Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 101 reacties

Microsoft brengt op maandag een demo uit van Forza Horizon 3. Op de Store-pagina wordt vermeld dat de demo voor de Xbox One beschikbaar komt; of deze ook op Windows 10 werkt, is nog niet bekend. De volledige game komt wel uit voor de console en pc.

De demo van Forza Horizon 3 is vanaf 12 september te downloaden en is 18,34GB groot. Het is een Xbox Play Anywhere-game, wat inhoudt dat de volledige game zowel is te spelen op de Xbox One, als op pc's met Windows 10. Of dat ook voor de demo geldt, is op het moment van schrijven niet duidelijk. De probeerversie zal in ieder geval op de Xbox One speelbaar zijn. Wat de inhoud is van de demo, is eveneens onbekend.

Het volledige spel is vanaf 27 september verkrijgbaar. De openwereldracegame speelt zich af in Australië en bevat meer dan 350 auto's. Bij de release zal de pc-versie ondersteuning bieden voor dezelfde racestuurtjes als waar Forza Motorsport 6: Apex mee overweg kan. Dat zijn op dit moment modellen van Logitech en Thrustmaster. Later volgt ondersteuning voor Fanatec-racestuurtjes.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (101)

Klein maar belangrijk detail, Play Anywhere werkt uitsluitend met de digitale versie van de game, disc-versie kan dus niet op de PC gespeeld worden (omdat dit dus via de MS store loopt).
En hier zou dan dus het volgende moeten gebeuren dmv een cd key ofzo, dat je de fysieke kan koppelen aan je MS account/axbox live account zodat het wel kan......

Niet heel moeilijk Steam hanteert al jaren.
En dat is stukje ironie, want dat was namelijk precies waar MS heen wilde toen de XBO uitkwam, maar 'de consument' was hier gigantisch op tegen. Daarom moesten ze alsnog terug naar het oude disc vs digitaal systeem, met dezelfde consquenties.

Mensen kopen nog steeds discs omdat het goedkoper is en ze kunnen games weer doorverkopen, iets wat bij de digitale variant niet kan (bij steam zeer beperkt).

Steam kan bv enkel voor die games die ondersteuning hebben voor steam.. ik kan Fifa17 of WoW op disc kopen, maar Steam kan daar niets mee, die hebben weer hun eigen platform.
Dan denk ik weer, als je die digitale versies nou wat goedkoper maakt en je verkoopt zo wat meer games omdat ze niet doorverkocht kunnen worden is iedereen toch blij?
Behalve de gamewinkels die disks verkopen. Ik heb toch altijd dat als argument gekregen, dat gamewinkels daar tegen protesteren en gezien die ook wel wat doen ter promotie van games. Na een tijdje gebeurt dat wel, maar niet bij launch. Met hun digitale store zijn ze namelijk concurrent van die fysieke winkels.
Precies dat is wat ze bij de introductie van de X1 wilde introduceren. Maar nee. Gezemel en gezeur en nu krijg je dus dit weer. Misschien gaan ze bij de Scorpio een nieuwe poging doen, lets hope so.
Tja en dan verkoop je de disc van de Xbox en heb je bijna gratis toegang tot het spel op pc.

Als,je hem dan toch al uit de Windows store wil downloaden, kun je hetzelfde ook wel doen op je Xbox toch? Hoef je de disc niet voor te kopen.
Snap je nu waarom MS eerst geen fysieke drive wilden implementeren in de Xbox One?
Daar krijg je dit gezeur dus van.
Ik ben er overigens wel blij mee hoor dat er een bluray speler aanwezig is!
Dat er "gezeur" zou ontstaan is ver van de reden. De reden om alles digitaal te laten verlopen is het feit dat de marge hoger is via digitaal (geen retailer die ook geld afsnoept) en de games kunnen niet doorverkocht worden. Volledig digitaal zou de 2e handse markt compleet uitschakelen en de retailers buiten spel zetten. Dát was waarom Microsoft volledig digitaal wilde....

[Reactie gewijzigd door ASNNetworks op 9 september 2016 15:22]

De prijzen zijn juist zo hoog omdat retailers als Gamestop meteen een embargo zouden afkondigen als games digitaal goedkoper zijn.
En dus word je genaaid als PC gamer als je dit soort games wilt kopen. Of er moet een mogelijkheid komen dat codes ook elders gekocht kunnen worden. Games kopen in fysieke winkels zal vroeg of laat gewoon verdwijnen en volledig overgenomen worden door digitale winkels. Dan ben je ook meteen van dit soort onzin af.
Als je leest over al die creditcardfraude op keysites dan kan ik me voorstellen dat Microsoft niet staat te springen om deze functionaliteit toe te voegen.
Nee, dat was de 'kortzichtige' conclusie die het gros trok na het aanhoren van het verhaaltje, MS wilde af van de verdeeldheid in de markt van digitaal en disc.

Dat PC al jaren lekker is gemaakt met 'goedkope keysites', releases van consolegames hebben nooit op de prijs van PC gezeten en marginaal onder de digitale prijs (tot max 10tje, maar dat had dus minder kunnen zijn). Het had op z'n best impact op de mensen die 2dehands games inleveren voor korting op een andere game, of mensen die games willen doorverkopen, maar kostentechnisch had dit geen klote uitgemaakt.

Zelfs bij de aanpassing van MS (in de winkel de game kopen = CDkey ipv disc, zoals toen Blizzard, NCsoft en consorten al deden), was het niet goed genoeg. Hilarisch natuurlijk, juist die mensen die geen digitale 'niet doorverkoopbare' games wilde, zaten massaal op Origin, Steam en Battle.net.
Ik vind dat the content beter op een blu ray/dvd/cd staat zodat je het net als de mensen zeggen als je het spel uitgespeelt hebt toch nog kan verkopen.
Het nadeel van een digitale download is dat je met die inlog codes licht te rotzooien (je moet een systeem gaan bedenken voor de codes op te slaan)Of in een bestand zetten zodat je deze niet meer vergeet.
Nee geef mij maar een schijf waar het spel opstaat.
Maar volgens mij is een digitale download gewoon de toekomst.
Denk aan de games die bij steam als download word aangeboden..
Volgens mij krijg je ook bij de verkoopbare games gewoon een hoesje met de sleutel erin zodat je bij een software-boer gewoon je progamma kunt downloaden of spel, en geen schijven meer.
Het is een goedkoper alternatief,ze hoeven geen schijfjes meer te maken.
Wat dus her productie procces flink kort op de kosten.
De toekomst zal het leren
Codes? Waar heb je het over? Digitale games hebben júist geen codes. Je koopt een game via Xbox Marketplace of PlayStation Store en de game downloadt/installeert. Vervolgens is de game gekoppeld aan je account zodat je het opnieuw kan downloaden indien je het verwijdert, of je console kapot gaat.

Digitale games bestaan al he, dus snap niet waarom je denkt dat er een systeem nodig is om te bedenken met codes e.d.. Ik heb geen enkel game op disc voor mn PS4, heb zo'n 70 titels (zo'n 30 AAA games) waarvan alles digitaal is. Geen codes hiervoor nodig hoor.....
Lijkt mij een zeer leuk en mooi spel, maar ik heb toch een paar bedenkingen.. De ultimate edition is ¤ 99,99 in de Windows store voor Xbox One en PC maar heeft als ik het goed lees weinig voordeel om 100 euro te betalen als je enkel op de PC speelt, want je ontvangt 2 autopacks die enkel werken op de Xbox One (?) en ten tweede heeft dit spel al een rating van 5 sterren in de store maar het is nog niet eens uitgebracht? Iets wat in mijn ogen dan weer misleidende marketing is.
dat hij een rating heeft van 5 heeft komt denk doordat mensen Forza Motorsport 6: Apex gespeelt hebben.
De "standaard" editie kost ¤69.99 in de Windows Store, wat nog steeds minstens ¤10 meer is dan AAA-games op Steam, Origin en uPlay.

Daarnaast slaat het nergens op dat mensen een game kunnen beoordelen voor dat ie effectief uit is.
De autopacks en andere DLC gaan gewoon werken op beide platformen. Het is play anywhere, zoniet zou dat ook het concept gewoon onderuit halen.
Dat zou je inderdaad verwachten maar in de store wordt het wel anders geformuleerd:

"Forza Horizon 2 Autopack Rockstar (Xbox One) en Forza Motorsport 6 Meguiar's-autopack (Xbox One)"

Het is vooral doordat ze Xbox One in haakjes zetten dat het onduidelijk is...
Dit is dus mits je een van de andere games van forza ook hebt, dan krijg je deze packs. Forza was voorheen alleen op Xbox, dus lijkt me niet heel vreemd. Maar ik denk dat deze toch wel op een of andere manier beschikbaar zullen zijn voor de PC versie, want het is tenslotte play anywhere, dus PC en Xbox moet flawless samenwerken. :)
Kijk, erg mooi dat MS zijn universal windows platform ook zelf probeert na te streven.
Ik zie hier alleen maar goede dingen van komen. :)
Dan ben jij duidelijk een stuk optimistischer dan mij. Ik zie behoorlijk wat nadelen aan games in het Universal Windows Platform:

- belachelijk hoge prijzen (¤69.99 voor een standaard AAA game) wegens "parity" met console
- enkel Windows 10, geen oudere Windows versies, Mac of Linux
- patches die pas dagen na release verschijnen wegens verplichte certificatie
- boycot van vrije mods en dll injection tools zoals SweetFX
- pc-community wordt bij multiplatform games verdeeld tussen Steamworks en Xbox Live
- enkel ondersteuning voor xbox certified/compatibele accessoires (stuurtjes, controllers etc)
- UWP-concept kan leiden tot minder pc-specifieke games/features
- geen ondersteuning voor OpenGL of Vulkan
- games kunnen niet door de community of via 3rd party tools verbeterd worden
- de plannen van Microsoft om Xbox Live ook op pc te monetizen

Begrijp me niet verkeerd: ik vind het super dat Microsoft Xbox games naar pc brengt. Maar ik betreur het ten sterkste dat dit moet gebeuren in een deels gesloten en sterk gecontroleerd ecosyseem, waarin het grootste deel van de voordelen van pc-gaming t.o.v. console gaming uitgesloten zijn.

[Reactie gewijzigd door Ge0force op 9 september 2016 15:29]

Belachelijk hoge prijzen? Ze zitten op z'n best een 10tje boven de 'normale'* winkelprijs
https://www.bol.com/nl/p/...box-one/9200000059359069/

Ga je digitaal naar US store, zit je op 7 euro verschil, gaan we UK zit je zelfs op 5 euro verschil. Pak je de wat exotischere landen, dan kom je op prijzen die ver onder de winkelprijs zit.

*ik neem dus zaken als Bart Smit en Bol.com, geen CDkeys sites waar soms de nodige twijfel is.

Ik wil volledig digitaal, voor console is dat dus alles digitaal aankopen en soms dat 10tje voor lief nemen, voor de PC moet ik het weer uitvechten tussen de grote jongens en hun eigen platform, Origin, Steam, Battle.net (en berg aan MMO varianten). Play Anywhere is niet voor de PC-only of console-only games, het is voor de mensen die dus voor dit systeem kiezen. Wil jij 10tje goedkoper? Best, heb jij de disc, maar geen Play Anywhere.

Was het maar dat EA ditzelfde zou doen, FIfa17 kopen en spelen op PC en op XBO, of komt dan hetzelfde gezeur over 'dicht ecosysteem' en 'steam is veel beter'?

[Reactie gewijzigd door SinergyX op 9 september 2016 16:13]

Tsjah, als je geen online key stores neemt, dan zijn het natuurlijk geen abnormale prijzen..
Doe je dit wel, dan heb je vaak dubbel zo dure launch prijzen 8)7

Bij Steam/Origin/Uplay kan je bij grotere games altijd kiezen of je het in een officiële store koopt of via een online key store. Bij de Microsoft Store heb je die keuze niet. Daar is het sowieso 60-70 euro en dat voor een behoorlijk lange tijd.

PS: PC games in fysieke stores zijn vaak nog iets goedkoper dan XboxOne games.
bv. FIFA 17 is 60-63 euro voor XO en 50 euro voor PC bij bol.com/coolblue. In de MS store zou die wellicht gewoon 70 euro zijn. (40~ euro in online key stores)

Dat loopt erg snel op als je redelijk wat spellen wil kopen per jaar.

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 9 september 2016 19:55]

Dat is inderdaad goed opgemerkt, dit is voor mensen die voor dit systeem willen gaan, dus niet voor alle anderen die helemaal geen interesse hebben in dit systeem en liever gewoon een normale prijs willen betalen voor hun games op een beter platform met meer mogelijkheden (Steam).

Ik wens ze veel succes en plezier met hun probeersel.

[Reactie gewijzigd door Chromanin op 9 september 2016 21:32]

Vind je een prijsverhoging van ¤10 per game dan redelijk? Ik koop gemakkelijk 30 games per jaar, dat zou mij een meerkost van maar liefst ¤300 per jaar opleveren. Bovendien is het verschil vaak groter dan ¤10. Mafia 3 kost bijvoorbeeld ¤49.99 op Steam, terwijl je in de Xbox Store de gewoonlijke ¤69.99 betaalt.

Kopen in exotische stores zal geen optie blijven. Microsoft heeft begin dit jaar reeds maatregelen genomen waardoor je niet meer in buitenlandse versies van de Windows Store kan kopen toen duizenden gamers Rise of the Tomb Raider in de Oekraïense Store gingen kopen.

Tenslotte zijn bijlange niet alle keysellers shady. Steam staat toe dat devs GRATIS keys genereren voor hun games, om ze (al dan niet goedkoper) te verkopen op hun eigen site of via 3rd party keystores. In dat geval moet er géén 30% commissie aan Valve worden betaald. Ook dit is iets wat Microsoft niet toestaat.

Edit na jouw aanvulling:

Ik heb niet eens de keuze om niet voor Play Anywhere te kiezen als ik FH3 op pc wil spelen. Er is geen optie om enkel de pc-versie aan een lagere prijs te krijgen. De meeste pc gamers hebben géén xbox, en voor hen is deze prijsverhoging dus een nadeel.

[Reactie gewijzigd door Ge0force op 9 september 2016 17:36]

- Games die altijd op je OS-schijf geïnstalleerd worden omdat je dat in de Windows Store niet kunt configureren. Ik ben het een beetje zal dat een spel van tientallen gigabytes persé op mijn SSD moet staan.
Dan loop je achter. Inmiddels geeft de store je gewoon de keuze waar je het spel wilt installeren.

Ik kijk overigens erg uit naar de demo. Eens zien wat ze grafisch op de pc voor elkaar krijgen.
Overigens ergens een lijst met welke stuurtjes ze ondersteunen?

[Reactie gewijzigd door hupske op 9 september 2016 17:08]

je kan het gewoon op een andere schijf instaleren.
Bedenk je wel dat UWP nog erg jong is. MS is natuurlijk nog niet klaar met het platform, het is nog erg jong.
Even sommige punten van je behandelen.
-Prijs: Prijs is idd hoger. Dat is jammer. (Al is forza gewoon $60)
-Platforms: Developers zijn gewoon vrij om voor andere platformen te ontwikkelen.
-Patch snelheid: Hier in zal MS idd meer controle willen. Of dat goed of slecht is is aan jou om te bepalen.
-Mods: Devs moeten dit nu zelf implementeren. Voordeel: hacken wordt bemoeilijkt.
-PC Community verdeeldheid: Wat maakt dat uit? (Daarbij zou steam ook UWP versies kunnen aanbieden)
-Accessoires ondersteuning: Minder. En dat is jammer. Maar de ondersteuning die er is, is wel zonder drivers (volgensmij).
-Minder PC-features: Dat ligt geheel aan de devs, net zoals bij console-ports.
-OpenGL/Vulkan ondersteuning: Alleen bij Linux/Mac echt interessant.
-Community ondersteuning: Hetzelfde als mods...
-Xbox Live op PC: Dat gaan ze nooit voor elkaar krijgen. PC gebruikers zullen dat niet accepteren.

Ik zeg niet dat UWP nu perfect is, maar als developer zelf zijnde zie ik grote potentie.
Daarbij ben ik tegen artificieele exclusiviteit. Door dit met UWP te doen, pak je ineens ~45% van de PC spelers er bij.

[Reactie gewijzigd door diondokter op 9 september 2016 21:38]

Mag ik op mijn beurt je reacties even recht trekken?

- Forza Horizon 3 is ¤69.99. Dat is 10 tot 20 euro hoger dan AAA games op Steam.

- UWP werkt enkel onder Windows 10, niet op welk ander OS dan ook.

- Ik zie geen voordeel in moeten wachten op patches. Op Steam kunnen devs een patch meteen publiceren, daar is nog nooit malware of dergelijke door verspreid.

- De meeste games hebben géén ingebouwde modsupport. Dit wil niet zeggen dat ze niet gemod kunnen worden. 90 procent van de mods op Nexus zijn niet-officiele mods, die niet hadden kunnen bestaan onder uwp.

- community verdeeld = de helft minder gamers om mee of tegen te spelen. Erg leuk als jij de Xbox Live versie hebt en je vrienden de Steamworks versie.

- Doom draait fantastisch op Vulkan onder Windows 10, beter dan de meeste dx12 games. Alternatieve api's blokkeren is bovendien slecht voor de innovatie.

- De ondersteuning voor stuurwielen en dergelijke zit inderdaad ingebakken in uwp. In tegenstelling tot win32, waar elke hardware fabrikant zelf drivers kan schrijven. Het is absoluut niet goed voor de competitie dat Microsoft kan bepalen welke hardware mag werken onder UWP. De kans is groot dat fabrikanten vroeg of laat licentie moeten betalen zoals op console.

Ik ga niet beweren dat uwp geen potentieel heeft voor apps. Maar voor core pc-gaming zijn er beduidend meer nadelen dan voordelen. Bovendien zal ik heus niet de enige pc gamer zijn die het niet ziet zitten om games te kopen in een door Microsoft beheerd ecosysteem. Ik ben zelf ook slachtoffer van GFWL.
Puntje 5 gaat van de developer afhangen, Microsoft staat inmiddels multiplatform multiplayer toe ook buiten Xbox Live. Steamworks en Xbox Live zullen dus samen kunnen als de dev het support (exclusives zullen wel niet op Steam komen, dus die niet).
Het monetizen heb ik overlaatst ergens gelezen dat dat gerucht niet klopt, op pc zou het gratis blijven (ze zouden ook niet echt concurrentie voor Steam zijn dan natuurlijk).
De NVidia speciallekes liepen in het begin ook spaak bij UWP, Phil Spenser heeft toen laten weten dat die ondersteuning er wel ging komen. Dat zie ik ook met Vulkan nog gebeuren (OpenGL wss ook wel dan).
Mods en dergelijke dat vraag ik me ook af. Met Fallout bewijzen ze dat het kan (maar in te beperkte mate, en op PS4 komt dat niet), dat gaat nog afwachten worden. Alleszins, ze hebben nog werk aan het platform, dat weten ze zelf (hopelijk) ook wel.
Ik ben Xbox gamer, dus mij bied het wel voordelen (al had ik graag ook disk games op pc kunnen spelen, ik heb toch een BR drive), voor pc gamers hooguit voor een exclusive zoals Forza momenteel.
Basic online gaming zal idd gratis blijven. Maar er zijn genoeg andere features om achter een paywall te plaatsen. Op de xbone heb je een Gold abo nodig om recht te hebben op bepaalde 3rd party kortingen, voor cloud saves of om deel te nemen aan bèta's. Ik ben er dus niet helemaal gerust in.

Ik twijfel er aan of Microsoft Vulkan gaat ondersteunen binnen uwp. Vulkan is uiteindelijk een rechtstreekse concurrent voor hun eigen dx12. Hoe dan ook is het geen goeie zaak dat zulke innovaties pas kunnen na een systeemupdate van Microsoft. Dit was geen issue onder win32 en ondermijnt het open karakter van Windows.

Als Xbox gamer is Play Anywhere en de Xbox app inderdaad een meerwaarde. Ik hoop gewoon dat Microsoft gauw beseft dat de meeste pc gamers géén xbox gamers zijn.

Zelf game ik vooral op pc, en hecht ik groot belang aan de voordelen die pc-gaming biedt t.o.v console gaming: goedkopere games, community mods, maps en patches, games verbeteren met 3rd party tools, onbeperkte ondersteuning voor externe hardware zoals stuurtjes en controllers etc. En last but not least: geen groot bedrijf dat irritante clauses en beperkingen oplegt uit eigenbelang (zoals het verbod op mods op de ps4). Leg die wensen naast de Windows Store, en je snapt me wel denk ik. ;-)
Tuurlijk snap ik dat, maar gelukkig zijn er toch alternatieven? :) dit is vooral tof om die exclusive van Xbox eens op pc te spelen en dan kunnen die ook nog tegen Xbox gamers worden gespeeld. Echter zie ik de non exclusives nog eerder in Steam verschijnen dan enkel de Windows store.

Vulkan is wel een concurrent van dx12, maar als ze hun platform populairder willen maken voor andere zaken dan puur Xbox games (en UWP kan meer dan dat) zullen ze toch moeten. Ik verwacht eigenlijk dat ze het verder gaan integreren bij de volgende grote update en dat het dan gewoon werkt met wat op de pc zelf draait (dus opengl, vulkan, dx, etc...). Ook qua controllersupport.
- enkel ondersteuning voor xbox certified/compatibele accessoires (stuurtjes, controllers etc)
Die klopt volgens mij dan toch niet. Volgens het gelinkte artikel worden bv de Logitech G25 en G27 ondersteund en die werken niet op een Xbox...
Voor de rest ben ik het wel met je eens overigens.
Ik vind het vooral bizar dat Microsoft ondersteuning moet toevoegen aan UWP voor stuurtjes, alvorens games er gebruik van kunnen maken. In een win32 omgeving werkt elke controller of elk stuurtje als de driver gebruik maakt van een bepaalde standaard. Mijn oude Logitech Driving Force stuurtje werkt bijvoorbeeld nog prima voor recente win32 games zoals DIRT rally, maar niet voor Forza Apex.
Ja dat is inderdaad vreemd ja... Volgens mij is dat ook gewoon een onderdeel van directx, dus MS is zijn eigen standaarden weer eens niet aan het gebruiken?
Voor mij zijn de voordelen groter, ik kàn nu tenminste Forza spelen zonder een stuk hardware erbij te kopen dat voor mij ook nog eens weinig toevoegt(eerder in tegendeel). Dat het duurder is vind ik vervelend, maar ja het is me ook geld waard om geen console te hoeven hebben(niet helemaal waar Sony moet ook nog over de brug komen :p )
Afwachten of de voordelen op termijn ook groter blijven. Als uitgevers zien dat pc-gamers bereid zijn om ¤69.99 neer te leggen voor de games van Microsoft, dan is het een kwestie van tijd alvorens dit ook in andere stores de standaard wordt. Daarnaast is er ook het risico dan Microsoft andere devs en indies kan overtuigen om hun games exclusief naar de Windows Store te brengen. Dit zou betekenen dan de hogere prijzen en UWP beperkingen ook voor andere games zouden gelden.
"- enkel ondersteuning voor xbox certified/compatibele accessoires (stuurtjes, controllers etc) "

Wacht even... dus ik moet op mijn Fanatec CSWv2 verplicht het "CSL Steering Wheel P1 for Xbox One" zetten? Dus dat xbox stuurtje? Belachelijk! |:(
Als je de tekst uitleest...... ;)

quote; Later volgt ondersteuning voor Fanatec-racestuurtjes

Dat zal vast redelijk snel volgen dus.
Maar voor bij de release ben je daar inderdaad op aangewezen, op dezelfde stuurtjes die in de gratis Windows 10-game Forza Motorsport 6: Apex momenteel gebruikt kunnen.
Gezien dat bij laatste ondersteuning voor Fanatec stuurtjes eind september verwacht wordt, zal dat hierbij ook vast zo zijn of die datum niet ver ontlopen. ;)

Ondertussen tot de game uitkomt kan je hier leren sturen. 8-)
Of vast een autootje uitzoeken, in het echt of in de game. :P

Dit is een mooie gameplay demo van de gamescom.

[Reactie gewijzigd door Teijgetje op 9 september 2016 21:21]

Dat zegt niks over dat het stuurtje xbox compatible moet zijn die ik op de Clubsport Wheel V2 zet. Zoals dus door Ge0force beweerd word. ;)

Daarnaast hoef ik niet te leren sturen, en als ik dat zou willen dan zou ik altijd nog kunnen aankloppen bij professionele rij-instructeurs (en dan bedoel ik de mensen van het circuit en niet die van de openbare weg) of professionele (stunt-)rijders in mijn kennissen kring van hetzelfde niveau als Tanner Faust. ;)

Overigens bevalt mijn BMW e46 Compact met M-onderstel in zeer zeldzame kleur (#468 - pistach groen metallic) me prima als compacte gezinsauto en scheurijzer. Ik wil er alleen nog een keer een breedset velgen op hebben. :p
Dat zegt niks over dat het stuurtje xbox compatible moet zijn die ik op de Clubsport Wheel V2 zet. Zoals dus door Ge0force beweerd word. ;)
Toch leren lezen misschien ipv meteen hoog van de toren staan te blazen omdat iemand iets zegt. (en misschien een cursus Googlen) ;)
dezelfde stuurtjes die in de gratis Windows 10-game Forza Motorsport 6: Apex momenteel gebruikt kunnen
quote; "Additional steering wheels will be supported in another update slated for late September, including Fanatec's ClubSport V2 Xbox One Hub and CSR models."
Horizon 3 komt eerst als Demo uit, bij de final release zal je geliefde CSRv2 vast ondersteund zijn........
Daarnaast hoef ik niet te leren sturen, en als ik dat zou willen dan zou ik altijd nog kunnen aankloppen bij professionele rij-instructeurs (en dan bedoel ik de mensen van het circuit en niet die van de openbare weg) of professionele (stunt-)rijders in mijn kennissen kring van hetzelfde niveau als Tanner Faust. ;)
Microsoft heeft het dan ook over driving unstructions met een unstructor.
En ik vraag me af of jouw pro kennissen en stuntrijders je off-road laten gaan met een Lamborghini van een half miljoen euro, ook al is die 4WD. :Y)
Maar misschien kan ik komen kijken dan? Ik vind het wel vet. Misschien mag ik ook even?
Overigens bevalt mijn BMW e46 Compact met M-onderstel in zeer zeldzame kleur (#468 - pistach groen metallic) me prima als compacte gezinsauto en scheurijzer. Ik wil er alleen nog een keer een breedset velgen op hebben. :p
Hadden we het niet over de game?
Klinkt als "de mijne is groter", maar die BMW compact heb ik dan weer niet gezien, ook niet in een zeldzame kleur...... :9~
Wel zeldzame auto`s gezien overigens. ;)

Maar goed, probeer jezelf niet te serieus te nemen (bv op fora), het gaat over een spelletje dat nog niet eens als demo uit is. ;)

[Reactie gewijzigd door Teijgetje op 10 september 2016 09:18]

Veel mensen hebben toch liever dat de games naar Steam (of andere stores) komen.
Microsoft gebruikt oa dit soort dingen om hun eigen platform populairder te maken. Mensen die het willen spelen bijten er wel even doorheen en gaan alsnog (ondanks dat ze het liever niet hebben) gebruik maken van het Microsoft platform.
Dat valt nog af te wachten. Ondanks de (voormalige) Windows Store exclusiviteit werd Quantum Break door het gros van de pc-gamers genegeerd. Thans heeft Remedy een gigantische fanbase op pc.
Vind ik jammer eigenlijk. Vond het namelijk een super game! Maar ligt wrs aan het feit dat de Windows Store (nog) niet zo bekent is bij gamers.
Dat betwijfel ik sterk. Ik denk dat de meeste pc-gamers heel goed weten wat de problemen en beperkingen van de Windows Store zijn. Daarnaast zullen ook het hoge prijskaartje en de kwalijke reputatie van Microsoft bij de pc-gamers een rol hebben gespeeld.

Op zich vind ik het niet slecht dat de pc-community Quantum break genegeerd heeft. Anders hadden we nooit een win32 versie aan ¤39 gezien op Steam. Zelf weiger ik ook om games te kopen in de Windows Store tot Microsoft beseft dat een pc geen console is.
Consoles zijn gewoon PCs, zeker de nieuwe versies. Xbox consoles draaien ook een Windows 10 build dus ze liggen extra dicht tegen elkaar. Geen enkele zichzelf respecterende developer die een niet exclusive uitbrengt zou die enkel in de Windows store aanbieden. Voor exclusives is het net een voordeel.
Consoles lijken inderdaad hoe langer hoe meer op pc's, maar draaien nog steeds een gesloten en door de consolebouwer beheerd ecosysteem. De Xbone draait bijvoorbeeld Windows 10, maar je kan er geen Steam op installeren of games modden zonder expliciete ondersteuning van de ontwikkelaar.
Op Steam zou het 5x beter verkopen en ze moeten maar 30% inleveren.
Dat zou een weinig toekomstgerichte visie zijn van Microsoft. Microsoft kennende gaan ze voor de lange termijn visie en zetten dus hun eigen store op.
Bedankt voor de -1 terwijl ze zelf hebben gezegd dat meer en meer games naar Steam zullen komen. Timed exclusive voor Windows 10 store.

Blijkbaar vinden mensen hier consumer rights niet belangrijk.

[Reactie gewijzigd door Koning Willy op 9 september 2016 15:24]

Hoogheid, ik kan geen -1 geven op reacties die reageren op mij. :+
Inderdaad. En is het niet zo dat je Windows 10 moet hebben?
Zo ja, dan kan ik daar niet mee akkoord gaan.
Met phil spencer aan dek zie ik de Xbox afdeling alleen maar stijgen, go spencie !

[Reactie gewijzigd door Jeroentjeeuh op 9 september 2016 21:34]

Phil Spencer is zeer geliefd bij de 'Xboxers'. Hij wordt nogal geprezen op social media!
Ik zie ook veel positieve dingen en als ik het goed begrijp draai je geen win32 binairies.
Heb jij een idee of en in hoeverre dat bestand is tegen hacks?
Natuurlijk draai ik wel win32. Mail, Visual Studio, games, etc... Je kunt er niet omheen.
Qua hacks: http://infosec.vishalmish...ndows-10-uwp-app-dll.html
Het lijkt er op dat het moeilijker is, maar zeker niet onmogelijk.
Ik bedoelde eerder een game als forza apex. Dat is geen win32 binairi toch? Of moet ik nog eens nalezen :P
Apex is inderdaad UWP.
Hopelijk komt de demo ook naar Windows 10 kunnen we zien of het een bijna perfecte port is zoals Forza 6 Apex.
Lijkt me zeer tof om te zien/gaan zien dat Windows zijn eigen platformen volledig gaan benutten. Vond Forza altijd al tof om te spelen, maar nooit geen intentie gehad om een nieuwe Xbox te kopen na de 360. Als deze op de pc zal uitkomen kunnen we het eindelijk weer is gaan proberen _/-\o_
Ik mag toch hopen dat de demo ook naar Windows komt :+ De eerste volledige Xbox One Exclusive van een populaire franchise die ook op Windows 10 uit gaat komen. Neem aan dat je zoveel mogelijk mensen over wilt halen de game te kopen dus dan is een demo op beide platformen wel zo prettig :X

Daarbij, ik neem aan dat de demo hetzelfde is als die E3-demo of daar in ieder geval veel op lijkt. En die draaide ook gewoon op de Xbox én PC.

[Reactie gewijzigd door SomerenV op 9 september 2016 15:17]

Quantum Break was de eerste?
Je hebt gelijk :) Heb de reactie even aangepast.
Als Microsoft dan ook even meteen de problemen die er zijn met Xbox One-controllers en Windows 10 oplost, dan kan ik hem ook nog spelen.

Sinds de Anniversary Update werkt namelijk mijn Xbox One-controller (i.c.m. dongle) niet meer in alle UWP-games en reageert hij slecht in andere games (Steam, Origin etc.). :S
18,34GB groot
Al een aantal jaar niet echt serieus gegamed maar dit is toch idioot groot?

Of heb ik te lang onder die steen gezeten?

Edit: Gezien de reacties loop ik dus achter. Weer wat geleerd. Bedankt (y)

[Reactie gewijzigd door technomania op 9 september 2016 15:12]

GTA V = 50-60GB
JC3 = 35GB
dus nee voor een open world game is dat eigenlijk best heel redelijk.
Heeft niks met open world te maken. Titanfall was ook 50GB, voornamelijk omdat de audio uncompressed was 8)7

Maar open world games zijn niet bij definitie groter.
Black ops 3 is zelfs 84,8GB met alle beschikbare PC DLC + patches)
En daar moet dus nog 1 dlc pack bij komen :p
GTAV is niet meer 60GB na al die updates. Is meer dan 65GB groot.
Best wel klein voor een grote open world game zoals Horizon.
Voor een demo wel. Maar AAA Xbox One games zitten volgens mij tussen de 40 en 50 GB tegenwoordig.
De grotere games zijn vaak al tussen de ~20 en ~30 gigabyte in grote, met X-Plane als grootste met 70 gigabyte aan data.

De hogere resolutie van textures in moderne games, en het feit dat er meer van zijn, zorgen ervoor dat er zoveel ruimte gevraagd word. Alsmede uiteraard geluid, muziek en van te voren gerenderde filmpjes. Het is niet zozeer de code in elk geval.

Persoonlijk zou ik voor gamen nu ook een videokaart kopen met 8GB geheugen, en in mijn computer zou ik minimaal 16GB aan geheugen willen hebben. Vele games schrijven tegenwoordig zoveel mogelijk data in het geheugen namelijk (op dynamische wijze), dus des te meer des te soepeler de game ervaring.
Dan heb je fsx nog niet geprobeerd. Ik zit aan 125 gig met scenery's, airport''s en steden en ground services etc.

De standaard installatie heeft ongeveer een footprint van 14 ~ gig
Ik heb ze beide hoor. Alleen heb ik er geen lading content bij. Zo heb ik ook alle trein simulators wel in mijn bezit, maar niet aangevuld met content.
Ik ben uiteindelijk meer van de race games.

Maar inderdaad, met content kan het terabytes in beslag nemen als je zou willen. :)
Gears of war 4 zou blijkbaar 70-80GB worden :+
De voledige game zal zelfs rond de 60GB liggen.
Komt deze game ook uit op Steam?
Jammer. Vind Windows Store games maar niets. Kan nieteens recorden met AMD's playstv en Nvidia's Shadowplay.
Gemiste kans inderdaad. Gelukkig geld dit alleen voor Microsoft games, games van derde partijen (zoals Dead Rising en Quantum Break) komen uiteindelijk wel naar Steam.
Ik denk dat kleinere games zoals Recore ook naar Steam zullen komen.
Nice. Heb zojuist een Xbox in bezit en heb wel er wel zin in om te kijken of deze legendarische serie mij ook aan zal spreken.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True