Forza-ontwikkelaar: al onze toekomstige games komen ook uit voor Windows

Microsoft-dochterbedrijf Turn 10, de ontwikkelstudio die verantwoordelijk is voor de Forza-serie, zegt dat al zijn toekomstige games zowel voor Windows als voor de Xbox zullen uitkomen. Dat lijkt erop te duiden dat de volledige Forza-franchise niet langer alleen voor consoles is.

Tijdens het Build-evenement van Microsoft spraken de game-ontwikkelaars over het werk dat ze verrichten aan Forza Motorsport 6: Apex. Deze gratis variant van Forza, die alleen op Windows 10 uitkomt, werd eerder al aangekondigd en dient als showcase voor het ontwikkelen op het Universal Windows Platform in combinatie met DirectX 12.

Het was al bekend dat Apex een opmars was naar meer Forza op de pc, maar met deze uitspraak is bevestigd dat alle toekomstige delen in de Forza Motorsport-series ook voor Windows worden uitgebracht. Of dat ook geldt voor de Forza Horizon-serie is nog niet helemaal duidelijk, die games maakte Turn 10 tot nu toe in samenwerking met Playground Games.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Turn 10 is een firstparty-studio, die eigendom is van Microsoft. De studio maakt sinds 2001 de Forza-games in opdracht van de Xbox-maker. Forza is niet de enige consolegame die naar Windows komt. Eerder dit jaar werd bekendgemaakt dat de voormalige Xbox One-exclusive Quantum Break ook naar de Windows Store komt.

Ook werd de Ultimate Edition van Gears of Wars gelijktijdig op Windows en de Xbox One uitgebracht en eerder deze week verscheen Killer Instinct in de Windows Store. Die free-to-play-game was sinds de release van de Xbox One alleen op de console te spelen.

Dat er steeds meer consolegames naar Windows komen ligt in lijn met de plannen van Microsoft. Phil Spencer, hoofd van de Xbox-divisie, maakte eind 2014 al bekend dat er een grotere focus zou komen op gaming voor Windows. De recente ontwikkelingen lijken daar het resultaat van te zijn.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

31-03-2016 • 11:17

74 Linkedin

Reacties (74)

74
71
34
1
0
28
Wijzig sortering
Hopelijk worden het volwaardige PC releases en geen matige console ports!
Zoals het er nu naar uitziet gaan zowel de Xbox One als Windows 10 PC's gewoon UWP's draaien en dat betekend dat het Universal is, kortom geen ports, maar gewoon exact dezelfde software.
Ik vraag me af hoe het dan zit met de hardware-optimalisatie. Ik neem aan dat de Xbox de norm is? Betekent dit dus dat we een minder dan ideale performance op de PC hebben in het opzicht van niet goed benutte syateembonnen waardoor we of zwakkere graphics/performance hebben voor de hardware die gebruikt wordt?

[Reactie gewijzigd door RaJitsu op 31 maart 2016 11:36]

Een mooie oplossing hiervoor zou zijn om net als bijvoorbeeld Skyrim (en veel andere spellen) verschillende niveau's van graphics aan te bieden in de settings. Dus high-end, mid-end en low-end bijvoorbeeld. De xbox zou deze optie dan niet tonen maar gewoon mid-end gebruiken.

Uit de keynote maakte ik ook op dat ze het echt serieus nemen dat de spellen geen "ports" worden, maar gewoon shared code gebruiken om ontwikkeltijd te besparen.
Dit lijkt mij de enige juiste manier. Met op de PC ook als extra toevoeging 'Advanced settings'.

Het is dus ook niet logisch om aan te nemen dat XBOX de norm wordt. De PC is zoveel krachtiger. Als ze de kwaliteit niet tot de max drijven, kunnen ze het beter niet doen dan krijg je de hele PC community op je dak die soms duizenden euros hebben uitgegeven om alle games optimaal weer te geven.
Was dit niet ook bij Tombraider in UWP? Deze versie was veel minder dan de 'echte'PC versie. Dit zal natuurlijk ook gebeuren bij de andere games die gaan komen. Ik kan de link even niet vinden maar heb begrepen dat dit het probleem is met dat UWP systeem van Microsoft.
Nee er otnstaat gewoon een overhead zodra je een extra laag moet ontwikkelen om alle variaties in systemen op te vangen. Specifiek 1 stuk hardware ondersteunen betekent dat je de support voor een andere stuk ahrdware kan breken. Dit is altijd al een probleem geweest met PC gaming en vandaaruit dus de hogere systeemeisen voor hetzelfde.

AL zijn er wel developers die zich er makkelijk vanaf brengen door bijvoorbeeld console hacks zoals framerate aan physics logic te koppelen dan gewoon overhevelen naar de PC en dus PC gamers ook met een locked 30fps opzadelen. Probeer je als gebruiker handmatig de framerate van 30 naar 60 te verhogen zie je opeens het hele spel flippen.
Nou, prima toch? Dat betekend inderdaad dat we met oudere pc's betere prestaties mogen verwachten dan nu met de huidige games het geval is. Ideaal als je het mij vraagt. Nu hoef ik minder te investeren in de nieuwste hardware op pc gebied. Als mijn systeem dezelfde specs heeft als een xbox one, dan ben ik gered. Mooie win-win situatie.
Je kan nu al tal van grafische settings verlagen om een game soepel te laten spelen op een oudere pc. Waarom zou er geen mogelijkheid mogen zijn om een game er beter te laten uitzien dan wat de consoles aankunnen voor mensen die wèl een high-end pc hebben?
RaJitsu maakt zich zorgen dat UWP games niet voldoende geoptimaliseerd zullen zijn voor pc hardware. Jij reageert daarop dat je dat prima vind, want dat we dan met oude pc's betere prestaties kunnen verwachten. Dat klopt gewoon niet. Bij slechte optimalisatie voor pc-hardware, zal het spel ook minder vlot draaien op oudere systemen.

Daarnaast schreef je ook "Als mijn systeem dezelfde specs heeft als een xbox one, dan ben ik gered". Ook dit slaat nergens op. Je kan een game die wèl betere graphics geeft op krachtige pc-hardware, even goed aan console-kwaliteit laten draaien op oudere hardware als je de grafische instellingen terugschroeft.

Was dit begrijpend genoeg? :)
Ja en wat voor settings gebruik je dan? Want zoals je het hier over laat komen heb jij voor 250 euro een beest pc gekocht, maar we weten natuurlijk allemaal dat als dat zo is dat je dan gewoon extreem veel geluk hebt gehad. Normaliter kost alleen de gpu al zoveel (tweedehands) en dan heb je een gtx970 (goedkopere versie). Ik begrijp dat je een mooie deal hebt kunnen sluiten, maar je moet het niet over laten komen alsof iedereen een pc die gta v op 1080p en 60fps kan draaien het ook daadwerkelijk voor zo'n prijs kan kopen.

Even terug on topic, ik begrijp het probleem bij sommige pc gamers echt niet, deze ontwikkeling is juist goed zodat console en pc eindelijk eens gelijkwaardiger gaan worden. Ik heb ook een pc met tri sli gtx770 en gta V draait er fantastisch op, maar ondanks dat vind ik de xbox versie prettiger spelen (op de bank). Het voordeel van consoles zit m in gebruiksgemak, disc er in en gaan (of download). Bij pc moeten eerst settings aangepast worden etc. dit is natuurlijk niet erg, maar mensen die een gtx980ti (evt in sli) moeten niet verwachten dat ontwikkelaars een niche markt gaan bedienen, gameplay en stabiliteit is namelijk veel belangrijker dan graphics (ook al zullen de pc gamers het daar niet mee eens zijn). Ik merk dit al bij sommige games dat sommige spelers gewoon te zwakke hardware hebben, waardoor ze of continu lopen te haperen of bufferen etc etc. dit kan toch ook niet de bedoeling zijn? Dus een pc gamer zou het niet erg vinden als zijn teamgenoten een slechte game ervaring hebben, zolang hij/zij zelf maar de perfecte ervaring heeft? Ik ben blij met deze voortgang van microsoft en het kan eigenlijk de pc en de xbox alleen maar ten goede doen.
Het is overduidelijk dat jouw voorkeur bij een gecontroleerde en gebruiksvriendelijke ervaring ligt. En da's jouw goed recht. Er bestaat dan ook een prachtige oplossing voor jou en dat heet een console. Andere mensen willen juist geen gesloten ervaring en houden er van om games naar eigen smaak aan te passen door middel van mods. Voor die mensen bestaat er ook een oplossing, namelijk pc-gaming. Miljoenen gamers maken gebruik van de extra mogelijkheden die pc-gaming biedt ten opzichte van consolegaming. Waarom dit nu ineens beperkt zou moeten worden kan ik onmogelijk begrijpen. Het zou de ervaring voor veel pc-gamers immers absoluut niet ten goede komen.
Zoals ik hierboven al aangaf gaat het me niet om beperkingen, ik game al jaren op PC en mods zijn vaak een uitkomst voor veel games, maar zoals ik al zei het maakt het er niet altijd eerlijk op. Een simpel voorbeeld zou zijn als je alle stats direct op het scherm zou zien in een compacte vorm zodat je niet eerst op tab hoeft te drukken, fijn jazeker, eerlijk? Als die andere het ook installeert wel, maar veel gamers hebben er nog nooit van gehoord, heeft ie t niet zal hij dus eerst op tab moeten drukken en in veel spellen blokkeert het je zicht op het verdere verloop van het spel. Nogmaals ik ben absoluut niet tegen mods, maar mits de ontwikkelaar het toestaat of wanneer mensen het voor eigen gebruik doen (wat dus weer niet te controleren valt, vandaar mijn standpunt daarover).
Low settings. En dat was geen geluk, voor die prijs heb je tweedehands zat pc's zoals

V&A aangeboden: Fraaie mid game pc.
V&A aangeboden: AMD FX-8320, 12GB DDR3, AMD R7 260X
V&A aangeboden: i5 2500K,16GB,Z77,Antec designer case.

deze pc's kunnen gta v gewoon op 1080p 60fps draaien, enige wat ik wil zeggen is dat een "ratrace" onzin is en je ook goedkoop kunt pc gamen.

En wat ik bij console gamers weer niet begrijp is waarom het of graphics, of gameplay is. Waarom moet je kiezen, waarom niet gewoon allebei. Het is 2016 en goede hardware om nieuwe games op goede graphics/60fps te draaien is heel erg betaalbaar, ik heb zelf het liefst de beste ervaring als ik een game speel en daar horen graphics en framerate ook bij, naast gameplay.

[Reactie gewijzigd door TheMaurice op 1 april 2016 08:10]

Ah ja maar kun je dan niet beter de graphics wat opschroeven en de resolutie naar 720p verlagen? Maar inderdaad als je het zo bekijkt wel, maar dan ben je denk ik toch voordeliger uit met een 2e hands xbox of Playstation. Want die heb je ook voor 250 en dan kun je GTA op medium (denk ik) spelen.
Dat was ook het geval was bij Gears of War Ultimate. Desondanks was de pc-versie van die game een kleine ramp en hebben pc-gamers andere wensen en noden dan consolegamers.
Ja maar dat sloeg natuurlijk nergens op. De oude pc versie van gears of war 1 draaide al zeer vlot op een core2duo met een geforce 8600gtx destijds.
Klopt. Die versie was dan ook geen "universal app", maar een doodgewone win32 game die apart ontwikkeld en geoptimaliseerd was voor pc. Dat is juist mijn punt. Door een game universeel te maken, is de kans groter dat devs minder moeite doen om de voordelen van elk platform te benutten. We zien bijvoorbeeld nu al dat games die als UWP verschijnen slechts aan/uit opties hebben voor grafische features zoals anti-aliasing en ambient occlusion. Een schril contrast met recente games die expliciet voor pc ontwikkeld zijn, waarbij je kan kiezen tussen diverse soorten AA en AO zodat je een optimale verhouding tussen beeldkwaliteit en performantie kan instellen.
Maar wat betekent dat?

Heb je dan opeens op magische manier settings, multi monitor support, aspect ratio's, unlocked fps of zelf instelbare fps limit, ondersteuning voor allerlei stuurtjes, of dat je zelf kan calibreren? etc.

Volgens mij is de UWP vooral leuk als je achievements en dat soort ongein met de xbox wilt syncroniseren, en dat je in de windows store mag, maar legt het verder vooral beperkingen op.
Euh ja vandaar dat Tim Willits ook faliekant tegen uwp is en de store.
Inderdaad, ik hoef geen games waar je resolutie of framerate niet in kunt stellen, slaat nergens op en getuigt van developers die geen idee hebben waar PC gaming over gaat.
Het zal exclusief uitkomen op de Window Store, en gezien de beperkingen daarvan is dat dus per definitie geen volwaardige PC release.

[Reactie gewijzigd door T0mBa op 31 maart 2016 14:26]

Wat mij betreft zijn die beperkingen alles behalve zodanig dat je niet van een volwaardige release kan spreken.

Sure er zitten/zaten wat dingetjes in met vsync en SLI maar daar werd volgens mij aan gewerkt (en problemen met SLI zijn zeker niet voorbehouden aan UWP games) maar volgens mij kan je niet zeggen dat een spel dat in de Windows Store uitkomt om die reden geen volwaardige PC release is.
Dat er aan vsync en SLI gewerkt wordt wil niet zeggen dat het opgelost wordt.
Verder zijn er geen mods en community bugfixes mogelijk en werken AMD/nVidia tools niet om het spel te configureren zoals je wilt.
Dit zijn voor mij essentiële onderdelen van een PC release. Net zoals slechte console-ports ook geen volwaardige PC releases zijn omdat ze niet geoptimaliseerd zijn voor het platform.

[Reactie gewijzigd door T0mBa op 31 maart 2016 14:27]

Mods zijn wel degelijk mogelijk binnen UWP.
Enkel als de ontwikkelaar hiervoor ondersteuning inbouwt (wat bij de meeste games niet het geval is) en na goedkeuring van de ontwikkelaar en/of Microsoft. Onbegrijpelijk hoe je dit belangrijke feit blijft negeren.
Onbegrijpelijk dat je nu al een conclusie trekt. Beter eerst maar eens die games afwachten en daarna oordelen.
Men trekt een conclusie op basis van wat MS gezegd heeft ja...
Er is al gezegd dat de fixes voor vsync en daar bij gsync/freesync in een update in mei zal komen. Voor de rest kan je die tools werkend maken door een fake bootable script file around the windows store package te maken.
"fake bootable script file around the windows store package"
Jup, prima oplossing. Echt.
Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Vanwege het feit dat UWP's in een afgeschermde sandbox draaien, is tweaking en modding sterk beperkt in vergelijking met win32-games. Je kan het vergeten om mods te gebruiken als de ontwikkelaar geen ingebouwde support daarvoor voorziet, je kan geen ini's meer aanpassen en grafische tools zoals SweetFX en DsFix kunnen ook al niet meer.

De vrijheid om een game naar smaak te veranderen of te verbeteren is juist één van de grote voordelen van pc-gaming. Met UWP's maakt Microsoft dit gewoonweg onmogelijk. UWP games bieden in feite eerder een console-ervaring, waarbij het normaal is dat games "as is" draaien in een voor de gebruiker dichtgetimmerde omgeving. Als ik zo'n ervaring zou willen, dan zou ik mijn games wel op console kopen in plaats van op pc.
Ik vind het de normaalste zaak van de wereld dat je alleen mods kan toepassen op games die daarvoor gemaakt zijn. Snap het probleem niet zo.
Moest je effectief pc-gamer zijn, dan had je geweten dat 90% van de mods gemaakt is zonder ingebouwde ondersteuning in de betreffende game. Dan had je meteen ook het probleem gesnapt.
En het aanpassen van *.ini bestanden kan bij sommige spellen ook gezien worden als cheaten, zoals ik hierboven al aangaf, zolang de PC gamer zelf maar een goede ervaring heeft maakt het niet uit wat de rest heeft. Beetje hetzelfde als league of legends op een 6 monitor setup te spelen, dit is ook gewoon cheaten, maar goed. Als ze dat aan banden leggen dan worden spellen tenminste eens echt eerlijk. Hetzelfde geld voor die mods waar je het over had, als de ontwikkelaar geen ondersteuning inbouwt kan het dus niet, prima toch? Klaar met het gecheat, geen mods die de spelervaring van andere spelers op de server kunnen verpesten (zie GTA v voor PC wat een hell is online). Staat de ontwikkelaar het wel toe dan is dat ook prima.
Dus als ik een custom resolutie instel via een ini-bestand omdat het spel standaard geen 21:9 scherm ondersteund dan is dat volgens jou cheaten?

Ik veronderstel dat mods jou persoonlijk niet interesseren of dat je er totaal geen ervaring mee hebt. Ik begrijp niet waarom je het anders "prima" zou vinden als het ineens niet meer zou kunnen.

Het verbieden van niet-goedgekeurde mods is ook bijlange geen garantie op bescherming tegen cheaten. Dit is trouwens al mogelijk door de data server-side te bewaren, iets wat bij GTA inderdaad niet het geval is.

[Reactie gewijzigd door Ge0force op 31 maart 2016 19:56]

De reden waarom ik dit zeg is omdat er indertijd bij command and conquer het mogelijk was om de resolutie aan te passen, maar tegelijkertijd werd ook de field of view aangepast. Dat wilde dus zeggen dat die personen meer van het slagveld konden zien en dat is dan inderdaad een vorm van cheaten, ik gebruik zelf ook mods dus daar zal ik niks van zeggen, maar eigenlijk hebben mensen met mods voordelen op mensen zonder mods wat bij sommige spellen weinig zal uitmaken maar bij sommige ook een wereld van verschil kunnen zijn. Wat ik dus wil zeggen is, ik ben niet tegen mods, maar alleen als de ontwikkelaar het toestaat, league of legends mods zijn er niet of zeer weinig juist om die reden.
Ik als PC gamer die vaak mods installeer die het spel leuker maken, heb géén goede ervaring als dat verhinderd wordt.
Ontwikkelaars ondersteunen zelden expliciet mods, maar ze houden het ook niet tegen zolang het niet om cheats gaat. Als er in een spel online gecheat kan worden door lokaal iets aan te passen, is dat spel zowiezo al ongelooflijk slecht gemaakt.
En dan zul je je verbazen bij hoeveel spellen dat kan. Natuurlijk zijn mods mooi, world of warcraft zonder mods of cities skylines zou natuurlijk doodzonde zijn. Maar zoals ik al zei ik weet niet of er mensen hier veel GTA v gespeeld hebben op de PC en dan de online versie en dan kun je zien dat die mods/hacks (in principe zijn mods een soort van hacks) het spel er echt niet leuker op hebben gemaakt. Natuurlijk geldt dat niet voor alle games zo. En bijvoorbeeld command and conquer wordt toch niet meer ondersteund door EA dus maakt het niet uit of er mods gebruikt worden.
Wordt waarschijnlijk allemaal gedaan via het UWP-framework, dus zal er ongeveer tussenin liggen. Geen port, want het is ontwikkeld voor allebeide platformen, maar volwaardige release is discutabel met alle issues die UWP nog heeft. nieuws: Windows Store-versies van games hebben beperkingen door UWP-framework

[Reactie gewijzigd door Whisperar op 31 maart 2016 11:30]

Het is al bekend dat SLI en dergelijke gewoon werken in UWP mits de developer deze op de juiste manier inzet. Op Build is ook bekend geworden dat UWP apps mods ondersteuning als ook bijvoorbeeld steam support.

Zoals tweakers zelf bericht;<blockquote><div class="quote">Microsoft demonstreerde verder dat Age of Empires HD omgezet was naar het UWP, inclusief Steam- en mod-ondersteuning, al was niet duidelijk of dit met de App Converter was gebeurd</div></blockquote>bron: nieuws: Microsoft introduceert tool om Win32-software naar Windows Store te brengen
Port zou dat opzicht enkel de performance zelf zijn, maar al zouden ze enkel de XBO versie 1 op 1 omzetten heb je al een nette game die ook op de XBO bijna rocksteady 60fps draait.

Nu nog de crossplatform erbij en ik ben helemaal happy.

Al hoorde ik al aardig wat positieve reacties op de Apex versie qua graphics, daar zal niet zo'n probleem zitten.

[Reactie gewijzigd door SinergyX op 31 maart 2016 11:22]

edit: foutje

[Reactie gewijzigd door laminaatplaat op 31 maart 2016 11:31]

Dat is mooi, ik vind de Forza racegames altijd erg leuk. Ik hoop wel dat ze volwaardige ondersteuning voor racesturen en dergelijken krijgen. VR-ondersteuning zou helemaal mooi zijn.
Forza Apex zal helaas géén ondersteuning voor racesturen krijgen. :(
Ondersteuning voor racesturen komt er

https://twitter.com/dan_g...53473?ref_src=twsrc%5Etfw

[Reactie gewijzigd door Henkus op 31 maart 2016 12:35]

Da's een opluchting. Hopelijk worden alle populaire pc-sturen ondersteund, en niet enkel de dure "certified for Xbox" exemplaren.
Geweldig nieuws, hier zit ik al op te hopen sinds de eerste Forza game.
"Microsoft-dochterbedrijf Turn 10, de ontwikkelstudio die verantwoordelijk is voor de gehele Forza-serie"

Forza Horizon wordt door Playground games ontwikkeld...
In samenwerking met Turn 10, maar inderdaad is daar nog wel een slag om de arm te houden. Heb ik aangepast in het artikel :)
Anoniem: 705423
31 maart 2016 11:25
Als we dan ook eindelijk triple screen mogen toevoegen aan de mogelijkheden ben ik een gelukkige tweaker
Idem, maar er komt ook een xbox one in huis voor de woonkamer, vraag me dan weer af, moet je dan die game 2x kopen?
Forza 6 apex is f2p, maar games als quantem break krijgen cross buy tussen de windows store en xbox one.
Met de 360 Xbox was 1 game genoeg. Kon je drie xboxen aansluiten 1 voor ieder scherm.
idd dat bedoel ik, dus niet de gratis versie, maar de betaalde, dat ik hem koop op de pc, maar ook dezelfde versie kan spelen op de tv met vrienden?!
Toen ik gamede op de xbox 360 heb ik echt enorm veel genoten van de Forza spellen. Inmiddels ben ik overgestapt naar PC, dat Forza nu ook de overstap maakt is echt fantastisch nieuws! De mix tussen casual een spelletje spelen, sim elementen en een erg hoge polish maakt dit voor mij echt een top racer. Het zou tof zijn als Xbox One en PC spelers tegen elkaar zouden kunnen spelen trouwens.

[Reactie gewijzigd door laminaatplaat op 31 maart 2016 11:27]

Hier zit er nog 1. Forza games erg van genoten. Reden om een PC te kopen dit :D
Geweldig nieuws!

Deze game serie was voor mij altijd 1 van de redenen om ooit nog een keer een Xbone te kopen naast de PS4. Nu hoeft dit niet meer :D
Haha da's waarschijnlijk niet wat MS in gedachten had toen ze met het UWP kwamen :P
Hoop wel dat er dedicated servers in komen net als voor Assetto Corsa en Project Cars. Is veel handiger voor communities. Omdat je dan onder andere veel makkelijker tornooien en dergelijke kan organiseren.
Dit is wel mooi, ik heb geen xbox maar Forza leek me altijd een leuke alternatief voor Project Cars. Als dit op PC verschijnt en de reviews zijn goed, maybe i consider to buy it. ;)
Zou echt super zijn.. Forza is een van de games die ik best wel mis sinds ik op PC ben gaan gamen, en de nieuwe Forza op 4k 60fps met een racestuur zie ik helemaal zitten :9~,

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee