Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 98 reacties
Submitter: StecaGrid

OnePlus kondigt aan dat de fabrikant tussen 9 augustus en 12 september geen bestellingen voor de OnePlus 3 vanuit Europa aanneemt. De tijdelijke verkoopstop wordt ingelast omdat de fabrikant niet aan de vraag naar de smartphone kan voldoen.

Door de verkoop tijdelijk te staken in Europa wil OnePlus de voorraad weer op peil krijgen. Ook zegt OnePlus de productie op te schroeven. Naast 24 Europese landen, waaronder Nederland en België, stopt de verkoop ook tijdelijk in Hong Kong. OnePlus stelt dat het toestel in Europa boven de verwachting presteert wat verkopen betreft.

Klanten die de OnePlus 3 de afgelopen weken bestelden, zagen de verwachte leverdatum al steeds vooruit schuiven, zegt mede-oprichter Carl Pei op het OnePlus-forum. Het is tot 9 augustus nog mogelijk om een bestelling te plaatsen, maar daarna zal dat ruim een maand niet mogelijk zijn. Voor mensen die op dit moment een bestelling open hebben staan, verandert er niets volgens OnePlus.

Volgens Pei is de OnePlus 3 de snelst verkopende smartphone van de fabrikant tot nu toe. Het is tevens de eerste smartphone die vanaf de release direct was te bestellen voor iedereen. De eerste twee modellen en de OnePlus X waren aanvankelijk enkel te koop met een invite. Op die manier kon het merk zelf de vraag naar de toestellen controleren, door meer of minder uitnodigingen uit te geven.

Videoreview van de OnePlus 3

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (98)

Was eigenlijk te verwachten dat 1+ niet aan de vraag zou kunnen voldoen. Ze beheersen de kosten van de hardware op soortgelijke manier als Xiaomi; batch productie naar vraag om zo inventaris overhead zo laag mogelijk te houden. Hun invite systeem maakte dat proces beheersbaar, nu ze daarvan zijn afgestapt hebben ze niet de capaciteit om ineens sneller en meer te produceren indien nodig.

https://www.quora.com/How...s-One-business-model-work

https://www.theguardian.c...-smartphones-two-carl-pei

[Reactie gewijzigd door parryfiend op 4 augustus 2016 07:45]

Omdat ze van het invitesysteem zijn afgestapt, is dit:
Volgens Pei is de OnePlus 3 de snelst verkopende smartphone van de fabrikant tot nu toe.
een open deur. Het was te verwachten dat de vraag soortgelijk zou zijn, aangezien de OP3 weer net zo gehypet is als de 2 en de One. Als je dan het invitesysteem de deur uit doet, is het niet gek dat de OP3 sneller verkoopt dan z'n voorgangers... :+
Dunno, had voor de grap toen ik een mail (mailinglist) kreeg van 1+ dat de 1+x eraan kwam maar me ingeschreven. Kreeg volgens mij binnen 2 dagen m'n invite binnen om hem te bestellen (die 1 of 2 weken geldig was, ben vergeten hoe lang). Na paar dagen toch besloten m maar te bestellen.

Naar mijn gevoel, voor iemand die 'eigenlijk' niet eens zeker wist of ie de telefoon uberhaupt wou, vond ik het wel HEEL makkelijk overkomen om er een te bemachtigen.

Wellicht komt dat natuurlijk omdat de 1+X minder verkocht werd? Of omdat ze tegen de tijd van de 1+X de productiecapaciteit al flink hebben kunnen opschroeven?..

I dunno maar dat is dus de enige ervaring die ik heb met het invite systeem en mijn (beperkte) ervaring er mee is dat, in het geval van de 1+X, ik geen enkele hinder had om er een te verkrijgen.
Iedereen die enige actie ondernam om een key te krijgen had in 24-36uur wel resultaat. Enige periode wanneer dit niet zo eenvoudig was was zomer 2014.
Volgens een interview met een van de oprichters wat ik heb gezien zit het grootste probleem wat ze hebben bij de displays, omdat deze een paar maanden van de te voren besteld moeten worden met als gevolg dat als je verkopen veel groter zijn als verwacht je dit niet van de een op de andere dag kunt compenseren of opvangen.
Yup, is ook het grote nadeel van het bedrijfsmodel dat 1+ en Xiaomi hanteren. Door de minimale inventaris heb je geen buffer en krijg je bottlenecks bij componenten leveranciers bij plotselinge grotere vraag. Xiaomi lost dit op met flash sales van hun producten maar kunnen vaak alsnog niet aan de vraag voldoen.

Voordeel is wel dat ze op deze manier hun hw goedkoper kunnen aanbieden dan de concurrentie.

[Reactie gewijzigd door parryfiend op 4 augustus 2016 12:02]

Ben ik de enige die dit best een rare beslissing vind?
Slimme consumenten weten dat dit een goede deal is de OnePlus 3.
Zeker dat het een succes is, maar dat het zelfs OnePlus hun verwachtingen oversteigd maakt deze tijdelijke beslissing nog raarder..
Ben bang dat ze vele nieuwe klanten hiermee mislopen..
Wat wil je dan doen?
Nu hebben ze onder de IT'ers, Tweakers en telefoongeeks al de naam dat de OP3 een goede telefoon is, wellicht uitstekend en uitmuntend voor de prijs. Ze weten dat ze niet aan de vraag kunnen voldoen en zullen dus met wekenlange levertijden zitten wat slecht is voor hun naam. Dit is een feit waarvan zij het risico van inzien.

Nu komen ze met hun oplossing, gezien ze het logistiek niet voor elkaar kunnen boksen om alsnog genoeg OP3's te leveren, een tijdelijke verkoop stop. Maar nu komt het.
A. Nieuws over 'wij weten dat we goed zijn, maar we hadden niet verwacht dat we nog beter dan goed zouden verkopen, sorry hier voor'.
A1. Klant weet: dat ze het zelf niet eens verwacht hadden.
A2. Klant weet: dat ze echt een echt goede telefoon gemaakt hebben.
B. Ze zijn eerlijk naar de klant toe in de levering, in plaats van weken te moeten wachten op een telefoon die nog niet eens in elkaar gezet is in China(of waar ze dat ook doen).
C. Gratis reclame.
C1. Klant weet nogmaals dat het een uitzonderlijke telefoon is.
C2. Klant weet nogmaals dat ze eerlijk naar hun klanten zijn.
D. Last but not least, jij als klant hebt nog tot 9 augustus om nog snel even de beste telefoon van het moment te scoren en die ook nog eens binnen afzienbare tijd thuis te krijgen.

Dit is naar mijn inzicht vrijwel de beste actie die ze kunnen ondernemen om een probleem zoals dit te tackelen, na natuurlijk logistiek het voor elkaar boksen.
Klinkt ook als een marketing truc. En dan 10 augustus zeggen "we hebben de productie opgeschroeft en kunnen weer gaan leveren".

Door dit persbericht uit te sturen krijgen ze gratis media aandacht van alle tech en nieuwssites. Slim bedacht.

[Reactie gewijzigd door Phusebox op 4 augustus 2016 07:26]

Marketings truc of niet, het werkt waarschijnlijk wel ;)
Beter dan andere spelers zoals samsung/htc/sony, die steken miljoenen euro's in reclame en marketing etc wat de prijs van het toestel behoorlijk opschroefd.
Oneplus maakt geen reclame en moet het hebben van dit soort artikelen en reviews en mond op mond reclame, waardoor ze de prijs van het toestel fijn laag kunnen houden :)
OnePlus maakt wel degelijk reclame, ik ben op meerdere sites al ads van de oneplus3 tegen gekomen
Zoals al eerder aangegeven, dat is geen reclame ;)
Als jij een site bezoekt dan komen door middel van cookies, jou bezochte sites in de banners terecht van andere sites.
Bezoek maar eens wat auto sites, gegarandeerd dat je dan in een keer overal "reclame" van auto's ziet ;)
Dat is wel reclame... ze betalen er gewoon voor en het heeft als doel jou over te halen tot aankoop van het product. Deze vorm van reclame is alleen meer gericht op consumenten waarvan bekend is dat ze zich al geinteresseerd hebben in het. betreffende product.
Ik snap niet waarom je denkt dat dat geen reclame is..

Adverteerders kopen banner "clicks" (of impressies) bij bijvoorbeeld AdWords van Google. En Google weet waar bezoeker X misschien op klikt, en aan welke adverteerders ze goed verdienen, dus die advertenties worden dan geserveerd.

Dus Google zal geen banners tonen puur omdat je die sites recent bezocht hebt, die adverteerder heeft er zelf een beloning tegenover gezet met bijvoorbeeld AdWords.

En inderdaad er worden cookies gebruikt, maar niet alleen dat..
Waar het mij om ging was dat oneplus geen reclame maakt zoals andere merken dat doen. Dus niet actief reclame maken voor iedereen (tv commercials/ bushokjes/ posters etc...). Dit bereikt namelijk iedereen al is het maar via de tv of omdat je toevallig met het openbaar vervoer reist, iedereen heeft er op die manier wel eens van gehoord.
Via banners vind ik passieve reclame, het wordt namelijk alleen maar getoond op het moment dat je er uberhaupt al interesse in getoond hebt door bepaalde sites te zoeken.
Als iemand me vraagt welke telefoon ik heb zeg ik : oneplus, en de standaard reactie is dan van welk merk is dat? Simpelweg omdat niemand ooit van dat merk gehoord heeft. En dat komt omdat ze geen actieve reclame maken.
Maar goed we raken te ver off-topic, end of discussion :)
Dat was precies mijn eerste gedachte. Vooral toen in vanochtend een reclame voor de onePlus 3 zag op nu.nl!
Die reclame op nu.nl zag je omdat je zelf aan het googlen bent geweest naar dit apparaat. Bij een collega die op kantoor eens de buienradar aanzette, verschenen allemaal hunkemoller BH aanbiedingen. Leuk he, Big Brother.....
Offtopic: Als het geen vrouw was: misschien was z'n vriendin/vrouw binnenkort jarig? Je kunt ook overal wat achter zoeken he? ;) Bij een getrouwde collega die naast me zit heb ik eens "50+ dating" gezien als hit. Die targeted reclame slaat vaak de plank mis.

Ontopic: Dit is natuurlijk een marketingstunt. Wel jammer dat Europa blijkbaar uitgezonderd wordt, de verkoop gaat blijkbaar door in andere werelddelen. Als het zo'n goede deal is (en dat is het naar mijn mening), waarom zouden consumenten dan niet een week of 2 (langer?) willen wachten op hun nieuwe gadget? Maar dan allemaal, want een Europese klant is hopelijk net zoveel waard voor OnePlus als een Amerikaanse, Afrikaanse of Aziatische.

[Reactie gewijzigd door Grrrrrene op 4 augustus 2016 07:56]

De telefoon is ook niet overal hetzelfde he? Er zijn 3 verschillende modellen: voor de Europees/Aziatische markt, voor China en voor Noord-Amerika. Dat heeft te maken met o.a. de 4g-banden en gebruikte netwerken in die regio's. Nu hebben die natuurlijk allemaal een accu en een display nodig, dus als dat soort dingen leveringsproblemen hebben, raakt het elke markt. Is het echter zo dat ze daar nog genoeg modellen van hebben liggen en alleen het Europese model is uitverkocht, dan gaat de verkoop in andere gebieden gewoon door. Dat de leveringen in Azië gewoon doorgaan, is dan raar omdat ze daar hetzelfde model krijgen als wij.

[Reactie gewijzigd door Jorgen op 4 augustus 2016 12:49]

En het was een mannelijke collega? :+
of een mannelijke collega die een cadeau voor zijn vrouw wilt aanschaffen of zijn hobby wilt uitoefenen :P
Vond ik dus ook, klink voor mij puur als een mooie marketing truuk. Werkt ook prima als ik hoor hoeveel dit overal in het nieuws komt.
volledig mee eens. Zo deed Apple het ook al meerdere keren
Alleen is het geen marketing truc. Alle reviews zijn lovend, samen met het feit dat dit hun eerste toestel is dat zonder invite direct te koop is, verbaast het mij dat ze al zolang konden blijven leveren.

Al vraag ik mij wel af of ze wel kunnen voldoen aan de vraag door de run op dit toestel die nu gaat ontstaan tot 9 augustus en tijdig kunnen leveren. Ik had eerder een verkoopstop per direct verwacht of ze hebben nog een zodanige voorraad dat ze hebben ingeschat dat ze nog wel aan alle bestellingen komende dagen kunnen voldoen.

EDIT: als ik de andere reacties zo lees worden de huidige bestellingen tot 9 augustus niet meer direct uitgeleverd (maar pas volgende maand) en is het dus meer een inventarisatie.

[Reactie gewijzigd door Laguna op 4 augustus 2016 09:13]

Denk het niet, want ze hebben nu al leveringsproblemen. Maar dit kan wel een manier zijn om te inventariseren hoeveel mensen nog interesse hebben in het toestel. Door aan te kondigen dat ze vanaf 9 augustus tijdelijk geen bestellingen gaan aannemen uit Europa, gaan de geďnteresseerden alvast bestellen. Doordat ze al aangegeven hebben dat ze leveringsproblemen hebben zullen deze klanten minder moeite mee hebben als ze de toestel pas een maand later ontvangen.
Productie opschroeven gaat niet zo makkelijk.
A ze hebben daar het budget niet voor, de winst per telefoon is relatief laag.
B de hele reden waarom dit bericht er is is omdat ze in kleine batches produceren en dat scheelt behoorlijk in de kosten, daardoor is de telefoon ook zo goedkoop. Zie ook A.

OnePlus produceert vergelijkbaar als Xiaomi, op vraag. Dat betekend dat ze geen gigantische productie keten hebben die non-stop produceert ongeacht wat de vraag is. Dat houd ook in dat de opslag nihil is. Allemaal kosten besparend om de prijs zo laag mogelijk te houden (en ze maken geen reclame zoals Samsung, ook kosten besparing).
Je kunt van een bedrijf met een dergelijke productieketen niet verwachten dat ze 'opeens' genoeg geproduceerd hebben want daar is de productie methode helemaal niet geschikt voor.
Reden waarom ze de vraag nu niet aan kunnen maar voorheen wel is dat ze voorheen met invites werkten wat voor genoeg vertraging zorgde om wel aan de vraag te kunnen voldoen.
Ach die aandacht krijgen ze toch wel.

Zoals KoensSocialL en True melden heeft OnePlus al een goede naam en reputatie bij ITers, Tweakers en telefoongeeks. Er is veel te zeggen voor mond op mond reclame.
Ik bijvoorbeeld laat iedereen die ik ken die enigszins interesse heeft in telefoons weten dat OnePlus een goed merk is en dat de OnePlus 3 in feite een Galaxy S7 of iPhone 6S is voor bijna de helft van het geld. Goeie vriend van mij zat eraan te denken een S7 te kopen, heb hem overtuigd een OP3 te kopen.

Ik zal vast niet de enige zijn. In een wereld waar grote naamsbekendheid alles is is de enige manier om door te dringen als nieuweling in zo'n markt ervoor te zorgen dat je een kwalitatief goed product levert zodat elke nieuwe klant een soort van promoter wordt van je product.
Ik vind het ook echt helemaal niet erg om OnePlus te promoten omdat hun producten gewoon GOED zijn. Oké mijn OPX heeft geen NFC noch een vingerafdrukscanner maar voor het bedrag wat ik ervoor betaald hebt kan ik me geen betere deal bedenken en ik haal m zonder enige schaamte tevoorschijn in het bijzijn van vrienden met een S7 of 6S (want hij ziet er gewoonweg veel strakker uit) :+

OT:
Ben overigens wel benieuwd wat Pokemon Go zal gaan doen voor potentiele iPhone verkoopcijfers. Gezien de batterijbesparingsmodus weinig nut heeft op een non-OLED display voorspel ik toch wel dat potentieel een persoon die pokemon go speelt/wilt spelen en opzoek is naar een nieuwe telefoon dit een factor zal zijn bij de aanschaf.

[Reactie gewijzigd door Ayporos op 4 augustus 2016 21:25]

Even een klein kanttekening.
Ik heb net even na middernacht op 2 augustus mijn OP3 besteld (00:15). Tijdens bestelproces werd de informatie getoond dat mijn toestel gelijk gestuurd zal worden (estimated availability veld onderaan). Pas na de betaling kreeg ik een shipment estimate date van 29 augustus en delivery date van 2 september.
Een dag later krijgt de OP community (ik ook) een forum bericht en een email van One Plus dat vanaf 9 augustus even geen bestellingen geplaatst kunnen worden. Met toevoeging dat je daarvoor je toestel zonder verdere consequenties kan bestellen. Ik vind de informatieverstrekking van One plus tijdens bestelproces op zijn minst misleidend.Ik begrijp dat het niet anders kan voor wat betreft voorraad beheer (bestelling stop is wat mij betreft een legitieme optie) maar om iets te roepen wat niet waar blijkt te zijn: daar win je geen nieuwe klanten mee. Echter is OP ook deze keer niet erin geslaagd om informatievoorziening, productie en bestelproces veel beter te maken.
Voor mij is het zuur, ik moet een maand wachten voor mijn toestel. Hopelijk krijg ik een toestel van een nieuw batch met aantal van de grote issues al verholpen.
Fingers crossed!

[Reactie gewijzigd door jumbojus op 4 augustus 2016 07:34]

Levertijd klopt niks van bij de oneplus3.

Heb hem zelf 2 weken geleden besteld, zou 9 augustus aangekomen maar kwam al 29 juli aan. Laat maar zien dat de levertijd sneller is dan gedacht.
Hoop voor jou het zelfde.
Same here. Besteld op 21 juli met een verwachte leverdatum van 4 augustus. 27 juli ging echter mijn deurbel al door de postbode die de OnePlus kwam brengen.

Het is tijdens het bestellen en het gebrek aan een track en trace bij de bezorgdienst weinig inzichtelijk, maar zie de gegeven leverdatum eerder als maximale leverdatum. En als die dan eerder komt is dat een leuke verrassing :)
Ze hebben wel degelijk een T&T service, alleen om (voor mij) onverklaarbare redenen sturen ze niet standaard de link mee. Als je een ticket opent met het verzoek voor een T&T code, krijg je een link naar een Russische T&T site.

Op deze site kon ik mijn pakketje tracen, maar deze link geeft globale info. Prima tot aan Duitsland, maar vanaf NL kon ik met de T&T code gewoon via DHL verder tracen en "exact" zien waar het pakketje zich bevond.
oke dan is dat de reden. Kreeg inderdaad geen linkje dus ging ervan uit dat ze voor een bezorgservice hadden gekozen die die dienst niet aanbied. Tnx voor de info!
17 juli besteld en mocht hem in ontvangst nemen op 21 juli terwijl ik mocht rekenen op begin augustus
Ik heb hem vorige week donderdag besteld en wordt naar verwachting pas morgen verscheept en naar verwachting volgende week 12 augustus geleverd. Dus ben benieuwd hoe lang na verscheping het nog daadwerkelijk duurt. :)


*Edit: Kreeg net een mailtje dat hij zojuist verscheept is terwijl de verwachtte verschepingsdatum 5 augustus was. Ik verwacht hem dus ook daadwerkelijk volgende week te krijgen :)

[Reactie gewijzigd door Kaasje123 op 4 augustus 2016 14:43]

Iets met voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Een goede telefoon voor een scherpe prijs, dan weet je dat je ergens een concessie moet doen. Bij OP is dat langer wachten dan je bent gewend.
Marketing ja, zeker weten dat ze de komende paar dagen nog even flink wat verkopen gaan doen.
Ze willen de verkoop tijdelijk stop zetten vanwege de grote vraag maar je krijgt nog wel een week om te bestellen voor ze de verkoop tijdelijk stop zetten???? Iets met hype creëren en marketing uit het boekje.
De verkoop stil leggen is het slechtste wat je kunt doen commercieel gezien. Marketing technisch lijkt mij dit ook geen slimme zet. Je bent al je mogelijke preorders kwijt.

Als klant zegt "de verkoop stil leggen" absoluut niets over de kwaliteit van een product.

Als de fabrikant en lange levertijd aangeeft is dit natuurlijk net zo eerlijk als de verkoop stil leggen.

Daarnaast vertelt de fabrikant alleen zijn waarheid en niet de waarheid. De tijd wijst dit meestal wel uit.
Mijn eerste reactie op de topictitel was dan ook niet "he, is die zo goed en populair?", maar wel "wat is er mis met het toestel dat ze stoppen met leveren"? Daar zal ik vast niet de enige in zijn.
Wat wil je dan doen?
Nu hebben ze onder de IT'ers, Tweakers en telefoongeeks al de naam dat de OP3 een goede telefoon is, wellicht uitstekend en uitmuntend voor de prijs. Ze weten dat ze niet aan de vraag kunnen voldoen en zullen dus met wekenlange levertijden zitten wat slecht is voor hun naam. Dit is een feit waarvan zij het risico van inzien.
Ik neem aan dat Oneplus zich met het loslaten van het invite systeem toch ook richt op de normale consument en niet alleen iemand die allerlei kunstgrepen uithaalt om aan een nieuwe smartphone te komen. Daarmee zijn ze ook verplicht om support en service te leveren.
Ja, maar hoeveel normale consumenten heb jij al gezien met een OP3 de Tweakers en soort gelijken nemen toch echt hierin het voortouw. De consument vertrouwd niet snel producten als ze ver onder de 'normale' prijs zitten en het een 'onbekend' merk is.
Support en service zijn ze altijd al verplicht geweest gezien ze ook gewoon binnen de EU verkopen.
Ben ik de enige die dit best een rare beslissing vind?
Ik denk het wel!
Slimme consumenten weten dat dit een goede deal is de OnePlus 3.
Die zijn dan ook slim genoeg om te weten dat goed communiceren beter is dan niet communiceren!
Zeker dat het een succes is, maar dat het zelfs OnePlus hun verwachtingen oversteigd maakt deze tijdelijke beslissing nog raarder..
Helemaal niet. Er zijn bedrijven die niet zomaar een paar miljard euro over hebben om voor de introductie al miljoenen extra telefoons te maken.
Ben bang dat ze vele nieuwe klanten hiermee mislopen..
Ik denk het niet, klanten houden ven helderheid. Met niet communiceren zouden ze pas klanten verliezen.
Was ook wel te verwachten, zeker als je kijkt hoe goed de telefoon presteert wanneer je hem vergelijkt met andere telefoons, waaronder de S7 Edge die toch ruim 2x zo duur is!

Persoonlijk vond ik de "WOW-factor" bij de One toch iets groter dan bij de 3, alhoewel de 3 zeer zeker velen malen beter is dan de One.
Voor diegenen die nog twijfelen; de 3 is aan te raden! :)
Ik ben nog steeds erg tevreden met de One. Ik zou best een nieuwe willen, maar dit keer kost het toch echt erg veel moeite om een rotexcuus te vinden.
Ik gebruik de one nog steeds. Had interesse in de op3 maar op zoveel punten stelt het teleur dat ik maar voor de Samsung s7 edge heb gekozen. Daar werkt de camera tenminste bij video's..en het uitbreidbaar geheugen. Etc. Was de bugs van de one helemaal zat..en toch mis ik hem. CyanogenMod is gewoon zo fijn...
Persoonlijk vond ik de "WOW-factor" bij de One toch iets groter dan bij de 3, alhoewel de 3 zeer zeker velen malen beter is dan de One.
De One kwam dan ook plots vanuit het niets ;)
De One Plus 3 zou voor mij een reden zijn om van een iPhone over te stappen op een ander merk dan Apple. Prachtige telefoon, en het OS is zonder poespas en Google heeft iets minder grip op je dan met de andere Android smaken.
Ha, ze gaan een pre-order systeem proberen! Je kunt 5 dagen lang bestellen en daarna een maand niet. Kijken of het werkt. Of is dit een voorbeeld van "Hoe maak ik een niet-exclusief product exclusief?"

Los daarvan, waarom zitten ze zonder voorraad? Dit hadden ze toch al van verre aan kunnen zien komen? Of is er ergens anders in de productie-chain iets verandert (eg. fabriek die niet meer levert vanwege prio, productie problemen, geen onderdelen meer beschikbaar, douane problemen, etc.)?
Nou volgens mij kun je duidelijk lezen dat ze niet hadden verwacht dat er zoveel telefoons verkocht zouden worden. Dus nee, dat zagen ze niet aan komen. :)

Overigens zullen ze dan aardig wat telefoons verkocht hebben, want er waren in het begin geruchten dat er een voorraad was van 1 miljoen telefoons. De telefoon is nu 2.5 maand te koop en in de tussentijd zijn ze vast ook nog bezig geweest met een batch of 2 te produceren. Dan hebben ze het zeker niet slecht gedaan en zeker weten een stuk beter dan de vorige 3 telefoons.
Tuurlijk hebben ze het beter gedaan dan de eerdere versies. Ze verkopen goed. Maar je zou toch mogen verwachten dat je na drie telefoons die ook al een tijd in de vrije verkoop zijn geweest en die ook mateloos populair zijn geweest, dat je weet hoe je je voorraad in de gaten moet houden, zeker na 2.5 maand in de verkoop te zijn. Ze gooien nu hun verkoop een maand dicht. Dus in een periode van 3.5 maanden kan je de OnePlus 3 een maand lang niet kopen. Dat vind ik veel tijd.
Dus in een periode van 3.5 maanden kan je de OnePlus 3 een maand lang niet kopen.
Vreemde conclusie, maar zo kan je het ook zien ja.

[Reactie gewijzigd door Chris.nl op 4 augustus 2016 13:45]

Dat hoeft natuurlijk helemaal niet. De vorige telefoons waren op dat moment ook populair, maar wel met een invite systeem. Dit systeem zorgde er echter ook voor dat veel mensen al gingen afhaken. Nu dit weg is, is er logischerwijs nog meer vraag. En als de vraag dan nog hoger is dan verwacht, ja dan wordt het lastiger.

En geloof me, je kunt beter even wachten tot er een nieuwe, ruime batch is dan dat je met veel vertragingen gaat leveren. Daar wordt men pas niet vrolijk van.
Twijfel tussen (een jong gebruikte met garantiebon ) Nexus 6P en een Op3

Prijs is hetzelfde, maar wat is wijsheid.... lastig :)
Op3, nexus 6p heeft microfoon problemen ( 3de microfoon voor noisecaneceling) veel problemen op reddit.
Gelukkig is de OP3 erg stabiel zonder problemen...
sarcasme, leuk ik hoop dat men die weet te herkennen. Gezien de modding zal het wel niet ;)
Heb je er zelf 1, of heb je dit van "horen zeggen"? Ik heb mijn toestel nu een week of 3 in gebruik en hij werkt zonder problemen.

Er is vorige week een update uitgekomen die een aantal problemen verholpen zou moeten hebben. Ik heb 'm wel uitgevoerd, maar merk geen verschil: voor die tijd geen problemen en na de update ook niet.
Voor mensen die op dit moment een bestelling open hebben staan, verandert er niets volgens OnePlus.
Kreeg een kleine hartverzakking bij het lezen van de titel hehe. Ik woon in Japan en Oneplus verscheept niet naar hier en ik had juist vorige week een Oneplus 3 besteld omdat ik vanaf volgende week in Nederland ben voor een paar weken.

Hopelijk word de mijne nog steeds op de 5e verstuurd.

Edit: Niet dus, verzend datum is nu al naar de 9e verschoven.

[Reactie gewijzigd door t_o_c op 4 augustus 2016 03:55]

De trend is over het algemeen dat de OP3 een week na bestelling binnenkomt :). Ik weet niet in hoeverre dat al verandert is door de hoge(re?) vraag.

Mijne donderdag 20 juli besteld en is de 27e aangeboden aan de deur.
Ik had de mijne maandag 4 juli besteld. Estimate delivery was 14 juli.
Hij was de fabriek verlaten op 6 juli en werd vrijdag 8 juli afgeleverd.
zeker de moeite waard voor die prijs. ik merk wel dat het een chinees product is. er zijn een paar dingetjes die doordat ik het geroot heb die wat minder prettig werken. zoals dat backlight soms aan of uit gaat. lastig als de zon er op schijnt of 's avonds dat het erg fel overkomt. zal waarschijnlijk aan het rooten liggen.
veder een zeer tevreden gebruiker.
Ik moet zeggen dat de OnePlus 3 me erg bevalt en dat ik eigenlijk helemaal niet merk dat het een Chinees product is. Ja, ik heb een vergelijkbaar probleem: de schermhelderheid dimt soms ineens. Ben erachter gekomen dat dit alleen gebeurt als ik 'm z'n helderheid aan laat passen aan het omgevingslicht, dus er zit iets niet helemaal goed met die sensor / de reactie daarop (overigens heb ik mijn telefoon niet geroot). Zet ik de 'helderheid aanpassen' functie uit, heb ik nergens last van.

Het is natuurlijk niet zo mooi dat een dergelijk bugje in een high-end telefoon zit, maar... vergeleken met mijn Galaxy S3 (mijn vorige telefoon) is dit zo erg nog niet. Mijn S3 startte soms random opnieuw op - dat deed hij vanaf begin af aan - en aan recentelijk wilde hij niet meer wakker worden zodra hij in deep-sleep was gegaan (wat bijv. 's nachts gebeurde als ik hem een aantal uren achter elkaar niet gebruikte, en waardoor mijn wekker niet meer afging :( ).

Daarmee wil ik maar zeggen: geen enkele software is helemaal vrij van bugs, en vergeleken met die van mijn S3 vind ik deze zo erg nog niet...

Overigens wat betreft de levertijden was het mij ook opgevallen dat die sterk aan het toenemen waren. De eerste keer (begin juli) dat ik naar de telefoon keek was de levertijd een week. Ik heb mijn telefoon zo omstreeks 20 juli bestelt, toen was de geplande levertijd 2 weken. Uiteindelijk had ik 'm toch binnen een week, maar een vriend van me die 'm ook besteld had moest wel iets langer wachten. Op zich een mooi succes voor OnePlus dat hun verkopen de verwachtingen zo overstijgen, maar ik vrees dat mensen niet een maand willen wachten als ze een nieuwe mobiel gaan kopen...
"de schermhelderheid dimt soms ineens. Ben erachter gekomen dat dit alleen gebeurt als ik 'm z'n helderheid aan laat passen aan het omgevingslicht,"