Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 33 reacties
Submitter: thimo1

Tijdens de E3-persconferentie van Microsoft is Forza Horizon 3 aangekondigd. De game verschijnt niet alleen voor de Xbox One, maar ook voor Windows 10. De racegame speelt zich af in Australië en krijgt een co-op-campagne voor vier spelers.

Volgens Playground Studios speelt Forza Horizon 3 zich af in de grootste open wereld die de studio tot nu toe heeft gemaakt. In de trailer is te zien hoe auto's zowel op de weg als op offroad-terrein tekeer gaan. Er kan geracet worden over zandduinen en aan het strand, met auto's variërend van supercars tot buggy's.

Op de Xbox One S ondersteunt de game hdr-weergave. De game maakt gebruik van het Xbox Play Anywhere-programma, wat inhoudt dat de game zowel op de Xbox One als Windows 10 werkt en dat spelers van beide platforms tegen elkaar kunnen racen.

Forza Horizon 3 heeft volgens de makers meer auto's dan de voorgaande delen in de serie. Er is een nieuwe co-op-modus aanwezig waarin maximaal vier spelers tegelijkertijd de campagne van het spel kunnen spelen. Op de cover van de game staat de Lamborghini Centenario, Turn 10 maakte begin maart al bekend dat deze auto het doosje van een nieuwe Forza-game zou sieren.

Eind maart maakte Forza-ontwikkelaar Turn 10 al bekend dat alle toekomstige Forza Motorsport-games die de studio maakt ook naar Windows komen. Het was nog niet zeker of dat ook zou gelden voor de Forza Horizon-games, die in samenwerking met Playground Games gemaakt worden. Die twijfel is nu weggenomen.

Forza Horizon 3 is de eerste volledige Forza-game die verschijnt voor de pc. Microsoft bracht in mei al een bèta van de gratis game Forza Motorsport 6: Apex uit, dat is echter een uitgeklede singleplayervariant van Forza 6 voor de Xbox One.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (33)

Heel gaaf om dit op de PC te kunnen spelen! Denk dat Project Cars en Assetto Corsa hier een behoorlijke concurrent bij gaan krijgen.
Denk dat wel mee valt. Die 2 vallen meer onder simulator dan onder semi-sim/arcade waar Forza onder valt.
Ja daar zit ook weer wat in. iRacing dan als sim en PC + AC als semi-sim.
Gros wil niet op dat niveau rijden, Horizon is gewoon vrij rondracen in een freeroam wereld van punt A naar B, niet je perfecte rondjes neerzetten. Het zal Motorsport zijn die in dat straatje komt te zitten, maar zal enkel pCars hebben, AC/iracing zijn gewoon een andere doelgroep.
denk persoonlijk dat pcars best wel een probleempje heeft waar assetto corsa dat iets minder heeft.
pcars maakt niet echt uit of je een controller of stuur gebruikt, het physics systeem is zo bagger dat het nagenoeg gelijk is.

bij assetto corsa ga je er op vooruit als je een stuur gebruikt wat tevens een probleem is, je kan het spelen met gamepad maar het is gewoon niet zo fijn als met stuur wat weer setup tijd en moeite vraagt.

had zelf het idee van forza voor het luie casual racen met een gamepad en assetto corsa voor het meer serieuze racen met stuur (moet forza nog proberen met stuur maar de physics van apex vertellen me dat je jezelf gimp'd t.o.v. stuur waar dat in assetto corsa het tegenovergestelde is). wat geen plaats overhoud voor pcars maar voor mij was pcars dood toen apex op pc uit kwam, tis totaal geen sim en niet leuk genoeg voor arcade waar apex gewoon leuk arcade racen is/kan zijn.

[Reactie gewijzigd door anub1s17 op 13 juni 2016 19:28]

Er zal vast wat gamepad-hulpen PCARS zitten(ik zal het nooit weten ;)), maar je verneukt echt je banden als je vol onderstuurd een bocht in duikt en continu je banden blokkeert. Ook worden je banden te koud als je niet in de buurt van de limiet rijdt. Ik vind het zelfs makkelijker om in AC mijn banden goed te houden dan PCARS. De physics in PCARS gaan best diep, denk op sommige punten zelfs dieper dan AC. Zo houdt AC volgens mij geen rekening met op welke hoogte de baan ligt. Dit heeft bij PCARS effect op het vermogen van vooral ongeblazen motoren(turbo motoren hebben er weinig last van). En zo zijn er wel meer dingen. Wat gewoon jammer is is dat sommige zaken nooit voor de volle 100% gebalanceerd ge-implementeerd zijn. Maar dat komt bij 2 vast wel. En dat is voor mij 100% zeker een instabuy.

Ik ben sim fan en beide hebben ze hun voors en tegens. Ik wissel ze met vrienden dan ook vaak af. Het echte grote voordeel van AC vind ik de modbaarheid, maar dat is het dan ook wel. Daar stelt PCARS weer een geweldig weersysteem en een day-night cycle tegenover.

OT: Gaaf om eindelijk weer een goeie openworld racer op de PC te hebben. TDU 1 was leuk(deel twee heeft het weggedrag van een natte krant) en The Crew is aardig, maar weet me ook niet te pakken. Heb de Horizon 1 demo op de 360 gespeeld(met stuur), maar kon me er niet toe brengen hem voor dat systeem te kopen. Vind het echt heel gaaf dat Microsoft zijn exclusives deelt met de PC, want eigenlijk zijn console exclusives een heel naar iets.(IMHO ofcourse)

[Reactie gewijzigd door MN-Power op 13 juni 2016 23:35]

die diepe simulatie van PCARS kicked vast in als de AI je met achterwiel aangedreven auto's via het gras voorbijscheurt >.>, wil wel geloven dat ze veel meer data er in proppen maar dat er ook maar iets van die simulatie klopt wilk niet geloven :P

AC heeft misschien niet zo'n fijne menu's als PCARS (hopelijk backporten ze de menu's van de console versie >.>), maar imo voelt de simulatie van assetto corsa veel correcter aan dan die van PCARS, als je de bocht uit vliegt, als je langs de baan komt, als je auto gaat slippen het voelt allemaal natuurlijk in assetto corsa en je kan er mee omgaan en precies uitvinden waarom (meestal omdat je zelf een foutje hebt gemaakt) bij PCARS... het zijn minder straat auto's dan AC dus het is bijna onmogelijk om het direct met elkaar te vergelijken maar voor mijn gevoel, stuur je in assetto corsa (en de meeste race games) met de voorbanden, in PCARS krijg ik sterk het gevoel (en ik weet echt niet waarom, meerdere keren geprobeerd haat het spel elke keer meer met hetzelfde gevoel) dat de auto rond het midden van het model stuurt, en niet via de voorbanden.

ik het forza nog nooit met stuur geprobeert dus misschien voelt het ook prettig met stuur maar ik zie Pcars even veel "sim zijn" als Forza en persoonlijk scheur ik als een mongool over de baan in forza en breek ook nog laptimes.... da hoort nie :P als ik die stunts in AC probeer land ik terecht elke bocht in de vangrail, in PCars gaat me auto meestal onbeheersbaar slippen alsk zo idioot rij en krijg ik hem niet meer onder controle (iets wat me in AC wel lukt omdat het voertuig reageert als een auto).

[Reactie gewijzigd door anub1s17 op 14 juni 2016 06:46]

Dat van die AI op het gras in idd een dingetje, maar dat doet niks af aan je eigen wagen. Vind het ook niet netjes, maar liever dat dan dat ze daardoor stuurloos de baan op slingeren. En de AI van AC heeft ook zo zijn issues, maar dan op de baan. Is wel sterk verbetert trouwens. Ik vind in elk geval de strijd met AI in PCARS fijner(tot ze van de baan duiken). Als jij ze respecteert respecteren ze jou vaak ook. Al wordt de AI wel slechter(in alles) als je de moeilijkheidsgraad omlaag gooit. Maar op een andere manier krijg/kreeg je de AI van AC ook de fout in: https://pretendracecars.n...etto-corsa-a-visual-tour/ Is natuurlijk gewoon fouten zoeken, maar toch AC is ook lang niet feilloos.

En ik bestuur een auto in AC niet anders dan in PCARS(iRacing was dat wel zo, en dan niet positief) en bij vergelijkbare wagens vind ik het niveau van controle ook niet heel anders. Zo kan je die 300SEL heerlijk gecontroleerd glijdend de bocht om gassen(anders onderstuurt ie als een bitch :P). Ja soms moet je met de setup spelen om ze wat dichter bijelkaar te brengen, maar je kan moeilijk verwachten dat de default setup over verschillende sims vergelijkbaar is. Ligt trouwens ook aan het stuur, met de G25 en CSR is de FFB niet zo helder in PCARS, maar met de T500RS wel, dat scheelt ook heel veel bij opvangen van een wagen.

Ik vind Forza 4 met een stuur(niet in Arcade mode) trouwens helemaal niet zo makkelijk. Juist daar ben je de achterkant sneller kwijt als je over een grens gaat(het gedrag wat jij in Pcars bedoelt, wat ik niet ervaar). Onrealistisch snel. Forza 6 ken ik alleen van Apex en dat is een controller-only versie die idd te vergevend is, maar ja dat zal met een volledige versie met stuurondersteuning vast anders worden. Ik hoop dat Horizon 3 nog realistisch genoeg aan gaat voelen in elk geval.

En denk dat PCARS onder de motorkap toch een heel stuk meer sim is dan Forza, maar dat is allemaal persoonlijk. Achteraf toch heel jammer dat ik niet ook in het PCARS 2 project gestapt ben :(
Horizon is een more arcadish game ;) De real simulators zijn echt wel beter en mooier gestroomlijnd...
Eindelijk een complete Forza game naar de pc!
Niks tegen Horizon, maar had liever gezien dat ze eerst Apex gewoon naar de PC brengen. Geen uitgeklede versie. Het is een leuk spel, ook veel plezier met Forza 3 en 4 gehad, dus een volle PC versie zou fijn zijn.

waarom is dit 'off topic'?

[Reactie gewijzigd door EliteGhost op 14 juni 2016 07:59]

Ik heb zelf veel plezier gehad met de orginele Forza Horizon op de 360, ik vond het op sommige opzichten zelfs leuker dan de Motorsports series. Maar ik begrijp wat je bedoeld met dat ze FM6 volledig moesten uitbrengen.
Early Access is overigens al op 23 september uit als je de Ultimate Edition pre-ordered.
Hopelijk niet enkel op de Windows Store te verkrijgen. Quantum Break staat daar nog altijd aan 70 euro.. ;(
Als ik jou was zal ik Forza Horizon 3 in de winkel kopen, want volgens geruchten, als je het spel bij game mania koopt krijg je een exclusive auto's.
ook zijn er geruchten dat Horizon 58 euro gaat kosten voor pc.
58 euro vind ik echter nog steeds te veel. :9
Nieuwe games koop ik doorgaans aan 30 ŕ 42 euro.
Deze game lijkt wel meer naar off-road te gaan, best wel jammer aangezien de cross country races in deel 2 niet mijn favoriete races waren. Voor de liefhebbers: storefront en auction house komen weer terug in FH3
Mooie trailer, maar ben zeer teleurgesteld in de setting die ze hebben gekozen.

Australie spreekt me totaal niet aan, zeker niet om doorheen te racen, en dan had ik veel liever een mooie lokatie in Azie of Zuid-Amerika gezien.

Dit lijkt ook weer veels te veel 'open' te worden, oftewel je kunt overal doorheen raggen, ipv dat je gewoon fatsoenlijk op de weg of een parcours moet blijven.
Als je op parcours wil racen en/of tracks moet je gewoon reguliere Forza kopen. Forza 6 is erg goed ook.
Nee, ik vind Open World prima, maar wil wel dat je dan redelijk op de wegen/paden moet blijven, ipv dat je overal 'dom' doorheen kunt raggen zonder al te veel consequenties.
In FH2 viel dat wel mee zeker 600 races waren gewoon op de weg. Dus eerst zien en dan geloven, al maakt het voor mij toch niks uit :)
Weer een erg mooie trailer. Wat ik alleen zo jammer vind, in de trailer klinken de auto's altijd gruwelijk goed! Koop je het spel en speel je het valt het altijd erg vies tegen. Niet zo erg als Gtr5 maar toch.

Geluid is imo in een race game 25% van de fun. Dus ben benieuwd hoe het dit keer uitpakt.
Heb echt genoten van deel 2 en dit ziet er weer heel vet uit effe wachten nog :*) }> :D :) ;)
Weet iemand welke muziek in de trailer is gebruikt? Of is dit de gamesoundtrack? :P
Wicked Game - Ursine Vulpine ft. Annaca
Wicked Game - Ursine Vulpine ft. Annaca

[Reactie gewijzigd door TheRzr op 13 juni 2016 23:32]

Hier wacht ik al jaren op. Ook al zou het cross-platform worden, dit wordt gewoon geweldig. Hoe dan ook!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True