Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 53 reacties

Eind oktober opent in Eindhoven het Virtual Reality Experience Center op het Strijp-S-terrein zijn deuren. Op de locatie van drieduizend vierkante meter kunnen bezoekers een ruimte huren om met vr-brillen als de HTC Vive aan de slag te gaan.

Het vr-centrum is een initiatief van Enversed Entertainment, een start-up die vr-toepassingen en -games maakt in opdracht van bedrijven. Het bedrijf gaat zelf de games maken die bezoekers kunnen spelen in de hal. Sander Winters, medeoprichter van Enversed, licht tegenover Tweakers toe dat het gaat om vr-games en -ervaringen die bedoeld zijn om met twee mensen tegelijk te worden gespeeld.

Bij de opening zal het Virual Reality Experience Center dertig HTC Vive-sets tot zijn beschikking hebben. De kabels lopen bovenlangs, zodat de spelers daar geen last van hebben tijdens hun verblijf in de virtuele wereld. Het centrum heeft ook Oculus Rift-brillen, maar momenteel is de Vive geschikter voor het aanbieden van een volledige vr-ervaring vanwege de motion controllers, stelt Winters.

Consumenten kunnen een tijdslot boeken in de hal en krijgen dan twee ruimtes van zes bij zes meter ter beschikking, met in iedere ruimte een HTC Vive-opstelling. Het is nog niet bekend wat dat gaat kosten, maar Winters zegt dat in september het boekingssysteem online komt, waarmee ook de prijzen bekend zullen worden.

Enversed werkt onder andere aan een project met de titel 'Skyships', waarin luchtschepen bestuurd moeten worden. Veel van de vr-ervaringen zullen gericht zijn op sporten, zoals boogschieten. Ook combineert het bedrijf een fysieke roeimachine met een vr-game. Verder werkt Enversed samen met game-opleidingen, zodat studenten de kans krijgen om hun games uit te proberen in het vr-center. Mogelijk komen de spellen die zij maken ook beschikbaar voor bezoekers.

Naast virtual reality moet ook augmented reality aan bod komen. Volgens Winters blijft het centrum de vernieuwingen op vr-gebied volgen en zullen nieuwe vr-brillen, zodra die uitkomen, aangeschaft worden en in het centrum te gebruiken zijn. Enversed wil de hal ook inzetten voor escape rooms, teambuilding, workshops en trainingen voor de zakelijke markt.

Wie het vr-centrum bezoekt, kan zijn gegevens achterlaten om op de hoogte gehouden te worden van nieuwe toevoegingen aan de virtuele spelwereld. Spelers kunnen via deze weg ook te weten komen of iemand hun high-score heeft verbroken. De 'eerste fase' van het Virtual Reality Experience Center gaat open tijdens de Dutch Design Week, die op 22 oktober van start gaat in Eindhoven.

Enversed

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (53)

Een aantal weken hiervoor strijkt Sony PS VR neer trouwens in Eindhoven en kan je een proefsessie boeken; Eindhoven – 26 september t.m. 1 oktober dus mocht je zelf livé de VR willen testen! Sla je kans!
Overige locaties betreffen:
Utrecht – 5 t.m. 10 september
Rotterdam – 12 t.m. 17 september
Amsterdam – 19 t.m. 24 september
Hoe mee te doen: http://trypsvr.com/nl_NL

Ik kan dit soort evenementen alleen maar toejuichen aangezien je zoiets niet even in de mediamarkt moet testen, maar wel door mensen die product om de juiste manier weten aan de man te brengen ipv als verkooppraatje.

Ik heb de Vive (14 uur) en VR (9uur) tot heden meeste op mijn hoofd gehad en moet zeggen dat het super is, echter ikzelf zal voor de VR gaan omdat mijn pc overhaulen voor VR ready te maken terwijl ik niet verwacht hier meer mee bezig te zijn dan ik met 'normale games' doe het me nog niet zo'n investering waard is, want de Vive is aanzienlijk duurder dan de VR.
De VR? Dat klinkt niet echt handig, want dat betekent gewoon Virtual Reality.
Ik neem aan dat je de PSVR bedoelt..

Top dat je die locaties met data opsomt, dat is erg handig.
De VR is dus een bril, niet de techniek. Die benoem je niet als zelfstandig naamwoord net zoals ik later doe: in VR ready te gebruiken.
"De VR" is geen goede afkorting dat is het probleem
je bedoelt PSVR en dat is al een afkorting opzich, laten we geen afkorting van een afkorting maken m'kay?
Als je een heel nieuwsbericht zo benieuwd m'kay inderdaad, echter als ik het over een 'lichtelijke' toevoeging heb met toch 2 verschillende producten mag je van een tweaker toch wel verwachten dat die tussen de regeltjes door kan lezen wat er bedoeld wordt...
Ik ben het toch met Maskedmous eens dat het nu raar overkomt. Virtual Reality wordt al met VR afgekort, dus om dan het product ook zo te noemen wekt alleen maar verwarring op.
De Nederlandse Playstation website kort het overigens af naar PS VR, dus het is dan handig om dit aan te houden.
zelfs playstation zegt PSVR
Volgens mij is de Vive toch ook VR....

Ik heb de Vive (14 uur) en VR (9uur) tot heden meeste op mijn hoofd gehad en moet zeggen dat het super is, echter ikzelf zal voor de VR gaan omdat mijn pc overhaulen voor VR ready te maken terwijl ik niet verwacht hier meer mee bezig te zijn dan ik met 'normale games' doe het me nog niet zo'n investering waard is, want de Vive is aanzienlijk duurder dan de VR.

Lees dit ook nog is een keer door want ik heb echt geen idee waar je het over hebt of wat je bedoeld.
Er zijn maar 3 brillen in omloop, de Vive, de Rift en de (PS)VR de rest wat in ontwikkeling is tel ik nog niet echt mee aangezien dit de 3 grote namen zijn. Als je het over virtual reality hebt zeg je meestal niet "de" ervoor, aanduiding dat je het over een zelfstandig naamwoord hebt. Dat is virtual reality niet, de Sony bril echter wel.

Voor de Vive moet ik eigenlijk mijn PC upgraden terwijl voor de PSVR ik met de aankoop van de bril zo goed als klaar ben. Ik heb de Move controllers al vanaf de ps3.

[Reactie gewijzigd door logix147 op 27 augustus 2016 22:12]

Geen racesetups icm VR? Dacht dat iRacing en PCars al VR nu hebben, dat zie ik juist als 'vette' VR toepassingen.

De rest voelt nog beetje als hoge gimmick. Maar 6 bij 6 met 1 setup? Is dat niet beetje overkill aan ruimte? Geen idee of er al games zijn waar je ook veel moet lopen, maar een 3 bij 3 had dan toch al genoeg geweest voor games vanuit een staande/zittende positie?

Ben wel benieuwd naar de prijzen, als het betaalbaar is, zeker keertje gaan kijken.
Maar 6 bij 6 met 1 setup? Is dat niet beetje overkill aan ruimte? Geen idee of er al games zijn waar je ook veel moet lopen, maar een 3 bij 3 had dan toch al genoeg geweest voor games vanuit een staande/zittende positie?
Nee, dat is geen overkill maar gewoon fijn. De meeste games voor de Vive maken gebruik van Roomscale, het aantal games waar je zit is op 1 hand te tellen. Daarnaast zijn de meeste zittende games niet meer zo interessant als je eenmaal Roomscale hebt geprobeerd: door de virtuele wereld lopen is een andere ervaring dan 3D-beeld zien en met een controller in je hand op de bank zitten. Positieve uitzondering zijn racegames en andere games met voertuigen, waarbij het logisch is dat je zit.

Zelf heb ik een speelveld van 4x2meter. Het werkt prima, maar meer is in dit geval altijd beter. Tegen de grens van het veld lopen haalt je een beetje uit de beleving.

Ook zijn er een aantal spellen waar je omgeving direct gekoppeld is aan de kamer die je ziet in het spel. De muren die je ziet zijn dan ook de grenzen van je speelveld. Met 6x6m kun je veel grotere kamers genereren, waardoor je ook meer puzzels of andere zaken kwijt kunt.

[Reactie gewijzigd door Gizz op 26 augustus 2016 17:06]

Special omdat de game juist Custom gemaakt gaan worden is het enorm leuk als ze een grote vrije vierkante ruimte hebben waar ze dus veel verschillende dingen in kunnen doen. Ze kunnen zo echt de specifiek ruimte gebruiken om levels omheen te ontwikkelen.
Jammer dat het om losse Vive's gaat, dat kun je thuis ook.

Ik zit meer te wachten op multiplayer VR in een grote ruimte met meerdere mensen. Was vorige week bij een arcadehal in Tokyo waar dit kon met de VR-game Zero Latency, (video). Helaas volgeboekt toen ik er was, maar ziet er interessant uit en is iets wat thuis niet kan.

Alleen ergens heen gaan voor de Vive lijkt me mager, hopelijk vullen ze het snel aan met interessantere zaken. Een Vive in combinatie met een bestaande arcadehal zoals de Tonton's in Amsterdam lijkt me voor veel mensen een leukere avond uit.

edit: in het filmpje op hun site zie je wel mensen met Vive + backpack samen in multiplayer games. Maar dat is wat anders dan één Vive in een kamer van 6x6. Wellicht willen ze dat in de toekomst aanbieden, maar zo te zien niet bij de launch?

[Reactie gewijzigd door Gizz op 26 augustus 2016 17:36]

Het probleem met multiplayer nu is dat de headsets nog een kabel gebruiken omdat het een sterke PC nodig heeft.
Als je dan door elkaar gaat lopen komen die allemaal in de knoop.

Er zijn natuurlijk ook games zoals Rec Room die volledig online multiplayer zijn.
Met de ingebouwde microfoon van de vive kan je dus perfect met elkaar spreken alsof ze echt naast je staan.
Het probleem met multiplayer nu is dat de headsets nog een kabel gebruiken omdat het een sterke PC nodig heeft.
Als je dan door elkaar gaat lopen komen die allemaal in de knoop
Met de juiste spullen hoeft dat nu al geen probleem te zijn. Het spel dat ik noemde (Zero Latency) maakt gebruik van een pc op de rug van de spelers. Dat trek je aan als een soort uniform.
Er zijn natuurlijk ook games zoals Rec Room die volledig online multiplayer zijn.
Met de ingebouwde microfoon van de vive kan je dus perfect met elkaar spreken alsof ze echt naast je staan.
Dat klopt (heb zelf een Vive), maar je weet toch dat die mensen niet echt bij je in de buurt staan. Met multiplayer in dezelfde ruimte weet je dat de speler die je ziet ook echt daar staat en dat je tegen hem / haar op kunt botsen.

Een nog 'echtere' ervaring, zeker als je in een ruimte van 300+ vierkante meter vrij kunt bewegen. Ook bestaat de optie bij het eerder genoemde systeem/spel om juist fysieke gangen en kamers te gebruiken die overeenkomen met de ruimtes in het spel. Dan kun je wel tegen muren leunen als je om de hoek wilt kijken :P
Er zijn maar weinig mensen die thuis de ruimte hebben om echte roomscale VR te doen, 2 bij 2 meter is al voor veel mensen een probleem, en dan kun je al niet meer van echte roomscale praten IMHO. Dus daarmee is dit zeker best interessant om eens een echte roomscale ervaring te kunnen opdoen..
Zelf ben ik er dan niet zo kapot van om een headset op mn hoofd te doen waar al 100den mensen mee gespeeld hebben (ondanks dat ze misschien die dingen redelijk schoonmaken)..
Hoe wil je de Vive thuis testen? Je PC moet het maar aankunnen en je zal product eerst moeten kopen+ de games.

Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik ga niet ff 1000 euro betalen voor een "test". Daar is dit evenement juist voor bedoeld.
De Vive zou je moeten kunnen testen in de winkel in het gunstigste geval. Geen idee of dat in Nederland ook al kan, maar in o.a. Duitsland, VS, Japan gebeurt dat wel al. Verder zijn er al geruime tijd losse events (waaronder georganiseerd door Tweakers.net) waar dit soort brillen te testen zijn. Zelf heb ik voor het eerst de Vive opgehad tijdens TonTon XL in maart.

Maar primair zou het testen bij de verkopers moeten kunnen gebeuren, zij verdienen geld met het product en hebben baat bij de verkoop. Kan dat niet, dan heb je altijd nog de mogelijkheid om de boel te bestellen en terug te sturen als het niet bevalt. Juist voor het niet kunnen bekijken / testen van producten in de winkel bestaat de hele wetgeving 'Koop op afstand'.
Daar is dit evenement juist voor bedoeld.
Dit is geen evenement. Bij een evenement lukt het wel om voor een dag (of paar dagen) mensen enthousiast te maken. Dit is een bedrijf dat 7 dagen per week open is, zo te zien te beginnen met een Vive-opstelling zoals je die thuis kunt hebben. Daarbij vraag ik mij af of het interessant genoeg blijft. Zeker als over anderhalve maand Playstation VR in de winkel ligt (met waarschijnlijk een betere PR-campagne dan HTC/Steam en Oculus tot op heden voor elkaar krijgen).

Ze zitten ook niet in een stad met miljoenen inwoners, zijn daardoor erg afhankelijk van mensen die het halve land door willen reizen voor een potje Vive.

[Reactie gewijzigd door Gizz op 28 augustus 2016 09:47]

Leuk dat je daar naar verwijst WoA - echter stelt dat de webwinkel ook in staat om hier ongeveer een 30 tal dagen over te doen, dus moet je wel even pakweg 1000 euro gedurende 30 dagen kunnen en willen missen voor stel: een huis-tuin-keuken-gebruiker gaat niet gebeuren kan ik je nu vertellen. Je moet tot slot nog steeds een VR ready PC hebben - sommige mensen hebben dat niet en willen mogelijk dan pas upgraden - en je moet ook nog eens de games hebben, kortom voor dagje testen op zondag kun je beter in die hal gaan staan ipv pakweg 1600 euro inc nieuwe GPU, Vive-je en nodige games testen. Ik zou het kunnen spaarrekening technisch gezien, maar verantwoord uitgeven is in mijn optiek voor test-only no-way dat ik dat ooit zo zou doen.

Dit is puur een evenement, niet een bedrijf aangezien het een start-up betreft met welgeteld 1 hele medewerker (zie KvK 66641365) - geloof dat hierna niemand meer van dit 'bedrijf' zal horen. Dat is niet ongewoon dat je voor zoiets als dit de consument lekker wilt maken.

Voor diegenen die interesse hebben is dat tripje Eindhoven goedkoper, leuker dan zelf zorgen dat je kan testen.
Leuk dat je daar naar verwijst WoA - echter stelt dat de webwinkel ook in staat om hier ongeveer een 30 tal dagen over te doen, dus moet je wel even pakweg 1000 euro gedurende 30 dagen kunnen en willen missen voor stel: een huis-tuin-keuken-gebruiker gaat niet gebeuren kan ik je nu vertellen.
Als een consument serieus de aanschaf van een Vive overweegt (waarmee hij 1000 euro kwijt is), dan beschikt hij/zij ook over het geld om de Vive te kopen en eventueel terug te sturen.
e moet tot slot nog steeds een VR ready PC hebben - sommige mensen hebben dat niet en willen mogelijk dan pas upgraden - en je moet ook nog eens de games hebben,
Je kunt je prima vermaken met gratis games en applicaties. Ook denk ik dat veel consumenten die VR overwegen vaak al gamers zijn met een redelijke pc. Perfect is het niet, maar genoeg om te kijken hoe VR met een Vive voelt.
kortom voor dagje testen op zondag kun je beter in die hal gaan staan ipv pakweg 1600 euro inc nieuwe GPU, Vive-je en nodige games testen.
Het lijkt mij logischer dat elke lokale Mediamarkt een aantal Vives klaar heeft staan, net als wat je vroeger altijd zag met consoles waarop je kon spelen in de winkel. Puur voor het laten testen van VR een bedrijf oprichten is niet levensvatbaar, daarom vraag ik mij af wat ze meer willen bieden dan de standaard Vive-opstelling die je thuis of bij de MM zo neer kunt zetten.
Dit is puur een evenement, niet een bedrijf aangezien het een start-up betreft met welgeteld 1 hele medewerker (zie KvK 66641365)
Dan hanteren wij een andere definitie van het begrip evenement. Ik noem een ZZP'er of start-up niet per definitie een evenement. Alleen als ze iets van een dag of week organiseren en zich daarna opheffen, maar dat lijkt hier niet het geval.
Hopelijk zijn de wachtrijen daar niet zoals gamescom.

Ik kijk er naar uit om er eens een kijkje te gaan nemen :)
Denk dat het meer zoals een restaurant werkt. Je maakt een reservering een paar dagen van te voren (tenzij het enorm druk bezet wordt en je maand van tevoren moet reserveren). Je hebt dan de ruimte voor een bepaalde tijd gehuurd en kan gewoon naar binnen op de aangegeven tijd.

Vind het een enorm goed concept. Vr heeft een erg hoge instapprijs op dit moment en zulke initiatieven zullen toch een hoop mensen overhalen om er thuis ruimte en geld voor vrij te maken.
Daarnaast lijkt het me ook gewoon een leuk uitstapje met een maat of een Date (mits deze hierin geïnteresseerd is natuurlijk).
Maar in Roermond werkte het concept niet en is het bedrijf er achter failliet gegaan.
Heb je daar meer info over? Ik vind wel iets over een pretpark maar dat is wel ff iets anders.
Hu, in de link die jij plaatst staat alleen dat ze een paar weken de deuren dichtdoen aangezien ze ''grote'' verbeteringen willen aanbrengen.
Dat klinkt voor mij meer als: het concept werkt, bezoekers bleven achter, ze gaan het uitbreiden.
Dat is iets anders als: het werkt niet, bedrijf is failliet :P

Sommige tweakers kijkend naar de reacties denken nu dat ze failliet zijn, maar een bedrijf tijdelijk dicht gooien om het uit te breiden is niet bepaald failliet zijn denk ik?

De organisatie heeft volgens de brief besloten om het park enkele weken dicht te houden om het concept te verbeteren. De organisatie zegt Yumble 'nog leuker en spannender te willen maken'. "De komende periode gaan we daar hard aan werken en daarom sluiten we de komende weken even onze deuren."

Daarnaast is Yumble volgens mij een ander iets, ja het werkt met VR / 4D maar het doel is anders.
Het is een soort pretpark die je beleefd met een VR bril, je kan attracties in en etc, voornamelijk voor kids bedoeld dus (pretpark 2.0 noemen ze het ook).

Net als wat in Eindhoven gaat komen heb ik er ook mijn vraagtekens bij.
Waarom een pretpark beleven door niet naar een echt pretpark te gaan?
Waarom betalen om virtueel te kunnen boogschieten terwijl je voor een paar euro echt kan boogschieten?

Natuurlijk is alle promotie gewenst op VR gebied, maar het doel van zo'n bedrijf is denk ik niet puur promotie maken voor VR. Ze willen VR gebruiken om geld te verdienen door sporten te virtualiseren wat vrijwel iedereen ook gewoon in het echt kan doen, met een echte boog en pijl.
Handig voor de mensen die minder mobiel zijn, en bijv niet een achtbaan in mogen of niet mogen boogschieten. Hun kunnen het straks wel in mindere mate beleven door het virtueel te doen.

Mij lijkt het persoonlijk dan ook veel beter indien dit soort bedrijven je een VR beleving geven die je in NL vrijwel onmogelijk in het echt kan doen. Maar mensen dingen laten doen die ook gewoon in het echt mogelijk zijn, tsja ik weet het niet.
Net als bijv airsoft of paintball, ja leuk als het virtueel kan, maar in het echt is het toch veel leuker, en net zo goed mogelijk? Ze dienen gewoon klanten iets te laten doen wat in het echt niet kan om een unieke beleving te krijgen...

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 27 augustus 2016 08:39]

Ze zijn omgebouwd tot een lichtjes attractie.

http://www.looopings.nl/w...0-bezoekers-per-jaar.html
Ik dacht ze googlen wel even verder hier ;-)

Omdat het dus niet werkte gooide ze het over een andere boeg. Morgen ben ik in de buurt maar vind 13,50 voor wat (onbekende)lichtjes wel wat aan de dure kant om "even te gaan kijken".

Ik ben in Orlando in de Harry Potter achtbaan geweest waarmee ze een 3D attractie hebben gemaakt. In zo'n vorm kan je VR nog veel breder uitrollen, maar wat te denken van DOOM o.i.d. spelen.
Ja maar DOOM spelen zou dus niet in het straatje passen van een Pretpark 2.0 (VR pretpark), het pas ook niet in het straatje van wat Eindhoven met hun loods wilt doen.
Roermond is gewoon een digitale pretpark die je beleefd via VR
Eindhoven is min of meer een ja hoe noem je het... via VR haha. Boogschieten, escape room, dat soort geinige dingetjes, daar past DOOM of shooters spelen niet echt tussen.. Maar wie weet gaan ze dat wel doen dat weet ik niet.
Eindhoven lijkt dus ergens gericht op bijv bedrijfsuitjes, hoewel ik dan ook weer vind van niet (je beleeft het stiekem alleen, je zit in je ''eigen wereld'').
Ik zie in beiden niet heel veel toekomst, totdat het in het echt niet meer mogelijk is om naar een pretpark te gaan of om te boogschieten of een escape room uitje te doen.

Dan betaal je een x aantal euro om daar een x aantal minuten een escape room te doen via VR terwijl je dat ook gewoon in het echt kan doen zonder VR. Waarbij dat laatste echt is en mij persoonlijk leuker lijkt.

Zelf zie ik natuurlijk wel een toekomst in het VR / AR gedeelte, maar dan niet in een loods maar gewoon thuis.
Als ik een uitje wil doen dan ga ik dat wel echt beleven en niet vanaf een kamertje met een ding op mijn hoofd (leuk voor thuis, niet als uitje).
Thanks, maar vr in 2015 is wel hele andere koek. 22 miljoen euro, waar is dat heen gegaan?

Ik denk eerlijkgezegd dat dit in Eindhoven beter gaat lopen.
Oh dat heb ik nooit gehoord. Denk inderdaad dat er niet heel veel mensen die niet in tech geïnteresseerd zijn, naar zulke dingen zullen gaan.
Vind het echter wel een Awesome concept en ga het zeker een keer uitproberen. Maar ja, hoeveel animo is er voor en voor hoelang. Zou vet zijn als ze flink wat marketing doen om ook de minder tech-savvy mensen aan te trekken want denk dat het echt wel een interessante ervaring is zo'n vr room.
Vraagje werkt vr ook als je brildrager(ster) bent? Mooi concept ik zie mogelijkheden voor ons eerstvolgende bedrijfsuitje :) :) :) :)
Ja, bij de Vive kan ruimte gecreëerd worden om een bril te dragen. Dat gaat wel ten kosten van de breedte van het beeld omdat de lenzen en het scherm verder van je gezicht zitten.

Als je zelf een Vive hebt kun je glazen op sterkte kopen die precies in de Vive klikken.
Oh wat mooi dat wist ik echt niet weer wat geleerd vandaag hartelijk dank!
Heel gaaf!!
Een ideale manier om te zien of VR iets voor iemand is en zo ja, welk systeem.
Een stuk beter dan een review lezen en hopen dat je de juiste keuze maak.
Het centrum heeft ook Oculus Rift-brillen, maar momenteel is de Vive geschikter voor het aanbieden van een volledige vr-ervaring vanwege de motion controllers, stelt Winters.
Een race sim setup met een playseat, racestuur en een Oculus Rift is anders een hele volledige ervaring. Heel anders dan rondlopen met motioncontrollers, maar door landweggetjes scheuren in DiRT Rally in VR blijft een geweldige ervaring.
Ik hoop op zo'n groot succes dat het meer locaties zal openen (of andere bedrijven dat doen). Als het betaalbaar is zou ik wel willen gaan in de buurt van Rotterdam :)
Ziet er naar uit dat ze ook wel erg graag hun eigen wii-achtige toepassingen willen laten zien. had het wel gaaf gevonden als ze een paar goede setups hadden gemaakt met (eventueel meebewegende) stoelen voor wat simulators met goede VR ondersteuning (Elite dangerous, en race games).

https://www.youtube.com/watch?v=iEOgdV3w6XQ

Dit soort stoeltjes zijn voor velen van ons vast wat te duur / ruimte intensief om zelf thuis neer te zetten. In een VR arcadehal met headset in plaats van beeldschermen en een goede racing, vliegtuig of space simulator is dit echter totaal awesome.

Wat mij betreft een stuk interessanter dan het zoveelste pijl en boog spelletje wat na 2 minuten wel klaar is.
Voor alle niet-Eindhovenaren, Strijp-S is erg makkelijk te bereiken, het heeft een eigen trein-station (het voormalige Eindhoven Beukenlaan). Met de auto kan natuurlijk ook, al is parkeren op Strijp-S niet altijd makkelijk, zeker tijdens de DDW. Als je alleen voor dit gaat kan je beter na de DDW gaan.
Er is anders enorm veel parkeergelegenheid op strijp. Tijdens DDW misschien druk in het weekend maar anders moet je wel een plekje kunnen vinden.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True