×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Jurian Ubachs

Redacteur games

VR bij Ubisoft

Roofvogels, Far Cry 3 en TrackMania

Door , 93 reacties

Vaas in levende lijve

Sommige dingen zijn te goed om niet te delen. Graag nemen we jullie mee naar de Ubisoft Business Booth op de Gamescom, waar we de line-up die Ubisoft momenteel heeft aan virtual reality-content konden uitproberen. Te spelen waren een demo genaamd 'Eagle', die zich duidelijk concentreert op een Assassin's Creed-gerelateerd thema, TrackMania Turbo en de introscène van Far Cry 3 die vanuit een eerstepersoonsperspectief in 3d kunnen worden beleefd. Een aardige line-up voor een demosessie, die kwalitatief ook nog eens sterk bleek te zijn.

Laten we beginnen met de minst interessante van de drie spellen, de intro van Far Cry 3. De reden waarom die het minst interessant bleek, is vooral dat er geen interactief element aan vast zit. We konden vanuit de ogen van Far Cry 3-hoofdpersonage Jason Brody de scène meemaken waarin Vaas, de grote vijand in het spel, hem een lezing geeft over de 'definition of insanity', waarna hij Jason uiteindelijk met een blok aan zijn been in een meertje gooit.

Meer dan rondkijken en luisteren konden we dus niet, maar dat bleek nog verrassend indrukwekkend. Vaas mag op je beeldscherm al overkomen als een engerd, maar als hij ineens virtueel recht voor je staat en ogenschijnlijk met zijn hoofd slechts centimeters van jouw hoofd is verwijderd, zorgt dat toch voor een iets hogere hartslag. Dit is weer zo'n voorbeeld van hoe traditionele games naar VR vertaald zouden kunnen worden, en een voorbeeld dat onderstreept dat VR ook echt meerwaarde kan bieden. De vraag is of het niet een beetje te intens wordt als je in een shoot-out terechtkomt, maar daar kunnen we nu nog geen antwoord op geven.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*