Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 70 reacties

De Chinese fabrikant LeEco gaat eind deze maand de eerste smartphone met Snapdragon 823 presenteren, aldus een site die zich specialiseert in berichtgeving over Chinese smartphones. Qualcomm heeft het bestaan van de 823 nog niet eens bevestigd.

De Snapdragon 823 zou een opgevoerde versie zijn van de 820 die momenteel in toestellen als de HTC 10, LG G5 en Xiaomi Mi 5 zit. Bovendien ondersteunt de soc 8GB lpddr4-geheugen in telefoons, schrijft GizmoChina. LeEco zou de telefoon willen presenteren op de Aziatische versie van telecombeurs Mobile World Congress, die vanaf 29 juni plaatsvindt in Shanghai.

Het zou niet gek zijn als LeEco het eerste toestel met Snapdragon 823 zou tonen, want de eerste smartphone met 820 die Qualcomm toonde, was ook van die fabrikant. LeEco is de nieuwe naam van de fabrikant die voorheen bekendstond als LeTV.

De Snapdragon 823 is eerder in verband gebracht met onder meer de Samsung Galaxy Note 7. Qualcomm presenteert socs soms ruim van tevoren, zoals bij de Snapdragon 820, maar soms gaat de aankondiging van een soc gepaard met die van de eerste toestellen die de soc bevatten, zoals gebeurde met de Snapdragon 801 begin 2014.

LeEco-telefoon uit de Chinaphone-round-up van vorig jaar

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (70)

8gb ram?
Haha, da's evenveel als in de laptop.
Gaat lekker zo, de mobiel wordt zo een echte all in one desktopvervanger.
Een smartphone kan op gaming niveau nog lang niet concurreren met een desktop.
Om dan RAM te pakken als meetstaaf is ook niet erg handig imo, aangezien RAM vrij weinig aangeeft over performance.
Pak een desktop met een slechte CPU en GPU, maar 32GB RAM.... Tja gaat niet veel verschil maken dan natuurlijk.

Verder is de snelheid van een smartphone niet te vergelijken met een high end desktop (of zelfs een budget/mid range desktop).

Naast gamen zijn er natuurlijk ook nog een hoop andere dingen, het werken met zware programma's, editen + renderen van filmpjes etc.
Een high-end ARM komt nauwelijks in de buurt van een instap Celeron of Pentium, laat staan een i3 of hoger.

Maar voor veel gebruikers is dat ook niet nodig. De meeste software vandaag draait perfect op een 10 jaar oude PC met voldoende geheugen. Er zijn natuurlijk tal van toepassingen die niet mogelijk zijn zonder een uit de kluiten gewassen processor of videokaart niet goed zullen werken, maar dat zijn eerder de uitzonderingen en doen slechts voor de minderheid van de gebruikers ter zake.
Ehm, noem je spelletjes nu uitzonderingen?
Voor veel mensen doen PC games er nu eenmaal niet toe. Kijk naar laptops: fabrikanten zien game-laptops als een groeiende en winstgevende niche, maar nog steeds als een niche.

Als je gaat kijken hoeveel mensen er een PC gebruiken, en hoeveel daarvan een spel spelen dat niet op een Intel IGP kan werken, dan spreek je van een minderheid hoor.

Hier op Tweakers zijn dat soort minderheden sterk vertegenwoordigd, maar er zijn best veel mensen die niet om gaming geven in de buitenwereld.

[Reactie gewijzigd door sspiff op 8 juni 2016 11:32]

Niet iedereen doet die dingen en puur kijkend naar hoe krachtig telefoons van nu zijn denk ik dat het voor een grote groep mensen best voldoende zou kunnen zijn.

Als ik bv kijk naar waar mijn ouders een computer voor gebruiken. Beetje surfen, af en toe een mailtje versturen, beetje tekstverwerking etc dan heeft een smartphone genoeg kracht. Als dat ding in een dockingstation zou kunnen met toetsenbord, muis en scherm aan dan hebben zij aan een telefoon meer als genoeg en kunnen ze hun laptop wegdoen..
Feitelijk is de smartphone op veel vlakken een desktopvervanger. Nu heb ik sowieso al jaren geen desktops meer (enkel twee laptops) maar mijn smartphone wordt het meeste gebruikt.
Feitelijk is een smartphone juist in het geheel niet een desktopvervanger, het is een snelle maar veelal beperkte toegang tot diensten die zich op het internet bevinden, maar dan dus veel meer als een fastfood variant dan een volledige gezonde maaltijd. Wat een smartphone wss alleen maar bevestigd is dat vele gebruikers zo'n beperkt gebruik en kennis hebben dat een desktop eigenlijk voor die personen nooit een goede oplossing is geweest... uiteraard tot het moment dat ook een dergelijke gebruiker de interesse krijgt in meer diepgang en/of vanuit professionele zin een meer power-user wordt op bepaalde vlakken en dan is die desktop/laptop weer onmisbaar.
Huh?
Je bedoelt dat enkel een power user op de 'juiste' manier gebruik maakt van een desktop? Als je niet alle diepgang uit zo'n apparaat haalt is het dus niet een goede oplossing?

Ik ben het eens met Titan_Fox dat het echt een desktop (of in mijn geval laptop/tablet) vervanger wordt! Alleen de grote van het scherm blijft een dingetje ;)
Je bedoelt dat enkel een power user op de 'juiste' manier gebruik maakt van een desktop
Nee, dat een desktop een apparaat is waar een power user meer aan heeft dan een gemiddelde internettende huisman/vrouw of grootouder.
Al die mogelijkheden van een desktop introduceren bergen met complexiteit waar de meeste mensen geen tijd voor hebben of willen vrijmaken, naast het feit dat je dan ook nog kennis nodig hebt.
Al met al is een tablet of telefoon voor de meeste mensen veruit het makkelijkste apparaat om de meeste dingen te doen die ze met een computer hadden willen doen.

Wat je nu dus ook feitelijk ziet gebeuren is dat de markt zich scheidt in een pro markt waar desktops gewoon nodig zijn en een consumetnenmarkt waar tablets en telefoons heer en meester zijn.

Maar goed, dat neemt niet weg dat met het juiste OS en een docking station een telefoon prima als dektop gebruikt kan worden.
Alleen is het wel zo dat juist de tools die een desktop nodig maken voor bepaalde professionals niet goed aanwezig zijn in mobiele OSen dus daar zou eerst nog een heeeeeel lang ontwikkeltraject plaats moeten vinden om het allemaal op nivo te krijgen. Een andere optie qua ontwikkeling is om alles vanaf de cloud te draaien wat de desktop/telefoon tot een domme terminal maakt. Maar dat is een ontzettend nadelig model voor gebruikers en ik zou dat dus ook liever niet zien groeien. Desalnietemin is dit wel wat nu gepushed wordt.
Hoe kan een smartphone in jou ogen een volledige desktop vervanger zijn dan?

Je kunt er niet fatsoenlijk op internetten, veel websites ondersteunen nog steeds geen mobiel of zijn niet responsive.

Echt gamen is momenteel ook nog geen optie....

Een touchscreen is bijlange na geen keyboard of muis combinatie

Geen echt goede netwerk functionaliteit

Klein scherm

Bij veel gebruik is de batterij over het algemeen vrij vlot leeg

Vaak al duurder in aanschaf dan een veel snellere laptop / notebook / desktop

Totaal geen privacy meer tenzij je een custom rom installeert met specifieke addons / plugins

Geen mouseover effect bij mobiel in website menu`s met je vingers......

Je neemt bijna standaard een verkeerde houding aan bij het gebruik van je mobiel.

Als je gebeld wordt kun je niet verder werken...

Het is en blijft (nu nog) een telefoon met extra functies, maar nog bij lange na geen desktop of laptop... Persoonlijk hoop ik wel ooit op een dusdanig krachtige telefoon dat deze via een dockingstation een volwaardige krachtige PC kan zijn, maar voor nu is dat gewoon nog niet aan de orde.
Het is een desktopvervanger in de zin dat je er onderhand alles op kan doen wat je op een "volwaardige" computer ook kan. Daarbij moet wel gezegd worden dat dingen die een hoop processorkracht (denk aan autoCAD, games, editen/renderen van videos)vereisen vooralsnog een desktop.
Toetsenbord en muis zijn toch ook wel fijn hoor. En een stuurtje. :p
Maar in ieder geval de eerste twee kun je nu al op een telefoon aansluiten.

[Reactie gewijzigd door Olaf van der Spek op 7 juni 2016 14:02]

Het is door anderen al heel goed uitgelegd dat het geen desktop vervanger is, wat ik alleen nog even wil aanstippen is wat ik bedoel met 'power user'... daar bedoel ik mee een gebruiker die meer eisen heeft dan even facebook checken etc, iemand die bijvoorbeeld in professionele zin al aan de slag zal moeten gaan met Office oid is dan in vergelijking met het gebruik van een telefoon of tablet al een 'power user'. Maar ik denk dan uiteraard ook aan gebruikers die serieus willen gaan photoshoppen, video editten of andere zaken in de grafische sector. Allemaal zaken waar een tablet en smartphone toch nog erg ondergeschikt aan zijn... ja er zijn apps waarmee het een en ander qua voorgekauwde settings mee kan, maar niet als je echt serieus aan de slag wil gaan.
Wat heeft het geheugen in een smartphone te maken met het worden van een all in one desktop vervanger? Daar zijn heel wat meer dingen voor nodig, en RAM is daarbij het minste probleem.
Rustig maar, het is een stapje dat de performance van een smartphone steeds dichterbij brengt naar dat van een netbook pc/ passief gekoelde ultrabook.
Waar dat naartoe gaat in de nabije toekomst? Continuum en Convergence achtige oplossingen aan de ene kant, iPad pro/iPhone pro aan de andere kant.

Edit: doelde niet per se op de all in one formfactor.

[Reactie gewijzigd door parryfiend op 7 juni 2016 14:12]

Het is een non-probleem. Desktop OSen draaien al vlot met 4GB RAM. Een telefoon met 12GB RAM uitbrengen kan, als dat zinvol zou zijn.
De enige reden om een Android telefoon uit te brengen met 8GB is omdat het mooi staat op de specs. Het helpt Continuum geen meter vooruit.
Totdat apple een ipad pro met 8gb ram uitbrengt. Best ipad ever.

Maar mee eens, voor nu is het overkill voor een mobiel os. Je neemt 8gb ram niet omdat het moet, maar omdat het kan!

[Reactie gewijzigd door parryfiend op 7 juni 2016 12:32]

Ben ik het niet mee evens.

Meer ram leid vaak tot slecht programmeren. Dat zie nu al met best veel apps die je telefoon/tablet zo zwaar belasten voor een relatief simpele taak. Zelfs grote partijen als Facebook willen broddelwerk afleveren.

iPhone en iPad met 1gb laten zien wat mogelijk is en die lat is zeer hoog.

Hetzelfde zie je ook bij consoles, in de loop der tijd worden de games steeds beter en wordt het maximale uit de hardware gehaald.

Meer geheugen en snellere processor klinkt allemaal leuk en sjiek en technisch kan het allemaal maar helaas zie je zelden software die er ook daadwerkelijk effectief gebruik van maakt.
Heel leuk en aardig, maar dit is een trend die al tig jaar bezig is.

En het is niet zozeer slecht programmeren, het is meer een afweging maken tussen kosten en opbrengsten.

En ook bij consoles wordt nog bij lange na niet het maximale uit de hardware gehaald hoor (tenminste vergeleken met het vroegere maximum) want tegen de tijd dat je echt naar de maximums moet kijken is de volgende console er al.

En zeker met Android / Windows loont het al heel snel niet meer om te gaan optimaliseren, want je weet niet wat voor hardware het op moet draaien, dus je kan niet veel verder gaan dan algemeenheden.
Bij iPhone/iPad/iMac etc weet je redelijk wat voor hardware je voor je kiezen gaat krijgen en kan je daardoor een optimaler pad kiezen.

Maar op Android / Windows is het devies voornamelijk : Gooi er maar meer hardware in want dat is goedkoper dan iemand er nog 1 uur langer aan te laten programmeren (Laat staan als je veel programmeert)
Niet helemaal waar. Een iphone 6 met 1gb ram loopt goed, voor een telefoon met 1gb ram. Iedere andere telefoon uit hetzelfde kwartaal of later met meer ram presteert beter als de iphone 6. Ikzelf zag dit toen ik de nexus 6 kocht, en mijn broer een iphone 6. De iphone moest sneller apps herladen, terwijl de nexus ze nog in zijn 3gb ram klaar had staan.
De reden dat apple zo karig is met ram is zodat ze ios kunnen verzwaren, en de telefoons trager worden. everythingapplepro heeft op youtube een filmpje met iphone 4s telefoons met alle verschillende ios versies, en de telefoon werd per versie trager en trager.
8gb ram zonder continuum achtige toepassingen is naar mijn mening wel onnodig veel.
iPhone en iPad met 1gb laten zien wat mogelijk is en die lat is zeer hoog.
De lat misschien hoog maar het aantal tabjes in Safari laag, reload bij het herbezoeken van een openstaande tab is met 1GB aan het orde van de dag.

Met minder geheugen dwing je ook helemaal niks af bij fabrikanten, nog steeds zijn er toestellen met 1GB of zelfs minder (in geval van Android), dat weerhoud app makers helemaal nergens van, de app van FB is het levende bewijs ;)

Oftewel doe mij maar zo veel mogelijk, 4GB is nu nog voldoende maar over een jaar of 2 wil ik zeker meer. Wiens schuld dat is? Boeiend, ik kan het oplossen dus kies ik daarvoor ipv vingertjes wijzen naar developers, want dat lost het probleem niet op...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 7 juni 2016 13:43]

Er komt ook gewoon een moment dat de mobiel inderdaad de nieuwe desktop wordt. Nu is het nog niet zover en ja het klopt dat je niet kan bewerken op zo'n klein scherm. Maar ik weet zeker dat alles steeds kleiner wordt dat je prima je mobiel aan 2 monitoren aan kan sluiten en hetzelfde kan doen als de computer nu doet.

Het vereist nog heel wat ontwikkeling maar dit zijn wel degelijk kleine stapjes dichterbij.
Waarom heb jij het over continuum bij een Android telefoon artikel?

Meer ram betekent meer mogelijkheden om grotere apps te draaien in de zin van foto/video bewerking etc... Dat het OS zelf prima draait is natuurlijk mooi, maar probeer jij maar eens een HD video te editen op je telefoontje....precies.

Meer geheugen is _nu_ niet perse nodig, maar zoals parryfriend aangeeft, het is een stap voor de (nabije) toekomst, waar straks je mobieltje als _echte_ volwaardige _highend_ desktop vervanger zou kunnen gaan fungeren......
Yup, videobewerking op een phone of tablet is nog een legitieme toepassing van 8gb ram.
Is dat cynisch bedoeld?
Een 4k uncompressed frame is maar 25MB.

Wat heb je precies aan die 8GB volgens jou?
Bij videobewerking zeker bij grotere 1080p en 4k filmpjes: meer ram is beter?
meer is beter?
Waarom? Wat is de onderbouwing voor deze uitspraak?
En die uitspraak is ook nog eens zo vaag dat als ik 500PB aan ram zou hebben dat die uitspraak alsnog waar zou moeten zijn....

[Reactie gewijzigd door koelpasta op 7 juni 2016 14:31]

Geen idee, meer ram is handig bij video editen op de desktop. Is een bekend adagio.
Heeft geloof ik iets te maken met dat videobestandjes behoorlijk groot en lomp kunnen worden en dat je alles in je geheugen (RAM) wilt hebben ingeladen voor je begint. Zo voorkom je dat je continue aan het laden/schrijven bent van en naar je schijf (HDD/SSD).
Maar iemand met meer ervaring mag me gerust corrigeren.

[Reactie gewijzigd door parryfiend op 7 juni 2016 14:44]

Geen idee, meer ram is handig bij video editen op de desktop. Is een bekend adagio.
Ja, uit de tijd dat 256MB ram en editen op een externe drive via USB1 standaard was ja., :)
Heeft geloof ik iets te maken met dat videobestandjes behoorlijk groot kunnen worden en dat je alles in je geheugen wilt hebben ingeladen zodat je niet continue aan het laden/schrijven bent van en naar je schijf.
Maar op een mobiel heb je geen harde schijf en ben je het grootste nadeel van mechanische schijven seek latency, kwijt. Daarnaast zijn externe drives tegenwoordig steeds vaker SSD's wat ook die mechanische latencies weghaalt.

Die hele requirement dat je zoveel mogelijk in ram wilt hebben is tegenwoordig dus een heel stuk minder belangrijk geworden.
Meer ram lijkt me toch wel handig in de zin van dat je je bewerking kan uitvoeren en dat niet meteen al je apps in de achtergrond automatisch sluiten vanwege plots geheugen gebrek. Maar je hebt gelijk: SSD>HDD en die zitten standaard al in smart devices. Scheelt bij cachen van data.
Meer ram lijkt me toch wel handig in de zin van dat je je bewerking kan uitvoeren en dat niet meteen al je apps in de achtergrond automatisch sluiten vanwege geheugen gebrek.
Maar om een bewerking op een frame uit te voeren heb je niet zoveel ram nodig.

Waar ram voor gebruikt wordt is om, binnen bepaalde grenzen, je sneller door de tijdlijn te laten roetsen. Dit komt vooral door de bizar slechte access tijden van mechanische drives en dit wordt grotendeels al opgelost door snellere accestijden in opslag en bijvoorbeeld ook hardwarematige decodering.

Voor de echte bewerkingen (die pas plaatsvinden als je rendert) heb je aan veel minder ram al genoeg.
Ja ok, inmiddels is cpu veel meer een bottleneck dan ram en ssd bij videobewerking.
Als het om de 8gb gaat is de vergelijking niet van toepassing.

Echter kan deze SoC zijn weg vinden naar Windows-telefoon en dan ben je aanbeland bij continuum. Die hopelijk ergens in de toekomst een desktop vervanger worden.

Dus helemaal uit de lucht gegrepen is het niet.
Ik kan prima een video editten op mijn telefoon in FHD. En die heeft slechts 1GB ram. 4K gaat met 2GB ook prima. Veel ram is leuk, maar snellere en grotere storage is leuker en handiger.
Goed, misschien voorspelbaar: maar hoeveel RAM heeft jouw desktop?

Ik snap niet waarom je (jullie) hier zo hanig op reageren? Het is toch lang en breed bekend dat je voor bewerkings software naast een snelle SOC profijt hebt van veel geheugen? Adobe zelf raadt aan (raadt aan!) om 8GB RAM te hebben. Waarom denk jij dat dat is?

Ik begrijp echt niet waarom mensen hier zo defensief op reageren. Als ik een laptop hier te koop zou aanbieden met 2GB ram, of een desktop met 4GB ram, ongeacht de processor....dan weet ik wel wat de eerste reacties gaan zijn. Maar als mensen zeggen dat meer RAM voor een telefoon een mooie stap richting desktop vervanger is....dan is het opeens veels teveel en niet nodig.
Adobe zelf raadt aan (raadt aan!) om 8GB RAM te hebben. Waarom denk jij dat dat is?
Dat is omdat adobe een hele suite aan producten verkoopt en dit is de requirement voor alle producten in de suite.
Als je bedenkt dat je in photoshop soms met 10k+ bestanden werkt en daarbij ook nog meerdere lagen en undo's en mischien nog in hogere kleurdiepte dan gaat dat wel flink in het RAM zitten.

Maar voor video editing. Nah. niet echt nodig mijns inziens.
Zeker wel. Naarmate we meer productiever om zullen gaan met onze smartphones zal ook meer gevraagd worden van de telefoon. Snellere SoC's en meer ram zal nodig zijn om aan die behoeftes te voldoen.
Straks is het standaard dat jeje telefoon in een ''dockingstation'' kan plaatsen en dat je telefoon veranderd in een PC.
Lumia 950?
Idd, maar nu nog voor Android en iOS
Dat is meer RAM dan ik in mijn Core i7-2900 heb zitten :)
Mocht het echt zjin dat dit echt een Snapdragon 823 is. Laat er alsjeblieft support voor NVMe in zitten. De storage snelheid is zo vreselijk traag. En support voor hardware encryptie zou ook wel fijn zijn..
AES versnelling zit toch al tijden in de Snapdragons. Dus waar doel jij op met "hardware encryptie"?
Ah ik zie het inderdaad. Ik had namelijk gelezen dat de Nexus 5x/6p beiden gebruik maken van software encryptie. En ging ik er vanuit dat de chip het dus niet ondersteunde, maar wel dus. Lijkt mij erg zonde..
Lijkt me sterk dat Google daar geen gebruik van maakt. Maar het is iig al erg lang onderdeel van de snapdragon SoCs
Die twee items (hoewel hardware encryptie al in een pak socs zit) plus batterij besparende functies en vooral codeoptimalisatie aan de kant van OS. Wat zou het toch heerlijk zijn. Ik heb soms het gevoel dat we nu in een straatje zitten van heel goede hardware optimalisaties en verbeteringen om toch maar dat slabakkend os vooruit te branden.

[Reactie gewijzigd door white modder op 7 juni 2016 12:53]

Mijn geheugen gaat niet zo ver terug... @Arnoudwokke wie was begin 2014 de eerste met een 801 ook alweer?
EDIT:
Bij nader inzien moet dit de Sony Xperia Z2 zijn geweest, gevolgd door de S5 en HTC one m8.
https://www.qualcomm.com/products/snapdragon/processors/801

[Reactie gewijzigd door masterjorie op 7 juni 2016 12:20]

@masterjorie Heel goed!

nieuws: Qualcomm introduceert 64bit-octacore en Snapdragon 801
nieuws: Sony introduceert Z2-smartphone die 4k-video kan opnemen

Deze nieuwsberichten verschenen 24 minuten van elkaar, de aankondigingen waren daadwerkelijk tegelijkertijd :)
XiaoMi zou ik zo gokken
Ondersteuning voor 8GB. Mischien leuk voor Ubuntu or Continuum?

Met Ubuntu doelde ik op het feit dat Ubuntu for Phones Unity heeft dat automatisch schaalt naar een groter scherm.

[Reactie gewijzigd door Mentox op 7 juni 2016 12:16]

Indien Ubuntu met een rom komt voor deze hw zou dat zeker erg leuk zijn.....
Ubuntu heeft aan 4GB meer dan genoeg. Een van mijn laptops draait 16.04 met Unity. Werkt razendsnel, maar dat ligt voor een groot deel ook bij de Samsung Evo 840 SSD.
Ja nu zijn ze echte computers geworden, 6GB is a over kill.

Een computer gebaseerd op een snapdragon 820 of hoger is erg interessant, vooral als er USB 3 en 1000 Mbit Ethernet op zit en HDMI 2.0.
Android is gebaseerd op Linux, dus ik vind het niet zo'n gekke gedachtengang
Android maakt gebruik van een Linux kernel, maar voor de rest is het een eigen besturingssysteem. Daarom krijg je Linux software ook niet zonder meer aan de praat op een Android toestel. Sterker nog; veel Linux software draait geeneens op de mobiele versie van Ubuntu; Ubuntu Touch.
Alleen omdat het er niet voor gecompileerd is. Ubuntu touch met continuum op Intel draait wel degelijk alle software die op gewone Ubuntu draait. Heb je alleen een muis en groot scherm nodig.
Linux is gebaseerd op Unix, net als OSX... Maar dat maakt het nog niet hetzelfde. Hell, zelfs iOS is gebasseerd op OSX, wat dus gebasseerd is op Unix, waar Linux ook op gebaseerd is, waar Android op gebaseerd is.

In dat geval iOS = = Android.
Sssst! Zo ook je een rant uit :P

Maar dat terzijde, het klopt helemaal:

Android = Linux kernel = Unix
iOS = OSX = Unix

Ze hebben veel meer gemeen dan sommige mensen zouden verwachten ;)
Mja Linux is unix like maar op zich is het wel een herimplementatie dat dezelfde interfaces aanbiedt.

Met de originele code(Bell labs Unix) heeft het echter niet veel meer te maken. Het hangt een beetje welke definitie je hanteert.

Android zou ik al niet meer Unix like noemen. Er is aan de kernel wel wat gewijzigd/ toegevoegd en heeft toch heel wat standaard tools niet aan boord die je bij andere distributie wel kan terugvinden. De kernel is echter wel voor het grootste deel dezelfde. Er is in de community zelf soms nog wat discussies over het nu een Linux fork of gewoon een Linux is.

[Reactie gewijzigd door FragileM64 op 7 juni 2016 13:22]

Linux Is Not Unix
Android is Ubuntu? Met heel veel fantasie kom ik niet veel verder dan 'Android is Linux'. Maar een OS is natuurlijk heel veel meer dan een kernel.
Android is nog steeds niet gebaseerd op Debian. Dus Android != Ubuntu..
Je bedoelt Linux? Want ja, dat is de OS-familie waarvan zowel Ubuntu en Android lid zijn. Dat betekent niet dat Android Ubuntu is.

En dan nog is Android een beetje een rare tak van die familie.

[Reactie gewijzigd door Bark_At_The_Cat op 7 juni 2016 12:02]

Ben nog steeds erg tevreden met mijn LeTV S1.
Het is dat hij nog perfect werkt, anders zou ik zeker overwegen weer een telefoon van dit merk aan te schaffen.
Vergis mensen niet, dat als er veel RAM in een toestel zit, kost dat ook meer batterij.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True