Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 97 reacties
Submitter: slijkie

De Samsung Galaxy Note 7 komt een week later op de markt dan aanvankelijk de bedoeling was. De eerste verkoopdag is nu 9 in plaats van 2 september. Samsung zegt de release uit te stellen omdat het een hoge vraag verwacht.

Samsung laat in een e-mail aan Tweakers weten dat de release een week is uitgesteld en meldt dat ook op Twitter. In verschillende landen brengt Samsung de Galaxy Note 7 later uit, zo werd eerder al duidelijk dat het toestel in Maleisië later uitkomt. In dat bericht werd melding gemaakt van een wereldwijd tekort aan toestellen, vanwege een hoge vraag. Het uitstel naar 9 september geldt zowel voor Nederland als België, bevestigt Samsung op navraag van Tweakers.

De Samsung Galaxy Note 7 heeft een 5,7"-oledscherm met een resolutie van 2560x1440 pixels. Het toestel draait op een octacore Exynos 8890-soc van Samsung zelf, die ook in de Europese Galaxy S7 en S7 edge zit. Er is 4GB lpddr4-geheugen aanwezig, in combinatie met 64GB ufs-opslaggeheugen. De twaalfmegapixelcamera is gelijk aan de module van de S7-serie, maar de software is iets aangepast. Er komen een zilverkleurige, een zwarte en een blauwe variant. De adviesprijs bedraagt 849 euro.

Samsung Galaxy Note 7 Preview

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (97)

Ik snap alleen niet zo goed wat Samsung met de Note7 wil bereiken t.o.v. de S7 Edge.
De verschillen zijn zo verwaarloosbaar dat het bijna zonde is om §150+ meer uit te geven voor een Note7.

De verschillen:
64GB interne opslag vs. 32GB interne opslag
0,2" groter scherm; 5,7" vs 5,5" @ 1440p
S-pen vs. geen S-pen
Iris scanner vs. geen Iris scanner
3500mAh batterij vs 3600 mAh (Thx @Catch22)
§ 840,95,- vs § 663,-

Wil je meer opslag, stop er lekker een snelle MicroSD in.
Wil je een S-pen ervaring, koop lekker een stylus of gebruik de pricewatch: Samsung C-Pen & Cross Ballpoint Pen Galaxy S5 (silver). Enig nadeel is dat die niet zo "makkelijk" op te bergen is als bij de Note7.

[Reactie gewijzigd door Sokkiejjj op 11 augustus 2016 14:29]

Er zit een volledige Wacom digitizer in en de S pen heeft 4096 levels drukgevoeligheid. Dat is niet te vergelijken met zo'n 30 euro stokje dat je vinger vervangt. Dat alleen al maakt hem het geld waard voor mensen.
Dat snap ik. Maar is dat het prijsverschil van ruim 150 euro te justificeren? Ik kan natuurlijk niet in andermans portemonnee kijken en bepalen voor een ander of hij dit wel of niet moet doen.
Ik kan voor mijzelf zeggen dat ik dan de S7 Edge zou verkiezen.
Zoals je opsomt, aangevuld met alex1995, zit er een verschil tussen de toestellen. Anders kun je ook wel redeneren dat een budget-toestel ook prima is. Soms wil een mens gewoon meer. En de punten die je opnoemt kunnen best doorslaggevend zijn. Bovendien moet je niet vergeten dat die S7 Edge ook wat duurder was bij introductie en dat ook deze prijs wel gaat dalen.

Het prijsverschil is momenteel al wel te verklaren dus ik snap niet echt wat je punt is dan dat je het misschien duur kunt vinden.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 11 augustus 2016 15:16]

Alleen al het feit dat je in de regen lekker door kunt gaan met je telefoon terwijl je s7 niet meer reageert als het scherm echt nat is. Met de stylus werkt ie gewoon, zelfs onder water. Dus filmen/ foto's maken kan ook onder water, wat volgens mij niet kan met andere galaxy phones. ( tenzij je de camera functie op een hardware knop kunt zetten, maar volgens mij kan dat niet, correct me if i'm wrong)

Ook die gifjes maken lijkt mij een te gekke feature.
Het vertalen door met de stylus boven tekst te hoveren.. ik vind het het geld wel waard.
Plus dat het scherm groter is ( hou ik van ). En de curves van het scherm schijnen anders ( beter?) te zijn op de note dan op de galaxy edge.

Ik heb het er wel voor over.
Er zijn gebruikers die echt zweren bij de S-pen en de bijbehorende toolkit (mijn vriendin is er eentje). Ik wist eerlijk gezegd niet dat er ook pennen te koop zijn die prima werken op een Galaxy S, maar dan heb je alsnog een toestel dat niet alle (software) features voor de pen aan boord heeft.

Voor haar is de meegeleverde stylus, opbergmogelijkheid en software die 100 tot 150 euro zeker waard.

Edit: Ik heb de link van die C-pen even bekeken en dat komt niet eens een heel klein beetje in de buurt van een stylus. Het voordeel van de stylus is o.a. de nauwkeurigheid, een 'hoover' mogelijkheid, drukgevoeligheid en een extra hardware button. Het valt mij op dat de Note-gebruikers hier om mij heen (Korea) hun smartphone vaak als enige device gebruiken (geen tablet of laptop in huis) en dan is zo'n stylus blijkbaar erg welkom!

Ik heb zelf nog ergens zo'n pen liggen met 'touch' achterkantje, zoals die C-pen, maar dat is echt een lachertje.

[Reactie gewijzigd door pimsaint op 11 augustus 2016 15:32]

Het scherm heeft wel meerdere verschillen dan de afmeting.

http://www.displaymate.com/Galaxy_Note7_ShootOut_1.htm
http://www.displaymate.com/Galaxy_S7_ShootOut_1.htm
The Galaxy Note7 provides many major and important state-of-the-art display enhancements, with mobile OLED display technology now advancing faster than ever. The Galaxy Note7 is the most innovative and high performance Smartphone display that we have ever tested. It leapfrogs the displays on the Galaxy Note5 and Galaxy S7 to become the Best Performing Smartphone Display ever.
Dat wist ik niet. Bedankt voor de bronvermelding (ook @slijkie). Dat maakt het, qua scherm betreft, weer andere koek.. :*)
Je vergeet dat de Note 7 het nieuwe gorilla glas 5 heeft in tegenstelling tot de S7 die gorilla glas 4 heeft. Dit is zeker een meerwaarde met al dat glas.

En een veel mooiere uitvoering van de 'edge' die de kromming veel dichter bij de rand heeft en volgens veel reviewers ook beter in de hand ligt.

Ook zijn er reports dat het scherm beter presteert in zonlicht.

En die C-Pen is echt niet vergelijkbaar met een S-Pen.

Dus ~180 euro meer voor:
32 GB intern meer
groter scherm
gorilla glas 5!
S-Pen
Iris scanner
USB Type-C
HDR video support

Is het naar mijn mening wel waard. En de prijs zal ook wel dalen na een paar maand voor de mensen die nog wel even willen wachten.
Helemaal mee eens 😉
Ik begrijp er ook helemaal niks van er is totaal geen reden om naar de Note 7 te gaan of je nou een S6/S7 al hebt of overweegt een high-end Samsung telefoon aan te schaffen. Had hem 6" gemaakt, 4000mAh, 4K scherm en 6 GB RAM en dan had je tenminste nog wel een reden kunnen bedenken om deze boven de S7 te overwegen.
Er is ook totaal geen reden behalve als je in 1 keer het licht van de S-pen hebt gezien :) Als je houd van wat tekenen of in de werkomgeving toepassingen hebt waar deze handig is, dan zal deze telefoon wel aan spreken.
De meeste mensen zijn die, die al een Note hebben en upgraden.

Het laat wel zien waar Samsung wat meer reclamegeld tegenaan kan gooien.. Het nut van de S-pen.
Mee eens. Dat 4K had van mij nog niet eens gehoeven, of die 6GB geheugen.
Maar ~6" en een veel grotere batterij, had 5000mAh gedaan :P, dan was het voor mij betreft instant-buy.
Nu is het verschil, in mijn ogen, veel te klein om die hogere prijs te rechtvaardigen.
En nog een iets kleinere accu ook toch?. Wel een dubbele flitser

https://tweakers.net/pricewatch/compare/499897;486801/
Als ik kijk naar puur de achterkant van de Note7 qua camera, dan ziet deze er identiek uit. Is die dubbel flitser geen fout in de pricewatch?
Een dubbele (led)flitser hoef je ook niet te zien, wat je ziet is namelijk het kapje/lens voor de led(jes), daar achter kunnen prima 2 ledjes zitten die ieder hun eigen kleurspectrum voor hun rekening nemen.
Ik zie nergens op de officiŽle Samsung site staan dat het gaat om een dual tone lens? Bron: http://www.samsung.com/nl...ones/galaxy-note7/camera/
Dubbele flitser is iets dat al een tijdje bestaat. Afhankelijk van de lichtomstandigheden, kan dan een van de 2 flitsers gebruikt worden om een natuurlijkere belichting toe te voegen. Je hebt dan witte flits en een gele. Gewoon op de achterkant.
Dat snap ik, want de iPhone heeft het sinds de 5s en de HTC smartphones zijn hier ook meerdere malen mee gespot. Ik heb alleen nergens vernomen over een dubbel flitser aan de achterkant. Misschien dat ik wat gemist heb hoor.
Nu je het overigens zegt, is een dubbele led flitser hetzelfde als hetgeen waar wij het nu over hebben?

Ik weet het overigens niet hoor, op de voorkant komt zo nu en dan ook voor.
Dat klopt deze functie zit ook al op de Note Edge en bestaat dus al geruime tijd. Soms is het duidelijke te zien dat de flitser uit twee kleuren bestaat.
Is het misschien een flitser aan de voorkant? Vind alleen geruchten daarover.
Wil je een S-pen ervaring, koop lekker een stylus
Nee een active digitizer (s-pen) aub niet vergelijken met vinger-stokjes.. dat is echt iets anders. ;)

Ik heb een Note 3 met s-pen, maar ga de Note 7 echt niet kopen alleen al omdat ik zo sceptisch ben over het afgeronde scherm randje.

[Reactie gewijzigd door Barryke op 11 augustus 2016 14:52]

Ik zou even op je gemak in de winkel gaan kijken... Het schijnt allemaal heel erg mee te vallen heb ik begrepen. Het blijft natuurlijk je eigen voorkeur.. en misschien met een Note3 is de noodzaak er nog niet. Heb zelf de Note 4 (eerder een Note 2) en hoef niet zo erg snel een nieuwe hoewel dit toch erg mooi is allemaal.
Zal wel wel pas over een jaar zijn bij het nieuwe abbo en dan is deze wat goedkoper.
Heb dezelfde overgang gemaakt als jij.
Mijn abo loopt eind februari af, en dan maak ik de overstap naar de Note 7.
Is tegen die tijd ook een stuk goedkoper.

Ik zou echt niet meer terug willen naar een S versie, juist vanwege de stylus.
Ook het extra geheugen is natuurlijk mooi megenomen
Dat heb ik dus ook(nu de note 4)
De afgeronde schermrandjes voelen bij de Note 7 wel een stuk prettiger en minder kwetsbaar aan dan bij bijvoorbeeld een S7 Edge. Al is het uiteraard wat fragieler dan een Note 3. Wel weer Gorilla Glass 5 natuurlijk.
Om eerlijk te zijn zijn die 0,2 inch extra en de suite aan S-Pen-functionaliteit voor mij al §400 waard.

De pen die je linkte heeft trouwens niet als enige nadeel dat hij minder goed op te bergen is (en dat alleen al maakt een hele hoop verschil!). Hij heeft ook geen knoppen en geen drukgevoeligheid. Die pen is echt niet als goed alternatief op te dragen.
Eens, die 0,2 maakt heel veel uit! Het is mij echter niet zoveel geld waard. Als het puur om die 0,2 inch groter gaat zijn er andere goede alternatieven zoals de Nexus 6P...
§180, geen 200+

Verdr is de telefoon kwa software bijv (encryptie e.d.) vooral gericht op zakelijke klanten, en daar maakt 150§ meer of minder niet echt uit...

Hij moet ook niet te laag geprijst zijn, want dan koopt niemand meer een s7edge
Bij bedrijven is android een echte no-go. Daar zie je toch het meest ios of wp en vroeger blackberry.
Dat slaat echt nergens op.
Bij ons zijn ze anders overgestapt van Blackberry naar Samsung (met ondersteuning voor 'bring your own device', als dat device dan maar of Apple of Samsung is).
Verreweg de grootste zakelijke markt is Android...
En voordat je over "privacy en veiligheid" begint: ook daarom gaan bedrijven JUIST naast Android. (Bijvoorbeeld voor KNOX bij Samsung, wat alle data encrypted opslaat of de Blackphone)

iPhone is zakelijk heel erg aan het terug lopen en WP is alleen te vinden bij bedrijven die zakelijk heel erg vast hangen aan Microsoft (buiten hun desktop software om).
Hoe kom je erbij dat Android een "no-go" is?
Ik denk dat ie doelt op het rooten van telefoons en daarmee omzeilen van bepaalde beveiliging. Iets wat met een simpele mailbox natuurlijk makkelijker gaat dan een speciale app waar je voor moet inloggen voor je je mail ziet.
180 euro verschil komt neer op 6,20 ex BTW per maand bij 24 maanden. Voor een zakelijk gebruiker, waar de Note 7 zich o.a. op richt, is dat niet veel. Als je 5 minuten efficiŽnter per week kunt werken, dan heb je het terugverdiend.

Veel Note gebruiker zeggen dat ze efficiŽnter en productiever zijn met een S-Pen.

Zelf denk ik dat de Note 7 voor 1 oktober 799 euro gaat kosten en dan is dat is 27.50 euro per maand bij 24 maanden en dan hou ik geen rekening met wat je over 2 jaar ervoor kunt krijgen.

Voor een zakelijk gebruiker is dat niet veel geld en je baas gaat niet moeilijk doen tussen een telefoon van 27,50 per maand of 1 van 22,50 per maand. En dan maar liever een Note 7 dan een 7 Edge met losse pen.
Ik las ergens dat het HDR scherm veel beter oogt dan de vorige schermen. bron (+ originele bron van DisplayMate)

Citeer:
Een ander punt waarmee Samsung alle lof verdient is volgens Soneira de schermhelderheid. Deze heeft hij vastgesteld op meer dan 1.000 nits. De meeste high-end smartphones komen niet verder dan 500 nits, de Galaxy Note 7 zit daar dus ruimschoots boven.
De stylus die bij de Note zit is veel gevoeliger en werkt met de ingebouwde digitizer in het scherm van de Note (zoals gebruikt worden in de Surface Pro en Wacom). Ik vind het een bijzondere meerwaarde te hebben (en al zeker in combinatie met de juiste apps) omdat mijn Note mijn vaste notitie/schets/tekenblok is. Vandaar ook ook de meerprijs.
Er is altijd wel een plukje doelgroep die wel een voordeel inziet in de Note 7.
Oke, het zal geen massa consumenten aanspreken zoals het bij u het geval is.

-Een stylus (Bambbo, Trust) werkt niet hetzelfde als de Note S-Pen.
-Ik heb zelf al mee gespeeld en het software is weer drastisch aangepast waardoor het soepeler werkt.
-Je kan al direct notities maken zonder je smartphone te unlocken.
-Met het nieuwe S-Pen kan je direct teksten laten vertalen.
Maar de pre-orders zijn wel 2 x zo hoog als met de S7.
Is er toch wel iets van animo voor blijkbaar.
Bedoel je wereldwijd of Nederland?

Wereldwijd ben ik niet verrast. Had het succes wel verwacht, voornamelijk in AziŽ.
Amerika en Rusland zou ook gaan slagen.

Als het pre-order in Nederland ook 2x zo hoog is dan ben ik WEL verrast.
Gezien hier bij Tweakers de schokkende reacties van ''ow? §849,- WOW''

Dus ik ga ervan uit dat het wereldwijd pre-order cijfers zijn.

[Reactie gewijzigd door Gundam088 op 14 augustus 2016 00:47]

Precies ja. Je betaalt voor het merk tegenwoordig. Zou dan ook eerder een Nexus 5x of een one plus telefoon aanraden. Zitten nog onder de helft van deze prijs en hebben gewoon goede specs voor dagelijks gebruik.
Hoewel de huidige Nexus-lijn prima specs heeft, zit Samsung daar momenteel toch echt duidelijk boven. Ook, als de geruchten kloppen, de komende Nexus-toestellen gaan heus niet zo goedkoop zijn.

En het is echt niet alleen het merk. Samsung voegt echt veel dingen toe aan het OS. Kun je mee instemmen of niet, maar er zit veel bij wat gewoon niet standaard in Android zit en dat kost dus ontwikkeling (waar Samsung gewoon voor betaald wil worden, een ander verdienmodel dan Google tenslotte). Verder zijn camera + scherm top of the line, plus zitten er ook zaken als draadloos laden in. Nog afgezien van het feit dat die Note ook USB3 ondersteund waar Nexus USB2 heeft en de OnePlus een eigen standaard ontwikkelden die ook geen echte USB-3 heeft. Wel een USB-C stekker maar dat zegt dus niet alles.

Al met al biedt een Samsung dus wel degelijk meerwaarde bovenop een vanilla Nexus. Kunnen ze dan nog wat lager met de prijs gaan zitten? Vast wel, maar het is niet alsof je puur voor het merk betaald wat de afgelopen jaren vaak wel zo was. Dit maal is de hardware de erin zit niet mis en ook niet goedkoop.
moet wel zeggen dat de schemren en beeldkwaliteit van de samsung flagships echt second tot none zijn, verder zin er natuurlijk wel een aantal features die je mist ten opzichte van een op3 oid, dus een volledig eerlijk verglijk is het niet, maar zelfs dan is dit nog een stuk duurder.

Waarschijn vooral omdat competitie wel in de buurt komt, maar geen enkele echt hetzelfde weet te bieden
"tegenwoordig"?

Dat is altijd al zo geweest.
Kijk maar eens naar de Apple producten.
80% -zo niet meer- van de prijs zit hem puur in het logo.

En dit is van alle tijden met alle producten.
Veel mensen kiezen voor een duur merk zonder ook maar naar de prijs/kwaliteitsverhouding met goedkopere merken te kijken.

Bekend merk---> (veel) hogere prijs.
Want tsja, men moet toch laten zien dat ze het kunnen betalen.
Helemaal mee eens, ik heb dan ook de OP3 gekocht. Nadeel van deze Samsungs is ook dat je met die CPU er nog amper iets mee kunt doen qua custom roms e.d. Veel te gesloten.
Samsung zegt de release uit te stellen omdat het een hoge vraag verwacht.
Iedere keer als ik zoiets lees kriebelt het bij mij. Schaamteloze zelfpromotie van het bedrijf en artikel door een virtuele schaarste te maken. Commercie aan het werk.
Schaarste verkoopt nog steeds :)
Het slaat ook nergens op. Niemand heeft zijn telefoon eerder als je een week later verkoopt...
[...]


Iedere keer als ik zoiets lees kriebelt het bij mij. Schaamteloze zelfpromotie van het bedrijf en artikel door een virtuele schaarste te maken. Commercie aan het werk.
Precies. Goed staaltje marketing. Tweakers doet er aan mee ;P
Wat een bedragen zeg. Ik ben benieuwd of ook nu het toestel uit elkaar wordt getrokken en op de cent wordt betekent wat de productie kosten zijn en de winstmarge.
Als je dat doet kom je net als al jaren zo is toch aan de hoogste kostprijs van alle (gangbare) telefoons. Dus vragen ze ook min of meer het meeste. Lijkt mij niet heel vreemd...

Voor mij is het simpel, ik geef niet meer uit dan 600 euro aan een smartphone per jaar, dus of ik koop een Note en doe er 2 jaar mee of ik koop jaarlijks de S-serie :D

Daarnaast daalt de telefoon in prijs, de marge is nu (pre-verkoop!) misschien wel hoog, maar dat blijft niet eeuwig zo, de telefoon moet over een jaar ook nog marge hebben natuurlijk, als de prijs 200 a 300 euro gedaald is.
§ 600,- per jaar aan een smartphone. Tering. Ik kom niet eens aan de §100,- per jaar en zou niet weten wat ik meer zou moeten wensen dan het toestel wat ik dan heb.

Maar goed, ieder natuurlijk zijn eigen prioriteiten. Jij geeft waarschijnlijk weer minder uit aan racefietsen. ;)
Maar goed, ieder natuurlijk zijn eigen prioriteiten. Jij geeft waarschijnlijk weer minder uit aan racefietsen. ;)
Aan fietsen in het algemeen :D

Vergeet overigens niet dat ik meestal 350 euro overhoud aan mijn zgan telefoon die ik na een jaar weer weg doe, effectief geef ik dus tussen de 250 en 300 euro uit aan een telefoon ;)
En zo hebben we allemaal onze hobbies. Overigens beschouw ik Android en mobiele telefoons ook als een hobby, alleen dan op een totaal andere manier.

Voor mij is het de kunst om 90% van de ervaring van een high-end toptelefoon te hebben voor 20% van de prijs. En dat lukt prima de laatste jaren.
Dat 90% is jou mening dan hoop ik?
Want voor mij kan een opo echt niet op boxen...
Wat zeg je nu eigenlijk?
Hij zegt dat het slecht jouw mening is dat je voor 20% van het geld 90% van de functionaliteit hebt ;)

En ondanks dat het niet echt wat toevoegt heeft ie natuurlijk wel een punt.
Ja dat is natuurlijk zo, iedereen hecht waarde aan andere dingen, dus vallen die percentages anders uit. Maar wat bedoelt hij met die opo boxen opmerking?
het leuke is dat dit allemaal is terug te rekenen, de s7 en s7 edge worden kwa prijs afgeleid van apple, lg, htc etc (maar vooral apple) vervolgens moet de note een flink stuk duurder zijn dan de s7edge om niet competitie te zijn voor eigen product...
Idd, de prijs wordt bepaald in functie van de markt, en niet op basis van wat het heeft gekost om hem te maken.
En dan ga jij die onderdelen los bestellen en zelf een toestel in elkaar solderen?
Een beetje Tweaker koopt natuurlijk geen eindproduct hŤ? 8)7 8)7
Er zit natuurlijk ook R&D en overheadkosten in he het is niet alleen het materiaal. De schoonmaakster moet ook worden betaald. Maar de winstmarge zal zeker groot genoeg zijn dan nog maar echt geen 700 euro ofzo.
Hoe zit het met de audiokwaliteit in de Note7 ?
Maakt Samsung gebruik van een High-end audiochip?
Ondertussen draai ik al een week Note 7 rom op m'n Note 3 :)
Ik ben nog op zoek naar een root voor de Note4 met Android 6.0.1. zodat ik AdAway weer kan installeren.
Voor deze prijs kan ik een GTX 1080 kopen voor in mijn PC :P
Maar daar krijg je geen stylus bij.
haha dat is waar. Damn ik moet echt die stylus hebben.
En geen scherm en geen geÓntegreerd, werkend geheel.
Onzin. Dit doen ze om in Apple's vaarwater te komen; Apple houdt waarschijnlijk 7 september een Keynote.
Dan is het toch juist helemaal niet gunstig dat er pas vanaf 9 september besteld/geleverd kan worden? Ik kan me best voorstellen dat er nu mensen zijn met een Note op 't oog die zich op 7 september laten overhalen tot een iPhone...
Als je de note7 echt in je hoofd hebt zitten, zit je niet in dezelfde markt als waar Apple in vaart (over het algemeen). Of Apple moet echt met iets totaal nieuws (voor hen) komen.

[Reactie gewijzigd door exmatproton op 11 augustus 2016 16:09]

Leuk maar geen vervangbare batterij & geen FM radio. Mijn huidige galaxy note 2 heeft dit wel. Ik heb eens zitten googlen waarom fabrikanten er nou voor kiezen om de batterij niet meer vervangbaar te maken, en jawel, het eerste resultaat bevestigd precies wat ik al dacht:

https://www.quora.com/Why...ovable-batteries-nowadays

Zodat je verplicht ben na 2 jaar weer een nieuwe telefoon te kopen.
Voor 40 a 50 euro laat je dat ding gewoon vervangen als je batterij na 2 jaar aan vervanging toe is en je geen nieuw toestel hoeft...

Dus leuk dat er mensen zijn die het met je eens zijn op het internet en er een artikel over schrijven volledig gebaseerd op speculatie, maar dat maakt het geen waarheid. Hooguit een medestander in je standpunt.

Ik had zelf liever ook dat ze vervangbaar waren uiteraard (want dan kost het vervangen maar 10 a 20 euro), maar met de vraag naar een high end gevoel (wat dus betekend dat er of glas of aluminium om de telefoon heen zit), is een kapje maken om je batterij uit te halen gewoon niet praktisch.
Interessant, als ik iFixit een beetje volg, lijkt het er op dat het vervangen van een batterij steeds lastiger wordt, tot op het moeten vervangen van het hele beeldscherm aan toe.

Of het dus echt 40 a 50 euro is/blijft is dus maar een vraagteken.

Dat high end gevoel ben ik idd niet gevoelig voor. Functionaliteit staat bij mij ver boven uiterlijk. Persoonlijk denk ik overigens dat het gewoon mogelijk is om een ontwerp met high end gevoel en een zelf vervangbare batterij mogelijk te maken.
https://www.doctorphone.n...en-samsung-galaxy-s7-edge 50 euro voor de Edge, je moet wel ff een uurtje wachten (door de stad lopen?)...

Doe mij ook maar zn plastic achterkantje hoor, het is dat ik de keus niet meer heb, maar als ik kon kiezen ging ik daar voor!

LG heeft het geprobeerd om een bijna unibody toestel te maken met een vervangbare batterij, zo gammel als wat. Sluit uiteraard niet uit dat het helemaal niet kan, maar dat het toch niet zo simpel is als de ouderwetse manier waar een flinterdun stukje plastic gebruikt kon worden als klepje (dat gaat met glas zeker niet lukken).
Mee eens,

Wat een geweldige reactie trouwens op die link die je gaf:

"Me Samsung s7 edge worst warm,heb het net 2 maanden..Is dat normaal"

Lig in een deuk hier lol

[Reactie gewijzigd door Ryan1981 op 11 augustus 2016 16:37]

Shit blijkbaar zit die worst-warmer niet in de gewone S7 of heb ik die functie nog niet kunnen vinden :Y)
Als je een beetje handig bent is het prima zelf te doen ik heb laatst mijn batterij in een S6 vervangen, met een half uurtje was het voor elkaar. Batterij gevonden op aliexpress voor 9 euro. Kortom als je een beetje handig bent dan kan het nog steeds goedkoop.
Blijft jammer dat de hardware niet een kleine boost heeft gekregen zoals gewoonlijk is bij de Note-serie ten opzichte van de s-serie.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True