Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 129 reacties

Microsoft heeft in aanloop naar de komst van de Xbox One S een prijsverlaging voor de 500GB-versie van de originele Xbox One doorgevoerd. In de VS kost de console 'zolang de voorraad strekt' nu 249 dollar. Ook bundels vallen onder de aanbieding.

Het is de derde prijsverlaging van de Xbox One in minder dan twee maanden: eind mei ging de prijs in de VS van 349 dollar naar 299 dollar, gevolgd door een verlaging naar 279 dollar half juni. Nu is de prijs per direct 249 dollar, maakt Microsoft bekend. Het zou om een tijdelijke verlaging 'zolang de voorraad strekt' gaan.

Daarmee lijkt Microsoft zijn voorraden weg te werken in aanloop naar de Xbox One S. Die compactere nieuwe versie van de console verschijnt 2 augustus in een 2TB-versie voor 399 euro. Op een onbekende datum daarna volgen de 500GB- en 1TB-versies, voor respectievelijk 299 en 349 euro. De Xbox One S bevat een ingebouwde voeding en kan 4k-video en hdr-beelden weergeven.

Microsoft maakt geen verlaging van de Xbox One 500GB in europrijzen bekend. Wel is ook hier de prijs bij sommige webwinkels in de afgelopen maanden gedaald tot inmiddels rond 250 euro. De prijsverlaging in de VS geldt ook voor bundels, zoals die voor Gears of War: Ultimate Edition, de Special Edition van Quantum Break en de Name your Game-bundel.

Review Xbox One

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (129)

Zit er al een tijd aan te denken om naast m'n Game PC een console te kopen. Gewoon om op de televisie aan te kunnen sluiten voor media content of een game op de bank. Nu de nieuwe Xbox One S is aangekondigd met het compactere design en 4K video, moet ik zeggen dat ik de Xbox One niet aantrekkelijk vind om te kopen. Daarnaast kan ik de Xbox nog niet direct kwijt in m'n kamer, maar straks wel in m'n nieuwe appartement.

Hoe kijken jullie daarnaar? Hoever moet de Xbox One in prijs zakken, voordat het interessant wordt om niet de Xbox One S te kopen, maar de Xbox One?
Heb zelf consoles maar de beste ervaring tot nu toe heb ik toch via steamlink. Sowieso het nut van een xbox console ontgaat mij een beetje als je een windows PC hebt. De echte toppers lijken mij toch ook op de PC uit te komen.

Eigenlijk is het wel ironisch want de xbox 360 heeft mij de mogelijkheid verschaft om windows te laten vallen omdat ik veel games erop kon spelen waar ik vroeger nog een windowd pc achter de hand hield. Na het xbox one debacle heb ik mij weer op een game pc gericht en kan veel van de xbox one games spelen. Zelf titels alla forza.

Het lijkt alsof MS enorm goed is om de poten van de stoel af te zagen waar ze zelf opzitten.
Je bedoelt die Forza beta die gewoon slecht draait?
Op mijn xbox one draait die 1 sneller, 2 mooier en 3 stabieler, daarbij kan ik Forza op de xbox makkelijk online doen met mensen uit mijn vriendenlijst.

Ja het is leuk dat Forza misschien straks ook écht naar de PC komt, maar wat dan nog? Zelfs met de xbox one controller op de PC vond ik het op de PC niet lekker / leuk spelen.

Nee ik ben blij dat ik de xbox one naast mijn game pc heb.

Maar oké jij zegt dat je VEEL van de xbox one games kan spelen op de pc, noem mij eens een paar volledige games op en dan niet een Forza Beta die gewoon niet goed draait op de PC (nee mijn pc zal niet het probleem zijn even ter info). Forza laat uiteraard wel weer zien hoe goed ze die voor de xbox one geoptimaliseerd hebben, en hoe slecht games voor de PC geoptimaliseerd zijn :D

Ik heb 1 reden waarom die xbox niet eruit gaat: iedereen die ik persoonlijk ken, en nog doet gamen, doen dat allemaal via de xbox one. Nu speel ik soms wel alleen of met een vriend 1 pc game omdat die er niet is voor de xbox, maar daar blijft het bij? Dan kan je wel 1000 redenen geven waarom een PC beter is, maar die belanden allemaal in de prullenbak?

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 25 juli 2016 11:55]

Hij heeft het over de aankomende exclusives die ook naar de pc komen.

Bij mij draait forza 6 apex gewoon goed stabiel max op 60 fps 1080p. Maar wat wel erg jammer is, is UWP. Als pc gamer wil je soms net iets beter een spel tweaken en dat houd UWP tegen.

En over vrienden gesproken dat word dus straks crossplay.

[Reactie gewijzigd door raymondtoonen op 25 juli 2016 12:15]

Nja daar heb ik toch niks aan, iedereen die ik ken gamed op de xbox one, mijn pc wordt praktisch alleen nog maar voor mining gebruikt.

Maar ik vind het wel leuk dat ik beiden heb, zo kan ik ook een oordeel doen die ik net iets eerlijker vind. Iedereen met een PC die geen console heeft oordeelt gewoon over het algemeen fout vind ik.

Dan nog, nu doe ik het met 3x een R9 290 (wellicht weinig voordeel mee bij Forza), maar stel je doet het met 1x een R9 290 OC TRIX, hoeveel kost die nieuw? 200-250?
Voor dat geld kan je de xbox one kopen, die Forza veel beter draait dan die R9 290 (tel dan ook nog de rest van de hardware erbij op, want met alleen een R9 290 op tafel kan je niks).

Zelfde als dat iemand naar een fiets winkel gaat voor een stadsfiets en die een mountainbike aangesmeerd krijgt (die dan ook nog 4-10x zoveel kost dan de stadsfiets).. En dat is wat veel tweakers helaas doen, die hebben geen console en/of begrijpen gewoonweg niet wat voor voordelen een console heeft.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 25 juli 2016 12:21]

Ik heb zelf ook een xbox one dus ik kan ook gewoon een goede oordeel geven. Maar wij beide kunnen geen objectieve oordeel geven omdat het hier altijd gaat om een subjectief oordeel.

Ik maak veel gebruik van trainers wat gewoon onmogelijk is op consoles. Trainers zijn al een reden voor mij om op pc te gamen boven console gamen.
Yes, echter zie de reactie (waar alles ontstaan is van deze zinloze discussie), iemand wilt weten: xbox one of xbox one s.
Niet welke PC of welke controller of welke andere console. Nee de xbox one of de xbox one s.

Dus ik kan wel een goed oordeel geven:
Maakt je die paar tientjes niet uit, haal dan de xbox one s, maakt het wel wat uit, haal de xbox one.
Kijk ook of je al een 4K tv hebt, of dat je die misschien overmorgen gaat kopen.

Zo simpel is het, niet steam, niet steamlink, niet : je kan alles al op de pc doen (allemaal onzin), niet een PS4, niet een WII u, geen PS Vita, geen gameboy. Nee de xbox one of one s.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 25 juli 2016 12:32]

Daar heb je gelijk in maar ik reageer meer op hoe jij xone en pc tegenover elkaar zet.

Laten we eerlijk zijn soms is pc gamen iets meer werk inderdaad al die game platformen (steam enz.) Maar als je weet hoe je een game goed kan optimaliseren (wat vele pc gamers niet kunnen) dan draait 99% van de games gewoon beter op een pc.

Maar beide hebben zijn voordelen en nadelen. Maar de nadelen vind ik op de pc wel een stuk minder vooral dat nu ook vele exclusives naar de pc komen als dat al niet alle exclusives worden.

[Reactie gewijzigd door raymondtoonen op 25 juli 2016 12:48]

Wat is optimaliseren?
Ik ken een OpenCL/DirectX/CUDA freak (1 van de grootste miner developer) die OpenCL games goed kan optimaliseren door de code aan te passen (mits die open source is), voor de rest kan je als je geen verstand hebt van zulke zaken niet veel doen, ja eens een mod vinden of de grafische settings ingame aanpassen.

Maar goed allemaal moeite, op de xbox one wordt dat voor je gedaan door de ontwikkelaar.. Die wilt gewoon op dat apparaat de game zo goed mogelijk naar voren laten komen. Dat gebeurt op de PC niet.

Maar goed dit zijn allemaal kleine dingetjes, net als dat het 30 minuten kan duren voordat je BF4 eindelijk eens opgestart hebt, allemaal kleine minpuntjes.
Grootste dealmaker voor mij: waar zitten je vrienden, familie en kennissen.
Stel bij mij zat alles en iedereen voor de PC dan zat ik daar ook voor, echter is dat niet zo.
Het maakt mij dan ook echt niet uit dat ik net een paar settings mooier heb op de PC dan op de xbox, ik zie dat na een paar minuten spelen toch niet. Daarnaast om alle games online maar alleen te doen of met onbekende, nee dankje.

Je ziet wel dat mensen die voornamelijk met de PC gamen, heel veel moeite hier steken om mensen geen console te laten kopen maar een PC.
Bekijk je het forum hier, staat bomvol met klachten over PC gamen, schaduws die niet kloppen (ja je monitor, nee je gpu, nee de install is fout dit dat), beelden die niet lekker lopen, AA die niet klopt.. Heel het forum staat vol met klachten die mensen hebben met hun PC en gaming.

Overwatch was hier een mooi voorbeeld van:P Elke pc gamer zat de console gamer ''aan te vallen'' omdat het op de PC zo mooi gemaakt is en het geen console game zou zijn, lees je op het topic (pc overwatch) hier, zie je ontiegelijk veel klachten.
Op het console gedeelte lees je amper tot geen klachten :D

Het valt gewoon op dat elke keer weer bij een console artikel de pc gamers het gaan aanvallen en hun platform moeten verdedigen.. Het enige wat ik serieus kan indenken is jaloezie..

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 25 juli 2016 12:59]

"Maar goed allemaal moeite, op de xbox one wordt dat voor je gedaan door de ontwikkelaar.. Die wilt gewoon op dat apparaat de game zo goed mogelijk naar voren laten komen. Dat gebeurt op de PC niet."

Dit dus vind ik heel slecht gedaan door ontwikkelaars. Ontwikkelaars op consoles willen zo veel mogelijk graphics er uitpersen op een console wat veelal ten koste gaat van de framerate. Laten we eerlijk zijn framerates horen gewoon stabiel te zijn en NEE ik ben niet zon pc gamer die vind dat 60fps een must is. Ik speel veel games op de pc met 30fps (wel met max graphics natuurlijk).

Wat ik al aan geef de nadelen die jij noemt vind ik persoonlijk niet erg (subjectief). Het probleem over de framerate kan je natuurlijk subjectief zien en zeggen dat het jou niet uit maakt maar er zit ook een waarheid in.

PC gamen kost inderdaad meer tijd om iets optimaal te krijgen maar eenmaal het gedaan is heb je een superieure game ervaring.
Nou, je laat zelf toch ook wel een cruciaal stukje informatie weg hoor... De vraag werd gesteld door iemand die aangaf al een game pc te hebben maar ook graag wel eens vanaf de bank op de TV wil kunnen gamen. In die situatie is een Steam Link wel degelijk een zeer goed alternatief voor een Xbox One.
Uiteraard is het altijd aan de persoon zelf om te bepalen welke optie het beste zou zijn in hun situatie, het enige dat hierboven gedaan werd is het geven van informatie en meningen (want daar werd om gevraagd). Jouw argumenten van "ja maar al mijn vrienden spelen op xbox" zou ik dan weer compleet irrelevant noemen want dat is compleet persoonlijk. Als dat ook zo is voor de vraagsteller dan kan hij zelf wel bedenken of hij graag met zijn vrienden online wil kunnen gamen.

edit:
Maar goed allemaal moeite, op de xbox one wordt dat voor je gedaan door de ontwikkelaar.. Die wilt gewoon op dat apparaat de game zo goed mogelijk naar voren laten komen. Dat gebeurt op de PC niet.
Jij brengt dit als voordeel van de console maar ik zie het als voordeel voor de PC. De ontwikkelaar kiest er op de console namelijk vaak voor om meer eyecandy aan te zetten en genoegen te nemen met 30 fps. Ik zet dan liever bijvoorbeeld AA en dof of zo uit en speel lekker op 60 fps. Dat is een persoonlijke keuze, maar een die je op de console niet hebt, daar moet je het doen met wat je voorgeschoteld krijgt.

Verder zie ik jou veel feller reageren dan wat ik gelezen heb van mensen die iets over de PC schrijven, weet je zeker dat je zelf niet jaloers bent?

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 25 juli 2016 15:26]

Hmm waarom jaloers? Omdat ik zowel de xbox one als een game pc heb? En maar al te goed de verschillen weet tussen een game console en een desktop?
Als je een 4K ultra HD televisie hebt dan is de One S als UHD Blu ray speler sowieso al een goede keuze. De gameconsole krijg je er dan toevallig gewoon bij.
Vraag me wel sterk af hoe groot de markt gaat worden voor UHD blurays.

Verwacht dat streaming het voornaamste platform gaat zijn (wat met de vrij beperkte bitrate grotendeels het voordeel van UHD onderuit haalt als ze geen fatsoenlijke compressie techniek gebruiken als h265).

Audio heeft er sowieso zwaar onder te lijden.
Waar zou de beperking in bitrate moeten zitten bij streamen?

Lokaal streamen is te doen met 1 gbps (dus knelling is de leessnelheid van hdd). Vanuit extern afhankelijk van je aansluiting, waar 100 mbit volgens vrij algemeen beschikbaar is (uitz. afgelegen gebieden). Dat betekent dat UHD BD van 50 GB met 82 mbps er gewoon doorkan. De 66 GB en 100 GB varianten net, en helaas niet.

Vraag is uiteraard of streamingdiensten een volle BD gaan streamen of toch iets gebruiken om bandbreedte te sparen. Als ze volle BD's doen is dat toch een weer push voor ISPs om hogere snelheden aan te bieden.

http://www.whathifi.com/a...erything-you-need-to-know
Kijk eens wat voor bitrate de grote videoplatformen vandaag geven op HD/4K en je ziet direct waar het schoentje wringt. 4K/UHD kan zo een mooi beeld geven als het goed gedaan wordt, dan wil je dat echt niet verknoeien met een online stream aan lage bitrate.

En nee, de meeste mensen gaan echt geen stream aan 92Mbps aankunnen, NL zit daar in een luxe positie dat het wel kan, maar wereldwijd staat men er meestal niet zo goed voor.
De infra van de isps is er helemaal niet op voorbereid om 82mbps tegelijkertijd per gebruiker te leveren laat staan de infra van de hoster en leverancier van de dienst aan de achterkant.
Als dat allemaal mogelijk was zou Netflix dat allang doen ipv het crappy compressed 5.1 geluid aan te bieden.

Daarnaast zitten de meeste aansluitingen in NL op 50mbit of lager.
Het kan inderdaad probleemloos in NL waar ~100Mbit bijna overal beschikbaar is (kabel en of glasvezel). Maar er is geen enkele aanbieder van volledigevolledige streaming blurays voor zover ik weet.

Met h265 in combo met een leuke audio track (true hd, dts-hd) waarschijnlijk probleemloos in ~50Mbit UHD materiaal kunnen streamen.

Issue is dat in veel landen de internet snelheden erg beperkt zijn.
Markt is inderdaad wat gekrompen maar niet dood, zal denk ik ook niet snel gebeuren. Steamen is leuk maar kwaliteit van bluray met HDR10 zal vele male beter zijn dan 4K 15.6Mbit steam van netflix. Zelfs Blu ray HD heeft soms al 45Mbit rate zoals planet earth met die vogel scene, UHD Blu ray zal 100Mbit of meer zijn. Mensen die voor kwaliteit gaan of willen verzamelen zullen altijd voor fysieke kopie gaan.

Ik ga ook xbx one s halen en blu ray is leuke bijkomstigheid, ik had anders nog even gewacht tot prijs wat was gedaald, UHD blu ray kosten nu nog iets van 500+ euro, Xbox one s kost 299 euro, en je kan er lekker op gamen, mijn 10 jaar oude X360 heeft zijn dienst wel bewezen en mag met pensioen. :)

[Reactie gewijzigd door mad_max234 op 25 juli 2016 15:31]

Een belangrijke reden voor een console zijn de exclusives. Daarom denk ik dat de Xbox helemaal niet meer aantrekkelijk is, omdat alle games naar Windows 10 komen. Dus ik zou eerder een PC in elkaar zetten dan een Xbox One halen.

Volgens mij is binnenkort de ideale game setup:

- PS4 Neo;
- Game PC.

Hiermee heb je alle PS4 games op 1080p 60fps, alle Xbox games en alle steam pc games.

Ik zou de Xbox helemaal links laten liggen.
Alleen komen niet alle games ook naar Windows 10.
De Xbox houdt de nodige exclusives.
Daarnaast kan je met een Xbox en PC sneller samen spelen.
1 account voor alles.
Framerate voordeel van de PS4 is overrated. En wil je dat per se dan is een PC sowieso altijd al sneller en mooier.
Xbox One S zal goedkoper zijn (met 4K+HDR) dan de Neo.
Wil je ALLES kunnen spelen, heb je dus bij voorbaat nog altijd alle 3 nodig.

Ik zou en ga de PS links laten liggen.
Te veel overhead.

[Reactie gewijzigd door Tweaker1234 op 25 juli 2016 09:59]

De hoeveelheid exclusives voor PS4 is echter wel een stuk groter (en interessanter) dan het XBOX aanbod wat dat betreft. Zeker als je Windows 10 releases meerekent.

Persoonlijk ben ik nog geen exclusive tegengekomen waar ik een XBOX voor wilde kopen, terwijl bij de PS4 alleen Uncharted al een must-buy is voor mij.
maar dat is toch per persoon verschillend? wat voor jou een vette exlusive is, kan voor de ander een saai spel zijn waar die geen cent aan uit wilt geven.
Forza wellicht maar quantum break was een dikke flop, halo was ooit legendarisch en ze hebben gears of war. Verder zou ik niet weten wat nou echt de moeite is terwijl ps4 een hele reeks aan hits lijkt te produceren.
De PS4 heeft qua exclusives werkelijk niets dat ik interessant vind. De Xbox echter een hele rits die ik graag speel. Dus om nu te zeggen dat "De hoeveelheid exclusives voor PS4 is echter wel een stuk groter (en interessanter) dan het XBOX aanbod wat dat betreft." is wel heel persoonlijk en verschilt dan ook van gamer tot gamer.
je zegt het al zelf , het is heel persoonlijk, en dat ben ik met je eens, heb een ps4 en ben er dik tevreden mee, ook de xbox heeft zo zijn eigen exclusive games anders kan je je niet van de ander onderscheiden...

Waarom je dan +2 hebt snap ik niet, je bent terecht wel ontopic maar wat je zegt mbt de ps4 kan ook net zo goed andersom gezegd worden terwijl ik vindt dat elke console zijn goede en minder goede kanten heeft.. en ja ik kan me geld maar 1x uitgeven dus in dit geval ps4 en bij de volgende ronde misschien wel Nintendo NX ... (wie weet ) of een xbox ...
Mijn reactiescore heb ik weinig invloed op ;) vind hem zelf ook gewoon +1... Dit is dan weer meer een 0 post :P :+
Ken genoeg vrienden die spelen op een xbox one. Als ik nu een console aan zou schaffen zou het dus nooit een PS4 of neo worden, maar gewoon een xbox one. aangezien de 4K me niet boeit omdat ik een tv heb die nog niet eens FHD heeft :P

daarnaast zie ik juist wel een leuke toekomst tussen win10 en een xbox. Voor beiden komen nog steeds aparte spellen uit, dus het is niet gelijk zo dat alle games voor de pc ook voor de xbox one zijn, en andersom, en ik vind bijvoorbeeld een potje FIFA veel leuker op een grote tv dan op mn pc, zou FIFA nooit samen met mn zoontje op de pc spelen, maar wel op de xbox. Dan zou een steam link of mediapc een mogelijkheid zijn, maar als de xbox one voor een leuke prijs te koop is zou dat toch wel mijn voorkeur hebben.
gezien de neo nog niet uit is en ook nog lang geen bewijs is hoe alle games draaien kan je er ook nog niet vanuit gaan dat de PS4 neo 1080P60 met alle games gaat halen.
Het is puur voorkeur welke games je wil spelen.
Voor 100 euro zou ik m misschien kopen.

Dat klinkt een beetje flauw misschien, maar als we even realistisch zijn, Microsoft heeft de laatste 'console oorlog' met grote afstand verloren, en het is nog maar de vraag of ze met deze ingelaste '4K generatie' echt tegengewicht aan Sony kunnen bieden, punt is, de meeste verkochte consoles (wereldwijd) zijn op dit moment een PS4, dus de meeste developers die console games maken richten zich nu vooral daar op (aan de grootste groep gebruikers kun je immers het grootste aantal games verkopen) resultaat is dat er over een x aantal maanden / een jaar waarschijnlijk nog nauwelijks games voor de Xbox uitkomen, maar games voor de Playstation zullen er voorlopig genoeg zijn. (Dit zie je trouwens nu ook al een beetje gebeuren)
Ik weet door welke zwarte bril jij kijkt, maar met grote afstand is al onzin en dat er over een jaar niets meer uit komt voor de X1 al helemaal.
Als dat zo was geweest was Sony bij de vorige generatie ook na 3 jaar dood geweest met de ps3.

Ik zie op dit moment maar weinig games die niet voor de Xbox One uitkomen. Kun je er eens een noemen die wel op de ps4 en pc uitkomt maar niet voor de Xbox (en dus geen ps4 exclusive is)
Dat er niks meer uitkomt voor de X1 is inderdaad pure onzin. Maar er worden nog steeds redelijk wat games aangekondigd die enkel voor pc en ps4 uitkomen:

Abzu
Battlezone
Boundless
Brutal
Darkest Dungeon
Dragon Quest Builders
Dungeon Defenders II
Dungeons 2
Eve: Valkyrie
The Forest
Forgotten Memories
GlowTag
Guns of Icarus Online
H-Hour: World's Elite
Heart and Soul
Hellblade
Invisible, Inc.
Killing Floor 2
Kingdom Under Fire II
Liege
Masquerada: Songs and Shadows
Mystery Chronicle: One Way Heroics
No Mans Sky
Orcs Must Die! Unchained
Pox Nora
Pyre
QuickDraw
Ray's The Dead
Regalia – Of Men and Monarchs
Shenmue III
Skytorn
Space Hulk: Ascension
Star Ocean: Integrity and Faithlessness
Stories: The Path of Destinies
Umbrella Corps
World of Final Fantasy
World War Toons
Xing: The Land Beyond

En dan zijn er nog een aantal timed exclusives zoals Ark: Survival of the Fittest, Final Fantasy VII (remake), Paragon, The Witness enz...

Voor de Xbox One zijn de meeste aankomende console exclusives games die Microsoft zelf uitgeeft.

Bron: https://en.wikipedia.org/...sives_(eighth_generation)


Edit: vg247 heeft een lijst gemaakt van games die deze week uitkomen, en slechts één ervan komt ook uit voor de Xbone:

Among The Sleep (PS4)
Fairy Fencer F: Advent Dark Force (PS4)
Headlander (PS4)
Hyper Light Drifter (PS4, Xbox One)
We Happy Few (Linux, Mac, PC; early access)
A.W. Phoenix Festa (Vita)
Arcade Archives MX5000 (PS4)
Blue Rider (PS4)
Chambara (PS4)
Dungeon Punks (PS4)
Laser Disco Defenders (PC, Vita)
Mutant Mudds: Super Challenge (PS4, Vita, cross buy)
Riptide GP: Renegade (PS4)
Shiren the Wanderer: The Tower of Fortune and the Dice of Fate (Vita)

http://www.vg247.com/2016...-release-dates-this-week/

[Reactie gewijzigd door Ge0force op 25 juli 2016 16:13]

Mooie lijst, maar niet 1 die mij wat doet, kan voor een ander misschien wat anders zijn, maar usp voor PS4 valt hiermee weg voor mij.
Jammer dat er in zo'n lange lijst van diverse games niets naar je smaak bij is. Invisible Inc is thans een van m'n favoriete games van de afgelopen jaren en No Mans Sky is veelbelovend.

[Reactie gewijzigd door Ge0force op 25 juli 2016 19:52]

Sorry, maar zo'n onzin is het niet.
http://www.pu.nl/artikelen/feature/playstation-4-vs-xbox-one-de-tussenstand-na-ruim-twee-jaar/ (artikel van paar maanden geleden)
Sony heeft inmiddels laten weten dat er al 36 miljoen PS4’s zijn verkocht
Microsoft zelf doet op dit moment allerlei uitspraken over het feit dat verkoopcijfers op dit moment niet zo belangrijk zijn. ... Er wordt gedacht dat er tussen de 18 en 22 miljoen Xbox One consoles zijn verkocht.
Het is op zn minst vreemd dat Microsoft geen verkoopaantallen noemt, en als je dan kijkt naar de inschattingen, lopen ze finaal achter. Op het eerste gezicht lijkt het misschien niet zoveel verschil (?) maar er zijn dus 45% meer PS4's dan XBOne's verkocht (afgaand op 20mil Xbox)

En ook de opmerking dat er over een jaar niets meer uitkomt komt niet zomaar uit mn grote duim, oke ik geef toe hij is misschien iets te 'sterk', maar geloof maar dat er over een jaar in ieder geval een boel minder games voor de Xbox dan voor de Playstation uit komen, kijk maar naar het verleden, precies hetzelfde verhaal, Sony wint, iedereen maakt games voor Playstation, en de Xbox raakt 'onder gesneeuwd'
In het verleden heeft de XBOX360 ruim gewonnen.
Sterker nog, pas na 4,5 jaar na uitbrengen haalde Sony met de PS3 de verkoopcijfers van de xbox360 bij ( http://www.nu.nl/games/26...en-xbox-360-consoles.html ).
Dus als je dat vergelijkt met wat je hier boven roept, was de PS3 op dat moment eigenlijk al lang dood geweest volgens jou stelling, omdat Microsoft mijlen ver voor lag de eerste 3-4,5 jaar (en daarmee is dus rekening gehouden met het feit dat de ps3 eigenlijk al dood was voor hij uitkwam -xbox lag mijlen ver voor- omdat hij een jaar later op de markt kwam en uiteindelijk ook nog eens een jaar eerder werd opgevolgd dan de xbox360)

En voor de xbox360 komen tot nu toe nog nieuwe games uit. Dus ook daar snap ik je opmerking ' sony wint en xbox raakt ondergesneeuwd' totaal niet.

Klinkt me meer in de oren als een fanboy met een iets te gekleurde roze bril mbt Playstation.

[Reactie gewijzigd door SunnieNL op 26 juli 2016 13:15]

Tja, de S kost 299,- en het is maar net of je een 4K tv hebt. Anders heb je er niets aan, behalve dan de controller die nog beter schijnt te zijn. Goedkoper dan dit wordt ie niet via MS, maar wel ergens in een winkel. Daar zou ik dan voor gaan. (vervolgens wachten op de herfst uitverkoop / Black Friday voor de games en extra controller)
En hij is kleiner, heeft interne voeding en is ook nog iets zuiniger.. mogelijk ook stiller.. Ook is die daadwerkelijk iets sneller (wat ze alleen niet zo willen publiceren).. Dus om nu nog een gewone xboxone te kopen is niet echt slim IMHO, maargoed, de S is er nog niet, dus als je nu wilt spelen dan zul je toch de gewone moeten kopen..
Sinds kort bezit ik een 4K televisie en ik ga echt wel wachten op de XBONE S. UHD weergave voor ¤ 50,- meer! Dan zie ik geen reden om nog voor het oorspronkelijke model te gaan.
Wat mij betreft wordt de XBONE pas interessant wanneer het prijsverschil meer dan ¤ 100,- is. En dan nog zou ik twijfelen, aangezien ik nog op zoek ben naar een UHD Bluray-speler.
Nou het prijsverschil is eigenlijk we 100 euro aangezien als je goed zoekt ook bundels ziet met een game erbij voor 250 euro. Maar ik zou het het wachten en de prijs ook wel waard om voor de slim te gaan.
In dat geval zou ik voor de one s gaan of heel even wachten tot einde jaar en de playstation 4.5 aka neo.
Als je niet echt van plan bent games te gaan spelen of wel een aardige game PC hebt staan thuis met daarin een NVIDIA kaart, overweeg dan een NVIDIA Shield. Hiermee kan je (tot 4k) uitstekend alle soorten media en video afspelen en streamen en vanaf je game PC kan je gewoon gamen (op de bank) dankzij Geforce Streaming oid. :)

[Reactie gewijzigd door Mmore op 25 juli 2016 09:19]

Persoonlijk koop ik helemaal geen One meer (stond eerst wel op mijn mentale verlanglijstje) omdat de komende exclusives ook naar de PC komen en ik mijn PC ook met een HDMI kabel op mijn TV en beamer aangesloten heb. Als je er echter toch een wil kopen, let dan ook op dat het niet alleen de vergelijking 250 vs 300 is, maar dat de oude One momenteel ook veel verkocht wordt met een extra gratis controller en dat de bundels met games ook flink goedkoper zijn. De beste deals vind ik nu even niet meer terug, maar bart smit heeft er nog wel een paar. Anders gewoon even in de gaten houden.
Wat betreft de 4K en HDR, tja je kunt alleen voor jezelf bepalen of je dat belangrijk vindt. Ik geef zelf helemaal niks om 4K en zal al helemaal geen 4K blurays gaan kopen. Als dat voor jou anders ligt dan kan de S wel eens veel interessanter zijn voor je.
Je kan een xbox niet kwijt in je kamer?

Dan moet je wel heeel beroerd kwa ruimte zitten ;)

Xbox heeft me nooit getrokken dus kwa prijs word het zelf nu niet intressant.

Maar 269 dollar dan zit je hier in nl vast nog rond 300 euro?
Zelf heb ik een game PC en daarnaast de standaard xbox one (1 a 2 jaar geleden was de One S er uiteraard nog niet), gebruik de xbox vaker om te gamen. Bij mij komt dat doordat mijn familie en kennissen puur en alleen met de xbox gamen en niemand meer met de desktop (allemaal vervangen voor laptops / tablets),op een enkeling na maar dat is ook sporadisch.

Mede doordat ik de One al heb, en daarnaast geen 4K TV, heb ik voor mijzelf dus geen reden om de One S te kopen.
Ik wacht op de xbox scorpio, 4K kijken, 4K gamen(??), en misschien tegen die tijd ook een 4K tv.
Maar goed in jouw geval zou ik gewoon voor de nieuwste versie gaan, oftewel de One S..
Waarom zou je niet voor de One S gaan? Het zit geen paar 100 euro verschil in, gaat maar om een paar tientjes.

Let op: er zijn altijd tweakers die om 1 of andere reden niet vinden dat je een xbox moet kopen, want een pc is beter en leuker en makkelijker en alles kan ook met de pc.. Bekijk dat zeer objectief, want ik bezit beiden en ik ben het daar totaal niet mee eens.. Ja je kan een Forza Beta versie nu op de PC doen (ik heb windows 10) maar dat is qua ervaring gewoon helemaal anders, waarom weet ik niet precies.. Zo heb ik de xbox one controller aangesloten op de PC, maar het loopt gewoon allemaal niet zo lekker als op de xbox one.
Daarbij heb je met de xbox gewoon een compleet pakket en is het een zeer leuk apparaat NAAST je pc. De manier hoe het allemaal werkt, hoe het allemaal uitziet, hoe het online gamen gaat, ja ik kan veel voordelen opnoemen die ik gewoonweg niet heb bij de PC.
De beste vergelijking is dan denk ik ook Battlefield (3 / 4). Binnen een paar klikken zit ik in een squad met wat familieleden en met 1 klik zitten we met een paar sec in de game.
Ik krijg het de helft van de tijd niet eens voor elkaar om alleen een potje BF op de PC te doen.
Browser nodig
Plugins nodig (die vaker niet dan wel werken)
Games laden niet
Squad maken? Moa begin ik niet eens aan.
Bij een andere game werkt het weer op een totaal andere manier, dan moet het via steam, dan weer via origin dan zo dan dit dan dat. Ja ook ik neem me er soms de moeite voor om dat allemaal te doen.. Maar makkelijk is anders, dat vind je op de xbox (of playstation uiteraard) terug. Daar heb je gewoon 1 vriendenlijst die bij ELKE mp game aanwezig is, geen tools of rare trucjes nodig om samen een potje te gamen.

Voor de exclusives doe ik het niet echt, ja Forza vind ik een zeer leuk race spel, die heb ik dan ook uiteraard.
Maar waar zitten jouw vrienden, kennissen en familie op? Want dat is iets wat ik wel redelijk belangrijk vind.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 25 juli 2016 11:29]

Voor voornamelijk media content wil je dat niet, behalve als BluRay spelertje misschien... Maar niet voor streaming van lokaal netwerk, youtube of netflix; en ook niet voor afspelen vanaf usb stick/harde schijf.

Die apparaten vreten veel stroom, dus als t gaat om films via hdd of streaming: dan is dat behoorlijk zonde. 70 tot 80W bij video afspelen/streamen, en 15 tot 20W in standby. (Wat ook achterlijk veel is, imho)
In contrast verbruikt een dedicated media spelertje zo'n 3 tot 6W voor streaming/afspelen, en 1W in standby. :P
Neem een Steam Link, stream je je game PC naar de TV.

Tja, je hebt niet de exclusives en misschien mis je die ook niet. Dat is een keuze die je zelf moet maken.

Doom en Fallout 4 lopen een stuk beter op mijn pc dan op de PS4 en zien er ook beter uit.

Gewoon als optie :)
Misschien een "domme vraag" maar hoe bestuur je dan de de game O.o
#durftevragen
Steam controller.
alleen steam controller? Of kun je ook gewoon me xbox controller / mouse keyboard?
Uiteraard, wat jij wilt. Moet je wel een heel lang keyboard snoer hebben :P Draadloos kan ook wel maar dan heb je weer input lag. Je kan ook gewoon zo'n XboX connector voor je PC kopen:

pricewatch: Microsoft Xbox Wireless Adapter for Windows Zwart

Hier is een lijst met compatible controllers voor Steam Link:
http://steam.wikia.com/wi...ntrollers_with_Steam_Link

Keyboard/Mouse werkt ook:

https://support.steampowe...809174bad83b979cae093aa46

En voor alle overige meuk, stuurtjes e.d.:

http://store.steampowered.com/app/440520/

[Reactie gewijzigd door mkools24 op 25 juli 2016 09:40]

Input lag heb je in de praktijk geen last van. (Xbox) controllers zijn ook draadloos.
Google
This is what the Link officially supports as of today: Supports Steam Controller (sold separately,) Xbox One or 360 Wired Controller, Xbox 360 Wireless Controller for Windows, Logitech Wireless Gamepad F710, or keyboard and mouse.
De OP had het over een console, dat kan ook een PS4 zijn vandaar mijn opmerking over exclusives.
Dat is niet waar. Hij begint welliswaar met 'Consoles' maar heeft het vervolgens alleen over de Xbox.
Houd pepper.com even in de gaten. Komen best vaak XBO deals langs namelijk.
Mijn advies: wacht tot de S er is en koop een 2e hands Xbox One. De komende maanden gaan er zat te koop komen van gebruikers die 4K-HDR willen of wie wel een UHD speler wil. Dan zijn zij blij de oude te kunnen verkopen en ben jij blij met een zacht prijsje. Daarnaast houd je dan geld over voor een upgrade tzt. als de nieuwe hardware van 2017 in prijs daalt.
Imo ben je beter af met een Steam link en Steam controller. Microsoft zal binnenkort ook wel met een oplossing komen om Windows Store games naar je tv te streamen als je dat belangrijk vindt.
Streamen werkt bij mij prima. Ik gebruik hiervoor wel een powerline, want met wifi ging het inderdaad niet altijd even vlot. Voor exclusives heb ik naast mijn pc ook een ps4 en Wii U in huis. De OP had het dan ook over de aankoop van een Xbone.
Precies, hij vroeg zich af: moet ik de xbox one kopen of de xbox one s.
Wat krijgt die te horen:
de steam machine
de steam controller
de ps4
de steam link
de pc verder uitbreiden

Zelfde als dat ik naar de winkel ga, de kaas niet kan vinden, ik vraag waar de kaas ligt en ze me alle soorten fris drank laat zien. 8)7 |:( Echt van ja uhhh ben je nu achterlijk of doe je alsof je achterlijk bent haha.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 25 juli 2016 11:59]

Het kon wel eens zijn dat juist een Xbox One de stilste van allemaal blijft. Mede door de grotere ruimte om te koelen. En niet warmte in een kleine ruimte zoals bij de S en PS.

Een iets lagere prijs is juist voor heel veel mensen het allerbelangrijkste.

Bedenk wie in dit geval de consument is.
De xbox one staat er juist bekend om dat hij stiller is dan z'n concurrent.
Ik heb zelf een One en dat ding is juist fluisterstil. Ik denk dat jij er nog nooit een gehoord hebt ;)
Hu.. Volgens mij vergis je je in de PS4 en de xbox one. Ik heb de PS4 gehad en die hoorde je inderdaad wanneer die het zwaarder kreeg, mijn xbox one heb ik nog niet gehoord (wellicht als ik de TV (geluid) uit doe en mijn oor erbij houd, maar goed dat doe ik persoonlijk niet wanneer ik aan het gamen ben.

Nee de xbox one is tot nu toe volgens mij 1 van de stilste consoles die ik ooit gehad heb.

Het klopt wel dat de One S kleiner is, misschien ook nog wel wat zuiniger en je kan er 4k video's mee afspelen. Echter het luide klopt niet (je hebt geen xbox one gehad, of een kapotte).
Tuurlijk is die prijsverlaging niet (officiëel) in NL. MSNL zou eens een keer meegaan met acties om eens wat consoles te verkopen :(.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 25 juli 2016 09:06]

In België is de Xbone al een poosje aan die prijs te koop in diverse winkels hoor.
Akkoord. Maar voor de consument maakt dit toch geen verschil?
Eigenlijk toch gek, de meeste wiste dat de consoles te kort kwamen voor het geen waarmee bij de introductie geadverteerd werd. Prima die upgrades zodat het nu wel mogelijk wordt om meer performance te krijgen, maar misschien is een module mogelijkheid zoals bij de N64 een beter idee (al zou dat nu niet meer mogelijk zijn).
De consoles hebben alleen een usb ingang, die zijn veelste traag om extra video kaart aantesturen.
Was al een tijdje verkrijgbaar bij de Game Mania voor 239 euro in combo met quantum break
Maar dat is dan een actie van Game Mania die zelf snijden in hun marge.
komt die aankondiging nu pas?
ik heb twee weken geleden mijn xbox one met quantum break en 1 controller gekocht voor ¤249,- niet in een webwinkel maar gewoon in de makro. zelfs met eco cheques, kassière deed hier zelfs niet moeilijk over, alles van elektronica kon je gewoon betalen met die vervelende cheques.
Je weet toch wel het verschil tussen een advies en winkelprijs?:P
De Makro had dan kennelijk een leuke actie, dat kan altijd..
Wellicht over 2 weken kan de Makro die actie wat jij hebt gehad wederom doen maar dan voor 200 euro.
ik vermoed dat de marges op dit soort elektronica vrij laag zijn dus dat is dan wel een serieuze actie ;)
voor mij was het gewoon van belang dat ik die eco cheques (¤250) die ik van mijn baas gratis kreeg kwijt was en dat ik Halo (¤30) kon gamen, dus voor ¤30 heb ik nu een xbox in huis, 2 x 2 weken gratis online xbox gold, Halo 5, en waarschijnlijk 40+ uur spelplezier :D
Zou ook leuk geweest zijn als ze naast de prijsverlaging een zwarte XBox One S aangekondigd hadden. Ik blief geen witte, bij mij is alles op tv/audio gebied zwart of zilver.
Dat is waar. Zwart is in mijn ogen ook stylvoller en past beter in mijn interieur. Ik blijf dus nog eff met mijn XB1 zitten vooraleer ik de S koop
Hebben jullie al eens gekeken naar mooie skins in het zwart bijvoorbeeld?
Microsoft blijft maar achterlopen als het puur om unit sales gaat. Het is dan ook niet gek dat zij met de release van de 'S' en aankomende Scorpio de prijs van het basis model flink naar beneden gooien.

Alleen weer niet in Nederland als ik het begrijp..

Als consument zit je (als je van plan bent er een aan te schaffen) wel in een spagaat. Ga je voor het basismodel (prijs), ga je voor de 'S' (4k en kleiner) of wacht je op de Scorpio (betere specificaties overall echter de prijs nog onbekend).

Voor mensen met een goede gaming PC heeft het weinig zin om er überhaupt een aan te schaffen. Koop een Controller en je speelt de 'Exclusives' op je PC.
Ik heb een ''goede'' game pc / mining rig. Iets als appels met peren vergelijken, daar waar ik nog altijd het meeste game op de xbox one.

Zeggen dat het weinig nut heeft is totaal persoonlijk.. Wat moet ik alleen op de pc gamen, ja of met onbekende.. Ik heb daar weinig lol aan, ik vind het leuker om met familie, vrienden en kennissen online te gamen, en die zitten allemaal op de xbox one.
Ja ook ik gebruik af en toe nog weleens de PC om te gamen, zo had ik ook BF4 gekocht voor de PC (wat een rampenplan is dat op de PC zeg, doe het alleen maar op de xbox one, ja wellicht wat goedkoper, maar elke euro is gewoon weggegooid).
Maar de Xbox One en de PC maken toch gebruik van dezelfde XBOXLIVE features? Dat zou betekenen dat jij op je PC 'gewoon' kan spelen met jouw vrienden met een Xbox.

Maar natuurlijk, alles valt of staat met jouw persoonlijke voorkeur.
Onzin, kijk maar in de pricewatch! Al vanaf 249 en hen zelf 225 gezien. Gow bundles rond de 279.
Volgensmij kunnen ze die dingen aan de straatstenen niet kwijt. Zeker nu alle exclusieve ook naar pc komen :*)
Betwijfel dat dat de reden is, aangezien je alsnog een redelijke pc nodig hebt om die games te kunnen spelen iest wat sowieso duurder is dan een Xbox One voor ¤ 250,-.
Denk dat het juist hartstikke goed loopt, alleen dat de meeste mensen nu op de One S versie wachten en dan is het standaard e logisch om je oudere model in prijs te verlagen.
Geen idee waarom je reactie als ongewenst wordt gemod, want je hebt gewoon gelijk. De NPD en PAL cijfers gaven aan dat de verkoop van de Xbone het voorbije kwartaal sterk gedaald is, en heel wat gamers hebben hun Xbone tweedehands te koop gezet nu alle exclusives voor pc verschijnen. Daarnaast wachten ook veel Xbox fans op de S of de Scorpio. Het lijkt me dus normaal dat de verkoop beduidend daalt, en dat Microsoft de prijs verlaagt om van de stock af te geraken.
Plus de onzekerheid of de nieuwe games ook zonder problemen willen draaien op de 1st gen x-one.
Zelfde "probleem" met de ps4 en ps4.5
Nope, Sony heeft all aangegeven dat alle games met alle content op beide consoles moeten werken.
Dergelijke beloften zijn in het verleden wel vaker niet nagekomen... daar zou ik niet teveel waarde aan hechten. Je zal met de tijd vrijwel zeker games krijgen die verschillend presteren op de oude en nieuwe versies... het draait dan misschien allebei maar dan ga je verschil in fps oid krijgen.
Wanneer in het verleden zijn dergelijke beloften dan gedaan? Het is namelijk de de eerste keer dat een revisie van een console plaatsvindt.
Je neemt het wel erg letterlijk op dat specifieke punt... maar wat dacht je van de belofte van standaard 60fps en full-hd games op de huidige generatie consoles? Dat werd belooft voordat ze uitkwamen maar kan in veel gevallen niet worden nagekomen.

Maar wat Phusebox ook al aangeeft, er zijn ook consoles met revisies uitgekomen... maar ben het niet eens met zijn stelling dat de komende consoles geen revisies zijn maar uitbreidingen... als het uitbreidingen waren dan behoren ze ook toepasbaar te zijn op de oude generatie... het is een nieuwe versie van een console en dat is vrijwel tekstboek voor wat een revisie is.
De eerste keer dat een revisie plaats vindt? Hmm ze geven het een andere naam dus dan valt een MegaDrive II, MegaCD II en 32X daar ook onder om maar eens iets te noemen. Al was dat laatste een add-on.

Het zijn dan ook geen revisies naar mijn idee maar uitbreidingen van de Xbox en PlayStation families.
De laatste 2 zijn uitbreidingen. De megadrive 2 juist een goedkope en uitgeklede versie. Dus snap niet wat de beloften toen waren die niet werden nagekomen.
Gaat niet om de belofte maar om het feit dat je zegt dat er nooit eerder console revisies zijn geweest. Dat is uiteraard niet waar.
Ik bedoelde uiteraard een opwaartse revisie. Het was een reactie op de posting ervoor dat beloften werden gedaan die niet werden nagekomen.

Want bijna elke console heeft een revisie gekregen. Dat gebeurt al vanaf de Atari 2600.

[Reactie gewijzigd door P. vd Loo op 25 juli 2016 14:49]

Microsoft heeft idd te kennen gegeven dat het om een uitbreiding van de XB1 familie gaat. Bij PS weet ik dit niet...
Ze moeten met dit soort geintjes wel oppassen. Hét grote voordeel van een console t.o.v. een PC is het feit dat hij lekker lang meegaat. Gebruikers geven dus veel meer uit aan software. Zodra er te snel een nieuwe console komt waarop de 'oude' software niet meer werkt, dan sloop je het business model.

Dan in vergelijking de PC. Spellen van 30 jaar oud kun je nog steeds spelen op de huidige machines, terwijl de nieuwste spellen op alle PC's van de afgelopen 5 jaar nog wel fatsoenlijk gespeeld kunnen worden.

Dit soort geintjes zal dus in het voordeel van de PC zijn.
Ik bedoel niet direct dat games niet meer speelbaar zullen zijn, maar dat er een grote kans bestaat dat games verschillend zullen presteren... denk dan aan bijvoorbeeld wel de 60fps kunnen halen op de nieuwere versie, of een hogere resolutie of betere textures e.d.
Dit heeft Microsoft van in het begin gezegd. Games doorheen de XB1 familie zullen op elke XB1 te spelen zijn maar krijgen naargelang het device betere kwaliteit zoals 30 vs 60 fps etc
Maar als je daar niet tegen kunt dan moet je om te beginnen al geen console kopen maar gewoon voor een game PC gaan. Die presteren namelijk ook vrijwel altijd beter dan de consoles. Het idee van consoles is 'goed genoeg' en ik zie niet in waarom dat niet meer zou gelden wanneer er ook een console is die net wat beter is (zolang de games maar goed speelbaar blijven natuurlijk, anders is het niet meer 'goed genoeg').
Ik wilde afgelopen jaar Fall Out 3 op mijn laptop spelen maar mooi dat het niet lukte vanwege Windows 10. Op de console (XBox One) ging het prima.
Maar dat is volgens mij ook al aangegeven door Sony: spellen die op de classic en de neo draaien, kunnen eventueel verschillen hebben in graphics/performance, maar moeten speelbaar zijn op beide platformen.
Dat lijkt me logisch wanneer de ene over betere specificaties beschikt dan de andere. Juist het kunnen aantonen dat een spel beter speelt op Console B dan op Console A kan de consument overhalen om voor Console B te kiezen (die uiteraard duurder in de markt ligt).
Dergelijke concepten zijn al vaker genoemd door game bedrijven.. Nintendo? (GB Color, New 3DS). Eerst zien, dan geloven.
Zowel GBC als New 3DS hebben exclusieve games, en dat is direct bij aankondiging door Nintendo aangegeven. Op de New 3DS is dat momenteel 1 retail game (Xenoblade Chronicles X) en een paar eShop only games. Op de GBC zijn het idd wat meer games.
Sony heeft nu niet echt een goede reputatie op vlak van wat ze beloven...
dit merkt komt er bij mij gewoon niet meer in
de hardware is wel goed, maar de software ondersteuning is ongelooflijk slecht / onbestaande
Huh ? De ondersteuning van Sony is juist prima. Niets mis mee. Of ben je nog steeds van slag van het ontbreken van mogelijkheden op de PS3 (10 jaar geleden).
Nope, het OS van de ps4 is in vergelijking met dat van de xbone echt gebrekig qua functionaliteit. Tenminste, ik mis veel functies in het gebruik. Zodra je in game bent is het wel prima.
Dat kan. Ik weet niet welke functies jij graag zou willen zien. :)
Dan heb je volgens mij dit artikel niet geheel gelezen en het nieuws niet meegekregen wat er de laatste tijd is uitgekomen over de huidige generatie consoles... er komen nieuwe versies aan en dit is niet meer dan een poging om de huidige voorraad oude modellen weg te werken. Er komt een kleinere XBOne aan, de S-versie, die over grotere opslag zal beschikken en 4K+HDR video ondersteund.
Dat nieuws heb ik wel degelijk meegekregen, het is meer een veronderstelling van de xbox in het algemeen
Een veronderstelling gebaseerd op wat? Een veronderstelling gedaan zonder het recente nieuws in ogenschouw te nemen? Dat is toch wel een beetje vreemd, dat ben je met mij eens hoop ik?

Microsoft brengt helaas geen officiële cijfers meer naar buiten, maar naar schatting ligt het aantal verkochte units boven de 20 miljoen... verkopen doet het dus zeker wel.
Gebaseerd op de mensen in de omgeving, bijna iedereen die eerst een xbox of playstation heeft of had heeft nu een game pc en kijkt niet meer om naar de console.
Dat is wel een heel beperkte groep om een dergelijke veronderstelling mee te doen t.o. alle gamers wereldwijd. Jet is ook een beetje waar je mee omgaat wordt je mee besmet, in mijn omgeving heb je ook veel pc-gamers omdat vrienden onder elkaar toch graag met en tegen elkaar spelen.

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 25 juli 2016 11:22]

Is wel slim van microsoft he, liver naar de pc en er toch iets aan hebben dan bij de concurent gaan :)
Tja, als ik zo naar buiten kijkt rijdt iedereen in mijn omgeving tegenwoordig een Volvo v40/v60 of een bmw3 (gezien de parkeerplaats van mijn werk). Moet ik nu de conclusie trekken dat er niemand meer in andere type autos rijden?
EN alle games blijven gewoon speelbaar op de "oude" en upgraded consoles.
'speelbaar'

Nu al zijn er vele games die onder de 20fps zakken op de One. Eens er een krachtiger model beschikbaar is zal dat er niet op verbeteren: sure, ze 'werken', maar plezierig is het allermist. Ik ben alvast pessimistisch.
Als jong ventje zonder centen 13/14 jaar toen speelde ik grafische games als simcity 3000. Half life 1 serie's, gta 1/2 en wat demo's. Dit was "speelbaar" met een SiS 6326 4mb pci kaart. Terwijl vrienden een voodoo 3 hadden die superieur beelden kregen op hun pc....

Dit met meer diashow als plezier.
Gaat dit nu hetzelfde gebeuren met consoles?

Kun je beter gewoon voor een pc gaan.

[Reactie gewijzigd door Screamer2003 op 25 juli 2016 10:19]

Komt vast goed ;)
De XB1s staat bij al in de pre-order puur voor de UHD-BD speler. Me huidige XB1 doe ik niet weg ivm garantie. Voor ¤300 is het een leuke prijs en gewoon me externe hdd's erop aansluiten en spelen maar. Als er een markt is voor uhd films weet ik niet maar ik heb er al 4 waaronder Batman v Superman. Uhd films gelukkig ook regiovrij ( collega heeft de Samsung uhd bd en kan het daarop afspelen). Ms gaat ieder geval voor ons de juiste richting op qua mogelijkheden op.
Ik heb ook een Ps4 waar we ook regelmatig van genieten :).
Zie je gelijk de kracht van zo'n externe HDD op een Xbox One.