Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 118 reacties

Diverse fabrikanten hebben de eerste informatie naar buiten gebracht over hun eigen GTX 1060-kaarten. Van andere merken zijn er foto's uitgelekt en gepubliceerd. Ook zijn er nieuwe foto's van RX 480-videokaarten te zien.

Asus toont op Facebook drie varianten van de GTX 1060. Details geeft de fabrikant nog niet, maar uit de foto is op te maken dat er een versie in de Rog Strix-serie komt met drie fans. Waarschijnlijk is de Asus GTX 1060 Turbo met blower-koeler de goedkoopste uitvoering. Ook komt er een Dual-variant met twee fans.

Tom's Hardware heeft de GTX 1060 Gaming X van MSI op de foto gezet en Gigabyte heeft intussen de komst van zijn GTX 1060 G1 Gaming officieel bekendgemaakt. De aankondiging lekte donderdag al uit.

GTX 1060-videokaarten van Asus, MSI en GigabyteGTX 1060-videokaarten van Asus, MSI en GigabyteGTX 1060-videokaarten van Asus, MSI en GigabyteGTX 1060-videokaarten van Asus, MSI en Gigabyte

VideoCardz heeft foto's gepubliceerd van GTX 1060-uitvoeringen van Gainward en Galax. De Gainward-kaarten hebben een aangepast pcb, waarvan een uitvoering met 4+1-stroomfases en een variant met 3+1-stroomfases, zoals het referentieontwerp van Nvidia voorschrijft. Galax komt met maar liefst vijf uitvoeringen, met verschillende kloksnelheden en koelers. De twee snelste uitvoeringen hebben twee zespinsaansluitingen.

Gainward en Galax GTX 1060-gpu'sGainward en Galax GTX 1060-gpu'sGainward en Galax GTX 1060-gpu'sGainward en Galax GTX 1060-gpu'sGainward en Galax GTX 1060-gpu'sGainward en Galax GTX 1060-gpu'sGainward en Galax GTX 1060-gpu'sGainward en Galax GTX 1060-gpu'sGainward en Galax GTX 1060-gpu'sGainward en Galax GTX 1060-gpu's

Verder staan er afbeeldingen en foto's van de Inno3D GeForce GTX 1060 Gaming OC X2 online. Op het pcb is een Nvidia-logo te zien, waardoor het mogelijk is dat alleen de koeler anders is ten opzichte van het referentieontwerp. De boostsnelheid zou 1784MHz bedragen en het geheugen zou op 2050MHz draaien.

Inno3D GTX 1060 Gaming OC X2Inno3D GTX 1060 Gaming OC X2Inno3D GTX 1060 Gaming OC X2

Nvidia kondigde de GeForce GTX 1060 donderdag aan en maakte toen bekend dat de videokaart vanaf 19 juli in de winkels ligt. De fabrikant zal zelf een 'Founders Edition' uitbrengen, maar die is alleen rechtstreeks bij Nvidia te koop, voor een adviesprijs van 299 dollar. De uitvoeringen van fabrikanten beginnen bij een adviesprijs van 249 dollar volgens Nvidia. Euroadviesprijzen zijn nog niet bekendgemaakt. Omgerekend inclusief btw komen de dollarprijzen neer op 272 en 327 euro. Mogelijk zijn de prijzen bij de release hoger vanwege beperkte beschikbaarheid.

Update 16.55: Nvidia heeft de euroadviesprijs van de GTX 1060 bekendgemaakt. Volgens de videokaartmaker zullen prijzen beginnen bij 279 euro. Vermoedelijk gaat dat om de eenvoudigste modellen met een blower-koeler. Nvidia verkoopt zijn eigen Founders Editon voor 319 euro, deze wordt echter niet in de Benelux geleverd.

AMD heeft zijn RX 480 al uitgebracht, maar varianten met een aangepast ontwerp zijn nog niet verkrijgbaar. Ook is het nog niet duidelijk vanaf wanneer deze verkocht worden, maar er komt nu wel meer informatie naar buiten over de custom RX 480's van fabrikanten.

MSI Japan heeft foto's van de RX 480 Gaming X op Twitter gezet. De fabrikant toonde eerder al een teaser van deze gpu met TwinFrozr VI-koeler, maar nu zijn er meer foto's te zien en zien we ook het pcb en de backplate. MSI gebruikt een pcb dat een stuk langer is dan het referentieontwerp van AMD. Ook kiest de fabrikant voor een achtpinsvoedingsstekker in plaats van zespins. Er zijn zes fases aanwezig, maar het pcb bevat plek voor twee meer. Mogelijk gebruikt MSI het pcb in de toekomst voor nog een andere uitvoering met met meer stroomfases.

MSI Radeon RX 480 Gaming XMSI Radeon RX 480 Gaming XMSI Radeon RX 480 Gaming X

Verder is er een nieuwe foto van de PowerColor RX 480 Red Devil verschenen. Te zien is dat de kaart over een afwijkende bracket beschikt met een dvi-d-connector. Volgens VideoCardz is de gpu naar een kloksnelheid van 1,4GHz over te klokken. Uit een eerdere foto was al op te maken dat ook deze kaart een achtpinsvoedingsstekker krijgt. Asus toonde eerder al een teaser van zijn RX 480 Strix, maar daar is nog geen nieuwe informatie over bekend.

PowerColor RX 480 Red DevilPowerColor RX 480 Red Revil

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (118)

Die prijzen zijn echt idioot vergeleken met de USD prijzen. Ik vond het al idioot toen men het dollarteken verving door een euroteken (aangezien dat ook al niet klopte), maar nu ineens komen daar extra kosten bij die er voorheen anders niet in zaten? Ruikt naar extra winst.
Tsjah, de euro doet het nu eenmaal niet echt goed in vergelijking met de dollar..
299 USD = 270,18 EUR zonder BTW * 1,21 = 326,9

Doe daar dan nog eens de hoge vraag met laag aanbod erbij,
alsook de Founders Edition die praktisch alle custom modellen hoger laat uitkomen, dan krijg je zo'n prijzen.

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 8 juli 2016 12:52]

Is 299 USD de advies verkoop prijs?

Betalen ze in de US geen tax op producten? Anders zou je eerst de tax van die 299 af moeten halen, dat omzetten naar euro en x 1,21
De Tax is daar afhankelijk van de staat waar je het koopt, daarom worden adviesprijzen daar zonder tax getoond.

299 USD is de adviesprijs voor de founders edition. Zoals je kan zien bij de 1070 en 1080, zul je de custom modellen ook rond die prijs zien. De echt goedkope blower modellen, zullen eerder richting de 249 USD adviesprijs gaan. Alleszins toch in het begin wanneer de vraag nog hoog en het aanbod laag is.

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 8 juli 2016 13:00]

Dat de custom modellen net zo duur zijn als de FE is alleen maar vanwege de belabberde beschikbaarheid. Kijk bijvoorbeeld naar de EVGA EU shop:

http://eu.evga.com/Produc...s+Family&chipset=GTX+1080

679 voor de EVGA 1080 ACX3.0, 789 voor de 1080FE. Dat is hoe de prijzen uiteindelijk zouden moeten worden aangezien 599$ ongeveer ¤650~ inclusief BTW wordt.

Dat de ACX3.0 versie 750+ in het wild moet opbrengen is dus niet omdat ze gelijk geprijsd zijn aan de FE. Dat is nou vraag en aanbod ;)

[Reactie gewijzigd door Thekilldevilhil op 8 juli 2016 16:04]

Mja, de basis EVGA GTX 1070 ACX is 490 euro ipv 430-450 ofzo
De basis GTX 1080 ACX3,0 was 2 weken geleden ook nog 799. Overigens was de EVGA ACX3.0 de 29e ook nog 2 tientjes duurder dan nu. Het komt dus echt wel. Ik volg de prijzen al een tijdje aangezien ik op een EVGA 10x0 aas.

[Reactie gewijzigd door Thekilldevilhil op 8 juli 2016 16:11]

Plus dat de winkels hun personeel ook moeten betalen, en wordt er bij videokaarten ook nog een verwijderingsbijdrage bij de prijs opgeteld?

Dan vind ik het niet echt raar dat de huidige vraagprijs makkelijk ¤20,- boven de adviesprijs* ligt, helemaal met veel vraag en weinig aanbod.

*ADVIESprijs is geen vastgestelde prijs natuurlijk.. als een winkel(keten) ¤100 meer wil vragen voor een product moeten ze dat lekker zelf weten toch? Of ze het dan nog verkocht krijgen is iets anders ;)
Die prijzen zijn echt idioot vergeleken met de USD prijzen. Ik vond het al idioot toen men het dollarteken verving door een euroteken (aangezien dat ook al niet klopte), maar nu ineens komen daar extra kosten bij die er voorheen anders niet in zaten? Ruikt naar extra winst.
Dat is geen winst maar Griekenland en Brexit....

Tot Juli 2014 stond de euro op 1,30+. Dat betekent dat je voor elke euro 30% meer dollars kunt vangen. Door het voordeel van 30% compenseer je onze hoge btw en invoertarieven vrijwel volledig.

Ondertussen schommelt de euro koers tussen de 1,00 en 1,10. Je krijgt dus geen of 10% voordeel. In de praktijk moet er dan dus circa 30% tot 20% bovenop de dollar prijs.

Grafiekje: http://www.wisselkoers.nl/dollar-euro

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 8 juli 2016 13:45]

Griekenland klopt wel maar denk eerder komt doordat de Italiaanse banken al een geruime tijd slecht gaat. De Deutsche bank doen het trouwens ook niet goed. Maar ook daar word straks de Brexit de schuld van gegeven 8)7
Komt eerder door de 60 miljard per maand die de ECB erbij maakt.
Ja maar dit geld komt wel de gewone mensen ten goede, of wacht :o
Roerend met je eens!
Maar zolang iedereen geeft wat men vraagt zal er weinig veranderen vrees ik.
Ben het doorgaans met je eens hoor, maar ik zie nergens aangekondigde europrijzen genoemd? De berekening die de schrijver heeft gemaakt is logisch en te verklaren, van USD naar EUR volgens koers en dan 21% BTW er bij op. Adviesprijzen in USD zijn altijd exclusief VAT (hun BTW) omdat die per staat verschilt.
De in het artikel genoemde prijzen zijn gewoon tegen de wisselkoers berekend, er zitten echt niet plots extra kosten in. Wat je wel, zoals duizenden posters voor je, vergeet is dat de dollar prijzen exclusief belastingen zijn, en de euro prijzen inclusief BTW.
bij caseking in Deutschland custom 1070 direct leverbaar vanaf 460
ook 19% btw ivp van 21%
Dit is ook echt de reden dat ik nu GEEN nieuwe videokaart koop en blijf zitten met een luidruchtige 290X....... Ik zou wel iets nieuws willen zonder herrie!!!, maar om daar nou 400- 600 euro voor neer te tellen voor die 30-50% meer performance :(.. euh nee


WAT EEN ROT TIJD is dit!!! Voorheen had je een TOP kaart voor 400-450 euro, dat is net aan leuk! Houd je nog 400 euro over voor een mooi nieuw gaming beeldscherm!
Dankzij die dollarkoers zijn de prijzen echt helemaal zoek.
Ik vind dit echt een cr33py zaak. ''MURCA'' weer -.- De Crisis dit keer in hardware land!
Niet te spreken over die ''beschikbaarheid'' dit is gewoon kunstmatig laag houden.

[Reactie gewijzigd door A87 op 8 juli 2016 13:21]

merken he.
Al brengen ze een slechte kaart op de markt, zijn er toch genoeg bij die er een kopen vanwege het merk.
Nu koop ik de laatste jaren ook enkel Nvidia, maar mijn GTX 970 Strix doet het nog perfect voor mij, kan zowat alles draaien op bijna max settings, dus ik sla deze eerste nieuwe 1000 generatie over, heb het geduld wel om even te wachten totdat ze de kinderziektes eruit hebben gekregen.

En ja, het zal wrs wel weer een Nvidia worden, tenzij AMD hun zaakjes eens op de rit krijgen. :)
Voor 400-500 heb je nog steeds een TOP kaart, alleen niet de allerbeste.
Ik had vroeger voor 200 gulden een top kaart :)
225 - 250 heb je de all beste. GULDENS he!
Vroega, toen de boten van hout waren en de mannen van staal....
Ik zie alleen tweakers hier een rechstreeks omrekening doen en btw toevoegen. Ofwel, geen 'extra' kosten.
Bij de GTX 1070 was dat trouwens wel het geval waar NVIDIA een europrijs ten kennen gaf die een tientje hoger lag dan valuta omrekenen en belasting toevoegen.
Zoals SmokingCrop al aangaf: de Euro is aarding onderuit gegaan tov de dollar. Was de Euro 10 jaar geleden nog 1,40$, nu is dat nog maar 1,10$. Anders gezegd: in 2007 kostte een kaart van 300$ hier 260¤. Nu kost datzelfde ding 330¤. Currency flux...
Kijk die DVI aansluiting op de Powercolor RX480 Red Devil, was dus wat ik op deze kaarten miste.
Ik heb een scherm dat alleen VGA en DVI heeft en dan hoef ik dus geen gekke converters of een nieuwe scherm te kopen :)
DVI begint al verouderd te raken. De bandbreedte is niet hoog genoeg voor de high end schermen vandaag. 1080P @120FPS is bijv niet mogelijk, ook 4k @ 60FPS is niet mogelijk. Vandaar dat je HDMI of displayport vind op nieuwe kaarten. En Displayport heeft zelfs de voorkeur omdat je voor het toepassen van HDMI moet betalen. Displayport is meer een "open standaard"

En hdmi/displayport zijn compacter dan die grote dvi connectoren ;)

[Reactie gewijzigd door mrc4nl op 8 juli 2016 11:20]

waarom is de grote van de connector belangrijk?
voor aansluitingen waar je soms langer dan een jaar niet aankomt, vind ik het interessant dat deze stevig vast zit (met schroefjes dus)
een hdmi connector is naar mijn mening veel te fragiel, door wat schuin aan de kabel te trekken (die zat klem merkte ik helaas achteraf) is deze direct geforceerd
Display Port zit ook gewoon goed vast met haakjes in de connector.
Belangrijk?, tja dat is persoonlijk, maar je kan meer connectoren kwijt op het pcb. en je houdt meer ruimte over voor airflow. Dat ze iets fragieler zijn is een non-issue voor vaste pc's.
De connector en kabel bij een displayport (zeker mini displayport) zijn wel ook veel lichter, en ik trek liever een kabel los dan dat er vanalles achter aan komt.
Ik heb anders nog nooit een HDMI-kabel gesloopt. Maar in het verleden wel al 2 maal een DVI-kabel. Met al die irritante pinnetjes die dan onherstelbaar verbogen en afbraken bij terugbuigen. DVI is toch wel 1 van de mindere kabels wat dat betreft., mijn inziens.
En wie kent de analoge VGA kabels nog, waar binnen no-time pennetjes verbogen. En als iemand dan even lekker ignorant doordrukt zit je pennetje in een prachtige 90 graden hoek gebogen, zodat je 'm nooit meer lekker recht krijgt.
Yes, die ook! Ik heb er nog 1 liggen. Mooie reminder om die nu echt in de afvalbak te gooien. *** naar beneden huppelt ***
1080P @120FPS is bijv niet mogelijk, ook 4k @ 60FPS is niet mogelijk.
Mijn koreaanse 1440P Qnix scherm draait toch echt op 120Hz via DVI-DL.... ;)
Niet binnen de spec. Die ge-OC'te koreaanse schermpjes draaien niet alleen het paneel op een wat hogere snelheid dan bedoeld, maar ook de DVI-verbinding. Op zich niet zo'n probleem; meeste GPUs gaan daar vrolijk in mee. Maar de bedoeling is het inderdaad ei-gen-lijk niet ;)

[Reactie gewijzigd door iceheart op 8 juli 2016 17:11]

1080p@120 is prima mogelijk met DVI Dual Link
Maar als je een wat ouder 144hz scherm hebt of een 2560x1440 scherm hebt is het wel relaxed om een dvi port te hebben. Actieve adapters zijn prijzig/gedoe.

Als je een overclockbaar 2560x1440 scherm hebt is er ook geen enkele manier om dat te doen zonder dvi port.
1080p @ 120fps werkt uitstekend over dual-link DVI hoor
1080p op 120fps is wel mogelijk op Dual link DVI. Op deze kaarten zit uiteraard D-DVI.. Ik draai zelf 120HZ 2560x1440 op D-DVI met mijn r9 290.

Displayport is uiteraard stukken beter, maar ik vindt het toch fijn dat mijn monitor nog gesupport wordt door nieuwe kaarten ;)
Mijn Iiyama ondersteund alleen freesync via de displayport. Misschien is dat bij meerdere merken het geval.
Er is geen enkel merk monitor dat FreeSync ondersteunt via DVI; in tegenstelling tot HDMI is er geen protocoluitbreiding voor DVI verzonnen waarin de variable refresh zou kunnen. Over HDMI werkt het dus alleen voor monitors die die protocoluitbreiding ondersteunen (in DP was ondersteuning voor variable rates al eerder aanwezig in het protocol, vandaar dat FreeSync er ook makkelijk op kon inhaken).
1080 @ 120FPS niet mogelijk?.... Ik heb een 3D scherm met 120Hz en dit wordt met een DVI kabel aangestuurd, wel met alle pinnetjes er in (DVI-D dual link ofc.). Dit kan ook niet anders want via de HDMI poorten ondersteunt het scherm geen 3D...
tja, voor de consument maakt het niet zo uit of er HDMI of DP gebruikt wordt, die wil gewoon graag de poort die zijn/haar monitor/tv ondersteund..
Let wel op dat dit alleen DVI-D betreft, een analoog signaal kan de RX480 niet leveren.
Nvidias nieuwe kaarten ook niet btw.
Gelukkig op te lossen met een DisplayPort --> whatever (VGA bijvoorbeeld) convertertje. Paar Euro op AliExpress en dergelijke en werkt prima, eigen ervaring. Het is niet mooi, maar hoe vaak kijk je naar de stekkers achterop je pc?
Zelfde hier, maar als je deze kaart in je PC zet en verwacht dat een passieve adapter z'n werk wel zal doen, heb je toch een probleempje.
Gekke conventers heb je niet nodig hoor, zoiets is prima.

Pas als je scherm alleen VGA heeft heb je een probleem , maar dan wordt het (imho) tijd voor een nieuw scherm.


Ook die eerste generatie 1440p/1600p schermen met alleen DVI-D DL zijn een issue, al is dat echt een minderheid
Gekke converters... dat valt wel mee :P Zeer waarschijnlijk kan je gewoon zo'n passive ding eraan hangen, zeker uit China kosten die dingen geen drol :) ook in Nederland kan je ze voor minder dan een tientje krijgen.

Sommige fabrikanten schijnen ze ook mee te leveren, trouwens!
Waarom overweeg je geen HDMI beeldscherm? |:(
Omdat z'n scherm waarschijnlijk nog prima is? Ik gebruik een scherm uit 2009, aangezien dat een kwaliteitsscherm is (toen en nu), heb ik nog steeds geen enkele reden om deze te vervangen.
Die is er dus blijkbaar wel.. Namelijk de connectoren/aansluitmogelijkheden

Of heb je ook nog steeds een beeldbuis TV?

[Reactie gewijzigd door Tozz op 8 juli 2016 15:32]

Ja slim, naast de aansluitingen. En de enige reden om m'n scherm te vervangen is als die écht niet meer ondersteund wordt. Het is niet alsof ik er beter beeld ga krijgen door een andere aansluiting.
Ik zie op geen van de GTX1060 kaarten een SLI connector... dat is serieuze deal-breaker 8)7
voor wie? Hoeveel mensen gebruiken nu echt (dus niet denken te gaan gebruiken in de toekomst, maar daadwerkelijk) sli/crossfire icm een mid-range kaart.
Om de toekomst gaat het juist. Als deze GPU te langzaam wordt voor games is het meteen klaar.
En dan haal je beter een nieuwe GPU, dan er een oude tweede bij te prikken.

Heb je ook gelijk meer geheugen, een nieuwe architectuur, en betere efficientie.
"dan haal je een nieuwe" is makkelijk gezegd.
Er is een hele grote groep die liever goedkoop een 2e hands kaart bijkoopt dan de hoofdprijs betaald voor een nieuwe GPU.
Dan nog kun je beter een tweedehands GTX970/980 kopen, dan gaan voor een tweede GTX960.

Multi-GPU setups zijn leuk voor de mensen die al het beste van het beste hebben.
De mogelijkheid voor goedkoop upgraden is inderdaad het verkoopargument voor de RX 480. Over een jaar een tweede erbij en je bent helemaal bij. Weet ook dat Crossfire tevens zal werken met een RX 490.

"Je moet geen SLI willen" = "Ik wil persé een NVidia, maar heb geen geld voor een 1070 laat staan een 1080" :)
want je vind sli een optie om lekker te spelen? Elke keer dat ik SLI daadwerkelijk gedaan heb is het ook een paar maanden later weer er uit gegaan in ruil voor 1 snellere kaart. Blijft een ramp met drivers, micro-stutters en daadwerkelijk een goed gevoel te hebben van soepelheid in het spelen
Ken er wel die ervoor kiezen om een sli met een goedkopere midrange te doen ipv 1/2x perperdure highend kaarten die nog duurder uitvalt dan die 2 sli-kaartjes.
Op de gtx 960 zit wel een sli connector, maar zou je die missen? Kan je beter een 970 halen.

Een 1060 lijkt nu misschien een high end kaart, maar als straks de gp102 kaarten komen zal het meer een instapkaart zijn.
1060 is niet High End... hoe kom je daar nou weer bij.
Kijken naar de grootte van de chip, memorybus en het verbruik.
En toch is het een instap model. Net als alle voorgaande 60 kaarten.
dat zeg ik toch?
Klopt want SLi is geen optie voor de 1060. Waarom? Geen idee :O
Hoezo dealbreaker? met DX12 is SLI helemaal niet meer nodig..
Wat een lelijke dingen zijn het toch, die videokaarten. Geef mij maar het reference RX model. Die ziet er tenminste nog een beetje bescheiden uit.
Hij zit in je kast, dus wat maakt het uit hoe die er uit ziet, zolang de koeling/demping maar goed is..
Mee eens, echter zijn er genoeg mensen die een case met een window hebben en het oog wil ook wat :)
Als dat niet uitmaakt, waarom wordt er dan tijd en geld besteed aan zulke overdreven designs? Daarom ben ik juist zo blij met de reference RX 480. Geen design, gewoon functioneel.
Mee eens, alleen kunnen ze hun warmte moeilijk kwijt...

[Reactie gewijzigd door ZombieRofl op 8 juli 2016 13:05]

De RX480 Nitro van Sapphire is anders wel vrij strak qua ontwerp. (alleen de backplate is wat druk)

De heeft tevens het volgende voordeel: "The interesting feature of this card are removable fans. This is actually nothing new, but other solutions were often only used for the purpose of easier cleaning. Sapphire’s idea is to remove the whole fan with the motor. This way if anything goes wrong with the fan, they will just ship you a replacement."

Zie: http://videocardz.com/617...-nitro-detailed-some-more

[Reactie gewijzigd door Razzah op 8 juli 2016 13:03]

Kijk dat is nou een mooie kaart!
Owh man, maatje liet 'm al zien. Tis dat ik al een redelijke kaart heb, maar dat uiterlijk is echt hélemaal mijn dingetje :*) De backplate mogelijk vervangen, maar dat hoeft niet duur te zijn.
Die verwijderbare fans, super. En de power connector aan de achterkant van de kaart! Kabel management sexiness.

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 8 juli 2016 13:41]

Helemaal mee eens, dit is tot nu toe iig voor mij de mooiste RX480 (of uberhaupt één van de mooiste kaarten)
Sommige mensen houden van een stille PC.

En als zo'n custom model in een dichte kast zit onder je bureau zie je er niks van. Een kast met een Window en kerst verlichting is ook maar zo 90's.
Interessante kaarten, is er wat betreft de RX480 al bekend wanneer de eerste modellen komen welke afwijken van het reference ontwerp? Eventuele geruchten zouden ook al helpen.

[Reactie gewijzigd door Vulcanic op 8 juli 2016 11:05]

De Sapphire RX480 Nitro komt volgens Overclockers UK op de 22e in de UK.

Ik heb tot nu toe nog niks vernomen over datums voor de nederlandse markt.
Aparte fans op die gainward?
Inderdaad, lijkt mij om wat meer lucht in de dead zone te krijgen, maar of het veel helpt weet ik niet..
Koop je kaarten in de UK. De Pond is behoorlijk gedaald de laatste tijd!
Heb je tips voor goede Britse winkels? Ik wou ook wat componentjes bestellen (waaronder een RX 480) en wat je zegt lijkt me wel steek te houden!
Weer veel mooi en vooral duur speelgoed :) Ben benieuwd welek nu weer het beste klokt in de volgende test :) Die van Power Color ziet er gewoon vet uit !
Ben erg nieuwsgierig wat sapphire met de RX serie gaat doen.
Van de Sapphire Nitro zijn al foto's te vinden op wccftech als ik mij niet vergis. Mooi kaartje!
Beetje jammer dat Asus alleen maar teasers heeft geplaatst en nog geen fatsoenlijke aankondiging zoals de rest van de fabrikanten. Ik heb het liefste een kaart met 2x HDMI (voor TV en VR), en dan kom je tegenwoordig vrij automatisch bij Asus uit. Die Dual ziet er wel interessant uit als enigszins bescheiden 2-slot kaart geschikt voor een mini-ITX build, maar ik zou graag wat meer details zien.