots van firmware 4.00 voor de PS4 / Playstation 4Screenshots van firmware 4.00 voor de PS4 / Playstation 4Screenshots van firmware 4.00 voor de PS4 / Playstation 4Screenshots van firmware 4.00 voor de PS4 / Playstation 4Screenshots van firmware 4.00 voor de PS4 / Playstation 4Screenshots van firmware 4.00 voor de PS4 / Playstation 4Screenshots van firmware 4.00 voor de PS4 / Playstation 4Screenshots van firmware 4.00 voor de PS4 / Playstation 4Screenshots van firmware 4.00 voor de PS4 / Playstation 4Screenshots van firmware 4.00 voor de PS4 / Playstation 4Screenshots van firmware 4.00 voor de PS4 / Playstation 4

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (91)

Een ding snap ik niet. Ik dacht dat je minstens HDMI 2.0(a) nodig had om HDR beelden door te sturen. De huidge PS4 heeft toch 1.4? Of vergis ik me?
Waarschijnlijk ondersteunt PS4 alleen de gesloten Dolby HDR standaard. Deze ondersteunt zowel 8 als 10bit. En waarschijnlijk word bij HDMI 1.4 maar 1-meta pakket verzonden met de conversie-curve voor het hele frame.
We had anticipated the challenge of getting high dynamic range (HDR) and HDR metadata over HDMI interfaces. So what we did was develop our own technology that tunnels all the way through HDMI interfaces back to version 1.4, including the signaling and the metadata. So for televisions that have HDMI inputs and present Dolby Vision signals, as a requirement from us, the HDMI inputs have to support Dolby Vision in addition to the on-board OTT apps that support Dolby Vision and in order to make that work we developed in-band signaling as well as the ability to send 12-bit video over what is effectively an 8-bit interface. All this is implemented in televisions and storage devices that support Dolby Vision."

[Reactie gewijzigd door djexplo op 13 september 2016 16:16]

Let wel dat dit een quote is van Dolby's VP Roland Vlaicu. Je conclusie dat het "waarschijnlijk" dat is is nogal uit de lucht gegrepen. Meerdere bronnen wijzen erop dat Sony, natuurlijk een bedrijf dat bovenop de ontwikkelingen van de HDMI standaard zit, rekening heeft proberen te houden met toekomstige specs en dus in staat is om een hogere pixel clock rate te gebruiken.
De aansluiting is hetzelfde. De vraag is dus hoe flexibel de aansturing ervan is, en of dat kan worden aangepast met een firmware update. Blijkbaar kan dat :)
niet volgens de HDMI specs alleszins
dus ofwel is er geen echte HDR implementatie maar een softwarematige "illusie" ervan, of de ports waren initieel al 2.0 ( wat me heel sterk zou lijken )

ik wil daarover ook wel graag wat meer duidelijkheid krijgen
Dan ben ik wel benieuwd welk gedeelte van de spec dan zegt dat het niet zou kunnen/mogen werken volgens jou.
Het kan zijn dat Sony een subset van HDMI2.0a functionaliteit, waaronder HDR, in de PS4 heeft ingebouwd want de PS4 kwam uit voordat de 2.0 spec officieel was. Sony is een founding member van de HDMI forum dus het is mogelijk dat ze allang wisten wat HDMI 2.0 uiteindelijk zou worden.

[Reactie gewijzigd door ashwin911 op 13 september 2016 16:24]

Hier staat een interessant artikel over de upgrade van de HDMI poort van de PS4 naar HDR compatibel: http://arstechnica.co.uk/...update-hdmi-2-controller/

TL;DR: het zou kunnen dat er al rekening mee is gehouden en/of het is niet compatibel met HDR-10.
hdmi 1.4 kan in principe fullhd op 120 hz aan, als het maar op 60hz hoeft is er nog een hoop bandbreedte over voor betere kleuren.
Ik heb al een tijdje gebruik mogen maken van versie 4.0 d.m.v. de beta en ik moet zeggen dat ik echt te spreken ben over versie 4.0.
  • De veel gevraagde folder optie is eindelijk toegepast.
  • Goede integratie van spotify in het "quick-menu"
  • Het menu voelt veel meer responsive aan
  • Het nieuwe "quick-menu" is veel sneller en kan aangepast worden
  • Mooi nieuw sparkles thema.
  • En kleine verbeteringen als, driehoekje drukken om een hidden trophy te zijn zijn leuk gedaan.
  • Gameplay kan nu opgenomen worden tot 1 uur ipv 15 minuten
Er zijn ook veel aanpassingen in de social features, zelf persoonlijk heb ik er niet zoveel mee en is me dan ook niet echt opgevallen.

Het grootste pluspunt voor mij is gewoon dat het allemaal wat sneller aanvoelt. Het reageert allemaal iets beter en sneller.

[Reactie gewijzigd door Senaxx op 13 september 2016 14:40]

Toch jammer, dat spotify een plus is.

Persoonlijk ben ik een beetje verbaast over consoles de laatste tijd, het hele punt van die dingen was toch dat je zonder poespas/gedoe binnen x seconden een game kan starten? maar ondertussen zijn het (halfbakken) pc's die constant patches behoeven, games moet je installeren op de hdd en ook tig keer patchen, en het geheel draait 'apps' (spotify, netflix, twitch, noem t maar) voor extra functionaliteiten, ik vind het allemaal een beetje te veel van het goede.

Als ik op een PC wil gamen dan game ik op een PC, als ik op een Console wil gamen zit ik niet te wachten op een halfbakken PC ervaring.

Ligt dit nou aan mij of zijn er meer mensen die er zo over denken?..
Dat ligt aan jou denk ik :) Vroeger had je inderdaad een game, je drukte op power en dan kon je spelen. Tegenwoordig is er veel meer mogelijk, dus waarom zou je dat niet doen, ik neem de laadtijden voor lief voor de kwaliteit zoals de games nu zijn. De games zien er tegenwoordig prachtig uit, en blijven langer up-to-date. Ook heb je geen Atari - E.T. praktijken meer van onspeelbare games. Als er nu een bug is dan kan die op afstand worden gepatched. (ok, eerlijk toegegeven werkt het in de praktijk soms anders) Maar als je vasthoudt aan vroeger, dan zou je nu nog steeds 8-16bit spellen spelen.

Daarnaast vind ik het super dat ik geen PC meer in mijn huiskamer nodig heb omdat Plex, Netflix en Spotify op mijn console zitten en ook gewoon goed werken.

Wat mij betreft zet deze trend door, en wordt er meer en meer aandacht besteed aan een totaaloplossing.

[Reactie gewijzigd door Devroet op 13 september 2016 15:29]

Je kunt over E.T. op de Atari 2600 bijna alles zeggen wat je maar wilt maar dat de game onspeelbaar of broken is klopt feitelijk gewoon van geen kanten, sterker nog; Je zult de handleiding van E.T door moeten nemen (iets dat niemand deed in die tijd) om uberhaubt al te kunnen begrijpen hoe de game gespeeld moet worden.

Is E.T. een slechte game? Zeker weten maar niet broken en al helemaal niet de slechtste game ooit wat sommigen beweren.

Moderne games zijn juist onspeelbaar en broken; mensen kopen de games toch wel en je kunt de games achteraf (nadat je eerst nog even veel geld binnen harkt met DLC die een hogere prioriteit krijgt) patchen.

Als je vroeger een broken game uitbracht (Die dus niet achteraf te patchen was) had je meteen een slechte naam en kochten mensen jouw games niet meer, tegenwoordig breng je een crappy beta game uit en je komt er nog mee weg ook.

[Reactie gewijzigd door Consoles4life! op 13 september 2016 17:33]

Custer's Revenge was pas slecht op de Atari 2600......
...en misschien wel de meest sexistische en racistische game allertijden.

Kudos voor de Totoro Avatar ;)
Nou.. dan ben je Batman van WB Studios vergeten zeker.
Arkham knight draaide goed op de PS4.

Het was de PC versie die door een waardeloze studio was geport die gewoon onspeelbaar reddeloos misbaksel was.

Heeft helaas weinig tot niks met dit artikel te maken.

Skyrim op de Ps3 was een drama. AC Unity was waardeloos op elk platform.
Fail out 4 far harbour DLC was ook een drama.

maarja bethesda heeft echt een nieuwe engine nodig.
In de pre-patch tijd waren serieuze bugs een zeldzaamheid, omdat het gruwelijk kostbaar was voor de uitgever om ze recht te zetten. Dan doe je dus je best om een spel goed speelbaar in de winkel te leggen. Tegenwoordig mag je je nieuwe spel eerst een day one patch van 5Gb geven voor je kan spelen. Niet echt een vooruitgang.
Games van 10, 15 jaar geleden waren ook een stuk simpeler. Het maken van games is steeds complexer geworden, het kost steeds meer tijd en mankracht om een moderne AAA+ game te maken.
Laadtijden en dergelijke zijn normaal.

Maar als ik snel een game wil spelen dan duurt het al lang om de console uberhaupt op te starten, daarna moet je de game starten en die is ook een hele tijd bezig en ze laten je de intro's en muziekjes niet skippen.

Voordat de game begint heb je al een paar Gigabyte aan logo's en video's gezien, dat kan toch sneller als je al die onzin gewoon skipt?
Die filmpjes en logo's waar je je zo aan ergert zijn er om de lange laadtijden te maskeren. Denk 'ns na: een hedendaagse console heeft 8GB RAM, hiervan is grofweg 6GB beschikbaar voor games. De ingebouwde harde schijf heeft een snelheid van 100 MB per seconde. Als je die hele 6GB RAM wilt vullen (programmadata, HD textures, audio samples, etc), duurt het laden van die data vanaf de harde schijf precies 60 seconden. Hiermee snap je ook waarom er tegenwoordig geen games meer vanaf disc worden gespeeld, want daarmee zouden laadtijden vele, vele minuten duren.
MIsschien een tip: gebruik de sluimerstand, ga je direct verder was je de vorige keer was gebleven in de game :)
Ja dat kost stroom, betaal me al geel en blauw aan stroom dus ik ga niet nog meer apparatuur op stand by laten.
Je kan niet de stekker er uit halen als je snel wil starten (en dan heb ik het nog niet eens over dat je de stekker er in moet doen). Nadat de stekker er uit is geweest moet de ps weer helemaal opstarten en krijg je zelfs nog een extra mededeling dat je het de vorige keer niet goed afgesloten hebt.
Ben t ook niet met je eens.. vergelijk het met Android.. Sony kan wel zelf alle functionaliteit inbouwen, maar werkt toch beter als je dat door andere partijen laat doen in de vorm van apps. En het toevoegen en verwijderen is zo minimalistisch mogelijk gemaakt, itt. hoe het in Windows werkt.
Ja en nee. Het handige is dat het allemaal bij de hand is. Een tablet die alleen Pdf's kan lezen zou ook niet echt goed verkopen. Het is dus een entertainment machine en niet pure gaming only. Van de andere kant ja het is irritant dat je updates moet draaien. Op de PS3 was dit iets minder, op de PS4 nog geen ervaring mee.
Ik ben het wel met je eens, schijf erin en spelen. Het begint steeds meer de pc kant op te gaan. Je kocht een console en je was klaar voor vijf a zes jaar. Als je nu de 'fout' maakt je console een maand niet te gebruiken, dan ben je een paar uur verder voor je kan gamen dankzij alle updates. En natuurlijk brengen die updates voordelen met zich mee, maar toch.
Ik denk er ook zo over, alleen ben ik me bewust dat het meeste t.b.v. Games een noodzakelijk kwaad is.
Het steet patches downloaden is niet de schuld van de console maar van de halfbakken producten die geleverd worden.
Dat is ook waar, maar het werkt 2 kanten op, producten worden nog 'halfbakkener' opgeleverd, "want we kunnen het later patchen als er genoeg mensen klagen", vroeger kende console games nauwelijks bugs, tegenwoordig is het eerder regel dan uitzondering.
Dat is helaas niet altijd zo eenvoudig uit te leggen.
Ja er heerst zeker een we moeten een deadline halen en zo niet dan maken we het later wel.

Zie bijv. battlefield 4.

Maar er zijn ook zeer ambitieuze top games waar die nooit relatief bugfree gereleased krijgt.

Zie bijv. The Witcher 3. die echt wel zo z'n start problemen had. Maar wat een belachelijk goede game is dat op dit moment. Met de Expansions en hun laatste patch echt werkelijk belachelijk goed.
Ben het er wel mee eens, dit is voor mij ook wel een reden om toch voor een game pc te gaan
Helemaal mee eens. En dan komen ze ook nog met upgradebare consoles in de nabije toekomst. Laat de consoles dan helemaal achterwege en laat iedereen zelf een mediacenter met joypad kopen, dan draaien we Steam naast het Sony en Microsoft game platform.
Het grootste pluspunt voor mij is gewoon dat het allemaal wat sneller aanvoelt.
Is dat sneller zijn echt alleen maar een gevoel? Of reageert het echt sneller/vlotter?
[...]

Is dat sneller zijn echt alleen maar een gevoel? Of reageert het echt sneller/vlotter?
Nou het is naar mijn inzien ook een stuk sneller. Zeker het "quick-menu". Deze reageert meteen als je op de PS knopt drukt. Maar keiharde meetbare cijfers heb ik helaas niet.
Dat zou mooi zijn, want navigeren is nu belachelijk traag. (en dan doel ik bijv op de laadtijd tussen naar de shop gaan, naar jouw plus account en weer naar home).

Of heb je 't dan echt over de response time qua interactie van 't menu?
Naja, we zien wel. Het motiveert me nu in ieder geval bizar weinig om naar de store te gaan ;-)
De library is ook ietwat verbeterd, dat was altijd een drama om door te zoeken. Het kan nog beter imho maar dit is een goede stap.
En nog steeds geen mogelijkheid om je account naam te wijzigen, wat volgens mij toch wel in de top van de wensen van elke playstation eigenaar staat.

Wel geweldig dat in deze generatie dit soort updates gewoon uitgevoerd kunnen worden. Dat had de 7 jarige ik nooit verwacht terwijl ik achter m'n super Nintendo aan het rocken was.
Waarom je accountnaam niet kunt aanpassen, komt door onlineservices. Als je je accountnaam aanpast gaan je gegevens van je multiplayer niet mee. De multiplayer raakt dan corrupt volgens Sony.
dan hebben ze het bij Sony gewoon niet goed gemaakt....de accountnaam zou alleen een frontje moeten zijn...er zou een accountnummer leidend moeten zijn....dan maakt het daarna niet uit hoe je wil heten...is gewoon een faal van Sony....maar blijkbaar zitten ze er zelf niet mee! ;-)
En terecht.

Waarom zouden ze er mee zitten? Waarom zou je überhaupt je PSN naam moeten/willen wijzigen?

Het is niet zo dat het kunnen wijzigen van mijn PSN naam boven aan mijn lijstje staat, integendeel. Er zijn zat dingen die een hogere prioriteit hebben.. Zoals de werkbaarheid van PSN, de snelheden die vaak ontbreken.. Vaak duurt het een eeuwigheid voordat een spel / update gedownload is.
Omdat username xXxL33TH4RDC0R3xXx1748 niet meer de trend is dus willen naar XxXp0wnH4r4mb3XxX1398.

back ontopic, ben het met je eens heb op de eerste xbox en op de PS3 een username aangemaakt en nooit verandert, who cares het is maar een naam.
Maar goed schijnbaar zijn er mensen die het willen aanpassen
helemaal eens over die PSN naam. over het PSN netwerk zelf ben ik het niet eens, heb eigenlijk nooit last en de update downloads gaan bij mij altijd vrij snel evenals het downloaden van games. Ja een enkele keer ligt het netwerk eruit, maar dat is ook zo bij Xbox en eigenlijk heb ik dit alleen als er ook onderhoud gepland staat. Had je dit voor Playstation Plus gemeld, had ik het eens geweest met je opmerking maar het huidige PSN netwerk doet echt niet onder voor bijvoorbeeld Xbox Live. Misschien dat het aan je DNS instelling ligt, op mijn PS3 had ik dat ook. Toen ik naar open DNS overging was de verbinding opeens wel goed.
PS3 had op zich wel grote issues bij de launch van grote titels, release avond en dag van bijvoorbeeld FIFA en Call of Duty was altijd drama, sinds de PS4 is dat wel een stuk beter geworden.
Nou COD:BO3 en vooral FIFA16 waren hier en bij vele anderen anders een drama om online te spelen in de releaseweek.

COD: ABC error,crashes

FIFA16: FUT en draft verbinding die verbroken werd terwijl je een pot aan het spelen was,
waardoor je geen coins kreeg en de volgende keer minder coins
(heb nog steeds de coins tegoed,nooit gehad na contact met EA :| )

Maar die problemen kwamen door de EA en Activision servers ipv PSN.

Zelfde zal deze maand wel weer gebeuren aangezien EA FIFA servers al jaren problemen geven
Het zijn gewoon BASIC features die er gewoon in moeten zitten en het niet kunnen veranderen blijft een FAIL anno 2016 en straks ook nog in 2017.
Iedere eigenaar moet zoiets kunnen veranderen als ze dat willen en technisch stelt het helemaal geen moer voor.

Zo zijn er nog wel andere zaken die aangepast moeten worden zoals:

- Die iritante disclaimer bij het opstarten, dat heb je na 5x wel gezien
- Kunnen verplaatsen van Game/APP icons naar de positie die jij wilt en sommige desnoods hiden.
- Beter zicht op lopende downloads
- Irritante game time display (mij nooit gelukt om dat weg te krijgen)

En zo zijn er meerdere die niet kunnen of dusdanig verstopt zijn dat het vervelend wordt.
Sony moet zich meer focussen op de klachten IPV zaken zoals HDR die anno 2016 door vrijwel niemand gebruikt worden.
Kan je altijd later alsnog implementeren wanneer de consument ook echt die hardware heeft en gebruikt.
Dat ligt er natuurlijk maar net aan hoe PSN is opgebouwd. Als zij de PSN account naam als ware als 'Primary Key' gebruiken, en alles hieraan koppelen dan is het natuurlijk niet zomaar te veranderen.

Ik zie werkelijk waar niet wat het nut is van het wijzigen van je PSN naam. Die van mij heb ik sinds de release van PSN, en is gelijk aan mijn account op Origin etc.. Het kan wel eens 20 jaar geleden zijn dat dat ik hem aangemaakt heb.
Het gaat er niet om of sommigen het wel of niet nuttig vinden.
Het gaat erom dat anno 2016/17 zoiets gewoon mogelijk moet zijn.

Technisch is alles mogelijk als men dat maar wilt.
Sony moet gewoon wat meer luisteren naar wat hun klanten willen.
Sony moet zeker luisteren naar wat hun klanten willen. Maar als het slechts om een 10-15% van de klanten gaat, dan gaan zij natuurlijk geen tijd/geld investeren om naamswijzigingen mogelijk te maken.

Zeker als het geen voordelen voor de gebruiker oplevert.

Dat het mogelijk zou moeten zijn in 2016/17 om je profielnaam te wijzigen dat vind jij (is ook je goed recht natuurlijk), maar is ook voor veel mensen totaal niet belangrijk. Daarnaast bestaat de kans dat het gewoonweg een database design dingetje is waarom het misschien niet eens mogelijk is om het te veranderen. Al kan ik dit niet met zekerheid zeggen, ik mag hopen dat het e-mailadres het meest belangrijke (Primary Key) is.

Wil je het wel veranderen? Dan maak je toch een nieuw account aan.. Dan moet je het verliezen van je trofeeën maar voor lief nemen..
precies, hun back-end is er momenteel niet, of heel slecht, op ingericht. Men zou een databaseveld ala 'PSN Display Name' kunnen toevoegen, maar dat zou ook betekenen dat alle 3rd party services dat ook moeten implementeren.
Paar databasejes aan elkaar knopen, wat innerjoins hier en daar, en dan moet dat toch zeker wel mogelijk zijn? :)
Dan wordt het voor Sony eens tijd om hun back-end te moderniseren. Bij de concurrent is het immers volgens mij wel mogelijk. Nu ben ik natuurlijk een leek, maar lijkt me gewoon mogelijk moeten zijn toch? Ze kunnen bijvoorbeeld ook je "echte naam" tonen. Waarom dat niet een nieuwe naam laten invoeren en deze default tonen?
Bij xbox kan het wel gewoon. Voor zo een groot bedrijf als Sony is het wel raar dat de back end gewoon niet goed op orde is als er zulke simpele dingen niet mogelijk zijn.
Dat heeft toch weinig met een firmware update te maken? Ik ben het wel met je eens hoor, hoop mensen die de wens hebben.
Zonder dat jij het door had gebeurde dit ook in de tijden van de NES/SNES. Alleen was het niet nodig om hiervoor een nieuwe console te kopen, de verbeteringen werden in de cartridge zelf gedaan. Zo gingen oude NES games van bijvoorbeeld stilstaande achtergronden naar een meebewegende achtergrondlaag om echt het gevoel van beweging te simuleren. Of wat dacht je van meerde geluidschannels? Dit was in de begindagen van de NES niet mogelijk.

bron: http://www.gamasutra.com/...NES_for_Shovel_Knight.php
Ik weet niet eens wat mijn account naam is, waarom zou ik die willen wijzigen?
Is wel leuk om de cheaters etc. te herkennen en tegen te kunnen houden.
Opzich hoef ik mijn naam niet te wijzigen.

Mochten ze het voor 10 euro ofzo wel als optie willen geven, dan zou ik dat prima vinden.
De mappenfunctie lijkt mij juist handig. Vooral met al die gratis monthly games is het handig als je je games een beetje kunt categorieseren.
Sinds wanneer zijn er echt monthly games die het waard zijn om te bewaren ..
Good Point !

Vrijwel altijd zijn de monthly's rommel die eigenlijk niemand speelt of maar heel even speelt en daarnaa nooit meer naar om kijkt.
Zelden een game gezien die echt de moeite waard was.

PS Plus is nodig voor het online gamen en soms leuke aanbiedingen maar de rest (lees oa Monthly's) is waardeloos !
Ik las in de changelog dat YouTube, Twitch en DailyMotion nu playback van 720p videos ondersteunen. Betekent dit dat we nooit HD videos hebben gehad, en nu dan dus wel? Wow. Volgens mij is het niemand eens opgevallen.
Je kan altijd "stats for nerds" aanzetten bij YouTube settings ;)
"Stats for Nerds" is niet beschikbaar voor PS4. ;)
Dat komt denk ik door de gewenning aan upscaling
Ik draai deze update al enkele weken als beta en het is ongelofelijk hoe enkele aanpassingen het zoveel eenvoudiger kunnen maken. De folders als grootste verbetering, iets waar al heel lang om gevraagd werd door iedereen. Maar ook het snel menu in games is heel handig. Enkel bij Rocket League had ik gisteren een bug, als je het spel pauzeert ga je altijd naar de snelfunctie voor een party. Waarschijnlijk komt hier wel vlug een update voor, want in andere games had ik dit probleem niet.
Yes!! eindelijk is het mogelijk om mappen te maken!! :)
Update is binnen, en eerlijk is eerlijk, het ziet er allemaal een stuk strakker uit. Leuk dat je de PS4 kan personaliseren. Althans, dat ze je dat idee geven. Er zijn uiteindelijk maar twee thema's bij gekomen, dat valt mij wel weer wat tegen. Je eigen profiel personaliseren met een coverfoto is dan wel een leuke toevoeging.

Het quickmenu is echt een verademing. Je kan zelf instellen wat je hier wel en niet in wilt zien. Snel je party, vrienden of share-play checken is enorm handig.

Mappen zijn een toevoeging waarvan ik nog niet helemaal het nut in zie. Tuurlijk, fijn om wat structuur aan te brengen. Maar veel verder dan "MP-games" en "SP-games" kom ik niet echt. Het is niet dat ik 1000 games heb die ik van elkaar moet onderscheiden.

Wat ik nu nog enorm mis aan de update, of überhaupt een willekeurige update, is de mogelijkheid om een grotere party te starten. Ik denk dat het bizar is dat je nog steeds geen party kan starten met meer dan 8 spelers hier in. Als je met een grote groep GTA doet, of 5 vs 5 in (bijv) Siege, is dit niet mogelijk in één party. Ik hoop dat ze dit in de toekomst toch nog eens gaan aanpakken.
laat ze eerst eens wat doen aan de ce-34878-0 foutcode.

al meerdere consoles omgeruild en steeds het zelfde probleem en uiteindelijk mijn geld terug gevraagd.


dit probleem speelt al sinds de release van de ps4 maar het schijnt sony maar niet te lukken om dit probleem op te lossen....
De update brengt zich allemaal verbeterde/nieuwe functies! Ik ben benieuwd!


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True