Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 24 reacties

De PlayStation 4-versie van TrackMania Turbo, de arcade-achtige racinggame van ontwikkelaar Nadeo en uitgever Ubisoft, krijgt op 8 november een update waardoor de game in virtual reality gespeeld kan worden met behulp van de PlayStation VR-headset.

Ubisoft maakt de datum via e-mail bekend. De vr-update voor de achtste game in de franchise zal gratis zijn. Eind 2015 werd al bekendgemaakt dat de game ondersteuning zou krijgen voor de drie grote vr-platformen. Wanneer precies ondersteuning voor de HTC Vive en Oculus Rift op Windows gaan volgen, is op dit moment echter nog niet duidelijk.

De benodigde PlayStation VR-headset zal op 13 oktober op de markt verschijnen. Deze gaat 399 euro kosten maar inclusief de twee Move-controllers en de benodigde camera wordt dat 499 euro. De PlayStation Camera is nodig om de PSVR-hmd te gebruiken, maar het is nog niet duidelijk of de Move-controllers ook nodig zijn bij TrackMania Turbo.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (24)

Hoe komen jullie bij de move controllers??

90% van de games heb je alleen een camera nodig dan is t "maar" ¤459,-
En daarnaast veel firstadaptors hebben de camera ook al dus
Gewoon 399 voor de kale set

Maar ach , ik hoop meer dat ze voldoende hebben om te leveren
Omg! Houd de kotszakjes maar gereed! :o
Gewoon een paar biertjes achterover tikken, dan rij je nog een stuk soepeler ook.

OT: Dit lijkt me echt een hele toffe game om te spelen in VR. Zeker gezien er veel hoogteverschil en snelheid in de game zit, wat extra wordt versterkt in VR natuurlijk.
Ooit al eens VR gedaan? Snelheid, koprollen en hoogteverschillen zijn echt de misselijkmakers.
Dat zijn ze in het echt ook. Misschien kan je niet tegen dat soort VR als je ook moet kotsen van een achtbaan }:O
Tsja. Als ik irl met 400KM/h van een schans springen dan 5 seconden airtime heb is kotsmisselijk zijn wel het laatste waar ik me druk om maak.
Ik denk dat de misselijkheid m dan vooral zit in het feit dat je gezichtsveld alle kanten opgaat en je lichaam niet.
Leuk dat ze een game gratis updaten om te werken met de nieuwe add-on. Maar 500 euro voor het complete setje.... dat gaat procentueel net zo'n grote install base krijgen als bijvoorbeeld de 32X en Mega CD. Het zou mij zeer benieuwen of het een succes wordt.
Ik denk dat Sony daar ook wel rekening mee houd, zo hebben ze al aangegeven dat ze winst maken per verkochte bril. Maar ik ben toch wel bang dat de meeste games bestaan uit ervaringan 2 uurtjes voor 20 euro. Er zitten hoge marges op de games om de lage verkoopcijfers te compeseren. Het wordt echt wachten op AAA games die goedwerken voor vr en dan bedoel ik dus niet alleen race games.
Racegames zijn voor mij juist de voornaamste reden om een VR-bril aan te schaffen. En andersom kan de aanschaf van een VR-bril ervoor zorgen dat juist meer mensen racegames gaan spelen.
Racegames geven je waarschijnlijk de beste ervaring in vr. Maar ik zou toch ook graag andere games willen spelen dan alleen te racen voor z'n dure bril.
Cool! Ik kan niet wachten. En ik hoop dat ik alles binnen kan houden :p
Jammer dat in de TrackMania je HUD altijd helemaal vol staat met van alles en nog wat.
Dat is volledig uit te schakelen ;)
Nu dan nog voldoende spelers online krijgen om uberhaupt één server gevuld te krijgen. Wat heb ik eraan dat je in theorie met 200 man tegelijk in één room kunt als er vrijwel nooit meer dan dertig man tegelijkertijd in één room zijn.

Ik log net in op de PC (toch wel het main platform voor Trackmania hoor) en er is één room met 17 spelers, één room met 13 spelers en één room met 4 spelers. Totaal van 34 spelers over alle rooms. Want alle andere rooms zijn leeg. Toch wel een behoorlijk dood spel, enkele maanden na release.

Enkele weken geleden voor het laatst ingelogd, en toen draaiden nog steeds vrijwel alle servers hele makkelijke banen die bij het spel zijn bijgeleverd. Vrijwel geen server te vinden met moeilijke banen of user created tracks.

Ik heb de hoop al opgegeven dat het nog wat wordt met dit spel.
En hoeveel spelers zijn er online bij de PS4 versie? Vast en zeker meer..
Uhm ja eigenlijk wel haha. Over het alhemeen zijn er een stuk of 15 rooms waarvan er vier of vijf minimaal 20 spelers hebben. Een room vinden op mijn niveau (level 4) is wel een stukje moeilijker. Ik zit daarom helaas vaak in een room met tegenstanders die een lager niveau hebben en dan word finishen bij de eerste vijf wat makelijker en kan saai worden op den duur.
Meestal meer problemen om een vrije kamer te vinden gebaseerd op de ping welke ik kan joinen
Het is dus een stuk slechter geworden t.o.v. Trackmania United Forever een paar jaar geleden. Toen zat regelmatig elke room vol en moest je uitloggen en weer inloggen of handmatig naar een andere room gaan.
Sommige spellen zijn meer 'VR' proof dan anderen.

... Of Trackmania 'achtbaan racer' er 1 is :|

Haha, bij misselijkmakende VR moet ik als eerst hier aan denken.

Ps. In de realiteit komt het misselijkmakende dacht ik voor als je bewegingen niet overeen komen met wat je ogen zien.

[Reactie gewijzigd door Harm_H op 18 augustus 2016 19:40]

Klopt. Je evenwichtsorgaan registreerd namelijk geen beweging en de rest van je lichaam ervaart geen G krachten. Andersom is het exact hetzelfde alleen is het dan minder heftig. Je lichaam heeft meerdere manier om beweging te herkennen zonder zicht terwijl het maar 1 manier heeft om beweging te zien. Daarom kan misselijkheid door lezen of film kijken in de auto veel langzamer opkomen dan "autorijden zonder auto".
Laten ze eerst maar eens zorgen dat je een beetje normaal kan rijden ipv vr, dit is totaal verziekt in turbo
Het is echt een heeeeeerlijke game vermaak mij er echt vijf minuten tot vijf uur achter elkaar mee. Maar voor mij persoonlijk vind ik VR niet geschikt voor TMT. Tenzij je achter je autotje kan hangen ala 3person. Zoals nu ook is. Dan zit je denk ik meer in de game en ik heloof best dat je dan strakkere tijden neer kan zetten

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True